Sari la conținut

Despre SuperBike-uri


wtf?
 Share

Sa alegem  

193 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 155
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

motorul e bulit... cuzineti biela, supapa schimbata, o istorie intreaga! :)

Atunci inteleg :D

Ma intreb oare la ce abuzuri a fost supusa motoreta de a iesit cu avariile alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai idee cite motorete beton, cu cuzinetii plin de foitze de tabla de conserve se afla la vinzare, sa tina la turari in gol , plus 1-2km in jurul curtii, dupaia, spor la cautat propulsor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar 2 superbike-uri merita statuie: R1 pentru ca este primul superbike din era asta mai moderna ( in 1998 cand a iesit primul R1 restu faceau carutze pe langa R1) si BMW S1000RR pentru ca pana acum nu a mai fost vreo motoreta sport care sa fie No.1 atatia ani la rand cum a fost si este in continuare BMW! Parerea mea... :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un mic research la compresie.

 

R1 2012

Compression Ratio: 12.3 :1

 

Kawa zx10r 2011+

Compression Ratio: 13.0:1

 

GSXR 2012

Compression Ratio: 12.9:1

 

RSV4 2013

Compression Ratio: 13:1

 

Panigale

Compression Ratio: 12.5:1

 

MV Augusta F4 2013

Compression Ratio: 13.4:1

 

BMW S1000RR HP4

Compression Ratio: 13:1

 

Honda CBR1000RR

Compression Ratio: 12.3:1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar ciudat.

In prima imagine doar 3 motorete depasesc pragul de 170cp.

Era un clip mai sus pus de un coleg, in care se facea comparatie la top speed intre modelele de top exceptand Augusta.

Acolo a batut Kawa, sa fie oare ca varful maxim de putere il are la 11.600rpm spre deosebire de S1000-le la 13.200 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Urmaresc cu interes rubrica "Curse interne si MotoGP" unde de multe ori datorita pasiunii asupra curselor pe 2 roti se dezvolta discutii privind sportivele ZX10-R, GSXR, R1, 1000RR, RSV4, S1000RR, Panigale. Nu voi baga in discutie MV Augusta.

..........................

 

Ai facut acest topic pt a afla pareri de la posesorii respectivelor moto pt a te orienta la o anume motoreta sau e un freespech despre care e cea mai smechera moto la ora actuala?Ataci 2 planuri,cel al curselor gen RoSbk si cel al userului de strada.

Am inteles ca vrei sa iti iei un miar si nu stii incotro s-o apuci.

Ca sa comentez si eu :

 

Yamaha :

Ai scris 2004-2008,sunt de fapt 2 modele destul de diferite : rn12 (04-06) si rn19 (07-08).Yamaha a scos cu R1 o moto cu foarte mult caracter,o moto de care te indragostesti.Mie imi plac R1-urile de la primul pana la ultimul.Astazi exista moto mai performante la toate capitolele,dar personal nu ma intereseaza performanta pura,ci felul cum te simti cand le calaresti.

R1 rn12 (o am de aproape 4 ani,deci o cunosc destul de bine) e o moto care te satisface aproape total dpdv al feeling-ului.Foarte multa putere (puterea nu e razna ca la modelul '98),ci vine sus,dupa 9000,dar cand vine,e destula :P.Pe curbe e o placere,desi mi se pare ca centrul de greutate e putin cam sus,frane beton,efectiv are tot pachetul.Daca vrei sa meri sportiv pe strada,e extraordinara.Daca vrei sa faci performanta pe circuit,hmmm,tre sa ai oo mari,pt ca tinuta sus in ture,e foarte irascibila.Puterea e destula dar e greu sa o pui la pamant.

De aceea si pe rn19,puterea nu a crescut,ci au incercat sa o faca mai liniara si mai manageabila : 4 supape pe cil in loc de 5,ride-by-wire,lucru care face ca accel sa-ti raspuna cu totul altfel,variable inlet trumpets pt cuplu,slipper clutch (lucru care ii lipseste f mult modelului precedent),dar aceeiasi ciclistica extraordinara si frane beton.Per total o moto mult mai cizelata si foarte pretabila la track-days si la tuning-ul aferent acestora.

Cu modelul 2009+,acel big-bang au continuat sa caute o alta modalitate de a pune cat mai multa putere jos.Dar au gresit in 3 moduri : putere efectiva mai joasa decat a concurentei,greutate sporita,sacrificarea performantelor de dragul look-ului (prizele de aer ineficiente,vezi r6,Kawa si bmw+tobele sub sa) plus ca acel motor pt a putea scoate tot din el trebuie calarit de cineva foarte exp care sa simta perfect ca poate da drumul la putere mai repede decat la un motor normal.

 

Honda :

Am mers pe un 1000rr model 2004,mi s-a parut docila si whatever,asa,nu-ti oferea nici o senzatie.Stilul care i-a consacrat.Cand ma gandesc ca era la concurenta cu r1'04 ma corupe rasul.2006-2007 a venit cu multe imbunatatiri,dar nu e la nivelul concurentei.

Modelul '08 arata extraordinar si a fost laudat ca si comportament de toata lumea.Putere destula si liniara,feeling de 600.N-am servit asa ceva,insa as fi foarte curios.Problema acestui model e motorul care papa ulei,zvonurile zic ca aprox 30-40% din exemplare ar fi atinse de asa ceva,a fost o intreaga tevatura cu asta,Honda nu a facut un recall motivand penibil ca asta e un motor de performanta si ca a dat in carte consum de ulei ce poate ajunge pana la 1L/1000km.Deci s-au spalat pe maini dpdv legal.Dar din 2009 au dres-o.

 

Suzy :

Pt mine aici ar exista un singur model : k5-k6.Cele precedente ai impresia ca sunt sport-touring,nu clasa superbike,iar cele de dupa 2006 sunt mai grele si parca facute mai pe genunchi.

Am calarit k5-ul,deci e fantastic.Putere dura deja de la 5000,stai pe ea stas,trage liniar,slipper-clutch,motor beton.Am inteles ca franele ar fi o problema pe acest model,baiatul care o avea ii pusese un brembo 19+furtune metalice,franele mi s-au parut chiar ok.

Per total o moto ireprosabila.Nu arata ca un r1 si nici nu are acelasi feeling,dar in viata de zi cu zi cred ca e mai buna,iar pe circuit sunt ferm convins ca ar bate un rn12.

 

Kawa :

Am calarit un ZX-10 din 2004.Senzatia?Razna.Pur si simplu razna.Nu trage,nu trage,nu trage,si dintr-o data vine puterea ca un ciocan.Foarte agresiv.Scurt,stai in dinti,nici o urma de confort,trackday bike only.Dar nush sincer cum poti mere agresiv cu o asemenea moto.

Dar suspensii bune,frane f bune.Insa finisarile erau prea slabe,prea pe genunchi,iar ca ciclistica mi se parea prea scurta si instabila.Vobla instant pe accel scurte.Instabila si pe curbe,iarasi,nu stiam cum sa merg cu ea,daca o tii in ture mici nu trage,iar in ture mari o ia razna si incepe sa batzaie.

Modelul urmator,2006-2007 e mult mai ok,mult mai bland,poti chiar s-o si controlezi pe acceleratie :D.

Am mers cu mai multe Kawa,(636-'04 si '06,zx6r-'08,zx12r-'02),senzatia oamenilor despre Kawa e ca sunt stricacioase.Parerea mea e ca nu rezista atat de mult la bumbaceala din Ro fata de restul japonezelor.Un Kawa cu proprietari grijulii va rezista la fel ca orice alta japoneza,dar daca are parte de vreun prost,se va strica mult mai repede decat o alta japoneza.De aici si aceasta reputatie a lor.

Dar ca si caracter,nu am intalnit un Kawa fara caracter.Toate au ceva entertaining,nu te plictisesc.Ma enerveaza cumplit insa acel verde tipator .

 

BMW-ul S 1000RR.Nu am servit asa ceva,de curand si-a luat un prieten si il astept la cotitura sa facem un schimb de experienta.Nu mi se pare ca arata bine,sunt corcky,ciudatzele,dar ca performante au taiat tot.Degeaba au incercat toti sa le dea in cap,ca le cad motoarele,ca le pica electronica.Sunt deja de 5 ani pe piata si merg in draci.Merg si vanzarile de rup.In 2009 cand a aparut,aceasta moto nu avea ce discuta cu nimeni de pe piata.Au copt-o nemtii mult,dar cand au scos-o pe asta,i-au bagat pe toti in buzunar.Cum au reusit?Simplu,au luat cele mai bune parti din ciclistica japonezelor,si-au pus foarte mult amprenta pe motor (liniaritatea specifica motoarelor bmw+puterea sporita fata de japoneze).

Ciclistica f buna (in teste,motorul de S1000RR a fost surprins si pozat pe un cadru de R6'08,cadrul si bascula spate au fost mai apoi adaptate,dar sunt f asemanatoare),suspensii f bune,frane brembo (ce japonez mai dadea frane brembo stock pe un miar in 2009?),motor "scurt",foarte rev-happy,supape de ti si variable inlet trumpets similar r1'08,puteri masurate la roata si de 191 de cai,cand japonezele inca sareau rar de 160,electronica pana-n dinti,usoara (daor modulul de abs al celor de la Honda avea 10kg,toate sistemele celor de la bmw sunt intr-o cutie de 2.5kg),si cat de cat confortabila la un mic touring,de aceea are succesul acesta.

Iar acum HP4-le care duce totul la un alt nivel.

 

RSV4-le e o moto ff interesanta.E viitorul dupa parerea mea.Insa nu suntem inca acolo.V4 va fi pe toate miarele in cativa ani,sasiul acela regalbil e laudat de absolut toata lumea,problema insa e ca lumea e circumspecta fata de Aprilia ca marca,iar pe circuit se vad cei aprox 150 de cai la roata.Dar per total mi se pare un motor extraordinar.

 

In concluzie,dupa atata vorbarie : ai buget 5000 pt un miar din cate spuneai?In opinia mea,ai 3 posibilitati :

- R1 rn12 (04-06)

- R1 rn19 (07-08),dar mai tre sa pui niste bani

- Gixxer K5-K6

- Kawa ZX-10 (06-07) daca iti place look-ul si gasesti unul bine intretinut.

- Honda....Honda-i Honda.Eventual poti sa-ti iei un scuter de la Honda,sunt foarte foarte bune si practice in oras :ok:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper doar ca Yamaha sa profite de faptul ca au poate cea mai buna ciclistica din cate zic unii si sa faca pentru 2014 un R1 cu adevarat WOW! Sa ajunga la valori de minim 170 cai la roata si ceva kg in minus. Daca reusesc treburile astea e posibil sa avem un nou No.1...Greu, dar nu imposibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Method : foarte frumoase vorbele !Felicitari , o mica mica precizare "honda a terminat cu problema aceea de consum a uleiului pe sf de 2009 inceput de 2010" deci cel mai safe pt noi e sa cumparam 2010

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate pt fanii CBR1000RR, inclusiv in 2011 au fost multe bucati asamblate cu vibrochene care aveau dantura de pe foaie netratata termic, aceasta se uza prematur, in ax 4000km si apare un zgomot foarte suparator. Un recall nefacut public, recomanda schimbarea vibrochenului. Am vazut personal acel recall catre un dealer Honda din Ungaria, te doare capul cind il citesti. Cu toate acestea, un 1000rr/2008, cu vibrochenul schimbat la acel dealer, de ziceai ca are motor electric dupa schimbare, a rezistat sub 4000km pina s-a blocat motorul, cu cuzinetii incalecati.Honda-i Honda. CBR600RR2007+ este pe o lunga lista de bucati cu vibrochenul rupt, uzat, numai in RO stiu eu 5buc, si toate cu motorul nedesfacut inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au,nu stiam ca si 600rr-urile au probleme.Auzisem un zvon conform caruia motorul de pe cbr-ul 2009 e mai greu cu cateva sute de grame decat cel din 2008,niste baieti din state s-au apucat sa le cantareasca si de aici se trasese concluzia cum ca ar fi rectificat problemele la motor.Dar bine,zvonuri de net,ar trebui mai bine sa-l ascultam pe Jagi pt ca el cred ca are parerea cea mai avizata dintre noi cei de aici.

Si in concluzie,Honda fiind Honda,ar cam trebui ocolita :P.

 

In alta ordine de idei,continuand discutia la capitolul fiabilitate,amicul meu care si-a luat un S 1000 RR (model 2012,dar luat din reprez,avea fix 1km la bord),a patit o treaba incredibila cu motoreta.

Nu vreau sa spun prea multe pana se clarifica problema,dar ce pot spune e ca acesti colosi industriali ar cam trebui sa-si revizuiasca aceasta politica de cutting costs si de fuga dupa fiecare penny in plus si sa faca motorete si masini in care omul poate avea baza,nu doar postere pt adolescenti.Unii dintre noi mai si merem cu ele,nu le tinem doar de lustruit in garaj si de pozat la terase.

 

Ca o paranteza,tot discutam discutii cu niste prieteni de genul "ce motor ti-ai lua pt a schimba motorul pe care il ai la ora actuala".Fiecare a spus unul ala,unul alalalt,etc.

Eu,cu un motor deja vechi de aproape 10 ani, sincer n-am putut sa ma gandesc la o motocicleta cu care as inlocui-o.Vorbesc ca un utilizator exclusiv stradal,pe circuit se schimba treaba.Asta vizavi de "customer satisfaction".Singura moto care mi-a dat un feeling mai frumos decat r1 a fost un Brutale 910R din 2007.Stiu,aia e alta clasa,italiana,exotica,editia limitata R,o gramada de bani,dar aici vorbesc exclusiv de felul cum te simti pe ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-as lua BMW-ul (si cu siguranta o sa am unul, candva :P) pt ca e motocicleta ce are multe accesorii inca din variantele stock.

 

da ,da !dar e si mult mai scump fata de RN19 ...vreo 5000 de euro e diferenta de pret dintre un rn19 second bun si S1000 second bun....cu 5000 iti tunezi motoreta de nu se vede acel s1000 (tot cea ce inseamna evacuare ,jenti ultrausoare ,electronica mai agresiva ,QS , probabil si niste ohlinsuri pe ici pe colo ,you name it) !Siiii ..... iti mai raman si bani de gaz ,sa fugaresti bmw-uri vreo doua sezoane :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vrea o replica ptr motoarele din GP dar va fi doar in 4 pistoane , nu 5 cum are RCV-ul actual .

Doar RC211V a avut 5 cilindri in V, RC212v si RC213v au avut si au 4 cilindri in V.

 

Doar 2 superbike-uri merita statuie: R1 pentru ca este primul superbike din era asta mai moderna ( in 1998 cand a iesit primul R1 restu faceau carutze pe langa R1) si BMW S1000RR pentru ca pana acum nu a mai fost vreo motoreta sport care sa fie No.1 atatia ani la rand cum a fost si este in continuare BMW! Parerea mea... :burnout:

Putina istorie:

Ducati 916

Honda Fireblade (For the people who want to know the meaning of light weight - Tadao Baba)

Yamaha R1

 

dar nu as face comanda de statui pt nici o motoreta - niciodata vreodata :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca as fi sa-mi iau ceva pt la anul (exclusiv circuit) - SH cat mai nou, as alege intre:

Kawa 2011-2012 - sasiu, putere, kilograme putine

RSV - motor minunat, nu aspirator, (Denis ti-am furat-o dupa ce i-a schimbat Balamuc anvelopele :D), sasiu, pozitie

CBR1000 - sasiu, pozitie, cuplu bun - motorul e tot aspirator, ca la toate japanezele 4 in linie

 

Nu ma inteleg cu Suzuki - sasiul nu-l inteleg, e o placinta joasa si grea, pozitia e total gresita pt mine. Franele sunt cele mai slabe. Strict opinie personala

Pe R1 am pozitie buna dar nu prea ma atrage.

Pe bembeu n-am mers si nici nu prea ma atrage.



Cesare nu fi zgarcit, dezvolta :D

 

Aminteam cele trei modele care, se pare (si o zic multi, nu eu) au nascut SBK-ul zilelor noastre. In ordinea enumerata: 916 - ciclistica, Fireblade - masa scazuta, R1 - puterea.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca as fi sa-mi iau ceva pt la anul (exclusiv circuit) - SH cat mai nou, as alege intre:

Kawa 2011-2012 - sasiu, putere, kilograme putine

RSV - motor minunat, nu aspirator, (Denis ti-am furat-o dupa ce i-a schimbat Balamuc anvelopele :D), sasiu, pozitie

CBR1000 - sasiu, pozitie, cuplu bun - motorul e tot aspirator, ca la toate japanezele 4 in linie

 

Nu ma inteleg cu Suzuki - sasiul nu-l inteleg, e o placinta joasa si grea, pozitia e total gresita pt mine. Franele sunt cele mai slabe. Strict opinie personala

Pe R1 am pozitie buna dar nu prea ma atrage.

Pe bembeu n-am mers si nici nu prea ma atrage.

 

 

Aminteam cele trei modele care, se pare (si o zic multi, nu eu) au nascut SBK-ul zilelor noastre. In ordinea enumerata: 916 - ciclistica, Fireblade - masa scazuta, R1 - puterea.

Intr-adevar, cam alea sunt. Cronologic vorbind ar veni Fireblade (sau FireBlade, cum ii ziceau atunci) '92, 916 - '93, R1 '98

 

Apoi au mai fost mici revolutii, dar niciuna ca astea trei. Adica au fost GSX-R1000 in 2001, ZX10 in 2004, GSXR1000 din nou in 2005, S 1000 RR in 2009.

 

Tocmai mi-am amintit. Pentru strada si ceva circuit, cel mai tare superbike ever mi se pare Fireblade 954. Usoara, super frane, super echilibrata, pozitie OK, destul de practica. Si in zilele noastre, ieftina. Putere suficienta. Nu ca astea noi care te fac sa strangi din dinti, dar mai mult decat suficienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

puterea de pe multe modele de superbike uri actuale depaseste cu muuult capacitatea riderilor de a le struni....


Cel putin pe strada. Pe circuit...cine are bani sa ajunga si sa se dea regulat, ajunge si sa invete sa stapaneasca putin cate putin atat herghelia cat si ciclistica...

 

Pe strada...e doar forja trista...la majoritatea.

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca cel mai votat si laudat motor (s1000rr) pe acest topic cam scartaie acolo unde conteaza cu adevarat :

 

WSBK 2009 :1.ducati 2.yamaha 3.honda (bmw in coada clasamentului)

WSBK 2010 :1aprilia 2.ducati 3.suzuki ( idem)

WSBK 2011:1.ducati 2.yamaha 3.aprilia

WSBK 2012 :1 aprilia 2 bmw (in sfarsit) 3.ducati

WSBK 2013 : clasament provizoriu 1.aprilia 2.kawasaki 3bmw si anunta retragerea cu coada intre picioare, pt 2014

 

Iar pe strada,drumuri virajate nu prea conteaza 5-10 cai in plus(oricum ,cu un usor tuning si japonezele scot 200 de cai la roata)..!parerea mea: s1000rr e muuuuuult supraevaluat (ca orice motor bmw de altfel :D)

 

http://www.youtube.com/watch?v=ydqrBbRTTMQ

Editat de Fatal Fury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

puterea de pe multe modele de superbike uri actuale depaseste cu muuult capacitatea riderilor de a le struni....

 

Cel putin pe strada. Pe circuit...cine are bani sa ajunga si sa se dea regulat, ajunge si sa invete sa stapaneasca putin cate putin atat herghelia cat si ciclistica...

 

Pe strada...e doar forja trista...la majoritatea.

ai mare dreptate, dar pana la urma astea sunt modele care se cumpara nu pentru utilitatea si practicalitatea lor in viata reala, ci pentru 'baietelul' din tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca cel mai votat si laudat motor (s1000rr) pe acest topic cam scartaie acolo unde conteaza cu adevarat :

 

WSBK 2009 :1.ducati 2.yamaha 3.honda (bmw in coada clasamentului)

WSBK 2010 :1aprilia 2.ducati 3.suzuki ( idem)

WSBK 2011:1.ducati 2.yamaha 3.aprilia

WSBK 2012 :1 aprilia 2 bmw (in sfarsit) 3.ducati

WSBK 2013 : clasament provizoriu 1.aprilia 2.kawasaki 3bmw

Hai sa aruncam un ochi la clasamentul SuperStock 1000, motociclete ceva mai apropiate cu ceea ce avem noi acces pe strada. ;)

 

2009: N-a concurat la stock

2010: 1. Badovini cu BMW (chiar la primul sezon de participare al constructorului german :D ), 2. Honda, 3. Honda

2011: 1. Ducati, 2. Ducati, 3. BMW, 4. BMW

2012: 1. Barrier pe BMW, 2. Ducati, 3. Kawa

2013: Momentan, 1. Barrier pe BMW (145 puncte), Ducati (109 puncte), 3. Kawa (90 puncte).

 

Din 4 sezoane, 3 sunt castigate de rideri conducand BMW-uri.

Eu spun ca se retrag din WSBK pt ca au venit aici, "le-au aratat cum se face" si pt ei nu mai prezinta nicio provocare. :crack: Sper sa-i vedem in MotoGP.

Editat de Stau-De-6
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...