cristi_horvath Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 Salut Am ajuns intr-un final sa scriu pe forum. Nu mai stiu ce sa fac sau unde sa caut. Concret. Am un motor Kawasaki ZR750 din 2003. L-am cumparat la mana a doua. Dupa vre-un an de utilizare, am aflat de la un timp care cica stia motrul, ca a fost accidentat, ca initial fusese varianta S, (acuma el e naked), atat in acte cat si real. Nu prea conteaza asta prea mult pentru diferentele sunt doar de carenaj. Am nevoie sa ma ajutati insa cu o problema. Motorul meu nu alearga, e puternic da nu fuge; concret in treapta a cincea la 10.000 rpm ajung cu el la maxim 120 Km/h, si nu-i normal. Pe ceasuri si in descrieri tehnice are viteza maxima undeva pe la 190-200. Eu daca mai trag de el pana la 12.000 nu trece de 140 da deja e pe portocaliu rosu. Clar nu pot umbla asa cu el. Astfel ca la drum mai lung, viteza de croaziere nu e mai mult de 90; asta ca sa nu-l aud cum isi da duhu sub mine. Evident nu-mi place asta, vreau sa pot sa ajung cu el usor, spre 140 - 160; si nu cred ca exagerez sa cer asta de la un motor de 750 cmc. Astfel ca singur lucru care mi-era mie la indemana era sa schimb raportul de transmisie cu unu original. Am facut-o. Am cumparat kit de transmisie; pinion fata, pinion spate si lant, OEM (adica la dimensiunile date de producator). Nu s-a intamplat nimc, acelasi raport. Am pinion de atac de 16 dinti, pinion pe spate de 38 de dinti si lant model 525. (Nu stiu ce inseamna cifra asta, da stiu ca are legatura cu distanta dintre zale). Singurul pinion de atac mai mare de 16 care l-am gasit e 17 dinti, iar cel de pe spate pare sa fie cel mic cel care il am eu, 38 de dinti. Nu mai stiu ce sa fac. Ajutati-ma va rog sa-l fac sa alerge, Vreau sa fac si drumuri mai lungi de 80-100 de km. Nu vreau sa-l dau pentru ca am bagat ceva bani in el, ca sa fie pe placul meu. Consumabile, piese, retapitat etc... Ce ma astept eu sa-mi spuneti voi e daca pot pune poinion de atac de 20-22 de dinti de la vreun alt motor ? Sau ce altceva as mai putea face Multumesc baieti ! Eu sunt din Oradea, e vreme rece dar uscata acuma, ... deja ma mananca in sezut sa-l scot la aer. Probabil ca nu-s singurul Cristi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 (editat) poate patineaza ambreiajul kilometrajul e in km sau mile Editat Ianuarie 29, 2012 de dragos1972 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 Atinge doar 120, in a6a, la 10.000rpm? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 km-mile aprox 1,6 120mile=192km/h Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutz_bv Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 (editat) Eu is mai incepator in ale moto dar fac o mica analogie cu bicicleta daca mi se permite (sper sa nu gresesc), ca sa obtii o putere/cuplu mai mare nu ar trebuii sa cauti micsorezi nr de dinti de la pinion in loc sa ii maresti? Sau eventual (citeam prin forum la Hornet) sa cresti nr de dinti la pinionul spate? Daca gresesc accept orice corectie Editat Ianuarie 29, 2012 de ionutz_bv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fix Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 e invers decat la bicicleta.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutz_bv Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 My bad.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 daca patineaza ambreiajul poate sa-si dea seama dupa cum lucreaza motorul in sarcina, are momente cand se tureaza in gol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 E clar motorul ei? Poate o fi o variantă cu alte pinioane în cutie,pentru chopper.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_horvath Postat Ianuarie 29, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 29, 2012 Da e motorul ei. In accident ia fost zdrobita numai fata, de-aia zicea ca a renuntat la S-ul modelului, si n-a mai fost carenata. De patinat ambreiajul nu patineaza. Pot sa ma urc pe casa cu ea fara probleme. Daca-i dau gaz indiferent in ce treapta e motorul ... pleaca nu se tureaza aiurea. Motor de chopper nu-i ! Sigur .... Kilometrajul nu-i sigur in mile ... si chiar daca-ar fi m-as fi prins, eu am si B-ul si-mi dau seama ... diferenta e totusi mare de la 120 la 190 Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 atunci ramane varianta cu pinionul de 17 o sa ai un plus de viteza fata de cel cu 16. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 (editat) Rapotul original al pinioanelor se poate afla usor dar in cazul in care ai acele pinioane de care spui sigur patineaza ambreiajul.Un pinion mai mare cu un dinte sau doi pe motor si doi trei mai mici la roata nu pot aduce asa modificari majore.Deci sigur patineaza ambreiajul,asa se manifesta la unceputul uzuri.Fa si alta incercare cu un GPS sau cineva sa mearga in paralel cu tine,poate sunt si alte cauze(bord ,mecanisme etc.) Editat Ianuarie 29, 2012 de Indian73 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 Fff dubioasa problema eu zic ca trebuia sa prinda minim 100 cu a-1a. Deci problema nu e de pinioane ptr ca e diferenta mult prea mare. Cred ca problema este undeva in cutie, sa nu fi fost umblat la ceva pe acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 Eu as zice asa, verifica carburatoarele in primul rand, dozajul sa fie corect, sincronizarea la fel. Apoi, verifica ambreiajul, incearca mai intai un reglaj simplu de cablu, e posibil ca sa nu iti cupleze complet din pricina unui reglaj prost. In cazul in care pica si aceasta varianta verifica placile ambreiajului si arcurile de ambreiaj. In alta ordine de idei eu mizez pe una dintre astea 3. Tine-ne la curent. HAHAHAHAHAH Ce imi place mie pe motoretizm.ro ca daca apare o problema - PAC - e de la carburatoare :crack: Heeelllooo... omul o tureaza BLANA in ultima treapta deci motorul n-are nici un stres sa intre in ture in sarcina. Eu sunt 99% sigur ca e ambreiajul. Nu il simti la ture mici si medii dar in ture mari incepe sa patineze usor usor si pierde cuplul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 Cum a fost reparata ? Mai are bordul ei sau are kilometraj electronic cu senzor la roata ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 deci prima oara trebuie mers cu cineva in paralel sau cu un gps si verificat daca bordul indica corect. cam asta e prima banuiala a tuturor. dupa care poate ar trebui sa verifici si daca turometru indica corect. daca ai un bord chinezesc care iti arata 13.000 si a ta e limitata (dintr-un motiv sau altul) la 5000...cam asta e. dupa care te bagi la reglat ambreiaj si demontat. dar ia-le pe rand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 Ce-mi place ca din tot postul numai asta ai vazut. Bai acu' ce sa zic - se pare ca ai fost omul potrivit la locul si momentul nepotrivit - am auzit de atatea ori ca.catul asta cu reglatul carburatoarelor pentru orice ar avea motocicleta incat mi s-a urat... De restul postului nu m-am luat ca nu era cazul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 (editat) Nu e greu sa gasesti alte rapoarte: http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/5302 vezi si pe www.kitlant.ro Editat Ianuarie 30, 2012 de Thomas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 (editat) 16-38 e configuratia standard pentru pinioane. problema e din alta parte. esti sigur ca-ti schimba treptele pana intr-a 5-a? incearca sa schimbi fara ambreiaj, sa vezi clar schimbarea treptei. daca schimba intr-adevar treptele nu poate fi decat ambreiajul... Editat Ianuarie 30, 2012 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maniax Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 Salut. O problema asemanatoare am avut si eu la prima mea japoneza mai serioasa. Se tura bine, dar mai sus de 110 nu trecea. Imi faceam si eu gansuri negre, dar dupa ce am mers in paralele cu un prieten cu motor asemanator, si ala imi zice ca eu mergeam cu 200 si mie bordu imi indica 110, am desfacut vitezometru, si surpriza: fusese decapsulat sa ii manareasca km(probabil cu bormasina dura prea mult) si i-au stricat si vitezometrul. Repet, pana la 100 indica ok, dar nu mai sus de 110 . asa ca recomand cu incredere pana la a investi alti bani in niste chestii de care nu esti sigur mersul in paralel cu un amic ceva sa vezi cum iti merge de fapt vitezometrul. Astept cu nerabdare raspunsul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 (editat) Fiind din 2003, cel mai probabil ai un zr7-s. Z750-ul (nu stiu daca exista zr750) e dupa 2004 facut si e cu totul alta motocicleta. Pentru toti ceilalti care zic sa-i dai a 6-a, aceasta motocicleta nu are treapta a 6-a. Daca raportul de pinioane nu e schimbat, atunci cel mai sigur iti patineaza ambreiajul. La turatia aia ar trebui sa ai peste 170-180 la ora pe ceas. Ia-o babeste si numara dintii la pinioane. Pe fata trebuie sa ai 16 pe fata si 38 pe spate. Viteza de croaziera ar trebui sa fie pe la un 110-120 km/h la 4-5000 rotatii pe minut. Daca ai raportul de dinti original, inainte sa schimbi ambreiajul ia-o la puricat pentru problemele mai simple si mai usor de rezolvat. Verifica bujii, furtune crapate, filtru de aer, compresie, carburatie, baterie, etc. Editat Ianuarie 30, 2012 de JCDenton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 Daca ai raportul de dinti original, inainte sa schimbi ambreiajul ia-o la puricat pentru problemele mai simple si mai usor de rezolvat. Verifica bujii, furtune crapate, filtru de aer, compresie, carburatie, baterie, etc. Atata timp cat turatia ajunge pe rosu, alte verificari decat la ambreiaj si vitezometru sunt de prisos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 (editat) Atata timp cat turatia ajunge pe rosu, alte verificari decat la ambreiaj si vitezometru sunt de prisos. Doamneeee... Lasa-i man. Ca sa rezolve problema trebuie sa: o demonteze pe toata, sa ia fiecare piesa sa o masoare sa fie conform manualului si sa o monteze la loc. Sau sa ii faca carburatia neaparat. Carburatia tine loc de orice altceva. Si nu e musai sa o curete. Doar sa o sincronizeze. Sincronizarea e CRUCIALA ca sa ajunga pe rosu in sarcina. Zicea GoodKat printre altele sa verifice simplu intai cablul (daca e pe cablu) de la ambreiaj. Abia apoi merg verificate arcuri si placi daca-s conform manualului si daca sunt asezate corect. Sa mai vand un pont: placile isi fac obiceiul de a "sapa" in oala de la ambreiaj si a crea mici santuri in care raman agatatzate - mari sanse sa patineze din cauza asta. Verificate ochiometric si "la mana" si daca e asa luat usor cu smirghel. Editat Ianuarie 31, 2012 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_horvath Postat Februarie 4, 2012 Autor Share Postat Februarie 4, 2012 Multumesc pentru raspunsuri. Eu n-am mai scris de ceva vreme fiindca am fost plecat. Vreau sa mai dau detalii. Cineva imi zicea ca cel mai probabil imi patineaza ambreajul. Asta ar insemna ca imediat ce ii da 5, sau imediat ce incep sa accelerez ar trebuii sa se tureze motorul si sa nu castig viteza. Nu-i asa ! Indiferent ca schimb cu sau fara ambreiaj in treapta a 5-a daca trag de motor motorul pleaca, nu se ambaleaza in gol. Dimpotriva are forta, are cuplu se duce ... Ma mai gandesc la ceva; daca ambreiajul ar fi obosit as simti si la plecarea de pe loc, (odata), atunci cand pleci de la semafor cu unu care-ti rnajeste din te miri ce hoasca de logan, si (a doua ora), as putea schimba usor treptele de viteza fara sa stang ambreiajul. Ei bine nu merge prea usor fara ambreiaj. Trebuie sa potrivesc turatia motorului cu viteza de mers bine de tot altfel nu schimba ! Din astea deduc eu ca ambreiajul isi face treaba. Si inca ceva ... ambreiajul e reglat sa cupleze/decupleze undeva pe la mijlocul cursei manetei, nici prea jos ca sa trebuiasca sa scot ultimele 2 degete de sub maneta si nici prea sus sa nu pot strange deloc maneta fara sa debraieze. Sincer nu m-as apuca sa desfac ambreiajul ! Sper sa nu fie asta. Imi mai spunea cineva sa verific bujii, furtune, etc ... Le-am verificat permanent, sau mai bine zis odata pe saptamana dupa ce spal motorul, il sterg cu o carpa si verific cabluri si furtune. N-am gasit nimic niciodata. Bujiile le-am schimbat in vara, am pus bujii noi NKG parca asa le zice. Nu ca ar fi trebuit neaparat, dar am vrut sa fiu eu sigur ca benzina care ajunge in capul pistonul arde toata. Deci nu cred sa fie de la bujii. Mai era un post legat de carburatoare. Fiind patru cilindri, cu carburator separat pe fiecare, nu m-am bagat nici macar sa curat tocmai ca sa nu dereglez. Si-apoi motorul merge rotund, nici un rateu nici macar la pornire, nici sarcina nici frana de motor, se ambaleaza foarte usor, motorul trage constant atata cat stie modelul asta de motor sa fie constant. Nici macar o smucitura ... bazaii ca de insecta. Imi mai spunea cineva de cauciucuri moi; nu-i cazu iese din discutie ... Imi mai spunea cineva de umblat in cutie, cu posibil sa se fi schimbat vreun pinion in cutias de viteze. De la asta am plecat, dupa ce m-am imprietenit cu motor si-am avut incredere ca poate mai mult. In treapta a 5 a tinandu-ma el la respect undeva pe la 120, m-am gandit ca proprietarul a reparat motorul, insa l-a limitat mecanic ! sa nu moara dracu cu el Asa ca: "care-i cea mai simpla chestie sa reduci viteza maxima a unui motor ? schimbi unu dintre pinioane ! Poti sa tragi de el pe urma cat vrei ca nu fuge. No amu ! Al meu inca nu fuge cum trebuie. Poate s-a umblat in cutie, da nu indraznesc s-o desfac. ce-mi ramane mie simplu de facut e treaba cu pinioanele. Repet ... nu c-as fi eu vitezoman, da' cand vreau sa fac o plimbare la Cluj, eu cu motoru nevasta-mea cu masina, (cu BMW), Ma face de ras imi tot face semn sa ma tin dupa ea !!! O tot dau cu motoru in sus in jos ca e super ok, merge brici, ce simplu e in oras etc ... si ea ma tachineaza ... las ca iesi tu din oras de vad eu la drum ... sa vezi ce blituri iti pun pe poponeata ! Domnilor ... tra sa-l fac sa alerge ! Asa arata motorul ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Februarie 7, 2012 Share Postat Februarie 7, 2012 Pana la urma in treapta a cincea la 120 kmh ce turatie ai ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.