Sari la conținut

Denumire firma baterie moto?


Postări Recomandate

Am o motocicleta honda cbr 600 rr si daca nu o pornesc o perioada de timp, bateria nu mai reuseste sa invarta electromotorul in parametri.Deci cam la o luna o incarc pe redresor indiferent cat de mult merg cu ea,asta asa ca sa nu am probleme.Bateria are 3 ani.Am citit in urma cu ceva timp un articol despre o firma din USA care producea niste baterii bune dar nu mai stiu exact cum se numea.Deci ,are cineva idee despre firma respectiva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

se zice ca ar fi normal sa pui redresorul pe baterie la o anumita perioada de timp, mai ales la 600rr care incarca mai greu. din ce stiu eu bateria nu se strica daca pui 1 data pe luna redresorul 20 de min pe ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o motocicleta honda cbr 600 rr si daca nu o pornesc o perioada de timp, bateria nu mai reuseste sa invarta electromotorul in parametri.Deci cam la o luna o incarc pe redresor indiferent cat de mult merg cu ea,asta asa ca sa nu am probleme.Bateria are 3 ani.Am citit in urma cu ceva timp un articol despre o firma din USA care producea niste baterii bune dar nu mai stiu exact cum se numea.Deci ,are cineva idee despre firma respectiva?

Parerea mea e ca o baterie noua se comporta mult mai bine decat una de 3 ani.

Eu am pe GPZ una pe gel cumparata anul trecut, iar trecerea iernii nu a afectat-o cu nimik, si motoreta a pornit foarte bine dupa 3 luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o motocicleta honda cbr 600 rr si daca nu o pornesc o perioada de timp, bateria nu mai reuseste sa invarta electromotorul in parametri.Deci cam la o luna o incarc pe redresor indiferent cat de mult merg cu ea,asta asa ca sa nu am probleme.Bateria are 3 ani.Am citit in urma cu ceva timp un articol despre o firma din USA care producea niste baterii bune dar nu mai stiu exact cum se numea.Deci ,are cineva idee despre firma respectiva?

Salut,

 

Are orificii de umplere cu acid? Daca da, pune-i niste apa distilata si dupa vezi daca mai face! S-ar putea ca elementii din baterie sa nu mai stea in acid!

 

O seara buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general conditiile din perioada de iarna si nefunctionarea acumulatorului pe motocicleta duc la scaderea parametrilor acestuia. Factorul cel mai negativ este durata de nefunctionare a acumulatorului din perioada de iarna, iar durata de viata este afectata de scaderea tensiunii sub 12V. Acumulatorul trebuie mentinut permanent incarcat, daca se masoara tensiunea unei baterii incarcate acesta va fi (13,5-14 ) V. Valoarea de 12 V este o valoare de catalog, 14V este tensiunea de referinta pentru o incarcare normala. De asemenea, temperatura exterioara reduce capacitatea acumulatorului, de ex. la -180C capacitatea scade cu 30%. Cred ca in conditiile noastre, cand motoarele stationeaza 5 luni pe an, chiar daca montam redresorul in fiecare sap. cate 20-30min si depozitam acumulatorul in incapari mai calde, mai mult de 3 ani nu poate rezista. Eu la un motor de 1000cmc, nu am mentinut acumulatorul mai mut de 3 ani, in anul urmator( al 4-lea) am cumparat altul.. gel, OK! Mentionez, am dorit sa am un acumulator cu parametrii normali, turatia electromotorului sa permita o pornire rapida a motorului. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil te referi la ODYSSEY

Bune tare, dar cam scumpe, daca vrei sa iei userul Achimoto le importa..

Ca idee, pe a mea, de 19Ah am dat 180 euro..

Cum sa dai 180eur pe o baterie? :eek: Ce stie sa faca bai nene? E macar AGM?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sa dai 180eur pe o baterie? :eek: Ce stie sa faca bai nene? E macar AGM?

 

Asta ma gandeam si eu...

Daca lua o Varta cu 45 de euro ii facea motocicleta mofturi si nu mai pornea :))

 

De ce sa dai 180 euro pe o baterie care te tine ~2 ani, cand poti cu banii astia sa-ti cumperi 4 si sa n-ai bataie de cap 8 ani? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am citit pe alte site-uri ,in general bateriile de pe super-sport nu sunt extraordinare dar totusi,eu am avut probleme de genul asta dupa un an de la cumprarea bateriei,nu e normal sa se intample atat de repede.Iar bateria care o vazusem era prezentat aici pe site dar nu mai stiu exact unde.multumesc mult de ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria se descarca mai repede la 20 de grade celsius decat la 7 grade celsius. Oriunde o tineti, verificati sa fie incarcata.

Temperatura influenteaza caracteristicile unui acumulator, pentru capacitatea nominala C 20h temperatura de referinta este 250C. Un acumulator nu se poate descarca mai repede la 200C decat la 70C!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cum sa dai 180eur pe o baterie? :eek: Ce stie sa faca bai nene? E macar AGM?

 

Asta ma gandeam si eu...

Daca lua o Varta cu 45 de euro ii facea motocicleta mofturi si nu mai pornea :))

 

De ce sa dai 180 euro pe o baterie care te tine ~2 ani, cand poti cu banii astia sa-ti cumperi 4 si sa n-ai bataie de cap 8 ani? :)

Daca nu v-a trecut bavareza prin mana este normal sa nu stiti:))

La BMW trebuie amperaj mare la start din cauza ABS-ului care suge mult curent la pornire, detalii aici.

Singurele baterii care fac fata o perioada lunga de timp sunt Exide, care sunt de facto si cei care produc acumulatorii pt.BMW, dar la ora actuala Odyssey sunt cei mai buni, folosind tehnologie AGM.

O baterie de genul te poate tine si 5 ani fara probleme, cu intretinere corespunzatoare.

Comparati curentul la pornire(Cold Cranking Amps-CCA) la fiecare si o sa va convingeti de ce costa atata:

-ODYSSEY

-VARTA

-EXIDE

Evident ca la motoarele fara ABS se poate merge cam cu orice baterie, inclusiv cu cea de 45 E..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Temperatura influenteaza caracteristicile unui acumulator, pentru capacitatea nominala C 20h temperatura de referinta este 250C. Un acumulator nu se poate descarca mai repede la 200C decat la 70C!

 

Ba crede-ma ca se descarca mai repede in conditii de depozitare, variabila fiind temperatura.

 

Doar un exemplu:

http://mathscinotes.wordpress.com/2012/04/03/battery-self-discharge-math/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule daca motocicleta stationeaza mult mai bine o scoti si o tii in casa.Daca vrei o baterie noua poti lua orice la un pret decent atat timp cat incarcarea e k iar iarna o tii in casa.Sincer am avut o baterie (ultima) care m a tinut 7 ani si cand am schimbat o mai mergea dar dadea semne de oboseala.(era originala a motocicletei si japoneza)



Daca nu v-a trecut bavareza prin mana este normal sa nu stiti:))

La BMW trebuie amperaj mare la start din cauza ABS-ului care suge mult curent la pornire, detalii aici.

Singurele baterii care fac fata o perioada lunga de timp sunt Exide, care sunt de facto si cei care produc acumulatorii pt.BMW, dar la ora actuala Odyssey sunt cei mai buni, folosind tehnologie AGM.

O baterie de genul te poate tine si 5 ani fara probleme, cu intretinere corespunzatoare.
Comparati curentul la pornire(Cold Cranking Amps-CCA) la fiecare si o sa va convingeti de ce costa atata:
-ODYSSEY
-VARTA
-EXIDE

Evident ca la motoarele fara ABS se poate merge cam cu orice baterie, inclusiv cu cea de 45 E..

ce legatura are abs ul?:))))



Vezi sa respecti amperajul prevazut de constructor atat conteaza.



YUASA,SAITO,VARTA,ETC..............ORICE BATERIE CARE RESPECTA AMPERAJUL PREVAZUT DE CONSTRUCTOR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba crede-ma ca se descarca mai repede in conditii de depozitare, variabila fiind temperatura.

 

Doar un exemplu:

http://mathscinotes.wordpress.com/2012/04/03/battery-self-discharge-math/

Daca doresti sa te convingi de realitate, poti verifica experimental pe acumulatori de aceeasi capacitate si aceeasi firma, incarcati la aceeasi tensiune si apoi lasati la temperaturi diferite, ex. cum ai ales tu 70C si 200C . Se conecteaza un nr. de consumatori, ex. farurile astfel incat curentul sa fie 10% din valoarea capacitatii nominale . Se masoara cu un voltmetru(indicatie numerica sau unul analogic, dar o citire corecta) tensiunile la bornele fiecarui acumulator in situatia prezentata mai sus. Se observa la acumulatorul care a stationat la 70C tensiunea in sarcina va fi mai mica cu (0,2-05)V fata de acumulatorul care a stationat la 200C. Intre tensiune si gradul de incarcare exista o legatura directa. Daca se va masura la un acumulator tensiunea la borne de 10,5 V , gradul de incarcare este 0, iar la 11,6 V , gradul de incarcare este 50%, discutam de cazul acumulatorului in sarcina, cu consumatorii la borne. Fenomenul se explica prin faptul ca la temperaturi scazute creste vascozitatea electrolitului, acesta difuzeaza mai greu in placile pozitive si negative ale acumulatorului. Este adevarat ca si la temperaturi peste 400C, se favorizeaza descarcarile rapide. Intervalul optim pentru randamentul maxim al unui acumulator este 20-250C.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma speriu cand citesc din astea ca bateria moare dupa 2 ani. Da ce faceti cu ele, oameni buni? Alimentati nocturne?

Eu nu am cumoarat niciun acumulator din 2005 de cand am motociclete. La primul motor (bandit 600) am avut monatat un acumulator Diablo cu gel. Am tinut motorul pana in 2008, iar actualul proprietar a reusit sa omoare acumulatorul in 2 saptamani, nu ma intrebati cum.

Actualul motor (bandit 1200) a venit din Italia cu acumulator Yuasa uscat si tind sa cred ca ar fi cel de fabrica (avea la momentul la care l-am cumparat mai multe consumabile din fabrica cum ar fi lant, placute frana spate etc.) desi nu asta conteaza. Treaba e ca desi odata l-am descarcat uitand contactul pornit 2 zile (motorul acoperit cu husa) si inca odata acum in iarna din cauza ca a stat mult nepornit, l-am pus pe redresor si acum porneste motorul fara probleme.
Primul motor a stat doar afara, asta de acum sta in garaj, dar la niciun motor, in nici o iarna nu mi-am dus acumulatorul in casa. Tot ce fac e sa am grija sa nu pornesc cu becurile aprinse , atat. Daca s-au descarcat sau nu au invartit calumea, le-am ajutat cu curent de la masina si incarcarea si-a facut treaba mai departe.

Oi fi eu norocos sau ce? Ca imi da cu virgula. Totusi, din 2008 sunt imediat 5 ani si repet, era montata bateria pe motor cand l-am cumparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sa dai 180eur pe o baterie? :eek: Ce stie sa faca bai nene? E macar AGM?

 

stie sa porneasca tot timpul. si tine minim 5 ani daca iti bati joc de ea. am eu una, sunt foarte multumit! :)

 

Asta ma gandeam si eu...

Daca lua o Varta cu 45 de euro ii facea motocicleta mofturi si nu mai pornea )

 

De ce sa dai 180 euro pe o baterie care te tine ~2 ani, cand poti cu banii astia sa-ti cumperi 4 si sa n-ai bataie de cap 8 ani?

 

citeste mai sus.

 

Ba crede-ma ca se descarca mai repede in conditii de depozitare, variabila fiind temperatura.

 

Doar un exemplu:

http://mathscinotes.wordpress.com/2012/04/03/battery-self-discharge-math/

 

nu se "descarca", rata de autodescarcare e mai mica la temperaturi joase. adica in primavara, la 20 de grade sa zicem, o baterie care a fost lasata iarna la frig dar incarcata va avea mai multa putere decat o baterie identica lasata la cald dar incarcata.

 

Temperatura influenteaza caracteristicile unui acumulator, pentru capacitatea nominala C 20h temperatura de referinta este 250C. Un acumulator nu se poate descarca mai repede la 200C decat la 70C!

 

 

Daca doresti sa te convingi de realitate, poti verifica experimental pe acumulatori de aceeasi capacitate si aceeasi firma, incarcati la aceeasi tensiune si apoi lasati la temperaturi diferite, ex. cum ai ales tu 70C si 200C . Se conecteaza un nr. de consumatori, ex. farurile astfel incat curentul sa fie 10% din valoarea capacitatii nominale . Se masoara cu un voltmetru(indicatie numerica sau unul analogic, dar o citire corecta) tensiunile la bornele fiecarui acumulator in situatia prezentata mai sus. Se observa la acumulatorul care a stationat la 70C tensiunea in sarcina va fi mai mica cu (0,2-05)V fata de acumulatorul care a stationat la 200C. Intre tensiune si gradul de incarcare exista o legatura directa. Daca se va masura la un acumulator tensiunea la borne de 10,5 V , gradul de incarcare este 0, iar la 11,6 V , gradul de incarcare este 50%, discutam de cazul acumulatorului in sarcina, cu consumatorii la borne. Fenomenul se explica prin faptul ca la temperaturi scazute creste vascozitatea electrolitului, acesta difuzeaza mai greu in placile pozitive si negative ale acumulatorului. Este adevarat ca si la temperaturi peste 400C, se favorizeaza descarcarile rapide. Intervalul optim pentru randamentul maxim al unui acumulator este 20-250C.

 

dedant, citeste ce i-am raspuns lui @waweesh. aveti amandoi dreptate dar nu vedeti toata imaginea.

 

 

 

 

eu personal imi tin toate bateriile in garaj neincalzit, pe motoare. le leg in paralel cu cabluri si pun un redresor automat pe ele. am un saito care le face desulfatare, incarcare, descarcare, bla, bla. se poate folosi orice incarcator "destept". nu recomand unul de tip "trickle-charge" si atat, adica unul care doar mentine tensiunea peste un anumit punct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie sa porneasca tot timpul. si tine minim 5 ani daca iti bati joc de ea. am eu una, sunt foarte multumit! :)

 

 

citeste mai sus.

 

 

nu se "descarca", rata de autodescarcare e mai mica la temperaturi joase. adica in primavara, la 20 de grade sa zicem, o baterie care a fost lasata iarna la frig dar incarcata va avea mai multa putere decat o baterie identica lasata la cald dar incarcata.

 

 

 

 

dedant, citeste ce i-am raspuns lui @waweesh. aveti amandoi dreptate dar nu vedeti toata imaginea.

 

 

 

 

eu personal imi tin toate bateriile in garaj neincalzit, pe motoare. le leg in paralel cu cabluri si pun un redresor automat pe ele. am un saito care le face desulfatare, incarcare, descarcare, bla, bla. se poate folosi orice incarcator "destept". nu recomand unul de tip "trickle-charge" si atat, adica unul care doar mentine tensiunea peste un anumit punct.

De acord cu tine, in final afirmi ca verifici/monitorizezi daca acumulatorii sunt incarcati :peace: OK ! acesta este solutia finala, verificare tensiunii acumulatorului si incarcarea periodica in situatia neutilizarii. Eu am scos in evidenta factorul negativ temperatura. cu valori minime si maxime, direct proportionalitatea intre temperatura si gradul de incarcare, exista si grafice pentru cele doua marimi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu tine, in final afirmi ca verifici/monitorizezi daca acumulatorii sunt incarcati :peace: OK ! acesta este solutia finala, verificare tensiunii acumulatorului si incarcarea periodica in situatia neutilizarii. Eu am scos in evidenta factorul negativ temperatura. cu valori minime si maxime, direct proportionalitatea intre temperatura si gradul de incarcare, exista si grafice pentru cele doua marimi.

 

nu proportionalitatea intre temperatura si gradul de incarcare. ci eficienta unui acumulator la diferite temperaturi. repet: daca n-ai redresor si vrei sa depozitezi acumulatorul mai bone o faci la rece decat la cald. in schimb daca vrei sa pornesti un motor la temperaturi scazute eficienta lui va fi diminuata, atata tot. daca nu e tocmai nou s-ar putea sa nu porneasca la frig dar la cald sa mearga fara probleme si sa mai tina un an sau doi. dar da, solutia este monitorizarea lor! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu proportionalitatea intre temperatura si gradul de incarcare. ci eficienta unui acumulator la diferite temperaturi. repet: daca n-ai redresor si vrei sa depozitezi acumulatorul mai bone o faci la rece decat la cald. in schimb daca vrei sa pornesti un motor la temperaturi scazute eficienta lui va fi diminuata, atata tot. daca nu e tocmai nou s-ar putea sa nu porneasca la frig dar la cald sa mearga fara probleme si sa mai tina un an sau doi. dar da, solutia este monitorizarea lor! :)

Poti sa incerci experimental cu doi acumulatori cu paramerii identici, incarcati corespunzator, depozitati in conditii diferite de temperatura timp de 10 zile. La pornire pe acelasi tip de motor, monteaza un voltmetru la borne in momentul cuplarii electromotorului. Se vor vedea diferente de 0,2-0,8 V in functie de parametrii. Rezistenta interna a unui acumulator creste cu scaderea temperaturii electrolitului, deci cea exterioara, cel mai bine se va prezenta acumulatorul pastrat in intervalul 20-250C. In final, exact ce am afirmat amandoi, verificarea permanenta a starii de incarcare, mentine acumulatorul la parametrii nominali mai multi ani. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

ce legatura are abs ul? :))))

 

Vezi sa respecti amperajul prevazut de constructor atat conteaza.

 

YUASA,SAITO,VARTA,ETC..............ORICE BATERIE CARE RESPECTA AMPERAJUL PREVAZUT DE CONSTRUCTOR

Am explicat mai sus de ce, am dat si un link, totul este sa citesti si sa intelegi, asa este gandit sistemul la BMW, orice mecanic de la reprezentanta sau posesor stie lucrul asta.

Sa spunem ca BMW-urile sunt mai sensibile la aspectul asta, poate este si o parte slaba, dar asta este, asta sa fie necazul.

Mi-am luat la vechiul RT o Varta normala, motocicleta tinuta in garaj incalzit, bateria incarcata cu redresor inteligent si a doua iarna bateria deja nu mai avea amperajul necesar, la plecare de pe loc se reseta ABS-ul..

Daca esti curios de mai multe info.legate de subiect citeste pe topicul dedicat BMW, paginile 58/59..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am explicat mai sus de ce, am dat si un link, totul este sa citesti si sa intelegi, asa este gandit sistemul la BMW, orice mecanic de la reprezentanta sau posesor stie lucrul asta.

Sa spunem ca BMW-urile sunt mai sensibile la aspectul asta, poate este si o parte slaba, dar asta este, asta sa fie necazul.

Mi-am luat la vechiul RT o Varta normala, motocicleta tinuta in garaj incalzit, bateria incarcata cu redresor inteligent si a doua iarna bateria deja nu mai avea amperajul necesar, la plecare de pe loc se reseta ABS-ul..

Daca esti curios de mai multe info.legate de subiect citeste pe topicul dedicat BMW, paginile 58/59..

Sistemul ABS la fel ca la un automobil este complex, cuprinde:clindrul de frânare, modul hidraulic, supape de admisie, supape de evacuare, pompă de retur, acumulator hidraulic, electro-motor. Iar modulul electro-hidraulic de control pentru ABS, este format din bloc de electro-supape,electro-supape,unitatea de control electronică si un capac de protecție. Deci sunt componente consumatoare de energie, de aceea este nevoie de un acumulator cu o capacitate mare. Si eu la triumph sprint, am trecut de la 12Ah capacitatea recomandata de constructor, la 16Ah, performantele la pornire sunt mai bune si durata de viata a crescut. Este bine sa ai o rezerva de putere, consumatorii absorb curentul necesar, ce este in plus ramane ca rezerva. Este mai dificil cand resursa este la limita si condittile sunt dificile: porniri dese, faza lunga, turatii scazute, etc. Dar mai este o problema la motociclete, daca treceti la o capacitate mai mare verificati dimensiunile cutiei de asezare in acdrul motocicletei, alegerea unui acumulator cu C Ah mai mare implica noi dimensiuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...