Sari la conținut

Alegere dificila


victor_boss
 Share

Postări Recomandate

salutare tuturor

rog pe cei care cunosc sa-mi da un sfat cu privire la alegerea unui motor pe care vreau sa-l iau.

am in vedere urmatoarele modele: Honda Shadow VT750, Kawasaki VN 900 Classic, Yamaha XVS 950 Midnight Star, Suzuki VL 800 Intruder Volusia. va anunt ca trec de la Planeta 5 la unul din motoarele mentionate. Posibil sa am in vedere si Yamaha XVS 1100 A Drag Star Classic . In maxim 2-3 saptamani vreau sa aleg una din variante, deoarece sper sa inceapa timpul frumos si am de gand sa incep calatoriile, si am de gand sa calatoresc cat mai mult posibil. Va multumesc daca puteti sa-mi dati ceva sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toate-s bune si frumoase-n felul lor :) (ma refer la moto din marcile mai sus mentionate, adica intra si ce-ai enumerat tu)

 

Cauta pe net defectele fiecarui model, e mai sigur decat sa te iei dupa ce spune 'lumea' care 'stie' :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa dai niste info suplimentare, cum ar fi gabaritul tau sau bugetul de care dispui.

Asa,la o prima scanare, as zice sa te duci direct la Dragstar 1100, iti va "ramane mica" mai greu. Asta daca nu te deranjeaza ca are racire pe aer, ceea ce o face mai calduroasa. Ca unul care si-a upgradat de 2 ori chopperul in doi ani (de la 250cmc la 800 apoi la 1300), zic ca ar mai trebui sa ai in vedere urmatoarele criterii:

- cuplul/puterea

- transmisia (lant, curea, cardan)

- racirea (apa/aer)

- alimentarea (carburatie/injectie)

- franele (nr. de discuri pe fata, disc/tambur pe spate)

- chiar latimea rotii fata e importanta intr-un oras cu linii de tramvai, cu o roata groasa ataci mai usor piezis liniile iesite din asfalt.

 

Eu am facut comparatiile pe site-ul asta:

http://www.motorcyclespecs.co.za/index.htm

 

Volusia nu mai e in productie, a fost inlocuita de Intruderele M800 si C800.

 

Alegerea viitoarei motociclete e o perioada chinuitoare, dar frumoasa in viata oricarui motociclist. Iti doaresc insomnii delicioase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect:

gabaritul meu nu e mare, H=1.7 m, Gr.80kg

bugetul ~6500 EU

legat de treaba cu calduroasa cu racire pe aer, deranjeaza? Nu se incalzeste prea tare daca-i foarte cald afara?

legat de transmisie astept sfaturi.

alimentarea, care-i mai fiabila si aici astept sfaturi

latimea rotii fata obligatori mai mare

frane cat mai puternice

de cuplu nu stiu ce sa zic...

sincer eu inclin spre Kawasaki Vulcan 900 sau yamaha Dragstar1100.

dar inca studiez.

mesi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incalzirea nu afecteaza motorul, e proiectat sa reziste. Nu stiu tu daca esti proiectat sa rezisti. Acuma multi prefera sa se incalzeasca de dragul aspectului mai old school al motoarelor racite pe aer.

 

Transmisie:

-lant: nepretentios, dar trebuie uns/intins/schimbat periodic. La schimbare, se schimba atat lantul, cat si pinioanele.

- curea: nu trebuie unsa, doar schimbata la cateva mii de km - nu stiu cate mii, nu am avut niciodata motor pe curea. Aici se schimba doar cureaua.

- cardan: nepieritor, trebuie doar inlocuit uleiul la fiecare 30.000 de km. Nu foarte apreciat de adeptii old school din motive estetice.

 

Alimentarea:

- carburator: simpla, usor de intretinut, dar consum si noxe mai mari. Preferat de old-schoolers, dar pe cale de disparitie din motive de mediu. Si HD au fost nevoiti sa treaca pe injectie

- Injectie: mai performanta la consum/noxe, dar livreaza putere/cuplu mai mici decat acelasi motor alimentat pe carb.

 

Frane:

Atunci, 2 discuri pe fata si unul pe spate, mai ales daca depaseste 1000cmc, ca chopperele sunt in general grele... VTX-ul meu are un singur disc pe fata si simt ca i-ar mai fi trebuit unul.

 

Cuplu:

Cat mai mare, cu varf maxim livrat la turatii cat mai mici. Ca valoare, sa zicem ca sa fie peste 100 Nm, la turatii sub 3500 rpm. Puterea nu prea conteaza la choppere, mai toate au sub 100 CP, in afara de monstrii de la 1800 cmc in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa faci km, cauta sa-ti iei un cruiser pe cardan si cu motor ceva mai mare. Motor mare nu inseamna neaparat si costuri mai mari...Avand in vedere bugetul destul de mare, poti sa te uiti si la un VTX 1300-1800, Un Midnight Star 1300-1700-1900...Un intruder 1500-1800.

 

Ca idee, la choppere, less is more nu se aplica in ceea ce priveste motorul. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo

cam cati km ar trebui sa aiba un astfel de motor sa fie considerat deja vechi sau obosit?

in sensul ca daca iau ceva pana in 20.000 e ok, e mult?

Acelasi raspuns si la fiabilitate, si la nr. de km: cruiserele lucreaza in general la turatii mici. Ceea ce le face atat mai fiabile decat toate celelalte tipuri, cat si mai insensibile la kilometrii adunati. Un cruiser la 50.000 km e perfect cumparabil, ceea ce n-as putea spune despre un speeder. La acesti km, piesele speederului s-au frecat unele de altele de 2-4 ori mai mult decat la un cruiser. De aceea la cruiser nu ai nevoie nici de uleiuri ultra-performante (aka scumpe).

 

Ca ar avea ceva Kawa la cutia de viteze? N-am auzit pana acum, in domeniul cruiserelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la banii aia incl. drumul/adusul iti gasesti VN1500 Classic 1st Hd si NEAPARAT gata customizata (CAT MAI MULT ca o sa vrei sa schimbi multe care costa serios) pana in 20-30.000 km si foarte bine intretinuta de afara, "nesablata" in Romania, etc ...

daca este bine intretinuta (vezi discurile de frana, cromul, etc.) nu trebuie sa fie foarte noua ca varsta, pe langa astea, conteaza f. mult km

este foarte usor controlabila

ce-i daca are mototul mai mare de 1000-1100, nu te pune nimeni sa verifici cuplul maxim ... astea-s povesti IMO ... eu m-am invatat de VS1400 care nu sta rau deloc la raport cuplu/putere/masa si se poate daca esti cumpatat ...

consumul e mai bun la 1300-1500 decat la 800 (am verificat la VS-urile Intruder) daca nu o arzi ...

are un look clasic (nu este asa joasa la rezervor ca Drag Star-urile), cel mai apropiat de Harley

f. buna pt. touring

o motocicleta serioasa la preturi f. bune

n-am auzit sa fie probleme cu modelul asta

 

as fi zis Intruder 1500 dar e mai greu de manevrat :) sau un Harley dar cum tu vrei una de asta grasa ...

 

http://www.ebay.de/itm/Kawasaki-VN-1500ccm-28755km-/150825193432?pt=Motorr%C3%A4der&hash=item231de1cfd8

 

http://suchen.mobile.de/motorrad/search.html?scopeId=MB&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.modelDescription=vn%201500&minFirstRegistrationDate=1997-01-01&numberOfPreviousOwners=1&maxMileage=30000

 

66221_153787091326546_100000857674284_229371_903987_n.jpg

 

bafta !!!

Editat de aoreus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi inca o data la toti pentru informatii

sincer sa va spun mi-e groaza(poate e o impresie falsa) de motoarele mari pentru greutatea lor si pentru faptul ca nu sunt un tip inalt. am spus cat am (1.69 mai exact) si am impresia ca nu e destul(poate doar impresia). prostia mare e ca nu ai unde sa vezi diferite modele, sa stai pe ele, sa faci un test-drive, etc. dupa cum am spus vin de pe un hoinar si o planeta 5 care erau ok la inaltimea mea. o singura data am sezut pe un harley(nu stiu ce model era) in garaj si pe yamaha dragstar 1100, dar atat. deci nu stiu cum e sa le scoti la plimbare si ce presupune pilotarea unui motor de 250-300 kg. sunt convins ca in mers e usor dar mie-mi placa sa merg si in oras si acolo am oarecum groaza. nu am nimic impotriva unui motor de 1500 cc. oricum incepeti sa ma cunvingeti sa maresc cc. deja nu ma mai uit la modele sub 1000. banii vin de abia saptamana viitore asa ca inca am timp sa ma hotarasc.

mersi si astept incurajari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi inca o data la toti pentru informatii

sincer sa va spun mi-e groaza(poate e o impresie falsa) de motoarele mari pentru greutatea lor si pentru faptul ca nu sunt un tip inalt. am spus cat am (1.69 mai exact) si am impresia ca nu e destul(poate doar impresia). prostia mare e ca nu ai unde sa vezi diferite modele, sa stai pe ele, sa faci un test-drive, etc. dupa cum am spus vin de pe un hoinar si o planeta 5 care erau ok la inaltimea mea. o singura data am sezut pe un harley(nu stiu ce model era) in garaj si pe yamaha dragstar 1100, dar atat. deci nu stiu cum e sa le scoti la plimbare si ce presupune pilotarea unui motor de 250-300 kg. sunt convins ca in mers e usor dar mie-mi placa sa merg si in oras si acolo am oarecum groaza. nu am nimic impotriva unui motor de 1500 cc. oricum incepeti sa ma cunvingeti sa maresc cc. deja nu ma mai uit la modele sub 1000. banii vin de abia saptamana viitore asa ca inca am timp sa ma hotarasc.

mersi si astept incurajari

 

la 1.69 nu stiu ce sa zic, ar merge perfect un Sportster 1200 mai ales ca vei avea banii necesari, dar intradevar, asa poate Dragstar-ul de 1100 ..., desi repet, VN1500 se manevreaza foarte usor la cele vreo 300 kg. +

biker-ul din fotografia de mai sus are cam 1.70-1.80 cred ... poate intra el pe topic si-ti excplica ce si cum ...

da, cel mai bine, mergi la cateva intruniri, urca-te pe cateva modele, stii, talpile sa-ti ajunga jos ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil se pot face chestii de astea, unii spun ca e loterie cu sh, dar in Germania de exemplu gasesti motoare cu km foarte putini, a mea (1st Hd, nu de la dealer) avea nici 13.000 km dupa 10 ani fix, dar se putea vedea clar dupa modul in care mergea si arata (eu am fost dupa ea), motor, tevi, discuri frana, crom, vopsea, chiar si cauciucuri, suruburi roti, sa, uzura manere, rugina sau nu, etc ... deci, cine a vazut cateva motoare isi da seama daca s-au aranjat km

oricum sfatul meu e ca odata ce gasesti una sa ceri poze mari facute de aproape, chiar carte service si sa nu te uiti la 500 eur in plus, de multe ori aia fac diferenta ...

Editat de aoreus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo

 

la motoarele mai vechi nu se pot faca "mânrii" la kilometraje?(la masini se practica metoda)

si daca se pot face, ce stiti despre asta?

 

se poate, cu bormasina, daca-i ceas kilometraj clasic, mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi inca o data la toti pentru informatii

sincer sa va spun mi-e groaza(poate e o impresie falsa) de motoarele mari pentru greutatea lor si pentru faptul ca nu sunt un tip inalt. am spus cat am (1.69 mai exact) si am impresia ca nu e destul(poate doar impresia). prostia mare e ca nu ai unde sa vezi diferite modele, sa stai pe ele, sa faci un test-drive, etc. dupa cum am spus vin de pe un hoinar si o planeta 5 care erau ok la inaltimea mea. o singura data am sezut pe un harley(nu stiu ce model era) in garaj si pe yamaha dragstar 1100, dar atat. deci nu stiu cum e sa le scoti la plimbare si ce presupune pilotarea unui motor de 250-300 kg. sunt convins ca in mers e usor dar mie-mi placa sa merg si in oras si acolo am oarecum groaza. nu am nimic impotriva unui motor de 1500 cc. oricum incepeti sa ma cunvingeti sa maresc cc. deja nu ma mai uit la modele sub 1000. banii vin de abia saptamana viitore asa ca inca am timp sa ma hotarasc.

mersi si astept incurajari

 

Eu am fix 1.70 si pe un VL 1500 ajungeam jos perfect.

 

Depinde ce intelegi prin manevrabilitate, orice mobra e manevrabila atata timp cat iti acorzi ragazul sa te acomodezi cu ea. Unele vin din prima ca o manusa, altele au nevoie de cateva zile de...practica.

 

Mergi, probeaza cateva mobre, si aia care iti spune ceva e mobra pe care o vrei.

 

Cruiserul nu e ceva util, e ceva ce trebuie cumparat in functie de cum te face sa te simti. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Victor, pana la urma ce-ai ales, ne spui si noua?

 

Intreb pentru ca in aceeasi dilema sunt si eu. De aceea profit de ocazie si intreb aici: ce ati recomanda intre Intruder 800 si Vulcan 750 tinand cont de urmatoarele aspecte: am 180cm/85kg, am de gand drumetii lungi nu oras (de aceea vreau cardan) si mereu vom fi 2 pe mobra, cu cort si rucsac si ...bagaj in general; dispun de 2500E.

Din cate stiu pana acum, ambele au racire cu lichid, carburatie clasica, transmisie pe cardan; ce nu cunosc: franele, cuplul. De asemenea am mai citit de Kawa ca are motorul foarte fiabil, dar are consum mare la peste 100, pe cand Intruderul zicea ca parca la 130 (care este o viteza de croaziera normala si legala) are consumul optim. <<<Problema asta o am si la masina: la 100-110 consuma optim, la 130-140 face vartej in rezervor; am fost in Germania si am facut spume pe drum pana m-am enervat si am dat-o dreq de benzina... >>> Apropos: la cruiser care este viteza comoda de croaziera unde este drumul ok? Am vazut un topic special pentru asta, dar acolo am gasit si raspunsuri de genul 170-240... Intreb aici cunoscatorii, sa ma lamuresc si eu; voi cu ce viteza va deplasati de ex pe autostrada soarelui vara spre mare, cu un cruiser elegant?

S-auzim de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A doua, Royal Star, e limuzina... pacat ca nu am atatia bani disponibili. ...Laser frate :eek: Deocamdata de-abia daca-mi pot lua un VN750 (catre asta inclin), apoi, in functie de ce pun deoparte trec la un VN900 sau VN1500.

 

Bafta la vanzare, sigur sunt si oameni cu bani, numai ca ei o vor cumpara la primavara cand au nevoie, ca pentru ei nu e rentabil sa tina banii blocati peste iarna in motorul pe care nu-l folosesc... (parerea mea... HIC :alcy:). Asa ca poti lua un pret mai bun. SPOR!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vn-ul 750 este foarte fiabil din cate am auzit...ar fi ideal daca il iei pentru cruising si nu te interesaza look-ul .Daca te intereseaza si look-ul atunci intruder-ul arata mult mai bine, cel putin asta-i parerea mea . Te-ai mai putea indrepta catre un Moto Guzzi ... cica ar fi cel mai fiabil din cate exista...sunt motoare ce ajung la 100 000 km si nu dau semne de oboseala .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna bine si Moto Guzzi, dar parca gandul mi-a ramas la VN... cu toate ca nu am incalecat niciodata una :BlueGW:

Si Intruderul e frumos, dar se poate customiza si VN-ul sa arate super. In plus are indicatoare (alarme) la bord mai multe, nivel benzina... Din ce am citit, este si mai usor de intretinut. Cred ca am sa raman la VN750.

Astfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...