Sari la conținut

Accident Electronicii cu str Heliade


GabaRab
 Share

Postări Recomandate

Vorbind astazi cu cineva despre accident, mi-a spus ca soferita pleca de pe loc cu intentia de a intoarce. Zicea ca stie asta de la un martor. Daca este adevarat, acest lucru explica evenimentele ce au urmat.

 

 

 

1. Soferul sa zicem ca sa asigurat normal(30-50 m in urma) si n-a vazut nimic. Nimeni nu se uita inapoi dupa ce pune masina in miscare, se uita doar inainte. Posibil ca in aceasta clipa sa apara motociclistul...

 

Adica motociclistul a aparut cu o viteza mult prea mare de o intersectie cu ideea de a depasii.

 

2. Motociclistul avea o viteza (sa zicem mai mare decat era normal) si s-a apropiat fara ca sa fie vazut de sofer in timp util.

 

Adica ce am scris mai sus. -

 

3. Motociclistul nu a franat deoarece credea ca auto semnalizeaza plecarea de pe loc, iar el putea sa treaca pe langa auto pe contrasens(drumul fiind liber). De aici pleaca toata drama!

 

Adica dupa ce a franat 28 de m.. el nu mai vroia sa franeze, sau cum? -

 

4. Posibil chiar sa fi accelerat pentru a grabi depasirea. Asta explica ce a urmat!

 

Care e ultimul episod ghost rider pe care l-ai vazut?? Baiatul a franat pana cand a lovit masina, nu a evitat nimic prin dreapta.

5. In ultimii metri - fatalitate - masina intoarce! Disperat actioneaza franele, trage si de ambreaj motorul se tureaza in gol... acul ramane blocat acolo!

 

Dramele astea sunt cantate pe la emisiuni gen maruta-moto, muta postul pentru ca te prostesti.

6. Viteza se reduce dar nu suficent... franarea a fost violenta dar mult prea tarziu... impactul se produce! ..cca 8 m de frana inseamna probabil vreo 25 km/h mai putin(plus motor turat, dar nu viteza maxima) ..cca 8 m prin aer, inseamn probabil 40-50 km/h.

 

Mai devreme am pus un tabel al vitezelor de oprire, daca ma iau dupa el si adun viteza de impact pe care ai calculat-o mai sus, ajungem la o viteza cu mult mai mare de 100km/h.

 

Restul decideti voi... eu cred ca accidentul in sine include mai multe cauze... (motociclist)lipsa experienta la un trafic de oras ruland mai "sportiv"... (soferita)asigurare superficiala tousi discutabil - cand se circula peste o anume viteza distanta din retrovizoare este prea mica... viteza, probabil 70-80, nu este foarte mare dar in situatia descrisa a fost fatala...

Poate invatam ceva din asta!

 

De aici pleaca totul, asta e de invatat...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 370
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Foarte tare materialul... S-o fi uitat cineva la el oare?

intr-adevar realist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Degeaba stam acum sa ne dam cu parerea despre cum s-au intamplat lucrurile.Un lucru este sigur,acel baiat a murit iar noi toti ar trebui sa invatam cate ceva din asta.Chiar daca se constata ca soferita a fost de vina,el nu mai poate fi adus inapoi.Cred ca din punct de vedere legal este de vina soferita dar moral si el are partea lui de vina..este clar ca a avut viteza peste limita leagala, mai putin sau mai mult asta nu mai conteaza,insa a avut suficienta cat sa isi piarda viata mult prea tanar.Din pacate motociclismul are riscurile lui(uneori prea mari) in special in Romania unde soferi inca nu s-au obisnuit cu noi in trafic.

 

Dumnezeu sa il ierte si condoleante familiei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pierde orice urma de moralitate . . . . devenim insensibili la suferinta altora si incet , incet , uitam ca putem avea aceeasi soarta . Condoleante familiei .

Editat de Arthur TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate imi explica si mie cineva de ce e de vina soferita!

Mai nou e voie sa depasesti in intersectii si eu nu stiam? facand abstractie de viteza excesiva.

Conform politiei rutiere se considera ca "nu s-a asigurat la schimbarea directiei de deplasare".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este voie sa depasesti in intersectie, in asta, nu prea, ca-i o trecere de pietoni semnalizata corespunzator pe Electronicii. Din pacate intersectia este semnalizata prost, daca nu stii zona sau vii prea tare, n-o vezi.

Da, politia o ia ca si curentul electric, pe calea ce-a mai scurta, e neasigurarea la schimbarea directiei de mers pentru auto. Topicul asta e foarte util pentru soferi, ii invata, pe cei care vor, ca asigurarea nu se face doar din contrasens fata dar si spate cand faci stanga intr-o intersectie. Ca vine mesterul, ca putea sa fie orice nu doar motociclist, din spate si cineva face cu siguranta buba. Invata soferii sa lase telefonul macar in intersectii.

Din pacate nu sunt multi soferi pe aici, pacat ca politia romana se supara cand sunt facuti cashchetari si garcea la evenimente fara vatamare. La astea e simplu, doar unul e de vina :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu ca in apropierea intersectiei este linie continua si fix in intersectie este intrerupta. Ea nu avea de ce sa se asigure din spate pentru ca, teoretic, nimeni nu avea voie sa fie acolo. Si chiar daca arunci un ochi in oglinda chiar ar fi putut sa-l vada la viteza cu care venea motociclistul?

In cele mai multe cazuri sunt impotriva femeilor la volan, dar aici, pe cuvantul meu daca ii vad vreo vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu, e victima colaterala. La momentul nepotrivit, in locul nepotrivit. Cat despre detalii, gasesti in topic, in urma, si link pe google streetview cu locatia cat si textul din lege despre depasire. S-a discutata deja si asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu, e victima colaterala. La momentul nepotrivit, in locul nepotrivit.

 

Asta e de retinut. :cheers:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu înțeleg cum vine asta că nu trebuie să te asiguri din spate pentru că e dungă continuă. E aberantă o asemenea afirmație! Chiar dacă e dungă continuă, există situații în care aceasta poate fi călcată: vezi situația unei ambulanțe în misiune! Orice schimbare de direcție se face numai după ce te asiguri, semnalizezi și dai prioritate celor care au prioritate! Lipsa oricăreia din aceste condiții duce la ilegalitatea manevrei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am preluat de pe slowride.ro ,acolo e si o traducere din franceza.

 

Scuze de off!

 

Nu e off... E FOARTE ON. Felicitari maxime.

 

Si bineinteles, sincere regrete pentru decesul colegului nostru. Sa invatam din asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu intelegi pentru ca n-ai doi ochi care stau in fata, tu probabil ai mai multi si esti obisnuit sa te asiguri si din directia din care NU TREBUIE sa vina cineva. Ca e interzis, nu te opreste, ca e linie continua nici asta, cu ce e vinovat soferul cand vine cineva pe contrasens din spate in timp ce el vireaza si e atent sa nu intre in coliziune cu contrasensul din fata sau cu ceva de pe strada pe care vireaza?

Nu-i doresc nimanui un astfel de accident pentru ca intra la puscarie din cauza unui gol din lege. Ca la lege scrie ca trebuie sa te asiguri si atat. Situatia asta e ca la fripta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea nu esta sa nu intri ca puscarie ca automobilist, ci sa ramai in viata ca motociclsist, INDIFERENT ca ceilalti de langa tine, gresesc.

tu ca motociclist trebuie sa fii capabill, atent si alert cand treci pe langa altii cu masina sau motocicleta, sa le feresti greseala

 

nu stiu pentru altii, dar pentru mine e un joc chiar funny. poate d-aia nici nu tin minte siotuatiile periculoase, nu le zic limita o sa vedeti vreo 2 propozitii mai jos de ce.

cand o scot pe strada, imi zic, "hai, gresiti, sa vad daca ma prindeti neatent., hai bai, gresiti odata..."

si apare, primul apoi al doilea apoi, situatii mai complexe nitel in care parca se inteleg sa ma prinda...,cu toate astea,...sunt mai ager si am mai multe planuri de a-i feri (d-aia nu e situatie limita, cand e limita e periculos).

 

ei au tabla, neatentia, eu, frana, acceleratia, atentia, contrabracajul.

suficiente sa-i poti feri.

se poate, nu e magie.

situatiile limita,

cei care cred ca ingerii ii pot proteja,

cei care cred ca-s singuri pe strada,

cei care cred ca toti ceilalti respecta legea

si

nu vorbesc la telefon,

nu beau cafea,

nu sunt suparati,

nu asculta muzica,

nu vorbesc cu partenerul sau clientul in masina

cei care sunt siguri ca ei sunt observati de toti ceilalti pe o raza de 4km,

 

aia ajung subiect pe topicul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu intelegi pentru ca n-ai doi ochi care stau in fata, tu probabil ai mai multi si esti obisnuit sa te asiguri si din directia din care NU TREBUIE sa vina cineva. Ca e interzis, nu te opreste, ca e linie continua nici asta, cu ce e vinovat soferul cand vine cineva pe contrasens din spate in timp ce el vireaza si e atent sa nu intre in coliziune cu contrasensul din fata sau cu ceva de pe strada pe care vireaza?

 

Să-ți explic cum „șade” treaba cu asigurarea din toate direcțiile. E chestia aia pe care mulți o au și se numește ATENȚIE DISTRIBUTIVĂ!

Ai doi ochi pe care-i poți învîrti în căpșorul ăla, căpșor pe care-l poți roti pe gîtuleț, gîtuleț pe care stă acel căpșor NU doar ca un capac să nu-ți plouă în gîtuleț! Adicătelea are un creieraș înăuntru care e „cică” ca un compiuter, dar muuuuuuuuult mai performant decît amărîtul ăsta de PC de pe care tastez eu sau performantul tău laptop! Și creierașul ăla procesează informațiile primite de la ochișori, ba chiar și de la urechiușe (care pot auzi sirena unei ambulanțe, că tot am amintit în postarea mea anterioară de posibilitatea existenței vreuneia pe drum, ambulanță/mașină de poliție/pompieri care ar avea alt regim de prioritate dacă s-ar afla în misiune).

Ideea e că pe drum nu te asiguri doar în față și lateral, te uiți și-n oglinzi sau întorci capul, că și oglinzile au unghi mort. Chestia asta cu NU TREBUIE nu ține! Din cauza asta se moare pe drumuri!

Să te asiguri înseamnă să-ți iei TOATE măsurile de siguranță necesare pentru efectuarea manevrei. PUNCT!

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să-ți explic cum „șade” treaba cu asigurarea din toate direcțiile. E chestia aia pe care mulți o au și se numește ATENȚIE DISTRIBUTIVĂ!

Ai doi ochi pe care-i poți învîrti în căpșorul ăla, căpșor pe care-l poți roti pe gîtuleț, gîtuleț pe care stă acel căpșor NU doar ca un capac să nu-ți plouă în gîtuleț! Adicătelea are un creieraș înăuntru care e „cică” ca un compiuter, dar muuuuuuuuult mai performant decît amărîtul ăsta de PC de pe care tastez eu sau performantul tău laptop! Și creierașul ăla procesează informațiile primite de la ochișori, ba chiar și de la urechiușe (care pot auzi sirena unei ambulanțe, că tot am amintit în postarea mea anterioară de posibilitatea existenței vreuneia pe drum, ambulanță/mașină de poliție/pompieri care ar avea alt regim de prioritate dacă s-ar afla în misiune).

Ideea e că pe drum nu te asiguri doar în față și lateral, te uiți și-n oglinzi sau întorci capul, că și oglinzile au unghi mort. Chestia asta cu NU TREBUIE nu ține! Din cauza asta se moare pe drumuri!

Să te asiguri înseamnă să-ți iei TOATE măsurile de siguranță necesare pentru efectuarea manevrei. PUNCT!

Ihi, si tu ce faci?

legiferezi inca o data ce AR TREBUI sa faca toti soferii ca TU ca motociclist sa TE BAZEZI pe faptul ca ei isi rotesc capul permanent ca un girofar?

 

cel care face asta, ii scriu RIP de pe-acum.

ambulanta, pompierii si politia PREVAD de fiecare data ce ar putea merge prost, altfel am avea 10-15 accidente pe loc cu copii care incearca sa stabileasca vina celui care a fost lovit de un echipaj de interventie.

ai observat cum trec masinile de interventie prin intersectie? cum crezi tu ca ar proceda un motociclist care a ajuns pe sectiunea asta sa fie la volanul unei ambulante?

probabil 10-12 accidente PE ZI prin care restul lumii stabilesc vinovatia celor accidentati.

 

doesn't work this way, especially if you are riding 2 wheels

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tsunami, vrei să-mi zici că nu te asiguri ȘI din spate cînd faci la stînga? Că-ți este de ajuns să te uiți numai în față și la stînga? Chiar nu te uiți nici în oglinzi (dacă ai, că se poartă și fără)? Mă-ndoiesc!

 

Oare șoferii ăia de pe ambulanțe, mașini de poliție sau pompieri or fi mai supraoameni? Iarăși, mă-ndoiesc! N-am observat niciodată cum trec ăștia prin intersecții, sînt invizibili, iar eu n-am destui ochi să mă uit în toate direcțiile și după toate mașinile... De 21 de ani de cînd conduc mi-am format un reflex, închid ochii cînd intru în intersecție, depășire sau orice manevră fac și cînd se aude POC înseamnă că cineva a comis-o!

 

Cît timp îți trebuie să te uiți în toate direcțiile? O fracțiune de secundă! Creierul procesează mult mai repede decît crezi! Dacă-ți acorzi acea fracțiune de secundă rămîi în viață, dacă nu, îți micșorezi șansele mult de tot!

 

Nu vreau să legiferez nimic, s-a legiferat deja! Dar mai important este că nu trebuie să te bazezi NICIODATĂ pe ce ar trebui să facă ceilalți, ci ar trebui să te păzești singur, iar asta începe cu ASIGURAREA! Și nu mă refer la RCA! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nope, dimpotriva, am zis ca cei pe 2 roti fiind mai expusi TREBUIE sa se asigure ca au loc si timp sa evite greselile celorlalti, nu sa se astepte sa ii fereasca altii.

 

de mine nu trebuie sa te temi.

ultimii 14 ani 3 accidente. toate stand pe loc.

inseamnand ce? ca atunci cand stau pe loc nu pot feri greselile altora.

 

cei de pe vehicule de interventie nu sunt supra-oameni, sunt doar atenti.

accidentul defata nu se producea daca femeia era atenta, daca motociclistul era atent, prevedea ce ar fi putut face femeia, si nu depasea in intersectie. NUCONTEAZA cine e vinovat, conteaza doar cum putea fi evitat accidentul. si putea fi evitat si de femeie si mai ales de motociclist care venea din spate.

 

la fiecare exemplu de accident ma pun in postura ambilor soferi in diferite momente ale filmului si imi construiesc strategii de evitare, pana in momentul incare impactul nu mai pute fi evitat. e ca un exercitiu.

 

pentru mine NU CONTEAZA cat de atenti sunt altii, sunt atent, cum am mai spus si imi creez spatii de evitare. practic stilul mi-a intrat in habit. si nu merg incet, dar cred ca anul trecut m-a salvat reflexul de 2 ori in 65,000km.

anul asta, 0, n-a fost nevoie de reflex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înseamnă că sîntem absolut de acord! Și la ce și cum facem pe drum, și referitor la producerea acestui accident!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incepem sa batem campii si ar trebui sa lasam baiatul sa se odihneasca (in pace)

 

ceva e clar ptr toti : cand scoti mobra in oras faci safaci in fundul gol - tu te pazesti, ba te mai si expui.daca esti destul de experimentat sau inteligent traiesti, daca nu, nu - selectia naturala.

ca doamna a gresit nu mai conteaza, haideti sa invatam sa ne ferim.

 

Oare de sus s-o fi asigurat? Ca nu se stie cati martieni ar fi omorat prin neglijenta.

sa stii ca si de sus daca iti pica un parasutist si il calci esti vinovat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va mai certati aiurea intreband cine a incalcat legea, pentru ca e inutil, nu salveaza pielea nimanui. Intrebati-va ce s-ar fi putut face in situatia respectiva ca sa nu se lase cu RIP sau cu oase rupte, chiar daca aia a gresit. Cum ar fi trebuit sa se pozitioneze motociclistul in intersectie? Cu ce viteza? Ce ar fi trebuit sa anticipeze? Cum ar fi trebuit sa franeze? O franare corecta nu lasa urme nici macar 5 cm, cu atat mai putin 28 de metri. Iar daca acolo era nisip pe jos, cum a spus un martor ocular, cum ar fi fost corect sa franeze sarmanul decedat ca sa nu blocheze rotile si sa aiba o sansa? Despre lucrurile astea discutati, pentru ca mai devreme sau mai tarziu va veti gasi in situatii asemanatoare in care puteti muri mergand legal, complet nevinovati, dar cu capul in nori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...