Sari la conținut

Vibratii furca


Postări Recomandate

De curand am fost la MyMoto Brasov pentru o servisare la furca. Mi-au schimbat simeringurile de ulei , de praf si uleiul. Au scos si cuzinetii la cererea mea sa-i vad cum arata si au spus ca nu este nevoie sa-i inlocuiesc deoarece nu au uzura mare doar i-au intors invers sa se uzeze uniform (au spus ei). Dupa o perioada am inceput sa simt unele vibratii. De curs uleiul din furca nu curge. Mentionez ca pana la aceasta servisare nu se simteau vibratii. Motocicleta este CBR 1000 Fireblade model 2007. Care ar putea fi cauza vibratiilor ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Furca faţa e un amortizor, nu prea are cum sa vibreze. Tu simţi probabil vibraţie in ghidoane.

Poţi sa descrii mai exact când si in ce fel vibrează? Ce fel de vibraţie este? Frecvenţă mare, mică?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot e deschis topicul asta, imi permit sa intreb si eu: vibratiile pe franare de la ce pot fi? Si aici ma refer franarea pe fata la viteze mari, la viteze mici nu se simte.

 

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu patesc uneori urmatoarea treaba:

 

In intervalul 60-80 km/h in decelerare incepe sa imi vibreze ghidonul si ulterior intra in voblaj, fiind doar in frana de motor.

Am testat de nenumarate ori, la diverse viteze, la accelerare si la decelerare. Problema apare numai in intervalul 60-80 km/h in frana de motor, insa nu apare de fiecare data ci undeva la ~30% din cazuri.

 

Presiunea in roti e ca la carte, furca e in parametri normali.

 

Ce ar putea fi?

Multumesc

Editat de razvan.fitiila
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu patesc uneori urmatoarea treaba:

 

In intervalul 60-80 km/h in decelerare incepe sa imi vibreze ghidonul si ulterior intra in voblaj, fiind doar in frana de motor.

Am testat de nenumarate ori, la diverse viteze, la accelerare si la decelerare. Problema apare numai in intervalul 60-80 km/h in frana de motor, insa nu apare de fiecare data ci undeva la ~30% din cazuri.

 

Presiunea in roti e ca la carte, furca e in parametri normali.

 

Ce ar putea fi?

Multumesc

 

Rulmentii de jug

Roata fata descentrata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu patesc uneori urmatoarea treaba:

 

In intervalul 60-80 km/h in decelerare incepe sa imi vibreze ghidonul si ulterior intra in voblaj, fiind doar in frana de motor.

Am testat de nenumarate ori, la diverse viteze, la accelerare si la decelerare. Problema apare numai in intervalul 60-80 km/h in frana de motor, insa nu apare de fiecare data ci undeva la ~30% din cazuri.

 

Presiunea in roti e ca la carte, furca e in parametri normali.

 

Ce ar putea fi?

Multumesc

 

Aceleasi simptome le aveam cu motoreta , era piulita de la jug slaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dezechilibru roata fata , asa se comporta pe anumite intervale de viteza.

Editat de leloy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Furca faţa e un amortizor, nu prea are cum sa vibreze. Tu simţi probabil vibraţie in ghidoane.

Poţi sa descrii mai exact când si in ce fel vibrează? Ce fel de vibraţie este? Frecvenţă mare, mică?

Se simte de parca topaie nu foarte tare dar se simte si din cate am observat in general face cam de pe la 140-150 kmh in sus. Cu cat maresc viteza cu atat vibreaza mai tare. Frecventa creste cu cresterea vitezei. Cauciucurile sunt noi montate anul asta , janta nu este echilibrata dar dupa cum am mai spus innainte de servisarea amortizoarelor nu vibra.

Editat de yoz1978
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se simte de parca topaie nu foarte tare dar se simte si din cate am observat in general face cam de pe la 140-150 kmh in sus. Cu cat maresc viteza cu atat vibreaza mai tare. Frecventa creste cu cresterea vitezei. Cauciucurile sunt noi montate anul asta , janta nu este echilibrata dar dupa cum am mai spus innainte de servisarea amortizoarelor nu vibra.

Echilibreaza roata.

De preferinta pe un stand static.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

interesant, a mai mentionat cineva faza asta in trecut, de luat in calcul.

acuma depinde ce inseamna vibratii. e voblaj sanatos sau...? piulita de la jug poate sa fie o cauza, am avut problema asta si dadea un vag voblaj.

 

si asa ca shot in the dark. nu ai schimbat cumva cauciucul fata (si ai zis ca n-are cum sa fie de-acolo)? sint anumite modele cunoscute pt. tendinta de a vobla. Conti Road Attack e unul din ele, il am si eu si... ghici ce am constatat cind l-am schimbat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant, a mai mentionat cineva faza asta in trecut, de luat in calcul.

acuma depinde ce inseamna vibratii. e voblaj sanatos sau...? piulita de la jug poate sa fie o cauza, am avut problema asta si dadea un vag voblaj.

 

si asa ca shot in the dark. nu ai schimbat cumva cauciucul fata (si ai zis ca n-are cum sa fie de-acolo)? sint anumite modele cunoscute pt. tendinta de a vobla. Conti Road Attack e unul din ele, il am si eu si... ghici ce am constatat cind l-am schimbat.

Cauciucurile sunt pilot power 3 , vibratiile sunt mai mult pe verticala din ce am simtit eu si destul de fine nu se ajunge la voblaj , pana sa se umble la furca cu aceleasi cauciucuri nu se simteau vibratii. Este posibil sa se fi pus prea mult ulei in amortizoare si in combinatie cu cauciucul sa creeze vibratii? Conti road attack am avut si eu pe alta motocicleta si spre finalul de viata se comportau destul de ciudat. Nu ma pricep la setarile amortizoarelor dar o sa pun cateva poze poate nu sunt setate identic ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema poate aparea de la cuzineti, acestia se inlocuiesc NU SE RASUCESC!!!!!!! mai poate fi vorba si de un montaj defectuos al suspensiei, strangerea furcii in juguri fara dinamometrica samd.

am patit ceva similar cu o furca de SM. asa cum se tocesc cuzinetii si furca in sine capata o anumita uzura ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cauciucurile sunt pilot power 3 , vibratiile sunt mai mult pe verticala din ce am simtit eu si destul de fine nu se ajunge la voblaj , pana sa se umble la furca cu aceleasi cauciucuri nu se simteau vibratii. Este posibil sa se fi pus prea mult ulei in amortizoare si in combinatie cu cauciucul sa creeze vibratii? Conti road attack am avut si eu pe alta motocicleta si spre finalul de viata se comportau destul de ciudat. Nu ma pricep la setarile amortizoarelor dar o sa pun cateva poze poate nu sunt setate identic ...

Echilibreaza roata fata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema asta am avut-o si eu. Credeam ca e de la furca, de la jug, etc. pina la urma a fost (si este in continoare) de la un amortizor spate complet dus. Imi joaca spatele si la frinari si la hopuri si la gropi dar si vibratii naspa in ghidon, sapt asta ma duc sa-mi schimb amortizoarele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...