mihai_prd Postat Iulie 15, 2014 Autor Share Postat Iulie 15, 2014 Gata sefu, ne mobilizam. Ne bagam la anul la regularitate. » Post actualizat in 15 Jul 2014 09:13In proiectia noilor impozite, o sa fie distractiva viata de motociclist. Retro sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyneagu Postat Iulie 15, 2014 Share Postat Iulie 15, 2014 Pana la anu' cred ca reusesc si eu sa fac MZ -ul pe care mi l-am luat si cu siguranta va voi insoti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Octombrie 25, 2014 Autor Share Postat Octombrie 25, 2014 De la Salonul Auto Bucuresti, Retromobil va saluta cu multa caldura. » Post actualizat in 25 Oct 2014 15:03Un hangar este numai cu piese istorice, asa ca daca nu aveti ce face, trageti o fuga pana la Romaero. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 25, 2014 Share Postat Octombrie 25, 2014 Si cand te gandesti ca eu vazusem in talciocul de la piata 16 Februarie asa ceva la vanzare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Octombrie 25, 2014 Autor Share Postat Octombrie 25, 2014 Ce anume? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
retromotor Postat Noiembrie 12, 2014 Share Postat Noiembrie 12, 2014 Buna seara. Vehicul istoric: 30 de ani vechime. In urma demersurilor constante initiate de catre Retromobil Club Romania in ultimii ani, legislatia romana a fost armonizata cu legislatia europeana. Astfel, Ministerul Transporturilor a emis Ordinul 1445/2014, unde se prevede ca vehiculul istoric este vehiculul care a fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani. In concluzie pot aplica pentru atestatul de vehicul istoric posesorii de vehicule fabricate de mai mult de 30 ani (1984). Speram prin aceasta masura, ca in ceasul al 12-lea, mai pot fi salvate o serie de vehicule de productie romaneasca cu data incerta de incetare a fabricatiei. Revenim cu amanunte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Noiembrie 12, 2014 Share Postat Noiembrie 12, 2014 (editat) Buna seara. Vehicul istoric: 30 de ani vechime. In urma demersurilor constante initiate de catre Retromobil Club Romania in ultimii ani, legislatia romana a fost armonizata cu legislatia europeana. Astfel, Ministerul Transporturilor a emis Ordinul 1445/2014, unde se prevede ca vehiculul istoric este vehiculul care a fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani. In concluzie pot aplica pentru atestatul de vehicul istoric posesorii de vehicule fabricate de mai mult de 30 ani (1984). Speram prin aceasta masura, ca in ceasul al 12-lea, mai pot fi salvate o serie de vehicule de productie romaneasca cu data incerta de incetare a fabricatiei. Revenim cu amanunte. Reconditionata sau nu ? Editat Noiembrie 12, 2014 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TudorG Postat Noiembrie 12, 2014 Share Postat Noiembrie 12, 2014 Salut, Conform procedurii de atestare: Vehiculele trebuie sa fie originale, in stare de conservare sau restaurate, in perfecta stare de functionare si cu un aspect conform cu cerintele unui vehicul care sa faca parte din patrimoniul tehnic si cultural national . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 12, 2014 Share Postat Noiembrie 12, 2014 O fi bine, o fi rau? Daca vine avalansa poate ridic pragul in ce tine de starea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Noiembrie 12, 2014 Share Postat Noiembrie 12, 2014 20.1. Vehiculul istoric (vehiculul de interes istoric) este vehiculul care îndeplineşte simultan următoarele condiţii: - a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puţin 30 de ani; - tipul său specific, astfel cum este definit în legislaţia Uniunii Europene sau în legislaţia naţională relevantă, după caz, nu se mai află în fabricaţie; - este bine întreţinut şi menţinut în starea sa iniţială şi nu a suferit nicio modificare substanţială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale; - deţine un atestat de vehicul istoric, emis de către autoritatea naţională a FIVA în România, Retromobil Club România. Retromobil Club România documentează criteriile şi procedura de eliberare a atestatului de vehicul istoric şi menţine în evidenţa sa informatică înregistrări pentru fiecare atestat eliberat. Pentru vehiculele care îndeplinesc condiţiile de mai sus şi care corespund în ceea ce priveşte verificarea stării tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la data primei înmatriculări a vehiculului (sau anul de fabricaţie al vehiculului, dacă data primei înmatriculări nu este cunoscută), RAR eliberează CIV cu menţiunea «Vehicul istoric». De asemenea, RAR înscrie textul «Vehicul istoric» şi în CIV deja eliberate pentru vehiculele înmatriculate în România care îndeplinesc condiţiile de mai sus şi deţin inspecţia tehnică periodică valabilă conform legislaţiei în vigoare." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 20.1. Vehiculul istoric (vehiculul de interes istoric) este vehiculul care îndeplineşte simultan următoarele condiţii: - a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puţin 30 de ani; - tipul său specific, astfel cum este definit în legislaţia Uniunii Europene sau în legislaţia naţională relevantă, după caz, nu se mai află în fabricaţie..." Dupa cat stiu eu... discutia a fost intotdeauna la capitolul "iesit din fabricatie de cel putin 30 de ani"... Nu s-ar putea simplifica "cele de mai sus" inclusiv definitia in interesul pasionatilor de pretutindeni cu: VEHICUL INMATRICULAT SAU FABRICAT IN URMA CU CEL PUTIN 30 DE ANI. Punct! Corespunzator temei, simplu, corect si elegant ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 dupa cum ati citit de la Ursu Gunoier si de la mihai_prd tocmai s-a modificat in acest sens. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 Dupa cat stiu eu... discutia a fost intotdeauna la capitolul "iesit din fabricatie de cel putin 30 de ani"... Nu s-ar putea simplifica "cele de mai sus" inclusiv definitia in interesul pasionatilor de pretutindeni cu: VEHICUL INMATRICULAT SAU FABRICAT IN URMA CU CEL PUTIN 30 DE ANI. Punct! Corespunzator temei, simplu, corect si elegant ! nu vreau sa aprind spiritele, dar stiti voi vreun model inmatriculat acum cel putin 30 de ani si care inca se mai fabrica? ca eu nu, cred ca nici broasca nu se mai face in brazilia, dar e posibil sa ma insel totusi. Oricum, ma bucur de reusita colegilor de la retromobil, este un urias pas inainte in salvarea unor raritati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 (editat) Eu tocmai va invit pe voi, pasionatii de autovehicule, colectionari cu greutate in domeniul auto-moto sa "obligati" legea sa fie clara si in favoarea noastra, sa renunte la "chichitele" avocatesti, la frazele ambigue si cuvintele capcana din "punctul 20.1" si sa sune simplu si clar: Vehicul istoric: 30 de ani vechime. Vehiculul istoric este vehiculul sau autovehiculul care a fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani. Editat Noiembrie 18, 2014 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TudorG Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 (editat) e Editat Noiembrie 18, 2014 de TudorG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 (editat) Eu tocmai va invit pe voi, pasionatii de autovehicule, colectionari cu greutate in domeniul auto-moto sa "obligati" legea sa fie clara si in favoarea noastra, sa renunte la "chichitele" avocatesti, la frazele ambigue si cuvintele capcana din "punctul 20.1" si sa sune simplu si clar: Vehicul istoric: 30 de ani vechime. Vehiculul istoric este vehiculul sau autovehiculul care a fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani. În plus aş mai adăuga ceva. Există vehicule într-o stare deplorabilă care nu se află în circulaţie dar cu potenţial de a fi restaurate. Legea ar trebui să conţină un articol prin care să fie scutite de la plata impozitelor şi taxelor aceste vehicule atât timp cât nu au număr de înmatriculare iar la reînmatriculare să nu se plătească retroactiv impozitul. În plus, ar trebui să se poată vinde şi cumpăra legal cu trecerea pe numele noului proprietar a epavelor. Eu de exemplu când mi-am luat un Mercedes din 1971, nu am avut curaj să ating niciun şurub la el până nu am văzut maşina pe numele meu. Că altfel, dacă iei o epavă şi o restaurezi, vechiul proprietar poate face strâmbe după ce e aranjată. Bineînţeles că nu mă refer şi la epavele de pe şosele noastre, epave mai tinere de 30 ani cu numere de Bulgaria. Mai e o chestie: -dacă Retromobil mai vrea să aibă un cuvânt de spus în domeniul vehiculelor istorice şi să nu-şi piardă credibilitatea, ar trebui să fie mai atent ce atestă ca vehicul istoric. Am văzut rapandule mai naşpa decât a mea înainte de a mă apuca de restaurat, rapandule cu care mie personal mi-ar fi fost ruşine să zic cuiva că e atestată ca vehicul istoric. Nu zic că trebuie să arate ca scoase din fabrică, dar nici să facă compromisuri şi să dea atestate pe pile. Editat Noiembrie 19, 2014 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Noiembrie 20, 2014 Share Postat Noiembrie 20, 2014 Eu sunt curios sa vad ce an vor trece in carte cei de la RAR..Honda Gl 1000 model K1. Ea a fost inmatriculata in Belgia in anu 78..da modelul K1 sa fabricat doar intre 75 si 76..in Japonia , desigur. O sa fac gura rau daca nu mi trec anu corect. In definitiv, anu de fab este an de fab...nu cand a fost inmatriculat..da cum noi traim in RO..nimic nu m ar mira..a mai avut cineva problema asta?. In rest..felicitari pt eforturile de a schimba ceva in legislatia asta a noastra atat de rigida.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 20, 2014 Share Postat Noiembrie 20, 2014 (editat) Jeane, domnilor, La fel ca si in cazul asigurarilor... si alte "strambe" din tara asta... trebuie sa ne dam seama o data pentru totdeauna ca legea trebuie sa lucreze in favoarea oamenilor normali si cu bun-simt si nu doar in folosul "coioshilor"... Exemplu: Intr-o tara civilizata este cat se poate de normal si logic sa platesti impozitul pe proprietate intreg anul, sau pana la instrainare dar in cazul folosirii unui bun, motocicleta de exemplu, sa platesti doar timpul cat te folosesti de ea, calculat in zile, saptamani si luni dintr-un an. Si, apropo de motociclete istorice: Este logic faptul ca anul de fabricatie bate intotdeauna data primei inmatriculari. Clar! Editat Noiembrie 20, 2014 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Noiembrie 20, 2014 Share Postat Noiembrie 20, 2014 Exemplu: Intr-o tara civilizata este cat se poate de normal si logic sa platesti impozitul pe proprietate intreg anul, dar in cazul folosirii unui bun, motocicleta de exemplu, sa platesti doar timpul cat te folosesti de ea, calculat in zile, saptamani si luni dintr-un an. Impozitele se platesc pentru detinerea de bunuri, nu pentru folosinta lor. Chiar si in tarile civilizate. Poate ati vrut sa va referiti la asigurarea RCA, in acest caz aveti dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 20, 2014 Share Postat Noiembrie 20, 2014 (editat) Impozitele se platesc pentru detinerea de bunuri, nu pentru folosinta lor. Chiar si in tarile civilizate. Poate ati vrut sa va referiti la asigurarea RCA, in acest caz aveti dreptate. Asta accentuez si eu: Intr-o tara civilizata este cat se poate de normal si logic sa platesti impozitul pe proprietate intreg anul, sau pana la instrainare dar in cazul folosirii unui bun, motocicleta de exemplu, sa platesti asigurare doar timpul cat te folosesti de ea, calculat in zile, saptamani si luni dintr-un an. Trebuie sa ne dam seama o data pentru totdeauna ca legea trebuie sa lucreze in favoarea oamenilor normali si cu bun-simt si nu doar in folosul "coioshilor"... Editat Noiembrie 20, 2014 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
retromotor Postat Noiembrie 21, 2014 Share Postat Noiembrie 21, 2014 Buna ziua. In cazul in care aveti propuneri de imbunatatire legislativa (rugam a se trata subiectul cu seriozitate si in sens constructiv), puteti sa ne trimiteti o documentare pe adresa secretariat@retromobil.ro Multumim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 21, 2014 Share Postat Noiembrie 21, 2014 Am mai scris anii trecuti la adresa asta, niciodata nu am primis un raspuns. Mi s-a parut un fel de /dev/null. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
retromotor Postat Decembrie 7, 2014 Share Postat Decembrie 7, 2014 In anii trecuti este posibil. In acest moment, incercam sa tratam cu seriozitatea orice sugestie/recomandare. Cu stima, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.i Postat Martie 30, 2015 Share Postat Martie 30, 2015 Anul acesta am reusit si eu, intr-un sfarsit, sa atestez motocicleta ca vehicul istoric (Honda CB550k Four din 1978). Desi, din partea RETROMOBIL, totul a mers foarte bine, nu pot sa spun acelasi lucru si in ceea ce priveste activitatea RAR. Sa va spun povestea: Dupa ce am obtinut atestatul al sunal la RAR Grivita in vederea programarii pentru atestarea. Am fost programat pentru a doua zi dupa ce am sunat, la ora 08.30. Ma prezint la RAR la ora stabilita. Sunt oprit la poarta si pus sa astept pe cineva la ghiseul de la intrarea. Astept vreun sfert de ora pana se indura sa apara cineva doar ca sa-mi spuna ca trebuie sa merg la secretariat. Ok. Ma duc la secretariat. Acolo, o doamna amabila, imi face o copie a atestatului, imi inmaneaza programarea si imi spune sa merg in hala, pentru inspectia inginerului. Ajung in Hala, sunt trimis de catre un inginer la ghiseul ELBERARI ACTE, de acolo mi se spune ca am fost indrumat gresit si sa merg la Ghiseul nr. 1. Ajung la ghiseul nr. 1, o doamna imi ia programarea si imi spune sa bag motocicleta in hala si sa astept inginerul. E ora 9.30 deja. Stau, astept...vreo 20 de minute...nimic. Opresc un inginer de pe acolo si il intreb ce trebuie sa fac, cine trebuie sa vina etc. Ma intreaba de cererea pt obtinerea astestatului..eu nici nu stiam de ea. Ok, de unde o iau? De la doamna care ti-a luat programarea! Ok. Inapoi la Ghiseul nr. 1! Tanti, ma scuzati, dar o cerer de unde iau si eu? Pai nu ai luat de la secretariat? Nu?! Ia una de aici atunci... Completez cererea, stau cu ea in mana si astept...langa mine mai vine un tip cu un CBR, pentru ITP. Ora 10.00 Apare un inginer, face un semn..ma indrept care el, dar nu, nu tu, tu mai ai de asteptat..tipul cu CBR-ul. Pentru mine alt inginer! Ok. ora 10.30 Apare un tip, cu mancare la gura, pe care l-am mai vazut prin hala umbland aiurea. Imi face semn sa trag motorul. Ok. Ii zic ca pentru mentiunea in CIV- vehicul istoric Hai, trage aici! Mda..bla bla bla, actele motorului etc. Ok. Du-te cu asta si plateste la casierie (vreo 3 coduri)..cat costa? intreb. Nu stiu, o sa-ti zica aia dela casierie... La casierie..dau hartia cu codurile..180 de lei..Aaa? Pentru ce? Nu stiu, sa va zica domnu inginer! Platesc, inapoi la domnu inginer...pentru ce platit atat? Dintre cele trei coduri doar unul era cu denumirea „mentiune CIV” Asa e procedura...Aaa..ok. si procedura asta unde o gasesc si eu? Preturile sunt publicate..e vreun ordin de ministru ceva? Auziti, dar de unde vreti sa stiu eu..si ca sa va zic ceva am observat ca dimensiunile cauciucului spate sunt diferite, poate va opresc cartea! Ei na..sa mori tu! Pai ce, eu am venit la ITP? Eu te intreb ceva si tu o dai in altele pentru ca nu ai un raspuns? Eu imi fac datoria si asa e legea! Bine ma ..cum zici tu. Pana atunci sa-mi spui de procedura si preturi... Aaa..pai motocicleta nu e pe numele dvs! Nu sunteti proprietar! Serios? De unde ai dedus tu asta? Uite contractul.. Mda..sa zicem, dureaza o oira pana se elibereaza CIV-ul! Ok..o ora..astept in sala da? Da! Oara 11.00..astept...astept.. Ora 12.30..astept... Ora 12.45..ma striga doamna de la eliberari acte, iau cartea si plec! Concluzii: - Am o motocicleta atestata ca vehicul istoric. - M-a costat 180 de lei ca sa fac treaba asta la RAR. - Cateva ore din viata pierdute - Nu mai platesc impozitul de 20 de lei pe an..adica in 9 ani imi recuperez banii! - Sunt obligat sa merg doar la RAR pentru ITP...e bine..alte ore pierdute din viata Dar am un vehicul istoric... » Post actualizat in 30 Mar 2015 07:00 Anul acesta am reusit si eu, intr-un sfarsit, sa atestez motocicleta ca vehicul istoric (Honda CB550k Four din 1978). Desi, din partea RETROMOBIL, totul a mers foarte bine, nu pot sa spun acelasi lucru si in ceea ce priveste activitatea RAR. Sa va spun povestea: Dupa ce am obtinut atestatul al sunal la RAR Grivita in vederea programarii pentru atestarea. Am fost programat pentru a doua zi dupa ce am sunat, la ora 08.30. Ma prezint la RAR la ora stabilita. Sunt oprit la poarta si pus sa astept pe cineva la ghiseul de la intrarea. Astept vreun sfert de ora pana se indura sa apara cineva doar ca sa-mi spuna ca trebuie sa merg la secretariat. Ok. Ma duc la secretariat. Acolo, o doamna amabila, imi face o copie a atestatului, imi inmaneaza programarea si imi spune sa merg in hala, pentru inspectia inginerului. Ajung in Hala, sunt trimis de catre un inginer la ghiseul ELBERARI ACTE, de acolo mi se spune ca am fost indrumat gresit si sa merg la Ghiseul nr. 1. Ajung la ghiseul nr. 1, o doamna imi ia programarea si imi spune sa bag motocicleta in hala si sa astept inginerul. E ora 9.30 deja. Stau, astept...vreo 20 de minute...nimic. Opresc un inginer de pe acolo si il intreb ce trebuie sa fac, cine trebuie sa vina etc. Ma intreaba de cererea pt obtinerea astestatului..eu nici nu stiam de ea. Ok, de unde o iau? De la doamna care ti-a luat programarea! Ok. Inapoi la Ghiseul nr. 1! Tanti, ma scuzati, dar o cerer de unde iau si eu? Pai nu ai luat de la secretariat? Nu?! Ia una de aici atunci... Completez cererea, stau cu ea in mana si astept...langa mine mai vine un tip cu un CBR, pentru ITP. Ora 10.00 Apare un inginer, face un semn..ma indrept care el, dar nu, nu tu, tu mai ai de asteptat..tipul cu CBR-ul. Pentru mine alt inginer! Ok. ora 10.30 Apare un tip, cu mancare la gura, pe care l-am mai vazut prin hala umbland aiurea. Imi face semn sa trag motorul. Ok. Ii zic ca pentru mentiunea in CIV- vehicul istoric Hai, trage aici! Mda..bla bla bla, actele motorului etc. Ok. Du-te cu asta si plateste la casierie (vreo 3 coduri)..cat costa? intreb. Nu stiu, o sa-ti zica aia dela casierie... La casierie..dau hartia cu codurile..180 de lei..Aaa? Pentru ce? Nu stiu, sa va zica domnu inginer! Platesc, inapoi la domnu inginer...pentru ce platit atat? Dintre cele trei coduri doar unul era cu denumirea „mentiune CIV” Asa e procedura...Aaa..ok. si procedura asta unde o gasesc si eu? Preturile sunt publicate..e vreun ordin de ministru ceva? Auziti, dar de unde vreti sa stiu eu..si ca sa va zic ceva am observat ca dimensiunile cauciucului spate sunt diferite, poate va opresc cartea! Ei na..sa mori tu! Pai ce, eu am venit la ITP? Eu te intreb ceva si tu o dai in altele pentru ca nu ai un raspuns? Eu imi fac datoria si asa e legea! Bine ma ..cum zici tu. Pana atunci sa-mi spui de procedura si preturi... Aaa..pai motocicleta nu e pe numele dvs! Nu sunteti proprietar! Serios? De unde ai dedus tu asta? Uite contractul.. Mda..sa zicem, dureaza o oira pana se elibereaza CIV-ul! Ok..o ora..astept in sala da? Da! Oara 11.00..astept...astept.. Ora 12.30..astept... Ora 12.45..ma striga doamna de la eliberari acte, iau cartea si plec! Concluzii: - Am o motocicleta atestata ca vehicul istoric. - M-a costat 180 de lei ca sa fac treaba asta la RAR. - Cateva ore din viata pierdute - Nu mai platesc impozitul de 20 de lei pe an..adica in 9 ani imi recuperez banii! - Sunt obligat sa merg doar la RAR pentru ITP...e bine..alte ore pierdute din viata Dar am un vehicul istoric...si sunt bucuros! » Post actualizat in 30 Mar 2015 07:02 Dar sunt bucuros ca am scos-o la capat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Martie 30, 2015 Share Postat Martie 30, 2015 In curand o sa trec si eu prin sistem cu o masina. Ultima data a fost in 2006. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.