ZZTOP Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 posibil a blocat la max frana fata si a cazut inainte de impact. din instinct cam asta facem. ghinion ai cand iti cade o aripa de la avion in cap. stiu bikeri care merg cu gume vechi de 10 ani.......la noi guma e buna daca nu e roasa pana la sarma. ce sa mai vorbim de uleiul din furca, amortizoare etc.. evit cat de mult posibil sa merg noaptea, in general trag la o pensiune sau hotel chiar daca mai am 25 de km pana la destinatie.. sunt patit! dupa cateva sute de km, accident la 30 de km de casa. eram pasager. norocul meu a fost ca nu eram pe moto ci in masina... poate ca noaptea tu vezi bine si nu ai probleme cu condusul, dar sunt f multi soferi care nu vad bine nici ziua.... RIP si condoleante Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
last Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Nu vreau sa fiu lipsit de suflet. Acum citiva ani, intr-un bar, alaturi de citiva prieteni motoristi , hotarim o iesire moto spre Buzau, Intorsura , Bv, Cheia, Pl, Buc. Vine weekendul, ala io, ala io, adica toti o lalaiau, ca ar pleca dupaamiaza. Eu zic ca ma retrag, ne prinde noaptea in munti. Saptamina viitoare, prietenii faceau misto de mine. "Ce ma , nu ai faruri?" Printre prietenii de la bar era si Madalina Avram, vecina de bloc cu mine, care a murit tot noaptea, intr-un accident stupid. Eu personal nu am avut evenimente noaptea, dar am auzit de la diferiti prieteni , tot felul de itimplari tragice intimplate pe timpul noptii, si eu nu am vrut, nu vreau ever sa-i contrazic. Dupa filmarea din link, se pare ca moto a alunecat inainte de a lovi masina. Cauze? Suspensie defecta sau reglata prost, cauciucuri neadecvate. De ani de zile pomenesc mereu de importanta cauciucurilor soft, care pot da o sansa in plus. Nu aud decit fantasmagorii de genul: strada nu e pista. Serios??? Daca nu aluneca, mai avea poate zile, baietii zic ca nu avea viteza. Imi pare tare rau pentru baiat. Si in ce spui tu sunt de acord doar cu partea cu mersul noaptea. Ai mare dreptate. Motociclistii ar trebui sa evite pe cat posibil mersul dupa caderea noptii. Chiar e periculos la noi in tara. --------------------------------------------------------------------------------------------- La treaba cu cauciucurile te contrazic. Singura vina a baiatului este ca probabil a franat doar fata asa cum obisnuiesc majoritatea motociclitilor. E doar o presupunere. Eu anul trecut ziua in amiaza mare era sa o comit. Un destept era parcat pe dreapta cu fata catre mine si a gandit el sa plece cand eu mai aveam mai putin de 10 metri pana la el. Norocul meu ca eram pe o alee, avem viteza foarte mica si am blocat ambele frane ca sa opresc. Daca acest lucru mi se intampla pe o sosea ceva mai lata nu avem nici o sansa sa il ocolesc ori sa opresc fara impact fiindca as fi avut viteza dubla. Norocul exista si eu am avut noroc. Daca si baiatul a avut putin timp de reactie nici nu mai este relevanta viteza cauciucurile, felul franei si alte alea. ------------------------------------------------------------------------------------ Putin pe langa subiect. Imi aduc aminte cand mergeam pe comuniste ca aveam niste cauciucuri antice. Am mers si pe cauciucuri din 1980 si eram in anul 2000. Atunci cum reuseam sa franam? Ca daca multe accidente se intampla la viteze mici asta inseamna pana in 70 km/h. Adica poate presupun gresit cam pana la ce viteza este considerata viteza mica? Si cu comunistele prindeam 70-80 destul de lejer. Nu avem cauciucuri, nu avem frane. Cel putin eu nu am gasit comunista care sa aiba frana pe fata. Poate Jawa sa fi avut frane ceva mai eficiente. Ok. Nu prea era trafic pe vremea aia. Dar in ani de zile aveai mari sanse sa dai de un prost. Am avut si noi situatiile noastre cand am franat pana a iesit fum. Eu am rupt odata pedala de frana de la cat de tare am apasat pe ea intr-o situatie nasoala. Si totusi muream mai putini. Desigur statistic eram mai putini in toata tara. Dar chiar si asa auzeam rar de cate unul care murea. Existau accidente multe. Dar nu prea se murea in ele desi avem niste echipamente de 2 lei. Cea mai ieftina casca din ziua de azi e cu mult superioara castroanelor cu care mergeam noi. ------------------------------------------------------------------------------------------ Care sa fie cauza longevitatii noastre? Stiam noi sa franam mai eficient? Mergeam noi mai atent ca nu prea ne bazam pe fiarele de sub noi? Soferii erau mai atenti? Viteza noastra era mai mica in general? Eram mai bine pregatiti fizic si psihic? Instructorii eau mai exigenti? Examenul era mai greu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fatal Fury Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 ------------------------------------------------------------------------------------------ Care sa fie cauza longevitatii noastre? O explicatie ar fi :propulsoarele si vitezele maxime au evoluat foarte mult comparativ cu franele.La unele modele ,franele stock pur si simplu nu fac fata.Din acest p.d.v. salutam initiativa C.E. si anume ,ca incepand din 2014, TOATE motociletele noi vor trebui echipate obligatoriu cu ABS. R.I.P. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TDMANDI Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 RIP CONDOLEANTE FAMILIEI :rose: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aladin1 Postat Martie 23, 2013 Autor Share Postat Martie 23, 2013 (editat) Foarte corecta parerea despre mersul noaptea.. Ma intorceam vara trecuta cu iubita mea de la niste prieteni care au o cabanuta pe la munte, vara cald curbe.. noapte bezna, mergeam foarte prudent si incet maxim 70 km/h pe drum drept, Intrun viraj foarte strans era exact pe trasa mea sa zic asa, o carcasa de anvelopa TIR, partea pe unde ruleaza ca restul nu era, mergem cu viteza foarte foarte mica undeva 40km/h deabea am reusit sa-l ocolesc, farul de la gsxr k8 este super far.. foarte deranjant si ziua pentru ceilalti daca este faza lunga pornita dar noaptea bate ca o nocturna bate foarte bine, si cu toate astea nu am reusit sa-l vad decat in maxim 10 metri. Noaptea este foarte periculos cu motocicleta. Este bine sa-ti asculti instinctul si sa tragi pe dreapta. Am dat cu masina peste un caine in puterea noptii, nici nu stiu ce culoare avea cainele Editat Martie 23, 2013 de aladin1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marc Marquez Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 O explicatie ar fi :propulsoarele si vitezele maxime au evoluat foarte mult comparativ cu franele.La unele modele ,franele stock pur si simplu nu fac fata.Din acest p.d.v. salutam initiativa C.E. si anume ,ca incepand din 2014, TOATE motociletele noi vor trebui echipate obligatoriu cu ABS. Invata sa franezi si cu asta basta, n-ai nevoie de ABS ca sa-ti salvezi viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
last Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 O explicatie ar fi :propulsoarele si vitezele maxime au evoluat foarte mult comparativ cu franele.La unele modele ,franele stock pur si simplu nu fac fata.Din acest p.d.v. salutam initiativa C.E. si anume ,ca incepand din 2014, TOATE motociletele noi vor trebui echipate obligatoriu cu ABS. R.I.P. Ok vitezele nu sunt corelate cu franele dar la multi dintre cei decedati se spune ca nu aveau viteza. Asa ca e irelevant cat de bine tin franele din fabrica. Mai prost decat tineau la comuniste nu poate sa fie. Si pe vremea aia totusi franam si noi cumva. Si tu crezi ca o frana proasta va fi mai buna cu ABS? Nu ma pricep deaia intreb. Ca tu spuneai cu unele modele au frane praste din fabrica. Daca pe acele frane se monteaza un sistem anti-blocare or sa fie mai eficiente? Ori pe sistemul ABS or sa fie alti etrieri, alte placute, furtune etc? Invata sa franezi si cu asta basta, n-ai nevoie de ABS ca sa-ti salvezi viata. Daca iti iese in drum unul la doar 7-8 metri consider ca nu mai conteaza cat de bine stii sa franezi, nici cat ABS ai pe motor. Singurul lucru care mai conteaza este viteza. De accident nu ai cum sa scapi dar ai sanse sa scapi cu viata la o viteza mai mica. =--------------------------------------------- Mie cand mi-a plecat masina aia dinspre dreapta reflexul meu a fost sa ma duc spre stanga sa il evit. Numai ca el fiind cu fata catre mine se ducea tot in stanga ca sa ajunga pe sensul lui. Singura mea sansa a fost sa franez maxim. Cum spuneam am avut noroc. Alta data un taxi a plecat din dreapta de langa bordura. Evident ca eu am tras stanga sa il evit pe fraier asa cum mai procedasem de zeci de ori cand mai plecau berbecii fara sa se asigure ori cand schimbau banda. Numa ca prostul a facut si el stanga sa intre pe o strada si am facut poc. Eu am cazut el a fugit. Nimic surprinzator. ------------------------------------------------------ Incerc sa spun ca inveti sa franezi, inveti sa eviti dar uneori efectiv nu ai cum. Singura speranta care ramane este sa ai viteza mica si sa nu aiba celalat viteza mare. Sa nu uitam echipamentul cat mai bun mai ales casti care sa ramana pe cap in caz de nasoale. -------------------------------------------------------- Deaia spun ca baiatul asta pur si simplu a avut ghinion mai ales ca nu avea viteza dupa cum spun martorii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Pompa de frina actioneaza etrierii, pistoanele etrierilor string placutele pe discurile de frina, care opresc roata fatza, aceasta face contact cu asfaltul prin anvelopa, anvelopa are un coeficient maxim de frecare. Ghici care e diferenta intre o anvelopa mai aderenta si una mai putin aderenta? Scade distanta de frinare. Totul se reduce la fantastica suma de 150euro, cit costa un cauciuc aderent, si care tine garantat un sezon intreg. Am mers si eu 2 ani la inceputuri pe JAWA350, am facut peste 10 000km , nu am avut decit o sg cazatura pe gheata, la -5grd afara. Nu m-au surprins masinile care nu-mi acordau prioritate. De ce? avind numai 25CP, accelera greu, prindea viteza in timp indelungat. Frinele ei erau o gluma, insa nu a fost cauzul atunci sa le upgradez, nu era nevoie. Mai e si stilul de mers.Incepator fiind, faptul ca nu am avut bani atunci sa-mi iau ceva mai puternic, mi-a salvat viatza, eram tipul de rider clasic, maimuta, cum prindeam o liniutza, gaz maxim. Noroc ca nu am avut cash. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 ABS' ul face diferenta intre a ramane pe motor sau a cadea...deci poate face diferenta intre viata si moarte..asa ca nu-I mai dati inainte cu cat de bine franati intr-o situatie extrema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 sa inteleg si eu, am 100km/h, imi iese un animal in fata/o vita la volan etc, daca franez violent cu fata(ca deh, ma sperii), ABS-ul ma tine pe mobra ? Pompa de frina actioneaza etrierii, pistoanele etrierilor string placutele pe discurile de frina, care opresc roata fatza, aceasta face contact cu asfaltul prin anvelopa, anvelopa are un coeficient maxim de frecare. Ghici care e diferenta intre o anvelopa mai aderenta si una mai putin aderenta? Scade distanta de frinare. Totul se reduce la fantastica suma de 150euro, cit costa un cauciuc aderent, si care tine garantat un sezon intreg. Am mers si eu 2 ani la inceputuri pe JAWA350, am facut peste 10 000km , nu am avut decit o sg cazatura pe gheata, la -5grd afara. Nu m-au surprins masinile care nu-mi acordau prioritate. De ce? avind numai 25CP, accelera greu, prindea viteza in timp indelungat. Frinele ei erau o gluma, insa nu a fost cauzul atunci sa le upgradez, nu era nevoie. Mai e si stilul de mers.Incepator fiind, faptul ca nu am avut bani atunci sa-mi iau ceva mai puternic, mi-a salvat viatza, eram tipul de rider clasic, maimuta, cum prindeam o liniutza, gaz maxim. Noroc ca nu am avut cash. si uite asa ma felicit eu ca in lco de un f2 sa zicem, mi-am luat diversion, o motoreta puturoasa. si asa eram cam turbat in tot ceea ce faceam pana la motoretism, nici nu vreau sa ma imaginez pe ss la inceput sau, doamne fereste, pe la 18-19 ani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Pina ce toate motoretele SUPERSPORT din RO vor avea ABS functional vor trece poate zeci de ani, e mult mai simpla solutia cauciucurilor moi pe fatza, e chiar ieftina. Ignoranta ii costa pe multi sanatatea si viatza. Retineti ideea cu scurtarea distantei de frinare. Intr-un singur metru se disipa foarte multa energie cinetica,, uneori un m in plus la frinare poate aduce moartea. Sint multe accidente de genul acesta, pe DN cu asfalt curat. Ipotezele cu nisip, ulei, balegar, fac parte din alte discutii, anume mersul preventiv. Mersul preventiv e valabil la veterani, adica acei ce au avut un dram de noroc sau au un exagerat simtz de conservare (fara suparare, fricosi. e omeneste.). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Si de evitat mersul noaptea extra-urban... Motoreta mea e tuciurie 100%, ma mai salveaza xenonul dar ma gandesc si eu, cum dracu sa ma vada aia din sens opus sau chiar cei din fata mea daca eu sunt una cu intunericul ? baiatul, rip, a avt zx6 verde si tot n a fost vazut de vita aia ordinara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Pina ce toate motoretele SUPERSPORT din RO vor avea ABS functional vor trece poate zeci de ani, e mult mai simpla solutia cauciucurilor moi pe fatza, e chiar ieftina. Ignoranta ii costa pe multi sanatatea si viatza. Retineti ideea cu scurtarea distantei de frinare. Intr-un singur metru se disipa foarte multa energie cinetica,, uneori un m in plus la frinare poate aduce moartea. Sint multe accidente de genul acesta, pe DN cu asfalt curat. Ipotezele cu nisip, ulei, balegar, fac parte din alte discutii, anume mersul preventiv. Mersul preventiv e valabil la veterani, adica acei ce au avut un dram de noroc sau au un exagerat simtz de conservare (fara suparare, fricosi. e omeneste.). Jagi, iti zic din start ca sunt de acord cu tot ce scrii aici despre cauciucurile moi pe fata. Insa, s-a subliniat mai sus ca intr-o situatie de urgenta primul reflex este de a strange maneta de la frana fata cu putere. Bun, daca ai un cauciuc prost pe fata e clar ca blochezi fata si fuge motoreta de sub tine. Intrebarea mea ar fi: ce se intampla cand ai un cauciuc moale, aderent pe fata si strangi maneta cu putere? Banuiala mea este ca faci un stoppie de toata frumusetea si daca nu ai reflex sa mai eliberezi din presiunea de pe maneta te dai peste cap. In acest caz, ce ai rezolvat? Si de evitat mersul noaptea extra-urban... Motoreta mea e tuciurie 100%, ma mai salveaza xenonul dar ma gandesc si eu, cum dracu sa ma vada aia din sens opus sau chiar cei din fata mea daca eu sunt una cu intunericul ? baiatul, rip, a avt zx6 verde si tot n a fost vazut de vita aia ordinara Tu cred ca glumesti. Ce importanta are culoarea motocicletei noaptea? Ai lumina in far si pozitie? Atunci vei fi vazut. Problema cea mai nasoala noaptea este ca nu poti aproxima vitezele cu care vin cei din sens opus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 (editat) da, de acord cu stopie-ul. dar realitatea e ca de cele mai multe ori aderenta e prea slaba si alunecarea rotii fata e mai mereu prezenta. Ca sa impiedicati stoppie-le , reglati prin incercari succesive pozitia, deschiderea manetei frina. Am vazut foarte multe motociclete cu maneta reglata astfel incit motoreta se bascula pe roata fatza daca stringeai maneta la mijlocul cursei. La blocarea rotii, maneta trebuie deja sa va ajunga la degete. Un amic a murit la Piata Constitutiei acum ceva ani cu un 954 blocind fatza. Un mecanic de la service-ul Honda i-a atras atentia ca maneta e prea in fatza reglata. Nu i-a dat importanta, si i-a fost fatal. Acuma, daca nu se bascula, nu se stie daca supravietuia. Editat Martie 25, 2013 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
steph Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Da sa inteleg si eu, am 100km/h, imi iese un animal in fata/o vita la volan etc, daca franez violent cu fata(ca deh, ma sperii), ABS-ul ma tine pe mobra ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Si de evitat mersul noaptea extra-urban... Motoreta mea e tuciurie 100%, ma mai salveaza xenonul dar ma gandesc si eu, cum dracu sa ma vada aia din sens opus sau chiar cei din fata mea daca eu sunt una cu intunericul ? baiatul, rip, a avt zx6 verde si tot n a fost vazut de vita aia ordinara ... nu stiu ce sa zic. de evitat fortatul notei noaptea. eu merg bine pe noapte, vad mai repede ca vine unu sau altul. ii tradeaza farurile. ce ma freaca pe mine noaptea este nesimtirea unora care au faruri la nivel de proba speciala de raliu care orbesc de nu mai sti pe unde-i drumul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 da, de acord cu stopie-ul. dar realitatea e ca de cele mai multe ori aderenta e prea slaba si alunecarea rotii fata e mai mereu prezenta. Ca sa impiedicati stoppie-le , reglati prin incercari succesive pozitia, deschiderea manetei frina. Am vazut foarte multe motociclete cu maneta reglata astfel incit motoreta se bascula pe roata fatza daca stringeai maneta la mijlocul cursei. La blocarea rotii, maneta trebuie deja sa va ajunga la degete. Un amic a murit la Piata Constitutiei acum ceva ani cu un 954 blocind fatza. Un mecanic de la service-ul Honda i-a atras atentia ca maneta e prea in fatza reglata. Nu i-a dat importanta, si i-a fost fatal. Acuma, daca nu se bascula, nu se stie daca supravietuia. Efortul la maneta de frână e variabil cu viteza de deplasare, pentru ce viteză să reglez maneta? Dacă o reglez să nu blocheze la 10 kmph devine complet ineficientă la 100 kmph. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 daca ai sa studiezi pb cu interes, ai sa gasesti o pozitie a manetei satisfacatoare. Nu e vorba de GP, trebuie doar avut grija sa aerisesti perfect sistemul, si sa nu se blocheze roata la jumatatea cursei manetei, intre pozitia relaxata si degetele riderului, e vorba de 1,2 click-uri. si eu am blocat roata fatza, prin 2006. aveam maneta reglata la cea mai mare distantza. eram si pe usoara coborire, masina a frinat brusc, eu ma uitam inapoi, surpriza! masina chiar a oprit si eu nu am observat la timp. frinat blana(si cu spatele, dar tin minte ca s-a blocat instant, moto a luato putin de-a curmezisul, eu am tot strins instinctiv frina pina m-a basculat de pe motor. aveam Pilot Power(nu 2CT). M-am oprit la 1-2m de masina, cu motoreta pe tibie (nu s-a rupt). Daca nu aveam cauciucul aderent, alunecam si riscam sa ma fac pilaf, ma opream in masina(sau sub masina). dar la viteze mari, riscul sa te basculezi e minim, doar daca apuci maneta cu 4 degete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 din cele 4 pozitii ale manetei de frana, care ar fi cea mai indicata sa nu iti rupi gatul la franare mai brusca ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 pozitia ti-o gasesti prin testari. din cind in cind, mai aeriseste si sistemul de frinare, dureaza 5-10min. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 da, jagi, era in grafic inlocuirea lichidului de frana si curatarea/etrierilor, amu' sa se mai incalzeasca vremea asta minunata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Sa nu uitam totusi ca in lume exista si alte clase de motoare. A auzit cineva de ENDURO-TOURING sau de POWERCRUISER? Astept un sfat de la maestrul cauciucar Jagi...Unde gasim cauciucuri moi, de pista pentru categoriile mai sus mentionate? Sa nu uitam totusi ca vorbim de motoare de 110+ cai. Sa nu uitam nici clasa touring, cu mamutii de 270+ kg... Viata isi urmeaza cursul. Daca esti genul care o arde de 2 ori pe an pe cheia, iar in rest oras + poate amkart, merge sa dai in fanatismul asta al gumelor. In felul asta te minti singur ca esti in siguranta. Dar ce te faci daca esti genul de om caruia ii plac voiajele, ii place sa se plimbe? Simplu, nimic,discursul lui Jagi nu se intinde atat de departe, deoarece lui, de niste ani, ii este frica sa mai iasa in trafic si prefera sa dea cateva ture pe an in cadru organizat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Daca era un transalp, Varadero, etc, nu postam . Cred ca nu trebuie sa fii maestru sa-ti dai seama care cauciuc e de 3 ani lasat in soare si care e moale, esti dotat cu simtz tactil la degete. Aici a murit un om pe un supersport, scurt si la obiect. Despre tehnica frinarii pe chopere, cauta alt topic, daca gasesti. Nu o sa postez nimic acolo, pur si simplu, nu ma pricep deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 (editat) Ca sa impiedicati stoppie-le , reglati prin incercari succesive pozitia, deschiderea manetei frina. Am vazut foarte multe motociclete cu maneta reglata astfel incit motoreta se bascula pe roata fatza daca stringeai maneta la mijlocul cursei. La blocarea rotii, maneta trebuie deja sa va ajunga la degete. Daca nu dozezi corect frana faci stoppie, cazi sau nu apuci sa iesi viu din curba in care te-ai incadrat. Inainte de a te urca pe motoreta, nu te uita la felul in care acceleaza, verifica frana sa vezi daca o poti opri intr-o situatie simpla. Frana mea este setata foarte brutal pentru ca simt o siguranta in ea atata timp cat functioneaza la simpla atingere. Pana la capat n-am folosit-o decat pe pista unde in fata curbei si a distantei la care te aflai, nu ramanea decat sa mai tipi la ea.. numai sa se opreasca. LE: si n-am cazut din cauza ei niciodata.. din contra. Un amic a murit la Piata Constitutiei acum ceva ani cu un 954 blocind fatza. Un mecanic de la service-ul Honda i-a atras atentia ca maneta e prea in fatza reglata. Nu i-a dat importanta, si i-a fost fatal. Acuma, daca nu se bascula, nu se stie daca supravietuia. Daca amicul tau purta la manusi S si pozitia manetei era pr prima pozitie.. cred si eu ca nu a ajuns la ea ca s-o mai si apese.. Editat Martie 25, 2013 de ZaiR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Deci, cu alte cuvinte doar daca esti posesorul unei "sportive" trebuie, cu titlu de obligatie, sa te inscrii in fratia cauciucului fierbinte? Daca trantesti un Varadero, motor dealtfel puternic, a fost voia celui de sus iar daca in conditii similare faci poc cu o "sportiva" ai fost prost ca nu ti-ai pus gume moi?? Asta se numeste fanatism si gandire ingusta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.