Kalashnikov545 Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Eu am servisat furca la Cesar. M-am convins ca uleiul ar trebui schimbat anual pentru ca se contamineaza cu praf, apa si devine un fel de namol. Pentru o buna curatare si inspectare a pieselor cred ca este necesara demontarea totala. Daca ai garaj si scule se poate face de oricine care nu e atehnic. Pentru un mecanic operatiunea este o rutina si are mai multe cunostine despre diverse marci de uleiuri, arcuri, setari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 Si mai exact pe unde iti intra tie praf si apa in telescop? Spalarea componentelor se face cu telescopul demontat. Daca nu il demontezi se numenste ca faci decat schimbul uleiului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 O blonda intra intr-un magazin: -Ce doriti doamna? -Cartofi. -De cat sa fie? -Decat cartofi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 intra prin functionarea furcii de pe tuburile cromate, pe la semeringuri. Exista Sealmate deci mai zic si altii ca intra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 (editat) Parerea mea este ca foarte putin praf, apa sau alte impuritati intra pe la simeringurile furcii. Probabil ca Lostheaven cand a vazut cat de negru e uleiul din jambe, la servisare, a crezut ca e de la praf. Culoarea aia, in cea mai mare parte se datoreaza frecarilor din suspensie Uleiul din furca pierde din vascozitate pe parcursul functionarii iar o parte din el se transforma intr-o mazga care se depune in capatul de jos al jambei, pe supape, shim-uri, etc. Editat Martie 15, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 Aham, sealmate? Ok, deci sealmate este pentru furcile care curg si vrei sa le tiganesti fara sa schimbi simeringurile. Deci ala nu e pentru praf sau apa. Dar ce zici de furcile USD? daca intra apa si praf in functionare cum de nu curge uleiul? Poate o sa-mi spui ca este o vaselina care se aplica intre simeringu de praf si cel de ulei, dar nici ala nu este pentru a retine nici praf si nici apa. te las pe tine sa-mi zici pentru ce e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 s-a raspuns mai sus. no further questions your honor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 (editat) Deci in fotografii este o furca de GSR din 2007 care nu cred ca a fost servisata niciodata. N-am poze cu uleiul, care nu mai era ulei, era pamant. Simeringurile de praf...ca in poza, simeringurile de ulei ca in poza. Nu curgea gram de ulei pe furca, motocicleta din italia deci kilometrajul nu are nimic de concret de spus. Furca trebuie servisata la 2 ani cum se zicea mai sus, insa cred ca este doar o problema de timp nu si de functionare doarece am fazut si furci cu 10000 km in care uleiul facuse deja depuneri destul de mari. Editat Martie 15, 2013 de DeusEx1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 Sigur motocicleta aia e din 2007? Horror. Inseamna ca toata viata ei a stat numai in ploaie si n-a vazut garaj sau prelata. La cum arata ... nu cred ca-si mai pune cineva probleme daca sa schimbe semeringurile sau nu. Prin decembrie am schimbat semeringurile la o furca de Yamaha XJ600N din 1996 si nici interiorul furcii nici semeringurile nu aratau in halul asta... , bine mai fusese servisata, 100%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 Alea nu sunt probleme Simeringuri - cauciuc + fier. Alea oricum se arunca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 GSR din 2007 .. clar ca nu a avut parte de garaj si nici de prelata. Si nici de o servisare la timpul potrivit. Nu am poze cu ce am scos din filtru de aer, care se numea a fi sport si refolosibil. Nu am poze cu suruburi din capatul amortizorului sudate de depunerile de la ulei si n-au mai putut fi scoase decat cu bormasina apoi confectionate altele pe strung, nici cuzineti care nu mai erau decat o foita de tabla si jamba juca in pahar dupa voia ei ( si totusi simeringurile nu curgeau), si multe multe altele care te mira de la o motocicleta la alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 uleiul se mai innegreste si din cauza uzurii semeringurilor, cauciucul ala se transfrma intr-un praf fin pe masura ce se uzeaza. nu trebuie sa curga. plus metalul rezultat din frecare si chiar oxidarea uleiului. intra si praf dar prea putin. apa sigur nu, cel putin in cazul in care nu curg, altfel gaseam numai emulsie in furci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 daca ai grija de ele cand le iei jos sa nu le ,,rezolvi,,atunci poti linistit sa le pui inapoi. si tot linistit, peste o luna - doua, desfaci din nou sa le schimbi ca erau imbatranite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 Praful nu prea are cum sa treaca de simeringul de ulei, sa nu uitam ca etanseaza un lichid care in functionare se mai afla si in presiune. De acord insa ca frecarea simeringului cu jamba in functionare generaza un praf fin care ajunge tot in ulei, dar cantitatea lui mi se pare neglijabila la cantitatea de ulei dintr-un telescop in plus se poate folosi vaselina pentru simering, care ajuta foarte mult la minimalizarea uzurii simeringului in functionare. Aici intervine alta problema, la noi din pricina banilor nu se shimba si simeringurile de praf, se schimba doar cele de ulei, apoi in timp acea vaselina devine abraziva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 si tot linistit, peste o luna - doua, desfaci din nou sa le schimbi ca erau imbatranite. daca nu-s,nici ciobite,deci intr-o stare buna,atunci nu vad problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_wts Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 (editat) Nu e nevoie sa scoti semeringurile pentru a spala furca pe interior si a schimba uleiul. Se desface surubul de golire de jos care poate fi (sau nu) acelasi care tine amortizorul, capacul-piulita de sus (ala se desface cat telescopul e montat inca in jug pentru ca e cel mai bun loc unde telescopul sta fix). Dupa ce scoti acel capac poti scoate arcul, distantierele (daca exista) si daca scoti surubul de jos poti scoate si amortizorul. Le clatesti bine cu un lichid sau spray degresant, la fel cu interiorul gol si asta e. Nu ai nevoie sa scoti semeringurile. Cea mai mare buleala poate aparea la montarea lor la loc, asa ca.. chiar ca nu are rost sa le scoti, separarea celor doua tuburi nu ajuta cu nimic la curatare. Cum speli tu paharul??? Tu numesti amortijor pistonul din jamba?? Daca il speli pe ala gata e curata o poti pune la loc? si tot linistit, peste o luna - doua, desfaci din nou sa le schimbi ca erau imbatranite. Ms frumos pe mine asta ma interesa daca merita sa ma zgarcesc la 100 de lei cat costa ari127 (cred ca e cel mai scump ce imi trebuie mie) si sa le pastrez pe cele actuale Spalarea unei piese mecanice presupune in primul rand demontarea ei de pe ansamblul pe care este montata (in speta jamba telescopica) si dezansamblarea piesei respective . Adica o desfaci in partile ei componente. Abia dupa aceea se spala piesa cu piesa, se sufla cu aer comprimat,se verifica fiecare piesa in parte,se serviseaza (sau se inlocuieste) daca este cazul,se greseaza si se reasambleaza . Acum poti spune ca ai spalat piesa sau ansamblul respectiv. Perfect de acord La cealalta motocicleta mi-am pus semeringuri saito (am citit ca ar fi ok si erau si ok la bani). Cam care e ierarhia firmelor am inteles ca unele sunt duble iar altele simple putem sa lamurim odata pt totdeauna si treaba asta??? Am citit ca ariete nu sunt fenomenale cu toate ca sunt cam scumpute si ca au fost ok athena in alta parte ca athena sunt niste puscarii singura lor calitate fiinda ca sunt ieftine. Pana la urma cum e???? Merita sa dai dublu pe niste semeringuri pe care sa le ti mai mult timp sau poti pune unele mai ieftine care sa te tina de la un schimb de ulei la altul (~1 an) Editat Martie 15, 2013 de victor_wts Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 Vreo doua pagini in urma intrebai ceva, ti-am raspuns. Intre timp ai devenit expert. Noroc ca mai citesc si alti oameni interesati pe aici si pentru asta merita sa scrii. Da, acel piston este amortizorul, probabil tu-ti inchipuiai ca ulei se pune in furca doar pentru ungere. Da, poti spala foarte bine fara sa scoti semeringurile, toate depunerile din interior sunt solvabile cu un lichid degresant. Nu trebuie frecat nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_wts Postat Martie 16, 2013 Share Postat Martie 16, 2013 (editat) Ca pe orice forum unii care dau sfaturi si unii care se baga in seama............. AMORTIZÓR, amortizoare, s. n. Dispozitiv........................ nu mai da sfaturi si nu mai sustine aberatii Editat Martie 16, 2013 de victor_wts Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 16, 2013 Share Postat Martie 16, 2013 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.