jorj 500 Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 In primul rand va salut, sunt nou pe aici. Bun ce vreau eu sa stiu de la cineva care are o HONDA CB 500 daca stie de ce dupa cateva zile de stat ,mai exact 2 saptamani nepornita imi porneste destul de greu dau la electromotor destul , ce poate sa aiba sau are vreo chestie de care nu stiu eu, mentionez ca am achizitionato de curand si nu cunosc modelul , are soc mecanic il trag la pornirea de dimineata ca am la firma un TRANSALP din 2007 care are si el soc si am opservat ca si ala dupa cateva saptamani porneste greori, deci daca stie cineva poate trebuie sa fac vreo manevra de eu stiu ce ca sa porneasca mai bine la rece, eu mam gandit la prima chestie sa schimb bujiile si mai vad pe urma, orice sugestie este bine venita.? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 In primul rand va salut, sunt nou pe aici. Bun ce vreau eu sa stiu de la cineva care are o HONDA CB 500 daca stie de ce dupa cateva zile de stat ,mai exact 2 saptamani nepornita imi porneste destul de greu dau la electromotor destul , ce poate sa aiba sau are vreo chestie de care nu stiu eu, mentionez ca am achizitionato de curand si nu cunosc modelul , are soc mecanic il trag la pornirea de dimineata ca am la firma un TRANSALP din 2007 care are si el soc si am opservat ca si ala dupa cateva saptamani porneste greori, deci daca stie cineva poate trebuie sa fac vreo manevra de eu stiu ce ca sa porneasca mai bine la rece, eu mam gandit la prima chestie sa schimb bujiile si mai vad pe urma, orice sugestie este bine venita.? Trage socul la maxim si da`i la buton in reprize scurte (2 secunde maxim) cu pauza de 3-4 secunde intre ele. Daca nu vrea incearca sa tragi acceleratia putin. Vezi ca daca tragi de gaz prea tare e posibil sa o ineci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 O baterie buna le rezolva pe toate in cazul asta, in ultima vreme a inceput sa fie mai frig si avand in vedere ca bateriile sunt mai fragile cand vine vorba de frig automat nu mai sunt in cea mai buna forma deci ... concluzia o tragi tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leandro Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 motorul are compresia destul de mare, fiind destul de rece in aceste ultime doua saptmani s-ar putea fii din causa asta ca bateria nu mai da cum trebuie. incearca cu doua baterii (legat de masina) si verifica daca tot porneste asa de rau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Octombrie 20, 2011 Share Postat Octombrie 20, 2011 La a mea tre sa i curat bujiile daca o las doua saptamani nepornita. Altfel, dau de zor la demaror, cateva minute bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 La a mea tre sa i curat bujiile daca o las doua saptamani nepornita. Altfel, dau de zor la demaror, cateva minute bune. Curatati si voi carburatoarele si electromotorul de praf de grafit.A mea sta o luna si nu invart mai mult de 2 sec si porneste. Electromotorul curatat invarte mult mai bine ca unul imbacsit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 Trage socul la maxim si da`i la buton in reprize scurte (2 secunde maxim) cu pauza de 3-4 secunde intre ele. Daca nu vrea incearca sa tragi acceleratia putin. Vezi ca daca tragi de gaz prea tare e posibil sa o ineci. Se poate ineca daca tragi de acceleratie? Cum se explica asta? Eu stiam ca daca nu porneste o ajuti cu acceleratia la maxim. Ma rog, auzite din popor, nu prea inteleg mecanismul asta, de-asta si intreb La mine se ineaca daca trag la maxim socul. In schimb am auzit de o chestie interesanta pe topicul pt TDM de pe forum: Tragi socul un pic si dai la automat, timp in care tragi socul mai mult, pana cand nimeresti amestecul si cica ar trebui sa plece lejer. Chiar sunt curios sa incerc asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 (editat) In primul rand va salut, sunt nou pe aici. Bun ce vreau eu sa stiu de la cineva care are o HONDA CB 500 daca stie de ce dupa cateva zile de stat ,mai exact 2 saptamani nepornita imi porneste destul de greu dau la electromotor destul , ce poate sa aiba sau are vreo chestie de care nu stiu eu, mentionez ca am achizitionato de curand si nu cunosc modelul , are soc mecanic il trag la pornirea de dimineata ca am la firma un TRANSALP din 2007 care are si el soc si am opservat ca si ala dupa cateva saptamani porneste greori, deci daca stie cineva poate trebuie sa fac vreo manevra de eu stiu ce ca sa porneasca mai bine la rece, eu mam gandit la prima chestie sa schimb bujiile si mai vad pe urma, orice sugestie este bine venita.? prima si prima interventie e ca inaintea pornirii (dupa o perioada relativ lunga) sa masori(25-50lei costa un aparat) bateria ideal ar fi 12.8, dar porneste bine si la 12.6... orice alt reglaj poate insemna o gafa. eventual conecteaza la bateria auto Editat Octombrie 21, 2011 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pachemon Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 in primul rand recomand un search pe motociclism unde vei gasi un topic legat de acesta motocicleta cu bunel si relele ei cu sfaturi si idei bune si rele despre diverse probleme ale motocicletei. in al doilea rand fiind o motociclete cu carburatie si soc mecanic este foarte normal ca dupa o perioada mai lunga de timp mai ales in perioada rece sa proneasca mai greu. in prima faza daca stii ca o lasi pentru a pleca a doua e zi e indicat sa o lasi dupa oprire cu socul tras. in cazul in care pleaca mai greu e indicat sa-i dai cateva sprituri (accelerari scurte la rece) inainte de a incerca sa sa o pornesti. cum spunea cineva mai sus de pe un alt topic se incearca varianta TDM cu joc la buton(maneta) de soc(tras sau impins) pana unde simti ca motorul se invarte ca si cum ar vrea sa porneasca. atentie mare la inecatul motorului ca si asta e o cauza care impiedica pornirea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 21, 2011 Share Postat Octombrie 21, 2011 Se intampla frecvent la modele cu carburatie: Compresie - daca si inainte sa o lasi sa stea, iti pornea greu la rece, posibil au un motor care trebuie servisat. Daca nu, atunci altceva. Din ce an e motoreta? Bujii - starea lor, masurate, daca e cazul schimbate sau daca e urgenta si saracie lucie , recalibrata distanta Benzina - daca ai lasat rezervorul aproape gol doua saptamani, benzina e mai naspa, isi pierde proprietatile mai rapid Baterie - daca dai mult la automat inseamna ca bateria mai are capacitate dar in felul asta o vei ruina si fara o incarcare urgenta pe redresor, risti sa ramai fara acumulator, mai ales daca faci doar plimbari scurte. In 20-30 km bateria pe jumatate descarcata nu se incarca la full, asa cum trebuie sa stea o baterie pe acid. Daca dai mult la utomat vei termina si electrostarterul deci atentie. Pornirea la rece la carburatie - soc tras si buton pornit. Nu trage de manson pana porneste motorul pentru ca o poti ineca. Nu e regula 100% sigur dar eu am patit de multe ori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jorj 500 Postat Octombrie 22, 2011 Autor Share Postat Octombrie 22, 2011 Se intampla frecvent la modele cu carburatie: Compresie - daca si inainte sa o lasi sa stea, iti pornea greu la rece, posibil au un motor care trebuie servisat. Daca nu, atunci altceva. Din ce an e motoreta? Bujii - starea lor, masurate, daca e cazul schimbate sau daca e urgenta si saracie lucie , recalibrata distanta Benzina - daca ai lasat rezervorul aproape gol doua saptamani, benzina e mai naspa, isi pierde proprietatile mai rapid Baterie - daca dai mult la automat inseamna ca bateria mai are capacitate dar in felul asta o vei ruina si fara o incarcare urgenta pe redresor, risti sa ramai fara acumulator, mai ales daca faci doar plimbari scurte. In 20-30 km bateria pe jumatate descarcata nu se incarca la full, asa cum trebuie sa stea o baterie pe acid. Daca dai mult la utomat vei termina si electrostarterul deci atentie. Pornirea la rece la carburatie - soc tras si buton pornit. Nu trage de manson pana porneste motorul pentru ca o poti ineca. Nu e regula 100% sigur dar eu am patit de multe ori. Motorul este din 1993 fabricat, problema asta este daca o las mai multe zile este cu pornire mai greoaie ,iar daca merg cu ia zilnic nu face asa, si ma gandeam daca are vreo smecheria care trebuie so fac la pornirea dupa cateva zile sau nu stiu, bateria este ok invarte cum trebuie si electomotorul doar ca este chestia asta enervanta de porneste un pic mai greu decat la alte modele cum ar fi BMW 650 gs ,care este pe injectie si la el nu sunt probleme din astea, Astazi am pornito si am scoso la plimbare ,uitandu-ma pe aici ce ati spus am procedeat in felul urmator , tras socu un pic dat la automar un pic, l-am lasat 3 sec. trsa scocul in timp ce invartea elecromotorul si imainte de asta am tras aceleratia de 3 ori , si la ateia apasare de buton a luato fratilor fara greata, deci concluzie dupa cateva zile sau saptamani de nepornire asa cred ca ar trebui facut ca la mine a avut succes, deci la a treia apasare cu procedurile aferente a luato frumos, se pare ca la stat mult pe dreapta la motoarele pe carburator se mai evapora benzina si pana ajunge unde trebuie de acea dureaza asa mult la prima cheie dar daca tragi mansonu de aceleratie si socul in timp ce dai la demaror va porni repede. asta am opservat eu ca functioneaza. Acum mai am o intrebare cineva care se pricepe la electrica ,eu am masurato acum cateva saptamani si imi parea ca nu incarca bateria regulatorul de tensiune ,cred ca nu am pus manometru in pozitia care trebuia si astazi am pus bateria pe moto incarcata la maxim si am pus din nou manometru si ce am opservat ca la relantiu imi arata cam 12,9 spre 13, si cand o acelerez imi arata chiar 13 spre 14 ,voi ce spuneti asta inseamna ca este ok regulatorul de tensiune ca eu am luato din Reghin si pana la Brasov am tot mers oprit pornit si la o benzinarie de la Brasov nu a mai invartit cum trebuie si a trebuit so inping, cel care mi-a da-to a zis ca este bateria cam veche si probabil nu mai tine ,voi ce parere aveti la cehestiunea asta . cu incarcatul, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
big_inu Postat Octombrie 22, 2011 Share Postat Octombrie 22, 2011 releul trebuie sa asigure o tensiune de minim 13,7- 13,8 pt incarcare optima. daca iti incarca cu mai putin nu prea e ce trebuie. acum este posibil sa fie si din cauza bateriei care fiind pe moarte suge curent foarte mult din releul de incarcare si de acolo sa iti apara tensiune mai mica pe aparat. incearca sa masori curentul de incarcare cu o baterie buna/noua eventual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 22, 2011 Share Postat Octombrie 22, 2011 (editat) cauta-ti alt releu ... daca mergi cu farul aprins surprizele nu vor intarzia sa apara ...daca insisti se va strica si bateria Editat Octombrie 22, 2011 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 22, 2011 Share Postat Octombrie 22, 2011 Împrumută o baterie bună Âşi măsoară cu ea pusă pe motocicleta încărcarea. Daca bateria e aproape moartă, vei cîți un voltaj mic la verificare. Daca e dusă Âşi nu o schimbi riÂşti sa arzi releul. Momentan eu zic că releul nu e ars. Fă probă cu o baterie bună. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
matti_dragomir Postat Octombrie 22, 2011 Share Postat Octombrie 22, 2011 la mine acceasi problema. Am intrebat in stanga si in dreapta si mereu aceleasi raspunsuri. Se evapora benzina din carburatoare daca o lasi sa steie mult, asa ca dureaza un pic pana se umple carburatorul si ajunge benzina in camera de ardere, din cauza asta dai un pic mai mult la automat Motorele pe injectie nu se plang de "problema" asta. Trotineta mea a stat 3 săptămâni nepornită Âşi a luat-o la sfert, iar robinetul meu nu are PRI , alimentarea e numai prin vacuum, deci benzina era în carburatoare, tind să cred că ai Âşi o problemă de etanÂşare la carburatoare. Îți recomand Âşi eu să încerci o altă baterie după de cureți contactele de la mufa releului Âşi chiar Âşi siguranțele. Baftă ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristtt5 Postat Octombrie 23, 2011 Share Postat Octombrie 23, 2011 (editat) la mine acceasi problema. Am intrebat in stanga si in dreapta si mereu aceleasi raspunsuri. Se evapora benzina din carburatoare daca o lasi sa steie mult, asa ca dureaza un pic pana se umple carburatorul si ajunge benzina in camera de ardere, din cauza asta dai un pic mai mult la automat Motorele pe injectie nu se plang de "problema" asta. SI la mine pe ON porneste mai greu daca o las o sapt. Daca dau pe PRI porneste instantaneu, ca anuleaza sitemul de vacuum si benzina curge liber in carburator. Da-i pe PRI cand stai mult cu ea nepornita. Editat Octombrie 23, 2011 de cristtt5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Octombrie 23, 2011 Share Postat Octombrie 23, 2011 .. am descoperit si eu ca porneste mai bine asa, cand o las mai multe zile nepornita... e de presupus ca se mai evapora benzina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 23, 2011 Share Postat Octombrie 23, 2011 cand am scos furtunul dintre pompa vacumatica si carb a curs benzina prin pompa si daca motorul nu functiona, debit mai mic dar curge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jorj 500 Postat Octombrie 23, 2011 Autor Share Postat Octombrie 23, 2011 Da cred ca o sa imprumut bateria de la Transalpul de la firma ca i-am luat una noua de la reprezentanta Honda de 12 amperi si vad cat arata cu ia pornita ,si atunci imi dau seama daca este ceva de la releul de incarcare, iar la pornire mam prins cam ce sa-i fac ,ca de am avut mobra, si wava, dar credeam ca asta care am luato este mai smechera la capitolul asta cu pornirea, o sa mai postez sa va spun ce am descoperit referitor la incarcare si in wikendul care va urma o so pornes iar sa vad daca am prins spilul cu pornirea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Povestile cu releul si bateria is numai povesti. Le anume te referi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 Evident ca bateria e buna din moment ce a dat timp indelungat la automat. Nu va schimba bateria si releu pentru ca pornit greu dupa ce a stat doua saptamni, e absurd Era doar o problema separata, tratata separat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 24, 2011 Share Postat Octombrie 24, 2011 verificarea bateriei este (aproape) gratis si este de "bun simt" pt ca daca e slabita invarte dar nu la turatia suficienta . La fel de "ieftin" este sa deschizi manualul, sa citesti, sa insurubezi surubul de reglare a jetului pt relanti (probabil dozaj aer), apoi sa il desfiletezi cat zice manualul. ...verificat/curatat filtru de aer cu s-a mai zis , verificare fisuri flanse de admisie... numai dupa astea scoti banutzu' Oricum daca ai incarcare in afara intervalului 13.5-14.5 , releul a iceput sa reguleze bateria, la propriu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristtt5 Postat Octombrie 26, 2011 Share Postat Octombrie 26, 2011 Salut, M-am hotarat sa nu mai deschid un topic nou si va intreb aici. M-am apuat de intretinerea de iarna si am zis ca incep cu verificarea supapelor, deoacere motorul il am de cateva luni si nu stiu ce s-a facut inainte la el. Monocilindru, 4 supape(2 admisie, 2 evacuare). Ce se intampla! La admisie aveam 0.10 respectiv 0.11, iar la evacuare aveam 0.05 pe amandoua supapele !!!! da...exact 0.05..de ce oare nu stiu.! (normal in manual spune ca se regleaza 0.08-0.13 pe admisie si 0.17-0.22 pe evacuare) Am reglat evacuarea la 0.20. si facand proba am observat ca clincane/tacane incet/subtire ( nu prea rau..mai ales pe relanti ca in mers nu imi dau seama ca e zgomotul prea puternic). Intrebare este..ce se intampla? Nu prea ma pricep dar e posibil sa fie culbutorii tociti? In cazul in care are culbutori ca nu stiu. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Octombrie 26, 2011 Share Postat Octombrie 26, 2011 Jocurile alea sper ca le-ai facut cu motorul rece( lasat peste noapte dianlea..complet rece ..nu il pornesti il muti si te apuci de lucru) ...0,2mm( LA RECE!) nu tacane nimic e prea mic sa faca galagie...cand se aud is deja nesimtit de mari jocurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristtt5 Postat Octombrie 26, 2011 Share Postat Octombrie 26, 2011 Jocurile alea sper ca le-ai facut cu motorul rece( lasat peste noapte dianlea..complet rece ..nu il pornesti il muti si te apuci de lucru) ...0,2mm( LA RECE!) nu tacane nimic e prea mic sa faca galagie...cand se aud is deja nesimtit de mari jocurile. Da...la rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.