Performance Solutions Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 tsunami, scrie pe site-ul rar diferenta maxima de capacitate si putere de putere e 1.4x, de capacitate am uitat... si nu, nu costa 2000 de euro in nici un caz. la masina unui prieten a fost ceva de genul 400 de euro acum 3 ani, il mai intreb si va spun si voua. cat despre carterele de 758 si 916 te inseli. sunt identice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 1. motivatia e performanta dinamica, repartitia maselor, stabilitatea 2. nu cred sa fie identice 3. dupa mine e prea costisitor sa mergi la omologare individuala. stiu cu ce se mananca, stiu cum se face. am lucrat la asa ceva. in romania e inca ieftin. in germania te-ar costa cateva zeci de mii de euro. cred ca mai ieftin ai cumpara un motor de categoria celui distrus, sau un cadru de categoria celui nou. 1. motivatia: este doar puterea. nimic mai mult. ese vorba de aceiasi motocicleta cu acelasi tip de motor. difera doar cilindreea si bineinteles putere. dupa 748 si 916 a venit chiar si 996 exact pe acelasi cadru. singurul lucru au fost gaurile de fixare a motorului de la 10mm la 12mm. in rest doar acesoriile erau diferite (jante, look, amortizoare) 2. seriile 748, 916 si 996 sunt perfet identice. difera doar diametrul la cilindru, piston, si chiuloasele cu supapele.(ceea ce e si normal) in rest, componentele din motor: cutie, biele, viblochen , volanta.... sunt identice. de la 998 se schimba situatia sau 748R care e motor testastretta. de ex 916SPS venea cu cilindreea de pe 996. 3. voi suna la ei sa intreb cum e situatia. daca nu..... bat serii noi pe el. dar alt cadru nu umpar ( ca ma ajune la 1000euro) alt motor la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 voi credeti ce vreti, eu stiu ce implica o schimbare de motor cu alte performante si mase. cel mai simplu ar fi sa dracu asta nebun sa faca o scrisoare la constructor si sa le dea seriile de la sasiu si motor. daca aia scriu negru pe alb ca sunt compatibile, mergi la rar si doar face constatarea. la teste, daca se fac concura cel putin 5 oameni, vreo 4-5 zile, ai de platit timpul (ca trebuie platita si chiria din voluntari cu ceva), salariile, costurile de regie, aparatele care sunt peste €100k, locul in care faci testele, interpretarea testelor, scrierea raportului. asta in cazul in care testele ies din prima. se face franare (mai multe teste, incearca sa gasesti regulamentul 13, ECE-ONU, directiva n-o mai tin minte), demaraj si poate viteza maxima (daca n-o poti face in tara, pregateste-te pentru vesti proaste), stabilitate aerodinamica, mase, iluminare, masuratori dimensionala, verificarea compatibnilitatii pneurilor. cam asta-mi vine in minte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 tsunami, scrie pe site-ul rar diferenta maxima de capacitate si putere de putere e 1.4x, de capacitate am uitat... si nu, nu costa 2000 de euro in nici un caz. la masina unui prieten a fost ceva de genul 400 de euro acum 3 ani, il mai intreb si va spun si voua. cat despre carterele de 748 si 916 te inseli. sunt identice. i-am explicat eu anterior. am manualul de reparatie, ala original de la Ducati, unde iti explica tot tot tot. este valabil pt cele 3 modele. 748/916/996. acolo se gasesc toate datele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 1. motivatia: este doar puterea. nimic mai mult. ese vorba de aceiasi motocicleta cu acelasi tip de motor. difera doar cilindreea si bineinteles putere. dupa 748 si 916 a venit chiar si 996 exact pe acelasi cadru. singurul lucru au fost gaurile de fixare a motorului de la 10mm la 12mm. in rest doar acesoriile erau diferite (jante, look, amortizoare) 2. seriile 748, 916 si 996 sunt perfet identice. difera doar diametrul la cilindru, piston, si chiuloasele cu supapele.(ceea ce e si normal) in rest, componentele din motor: cutie, biele, viblochen , volanta.... sunt identice. de la 998 se schimba situatia sau 748R care e motor testastretta. de ex 916SPS venea cu cilindreea de pe 996. 3. voi suna la ei sa intreb cum e situatia. daca nu..... bat serii noi pe el. dar alt cadru nu umpar ( ca ma ajune la 1000euro) alt motor la fel. "doar cilindreea si puterea", inseamna mult. viteza e altfel, franele pot fi dimensionate altfel... etc eu ti-am zis, in locul tau as face o scrisoare la constructor, mai ales ca esti in danemarca, meri la dealer sa te puna in legatura cu centru lor tehnic, dupa care, daca rezultatul e negativ, cumperi un cadru pe care s-a montat motorul respectiv, sau un motor de acelasi tip. cei de la RAR nu te refuza ca au placerea s-o faca. in caz de accident cei de la asigurare merg sa investigheze tot pe fir in sus, si, daca gaseste o neconcordanta, cel care ti-a dat dreptul sa circuli pe strada cu o grozavie, intra la bulau. texte d-astea sunt plin de ele si erau multe in anii 90. "ce, e mai buna dacia decat daewoo???" daca nu trecea probele de SECURITATE RUTIERA, nu cele de confort, da, dacia era mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 voi credeti ce vreti, eu stiu ce implica o schimbare de motor cu alte performante si mase. cel mai simplu ar fi sa dracu asta nebun sa faca o scrisoare la constructor si sa le dea seriile de la sasiu si motor. daca aia scriu negru pe alb ca sunt compatibile, mergi la rar si doar face constatarea. la teste, daca se fac concura cel putin 5 oameni, vreo 4-5 zile, ai de platit timpul (ca trebuie platita si chiria din voluntari cu ceva), salariile, costurile de regie, aparatele care sunt peste €100k, locul in care faci testele, interpretarea testelor, scrierea raportului. asta in cazul in care testele ies din prima. se face franare (mai multe teste, incearca sa gasesti regulamentul 13, ECE-ONU, directiva n-o mai tin minte), demaraj si poate viteza maxima (daca n-o poti face in tara, pregateste-te pentru vesti proaste), stabilitate aerodinamica, mase, iluminare, masuratori dimensionala, verificarea compatibnilitatii pneurilor. cam asta-mi vine in minte am vorbit u cei de la Ducati, am vorbit cu mecanicii Ducati din Ro (Andu si Cristi). motoarele sunt perfect perfect identice. tot tot tot cum am zis mai sus. chiar si curelele de distributie. frana e aceiasi, pt ca masa e identica. cand am avut motorul vechi, teoretic el era cel original. adica motorul de 748, doar ca avea kitul de pe 916 (piston, cilindri si chiuloase) in rest inauntru era 748. la ITP a trecut testul. practic motoreta arata la fel, diferenta se simtea......cand bagai mana-n gaz. restu sunt doar aberatii. intelege-ma ca e aceiasi motocicleta. daca nu scrie pe ea 916 nu-ti dai seama ce e eu ti-am zis, in locul tau as face o scrisoare la constructor, mai ales ca esti in danemarca, meri la dealer sa te puna in legatura cu centru lor tehnic, dupa care, daca rezultatul e negativ, cumperi un cadru pe care s-a montat motorul respectiv, sau un motor de acelasi tip. scrisoare la constructoc ca ce. a intrebat la Ducati. deci stiu. am citit si documentat pe net de mi-au iesit ochii. iar eu alt motor sau cadru nu mai iau in veci. daca ma "nervez" imi iau 848 sau 1098 si scap de balciul asta. dar banii nu ma inghesuie asa tare si ar insemna sa aman anumite proiecte de viitor. in cel mai rau caz cumpar o chiuloasa pt motorul vechi si il pun pe ala. dar nu vreau. asta e super ok. are compresia buna, se comporta bine.... deci NU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 oamenii schimba motoare in romania de o groaza de ani, numai tu esti gica-contra )))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 (editat) am vorbit u cei de la Ducati, am vorbit cu mecanicii Ducati din Ro (Andu si Cristi). motoarele sunt perfect perfect identice. tot tot tot cum am zis mai sus. chiar si curelele de distributie. frana e aceiasi, pt ca masa e identica. cand am avut motorul vechi, teoretic el era cel original. adica motorul de 748, doar ca avea kitul de pe 916 (piston, cilindri si chiuloase) in rest inauntru era 748. la ITP a trecut testul. practic motoreta arata la fel, diferenta se simtea......cand bagai mana-n gaz. motoarele sunt perfect identice inseamna si aceeasi putere si aceeasi cilindree. "am vorbit cu cei de la ducati" e vax, ia pune-i sa-ti dea o hartie parafata de ducati ca isi iau raspunderea ca motoarele sunt identice. sa vedem o fac? voi habar n-aveti ce inseamna constructia de autovehicule si raspunderea pe care o are constructorul cand vine vorba de siguranta rutiera. daca vrei sa mearga totul lin iti trebuie un document oficial de la ducati cum ca rocada e posibila. document care nu cred c-o sa-l iei in veci. adica, eu nu l-as da, nici dac-as fi inginer de sistem la ducati si nici daca as mai lucra la RAR. este mult prea periculos. oamenii schimba motoare in romania de o groaza de ani, numai tu esti gica-contra )))) eu nu sunt. sa le schimbe, dar s-o faca pe raspunderea lor, nu a altuia de la RAR, care daca nu-si ia raspunderea pentru ceva ilegal e muist.. Editat Martie 5, 2013 de Tsunami Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 1. iti trebuie un document oficial de la ducati cum ca rocada e posibila.document care nu cred c-o sa-l iei in veci. adica, eu nu l-as da, nici dac-as fi inginer de sistem la ducati si nici daca as mai lucra la RAR. este mult prea periculos... am sa le dau un mail unde sa le specific situatia. poate ca tu nu l-ai da, dar e ilogic atata timp cat ei efectiv au luat acelasi cadru cu motor si au marit doar cilindreea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 le schimba legal, la rar, asta am vrut sa spun... mi-am adus aminte ca si eu am schimbat in 2003 un motor ) de la ij planeta 5 cu 22 de cai la jupiter 3 cu 27. nu m-a costat nici o avere. de la monocilindru de 350 la bicilindru de 350... si cu alte prinderi in partea din spate, desi cadrele altfel sunt identice. fara spagi si alte magarii! deci se putea si atunci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 am sa le dau un mail unde sa le specific situatia. poate ca tu nu l-ai da, dar e ilogic atata timp cat ei efectiv au luat acelasi cadru cu motor si au marit doar cilindreea. eu stiu ca in caz de accident cu victime, cand ajunge la mine intrebarea pe care mi-o pun in instanta ar fi: "pe ce BAZA ai dat omologarea?" eu ce le zic, "am vorbit cu cei de la ducati"???? "e identic"? si cum am constatat ca e identic?, aaah, m-am uitat la el? ia intra tu nitel la parnaie si plateste o amenda plus revizuirea intregii munci pe care ai facut-o la RAR vorbesc despre un vehicul care performanta initiala a fost schimbata. asta n-o pot face decat daca cel care a cosntruit-o imi da voie sau, pe baza pachetului de teste pe care le propun. alta varianta nu am. ti-am zis in germania am fost refuzat pentru FZ6 adus din canada, NIMIC modificat la el. si la TUV si la DEKRA. TUV mi-a zis ca vor un document de la YAMAHA din japonia, trimis DIRECT lor, in germana cum ca sistemuld e iluminare e compatibil cu cel din europa, iar DEKRA mi-a zis sa nici nu dau motocicleta jos de pe remorca. in romania mi-au masurat sistemul de iluminare si mi-au dat omologarea. le schimba legal, la rar, asta am vrut sa spun... mi-am adus aminte ca si eu am schimbat in 2003 un motor ) de la ij planeta 5 cu 22 de cai la jupiter 3 cu 27. nu m-a costat nici o avere. de la monocilindru de 350 la bicilindru de 350... si cu alte prinderi in partea din spate, desi cadrele altfel sunt identice. fara spagi si alte magarii! deci se putea si atunci! okay, eu zic sa incerci, poate RAR-ul are deja aprobarea de la ducati si atunci e simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 am incercat sa sun la RAR la piatra, nu reusesc. a incercat si la bucuresti dar e probabil ocupat. am sa mai incerc. dar am sa le dau un mail si celor de la ducati. este imposibil sa nu sa se poata rezolva. LEGAL. nu am chef de dat spagi. legat de FZ6 mi se pare normal atunci cand motorul e adus din afara continentului. dar aia e alta treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 tsunami, trebuie sa recunosti ca te contrazici de dragul de a te contrazice in cazul cu fz6-le iti dai seama ca aia de la tuv si dekra in cazul asta sunt niste tampiti, nu? ) adica o motoreta care e facuta "pe dreapta" sa fie refuzata doar ca-i de pe alt continent? hai sa fim seriosi! )))) EXACT aceeasi treaba am patit-o la noi, la rar in 2007 sau 2008 cu un suzuki rf adus din anglia. din fericire pentru mine stiam ca or sa ma intrebe de far asa ca l-am schimbat inainte sa ma duc la ei. s-au uitat la el si gata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 n-am zis ca sunt tampiti cei din germania, am zis ca sunt "chicken". puteau masura sistemul de iluminare. o puteam face si eu. stiu regulamentul. asta e. n-au facut-o ca asa e legea. mi se rupe. problema era ca pe far in loc sa scrie ECE, norma europeana, scria DOT. sistemul identic in afara stampilei de pe plastic. ce vreau sa spun este ca cei "de-afara" nu iti propun nici testele. doar constructorul. doar paperwork. in conceptia ta sunt tampiti. in realitate america de nord are alte norme de omologare decat europa. unii constructori care vor sa tina cheltuielile de productie mici, fac sistemele universale, si pun doar geamul pe care scrie DOT pentru america si cel pe care scrie ECE in europa. la un sistem de iluminare concura mai multe decat "pe dreapta" sau "pe stanga" am incercat sa sun la RAR la piatra, nu reusesc. a incercat si la bucuresti dar e probabil ocupat. am sa mai incerc. dar am sa le dau un mail si celor de la ducati. este imposibil sa nu sa se poata rezolva. LEGAL. nu am chef de dat spagi. legat de FZ6 mi se pare normal atunci cand motorul e adus din afara continentului. dar aia e alta treaba. "normal" este sa-l masoare daca nu are omologare, test pe care eram dispus sa-l platesc. culmea e ca in germania nu conteaza faptul ca romania a omologat motocicleta, cu toate ca romania are putere de omologare europeana. adica acum motocicleta e inmatriculata si se poate vinde in germania, dar TUV-ul nu recunoaste RAR-ul. e un conflict ridicol. eu zic la problema ta ca nu te costa sa incerci si la piatra neamt si la bucuresti si de ce nu, in restul tarii? fa cate un email si trimite-l, poate gasesti pe vreunu sa-si ia raspunderea. scrie si la ducati pentru hartia de care ti-am zis. incercarea asta nu costa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Fratele meu si-a schimbat motorul la "motoretÄ" anul trecut,a pus un motor mai nou cu 5 ani decit cel vechi,capacitate identica dar alt tip,prindere identicÄ pe cadru.L-au pus doar sÄ dea seaua jos cred ca sÄ vadÄ dacÄ s-a umblat la cadru.atît. anul Ästa ajung si io la RAR ca si eu mi-am pus motor mai nou cu 8 ani,tip diferit, cu aceeasi capacitate,aceeasi prindere pe cadru dar cu putere mai...micÄ. trec sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 @Tsunami. cred ca asta tine de legea fiecarei tari in parte. am vrut sa aduc o alta motocicleta acu 2 ani, in Dk. avea cam aceiasi problea. cadru din state si motorul din italia. adica era o incalceala mtoreta aia. le-am dat mail si mi-au raspuns frumos. motocicleta trebuie dusa intr-un centru de verificare tehnica. se verifica anumite elemente si trecea. asta mi-au dat de inteles. nu teste de performante si abureli. era dor la lumina(electrica), serii sa nu fie furate si inca ceva, nu mai tin minte. nemtii sunt ceva mai cu mot. si a fost dreptul lor sa te refuze. de ce? nu stiu. ei stiau cel mai bine toate motivele. @--------. nu inteleg ce vrei sa zici. de pe ce tastatura scrii ca e indescifrabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 daca modificarile nu concura la schimbarea performantelor, e okay. cadrul din state, motorul din italia. daca constructorul a avut omologarea de tip a cadrului cu motorul respectiv e okay.. la omologarea din state trebuie avut in grijanie doar sistemul de iluminare, poluare sonora si vitezometrul daca insa pe un cadru pui si amplasezi cu modificari un alt motor de alta masa si alte performante, daca chestia asta n-a fost omologata in veci, cineva trebuie sa-si ia raspunderea. eu am zis cum as face eu, tu esti liber... referitor la omologarea germania vs romania... e conventia de la geneva. omologarea de tip data in romania e valabila in toata europa altfel, daca germania refuza sa faca o omologare individuala in germania si deci, nu o pot inmatricula acolo, iar romania o face, o inmatriculez si o pot vinde si deci inmatricula in germania.., e clar ca undeva e o scapare. motocicletele japoneze nu trebuiesc omologate de tip in fiecare stat. daca ia omologarea in franta o poate vinde si inmatricula in toata europa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 asta cu Geneva.... tine doar in unele cazuri. de ex Danemarca ii doare in chur de ce zice uniunea in unele cazuri. aia fac tot ce vor ei cu anumite legi. la fel si germania. astea sunt chestii care uneori le accepta alteori nu. la fel cum e si la noi la RAR. te duci la unu nu te accepta te duci la altu si te abroba. eu am sa incerc cand ma duc acasa. am sa incerc sa sun, dar tipic romanesc nu suna. adica iau nr de telefon de la piatra si imi intra ton de fax. WTF. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 asta cu Geneva.... tine doar in unele cazuri. de ex Danemarca ii doare in chur de ce zice uniunea in unele cazuri. aia fac tot ce vor ei cu anumite legi. la fel si germania. astea sunt chestii care uneori le accepta alteori nu. la fel cum e si la noi la RAR. te duci la unu nu te accepta te duci la altu si te abroba. eu am sa incerc cand ma duc acasa. am sa incerc sa sun, dar tipic romanesc nu suna. adica iau nr de telefon de la piatra si imi intra ton de fax. WTF. nope, omologarea europeana e valabila oriunde in europa a tarilor parte din conventia de la geneva unde e si romania (si are numarul de omologare 19) si danemarca. germania are 1, franta 2, italia 3. cauta si tu pe internet conventia in 58 de la geneva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 stiu de conventiile de la Geneva, doar ca, cu toate conventiile astea, noi intampinam probleme intre centrele noastrea din tara, daramite intre alea internationale. voi vedea ce e de facut cand voi reusi sa dau de cei de la RAR. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan_JAH Postat Mai 10, 2013 Share Postat Mai 10, 2013 Salutare, Tocmai m-am intors de la RAR Voluntari, unde am fost respins in 2 minute si nu mi-au eliberat certificatul de autenticitate pe motive ca: 1. nu am toba omologata (Am o toba Leo Vince SBK) 2. nu am dimensiunile cauciucurilor corespunzatoare cu ce scrie in talon (fiind talon mai vechi are inca dimensiunile trecute) Nu mi-au zis ca n-am silencer sau ca se depaseste limita decibelilor, direct ca nu e omologata toba si sa revin cu cea originala. Iar referitor la dimensiunile anvelopelor - daca in noul talon nu vor mai fi trecute, ce importanta are daca sunt sau nu corespunzatoare cu ce scrie in vechiul talon.... Si mai ales, de ce nu ar fi autentica o motocicleta doar pentru ca are alta toba si alte anvelope? Teoretic nu ar fi trebuit sa se verifice doar seriile si sa se constate daca sunt aceleasi cu cele din acte sau nu? http://www.rarom.ro/RO/article--Cum_s%C4%83_ob%C5%A3in_certificatul_de_autenticitate_la_schimbarea_de%C5%A3in%C4%83torului--123.html Nu mai zic ca m-au verificat si daca am xenon. Bine ca nu mi-am pus inca Daca are cineva vreo sugestie (in afara de cea evidenta - sa-mi schimb toba si anvelopele astfel incat sa fie ok) este mai mult decat binevenita. Are cineva idee daca la RAR Grivita sunt mai permisivi cu aceste "faradelegi" ? Mersi mult. Asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Mai 10, 2013 Share Postat Mai 10, 2013 (editat) Sa zici merci ca nu ti-au anulat ITP-ul. La autenticitate pot dispune anularea ITP-ului pentru aceleasi criteriile pentru care se si emite ITP-ul. Editat Mai 10, 2013 de JCDenton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_zzr Postat Mai 10, 2013 Share Postat Mai 10, 2013 la grivita e si mai rau...singura solutie este sa o faci stock...iti iei certificatul si pui inapoi tot pe ea dupa, altfel nu prea vad cum sa o rezolvi...doa daca stii pe careva la rar...suma corecta...si trec cu vederea. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 10, 2013 Share Postat Mai 10, 2013 da ex asta,schimba anvelopele ,imprumuta o toba stoc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Creambigman Postat Mai 10, 2013 Share Postat Mai 10, 2013 Poti incerca si in Grivita (unde intr-adevar sunt mai permisivi) dar probabil ca si acolo va fi identic rezultatul - incearca sa imprumuti de la cineva componentele pentru care te-au respins (poti incerca si la cei care dezmembreaza contra unei sume modice).Spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.