Sari la conținut

Sfat pentru achizitie


Postări Recomandate

Vs salut !

 

Mi sa pus pata (iar) sa-mi iau a doua motocicleta cu care sa fac nu ,,enduro", ci mai bine spus plimbari in natura ! O motocicleta cu care sa ma plimb prin padurile de campie, pe un drum forestier la munte, printr-o balta a unei ape curgatoare, pe nisip, pe oriunde ... sa pot merge si 2-3 sute de kilometrii pana la munte in conditii omenesti 90-100km/h, sa fie inmatriculata, sa fie fiabila si nu in ultimul rand pretul de achizitie sa fie cat mai mic (max. 1000euro).

Ma repet, nu vreau sa participa la vre-un concurs, ci pur si simplu sa ma plimb prin locurile prin care nu o pot face cu mobra ce o am deja.

 

Deja mi-am selectat niste candidate in ordine aleatorie, insa lista este deschisa pentru noi propuneri venite de la voi.

 

- Yamaha XT 600

- Suzuki DR 650 SE

- Honda NX 650 Dominator (dezbracat de plastice)

- Kawasaki KLR 650

 

Se intelege ca mobra trebuie sa aiba electrostarter pentru ca am picioare prea scurte pentru ,,o carja de monocilindru de 600", sa reziste destul de bine la tavaleli, sa aiba pana in 170kg (la plin), perioada de revizii la min. 3000km, sa nu-l deranjeze rulajul la ture constante pe 100-200km ...... si cam atat !

Deci, in mare m-am cam orientat spre cateva modele, insa dintre astea nu am avut decat Dominator si asta cu multi ani in urma incat am uitat cu desavarsire cum se comporta, iar despre celelalte nu stiu mare lucru.

 

Asa ca va rog sa fiti blanzi si rabdatori !

Multumesc !

petrica

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 122
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se vede treaba ca dragostea de natura si de drumuri fara asfalt si fara prosti ramane cea mai mare dragoste! :) :cheers:

 

Deja mi-am selectat niste candidate in ordine aleatorie, insa lista este deschisa pentru noi propuneri venite de la voi.

 

- Yamaha XT 600

- Suzuki DR 650 SE

- Honda NX 650 Dominator (dezbracat de plastice)

- Kawasaki KLR 650

 

1. Yamaha XT 600 - o motocicleta buna, chiar foarte buna as spune; m-a impresionat la ea in special elasticitatea motorului. Este slabuta ca si putere, racirea se face doar cu ajutorul aerului, motorul elastic si foarte fiabil. Deasemenea e cea mai "micutza" dintre caprele astea. Se descurca in offroad enduro-turistic. Ca si viteza de croaziera - ii place la 90 - 110. Consumul e destul de mic.

2. Suzuki DR 650 SE - de departe cea mai buna pentru offroad dintre astea mentionate de tine. O problema ar fi ca e FOARTE rara la noi si pretul de achizitie s-ar putea sa fie peste buget. E foarte usoara pentru un dual-sport, motor extraordinar de fiabil si elastic, racire SACS pe ulei, tine viteze de croaziera relativ ridicate (ca orice DR) deci ii place 120 - 140 fara probleme. Partea proasta e ca la drum e mai incomoda (seaua execrabila pentru drumuri de 100+ km) si daca nu esti mai solid (dar tu esti deci nu-i bai :P) te bate vantu' jos de pe ea sau de pe o banda pe alta :lol: Ai un review facut de mine in topicul de review-uri.

Ca si varianta ar fi Suzuki DR 650 RE (1994-1996) - adicatelea "vechiul" DR 650 SP44 (necarenat) si prevazut cu electric starter. Este ceva mai confortabila pentru drum lung si ceva mai "asezata" plus ca se poate incadra in buget. (desi este si asta un rara avis pe la noi)

3. Dominatorul e o motocicleta "cinstita" insa mie nu-mi plac rapoartele cutiei DELOC. E chinuita dupa 100 - 110 la ora. Nu-i place. Merge dar nu-i place. Pai cand stiu ca DR-ul merge la 120 km/h intr-a 5-a cu 4500 rpm (fara stress) cum sa imi placa rapoartele Dominatorului? Ma rog, asta e parerea mea. Si nu imi place nici cum se realizeaza accesul la carburator. E cam "akward".

In rest e o motocicleta fiabila, tine la "tavaleala", etc.

4. KLR-ul 650 e o motocicleta care fuge. Fuge tare de tot. Intra cu iuteala in ture si zboaraaa. E ceva mai grea (cam cea mai grea dintre toate) ca - vorba aia - si racire cu apa, si doua axe cu came :D. La drum lung mi s-a parut cea mai confortabila din astea patru. De fapt Kawasaki pe ea o scotea "la bataie" in segmentul ocupat la vremea aia de Africana, SuperTenere si DR Big. Ca asta o aveau...

Intrebari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lupule tata, nu-mi mai lua vorba din gura :P

 

DR 650 cu -E. Cum a spus un specialist, mai rar pe la noi in bugetul tau si in toate mintile. Best of offroad, decent onroad.

 

Dominatorul e stradal ca si scop si da bine cu carene. Rapoartele cutiei sunt orientate spre mers intins intre 20 si 90 la ora. Ii place sub 90, iar croaziera ar fi bine sa fie la 100-110 si nu mai sus (poate merge sustinut 140 insa nu ii place fara radiator de ulei). Offroad merge, dar nu ideal din cauza cutiei si a racirii deficitare la viteza mica.

 

Yamaha XT nu ma pronunt ca nu prea am avut de-a face.

 

Kawasaki - stay away. Opinie personala bazata pe ce am vazut la un prieten.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lupule tata, nu-mi mai lua vorba din gura :P

:crack: :crack:

 

Stiu un DR 650 R-E in Bucuresti, al unui prieten. A fost adus de-afara, e nerulat aici, e in stare absolut impecabila dar vrea (sau cel putin vroia) o carca de bani pe ea - gen 1200 - 1300 euroi, ca altfel o luam eu. Cred... nu bag mana in foc... ca acum ar lasa-o la pret bine de tot. Daca vrei detalii da un PM si investighez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: :crack:

 

Stiu un DR 650 R-E in Bucuresti, al unui prieten.....

 

... si-l cheama Ionut ? Cred ca stiu despre cine vorbesti.

 

 

DR650SE, e rara pe la noi si ce e rar e si scump.

Dominatorul vad ca nu prea este ce caut.

KLR-ul ... vaca mare si grasa.

............................

... cred ca XT-ul incepe sa aiba sanse !

 

A zis cineva de LC4. Mda ... e ok mobra asta, insa un 640 Enduro sau 620SXC nu-l pot lua cu 1000 euro ... nici macar furat !

 

Ia uitati ce bijuterie ---> LINK

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... si-l cheama Ionut ? Cred ca stiu despre cine vorbesti.

Nu, il cheama Marius :)

 

Ia uitati ce bijuterie ---> LINK

E putin cam terfelita/prafuita dar n-arata rau. Ii lipsesc niste plastice de la rezervor insa nu-i bai nici cu alea. Daca se aude bine si e inmatriculata pe RO, face banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu poti sa iti recomand cu incredere XT. Desi nu am avut de a face cu modelul de 600 cmc, am una de 550 si fac cu ea exact cam ce ai vrea tu sa faci, mai putin drumul pana la padure, care e de doar 2 km la mine. Insa iti pot zice ca prin padure, dealuri se comporta admirabil, chiar daca e cu racire pe aer. E foarte usoara, are putere cat am eu nevoie, desi eu am 105 kg si am mai mers si cu sotia cateodata, adica inca 60 kg. Are consumabile foarte ieftine pe partea de uleiuri si pozitia pe ea mi se pare cat se poate de ok.

 

Dintre celelalte as zice sa te feresti de KLR, am si eu un amic care a patit-o urat de tot cu unul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde frica asta de KLR?

 

... da' chiar ! In SUA cica este foarte popular modelul ! :scratch:

Eu l-am vazut doar mai balena decat celelalte, altfel chiar nu am calarit nicio Kawa ... de niciun fel ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde frica asta de KLR?

 

Sincer nici eu nu inteleg. Stiu doua KLR-uri care merg bine mersi de ceva vreme. Unul are nevoie de distributie noua ca tzacane, dar deh... e consumabila pana la urma.

Intr-adevar in America-s foarte apreciate. E mai greutza dar e folosita cu succes la enduro-turistic, commuting. Si se lauda cu un consum mic, cica.

 

XT600 e o motocicleta foarte ok dupa cum am spus dar tinde sa devina plictisitoare. Mie de exemplu nu prea imi place liniaritatea aia cu care "trage". Pentru unii poate fi ok, acum depinde de fiecare cum e obisnuit / cum ii place.

DR-ul (RE) se apropie cel mai mult de LC4 la felul cum trage dintre caprele astea. Stiu si cateva "mod-uri" care i se pot face sa fie si mai rea :bounce:

In orice caz nu e o alegere rea XT-ul. Eu la XT si DR m-as gandi, functie de ce as gasi mai bine la raportul pret/performanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca DR 650 SE, iese din discutie ! ... e prea scump ! Un model in mintile lui se duce binisor peste 1700-1800euro ! :(

Poti lua in calcul si un suzuki freewind (e chiar urmasu dr ului) , are la gol 164 kg parca. Ii mai dai jos din plastice si e un motor mai mult decat onorabil pt. ce vrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca DR 650 SE, iese din discutie ! ... e prea scump ! Un model in mintile lui se duce binisor peste 1700-1800euro ! :(

 

Eu ti-am dat ca varianta si Suzuki DR 650 RE - model fabricat 1994 - 1996 cu Electric Starter.

 

post-2624-0-65876300-1327049718_thumb.jpg post-2624-0-25445900-1327049729_thumb.jpg post-2624-0-65120800-1327049738_thumb.jpg

 

S-au facut in schemele astea de culori (le-am pus ca sa iti fie usor sa le recunosti) si sunt, in spetza, DR-ul 650 R (1992-1994) ala "rau" de 46 de cai si destul de confortabil DAR cu electric starter.

 

Sunt rare dar am vazut pe la noi vreo trei sau patru anul trecut pe bikeshop.ro. Una din ele (cred ca) inca o mai are un prieten. Iti dau PM cu numarul lui...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand aveam transalpul mergeam fara probleme exact pe tipul de drumuri pe care vrei tu sa mergi (de fapt merg fara probleme si cu africana ;) )

daca nu te deranjeaza cele 200 kg, transalpul e o optiune demna de luat in calcul

exemplare din 1990-1991 in stare buna poti gasi la maxim 1000 euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand aveam transalpul mergeam fara probleme exact pe tipul de drumuri pe care vrei tu sa mergi (de fapt merg fara probleme si cu africana ;) )

daca nu te deranjeaza cele 200 kg, transalpul e o optiune demna de luat in calcul

exemplare din 1990-1991 in stare buna poti gasi la maxim 1000 euro

 

Omul vrea fara plastice deci probabil vrea sa o mai si tavaleasca deci probabil vrea sa se mai bage si printr-un noroi, sa treaca un parau, etc. Cine stie ce surprize gasesti prin "natura"?

 

Si da... alea 200 de kile-s deranjante uneori. Unii ar zice ca e "o vaca grea". Plus ca desi e mai confortabila la drum (nu foarte semnificativ daca nu faci drumuri prea lungi) s-ar pupa undeva sa traga cum trage DR-ul. Nici in cele mai bune vise ale ei :lol: Asta ca sa nu mai discutam de garda la sol, unghi de bracaj, felul suspensiei, etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand aveam transalpul mergeam fara probleme exact pe tipul de drumuri pe care vrei tu sa mergi (de fapt merg fara probleme si cu africana ;) )

daca nu te deranjeaza cele 200 kg, transalpul e o optiune demna de luat in calcul

exemplare din 1990-1991 in stare buna poti gasi la maxim 1000 euro

 

Prea grea, man ! Stiu ce spun ... ! E prea grea pentru ce vreau eu ! Am tot avut vaci d'astea si e greu cu ele ! O ridici o data, de doua ori, dar dupa aia te lasa mijlocul ! Nu ca ar fi un XT, mult mai usor, dar totusi .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te uitasi la DRZ? E usoara, plasticele rezista, rezista, rezista, rezista... racire pe apa, consum rezonabil.

Duce 100-200 km pe sosea la 100-110km/h decent. Off-road? daca gasest un "e" inmatriculat (ca altii :blbl: ), nu mai vrei sa intri pe asfalt. Decat poate cu roti de SM.

Cu roti standard 18"-21" e cam inalta (pt cei 178cm ai mei e ok, prind pamantul cu cate juma'de talpa) iar cu roti de SM(17") e chiar scunda (ajung cu ambele talpi integral).

Bate insa, din pacate, cam multisor peste scor, asa ca aici s-ar putea sa fie buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Aceeasi veche discutie (imi place, imi place, sa nu credeti altceva).

Din lista ta, eu as zice asa:

XT (pe-asta o stiu cel mai bine) - merge pana ti se albeste parul in cap, piese f.f. ieftine (cam acelasi motor din 83 pana in 2002). Pentru off-road, parerea mea este ca modelul 2KF/2NF ramane cel mai bun. Stiu ca este mai veche (88-90) si ca se porneste la pedala dar eu raman de parerea ca este cel mai bun XT. XT-ul este un motor nu foarte puternic si liniar, previzibil (nu are explozii serioase de putere, care sa dea cu tine in cap; nu ma intelege gresit - trage si el). XT-ul insa are treapta a doua foarte lunga, incat poti sa mergi si incet pe off nasol si sa ii mai si dai schfunguri cand mai prinzi un pic drept. Nu ma dau pe spate XT-urile post 90 cum vrei tu fiindca au roata aia spate de 17. Iar cel din anuntul tau a vazut omor si namol cu duiumul - toba de XT660, rugina multa = uz mult off, plastice sparte... Uita-l. Era unul tipla pe Bikeshop la 1300 de euro, de prin BM, din 99 sau 2000.

Asta este 2KF / 2 NF -ul

post-3763-0-65775200-1327062524_thumb.jpgpost-3763-0-89479800-1327062525_thumb.jpg

 

DR - Mi-a placut mult un SE la un coleg de lucru. Foarte joasa. Ziceai ca e Dominator. M-am mai dat cu un RSE si ranjeam ca un troll. Nu se compara modalitatea de livrare a puterii cu ce are XT-ul. Mult mai bruta, desi pana la urma cred ca tot aceeasi putere au. Nu imi place legatura cu lant intre arborele cotit si balansier (cam toate restul au roti dintate - mult mai ok) si faptul ca stiu 2 insi cu suruburi rupte prin bloc (habar nu am de ce).

 

Dominator - Mica ca o bicicleta. Mai ca o scapam printre picioare. Daca nu era la fel de grea ca toate astelalte de 600 (:laugh:) mai ca ma gandeam sa schimb Tenerele cu ea pentru endureala cu ruperi. Totusi, parca prea mica pentru mine - 1.87 si craci lungi. Si la Domi stiu ca este o chestie din asta cu motorul si piesele cam ca la XT - fabricat multi ani acelasi bloc + alte subansamble ale mobrei si, implicit, multe piese.

 

Kawa - M-am dat cu un KLX si tragea f. fain, cam ca si DR-ul. Dar parca prea "fieroasa" si "ruginibila". Nu cred ca sta prea bine nici cu piesele pe orice drumuri, cum e XT-ul, la care gasesti piese cam prin orice oras mare sau localitati mai maricele de la munte.

 

Cu alte cuvinte eu as lua XT sau Domi (pentru o viata linistita, cu piese garla) sau DR (pentru ceva mai multe cojones). Sau LC4 :bounce:.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...