Cesar Postat Septembrie 18, 2012 Autor Share Postat Septembrie 18, 2012 Bai tata, scoate mata joja de ulei din motopartosul tau si ia cateva picaturi de ulei intre degete si freaca-le unul de altul, miroase-l, eventual poti sa-l si iei pe limba... te asigur ca o sa-ti dai seama imediat daca trebuie sa-l schimbi sau nu... dupa buchet. Daca nu ia naiba manualul de service si vezi la cate mii de km trebuie sa schimbi uleiul. Atat! Nu cred ca am inteles metoda stiintifica descrisa. Daca mai puteti repeta.... Raman recunoscator Te plictisesti?! Ia tata si fa schimbul anual, sau la nr de km sau ore si gata.....inca e cald afara, sezonul nu e gata. In rest discutati discutii. Fiecare agregat isi are caracteristicile sale, cu schimburi de consumabile, componenete, etc., teste facute de niste "nemernici", care proiecteaza masini, sau orice altceva(desigur cei care se respecta). Nu, nu ma plictisesc. Bai nene, eu ma intreb... cum vine asta... discutii discutii? Adica ti-am dat eu telefon sa iti zic, vino acum obligatoriu sa discuti? Nu, nu cred Pt cunoscatori ca tine - aia care au proiectat masini s-au confruntat si cu "sludge" si cu "black death". Si pentru ca au fost curiosi si au cercetat problema, au aflat de la ce se trage moartea rapandulelor. Tu, daca te respecti, cere-te out! Multumesc pt intelegere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 la scuterul meu producatorul mentioneaza ca daca se conduce in zone ploioase, sau cu praf mult sau in full gas se recomanda schimbul de ulei mai des (fata de 2000km), fara sa mentioneze intervalul exact. este si normal, una e sa conduci o ora in viteza de croaziera alta e sa-l tii la rosu. uzura nu se poate masura pe loc, asa ca schimbi uleiul mai devreme si scapi de o grija. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 Nu cred ca am inteles metoda stiintifica descrisa. Daca mai puteti repeta.... Raman recunoscator Pai ia uite: am schimbat la un nene uleiul odata. Ulei din Germania, nota bene![ asta m-a dat pe spate cand am auzit-o]. Nenea asta avea masina de 3 ani si in timpul asta nu schimbase deloc uleiul, pentru ca... ai ghicit... era oricum din Germania. Cand i-am dat drumul pe la buson era bineinteles negru, de consistenta apei de ploaie si la pipait se simteau in el particule ca de cenusa. Era cam abraziv ca sa zic asa. Cat despre ideea cu schimbul la litri consumati: cine iti spune tie [dovedit stiintific] la cati litri trebuie sa schimbi un ulei sau altul? Discutiile astea eu le-as amana pentru la iarna , deocamdata as iesi afara AND RIDE THE DAMN THING! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
matti_dragomir Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 Ce-mi mai plac discutiile despre ulei, in orice forma ar fi ele ) on : la atv uri sau la enduriste, orele de functionare sunt mai importante decat km parcursi, poti sa f.uti motorul o juma de ora pana il scoti dintr-o baltoaca si nu parcurgi nici un metru, e valabil si la mersul in oras, sunt convins de asta, dar ca sa cuantifici asta... nu cred ca se merita, cel putin nu la motoarele noi, parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 19, 2012 Autor Share Postat Septembrie 19, 2012 Pai ia uite: am schimbat la un nene uleiul odata. Ulei din Germania, nota bene![ asta m-a dat pe spate cand am auzit-o]. Nenea asta avea masina de 3 ani si in timpul asta nu schimbase deloc uleiul, pentru ca... ai ghicit... era oricum din Germania. Cand i-am dat drumul pe la buson era bineinteles negru, de consistenta apei de ploaie si la pipait se simteau in el particule ca de cenusa. Era cam abraziv ca sa zic asa. Inteleg ce spui si ai dreptate. Dar astea sunt cazuri dezastru sau catastrofa. Cat despre ideea cu schimbul la litri consumati: cine iti spune tie [dovedit stiintific] la cati litri trebuie sa schimbi un ulei sau altul? Nu conteaza cine decat daca stie ce face/vorbeste. Dovedit stiintific - exact asta trebuie si avem nevoie. Testat pe mai multe esantioane, pe mai multe motoare. E rau sa te preocupe ... lucruri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 Dovedit stiintific - exact asta trebuie si avem nevoie. Io zic ca dumnezo are raspunsul la intrebarea asta. Fuck science! Fa o vizita la manastire si da-te bine pe langa un calugar. Fac pariu pe ce vrei tu ca iti da acelasi raspuns ca si mine: mnezo stie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 19, 2012 Autor Share Postat Septembrie 19, 2012 (editat) Din cand in cand simti nevoia sa arati ca esti cioban Editat Septembrie 19, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 Din cand in cand simti nevoia sa arati ca esti cioban Sa inteleg ca nu ma crezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 19, 2012 Autor Share Postat Septembrie 19, 2012 http://www.driversense.com/driversense/column/530 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 Flexx. Deci nici nu se pune problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 19, 2012 Autor Share Postat Septembrie 19, 2012 (editat) In alta ordine de idei - de ce se strica motoreta noua, luata din raft, CBR 600RR 2008 la 3000 de km, cu rodaj facut cum se scrie in manual? Si dupa ce s-au schimbat cuzineti, vilbrochen, garnituri, etc., facute la service mare, mega autorizat, cu garantie, se strica din nou la 15.000 de km? Editat Septembrie 19, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 mecanicii de dacie din anii 80, chiar si 90 spalau motoarele cu motorina. puneau 2 litri sau ceva de genul asta peste uleiul vechi si lasau motorul sa mearga vreo 15 minute. unii foloseau benzina chiar. eu ca sa spal depunerile prefer sa fac doua schimburi de ulei cu un ulei prost si un filtru nou, finalul fiind ulei bun plus un alt filtru nou. trebuie sa recunosc totusi ca n-am gasit asa ceva decat intr-un singur motor de cand ma stiu eu, un cbr f1 din '90 n-avea joc la supape, cand am dat jos capacul de chiulasa aproape totul era negru inauntru. dupa acest tratament si pasuirea supapelor si refacerea jocurilor motorul n-a capatat sunete ciudate (exista sansa ca unele sunete sa fie mascate de jeg) si proprietarul, mai catolic decat papa a schimbat uleiul inca o data dupa 1000 de km. acum motorul asta are 4 ani de cand a fost spalat si uleiul la schimb nu este mai negru decat la alte motoare si merge bine-merci si in ziua de azi. in legatura cu schimbul la x litri o logica exista intr-adevar. problema e alta: cat de mare e diferenta de uzura fata de schimbul la x kilometri? cum putem testa asta? dupa compresie? dupa analiza uleiului (unde pot trimite uleiul uzat pentru analize in romania, stie cineva?)... mai e o chestie: luam un sv 650 de exemplu care din spusele proprietarilor poate consuma 3.5% (cred ca la 80 la ora intr-a sasea) si (cica) 6.5% in forja forjelor (asa o fi, n-o fi, nu stiu) dar cica in mod normal consuma intre 4.5% si 6.5%. bun, diferenta de 2 litri /100 km. dar problema e ca ala la 100 intr-a sasea are vreo 4-5000 de ture si in forja merge 10.000 lejer. deci diferenta de l/100 km este mica fata de turatie care este de 2 ori, poate de 2 si mai mare... sunt multe de discutat pe tema asta... In alta ordine de idei - de ce se strica motoreta noua, luata din raft, CBR 600RR 2008 la 3000 de km, cu rodaj facut cum se scrie in manual? Si dupa ce s-au schimbat cuzineti, vilbrochen, garnituri, etc., facute la service mare, mega autorizat, cu garantie, se strica din nou la 15.000 de km? la unele modele e problema de proiectare. gaurile din vilbrochen nu au forma corecta si la turatii mari nu ajunge destul ulei la cuzineti. la majoritatea motoarelor cu problema asta se rezolva prin sanfrenarea gaurilor de ungere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 (editat) Povestea asta cu black death se intampla cu ceva ani in urma, cand uleiurile semisintetice erau folosite intensiv. 1,8 turbo de la VAG a fost unul din motoarele afectate. Orice ulei ajunge sa lase depuneri cand nu mai poate tine in suspensie mizeria sau cand se uzeaza foarte tare, dar nu prea s-au mai vazut cazuri din astea in ultima vreme decat la masini neglijate. Acum se gasesc solutii de curatat care se pun in ulei, pe baza de cherosen. Subtiaza uleiul si mai curata din mizerie. Cam toate au acelasi lucru in ele. Editat Septembrie 19, 2012 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 In alta ordine de idei - de ce se strica motoreta noua, luata din raft, CBR 600RR 2008 la 3000 de km, cu rodaj facut cum se scrie in manual? Si dupa ce s-au schimbat cuzineti, vilbrochen, garnituri, etc., facute la service mare, mega autorizat, cu garantie, se strica din nou la 15.000 de km? Pentru ca e Honda? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 19, 2012 Autor Share Postat Septembrie 19, 2012 (editat) la unele modele e problema de proiectare. gaurile din vilbrochen nu au forma corecta si la turatii mari nu ajunge destul ulei la cuzineti. la majoritatea motoarelor cu problema asta se rezolva prin sanfrenarea gaurilor de ungere Da-mi mai multe informatii daca ai ceva. Cote, dimensiuni etc. Multumesc. Povestea asta cu black death se intampla cu ceva ani in urma, cand uleiurile semisintetice erau folosite intensiv. 1,8 turbo de la VAG a fost unul din motoarele afectate. Orice ulei ajunge sa lase depuneri cand nu mai poate tine in suspensie mizeria sau cand se uzeaza foarte tare, dar nu prea s-au mai vazut cazuri din astea in ultima vreme decat la masini neglijate. Acum se gasesc solutii de curatat care se pun in ulei, pe baza de cherosen. Subtiaza uleiul si mai curata din mizerie. Cam toate au acelasi lucru in ele. Da, e veche dar se mai constata sludge din cand in cand, destul de rar e drept. Am dat jos uleiul din motorasul asta si n-am mai vazut asa ceva in viata mea: maro-sidef. Pun poza mai tarziu. Editat Septembrie 19, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 Da-mi mai multe informatii daca ai ceva. Cote, dimensiuni etc. Multumesc. pe mine m-a interesat cand am patit-o eu. eu am avut parte de distractia asta dupa ce am pus o turbina pe mille, desi am mers cu doar 4 psi. iti dau mai multe linkuri daca vrei. http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?44020-Connecting-Rod-Dimensions http://www.hotrod.com/howto/7234_crankshaft_prep/ http://www.stangnet.com/mustang-forums/threads/to-chamfer-or-not-to-chamfer-crankshaft.699793/ sau pur si simplu poti cauta pe google "crankshaft chamfering" si gasesti informatii mai multe decat vrei. evident, ca si cu orice lucru cautat pe net trebuie sa-ti activezi diferite "filtre" mentale! noi si nebanuite succese! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 (editat) Nu cred ca am inteles metoda stiintifica descrisa. Daca mai puteti repeta.... Raman recunoscator Pt cunoscatori ca tine - aia care au proiectat masini s-au confruntat si cu "sludge" si cu "black death". Si pentru ca au fost curiosi si au cercetat problema, au aflat de la ce se trage moartea rapandulelor. Tu, daca te respecti, cere-te out! Multumesc pt intelegere. Nu cred ca am zis eu ca-s mare cunoscator, si tocmai asta am punctat, sunt constructori de masini care sunt platiti sa faca teste si "rasteste", pentru ca o masina e prototip si apoi trece pe productie de serie..da intrebam si eu, probabil tot din plictiseala. Lucrand in proiectare, de ceva ani, am avut ocazia sa fac echipamente intr-un anumit domeniu, si sa le duc de la stadiul de prototip la serie. Ca sa ajungi sa-l bagi de la prototip la produs de serie trebuie sa fie fiabil, ceea e implica teste si rasteste, vezi unde cedeaza, de ce, etc. Asa de afara pare simplu. I`m out Editat Septembrie 19, 2012 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 19, 2012 Share Postat Septembrie 19, 2012 Da-mi mai multe informatii daca ai ceva. Cote, dimensiuni etc. Multumesc. Da, e veche dar se mai constata sludge din cand in cand, destul de rar e drept. Am dat jos uleiul din motorasul asta si n-am mai vazut asa ceva in viata mea: maro-sidef. Pun poza mai tarziu. cipurile, uleiul de calitate e ala care se murdareste repede pr ca antreneaza multa mizerie/depunere ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 (editat) Daca motorul e curat, ramane uleiul galben-maro cateva mii de km la motoarele pe benzina. La ale mele, astra H 1,6 70.000km si corsa D 1,4 40.000km, pe la 5000km se innegreste, iar la 10.000 arata cam ca in filmul asta uleiul si filtrul: Editat Septembrie 20, 2012 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Praetor Postat Septembrie 21, 2012 Share Postat Septembrie 21, 2012 Daca motorul e curat, ramane uleiul galben-maro cateva mii de km la motoarele pe benzina. Sau daca aditivii cu rol de curatare din ulei nu isi fac treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 21, 2012 Autor Share Postat Septembrie 21, 2012 pe mine m-a interesat cand am patit-o eu. eu am avut parte de distractia asta dupa ce am pus o turbina pe mille, desi am mers cu doar 4 psi. iti dau mai multe linkuri daca vrei. http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?44020-Connecting-Rod-Dimensions http://www.hotrod.com/howto/7234_crankshaft_prep/ http://www.stangnet.com/mustang-forums/threads/to-chamfer-or-not-to-chamfer-crankshaft.699793/ sau pur si simplu poti cauta pe google "crankshaft chamfering" si gasesti informatii mai multe decat vrei. evident, ca si cu orice lucru cautat pe net trebuie sa-ti activezi diferite "filtre" mentale! noi si nebanuite succese! Multumesc. Am sa studiez problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Septembrie 21, 2012 Share Postat Septembrie 21, 2012 Eu ma gandeam sa pun un Service Monitor cum am la motorul Mercury,dar cand am intrebat scorul la reprezentanta m-a luat durerea de cap si am renuntat.Dadea plaja de turatii si nr de ore de functionare daca nu ma insel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.