Sari la conținut

Magadan - Moscova 2013


Postări Recomandate

9 luni a durat pregatirea pentru tura asta. O iarna intreaga, ruseasca, de facut planuri, cheltuit bani si visat.

A inceput totul cand ii povesteam colegului Max, la Moscova, despre Magadan si Road of Bones. Max e chopperist si prietenul lui, Roman, e vitezist. Amandoi aveau zero experienta pe offroad. La vreo cateva zile dupa prima discutie, Max imi zice "Hai la Magadan!". In gluma I-am raspuns "Hai!". Ce motor sa-mi iau? ma intreaba. Citeva zile de deliberari si frunzarit internetul si se targeteaza pe BMW F 650 GS. Motor ca asta mai facuse drumul, teoretic ar fi fost in stare.

Dupa o saptamana, ma anunta "L-am luat! Si Roman si-a luat tot un F 650 GS". Mi-a cam cazut fata, ca eu eram pe jumatate serios cand am zis "Hai".

Si de acolo a inceput. Luni de pregatiri ale motoarelor (KTM Adventure 950 S la mine), de cautare a variantelor logistice etc. Pana la urma ne hotaram sa facem Magadan-Moscova in loc de invers. Asta dupa ce toti transportatori s-au jurat ca ei nu aduc nici un container din Magadan, doar le trimit acolo. Se pare ca de acolo containerele pleaca goale in China si apoi pline vin la Moscova samd.

In Mai am facut drumul Bucuresti-Moscova si la o saptamana dupa sosire deja incarcam motoarele in container.

post-730-0-03873500-1377109751_thumb.jpg

Au urmat 6 saptamani de asteptat sa ajunga containerul cu trenul in Vladivostok si apoi pe mare in Magadan. Apropos, pretul a fost de vreo 500 USD de motor.

Si la 2 saptamani dupa container, am zburat si noi in Magadan.

27 Iulie: incepe aventura.

post-730-0-50049500-1377109905_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 117
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator _Raul_

Salutari, domnule :wave:!

Ma bucur sa te regasesc macar aici daca fata in fata si-asa nu ne-am mai vazut de un car de vreme.

Felicitari pentru tura si astept si eu continuarea, impreuna cu restul cititorilor ;) !

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aterizat in Magadan pe la amiaza dupa 8 ore de zbor din Moscova. De mult nu mai zburasem pe linii interne dar chiar sa ma lase la bord cu ditamai cutterul de 15 cm nu ma asteptam.

Aeroportul din Magadan e la vreo 40 de km de oras, ca doar acolo era locul mai plat, in rest e zona muntoasa. Ajungem la depozitul tranportatorului si incepem despachetatul motoarelor din “colivii” si aranjatul bagajelor pe ele. Trebuie sa mentionez ca trimisesem aproape toate bagajele impreuna cu motoarele, cu 2 luni in urma. Multe lucruri cumparate si trimise ne-testate. Si asta vom vedem mai incolo ce a insemnat.

Dupa vreo 3-4 ore am terminat de aranjat totul pe motoare, motoarele au pornit fara problema dupa 2 luni de pauza (bateriile fusesera deconectate).

La insistentele lui Max si Roman am hotarat sa nu dormim in Magadan si sa facem macare vreo 100 de km apoi sa punem corturile.

Asa ca am cumparat niste orez, conserve de carne, apa si vodka (da, ce credeati, doar e Rusia) si am plecat.

post-730-0-82334200-1377172965_thumb.jpg

Oprim pentru pozele de rigoare la Maska Scorbiy . Un monument in memoria celor disparuti prin gulagurile lui Stalin in Kolyma (Kolyma vine de la riul Kolyma, celebru pentru aur, gulaguri si tantari).

post-730-0-57683900-1377172464_thumb.jpg

Am alimentat cu ultima benzina de 95 din urmatorii 3000 de km si am facut 80 de km de asphalt si inca vreo 20 de macadam din Tenkinsky Trakt. Drumul asta e un fel scurtatura mai ne-umblata, fata de soseaua federala M56.

Zona muntoasa, impadurita, pustie. Am pus corturile intr-un fel de pas montan, la vreo 30 de metri de drum. Am acoperit motorul cu prelate (da, am carat si asa ceva! 2 zile!).post-730-0-32673000-1377172619_thumb.jpg

Si a urmat prima surpriza. Arzatorul MSR Dragonfly, nou-nout, ne-testat (trimis cu motorul), nu functioneaza! Ceva cu pompa, naiba sa-l ia. Lovitura e grea, pentru ca regimul nostru era planificat sa se bazeze pe orez fiert, tocana de vita de la conserva, ceai, musli etc. Eu mai trebuia sa si tin regim, din cauza unei gastrite aparute neasteptat in urma cu 3 saptamani.

Bun, punem dezamagirea la o parte, facem un foc din lemnele umede, incalzim tocana, radem citeva shot-uri (stopochka) de vodka si ne culcam. Asta dupa ce testam toate sprayurile, cremele si plasele anti-tantari pe care le carasem. Cum ne-a zis un localnic mai tarziu: “Cremele astea doar va fac mai gustosi, tantari cred ca e maioneza”

post-730-0-49821600-1377172942_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

am zburat si noi in Magadan.

 

nu uita sa ne spui amanuntele despre flotoarele pe care le-ati construit prentru traversarea raurilor inspumate din Siberia. (doar n-o sa spuneti ca n-ati avut flotoare!)

 

desigur, confruntarile cu ursii sunt alte momente ce trebuie punctate in povestea calatoriei. (doar n-o sa spuneti ca nu v-ati luptat cu ursii aceia care circula pe strazile din orase precum cainii la Bucuresti!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A doua zi, Roman se plange de ne-somn , de cosmaruri, de frig etc. Hmmm, e doar prima noapte..

Pornim pe Tenkinsky Trakt. Drumul e de pamant batut, larg, aproape perfect. Muntii sunt pitici, 1500 metri probabil, pasurile montane ajung pe la 1200 de metri.

post-730-0-29912000-1377235421_thumb.jpg

Peisajul e straniu, o combinatie de vegetatie abundenta dar pitica (doar e tundra) si varfurile de munti din piatra marunta, parca ar fi halde de steril. Si incepem sa simtim imensitatea tarii in care intram. Mergem, mergem, mergem si doar peste 100 de km se mai schimba peisajul.

post-730-0-82248000-1377235465_thumb.jpgpost-730-0-71388000-1377235552_thumb.jpg

Dar se schimba. Uneori radical, dam de rauri pe care le urmarim inca vreo cateva zeci de kilometri si padurile aici sunt mai dese si inalte.

post-730-0-95718100-1377235489_thumb.jpg

Apoi urmeaza alt tip de munti , impaduriti. Si tot asa. Cam la 300 de km gasim un satuc si alimentam cu benzina (92) si gasim si o cafenea. Aici toate micile bodegi de pe marginea drumului se numesc “Kafe” sau “ Zakusocinaia”. Plov din orez si porc, ceai, mai departe.

Filmez cu camera de pe casca, fac poze cu DSLR-ul, fac poze cu “savoniera”.

post-730-0-95311500-1377235523_thumb.jpg

Incepem sa mergem tot mai repede, drumul se preteaza la 80-90-100. Max si Roman incep sa piarda din temeri fata de offroad. Mai ales Roman care ma surprinde cit de tare se apleaca in curbe. Ma si gandesc sa-i spun ca aici nu e chiar asfalt. Mai bine chiar ii spuneam.

Motoarele sunt incarcate cam mult. La “valuri” in drum simt cum comprim complet amortizorul spate si nu-mi place asta.

Trecem prin 2 orasele miniere, Ust-Omchug si Omchak. Aici mineritul inseamna aur. Se “spala” aur direct din rauri. Munti de steril in lungul raurilor exploatate.

Mai trecem citeva pasuri montane, ne apropiem de 400 de km azi. Mergem tare pe un drum aproape perfect si aproape ma ia prin surprindere o curba stanga la 90 de grade. Cu toate ca era semnalizata. Ma chiar gandesc “Sper sa aiba atentie Roman”. Ma opresc la 5 km mai incolo si astept. Astep vreo 5 minute si imi dau seama ca ceva s-a intamplat. Ma intorc si exact in curba cu pricina il vad pe Roman scuturandu-se de praf. Motorul in sant, la 2 metri adancime fata de drum. Roata fata facuta 8, spite rupte, furca stramba, parbriz spart, plastice rupte etc. Nu arata bine deloc! (Acum realizez ca nu am nici o poza cu "victima")

La 60-70 km/h, curba l-a luat prin surprindere, a intervenit si “fixatia” pe santul la care se uita si nu a mai avut ce face. Ghinionul a facut ca exact in acel loc sa iasa de sub drum o teava de drenaj de vreo jumatate de metru diametru. Pe care roata fata a lovit-o in plin. Motorul s-a dat peste cap, Roman a zburat si a aterizat suficient de dur ca viziera de la casca sa zboare cat colo. Din fericire, in afara de cateva dureri musculare, se pare ca nu sant probleme fizice. Cu motorul e alta poveste. Il pornim si reusim sa-l impingem in strada. Roata nu se poate invarti, de stramba ce e. Furca e clar indoita.

Semnal GSM nu avem si nici nu aveam ce face cu el. Plec doar eu mai departe in cautarea ajutorului. 40 de km merg prin munti pana dau de prima masina. O cisterna cu apa a lucratorilor de la drumuri care vopseau niste semne. Nu au cum sa ne ajute dar ma trimit inca 10 km, peste munte la niste lucratori “liniori”, care intind cabluri de tensiune prin munti. Ii gasesc peste munte si ma bucur ca au un imens camion Ural, cu bena descoperita in spate. Baietii sar fara nici o ezitare in camion si vin in ajutor.

post-730-0-71232600-1377235573_thumb.jpg

Inca 50 de km inapoi, pe un drum total pustiu. Incarcam motorul in bena si plecam la tabara liniorilor. Cu ocazia asta fac a treia oara pasul Gavrushka. Intamplator, din cei trei magneti de frigider cumparati in aeroport in Magadan, unul era cu pasul asta!

La tabara liniorilor nu avem unde sta, dar peste rau e o tabara permanenta a lucratorilor de la drumuri, “dorojniki”. Trecem pe acolo si seful Dima, pe care il intilnisem cu cisterna cu apa, ne invita sa dormim la ei. Au o camera cu trei paturi. Stam la povesti, Dima ne povesteste de aspra iarna din Kolyma, bem vodca. Discutam variante de continuare, adormim tarziu.

post-730-0-60690200-1377235589_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa stii ca asa e! Il vedeam cum lasa genunchiul jos in curbe si inclina motorul! A fost si greseala mea ca nu l-am atentionat mai repede, dar eram toti ca scapati din lat :-)

 

Vitezistii isi pastreaza obiceiurile, indiferent pe ce motor merg :)

Bine ca el a scapat teafar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos, intr-o astfel de calatorie trebuie sa fii echipat cu "de toate". poate pui si o harta cu locurile in care ai fost si cat a costat totul. Cat de departe erati de civilizatie, adica gaseati benzinarii sau mergeati cu canistra cu riscul de a ramane fara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O harta foarte sumara ar fi cam asa

post-730-0-26382100-1377246291_thumb.jpg

 

Costuri:

500 USD avionul in Magadan

500 USD motorul in container Moscova Magadan

2000 USD cheltuieli pe drum (600 l benzina, vreo 14 nopti de hotel/motel ca restul pana la 21 au fost cort si altele, mancare)

La care ar mai fi vreo 2-3000 USD pregatirea motorului si alte accesorii (GPS Montana etc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca nu mi-o luati in nume de rau, incerc pe cat posibil sa nu fiu malitios in acest topic, dar nu imi pot imagina ce se gandesc cei care se incumeta la drumuri din astea cu 0 experienta offroad.

Nu numai ca ii incetinesc pe ceilalti, dar pot compromite total intreaga calatorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...