Sari la conținut

Noua legislatie 2013 pentru categoriile A, A1, A2, AM


Fester
 Share

Postări Recomandate

ca cineva care merge pe mobra de 10-15-30-50 ani si face jaloane puse la 10m distanta unul de altul, pe o mobra de curse, e mai bun decat un viitor incepator, cu 10 ore de poligon la activ, pe diverse mobre care mai de care mai nemanevrabile, cu jaloane puse la 1,5m.... dang, dang! cum sa nu fie educativ?! acum am invatat tot, maine ma duc la isle of man tt. sper sa ma primeasca fara permis si cu mobra "varsata" in cutii...

fa-ne mandri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Si din filmul ala invatam ce?...

 

...ca se poate si nu exista motociclete proaste, doar motociclisti care au multe de invatat. Atat.

Nu e nici o problema, progresiv, cu rabdare, maiestria se dobandeste.

Bafta!

 

Dar instructorii de la scoala ce va invata?

Sa se smiorcaie pe net :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ca se poate si nu exista motociclete proaste, doar motociclisti care au multe de invatat. Atat.

Nu e nici o problema, progresiv, cu rabdare, maiestria se dobandeste.

Bafta!

 

Sa se smiorcaie pe net :D

 

Asta clar. Ca-n orice alt "sport" dealtfel. Daca te antrenezi normal ca progresezi. N-ajungi Christian Pfeiffer de nu fac eu pe doua picioare ce face omul ala pe o roata dar e cert ca odata cu timpul te adaptezi, obisnuiesti, creezi instincte si inveti chestii care te vor ajuta in condus. Important e sa constientizezi la ce nivel esti si ca tre s-o iei de jos in sus nu invers. Ca multi invata sa mearga pe o roata inainte sa stie sa mearga pe doua...

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar instructorii de la scoala ce va invata?

 

unii te invata, altii nu... mai multe sfaturi (chiar si online, filmulete, tutoriale) nu strica. Eu nu ma plang, al meu instructor e foarte bun, chiar m-a invatat si m-a corectat cand am gresit. Dar totusi sunt doar 10 ore amarate intr-un poligon. Oricum in scoala nu te invata nimeni mare lucru, oricat ar incerca nu are efectiv timp. inveti in timp si in multi km.

 

fa-ne mandri!

 

va sun maine cand ajung la finnish, cu taxa inversa :P reising mode on... maine la 20 sunt "pe circuit", mai nocturn, sa nu ma prinda melitia fara permis :P

 

 

 

 

Sa se smiorcaie pe net :D

 

Don't go that way... stiu ca ma iubesti, dar redirectioneaza-ti dragostea spre tutoriale de schimbat uleiul, orice altceva... nu sunt atat de important incat sa ma urmaresti pe net.

incerc sa te ignor, ma astept (poate degeaba) la reciproca din partea ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ceva gresit in constatarea anterioara?

Ma scuzi... cred ca n-am inteles bine din prima - suzuki bandit nu e buna la mers pe loc, adica in poligon. Corecteaza-ma daca gresesc.

Pai... nimic mai simplu, pedaleaza cu talpile pe langa ea - cea mai safe tehnica :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hornet... eram obosit/ametit aseara :D

 

Am vorbit acum, S-A DAT EXAMEN ASTAZI (sa scriu mai mare si cu bold, poate se intelege mai bine?!). Exact cum se presupunea, ~25 minute cu instructorul in spate, plimbat lejer de la Ilioara pana la targul Vitan si de acolo pe Fizicienilor... numai viraje la dreapta, ceva prioritati, opriri si plecari de pe loc... chestii simple si de bun simt. Si baiatul respectiv a luat examenul.

Si ce chestie... nu suntem in 3 iulie... si nici in septembrie 2918. Si mai si induc lumea in eroare...

 

hai sa invatam sa citim... eu eram obosit si matol cand am scris de bandit... tu ce scuza ai?

 

E ceva gresit in constatarea anterioara?

Ma scuzi... cred ca n-am inteles bine din prima - suzuki bandit nu e buna la mers pe loc, adica in poligon. Corecteaza-ma daca gresesc.

Pai... nimic mai simplu, pedaleaza cu talpile pe langa ea - cea mai safe tehnica :D

 

vrei sa citez si eu "smiorcaieli" de prin alte parti? eu zic ca nu...

inteleg ca te vei incadra si tu in viitor la categoria "viitori incepatori", dar mai ai si tu rabdare, inca esti departe... acum ne abtinem de la comentarii inutile???

daca nu ai nimic constructiv de spus, abtine-te. nu vrea nimeni sa invete sa "pedaleze". spre uimirea ta, doar cu HORNETUL in vreo 3-4 8-uri am pus piciorul jos. sa fie intr-un ceas cu cuc. sunt sigur ca tu te-ai nascut invatat, dar noi, muritorii de rand, ne descurcam mai greu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo_ZGA: Daca ai probleme cu Hornetul in opturi, du-te la instructor si intreaba-l de ce. Cum spui ca e bun (desi ar fi trebuit sa observe ca pui cracul jos) poate te indruma sa folosesti maneta de ambreiaj si/sau schimbatorul de viteze si te invata si countersteering.

Nu vrei sa ajungi sa te trantesti la examen pentru ca nu poti controla motocicleta, ca sa nu spun despre ce se poate intampla dupa ce-ti iei permisul si ratezi o curba din cauza asta.

Asa ca ia-ti inima-n dinti si pune instructorul la treaba, ca de-aia platesti scoala.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atitudinea asta e paguboasa, dar voi stiti mai bine ce aveti de facut. Ma opresc aici.

 

PS: Uite cam ce se poate face cu o motocicleta mare la viteza mica:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atitudinea asta e paguboasa, dar voi stiti mai bine ce aveti de facut. Ma opresc aici.

 

PS: Uite cam ce se poate face cu o motocicleta mare la viteza mica:

 

 

colegul a chitait pentru ca le counter steering nu functioneaza la viteza mica. (5..10 km/h ?)

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: Uite cam ce se poate face cu o motocicleta mare la viteza mica:

Nu sunt cel mai in masura sa imi dau cu parerea, dar aia nu e viteza mica. Daca te uiti la DVD-ul lui Palladino o sa vezi ca insista pe faptul ca NU poti face chestiile alea la viteza mica pt ca nu ai moment.

 

colegul a chitait pentru ca le counter steering nu functioneaza la viteza mica. (5..10 km/h ?)

Functioneaza, dar depinde cu ce faci si la ce viteza. Din nou fac referire la Palladino: el numeste 'dip' counter-steering-ul dar ai nevoie de moment - la viteza foarte mica nu ai destul. Motocicletele lui sunt mari si grele si nu ai putea face 8-urile daca nu faci counter-steering si viteza (altfel o 'culci'). El recomanda sa tii abreiajul in zona de frictiune, usor accelerat (constant) si usor frana de picior (se pare ca stabilizeza motocicleta). Intr-adevar se vede in film ca se aprind stopurile de frana pe spate cand fac manevrele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo_ZGA: Daca ai probleme cu Hornetul in opturi, du-te la instructor si intreaba-l de ce. Cum spui ca e bun (desi ar fi trebuit sa observe ca pui cracul jos) poate te indruma sa folosesti maneta de ambreiaj si/sau schimbatorul de viteze si te invata si countersteering.

Nu vrei sa ajungi sa te trantesti la examen pentru ca nu poti controla motocicleta, ca sa nu spun despre ce se poate intampla dupa ce-ti iei permisul si ratezi o curba din cauza asta.

Asa ca ia-ti inima-n dinti si pune instructorul la treaba, ca de-aia platesti scoala.

Bafta!

 

Instructorul mi-a explicat, mi-a si aratat (el pe motor)... dar nu poate sa-mi bage cu forta informatia (sau deprinderea) in cap. Teoria o stiu si eu, am si facut-o cu gs-ul... m-am "plans" (desi e mult spus ca m-am plans, pt ca au fost 3 cuvinte) de Hornet pt ca e grea, lata (are si crash bars mari) puternica si destul de greu de controlat din acceleratie... pt ca nu are o acceleratie fina, are tare si foarte tare :)) Si cum spunea si colegii frigider si BlackSeraph, e greu la viteza mica.

Repet, Strumful mi-a explicat sa o tin din frana spate si acceleratie, eventual si ambreiaj daca ma descurc... dar la ultima sedinta am reusit doar partial sa pun in practica teoria. Un poligon (8-urile, acolo e buba) imi iesea, unul nu... o mai zbarceam cu trasa. Asta nu inseamna ca nu-l faceam, doar ca nu-l faceam asa cum trebuie, sa scot un timp cat mai bun. Trebuie exersat... atata tot. O sa vad cum ma descurc azi cu kawa si, daca e cazul, mai iau o sedinta de poligon...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Geo, nu te stresa. Discutia asta se transforma in 'mers cu gasca pe Cheia la prima cursa'. Baietii au deja cel putin cateva mii de km la activ, asa ca realizeaza mult mai bine cat de putin inveti la scoala. Insa uita ca ei au facut mai putin decat noi la scoala si au dat examenul doar poligon si cel mult cu GS500, daca nu pe Triker.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nici-o treaba "dip"-ul cu contravirajul. Prin "dip" isi aliniaza roata pe taiectoria dorita pentru ca rotile la moto nu merg pe aceiasi linie daca ar intra in viraj pe langa con cu roata fata roata spate ar avea o o traiectorie mai stransa decat fata adica s-ar sui pe el.... E o chestie de pozitionare.

 

TOATE MANEVRELE SE FAC PRIN MISCAREA GHIDONULUI stanga pentru stanga si drapta pentru dreapta.... spune si el chestia asta. "Nu va fie frica sa trageti de ghidon"...

Contravirarea eu n-am simtit-o pana la nu stiu... 30-40km/h. Acolo ok vreau dreapta, IMPING dreapta si ma las.

Da in parcare daca vreau sa fac dreapta si imping dreapta numai in dreapta n-o sa ma duc. Hai sa fim seriosi.

 

Nici in filmulete nu vad rotile in contraviraj. Omu vrea deapta da de de ghidon dreapta. Stabilizarea o face prin frana spate cu acceleratia si abreiajul dozate.

Creaza o forta de tractiune care sa impinga motocicleta pe diectia ianinte mai mare decat forta ce-l trage in jos si astfel evita sa scape motocicleta pe o parte. Nu are legatura cu centrifuga.

 

Doar in filmuletul ASTA: http://www.youtube.com/watch?v=XCGaQMgkzw8 ...UNEORI poti sa observi in viraje la viteza contravirarea, DAR daca voi faceti la viteza aia 8-urile eu dau jos poza cu Rossi de pe perete si o pun p'a voastra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo: Chill, bro. Tine doar de practica. Nu e un skill pe care doar zeii il au, vine usor in timp si in urma kilometrilor parcursi. O sa vezi ca pe strada o sa simti usor virajele scurte, la viteza redusa. Genunchii in rezervor, privirea sus si inclina-te cu tupeu, n-o s-o dai pe jos. La ce ora ai poligonul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo: Chill, bro. Tine doar de practica. Nu e un skill pe care doar zeii il au, vine usor in timp si in urma kilometrilor parcursi. O sa vezi ca pe strada o sa simti usor virajele scurte, la viteza redusa. Genunchii in rezervor, privirea sus si inclina-te cu tupeu, n-o s-o dai pe jos. La ce ora ai poligonul?

 

Stiu si nu ma agit :) La 20 am, daca vrei sa vii ne gasesti acolo.

 

Oricum se da pe Kawasaki nu pe Hornet examenul din cate stiam.

 

Da, pe Kawa...

 

Kawa rulz. Ambele. Am fost in trafic miercuri seara, cu Cristi in spate. A fost mai usor decat ma asteptam, dar nu perfect

 

Mi-a zis si Cristi ca e mai usor pe Kawa, e mai manevrabila... si ca daca ma descurc cat de cat pe Hornet, atunci pe Kawa nu o sa am probleme. Asa zice el, asa zic si eu... azi ma urc pe Kawa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...