_Tex_ Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 (editat) Dupa mai multi ani de amanari ale acestui traseu, in sfarsit vara aceasta a venit randul pentru Route des Grandes Alpes. Amanarile au fost cauzate in special de drumul foarte lung pina la inceperea propriu-zisa a traseului, cu inconvenientele de rigoare: lipsa spatiului de bagaje pentru 2 persoane, uzura inutila a motocicletei pe autostrada si lista poate continua. Am trecut de aceste inconveniente reusind sa pregatesc remorca moto intr-un mod care sa ma faca sa stau linistit, adica am scapat de obsesia pietrelor si prafului aruncat de rotile masinii. Am echipat remorca cu un coviltir de 1,50 m, exact indeajuns ca sa se strecoare parbrizul pe dedesubt. Logistic fiind deci pus la punct, am intocmit traseul, lucru simplu, caci despre acest subiect informatiile abunda. Am urmat ruta clasica, avand ca principal ghid http://www.losapos.com/great_alpine_road. Toate rezervarile le-am facut cu vreo 2 saptamani inainte, prin booking.com, tinand cont de notele primite de la turisti. Pretul tinta: 50 – 99 euro/zi camera si o sa vedeti ce a iesit. Ziua 1, vineri – plecare dupa-amiaza de la Bucuresti, escala peste noapte la Sibiu si verificat prinderile motorului. Prima surpriza: consumul de motorina cu prelata remorcii – 10 … 11 l/100km, viteza de deplasare maxim 110 km la ora. Deci cam 4 l/100 km mai mult decat fara remorca, dar sa nu ne grabim cu concluziile, o sa vedem in curand ce punem in rezervoare in scumpa noastra patrie. Ziua 2, sambata – tranzit Sibiu – Paprika Csarda, cazare in noul hotel, conditii de nota 9,5, pret 40 euro/camera. Ziua 3, duminica – tranzit Paprika Csarda – Sankt Anton am Arlberg, tabara de baza pentru masina si punctul de plecare in excursia moto. Am stat la pensiunea unde mergem de obicei la ski, catarii intrand la garaj. Vedere superba de pe balconul camerei, simti cum te linistesti instantaneu. Sa nu uit precizarea, dupa alimentarea cu motorina BP la Sankt-Polten, surpriza de proportii, consumul a scazut la 7,5 l/100 km. Mai constatasem diferente de fiecare data cand iesisem din tara, cam de 1,5 l, insa fara remorca. De data asta insa, concluziile te fac sa sabotezi pe benzinarii romani (pestele e imputit sus, la rafinarie si se mai altereaza si pe parcurs). Editat Iulie 16, 2013 de textex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Asteptam continuarea...Inceputul promitator... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Tex_ Postat Iulie 16, 2013 Autor Share Postat Iulie 16, 2013 (editat) Ziua 4, luni - vreme superba, relaxare, pina la un punct, si anume vizita obligatorie la roller coaster Imst. Am avut noroc, nu a fost aglomerat, asa ca baietii de la instalatie ne-au lasat cate 5 minute fata de caruciorul din fata, sa fim siguri ca nu intalnim vreun obstacol. Am mers, bineinteles, pe principiul FARA FRANE. Dupa ce ne-am linistit putin, am mers prin Landeck - castel, magazine, plimbare de voie. Editat Iulie 16, 2013 de textex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gimy Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Excelenta ideea ta cu remorca. Chiar daca pentru puristi poate fi o blasfemie, mie imi pare mult mai relaxant, mai concediu Asa ca astept continuarea cat mai amanuntita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Jmecherie cu remorca. Daca ploua nici nu o mai dai jos. Doar la un indicator de prin trecatorile din Alpi, faci poza, pui un agtipild pe un cob si gata. Sunt purist Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Super druper. Motorul. Si ruta. Si pozele. Imi place stilul de a relata. Astept continuarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claman Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Frumoase pozele ....totusi , gtr1400 cu parbrizul ala = devorator de autostrazi ..nu prea e locul ei in remorca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 (editat) Poate avea de carat f. multe bagaje pentru confortul familiei/concediului. Ce nu ar fi incaput pe motor. Asa, le pui in masina, alegi tabere de baza si te dai. Ai epuizat zona, schimbi tabara de baza. Eu asta am inteles din postarea lui. Asteeeept... poze, povesti, orice ! Dar mai ales sa vad dreambike-ul acela plantat in peisaje alpine . Editat Iulie 16, 2013 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
procust Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Gtr dus cu remorca sa nu se uzeze pe autostrada. Lumea moto e foarte pestrita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Dupa mai multi ani de amanari ale acestui traseu, in sfarsit vara aceasta a venit randul pentru Route des Grandes Alpes. Maestre - felicitari pt tura - imi place tare cum povestesti. Din punctul meu de vedere poti sa te duci pana acolo si cu motocicleta in spate - ai dus-o FIX cum ti-a picat tie bine. Numai bine si asteptam continuarea, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Tex_ Postat Iulie 16, 2013 Autor Share Postat Iulie 16, 2013 (editat) Intai cateva raspunsuri scurte. Dupa cum am spus, asinii si-au facut datoria cu brio pina la St Anton. Misiunea lor s-a incheiat pentru 10 zile si i-am bagat la grajd. Deci nici o grija, nu ramane geterelul neutilizat. De tren nu mi-am pus problema niciodata, ala te duce doar pina in gara si te lasa cu catrafusele pe peron. GTR dus pe remorca sa nu se uzeze - da, in special cauciucurile. La o greutate totala pe care am estimat-o la 550 kg, cred ca a fost o decizie corecta. Oricum, am cam calculat-o gresit si nu am schimbat pneurile inainte de plecare (aveau 11000 km). Am zis ca mai merg macar 3000 km si o sa vedeti cum arata la final. Nu mai zic de spatiu si confort, plus loc pentru cumparaturi la intoarcere, deci consider ca am facut un bun compromis. In rest, multumesc pentru aprecieri si sa continuam relatarea Editat Iulie 16, 2013 de textex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
road_runner 1400 Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 (editat) Bravo Vlad. Sunt in asentimentul tau cu metoda de petrecere a concediului imbinand comfortul din masina, cu placerea de a merge cu moto. Noi am mai vorbit si stii ca iti impartasesc ideea de concediu in felul acesta petrecut. Astept cu interes relatarea despre preturile din zonele parcurse de tine la cazari si cat de usor sau greu este sa le faci singur, fara alte sfaturi ale unor asa-zisi experti/ghizi care nu stiu decat sa jumuleasca naivii. Astept urmarea. Editat Iulie 16, 2013 de road_runner 1400 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Tex_ Postat Iulie 16, 2013 Autor Share Postat Iulie 16, 2013 (editat) Ziua 5 - marti, ultima inainte de plecarea in circuit. Inca vreme foarte frumoasa (meteorologii lor nu sunt cu nimic mai breji ca ai nostri). Ca urmare, am urcat pasul Arlberg si am facut o plimbare de o dimineata in zona Zurs - Lech. Acest Lech este o bijuterie, din pacate mai mult pentru portofele grase si foarte grase (dupa standardul lor, nu al nostru). Oricum, este o incantare, atat oraselul, cat si imprejurimile. Din loc in loc, cate o atractie mai exotica. Nu stiu de ce cuvantul "buruiana" nu exista in vocabularul din partea locului. Cam asa se prezinta o pajiste, in asteptarea cositorilor. Si o sugestie austriaca pentru cheile de la masina, sa nu le rataciti. Spre dupa-amiaza ne-am retras la barlog, pentru a sorta lucrurile necesare si a le ingramadi in 3 coburi si un tank-bag. Restul , in portbagaj, pentru ultimele zile. Rezumat financiar: 3 zile cazare in pensiune 3 stele, 62 euro/zi camera, total 196 euro. Ziua 6 - miercuri, marea plecare. Bineinteles, nori amenintatori. Ne-am urnit pe la 9,30, cu destinatia finala Chamonix. Era timpul sa vedem si noi Mont-Blanc, singura grija era ca vremea sa nu ne incurce planurile. Pana in Lichtenstein am mers pe autostrada. Acolo si-a dat drumul ploaia si am trecut la costumele de rigoare. Traseul prin Elvetia nu a inclus autostrazi. Am mers in directia Andermatt, peste Oberalp pass si Furka. La Oberalp a fost cat de cat in regula, ploaia ne-a dat un ragaz. Oricum, fata de 2009, elvetienii si-au reparat drumurile de munte, iar la cabana din imagine au aparut si robinetii de apa calda, la toalete. Catre Furka treaba s-a cam imputit, incet-incet termometrul s-a dus la 4 grade si hopa si lapovita. Vizibilitatea in varf cred ca era de vreo 10 metri. Totusi am reusit sa facem cateva poze. Fiind un loc vazut deja, nu pot sa spun ca starea vremii a fost vreo drama. Ne-am continuat drumul, frumos dar ploios si am strabatut toata Elvetia pina la Martigny. Mai aveam de trecut doar Col de Forclaz ca sa ajungem la Chamonix. tot pe ploaie s-a intamplat acest lucru, insa mi-am scos parleala a doua zi. Am tras la hotelul Croix Blanche, in buricul targului, 3 stele, pret 88 euro camera dubla, parcaj pazit. Din fericire, aceasta a fost singura zi mohorata a excursiei. Astept cu interes relatarea despre preturile din zonele parcurse de tine la cazari si cat de usor sau greu este sa le faci singur, fara alte sfaturi ale unor asa-zisi experti/ghizi care nu stiu decat sa jumuleasca naivii. Iti trebuie un calculator, acces la internet si bunavointa timp de o ora. O sa vezi preturile si conditiile de cazare pentru fiecare etapa. Prin comparatie, totalul o sa fie surprinzator. Editat Iulie 16, 2013 de textex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 frumos. ... si mai departe? stima, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Tex_ Postat Iulie 16, 2013 Autor Share Postat Iulie 16, 2013 frumos. ... si mai departe? stima, paul Usurel, ca nu sunt masina de scris, plus ca mai sunt si altele de facut. Vine continuarea mai pe seara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Usurel, ca nu sunt masina de scris, plus ca mai sunt si altele de facut. Vine continuarea mai pe seara. merci, atunci nu mai dau refresh pana diseara. stima, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 tot nu inteleg de ce nu ai mers cu moto tot drumul???? autostrazi ,,, uzura moto,,,, ai mii de km pe judetene de ungaria ,austria, elvetia, franta superbi fara sa pui botul la 2 km de autostrada poate Doar in cazul in care nu aveai timp se poate justifica a aparut un nou CIRCUIT MOTO..... RGA macar pe baietii astia care merg pe circuit ii inteleg de ce le baga in duba da la O ASA MOTOCICLETA........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Tex_ Postat Iulie 16, 2013 Autor Share Postat Iulie 16, 2013 tot nu inteleg de ce nu ai mers cu moto tot drumul???? autostrazi ,,, uzura moto,,,, In afara de motivele descrise deja, sa mai adaugam: - parerea partenerei de drum; - dorinta de a cumpara diverse chestii, de la maruntisuri (inclusiv deo, sampon - acelasi pret ca la noi, dar de 3 ori mai bune) pina la chestii voluminoase (de exemplu, mi-am luat mobilier de camping de la Louis). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TDMANDI Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Frumoase pozele ....totusi , gtr1400 cu parbrizul ala = devorator de autostrazi ..nu prea e locul ei in remorca dar una peste alta e ok,doar e concediu........... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smire Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Bravo, misto ideea cu remorca. Sunt sigur ca mai multi ar face-o daca ar avea mijloacele necesare. Scapi de drumurile plictisitoare si ai mai mult timp pentru ce apreciezi tu. Nu vad de ce te-ai explica, asa o sa se gaseasca altii sa intrebe de ce ai dat asa multi bani pe cazare ca doar "motociclistul adevarat sta la cort sau hostel". Cunosc un baiat de a fost in Africa cu motorul incarcat in duba pana in Spania, la trecerea cu feribotul. Asa a economisit timp pentru a se folosi de el in Maroc, Tunisia etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 Stau La spalatorie cu masina acum. Ca si restul cocititorilor tai, astept sa ajungi acasa si sa ne delectezi cu restul povestilor. Intentionez sa fac o tura dupa aceleasi criterii cu a ta - fetele si bagajele in masina, motorul pe remorca si skip Ungaria + mare parte din Austria. Sunt prea aproape de Timisoara si prefer sa ma dau cu motorul cat mai putin incarcat. Daca se poate doar un tankbag. Sunt curios cum s-a comportat Leviatanul pe curbele stranse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
road_runner 1400 Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 In afara de motivele descrise deja, sa mai adaugam: - parerea partenerei de drum; - dorinta de a cumpara diverse chestii, de la maruntisuri (inclusiv deo, sampon - acelasi pret ca la noi, dar de 3 ori mai bune) pina la chestii voluminoase (de exemplu, mi-am luat mobilier de camping de la Louis). In plus pot adauga plictiseala oricarui motociclist de a merge mii de km pe autostrada. Nu e distractiv deloc si in plus mai patratesti si cauciucul aiurea, in loc sa te pastrezi (daca ai posibilitatea) pentru drumuri virajate si atragatoare. Sunt multi care chiar daca ar face la fel nu ar recunoaste ca uneori este o idee excelenta varianta aleasa de tine. Intai cateva raspunsuri scurte. Dupa cum am spus, asinii si-au facut datoria cu brio pina la St Anton. Misiunea lor s-a incheiat pentru 10 zile si i-am bagat la grajd. Deci nici o grija, nu ramane geterelul neutilizat. DSC00280.JPG De tren nu mi-am pus problema niciodata, ala te duce doar pina in gara si te lasa cu catrafusele pe peron. GTR dus pe remorca sa nu se uzeze - da, in special cauciucurile. La o greutate totala pe care am estimat-o la 550 kg, cred ca a fost o decizie corecta. Oricum, am cam calculat-o gresit si nu am schimbat pneurile inainte de plecare (aveau 11000 km). Am zis ca mai merg macar 3000 km si o sa vedeti cum arata la final. Nu mai zic de spatiu si confort, plus loc pentru cumparaturi la intoarcere, deci consider ca am facut un bun compromis. In rest, multumesc pentru aprecieri si sa continuam relatarea Din cate stiu eu personajul "geterelu" era altcineva!!! Sa inteleg ca v-a insostit si in acest concediu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Tex_ Postat Iulie 16, 2013 Autor Share Postat Iulie 16, 2013 Ziua 7 - joi: n-am dormit prea grozav, ma tot gandeam la starea vremii. Astia de la meteo o dadeau cam pe ploaie, eu ma uitam pe harta norilor si nu intelegeam de ce. La un moment dat s-au auzit niste bubuituri si am sarit speriat: ce-i, ce s-a intamplat? Nu-i nimic, se crapa de ziua. Pina la urma, a fost mai mult ca mine, adica pina pe la ora 10 a fost plafon de nori, insa peste 2000 metri - soare orbitor. Iar noi aveam treaba la 3900 metri. Ca urmare am pornit prin targ, catre telecabina. Motocicleta a ramas la hotel, impreuna cu castile, desi predasem camera. Frumusel Chamonix si destul de plin de viata. Restaurantul Saracilor? Nu prea. La telecabina, la fel ca si la Wengen si alte locuri celebre de care s-a auzit pina hat-departe, plin de japonezi. Astia strica preturile si dispozitia oriunde s-ar duce. Incercam sa facem abstractie, platim suta de euro pentru 2 bilete si ne indreptam prin ceata catre statia intermediara. La un moment dat insa, in drumul catre varf, am iesit din nori. Intr-adevar, un peisaj incredibil a aparut dintr-o data sub privirile noastre. Nu stii ce sa admiri mai intai, muntii sau realizarea incredibila a celor care au cladit acest ansamblu de beton si metal in stanca ostila. Cu Mont Blanc in spate cei doi protagonisti. Oricum, Mont Blanc e cel mai inalt, insa pare doar o cusma de zapada. Ceilalti munti din jur mi s-au parut mai spectaculosi. Alpinisti cu duiumul, turisti, gura-casca, caldura incredibila, multe de vazut, inclusiv muzeul alpinismului. Am pierdut vreo 2-3 ore fara sa ne dam seama (cea mai bine cheltuita suta de euro). Intr-un final am luat-o in jos, intre timp se dusesera toti norii, asa ca am vazut si Chamonix-ul de sus. Multumiti de isprava noastra, am bagat ceva la ghiozdan si am incalecat pe-o sa, de fapt pe singura pe care o aveam la dispozitie. Directia: Vacheresse, undeva aproape de Evian. E clar, inevitabilul se apropia, a doua zi incepea oficial Route des Grandes Alpes. Am luat-o inapoi catre Elvetia, cu scopul principal de a-mi scoate parleala cu ploaia de pe Forclaz si cu scopul secundar de a pune benzina la preturi omenesti, in franci elvetieni. Si mi-am scos parleala, nu gluma, chiar daca zona cea mai pe gustul meu era la vale. Curbe relativ stranse si apoi bucati drepte de cate 300 - 500 metri - am malaxat bagajele bine de tot. Un mic comentariu referitor la GTR: eu am avut ZZR1400 pina anul trecut si la trecerea pe GTR am constatat ca sunt mult mai sprinten si sigur pe mine, in viraje. Probabil ca echilibrul din solduri si nu din umeri este mult mai potrivit pentru mine. In orice caz, la momentul respectiv inca mai aveam cauciucuri, asa ca am mers ca pe sine, fara griji. Dupa un drum de doar 90 km, am ajuns la hotel Plein Soleil. O piscina de relaxare oare ar merge? Cazare : 60 euro doua incaperi lipite, deci un mini-apartament. La masa de seara am optat pentru meniul fix de 14 euro, dar cand am vazut cate feluri ne-a adus, am crezut ca lipseste un zero. Pai numai la platoul de branze mucegaite le-am facut o paguba de neuitat. Urmeaza ziua 1 din RGA. Din cate stiu eu personajul "geterelu" era altcineva!!! Sa inteleg ca v-a insostit si in acest concediu? A fost prezent, cum sa nu, sa vezi ce am pe piciorul drept si pe spate. Unde o fi hibernat, derbedeul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
road_runner 1400 Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 (editat) A fost prezent, cum sa nu, sa vezi ce am pe piciorul drept si pe spate. Unde o fi hibernat, derbedeul? Ce imputit oribil, cred ca-i place numai in concediu pe mototcicleta! Bravo! Acum am confirmarea ca nu te-ai plictisit. Editat Iulie 16, 2013 de road_runner 1400 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin das Postat Iulie 16, 2013 Share Postat Iulie 16, 2013 (editat) Bravo Vlad. Sunt in asentimentul tau cu metoda de petrecere a concediului imbinand comfortul din masina, cu placerea de a merge cu moto. Noi am mai vorbit si stii ca iti impartasesc ideea de concediu in felul acesta petrecut. Astept cu interes relatarea despre preturile din zonele parcurse de tine la cazari si cat de usor sau greu este sa le faci singur, fara alte sfaturi ale unor asa-zisi experti/ghizi care nu stiu decat sa jumuleasca naivii. Astept urmarea. citez din ceea ce ai scris chiar tu (textex)pe alt topic".........dar cand citesc asemenea interventii, nu stiu de ce, dar imi aduc aminte de bancul cu balbaitul: pu-pu-pu-pupati-va, incur-incur-incur-incurajati-va..". zcuze de off... dar nu m-am putut abtine....!!!!!!! Editat Iulie 16, 2013 de sorin das Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.