Sari la conținut

Retromobil


mihai_prd
 Share

Postări Recomandate

Gata sefu, ne mobilizam. Ne bagam la anul la regularitate.


» Post actualizat in 15 Jul 2014 09:13

In proiectia noilor impozite, o sa fie distractiva viata de motociclist. Retro sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 132
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

De la Salonul Auto Bucuresti, Retromobil va saluta cu multa caldura.

 

post-263-0-89682500-1414249345_thumb.jpgpost-263-0-65881700-1414249356_thumb.jpg

 


» Post actualizat in 25 Oct 2014 15:03

Un hangar este numai cu piese istorice, asa ca daca nu aveti ce face, trageti o fuga pana la Romaero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Buna seara.

Vehicul istoric: 30 de ani vechime.

 

In urma demersurilor constante initiate de catre Retromobil Club Romania in ultimii ani, legislatia romana a fost armonizata cu legislatia europeana.

Astfel, Ministerul Transporturilor a emis Ordinul 1445/2014, unde se prevede ca vehiculul istoric este vehiculul care a fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani.

 

In concluzie pot aplica pentru atestatul de vehicul istoric posesorii de vehicule fabricate de mai mult de 30 ani (1984).
Speram prin aceasta masura, ca in ceasul al 12-lea, mai pot fi salvate o serie de vehicule de productie romaneasca cu data incerta de incetare a fabricatiei.
Revenim cu amanunte.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Buna seara.

Vehicul istoric: 30 de ani vechime.

 

In urma demersurilor constante initiate de catre Retromobil Club Romania in ultimii ani, legislatia romana a fost armonizata cu legislatia europeana.

Astfel, Ministerul Transporturilor a emis Ordinul 1445/2014, unde se prevede ca vehiculul istoric este vehiculul care a fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani.

 

In concluzie pot aplica pentru atestatul de vehicul istoric posesorii de vehicule fabricate de mai mult de 30 ani (1984).
Speram prin aceasta masura, ca in ceasul al 12-lea, mai pot fi salvate o serie de vehicule de productie romaneasca cu data incerta de incetare a fabricatiei.
Revenim cu amanunte.

 

Reconditionata sau nu ?

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Conform procedurii de atestare:

 

Vehiculele trebuie sa fie originale, in stare de conservare sau restaurate, in perfecta stare de functionare si cu un aspect conform cu cerintele unui vehicul care sa faca parte din patrimoniul tehnic si cultural national .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20.1. Vehiculul istoric (vehiculul de interes istoric) este vehiculul care îndeplineşte simultan următoarele condiţii:


- a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puţin 30 de ani;


- tipul său specific, astfel cum este definit în legislaţia Uniunii Europene sau în legislaţia naţională relevantă, după caz, nu se mai află în fabricaţie;


- este bine întreţinut şi menţinut în starea sa iniţială şi nu a suferit nicio modificare substanţială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;


- deţine un atestat de vehicul istoric, emis de către autoritatea naţională a FIVA în România, Retromobil Club România. Retromobil Club România documentează criteriile şi procedura de eliberare a atestatului de vehicul istoric şi menţine în evidenţa sa informatică înregistrări pentru fiecare atestat eliberat.


Pentru vehiculele care îndeplinesc condiţiile de mai sus şi care corespund în ceea ce priveşte verificarea stării tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la data primei înmatriculări a vehiculului (sau anul de fabricaţie al vehiculului, dacă data primei înmatriculări nu este cunoscută), RAR eliberează CIV cu menţiunea «Vehicul istoric». De asemenea, RAR înscrie textul «Vehicul istoric» şi în CIV deja eliberate pentru vehiculele înmatriculate în România care îndeplinesc condiţiile de mai sus şi deţin inspecţia tehnică periodică valabilă conform legislaţiei în vigoare."


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

20.1. Vehiculul istoric (vehiculul de interes istoric) este vehiculul care îndeplineşte simultan următoarele condiţii:

- a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puţin 30 de ani;

- tipul său specific, astfel cum este definit în legislaţia Uniunii Europene sau în legislaţia naţională relevantă, după caz, nu se mai află în fabricaţie..."

Dupa cat stiu eu... discutia a fost intotdeauna la capitolul "iesit din fabricatie de cel putin 30 de ani"...

Nu s-ar putea simplifica "cele de mai sus" inclusiv definitia

in interesul pasionatilor de pretutindeni cu:

VEHICUL INMATRICULAT SAU FABRICAT IN URMA CU CEL PUTIN 30 DE ANI. Punct!

Corespunzator temei, simplu, corect si elegant !

:mexicanwave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dupa cat stiu eu... discutia a fost intotdeauna la capitolul "iesit din fabricatie de cel putin 30 de ani"...

Nu s-ar putea simplifica "cele de mai sus" inclusiv definitia

in interesul pasionatilor de pretutindeni cu:

VEHICUL INMATRICULAT SAU FABRICAT IN URMA CU CEL PUTIN 30 DE ANI. Punct!

Corespunzator temei, simplu, corect si elegant !

:mexicanwave:

nu vreau sa aprind spiritele, dar stiti voi vreun model inmatriculat acum cel putin 30 de ani si care inca se mai fabrica? ca eu nu, cred ca nici broasca nu se mai face in brazilia, dar e posibil sa ma insel totusi.

 

Oricum, ma bucur de reusita colegilor de la retromobil, este un urias pas inainte in salvarea unor raritati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tocmai va invit pe voi, pasionatii de autovehicule,

colectionari cu greutate in domeniul auto-moto

sa "obligati" legea sa fie clara si in favoarea noastra, sa renunte la "chichitele" avocatesti,

la frazele ambigue si cuvintele capcana din "punctul 20.1" si sa sune simplu si clar:

 

Vehicul istoric: 30 de ani vechime.

Vehiculul istoric este vehiculul sau autovehiculul

care a fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani.

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tocmai va invit pe voi, pasionatii de autovehicule,

colectionari cu greutate in domeniul auto-moto

sa "obligati" legea sa fie clara si in favoarea noastra, sa renunte la "chichitele" avocatesti,

la frazele ambigue si cuvintele capcana din "punctul 20.1" si sa sune simplu si clar:

 

Vehicul istoric: 30 de ani vechime.

Vehiculul istoric este vehiculul sau autovehiculul

care a fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani.

În plus aş mai adăuga ceva. Există vehicule într-o stare deplorabilă care nu se află în circulaţie dar cu potenţial de a fi restaurate. Legea ar trebui să conţină un articol prin care să fie scutite de la plata impozitelor şi taxelor aceste vehicule atât timp cât nu au număr de înmatriculare iar la reînmatriculare să nu se plătească retroactiv impozitul. În plus, ar trebui să se poată vinde şi cumpăra legal cu trecerea pe numele noului proprietar a epavelor. Eu de exemplu când mi-am luat un Mercedes din 1971, nu am avut curaj să ating niciun şurub la el până nu am văzut maşina pe numele meu. Că altfel, dacă iei o epavă şi o restaurezi, vechiul proprietar poate face strâmbe după ce e aranjată. Bineînţeles că nu mă refer şi la epavele de pe şosele noastre, epave mai tinere de 30 ani cu numere de Bulgaria.

Mai e o chestie:

-dacă Retromobil mai vrea să aibă un cuvânt de spus în domeniul vehiculelor istorice şi să nu-şi piardă credibilitatea, ar trebui să fie mai atent ce atestă ca vehicul istoric. Am văzut rapandule mai naşpa decât a mea înainte de a mă apuca de restaurat, rapandule cu care mie personal mi-ar fi fost ruşine să zic cuiva că e atestată ca vehicul istoric. Nu zic că trebuie să arate ca scoase din fabrică, dar nici să facă compromisuri şi să dea atestate pe pile.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt curios sa vad ce an vor trece in carte cei de la RAR..Honda Gl 1000 model K1. Ea a fost inmatriculata in Belgia in anu 78..da modelul K1 sa fabricat doar intre 75 si 76..in Japonia , desigur. O sa fac gura rau daca nu mi trec anu corect. In definitiv, anu de fab este an de fab...nu cand a fost inmatriculat..da cum noi traim in RO..nimic nu m ar mira..a mai avut cineva problema asta?. In rest..felicitari pt eforturile de a schimba ceva in legislatia asta a noastra atat de rigida..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jeane, domnilor,

 

La fel ca si in cazul asigurarilor... si alte "strambe" din tara asta...

trebuie sa ne dam seama o data pentru totdeauna ca legea

trebuie sa lucreze in favoarea oamenilor normali si cu bun-simt si nu doar in folosul "coioshilor"...

Exemplu:

Intr-o tara civilizata este cat se poate de normal si logic sa platesti impozitul pe proprietate intreg anul,

sau pana la instrainare dar in cazul folosirii unui bun, motocicleta de exemplu,

sa platesti doar timpul cat te folosesti de ea, calculat in zile, saptamani si luni dintr-un an.

 

Si, apropo de motociclete istorice:

Este logic faptul ca anul de fabricatie bate intotdeauna data primei inmatriculari. Clar!

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exemplu:

Intr-o tara civilizata este cat se poate de normal si logic sa platesti impozitul pe proprietate intreg anul,

dar in cazul folosirii unui bun, motocicleta de exemplu, sa platesti doar timpul cat te folosesti de ea,

calculat in zile, saptamani si luni dintr-un an.

 

Impozitele se platesc pentru detinerea de bunuri, nu pentru folosinta lor. Chiar si in tarile civilizate. Poate ati vrut sa va referiti la asigurarea RCA, in acest caz aveti dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impozitele se platesc pentru detinerea de bunuri, nu pentru folosinta lor. Chiar si in tarile civilizate. Poate ati vrut sa va referiti la asigurarea RCA, in acest caz aveti dreptate.

Asta accentuez si eu:

Intr-o tara civilizata este cat se poate de normal si logic sa platesti impozitul pe proprietate intreg anul,

sau pana la instrainare dar in cazul folosirii unui bun, motocicleta de exemplu,

sa platesti asigurare doar timpul cat te folosesti de ea, calculat in zile, saptamani si luni dintr-un an.

 

Trebuie sa ne dam seama o data pentru totdeauna ca legea

trebuie sa lucreze in favoarea oamenilor normali si cu bun-simt si nu doar in folosul "coioshilor"...

 

:cheers:

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Anul acesta am reusit si eu, intr-un sfarsit, sa atestez motocicleta ca vehicul istoric (Honda CB550k Four din 1978).

Desi, din partea RETROMOBIL, totul a mers foarte bine, nu pot sa spun acelasi lucru si in ceea ce priveste activitatea RAR.

Sa va spun povestea:

Dupa ce am obtinut atestatul al sunal la RAR Grivita in vederea programarii pentru atestarea. Am fost programat pentru a doua zi dupa ce am sunat, la ora 08.30.

Ma prezint la RAR la ora stabilita.

Sunt oprit la poarta si pus sa astept pe cineva la ghiseul de la intrarea. Astept vreun sfert de ora pana se indura sa apara cineva doar ca sa-mi spuna ca trebuie sa merg la secretariat. Ok. Ma duc la secretariat.

Acolo, o doamna amabila, imi face o copie a atestatului, imi inmaneaza programarea si imi spune sa merg in hala, pentru inspectia inginerului.

Ajung in Hala, sunt trimis de catre un inginer la ghiseul ELBERARI ACTE, de acolo mi se spune ca am fost indrumat gresit si sa merg la Ghiseul nr. 1. Ajung la ghiseul nr. 1, o doamna imi ia programarea si imi spune sa bag motocicleta in hala si sa astept inginerul. E ora 9.30 deja.

Stau, astept...vreo 20 de minute...nimic. Opresc un inginer de pe acolo si il intreb ce trebuie sa fac, cine trebuie sa vina etc. Ma intreaba de cererea pt obtinerea astestatului..eu nici nu stiam de ea. Ok, de unde o iau? De la doamna care ti-a luat programarea!

Ok. Inapoi la Ghiseul nr. 1! Tanti, ma scuzati, dar o cerer de unde iau si eu? Pai nu ai luat de la secretariat? Nu?! Ia una de aici atunci...

Completez cererea, stau cu ea in mana si astept...langa mine mai vine un tip cu un CBR, pentru ITP.

Ora 10.00

Apare un inginer, face un semn..ma indrept care el, dar nu, nu tu, tu mai ai de asteptat..tipul cu CBR-ul. Pentru mine alt inginer!

Ok.

ora 10.30

Apare un tip, cu mancare la gura, pe care l-am mai vazut prin hala umbland aiurea. Imi face semn sa trag motorul. Ok. Ii zic ca pentru mentiunea in CIV- vehicul istoric

Hai, trage aici! Mda..bla bla bla, actele motorului etc.

Ok. Du-te cu asta si plateste la casierie (vreo 3 coduri)..cat costa? intreb. Nu stiu, o sa-ti zica aia dela casierie...

La casierie..dau hartia cu codurile..180 de lei..Aaa? Pentru ce? Nu stiu, sa va zica domnu inginer!

Platesc, inapoi la domnu inginer...pentru ce platit atat? Dintre cele trei coduri doar unul era cu denumirea „mentiune CIV”

Asa e procedura...Aaa..ok. si procedura asta unde o gasesc si eu? Preturile sunt publicate..e vreun ordin de ministru ceva?

Auziti, dar de unde vreti sa stiu eu..si ca sa va zic ceva am observat ca dimensiunile cauciucului spate sunt diferite, poate va opresc cartea!

Ei na..sa mori tu! Pai ce, eu am venit la ITP? Eu te intreb ceva si tu o dai in altele pentru ca nu ai un raspuns?

Eu imi fac datoria si asa e legea!

Bine ma ..cum zici tu. Pana atunci sa-mi spui de procedura si preturi...

Aaa..pai motocicleta nu e pe numele dvs! Nu sunteti proprietar!

Serios? De unde ai dedus tu asta? Uite contractul..

Mda..sa zicem, dureaza o oira pana se elibereaza CIV-ul!

Ok..o ora..astept in sala da? Da!

Oara 11.00..astept...astept..

Ora 12.30..astept...

Ora 12.45..ma striga doamna de la eliberari acte, iau cartea si plec!

 

Concluzii:

- Am o motocicleta atestata ca vehicul istoric.

- M-a costat 180 de lei ca sa fac treaba asta la RAR.

- Cateva ore din viata pierdute

- Nu mai platesc impozitul de 20 de lei pe an..adica in 9 ani imi recuperez banii!

- Sunt obligat sa merg doar la RAR pentru ITP...e bine..alte ore pierdute din viata

 

Dar am un vehicul istoric...


» Post actualizat in 30 Mar 2015 07:00

Anul acesta am reusit si eu, intr-un sfarsit, sa atestez motocicleta ca vehicul istoric (Honda CB550k Four din 1978).

Desi, din partea RETROMOBIL, totul a mers foarte bine, nu pot sa spun acelasi lucru si in ceea ce priveste activitatea RAR.

Sa va spun povestea:

Dupa ce am obtinut atestatul al sunal la RAR Grivita in vederea programarii pentru atestarea. Am fost programat pentru a doua zi dupa ce am sunat, la ora 08.30.

Ma prezint la RAR la ora stabilita.

Sunt oprit la poarta si pus sa astept pe cineva la ghiseul de la intrarea. Astept vreun sfert de ora pana se indura sa apara cineva doar ca sa-mi spuna ca trebuie sa merg la secretariat. Ok. Ma duc la secretariat.

Acolo, o doamna amabila, imi face o copie a atestatului, imi inmaneaza programarea si imi spune sa merg in hala, pentru inspectia inginerului.

Ajung in Hala, sunt trimis de catre un inginer la ghiseul ELBERARI ACTE, de acolo mi se spune ca am fost indrumat gresit si sa merg la Ghiseul nr. 1. Ajung la ghiseul nr. 1, o doamna imi ia programarea si imi spune sa bag motocicleta in hala si sa astept inginerul. E ora 9.30 deja.

Stau, astept...vreo 20 de minute...nimic. Opresc un inginer de pe acolo si il intreb ce trebuie sa fac, cine trebuie sa vina etc. Ma intreaba de cererea pt obtinerea astestatului..eu nici nu stiam de ea. Ok, de unde o iau? De la doamna care ti-a luat programarea!

Ok. Inapoi la Ghiseul nr. 1! Tanti, ma scuzati, dar o cerer de unde iau si eu? Pai nu ai luat de la secretariat? Nu?! Ia una de aici atunci...

Completez cererea, stau cu ea in mana si astept...langa mine mai vine un tip cu un CBR, pentru ITP.

Ora 10.00

Apare un inginer, face un semn..ma indrept care el, dar nu, nu tu, tu mai ai de asteptat..tipul cu CBR-ul. Pentru mine alt inginer!

Ok.

ora 10.30

Apare un tip, cu mancare la gura, pe care l-am mai vazut prin hala umbland aiurea. Imi face semn sa trag motorul. Ok. Ii zic ca pentru mentiunea in CIV- vehicul istoric

Hai, trage aici! Mda..bla bla bla, actele motorului etc.

Ok. Du-te cu asta si plateste la casierie (vreo 3 coduri)..cat costa? intreb. Nu stiu, o sa-ti zica aia dela casierie...

La casierie..dau hartia cu codurile..180 de lei..Aaa? Pentru ce? Nu stiu, sa va zica domnu inginer!

Platesc, inapoi la domnu inginer...pentru ce platit atat? Dintre cele trei coduri doar unul era cu denumirea „mentiune CIV”

Asa e procedura...Aaa..ok. si procedura asta unde o gasesc si eu? Preturile sunt publicate..e vreun ordin de ministru ceva?

Auziti, dar de unde vreti sa stiu eu..si ca sa va zic ceva am observat ca dimensiunile cauciucului spate sunt diferite, poate va opresc cartea!

Ei na..sa mori tu! Pai ce, eu am venit la ITP? Eu te intreb ceva si tu o dai in altele pentru ca nu ai un raspuns?

Eu imi fac datoria si asa e legea!

Bine ma ..cum zici tu. Pana atunci sa-mi spui de procedura si preturi...

Aaa..pai motocicleta nu e pe numele dvs! Nu sunteti proprietar!

Serios? De unde ai dedus tu asta? Uite contractul..

Mda..sa zicem, dureaza o oira pana se elibereaza CIV-ul!

Ok..o ora..astept in sala da? Da!

Oara 11.00..astept...astept..

Ora 12.30..astept...

Ora 12.45..ma striga doamna de la eliberari acte, iau cartea si plec!

 

Concluzii:

- Am o motocicleta atestata ca vehicul istoric.

- M-a costat 180 de lei ca sa fac treaba asta la RAR.

- Cateva ore din viata pierdute

- Nu mai platesc impozitul de 20 de lei pe an..adica in 9 ani imi recuperez banii!

- Sunt obligat sa merg doar la RAR pentru ITP...e bine..alte ore pierdute din viata

 

Dar am un vehicul istoric...si sunt bucuros!


» Post actualizat in 30 Mar 2015 07:02

 

Dar sunt bucuros ca am scos-o la capat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...