Andrei74n Postat Iunie 15, 2013 Share Postat Iunie 15, 2013 S-a uitat vreunul din cei care se tot plang pe aici de costurile unei scoli pentru categoria A in tarile din vest ? Aia nu au aceleasi motociclete si niste costuri chiar mai mari ca noi ? Ca na ... neamtu iti garantez ca nu face revizia din Vitan ... Lasa tu vestu, aia au salarii de cateva mii de euro noi avem de cateva sute Amice nu ai bani si mori de foame in timp ce cauti o scoala cat mai ieftina unde nu invetzi nimic ... Pai atunci stai acasa ca ai face tuturor un bine ... Ne cam doare fix in cot de pasiunea ta pana la urma ... nu impresionezi pe nimeni daca faci foamea si pe forum ... Decat sa te vad pe strazi cu un cotetz de motocicleta rupta in 14 si tu un shlapi sincer as face scoala o mie de euro numai pentru tine ... :* De parca ai invata tare multe in 100km cati ii faci in scoala de soferi... experienta vine de la cateva zeci de mii de km Eu raman sincer stupefiat de atitudinea ta si a multora ... Toti vedeti categoria A ca fiind o eugenie si va plangeti de bani ca e prea scumpa ... Asa ca incercati sa o fentati cu rodica sau aneta ... Mai era sus un timp care are mare dreptate (Ady32 cred)... Pana anul asta se invatza in scoala numai ce trebuia ca sa-ti iei permisul... Si logic ! Din moment ce e o piata infestata de vouchere si tzepe mi se pare normal ca la 5 milioane cat era scoala sa te invetze fix un nimic... Dar dupa ii vedem pe baieti pe amkart dand cu euro ca sa invete countersteeringul !... Deci nu am da bani sa invatzam sa mergem pe mobra ... dar in schimb dam bani sa ne rupem capu ! Nu mai fa comparatii (eugenie/lamborghini....) si vad ca te macina foarte tare invidia pe cei care practica un pret corect Ba, cine zica, ba, sa le dea mai greu? Tot va vaicariti pe aici de mama focului... De fapt, astia care avem deja permis, nu vorbim pentru ca ne-am vazut, BA, cu sacii in caruta, vorbim pentru ca vrem sa dea si altii NORMAL, cum am dat noi. A fost doar o ratacire de vreo 10 ani in care toti p u t o i i si-au luat permise, facand un poligon de doi lei. NOI am prins, BA, mers cu instructorul pasager si in poligon si in trafic, iar examenul se dadea cu politistul in spate, BA. Pe vremea tatilor nostri, BA, se dadeau: poligon, traseu DE ZI si traseu DE NOAPTE, BA. Adica, BA, cand nu era traficul din ziua de azi se facea scoala cum trebuie, iar azi... Ca si la examenul de BAC, pe vremuri nu existau atatia retardati care sa aiba acces, cu atat mai putin sa-l si ia. Deci nu este, BA, nimic anormal sau indreptat impotriva cuiva ci doar o revenire la NORMAL, BAAAAA!!! Care-i aluzia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iunie 15, 2013 Share Postat Iunie 15, 2013 Intrebare pt instructorii moto : -Dupa ce va da de 2,3 ori de pamant cate un elev emotiv ,va mai urcati in spate pe motor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Buna intrebarea asta! Sa auzim raspunsuri de la instructori. O idee pentru legiuitorii meseriasi (nu numai pentru sectiunea fun): Dubla comanda ar trebui facuta prin punerea unui ghidon suplimentar pentru instructor pentru a avea control ata la directie, cat si la frana fata - cam asa http://en.wikipedia.org/wiki/File:TandemTurkey01_ST_05.jpg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LucianU Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Voi credeti ca ei sunt fericiti ca sunt OBLIGATI sa faca asta ???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Asta e intrebare capcana? Intrebi profesorul daca are elevi pe care n-a stiut sa-i invete . Cred ca daca alege sa se suie cu elevul X pe moto are incredere ca X a si priceput ceva din scoala aia. Nu-i ca la loz in plic sa nu ai habar ce iti pica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iosifnicu Postat Iunie 16, 2013 Share Postat Iunie 16, 2013 Bagati la cap :instructorul te invata si pregateste sa iei permisul,atat!La fel ca la B,C D,E sau ce categorie vreti voi! Mai departe fiecare mege cum stie,poate sau i-l duce capul! Experienta o capeti mergand multe zeci de mii de kilometrii! Si inca ceva:majoritatea celor care o comit,o fac dupa cateva sute sau mii de kilometrii!Atunci le intra figurile in cap si impresiile de mari motociclisti. In primele sute toata lumea merge prudent si cu teama! Asa ca lasati vrajeala ca scoala te face motociclist!Scoala te face sa obtii permisul,atat! Tare mi-e teama ca scoala si examenul in trafic,o sa-i faca pe multi sa renunte la precautia pe care o aveau cei care veneau din poligon!Ca doar au citit cele scrise aici de ,,experti" si or sa puna botul la vrajeala asta cu examen in trafic= motociclist adevarat!Bleah! Total de acord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Iunie 17, 2013 Share Postat Iunie 17, 2013 da, dar pana elevul da examen, trebuie sa-l invete, adica sa mearga cu el pe moto prin oras. Sa vezi ce o sa mai dea cu ei de pamant....! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crasdan Postat Iunie 17, 2013 Share Postat Iunie 17, 2013 Norma de examinare moto: În cazul categoriilor A1, A2 și A, polițistul va verifica plecarea și oprirea în trafic, abordarea virajelor, traversarea intersecțiilor, schimbarea direcției și a benzilor de circulație, depășirea obstacolelor sau a altor vehicule, respectarea regulilor de circulație, urcarea rampelor, coborârea pantelor, dar și măsurile de siguranță înainte de coborârea de pe autovehicule. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackSeraph Postat Iunie 17, 2013 Share Postat Iunie 17, 2013 Norma de examinare moto: În cazul categoriilor A1, A2 și A, polițistul va verifica plecarea și oprirea în trafic, abordarea virajelor, traversarea intersecțiilor, schimbarea direcției și a benzilor de circulație, depășirea obstacolelor sau a altor vehicule, respectarea regulilor de circulație, urcarea rampelor, coborârea pantelor, dar și măsurile de siguranță înainte de coborârea de pe autovehicule. Exact. Minim 25 de minute. Vineri am prima iesire in trafic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Iunie 17, 2013 Share Postat Iunie 17, 2013 La minim 25 min inseamna mai putin de 2 oameni pe ora... Chiar credeti ca se plimba cineva din Titan in Crangasi. Si la B vorba vine verifica multe da juma de ora tot nu merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 eu tot nu inteleg cum raspunde in fata legii candidatul daca face buba. sau trece pe rosu. ii ia permisul politaiul? care permis? sau ii face dosar penal ca circula pe drumurile publice fara permis? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosminake1 Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Nu ai cum sa treci pe rosu cu instructorul in spatele tau, care probabil va sta in permanenta cu piciorul deasupra franei. Nu cred ca vreun instructor nu va calca frana imediat ce ai depasit linia de la semafor. Instructorul va fi (sau cel putin asa ar trebui) cu cel putin un pas (a se citi "ochi") inaintea privirii tale. Fii sigur ca, in caz de un eventual accident, instructorul il va anticipa inaintea ta si va lua toate masurile ca acesta sa nu se intample, daca tu nu reactionezi la timp. Daca totusi se intampla o tavaleala sau o tamponare cu vreo masina din vina candidatului, acesta va raspunde pentru bagubele materiale cauzate - repet - din vina candidatului! Daca o masina schimba benzile prin tine si te darama, vina nu este a ta. Daca tu schimbi benzile printr-o masina, pici examenul apoi platesti reparatiile masinii si motocicletei. Din ciclul "... parerea mea". Ar fi benefica o informatie avizata, daca o detine cineva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackSeraph Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 La minim 25 min inseamna mai putin de 2 oameni pe ora... Chiar credeti ca se plimba cineva din Titan in Crangasi. Si la B vorba vine verifica multe da juma de ora tot nu merge. Si eu sper sa nu faca exces de zel. Nu de alta, dar daca vor fi 40 de grade afara si trafic aglomerat va fi tare nasol. In alta ordine de idei am inteles ca miercuri (maine) se da primul (?) examen pe legislatia noua. Sunt curios care vor fi reactiile/concluziile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LucianU Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 eu tot nu inteleg cum raspunde in fata legii candidatul daca face buba. sau trece pe rosu. ii ia permisul politaiul? care permis? sau ii face dosar penal ca circula pe drumurile publice fara permis? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LucianU Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Raspunde in fata legii daca face accident.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LucianU Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Unde se da primul examen ???? In ce poligon ??? Eu din cate am inteles trebuia sa treaca o luna de zile de cand se da legea pana la examen.... Nu mai inteleg nimic..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackSeraph Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Unde se da primul examen ???? In ce poligon ??? Eu din cate am inteles trebuia sa treaca o luna de zile de cand se da legea pana la examen.... Nu mai inteleg nimic..... Inteleg ca se programeaza si la Ilioara si la Electronicii, nu stiu dupa ce reguli (alternativ ?). Trebuie sa treaca 1 luna de la inregistrarea elevilor la ARR. Eu sunt pe 22 si nu m-am inregistrat in prima zi disponibila, deci probabil 19 este prima zi. Cred ca se poate cauta in Monitorul Oficial ziua in care a intrat in vigoare legislatia cu privire la scolile moto (nu cea privitoare la examen !) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BobCelLung Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Eh ,.... Nu va mai ganditi si voi la toate scenariile urate cu tamponari si cazaturi in trafic ... pana la urma urmei elevul are niste ore de trafic, in care ar trebui sa invete clar ce trebuie facut si cum trebuie facut ... La examen instructorul nu are voie sa comunice cu elevul (asta cica dupa lege), deoarece numai examinatorul va putea comunica pentru alegerea traseului .... In alta ordine de idei, orice interventie a instructorului in timpul examenului duce la respingerea candidatului.... deci ar fi bine ca noiii candidati sa nu dea palpitatii instructorilor in tmpul examenului.... o frana sau un picior jos de-al instructorului si e respins .... Si iar revin la parerile mele ... Eu unul nu m-as urca cu nimeni in spate pentru examen daca nu sunt sigur ca-l ia ....La examen, pe foarte multi ii apuca niste emotii de nu te mai poti intelege cu ei ... Pe dealta parte, nu cred ca un elev constiincios care a urmat o scoala normala (fara voucher!) si care a primit un instructaj bun, va pica la examen ... chiar nu cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Raspunde in fata legii daca face accident.... ia explica cum raspunde! permis nu are, rca este al mobrei de scoala...el ce raspundere are? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 De unde stie politistul care o arde in masina cine a franat... Ca doar nu se aprinde rosu stopul daca franez eu si albastru daca instructorul... Oricum noi cei din Bucuredti din doua semafoare am facut 25 de minute... Si intre timo cumparam si servetele umede 3 la 10mii si stergatoare aerotwin 2 la 5 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackSeraph Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Oricum noi cei din Bucuredti din doua semafoare am facut 25 de minute... Uite o idee buna ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Fii sigur ca, in caz de un eventual accident, instructorul il va anticipa inaintea ta si va lua toate masurile ca acesta sa nu se intample, daca tu nu reactionezi la timp. Daca totusi se intampla o tavaleala sau o tamponare cu vreo masina din vina candidatului, acesta va raspunde pentru bagubele materiale cauzate Unde scrie cum va raspunde candidatul si cat pentru cutare greseala comisa? Cine apreciaza asta si care e valoarea raspunderii? Candiatul e doar... candidat , nimic altceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
celebris3 Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 Inteleg ca se programeaza si la Ilioara si la Electronicii, nu stiu dupa ce reguli (alternativ ?). Trebuie sa treaca 1 luna de la inregistrarea elevilor la ARR. Eu sunt pe 22 si nu m-am inregistrat in prima zi disponibila, deci probabil 19 este prima zi. Cred ca se poate cauta in Monitorul Oficial ziua in care a intrat in vigoare legislatia cu privire la scolile moto (nu cea privitoare la examen !) Nimeni nu stie ceva concret despre examinari? Pot spune eu despre normativele pentru scolile de soferi ca au aparut cam pe 11-13 mai, insa unele scoli nici acum nu si-au luat acreditarile si normal ca nu pot inscrie elevi in listele ARR. Au mai amanat cu motivatia ca nu sunt scoase normele de examinare si ARR-ul nu le primeste listele, dar cum si normele acestea au aparut saptamana trecuta sunt curios sa vad ce motive o sa mai gaseasca. Din pacate, intro asemenea situatie sunt si eu... Totusi, eram curios sa vad cum se desfasoara un examen "pe stil nou", sa vorbesc un coleg examinat sa aflu parerea, sa vad cum merge comunicatia (cu bruiaj sau ok), directivele sunt date de politist in timp util sau <trebuia s-o faci la dreapta>, instructorul din spate te poate ajuta cu ceva sau e doar balast, masina din spate te ajuta, in sensul ca iti "tine" spatele sau trebuie sa mai ai si grija lui sa nu-l pierzi (in caz ca se interpune o alta masina intre motocicleta si masina scolii), etc. ...sunt foarte curios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BobCelLung Postat Iunie 18, 2013 Share Postat Iunie 18, 2013 (editat) Ba, cine zica, ba, sa le dea mai greu? Tot va vaicariti pe aici de mama focului... De fapt, astia care avem deja permis, nu vorbim pentru ca ne-am vazut, BA, cu sacii in caruta, vorbim pentru ca vrem sa dea si altii NORMAL, cum am dat noi. A fost doar o ratacire de vreo 10 ani in care toti p u t o i i si-au luat permise, facand un poligon de doi lei. NOI am prins, BA, mers cu instructorul pasager si in poligon si in trafic, iar examenul se dadea cu politistul in spate, BA. Pe vremea tatilor nostri, BA, se dadeau: poligon, traseu DE ZI si traseu DE NOAPTE, BA. Adica, BA, cand nu era traficul din ziua de azi se facea scoala cum trebuie, iar azi... Ca si la examenul de BAC, pe vremuri nu existau atatia retardati care sa aiba acces, cu atat mai putin sa-l si ia. Deci nu este, BA, nimic anormal sau indreptat impotriva cuiva ci doar o revenire la NORMAL, BAAAAA!!! Bravo HD ! total de acord ! acum 15 ani umbla instructorul cu patentu' in mana dreapta pe motocicleta in spate .. Daca misca-i ceva aiurea.. Poc la coaste .... )) Dar na .. nici acum nu-i bine ...Totusi toti ne bucuram ca avem "sustinatori" ca Andreai74n care considera ca el pune pretul scolii, si nu intructorul pe munca lui .... In plus el considera ca scoala e un rahat (unde a facut el .... probabil voucher) o fi ... si ca numai dupa miliarde de km iti dai seama de adevarata ta valoare si experienta (asta daca mai apuci sa-i faci ...) ... Intrebare simpla: Andrei74n, Daca te duci in fiecare zi la biserica, vei fi mai aproape de Dzeu ? Daca tu faci o scoala in care inveti prost ... si dupa ZECI !!! de mii de km prost facuti ... evident ca apar la un moment dat cazuri in care iti dai seama cat de bata esti nu ? M-ai calmati-va cu sutele de mii de km ... conteaza sa te mai duca si capu ! nu numai mana-n gaz ... Editat Iunie 18, 2013 de BobCelLung Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tom Cat Postat Iunie 19, 2013 Share Postat Iunie 19, 2013 (editat) Ma bucur ca am avut prezenta de spirit sa imi iau categoria A toamna trecuta si am fost si norocos sa prind uscat pe jos, am dat examenul pe 19 noiembrie si cred ca a fost chiar ultima sesiune de examinare poligon. Daca tot se vorbeste de vauchere si celelalte, am un prieten bucurestean care a facut scoala si si-a luat permisul cam in acelasi timp cu mine, a facut scoala cu un vaucher si a beneficiat macar de vreo 10 ore de condus. Eu am facut scoala la fara frecventa, adica scoala moto fara moto. Asta inseamna ca pentru 300 de lei am beneficiat de hartiile care sa ateste ca am facut scoala si am dat examenul sala cu scoala de soferi. Examenul de sala l-am dat intr-o marti. M-am pregatit timp de o saptamana pentru el facand cateva chestionare in fiecare zi. In conditiile in care toate chestionarele sunt pe site-ul DRPCIV mi se pare imposibil sa nu iei examenul sala, eu am terminat chestionarul in 2 minute obtinand 20/20, toate intrebarile imi erau familiare. In momentul in care am luat sala, intr-o marti, am fost programat la examenul de poligon pentru vineri. Poligonul apartinea unei alte scoli de soferi, si a trebuit sa mai platesc inca 100 lei, taxa de motocicleta si taxa de poligon. In plus, nemaiconducand vreodata o motocicleta, a trebuit sa aranjez cu instructorul de acolo sa conduc vreo 2 ore in poligon IJ-ul de examen. Pentru 50 de lei, am condus motocicleta cate o ora, doua zile la rand, exersand mersul printre jaloane, mersul cu o mana si opturile. De-abia inainte de examen am aflat exact care era traseul de urmat in poligon. Examenul de poligon a fost extrem de simplu, era de ajuns sa ai un pic de simt al echilibrului si sa te obisnuiesti un pic cu ambreiajul si acceleratia. Cu scoala de soferi nu inveti nimic, nici la auto nici la moto. Cel putin eu nu am invatat. La auto, instructorul mereu gasea motive sa stam ca sa economiseasca benzina, motive gen rezolvarea chestionarelor auto, de parca asta era treaba lui. Scoala de soferi a fost exact atat cat aveai nevoie sa treci examenul si sa iei permisul. Inveti sa conduci in trafic. Daca esti tembel, atunci faci accident. Daca esti prudent si constient supravietuiesti fara accident. Perioada cea mai propice accidentelor e dupa ce ai acumulat ceva kilometri si te consideri regele soselelor. Si eu am fost odata regele soselelor, aveam 18 ani cand mi-am luat permisul, insa am fost un rege mai ponderat, n-am avut nici un accident. Insa aveam un prieten apropiat care si-a luat permisul la cateva luni dupa mine, iar el a fost un adevarat rege al soselelor, cam in fiecare iarna a oprit masina in cate un obiect solid. Pe moto am foarte putina experienta, insa dupa atatia ani posesor de categoria B, chiar daca n-am condus suta de mii de kilometrii, nu ma tenteaza sa redevin regele soselelor. La semafor stau dupa masini, plec in rand cu ele, nu ma strecor in trafic. Motocicleta mea e un chopper de 30 cp, comoda si zgomotoasa, usor de manevrat si cu o vizibilitate foarte buna in oglinzi. Nu am mers niciodata in grup si nici nu tin neaparat, doar de cateva ori am mers cu un amic cu experienta care are un Transalp si intotdeauna sta dupa mine, nu ma grabeste. Scoala de soferi, auto sau moto nu te invata decat strictul necesar pentru a obtine plasticul, nimic altceva. Mai departe depinde de tine. Conteaza si varsta, ai mai multe perspective sa fii teribilist la 18 ani, insa daca esti tembel poti conduce prost si la 40. Daca in general la 18 ani esti teribilist, la 40 esti plictisit si grabit, ii vad pe destui care conduc asa, se lupta pentru un loc mai in fata la semafor. Instructorii nu cauta decat sa termine sedinta mai repede cu un consum minim de carburant si te privesc de sus deoarece considera ca inveti ceva de la ei, ceva ce in alta parte nu poti invata, desi majoritatea lor nu sunt mari "experti" ai volanului. Nu vei invata la scoala de soferi de ce e bine sa folosesti frana de motor pentru ca e mai simplu sa te invete sa calci ambreiajul si frana in acelasi timp cand franezi de la 50 km/h. Nu vei invata nici ca turatia de cuplu maxim e mai buna decat cea de 1500 rpm, pentru ca majoritatea nu stiu asta nici ei. Intotdeauna te vor face sa consideri un semn de mandrie faptul ca pleci cu masina de pe loc aproape cu turatia de relanti si schimbi vitezele inainte de 2500 rpm, chiar daca masina se scutura ca un caine ud iar la turatia aceea nu ai nici ungere nici racire eficienta iar depozitele de calamina se acumuleaza. Pentru majoritatea, turatie mica ramane echivalentul unui consum mic si o protejare a discului de ambreiaj. Nu te vor invata nici sa tii distanta fata de cel din fata ta pentru ca la 30 km/h daca franeaza la o groapa te infigi in fundul lui inainte de a apuca sa pui piciorul pe frana, pentru ca instructorul sta oricum cu piciorul pe frana gata sa intervina in caz de nevoie. Cred ca mai important ar fi sa te invete sa gandesti in trafic si ca elevul sa se autoconvinga de importanta mersului ponderat in trafic decat sa opreasca in parcare si sa te puna sa completezi chestionare auto.Parerea mea, scoala de soferi e tare departe de ceea ce ar trebui sa fie in realitate. Ceea ce inveti acolo in 30 de ore de condus poti invata lejer in 10 ore daca instructorii ar dori sa-si faca meseria cu simt de raspundere. Nu vreau sa generalizez aici, e vorba de marea majoritate a lor, probabil ca exista si instructori carora le place ceea ce fac si de la care ai ce invata, asa cum sint si soferi de taxi respectabili. Editat Iunie 19, 2013 de Tom Cat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.