Sari la conținut

Tura in Alpi cu Vlad 5 - 2012


Postări Recomandate

Salutare!

 

S-a incheiat si Tura 5. Totul a decurs conform planului, nu am avut incidente nedorite si vremea in general a fost buna. Gasca pe masura! :friends:

 

Ne-am intalnit cu totii vineri, 29 iunie, sa luam cina impreuna pe terasa unui restaurant chinezesc. Am fost 14 participanti la tura, dintre care doua pasagere. Asadar, am baut primele beri impreuna, cina a constat bineinteles in delicatese chinezesti, si am facut cunostinta cei care nu ne cunosteam inca.

 

Duminica am reusim sa iesim putin inainte de ora 9:00 din Viena; aveam de parcurs cca. 600km pana la prima cazare in Tirol, in cunoscuta statiune de ski SĂślden. Am hotarat de comun acord sa parcurgem drumul aproximativ jumtate pe autostrada, jumtate pe drumuri nationale. Insa si partea de autostrada a fost una frumoasa, printre munti, cu multe curbe si treceri prin tuneluri. Racoarea din tuneuri parea o binecuvantare avand in vedere soarele puternic si caldura ce ne-au insotit tot drumul.

Prima pauza de cafea am facut-o pe autostrada la un Landzeit iar pauza de pranz am facut-o la restaurantul meu preferat Dorfkrug din Kaprun; apoi am urcat pe pasul Gerlos, ce face trecerea din landul Salzburg in Tirol. Tot acolo am putut admira de departe cascada Krimml.

 

P1050085.jpg

P1050086.jpg

 

Am coborat apoi pe Zillertal, am iesit iar pt. cateva zeci de km pe autostrada inainte de Innsbruck unde caldura ne cam terminase impreuna cu restrictiile de viteza. Insa, dupa ce s-a terminat cu restrictiile, parca m-am trezit brusc din starea de toropeala si a inceput alergatura, cireasa de pe tort fiind cei cca 40km de curbe pe Ătztal, de la autostrada pana la SĂślden. Am ajuns la pensiunea noastra, ne-am luat camerele in primirea, dusul mult asteptat si apoi am iesit la cina. Unii au fost mai lenesi si au ramas la un restaurant in apropierea pensiunii, o parte am coborat in centrul statiunii la terasa unui restaurant italienesc.

 

A doua zi... vreme de vis si ce putea fi mai frumos decat micul dejun luat pe terasa pensiunii, cu vedere catre munti!

 

P1050089.jpg

P1050088.jpg

 

Pentru duminica aveam doua obiective, primul fiind plimbare la ghetarul de la SĂślden

 

P1050095.jpg

P1050103.jpg

P1050091.jpg

P1050115.jpg

P1050136.jpg

P1050139.jpg

 

(va urma)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant sa te dai cu moto exact unde iarna schiezi :rolleyes:

 

P1050117.jpg

P1050122.jpg

P1050135.jpg

P1050141.jpg

P1050151.jpg

P1050160.jpg

P1050162.jpg

 

Al doilea obiectiv al zilei era un tur de cca 220km; am trecut in Italia pe Timmelsjoch pe care, fiind duminica, l-am prins foarte aglomerat. Apoi, in St. Leonhard, inainte de a urca pe Jaufenpass, am facut pauza de pranz la o pizzerie, situata chiar deasupra unui strand; pe caldura aia cu greu ne-am abtinut sa nu intram. Ne-am consolat cu gandul ca ziua de moto urma sa o terminam direct la Aqua Dome. :D

 

P1050164.jpg

P1050168.jpg

P1050165.jpg

 

Dupa masa de pranz ne-am continuat ruta pe Jaufenpass, apoi am intrat in Austria pe Brenner de unde ne-am intors in Ötztal pe Kühtai Sattel unde am scapat cu mare noroc de ploaie. O parte dintre noi ne-am dus direct la terme unde ne-am racorit putin dupa acea zi calduroasa.

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super tura ! Super Gashca! :cheers:

 

 

Cateva poze si de la mine care vin in completarea povestii lui Vlad:

 

 

Cam asa se vedea peisajul de pe terasa pensiunii din Solden unde am fost cazati 2 nopti.

post-15689-0-93692200-1342003109_thumb.jpg

 

Urcarea pe Gletscherstrasse la Solden, catre parcarea de la Gletscher Stadion ( soseaua asfaltata este in drepta; ce se vede in stanga este o minunatie de drum care a ''facut cu ochiul'' enduristului din Vlad).

post-15689-0-80253500-1342005135_thumb.jpg

Editat de marele alb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super tura ! Super Gashca! :cheers:

 

 

 

La fel spun si eu.

 

Multumesc inca o data tuturor pentru cele 8 zile petrecute impreuna.

Nu uitati! Daca aveti drum prin Ardeal, sau pur si simplu aveti chef de o plimbare, sunteti invitatii mei. Am o cabana la 70 km de Cluj in apropiere de statiunea Fantanele Belis, unde am tot timpul bere la rece. Urcarea pana acolo nu e la fel de spectaculoasa ca si pe Furka, insa sunt convins ca ne-am simti bine impreuna. Am si garaj ptr motoare si am si cu ce da un jet pe ele... asta ca sa fie ca-n Elvetia. :bounce:

post-66340-0-55331300-1342004676_thumb.jpg

 

Pentru cine vrea sa citeasca mai amanuntit povestea turei 5 a lui Vlad vazuta prin ochii mei, o gaseste la sectiunea Cluj: /index.php?/topic/680636-8-zile-de-vis-calare-prin-alpi/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-15689-0-90807900-1342005659_thumb.jpgSi Ghetarul de la Gletscher Stadion care ''curge la vale'' desi este protejat de o prelata impotiva razelor solare, astfel incat la inceputul lui decembrie cand se da startul la Cupa Mondiala de ski, partia sa corespunda( In fiecare an sezonul competitional de ski incepe la Solden).

 

post-15689-0-70967300-1342006376_thumb.jpgIesirea din acest tunel ( exact in locul unde se gaseste motocicleta) este cel mai inalt punct din Europa ( pe un drum asfaltat)-2.829 m altitudine. De mult mi-am dorit sa ajung in acest loc.

 

post-15689-0-36632600-1342006477_thumb.jpgParcarea de partea cealalta a tunelului de unde se poate lua telecabina( Tiefenbachbanh) pina la 3.249 m altitudine, cu acces catre vestita platforma de sticla cu vedere panoramica catre cele 3 varfuri de peste 3.000 m de pe domeniul de ski de la Solden, asa zisii ''Big 3", munti accesibili cu instalatiile de urcare: Gaislachkogl-3.058 m, Tiefenbachkogl-3.250 m, Schwarze Schneide-3.340 m si bineinteles vedere panoramica catre cel mai inalt varf din Tirol -Wildspitze ---3.776 m altitudine.

post-15689-0-22050500-1342007221_thumb.jpg

 

post-15689-0-86725000-1342007684_thumb.jpg Cei 7 temerari in ascensiune in incercarea de a cuceri Wildspitze !!!

 

post-15689-0-35343100-1342008156_thumb.jpgUndeva... pe Timmelsjoch.

Editat de marele alb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[quote name=ovideo' timestamp='1342015012'

post='3176293] Parca stiam ca cel mai inalt din Europa e Col de la Bonette,cel putin asa ne-a zis noua ghidul atunci! :laugh:

 

Eu am spus de Cime de la Bonette, care se face din Col de la Bonette. Atunci cand am fost noi in 2010 era inca zapada si nu am putut ajunge pana la capat pe Cime.

Mai multe lamuriri aici depsre cele mai inalte drumuri asfaltate. Avand in vedere ca pe cel din Spania sunt restricti de la 2600m, cel de la SĂślden pare ca ramane cel mai inalt accesibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Ai dat bac-ul la geografia Austriei?

 

:cheers:

 

Nu.

Dar la cat ''am aprofundat'' Alpii in ultimii ani, cred ca as putea lua macar o nota de trecere... . :lol: :moto:

 

... Urcarea pana acolo nu e la fel de spectaculoasa ca si pe Furka, insa sunt convins ca ne-am simti bine impreuna. Am si garaj ptr motoare si am si cu ce da un jet pe ele... asta ca sa fie ca-n Elvetia.

post-66340-0-55331300-1342004676_thumb.jpg

 

 

Dar radare ca-n Elvetia n-ai si nici amenzi pe masura nu prea am auzit sa fie pe la Cluj. :lol:

Nu-i tentatie pentru ''blani''.

Multumim de invitatie, s-ar putea sa o onoram !

:ok:

Editat de marele alb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati! Daca aveti drum prin Ardeal, sau pur si simplu aveti chef de o plimbare, sunteti invitatii mei. Am o cabana la 70 km de Cluj in apropiere de statiunea Fantanele Belis, unde am tot timpul bere la rece.

 

Ai grija ce invitatii faci ca s-ar putea sa organizam o sesiune de beri reci la tine! :cheers:

 

-------------------------

 

 

Luni am luat din nou micul dejun la aer curat, pe terasa. Ultimul insa la Sölden pentru ca urma drumul catre Elvetia, urmatoarele trei nopti avand cazarea rezervata la Rueras.

Exact dupa micul dejun a inceput sa ploua destul de tare; initial vorbisem sa asteptam sa treaca plaoaia dar lumea nu a mai avut rabdare si a plecat. Trei dintre participanti, Cristi, Victor si Cristi si-au luat ramas bun, despartindu-se de noi conform planului lor de a vizita mai departe zona lacurilor din Italia.

Pe mine m-au asteptat Daniel, Adi M si Radu; din fericire, pana am parcurs cei 40km pana la autostrada s-a dus si ploaia, chiar a iesit soarele. Pentru ca eram putin in urma, am taiat-o pe autostrada pana la Landeck, apoi ceva alergatura pe drumul rapid pana la Nauders.

Am trecut in Italia pe Reschenpass si am facut o scurta pauza la lacul Ressia, cu celebrul turn ce iese din apa.

 

P1050173.jpg

 

Acolo ne-am despartit: Radu si Daniel ceva mai lenesi si cu firca de ploaie au zis ca n-au chef de Stelvio insa eu si Adi aveam chef si daca tot putea fi in drum, de ce nu? Ne-am dat intalnire la cafeneaua mea preferata din Santa Maria.

Deci, eu si Adi am ajuns repejor si am urcat pe Stelvio. Niciodata nu l-am mai prins asa liber si nici nu ne-a plouat deloc.

 

P1050177.jpg

P1050187.jpg

 

La putin timp dupa ce am trecut pasul am virat la dreapta si am intrat in Elvetia pe Umbrailpass si am coborat direct in Santa Maria unde bineinteles ne asteptau deja cei doi. Din fericire ploaia a inceput imediat ce am parcat asa ca am stat pe terasa linistiti si am savurat un sandwich si o cafea buna pana s-a linistit.

Apoi am urcat pe Ofenpass, Zernez, drum frumos virajat pana pe Albulapass, Tiefencastel si apoi pe valea Rinului Anterior de-a lungul caruia am mers pana la destinatia noastra, Rueras. Cea mai spectaculoasa portiune a fost intre Bonaduz si Ilanz.

 

P1050190.jpg

P1050193.jpg

 

Pana la hotel ne-a mai prins o scurta ploaie dar am ajuns cu bine si ne-am luat in primire camerele.

 

P1050195.jpg

 

A doua zi, abia asteptam sa ies pe balcon sa admir privelistea catre pasul meu preferat, Oberalppass.

 

P1050208.jpg

 

Se anunta o zi frumoasa cu un traseu pe masura. Am inceput ziua cu un mic dejun delicios, cu branzeturi si dulceturi "de la mama lor" apoi am plecat catre Passo del Lucomagno, tinta noastra fiind Lago Maggiore. Acolo am facut o scurta oprire la Locarno unde, din intamplare, ne-am intalnit cu cei trei care ne parasisera cu o zi inainte.

Apoi am mers la Ascona unde era stabilita intalnirea cu restul grupului.

 

P1050204.jpg

P1050206.jpg

P1050205.jpg

 

Dupa pauza de inghetata si cafea am mers de-a lungul lacului pana am trecut in Italia, urcand apoi pe niste drumuri foarte inguste si virajate prin padure pana la S-ta Maria Maggiore unde aveam de gand sa mancam o pizza dar acest lucru a fost imposibil datorita programului "special" al restaurantelor italienesti asa ca salvarea noastra a fost o mica terasa deasupra raulu, chiar pe granita la intrarea inapoi in Elvetia.

Am trecut Simplonpass si am urmat apoi drumul catre Nufenenepass care din cauza caderilor de pietre pe carosabl era inchis. Asa ca am urcat pe Furka. Urcarea a fost superba, ne-am dat destul de tare pe curbe si ace de par dar cand am ajuns in varf ne-a intampinat o ceata de abia vedeam la cativa metri si asa ne-a tinut pana jos aproape de Andermatt. Am mai avut de trecut Oberalppass si am ajuns "acasa" unde ne astepta Radu (@eti_radu) ce venise de la Zürich ca sa ne cunoastem si sa bem o bere impreuna. :friends:

Am luat o cina delicioasa impreuna si am stat pana mai taziu la povesti si beri in curtea din spatele hotelului.

 

(va urma)

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-15689-0-70967300-1342006376_thumb.jpgIesirea din acest tunel ( exact in locul unde se gaseste motocicleta) este cel mai inalt punct din Europa ( pe un drum asfaltat)-2.829 m altitudine. De mult mi-am dorit sa ajung in acest loc.

 

Parca stiam ca cel mai inalt din Europa e Col de la Bonette,cel putin asa ne-a zis noua ghidul atunci! :laugh:

 

In primul rand, felicitari pentru tura si sa va fie de bine!

 

Legat de cel mai inalt punct asfaltat din Europa, ar trebui facute niste precizari. Iesirea din tunelul de la Solden este cel mai inalt punct asfaltat din Europa unde poti sa ajungi motorizat (drum deschis circulatiei publice). Este mai inalt atat decat Cime de la Bonette, cat mai ales decat Col de la Bonette, care ca pas in sine este doar al 3-lea ca inaltime, daca nu gresesc (dupa l'Iseran si Stelvio). Cime de la Bonette - ca drum - se pare ca ajunge la 2802m insa se creaza adesea o confuzie deoarece varful in sine este de 2860m. Detalii aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Col_de_la_Bonette.

 

Revenind la Solden, iesirea din tunel nu este cel mai inalt drum asfaltat din Europa. Nu stiu sigur daca acesta este sau nu cel mai inalt... dar drumul care urca la varful Pico de Veleta, in Sierra Nevada (Spania) ajunge undeva pe la 3300m. Doar ca este parc national si nu este permis accesul decat pe jos sau cu bicicletele. Ma rog... sau autocarele, camioanele si jeep-urile celor de la parc, care o ardeau pe-acolo intr-o veselie. http://en.wikipedia.org/wiki/Veleta_(Sierra_Nevada)

 

PICT6498.JPG

PICT6561.JPG

Editat de LinX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, felicitari pentru tura si sa va fie de bine!

 

Legat de cel mai inalt punct asfaltat din Europa, ar trebui facute niste precizari. Iesirea din tunelul de la Solden este cel mai inalt punct asfaltat din Europa unde poti sa ajungi motorizat (drum deschis circulatiei publice). Este mai inalt atat decat Cime de la Bonette, cat mai ales decat Col de la Bonette, care ca pas in sine este doar al 3-lea ca inaltime, daca nu gresesc (dupa l'Iseran si Stelvio). Cime de la Bonette - ca drum - se pare ca ajunge la 2802m insa se creaza adesea o confuzie deoarece varful in sine este de 2860m. Detalii aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Col_de_la_Bonette.

 

Revenind la Solden, iesirea din tunel nu este cel mai inalt drum asfaltat din Europa. Nu stiu sigur daca acesta este sau nu cel mai inalt... dar drumul care urca la varful Pico de Veleta, in Sierra Nevada (Spania) ajunge undeva pe la 3300m. Doar ca este parc national si nu este permis accesul decat pe jos sau cu bicicletele. Ma rog... sau autocarele, camioanele si jeep-urile celor de la parc, care o ardeau pe-acolo intr-o veselie. http://en.wikipedia.org/wiki/Veleta_(Sierra_Nevada)

 

wiki sez...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, felicitari pentru tura si sa va fie de bine!

 

Multumim! :ok:

 

Legat de cel mai inalt punct asfaltat din Europa...

 

Cam aceeasi poveste dar mult mai pe scurt (si cu un "i" mancat :D ) am spus-o si eu pe pagina anterioara, inclusiv link-ul pus de @b374 ;)

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alooooooooooo

deja deveniti OBOSITORI SI AGASANTI cu col"lurile voastre

 

frate aici lumea stie una si buna/doua chiar

 

co.i du'syriu

co.i du'keya

 

altitudine + 17

 

asfalt cat sa raschetezi scaritele

 

19 curve pe dreapta si 15 pe stanga

 

9 semafoare tronson in lucru

la km 1.5 groapa pe stanga langa marginea drumului

la km 2.3 sant longitudinal din axul drumului in adancime de 3 respectiv 8 cm cu baza din nisip

la km 4.8 patru oi care sar din stg in greapta cand zona e umbrita deci dupa ora 14.36

la km 7.2 meltean care intoarce pe linie continua

la km 9.7 in curba de dreapta pata mare de ulei de la camionul din fata

la km 16.9 caruta la furat de lemne

 

toti cei care au ajuns cu bine acasa sunt declarati castigatori ai premiului "INCA O ZI PE DRUMURILE PATRIEI"

 

ASTA DA MOTOCICLISM...NU PORCARIA AIA DIN APLII//FRANCEZI/ITALIENI/AUSTRIECI....................

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... dar drumul care urca la varful Pico de Veleta, in Sierra Nevada (Spania) ajunge undeva pe la 3300m. Doar ca este parc national si nu este permis accesul decat pe jos sau cu bicicletele.

 

Sa inteleg ca ai urcat acolo la tura cand ai fost in Portugalia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam aceeasi poveste dar mult mai pe scurt (si cu un "i" mancat :D ) am spus-o si eu pe pagina anterioara, inclusiv link-ul pus de @b374 ;)

:) A... ok, chiar nu observasem si m-am grabit sa umplu pagina...

Da, am trecut pe-acolo in tura respectiva. Am stat 2 zile in Granada si cu ocazia asta am vizitat si imprejurimile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Il astept pe Vlad sa termine povestea ca sa postez si eu poze. Oricum, e prea devreme pt mine, aseara la 21:30 am ajuns in Iasi dupa ceva peripetii si am mers direct la o petrecere de burlaci :friends: :cheers:

De acum o ora planuiesc tura din Croatia-Serbia-Muntenegru din septembrie ;) :bounce:

 

In alta ordine de idei, m-am bucurat sa reved prieteni vechi, chiar daca pe unii doar o seara (Marcel & Bia) si sa cunosc oameni noi. Gasca beton, ma inscriu de acum la Tura VI...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scufule cand te prind iti impletesc oglinzile

daca pozele puse nu m au agitat prea tare

filmuletul ma face sa plec instant pe drumurile alea

 

:rolleyes: pacat ca ai lipsit, am fi facut o superproductie video

 

 

 

filmarea pe ninsoare nu a iesit prea grozav dar am pus-o asa pt senzatie :burnout:

Editat de Scufu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(va urma)

 

Miercuri atractia principala era sa urcam cu trenul cu cremaliera Jungfraubahn pana la cea mai inalta statie de tren din Europa, Jungfraujoch la 3454m altitudine.

 

In acea dimineata ni s-a confirmat de catre proprietara hotelului unde locuiam ca pretul plimbarii cu trenul este ceva cam prohibitiv, adica 170chf (140€). Nu pot sa zic ca mi-a picat bine dar am zis ca "once in a lifetime" merita. Scufu, Daniel, Adi M si Radu si-au exprimat si ei dorinta sa mearga asa ca am plecat impreuna.

Vrand-nevrand am trecut iar Oberalppass, Furkapass si Grimselpass.

 

P1050213.jpg

P1050215.jpg

P1050218.jpg

 

Citisem in atlasul Alpilor despre o strada panoramica ce incepe din varful pasului Grimsel si duce catre ghetarul Oberaar, 6km lungime; desi trecusem de mai multe ori pe acel pas, niciodata nu o observasem. Strada este cu o singura banda si se urcarea este posibila doar in intervalul xx:30 - xx:40; ne-am dat seama ca ne-ar lua cam mult timp cu totul si am renuntat, Daniel insa a fost dornic sa ramana.

Asadar noi ceilalti am plecat mai departe. Gara de unde aveam sa luam trenul catre Jungfrau era in Grindelwald, localitate unde ne-a intampinat celebrul perete nordic al Eiger-ului.

 

P1050220.jpg

 

Ne-am schimbat cu lucruri mai comode, am luat repede unu mini-pranz si o cafea si ne-am urcat in tren.

Calatoria este fascinanta, dureaza in total cca 90min dus si tot atat intors, se urca cu un tren apoi se schimba un alt tren care in mare parte merge prin tuneluri sapate in urma cu 100 ani. Chiar anul asta se sarbatoreste centenarul de la darea in folosinta a primului tren cu cremaliera pana la Jungfrau.

 

P1050223.jpg

P1050229.jpg

P1050245.jpg

P1050240.jpg

P1050249.jpg

P1050269.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...