adovis77 Postat Mai 24, 2013 Share Postat Mai 24, 2013 Salut! Am un Virago 535 din '94 ! Azi aveam vreo 60km/h si aud un bzzzzzz ca de electromotror dar foarte foarte foarte incet si parca simt cum pierde motorul din putere. Mai merg 300 m trag pe dreapta, opresc motorul si incerc sa-l pornesc din nou. Nu se mai aude ca trage electromotorul , se aude doar pompa cand trage clapa odata si atat. Am mers la un service aproape, mi-a pus un nene bateria mobila la bateria mea , trage 1 secunda electromotorul se aude bubuiala in tobe apoi se opreste si cam gata. Nu mai porneste deloc. Se aude doar pompa. Bateria frigea chiar si dupa 20 min de mers cu motorul pe dupa mine pana acasa. Ce poate fi ? Electromotorul, altceva? Cat m-ar costa altul nou! Multam ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coste Postat Mai 24, 2013 Share Postat Mai 24, 2013 Nu e bine deloc daca baterie se supra inginge asta ar insemna ca iti incarca mult prea mult, poate din cauza asta sa si ars ceva pe motor. Inpins porneste, inainte sa schimbi ceva pe motor incearca sa tragi un fir gros de la plus pana pe plusul de la electromotor sa vezi daca mai functioneaza dupa care verifici releul sau sigurnate daca nu teai uitat deja la ele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 Foarte ciudata povestea! Aparent bateria sau releul de incarcare a intrat in scurt. Probabil releul si bateria s-a incins pentru ca s-a descarcat pe el. Cam asta rezulta din datele prezentate. 1. Scoti bateria urgent si o pui la incarcat 2. Decuplezi mufa de la releul de incarcare 3. Pui bateria incarcata la loc si incerci sa pornesti motorul. a)Daca porneste si merge normal nu mai pui mufa de la releul de incarcare si mergi la un electrician sa-ti verifice releul, probabil e in scurt b)Daca nu porneste sau mai grav cupleaza electromotorul cum pui bateria inseamna ca bateria s-a descarcat din cauza electromotorului care s-a cuplat in mers (ar avea sens bazaitul auzit) , sau chiar a ramas cuplat . Ei atunci: Fie e in scurt bateria, fie defect circuitul de comanda al releului de la demaror, (bumbul de pornire ramas cuplat, etc.) fie au ramas lipite contactele releului (trebuie alt releu). E putin probabil ca demarorul sa fie defect. in toate cazurile ai nevoie de un electrician. obs. cand pui bateria incarcata la loc vezi sa nu fie motorul in viteza ca s-ar putea sa " plece din electromotor" bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 Evacuarea cilindrului spate este foarte aproape de cutia bateriei. Din aceasta cauza, recomand sa-i faci un scut termic bateriei, altfel poti avea probleme cu ea. Amplasarea bateriei foarte aproape de evacuare nu e cea mai fericita din fabrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 Evacuarea cilindrului spate este foarte aproape de cutia bateriei. Din aceasta cauza, recomand sa-i faci un scut termic bateriei, altfel poti avea probleme cu ea. Amplasarea bateriei foarte aproape de evacuare nu e cea mai fericita din fabrica. Mai ales la un 2V racit cu aer... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 25, 2013 Share Postat Mai 25, 2013 Cutia bateriei (daca mai e intreaga,) e foarte aproape de cotul evacuarii care iese din cilindrul spate. Nu e in curentul de aer din pacate. Partea nasoala e ca, daca nu mai exista cutia, bateria e direct expusa caldurii. O sa incinga prin radiatie bateria imediat daca plasticul ala nu mai e acolo. Am gasit o astfel de problema la o Yamaha Virago. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Mai 27, 2013 Autor Share Postat Mai 27, 2013 (editat) Foarte ciudata povestea! Aparent bateria sau releul de incarcare a intrat in scurt. Probabil releul si bateria s-a incins pentru ca s-a descarcat pe el. Cam asta rezulta din datele prezentate. 1. Scoti bateria urgent si o pui la incarcat 2. Decuplezi mufa de la releul de incarcare 3. Pui bateria incarcata la loc si incerci sa pornesti motorul. a)Daca porneste si merge normal nu mai pui mufa de la releul de incarcare si mergi la un electrician sa-ti verifice releul, probabil e in scurt b)Daca nu porneste sau mai grav cupleaza electromotorul cum pui bateria inseamna ca bateria s-a descarcat din cauza electromotorului care s-a cuplat in mers (ar avea sens bazaitul auzit) , sau chiar a ramas cuplat . Ei atunci: Fie e in scurt bateria, fie defect circuitul de comanda al releului de la demaror, (bumbul de pornire ramas cuplat, etc.) fie au ramas lipite contactele releului (trebuie alt releu). E putin probabil ca demarorul sa fie defect. in toate cazurile ai nevoie de un electrician. obs. cand pui bateria incarcata la loc vezi sa nu fie motorul in viteza ca s-ar putea sa " plece din electromotor" bafta! Despre care mufe vorbiti? Am un fir rosu , unul negru, si niste trei albe ce ies din releu si intra in cele trei fire albe ale alternatorului. Astazi am bagat pe motor bateria proaspat incarcata. A pornit a mers 30 secunde s-a oprit. Pe voltmetru imi arata in jurul a 12.5 VOLTI in timp ce era la relanti. Am incercat sa o mai pornesc si nu mai dorea , se auzea sunetul de pompa de benzina odata iar daca apasam de mai multe ori pe start incepea sa se auda acel sunet de pompa de benzina continuu ca si cum nu as mai avea benzina (desi am benzina) N-am reusit sa masor nimic la fire pentru ca s-a oprit motorul prea repede. Am reusit doar sa citesc rezistentele dintre cele 3 fire albe care ies din alternator si mi-au dat toate trei 1.1 OHM conform http://www.jetav8r.com/Vision/Stator/fault_finding_by_www.electrosport.com.pdf (intre 0,5 si 2 ohm) Dar ce sa vezi , in manual este specificat sa aiba intre 0.34-0.43 ohm) Sper sa nu fie alternatorul ca am auzit niste scoruri la piese originale STATOR + ROTOR = 850 EURO. Si inca ceva dupa vreo 40 de trageri de start dau sa scot bateria si ce sa vezi: : ERA CALDA desi motorul era rece de mult . Cum dracu s-a incalzit daca n-are tensiune la borne si nici motorul nu a avut timp a se incalzi? Editat Mai 27, 2013 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Mai 27, 2013 Share Postat Mai 27, 2013 bateria ta e dusa. are un element in scurt. si ce auzi tu e de fapt releul de pornire, nici vorba de pompa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Mai 27, 2013 Autor Share Postat Mai 27, 2013 bateria ta e dusa. are un element in scurt. si ce auzi tu e de fapt releul de pornire, nici vorba de pompa! Daca o bag la SAITO PRO - CHARGER mi-o incarca complet si nici nu mi-o incalzeste. Bateria este un Yuasa si n-are nici un an. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Mai 27, 2013 Share Postat Mai 27, 2013 asta nu inseamna ca nu e dusa. incearca cu o baterie de masina si niste cabluri adevarate, nu mizerii cumparate din bazar sau benzinarie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Mai 27, 2013 Autor Share Postat Mai 27, 2013 asta nu inseamna ca nu e dusa. incearca cu o baterie de masina si niste cabluri adevarate, nu mizerii cumparate din bazar sau benzinarie! E de pe louis buei! Si mai lasa-ne cu arfele ! http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10004600&lang=en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Mai 27, 2013 Share Postat Mai 27, 2013 eu am zis de cabluri, nu de redresor. intamplator am un redresor identic. desi are si un mod de diagnosticare nu "vede" toate defectele unei baterii se aprinde becul de "batterie defekt" doar cand aceasta nu se mai incarca la o anumita tensiune, nu cand aceasta nu mai tine curent in ea. pentru astfel de teste iti trebuie un aparat de genul asta: http://www.emagazinuldescule.ro/scule-speciale-auto.redresoare.tester-acumulatori-digital-12v_YT-8311.html singurul cu "arfe" de aici esti tu, probabil din cauza ignorantei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Mai 27, 2013 Autor Share Postat Mai 27, 2013 (editat) Confunzi ignoranta cu necunoasterea. As fi fost ignorant daca nu puneam intrebarile de mai sus. Oricum daca mi-ar fi pasat de ce cred altii despre mine te-as fi intrebat cu cat vinzi kilogramull de "sufar de mine" dar voi zice pas maestre! eu am zis de cabluri, nu de redresor. intamplator am un redresor identic. desi are si un mod de diagnosticare nu "vede" toate defectele unei baterii se aprinde becul de "batterie defekt" doar cand aceasta nu se mai incarca la o anumita tensiune, nu cand aceasta nu mai tine curent in ea. pentru astfel de teste iti trebuie un aparat de genul asta: http://www.emagazinuldescule.ro/scule-speciale-auto.redresoare.tester-acumulatori-digital-12v_YT-8311.html singurul cu "arfe" de aici esti tu, probabil din cauza ignorantei. Editat Mai 27, 2013 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Mai 27, 2013 Share Postat Mai 27, 2013 ei, atunci schimba-ti alternatorul, releul si electromotorul. si pastreaza bateria aia buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Mai 28, 2013 Autor Share Postat Mai 28, 2013 (editat) Deci , asa se comporta motocicleta mea cu bateria moarta : http://www.youtube.com/watch?v=-jK5A-rxuuA Dupa filmare a venit un domn cu o baterie noua Varta proaspat incarcata si din pacate motocicleta se compoerta identic . Se aude doar releul de start. Benzina are. Mi-a pus cheia intre contactele starterului si a sarit scanteie deci baga curent , mi-a zis omul ca e de la electromotor. O sa-l scot si va anunt dupa ce rezolv! Multam! Editat Mai 28, 2013 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 28, 2013 Share Postat Mai 28, 2013 S-a umbalt in ultima vreme la vreunul dintre capacele laterale ale motorului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Mai 28, 2013 Autor Share Postat Mai 28, 2013 (editat) S-a umbalt in ultima vreme la vreunul dintre capacele laterale ale motorului? Salut! Hmmmm! In ianuarie, februare mai tot am scos bujiile ca se inecau (imi pornmea intr-un cilindru) daca despre capacele acelea vorbesti. Daca nu vorbesti despre ele ci despre cele visinii (de sub sa) am umblat si acolo pentru a curata contactele de la fire. Deasemenea am umblat si la capacul lateral (cromat) din partea dreapta (cel OVALOID) unde pb. sta TCIul alte chestii pe care le-am curatat deasemenea), Dar pana sa se strice motocicleta nu am umblat DECAT la CAPACELE de pe cilindri pentru a avea acces la bujii . Ce poate fi ? ADAUGIRE: Am masurat tensiune intre bornele releului de start si imi da12.66v . Daca apas pe START scade la 0v. Deci releul de start functioneaza . Apoi am masurat tensiunea la bornele electromotorului si-mi da aprox. 4.5v. Electromotorul nu invarte deloc. Inainte sa fac asta am scos electromotorul, l-am curatat. Am curatat contactele de la baterie, de la releul de start, de la electromotor. Am masurat si rezistenta intre capetele firului ce leaga electromotorul de releul de start si imi da aprox 0.7 ohm. Ce inseamna asta? Multam!!! Editat Mai 28, 2013 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 28, 2013 Share Postat Mai 28, 2013 Despre care mufe vorbiti? Am un fir rosu , unul negru, si niste trei albe ce ies din releu si intra in cele trei fire albe ale alternatorului. Astazi am bagat pe motor bateria proaspat incarcata. A pornit a mers 30 secunde s-a oprit. Pe voltmetru imi arata in jurul a 12.5 VOLTI in timp ce era la relanti. Am incercat sa o mai pornesc si nu mai dorea , se auzea sunetul de pompa de benzina odata iar daca apasam de mai multe ori pe start incepea sa se auda acel sunet de pompa de benzina continuu ca si cum nu as mai avea benzina (desi am benzina) N-am reusit sa masor nimic la fire pentru ca s-a oprit motorul prea repede. Am reusit doar sa citesc rezistentele dintre cele 3 fire albe care ies din alternator si mi-au dat toate trei 1.1 OHM conform http://www.jetav8r.com/Vision/Stator/fault_finding_by_www.electrosport.com.pdf (intre 0,5 si 2 ohm) Dar ce sa vezi , in manual este specificat sa aiba intre 0.34-0.43 ohm) Sper sa nu fie alternatorul ca am auzit niste scoruri la piese originale STATOR + ROTOR = 850 EURO. Si inca ceva dupa vreo 40 de trageri de start dau sa scot bateria si ce sa vezi: : ERA CALDA desi motorul era rece de mult . Cum dracu s-a incalzit daca n-are tensiune la borne si nici motorul nu a avut timp a se incalzi? Ok, de aici incolo totul pare mai logic. 1.Asa cum am presupus demarorul e ok, altfel n-ar fi pornit. 2. Firele rosu si negru sunt iesirea din releul de incarcare rosul plusul si negrul minusul. Ori pe care din cele dooua il intrerupi ai decuplat releul de baterie si astfel bateria nu se mai poate descarca pe el daca releul e defect.De regula se pot decupla amandoua deodata fiind conectate daca instalatia este originala printr-o mufa. Cu firele care ies din alternator n-ai treaba momentan. Dar scoti mufa aceea sau intrerupi cum am zis unul dintre fire. 3. In aceste conditii motorul ar trebui sa porneasca si sa mearga cam o zi intreaga pe baterie daca aceasta este buna sau macar o ora buna daca merge si lampa de far nedecuplabil. 4. Asa dar reancarci o noapte bateria si repeti pornirea cu releul de incarcare decuplat prin metoda descrisa anterior. Sau si mai bine incerci cu o baterie buna de imprumut. Dai drumul la motor si acesta ar trebui sa mearga ore intregi pe baterie fara incarcare, oricum nu trebuie sa se opreasca in minute sau zeci de minute. In acest regim fara incarcare tensiunea masurata pe baterie trebuie sa fie in jur de 12V, adica 11,5 -12,5 V. 5.Conectezi inapoi mufa sau legi firul desfacut (adica reconectezi incarcarea) si daca totul e in regula trebuie sa ai pe instrument imediat mai mult de 13 V si dupa cateva minute trebuie sa se stabilizeze pe la 14, 2V sau cel putin in zona 13,5-14,5. Daca nu se intampla acest lucru,sau mai grav si bateria de imprumut se incalzeste, atunci e de vina cel mai probabil releul de incarcare, sau mai p[utin probabil ai un alt scurt masiv in instalatia electrica. Un defect al statorului nu s-ar rasfrange asupra bateriei, asa ca nu m-asi gandi. 6. Desi judecand noile informatii dupa simptome, pana la urma cred ca bateria este de vina, o fi de aia cu gel si astea se " termina" brusc, intempestiv. Daca cu bateria de imprumut totul e ok, tensiune, pornire, baterie rece, iti comanzi frumos o noua baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Mai 28, 2013 Autor Share Postat Mai 28, 2013 Ok, de aici incolo totul pare mai logic. 1.Asa cum am presupus demarorul e ok, altfel n-ar fi pornit. 2. Firele rosu si negru sunt iesirea din releul de incarcare rosul plusul si negrul minusul. Ori pe care din cele dooua il intrerupi ai decuplat releul de baterie si astfel bateria nu se mai poate descarca pe el daca releul e defect.De regula se pot decupla amandoua deodata fiind conectate daca instalatia este originala printr-o mufa. Cu firele care ies din alternator n-ai treaba momentan. Dar scoti mufa aceea sau intrerupi cum am zis unul dintre fire. 3. In aceste conditii motorul ar trebui sa porneasca si sa mearga cam o zi intreaga pe baterie daca aceasta este buna sau macar o ora buna daca merge si lampa de far nedecuplabil. 4. Asa dar reancarci o noapte bateria si repeti pornirea cu releul de incarcare decuplat prin metoda descrisa anterior. Sau si mai bine incerci cu o baterie buna de imprumut. Dai drumul la motor si acesta ar trebui sa mearga ore intregi pe baterie fara incarcare, oricum nu trebuie sa se opreasca in minute sau zeci de minute. In acest regim fara incarcare tensiunea masurata pe baterie trebuie sa fie in jur de 12V, adica 11,5 -12,5 V. 5.Conectezi inapoi mufa sau legi firul desfacut (adica reconectezi incarcarea) si daca totul e in regula trebuie sa ai pe instrument imediat mai mult de 13 V si dupa cateva minute trebuie sa se stabilizeze pe la 14, 2V sau cel putin in zona 13,5-14,5. Daca nu se intampla acest lucru,sau mai grav si bateria de imprumut se incalzeste, atunci e de vina cel mai probabil releul de incarcare, sau mai p[utin probabil ai un alt scurt masiv in instalatia electrica. Un defect al statorului nu s-ar rasfrange asupra bateriei, asa ca nu m-asi gandi. 6. Desi judecand noile informatii dupa simptome, pana la urma cred ca bateria este de vina, o fi de aia cu gel si astea se " termina" brusc, intempestiv. Daca cu bateria de imprumut totul e ok, tensiune, pornire, baterie rece, iti comanzi frumos o noua baterie. Am incercat schema pe care mi-ai zis-o cu releul deconectat si uite ce a iesit: http://www.youtube.com/watch?v=-jK5A-rxuuA Am comandat apoi o Varta noua si in 3 ore a ajuns un nene cu ea incarcata 12.85v. Am pus-o pe moto si ce sa vezi. Nu porneste , nici macar cu releul deconectat. Se aude clickul de releu de start (doar o data atunci cand apas START) dar nu-mi porneste electromotorul. Am masurat tensiunea la bornele electromotorului si-mi da 4.8v. Deci ori e dus electromotorul, ori nu e legat la masa bine, ori s-o fi blocat motorul. O sa cumpar maine niste fire electrice ca sa leg direct + ul bateriei de electromotor sa vad daca invarte . Stie careva unde gasesc astfel de fire de test? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 28, 2013 Share Postat Mai 28, 2013 (editat) Ai electromotorul in scurt. Demonteaza-l si du-l la un meseriash sa ti-l refaca. Ca sa elimini blocarea motorului poti foarte bine sa il rotesti la rece, scos pe liber cu o tubulara potrivita direct in arbore. Editat Mai 28, 2013 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Mai 29, 2013 Autor Share Postat Mai 29, 2013 Teste noi: http://www.youtube.c...h?v=YeIErFxQ8uQ 1. Voltaj baterie - > 12.6v2. Voltaj la borne releu de start - > 12.55v . Scade la 0v odata ce apas pe START.3. Testare voltaj intre (+) releu de start si firul ce intra in electromotor -> 12.45v si scade la 0v odata ce apas pe START.4. Deconectare borne baterie. O leg direct la electromotor se aude un clanck mic ies scantei dar nu se invarte nimic. Testez electromotorul la liber si invarte. http://www.youtube.c...h?v=bN_sFTSlivoDeci care e pb? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 29, 2013 Share Postat Mai 29, 2013 Verifica starter clutch-ul. De asta te-am intrebat daca ai desfacut vreunul din capacelel laterale ale motorulu. Era o posibilitate sa fie montat gresit. Daca nu ma insel, la Virago e pe stanga. impinsa porneste motocicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 29, 2013 Share Postat Mai 29, 2013 Am incercat schema pe care mi-ai zis-o cu releul deconectat si uite ce a iesit: http://www.youtube.com/watch?v=-jK5A-rxuuA Am comandat apoi o Varta noua si in 3 ore a ajuns un nene cu ea incarcata 12.85v. Am pus-o pe moto si ce sa vezi. Nu porneste , nici macar cu releul deconectat. Se aude clickul de releu de start (doar o data atunci cand apas START) dar nu-mi porneste electromotorul. Am masurat tensiunea la bornele electromotorului si-mi da 4.8v. Deci ori e dus electromotorul, ori nu e legat la masa bine, ori s-o fi blocat motorul. O sa cumpar maine niste fire electrice ca sa leg direct + ul bateriei de electromotor sa vad daca invarte . Stie careva unde gasesc astfel de fire de test? Te cam grabesti cu achizitiile Trebuia sa mergi pas cu pas conform indicatiilor cu o baterie de imprumut. Sau sa fi mers de la inceput cu motorul la un specialist. Ultimele teste indreapta din nou atentia asupra zonei electromotor-releu de pornire. Daca electromotorul a ramas cuplat (probabil ca s-au lipit contactele releului de pornire, sau e defecta comanda lui-circuitul "bumbului" de pornire) este posibil sa se fi defectat electric sau mecanic. Asta ar explica incalzirea si descarcarea bateriei . Trebuie sa dai jos electromotorul pastrand conexiunile si legandu-l cu un conductor corespunzator (gros ) la masa si sa-l incerci in gol. Trebuie sa se poata invarti axul cu mana (sa nu fie blocat) si sa se invarta promt si turat cand dai bumb. Deasemenea verifici impreuna cu un cunoscator asa cum a spus si colegul mecanismul de cuplare demaror-motor. Chiar daca in urma testelor cu electromotorul demontat de pe motor totul pare a fi in ordine(cupleaza si porneste de la bumb si nu ramane cuplat) eu zic sa schimbi releul de pornire pentru ca probabil ca de acolo a inceput tot "balciul" asta ciudat. Am vazut filmul, zgomotul nu e de la pompa de combustibil e clar zgomotul releului demarorului. De obicei face asa ori cand bateria e slaba, ori cand demarorul e in scurt sau blocat mecanic. Mecanismul unidirectional de cuplaj demaror(electromotor) -motor e starter clutch-ul de care amintea Cesar, probabil ca s-a gripat/ rupt/ blocat ceva acolo. De aceea nu se mai invartea demarorul care lucrand blocat "papa" urgent bateria. Din pacate este dificil de "depanat la distanta" mai ales cand defectul este intermitent, se merge prin excludere pas cu pas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Mai 29, 2013 Autor Share Postat Mai 29, 2013 Te cam grabesti cu achizitiile Trebuia sa mergi pas cu pas conform indicatiilor cu o baterie de imprumut. Sau sa fi mers de la inceput cu motorul la un specialist. Ultimele teste indreapta din nou atentia asupra zonei electromotor-releu de pornire. Daca electromotorul a ramas cuplat (probabil ca s-au lipit contactele releului de pornire, sau e defecta comanda lui-circuitul "bumbului" de pornire) este posibil sa se fi defectat electric sau mecanic. Asta ar explica incalzirea si descarcarea bateriei . Trebuie sa dai jos electromotorul pastrand conexiunile si legandu-l cu un conductor corespunzator (gros ) la masa si sa-l incerci in gol. Trebuie sa se poata invarti axul cu mana (sa nu fie blocat) si sa se invarta promt si turat cand dai bumb. Deasemenea verifici impreuna cu un cunoscator asa cum a spus si colegul mecanismul de cuplare demaror-motor. Chiar daca in urma testelor cu electromotorul demontat de pe motor totul pare a fi in ordine(cupleaza si porneste de la bumb si nu ramane cuplat) eu zic sa schimbi releul de pornire pentru ca probabil ca de acolo a inceput tot "balciul" asta ciudat. Am vazut filmul, zgomotul nu e de la pompa de combustibil e clar zgomotul releului demarorului. De obicei face asa ori cand bateria e slaba, ori cand demarorul e in scurt sau blocat mecanic. Mecanismul unidirectional de cuplaj demaror(electromotor) -motor e starter clutch-ul de care amintea Cesar, probabil ca s-a gripat/ rupt/ blocat ceva acolo. De aceea nu se mai invartea demarorul care lucrand blocat "papa" urgent bateria. Din pacate este dificil de "depanat la distanta" mai ales cand defectul este intermitent, se merge prin excludere pas cu pas. Teste noi: http://www.youtube.c...h?v=YeIErFxQ8uQ 1. Voltaj baterie - > 12.6v 2. Voltaj la borne releu de start - > 12.55v . Scade la 0v odata ce apas pe START. 3. Testare voltaj intre (+) releu de start si firul ce intra in electromotor -> 12.45v si scade la 0v odata ce apas pe START. 4. Deconectare borne baterie. O leg direct la electromotor se aude un clanck mic ies scantei dar nu se invarte nimic. Testez electromotorul la liber si invarte. http://www.youtube.c...h?v=bN_sFTSlivo Deci care e pb? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 29, 2013 Share Postat Mai 29, 2013 Ai atins cu clestele cablului de pornire plusul bateriei si cadrul si nu ai facut scurt-scantei? Ori vopseaua aia de pe cadru izoleaza bine, ori bateria e foarte descarcata. Ai incercat pana acum sa pornesti motocicleta impinsa? Incearca cu socul tras la jumatate. Daca porneste, ai probleme cu starter clutch (frai-ul). Asta se poate verifica si la mana. Demontezi capacul motor unde e si trebuie sa se invarta intr-un sens liber si in celalat sa se blocheze. Sau o fi electromotorul dus, nu mai invarte in sarcina... posibil. Se repara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.