rositemaster Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Salutare, Povestea incepe undeva anu' trecut, cand, mandru posesor de Honda CBR 600RR am fost rugat de un prieten mai putin experiementat sa-l ajut sa-si cumpere motor. Conditia de baza era ca motorul sa nu fie foarte agresiv, in rest nu stiam ce marca/model cautam. Ca o consecinta evidenta, am ajuns sa testez cateva zeci de motoare de toate felurile. De fapt, ceea ce vreau sa-ti povestesc e ca intr-o zi, deja sictirit de miliardele de motoare pe care le incalecasem in ultimele zile, am mai ajuns intr-un loc unde un nene vindea un Suzuki DL 650 V-Strom din 2006 cu 20.000km. N-am cuvinte si nici poze care sa descrie felul in care arata mobra asta. La propriu, cred ca era nepornita de 2 ani, avea un jeg pe ea de mi-a fost efectiv sila s-o incalec, aripa fata sparta, stropi de ciment intarit pe ea, levierele rupte (lipsa cam 30%), carene vopsite cu spray-ul... pe scurt, "tot ce-i trebuie" unui motor sa nu-l vrea nimeni. In fine, am dat jos praful de pe sa cu o carpa si am zis ca fac o tura, sa nu se simta omu' ala prost ca am venit sa vedem motorul si nici macar nu o incerc. Vreau sa-ti spun, ca in primele 2 minute de mers pe ea m-am resetat complet se definitiv ca motociclist. Daca pana atunci inca mai apreciam clasa super-sport, din clipa aia tot ceea ce stiam e ca vreau motorul ala cu orice pret. Nu mai intru in detalii cum in urmatoarele zile logica mi s-a pus de'a curmezisu' si am avut tentatia sa cumpar alt V-Strom cam la aceeasi bani in stare mai buna (estetic, ptr ca doar asta era problema) insa pana la urma, l-am luat p'asta. Eram capsat dincolo de logica. Mai tarziu am si vandut 600RR-ul. Ca sa n-o mai lungesc, cam asa a venit Nirvana (asa am botezat-o dupa ce am iesit prima oara de pe asfalt) la noi in familie. Singura modificare fata de orginal e crash-bar-ul pe care l-am achizitionat la vreo 2-3 zile diferenta. Cam la vreo luna Cavaleru' mi-a facut o sugeste pentru care ii multumesc si astazi. Anvelopele K60 Scout... sunt absolut dementiale, dar despre asta, vorbim alta data. Si'n plus i-am vopsit topcase-ul ca era plin de vopsea lavabila alba. Acum, spalata cat de cat si cu mici modificari, i se mai dusese aerul de cazan, dar tot nu-mi convenea asa ca mi-am facut urmatorul plan. * schimbat sau reparat aripa fata * schimbat levierele de ambreiaj si frana * schimbat semnalizarile fata din aftermarket in modelul original * vopsit carene, rezervor, aripi, jenti Cea mai nasoala parte a fost cu aripa fata. Noua costa cat juma' de scuter, la dezmembrari n-am gasit (de parca astia cu v-stroame nu fac accidente) iar de lipit NU s-a incumetat nimeni (ca e complicat, ca nu rezista, ca n-au matrite, ca etc...). Am tot insistat cu cautarile ptr reparat pana l-am gasit pe pe Raduprint de la Fast Garage care mi-a spus sa vin la ei sa se uite... mi-a dat tipu' asta un pret atat de mic incat am crezut ca face misto de mine sau vrea sa-mi fure aripa ). Cert e ca a facut-o mult mai bine decat ma asteptam. Am tras de partea adaugata cat am putut de tare si am indoit-o sa vad daca apare vreo fisura sau ceva... e ca turnata, super lucrare. Pentru ca baietii de la Fast Garage mi-au lasat o asa buna impresie am decis de dezmebrez motorul tot la ei (pentru vopsit) + schimbat ulei/filtru + schimbat leviere + reglat faruri ca-mi bateau nitel in corcodusi + indreptat crash bar ca era strambat binisor intr-o parte. Tot ei m-au invatat cum sa-mi curat jentile ca sa nu mai fie nevoie sa le vopsesc (am scutit ceva cascaval la faza asta). Cu preturile mici deja ma obsnuisem insa atitutinea... ceva deosebit, trebuie sa-i cunosti ca sa intelegi. In fine, mi-au venit si piesele de la vopsit si ne-am apucat de montat (mi-am dorit sa contribui la actiunea asta si au fost de acord sa-i incurc prin garaj ). In mare, cam asta e rezultatul. Mai am sa-i pun semnalizarile originale pe care le am dar imi lipsesc niste montati ptr moment si de curatat teava de esapament. Pana acum, numai maidanezii intoarceau capu' dupa mine pe strada cand treceam cu motorul. Sunt foarte mandru acum cand ma intreaba lumea pe strada daca e noua sau ce model e (e vopsita putin atipic si n-am scris nimic pe carene). ps: Daca va intereseaza, va pot da in privat numarul de telefon al carelui care a vopsit motorul, atat cat ma pricep eu amator, lucrarea e fara greseala. Eu sunt de fel destuld e pretentios si nici nu-mi place sa arunc cu banii asa ca am strans cateva contate interesate in tot acest proces de transformare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Frumoasă poveste! Dar cum de te ai răsucit de la sport la touring (enduro) ? Nu regreți deloc caracteristicile sportivelor (accelerație,frâne,ținuta pe viraje) ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Salut, Ai vopsit si motorul ori parti din acesta, sau doar plasticele? Daca raspunsul este da, cum ai curatat vechea vopsea si ce fel de vopsea ai folosit? Ne poti da si noua solutia pentru curatat jantele? Multumesc si cat mai multi kilometri sanatos si fericit ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rositemaster Postat Mai 8, 2012 Autor Share Postat Mai 8, 2012 Frumoasă poveste! Dar cum de te ai răsucit de la sport la touring (enduro) ? Nu regreți deloc caracteristicile sportivelor (accelerație,frâne,ținuta pe viraje) ? Nu regret absolut deloc. Inainte de 600RR tot super-sport am avut, insa ced ca din acelasi motiv, m-am dus intr-o directie gresita din lipsa de cunoastere. Senzatia de sa nu-ti vina sa te dai jos de pe ea dupa ce ai mers 2-300km e priceless Dupa cum spuneam si in topic, "m-am resetat complet" )) Ai vopsit si motorul ori parti din acesta, sau doar plasticele? Daca raspunsul este da, cum ai curatat vechea vopsea si ce fel de vopsea ai folosit? Ne poti da si noua solutia pentru curatat jantele? Am vopsit carenele laterale, ciocul, rezervorul, aripa fata, aparatorile de la toba de esapament. De partea cu vopsitul s-a ocupat un vopsitor profesionist. Eu doar am ales culorile de pe http://www.standox.com Acum partea cu curatarea. Spray WD-40 pe care il gasesti in orice magazin mare cu scule si accesorii si costa cam 20lei in cea mai mare cantitate (suficient sa cureti un motor intreg). Dai cu el pe jenti si lasi cateva minute sa lucreze (incepe sa dizolve jegul de acolo). Apoi, freci cu un buret de bucatarie (cu partea aspra) in timp ce mai pulverizezi local zona pe care o cureti. In cele din urma, ca sa nu ramana jentile unsuroase (spray-ul are un fel de ulei in el) stergi cu o laveta folosind alcool tehnic (sau ceva similar). Aceeasi opretatiune am vazut ca functioneaza si pe zonele cromate, sterge inclusiv rugina. asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sofeanu Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Spray WD-40 pe care il gasesti in orice magazin mare cu scule si accesorii si costa cam 20lei in cea mai mare cantitate (suficient sa cureti un motor intreg). Dai cu el pe jenti si lasi cateva minute sa lucreze (incepe sa dizolve jegul de acolo). Apoi, freci cu un buret de bucatarie (cu partea aspra) in timp ce mai pulverizezi local zona pe care o cureti. In cele din urma, ca sa nu ramana jentile unsuroase (spray-ul are un fel de ulei in el) stergi cu o laveta folosind alcool tehnic (sau ceva similar). Aceeasi opretatiune am vazut ca functioneaza si pe zonele cromate, sterge inclusiv rugina. Merci de pont, in WE ma pun la lustruit si eu:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
..:::ZAR:::... Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 foarte tare! Sa-l stapanesti sanatos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 recunoaste ca tot eu te-am facut sa-ti iei enduro-touring Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rositemaster Postat Mai 8, 2012 Autor Share Postat Mai 8, 2012 Dap, tu ai pus samanta iar Nirvana a dat apa :-) Ma rog, mi-ai fost de ajutor cu multe lucruri legate de moto da' n-are rost sa le mai amintesc ptr ca deja te stie lumea destul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 BRAVO! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 (editat) S-o stapanesti sanatos si multi kilometri de poveste.Iti inteleg perfect revelatia! Editat Mai 8, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danky_padova Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 misto misto! nimc de comentat chiar sunt invidios dar sper ca in vara asta sa reusesc sa iau si eu ceva, nu stiu trage bn si cu 2? sau sa iau ceva mai mare ma gandeam la tdm?ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 misto misto! nimc de comentat chiar sunt invidios dar sper ca in vara asta sa reusesc sa iau si eu ceva, nu stiu trage bn si cu 2? sau sa iau ceva mai mare ma gandeam la tdm?ms daca o compari cu TDM-ul de 900, trage mai bine decat vstromul. are si mai multi cai si mai mult cuplu, consumul este apropiat. avantajul vstrom fiind mai inclinat spre off-road, tdm-ul fiind superior pe strada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rositemaster Postat Mai 9, 2012 Autor Share Postat Mai 9, 2012 nu stiu trage bn si cu 2? sau sa iau ceva mai mare ma gandeam la tdm?ms Trage atat de bine cat sa risc sa pierd pasagerul daca viseaza putin cand intru in depasire si cat sa nu plang dupa cei 120 cai pe care i-am avut la motorul de dinainte ) Serios acu', mie mi se pare super echilibrata motocicleta dpdv motor vs greutate vs cosum vs putere la roata vs pret, insa decizia finala e a ta, dupa ce incerci mai multe si dupa ce stabilesti clar ce bani ai de investit. Pana la urma este ca si cum as incerca sa te conving ca femeile cu tzatze mici sunt mai faine decat alea cu forma de shoseta... mai tine si de gusturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 Foarte frumoasa, bravo. Am si eu o curiozitate, trebuie acum sa mergi la RAR si sa-ti faca mentiune pentru noua culoare, sau cum se procedeaza in astfel de situatii? Sa o stapanesti sanatos si sa ai drumuri bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rositemaster Postat Mai 9, 2012 Autor Share Postat Mai 9, 2012 Foarte frumoasa, bravo. Am si eu o curiozitate, trebuie acum sa mergi la RAR si sa-ti faca mentiune pentru noua culoare, sau cum se procedeaza in astfel de situatii? Multam! M-am documentat si cu partea cu RAR-ul. Uite un link care vorbeste de la sine: Ce trebuie sa fac daca am schimbat culoarea vehiculului proprietate personala ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gimy Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 Frumoasa transformarea Felicitari si cat mai multi km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 ma bucur ca esti multumit de rezultat, sa o folosesti sanatos cum e farul acum, mai umblam la el?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rositemaster Postat Mai 9, 2012 Autor Share Postat Mai 9, 2012 ma bucur ca esti multumit de rezultat, sa o folosesti sanatos cum e farul acum, mai umblam la el?? Merci! Nu cred ca mai e cazu', dar nici nu-mi dau seama foarte bine in oras ca e destul de luminat pe strazi. Vin eu p'acolo daca mai am ceva de facut, nu scapati voi asa repede de mine )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
delu Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 Felicitari pentru renastere! si eu eram pe punctul sa iau un DL 650 de prin 2006 (parca) la o suma acceptabila din punct de vedere estetic - pai nu mai era nimic estetic la el (nu ar fi fost asta o problema) numai ca motocicleta avea deja 86.000 km si se auzea cam uratel am regretat mult dupa mobra aia ! ASfalt Uscat si multi km fara incidente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 cel mai inspirat mi se pare alegerea culorii ,superba , se potriveste la fix cu morul asta. felicitari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellicks Hellmet Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 Bravos, dom'le! Te inteleg perfect cu "resetarea". Si eu sunt patimas de supersport (ma rog, superbike) iar acum 2 saptamani am tras un drum virajat si bine asfaltat cu un Strom in stare buna. Sincer, nu am condus vreodata vreo motocicleta atat de apta pentru orice. Adica le face pe toate al drecu de bine. Felicitari, peste cativa ani vin si eu in grup! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klu Postat Mai 10, 2012 Share Postat Mai 10, 2012 Are lipsuri mobra! Cutii laterale si e completa!!! Felicitari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.