Jump to content

Recommended Posts

Verst are clauză în contract că poate pleca la anul dacă nu e performantă mașna și dacă se retrage Honda și zvonurile au început să prindă contur: ba că merge la Mercedes, ba că nu știu unde, ba că nu știu ce. Cât timp e Luis și Bottas acolo, nici unul n'o să accepte să fie coleg cu el.

Și tot din categoria zvonuri: Alfa Romeo la anul îi va avea pe Kimi și Mick Schumacher. Kimi chiar a semnat un precontract cu echipa.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 10 ore, pomo a spus:

Verst are clauză în contract că poate pleca la anul dacă nu e performantă mașna și dacă se retrage Honda și zvonurile au început să prindă contur: ba că merge la Mercedes, ba că nu știu unde, ba că nu știu ce. Cât timp e Luis și Bottas acolo, nici unul n'o să accepte să fie coleg cu el.

Și tot din categoria zvonuri: Alfa Romeo la anul îi va avea pe Kimi și Mick Schumacher. Kimi chiar a semnat un precontract cu echipa.

Verst e un pilot dificil.Clar AMG nu il va semna never atata timp cat Lewis le aduce titlu dupa titlu,n-au de ce sa isi bage zanzanie in echipa ca pe vremea Rosberg (ala macar avea nationalitatea "corecta")

Verst eu nu vad la ce echipa de uzina s-ar putea duce - la Amg nu il vrea nimeni,la Ferrari deja sunt semnati + ca mai degraba il cresc iata pe little Schumacher daca confirma la Alfa,la Renault nu cred ca vrea el...si s-a cam terminat tarlaua.

Porsche cica a executat testat un motor de F1...si dupa aia s-au razgandit (probabil si pt ca covid si piata -40%),deci nu mai intra in F1.

Vremuri cacacioase.

Ma bucur ca mr."leave me alone,i know what i'm doing" a mai semnat pe 1 an :ok:

Acum 7 ore, john17 a spus:

Un fel de crașlău Vinales al formulei 1, fost posibil viitor campion. 

:)

E f rapid,dar dupa 5-6 ani au cam acelasi palmares amandoi more or less : sperante,cate o victorie ici si colo si in rest iar sperante.

Verst insa ar fi cazul sa se orienteze altundeva - joaca de multi ani cartea RB/Newey car,dar nu ii iese pasienta.Tre sa faca ca Ricci - leap of faith,sa faca o schimbare de echipa.Usor de zis,insa,greu de facut.

Link to post
Share on other sites

Alt zvon: tatal lui Nikita Mazepin, pilot în F2 și care era pe cale sa intre în F1 dacă nu ar fi fost arestat taica'su, va cumpăra Haas. Încă un copil care își va asigura locul în F1, dar Nikita pare mai talentat decât Stroll.

Link to post
Share on other sites

Zici că mai cumpără dacă mazeta senior e la țuhauz? 🤔

A fost vreo procesiune weekendul ăsta? Că eu m-am plimbat, și nu văd "procesul etapei" aci, cu osanalele de rigoare pt tuciuriu. :huh:

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, john17 a spus:

Zici că mai cumpără dacă mazeta senior e la țuhauz? 🤔

A fost vreo procesiune weekendul ăsta? Că eu m-am plimbat, și nu văd "procesul etapei" aci, cu osanalele de rigoare pt tuciuriu. :huh:

A fost arestat acum doi ani parcă și eliberat între timp.

Weekendul ăsta a fost pauza, săptămâna viitoare e Nürbungring'ul.

Link to post
Share on other sites
La 03.10.2020 la 23:57, Method a spus:

E f rapid,dar dupa 5-6 ani au cam acelasi palmares amandoi more or less : sperante,cate o victorie ici si colo si in rest iar sperante.

Verst insa ar fi cazul sa se orienteze altundeva - joaca de multi ani cartea RB/Newey car,dar nu ii iese pasienta.Tre sa faca ca Ricci - leap of faith,sa faca o schimbare de echipa.Usor de zis,insa,greu de facut.

 

Hmmmm....leap of faith...RedBull este sigura echipa care momentan are capacitatea si abilitatea de a bate Mercedesul. 

Verstappen probabil ca va ajunge la Mercedes dupa ce pleaca Hamilton (daca va mai exista Mercedesul atunci). Oricum pana in 2022 sigur sta la Redbull, cine stie...in 2022 cand se refac cartiile poate RedBull va avea din nou mana castigatoare.

 

But you never know, nu credeam ca Perez va fi scos din contract ca sa vina Vettel, nu credeam ca Ricci va pleca asa de repede de la Renault la Mclaren...in F1 e nevoie doar de un element care sa destabilizeze totul.

Sa vedem Hamilton pe cati ani si in ce conditii semneaza cu Mercedes...cred ca pana acuma nu este nimica oficial in legatura cu Hamilton anul viitor. 

Acum 17 ore, pomo a spus:

Alt zvon: tatal lui Nikita Mazepin, pilot în F2 și care era pe cale sa intre în F1 dacă nu ar fi fost arestat taica'su, va cumpăra Haas. Încă un copil care își va asigura locul în F1, dar Nikita pare mai talentat decât Stroll.

 

Aparent un zvon mort din fasa: https://www.grandprix247.com/2020/10/04/haas-the-team-is-not-for-sale/ 

 

Rusu asta a mai fost asociat cu Force India si Williams, ca posibil buyer...dar aparent e prea zgarcit :)

Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, cuki a spus:

...dar aparent e prea zgarcit :)

doara asa a adunat peste 7mld USD.... ;) 

Edited by apriliacluj
Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, cuki a spus:

Hmmmm....leap of faith...RedBull este sigura echipa care momentan are capacitatea si abilitatea de a bate Mercedesul.

Verstappen probabil ca va ajunge la Mercedes dupa ce pleaca Hamilton (daca va mai exista Mercedesul atunci). Oricum pana in 2022 sigur sta la Redbull, cine stie...in 2022 cand se refac cartiile poate RedBull va avea din nou mana castigatoare.

Umm,nu fara motor nu? :P

Fara motor pot sa vina 3 Newey sa ii faca arogantului o racheta spatiala,ca tot da ture #godbless in jurul lui.

Orice reguli ar face ei pt 2022....cand ai cu 40 de cai peste concurenta,la acel nivel....you win.

Verst continua sa parieze pe o mana moarta - din 2014 incoace s-a intamplat ceva simplu - a revenit epoca lui Enzo Ferrari ca sa zic asa,cel care facea misto de "garagisti" - s-a dat liber (oarecum) la dezvoltarea motorului si prin urmare constructorii au un avantaj clar fata de celelalte echipe.Si niciodata un constructor nu va furniza unei echipe private un motor cu care aceasta sa aiba performante mai bune decat el,indiferent ce zic ei.

So...RB e in pomuletz.Pana acum era ok pt ca erau cuplati cu un constructor (care n-a mai avut performante de zeci de ani in f1,dar na macar aveau speranta),acum insa....o sa le dea Renault niste  motoare...cu care o sa faca nimic.

Iar Verst la AMG....nush ce sa zic.Eu nu il vad.Cred ca mai degraba pe Ricci :)

Acum 15 ore, cuki a spus:

...in F1 e nevoie doar de un element care sa destabilizeze totul.

true that.

Acum 15 ore, apriliacluj a spus:

doara asa a adunat peste 7mld USD.... ;) 

Asa e,toti milionarii isi mananca de sub unghii.Cu cat sunt mai bogati cu atat sunt mai chitrosi.

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Method a spus:

Umm,nu fara motor nu? :P

Fara motor pot sa vina 3 Newey sa ii faca arogantului o racheta spatiala,ca tot da ture #godbless in jurul lui.

Orice reguli ar face ei pt 2022....cand ai cu 40 de cai peste concurenta,la acel nivel....you win.

 

RedBull are 4 optiuni: 

 

Motor Renault - cea mai plauzibila, au mai colaborat in trecut, Renault cred ca este in cautare de Marketshare asa ca exista posibilitatea sa colaboreze din nou. Iar dpdv al performantei, Renault a avansat destul de mult in ultima perioada. Daca trendul continua, la anul vor fi pe locul 2.

 

Motor Ferrari - posibil, dar la performatele actuale, cred ca nu este prima optiune. Oricum, Ferrari ar avea teoretic capacitatea de a reveni din 2022, dar cum ar fi oara sa catige alti campionatul cu motor Ferrari. 

 

Motor Mercedes - posibil, dar cred ca doar cu interventia FIA/Liberty. Mi-as putea prea bine inchipui dealuri, in care FIA/Liberty sa dea si ei ceva la schimb. Bineinteles, pozitia pe care o urmarea Toto s-a dat, asa ca nu imi inchipui ce ar putea da la schimb....oricum dpdv al spectacolului, daca RedBull primeste AMG-ul, s-ar schimba muulte. 

 

Optiunea 4 - aducerea unui producator nou in F1 (Toyota, BMW, grupul VW etc.). Cred ca, daca ar fi sa isi doreasca cineva sa intre in F1, cu RedBull ar fi momentul perfect din toate punctele de vedere sa faca pasul. Din ce am inteles Mateschitz cu Marko se ocupa de "problema" asta, pe Horner l-au lasat cu Operationalul. Eu chiar cred ca Mateschitz are puterea de convigere si autoritatea sa negocieze contracte, care ar fi benefice pentru ambele parti. Pana la urma RedBull nu e doar echipa de F1, acolo este o paine serioasa de rumegat.

Link to post
Share on other sites

...si cu motorul Renault 2nd hand vor ramane.

Celelalte optiuni sunt...hai sa spunem wishful thinking.

iar atragerea unui nou producator...no way.Mai ales acum cu covidul si scaderea cu 40% a pietei : ce producator in deplinatatea facultatilor mintale s-ar angrena intr-un sport ce necesita un know-how fantastic,R&D si investitii de sute de milioane anual (si din care ar scoate rezultate slabe cel putin in primii 4-5 ani),doar pt niscaiva publicitate?...publicitate ce s-ar putea sa fie chiar negativa daca rezultatele sunt f slabe,ceea ce e o mare posiblitate.

Sub nici o forma - intr-o asa recesiune eu cred ca toti stau pe burta si fac orice sa nu le scada actiunile la bursa ca sa nu ii f...a investitorii.Sa te apuci acum sa investesti in F1 mi se pare sinucidere.Cred ca si Honda tot de aia a plecat,indiferent ce "carbon print reduction enumereaza ei acolo.

 

Am citit ca Porsche ar fi facut un asemenea motor,l-a testat si dupa aia a zis "nu ne bagam".Hah !

Deci VAG nu se baga,Toyota (care e mult mai condusa de contabili decat VAG) nu se baga sub nici o forma,alti constructori mari,cine?GM?ahahha.Niciodata nu au fost interesati de asa ceva.Ford?Iarasi,demult nu se mai ocupa cu lucruri din astea,strategia americanilor de marketing nu e bazata pe F1.BMW?Producator de nisa,e unul din putinii pe care l-as vedea interesat de asa ceva,si care are capabilitatea tehnica de a face un asemenea motor,dar bmw la ora asta - producator premium - am impresia ca, chitzaie de foame cand se uita la vanzarile pe anul asta.

Te angrenezi in F1 cand duduie piata si nu mai stii se sa faci cu banii,nu cand toata lumea e disperata ca nu mai vinde nimic.Poate sa vina mama si tata lui austriac Mateschitz si sa el explice el cum vor lua 15 titluri de campion impreuna,ca nu cred ca impresioneaza pe nimeni.

 

..in alta ordine de idei,l-ati vazut pe bombardierul asta? - Corberi quits racing after ‘disgraceful act’

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Method a spus:

...si cu motorul Renault 2nd hand vor ramane.

 

Ca la pariuri...cota 1.05 ca din 2022 sa avem din nou RedBull Renault.

 

Totusi, as mai lua in considerare optinea dezvolatarii propriului motor. Ar putea cumpara faciliatiile celor de la Honda din UK, si proabil intr-un parteneriat cu Cosworth sau alti producatori de motoare, ar putea prea bine sa-si dezvolte propriul motor. Nu cunosc latura economica si investitia neceseara construirii propriului motor, fata de "inchirierea" motoarelor de la alti producatori. Fiind totusi vorba de 2 echipe si 4 masini, cu posibilitatea semnarii unei alte echipe client (aici ma gandesc la Williams de ex.) si poate alte echipe noi care vin in F1...poate nu ar fi chiar o pierdere de bani.

Optiunea este foarte far fetched, iar constructia de motoare nu este chiar pentru oricine...DAR you never know. Oricum orice alegere iau, clar odata cu 2022 vor avea o cadere.

Acum 1 oră, Method a spus:

Celelalte optiuni sunt...hai sa spunem wishful thinking.

iar atragerea unui nou producator...no way.Mai ales acum cu covidul si scaderea cu 40% a pietei : ce producator in deplinatatea facultatilor mintale s-ar angrena intr-un sport ce necesita un know-how fantastic,R&D si investitii de sute de milioane anual (si din care ar scoate rezultate slabe cel putin in primii 4-5 ani),doar pt niscaiva publicitate?...publicitate ce s-ar putea sa fie chiar negativa daca rezultatele sunt f slabe,ceea ce e o mare posiblitate.

Sub nici o forma - intr-o asa recesiune eu cred ca toti stau pe burta si fac orice sa nu le scada actiunile la bursa ca sa nu ii f...a investitorii.Sa te apuci acum sa investesti in F1 mi se pare sinucidere.Cred ca si Honda tot de aia a plecat,indiferent ce "carbon print reduction enumereaza ei acolo.

 

Am citit ca Porsche ar fi facut un asemenea motor,l-a testat si dupa aia a zis "nu ne bagam".Hah !

Deci VAG nu se baga,Toyota (care e mult mai condusa de contabili decat VAG) nu se baga sub nici o forma,alti constructori mari,cine?GM?ahahha.Niciodata nu au fost interesati de asa ceva.Ford?Iarasi,demult nu se mai ocupa cu lucruri din astea,strategia americanilor de marketing nu e bazata pe F1.BMW?Producator de nisa,e unul din putinii pe care l-as vedea interesat de asa ceva,si care are capabilitatea tehnica de a face un asemenea motor,dar bmw la ora asta - producator premium - am impresia ca, chitzaie de foame cand se uita la vanzarile pe anul asta.

Te angrenezi in F1 cand duduie piata si nu mai stii se sa faci cu banii,nu cand toata lumea e disperata ca nu mai vinde nimic.Poate sa vina mama si tata lui austriac Mateschitz si sa el explice el cum vor lua 15 titluri de campion impreuna,ca nu cred ca impresioneaza pe nimeni.

 

Iti impartasesc parerea, nici eu nu cred ca exista posibilitatea angrenarii unui nou constructor in F1. Sigur azi nu putem povesti despre asta, dar aici totusi este vorba de 2022 and beyond. Sa speram ca in 2022 nu mai vorbim de covid, iar recesiunea sa fie defapt boom. Mai sunt unele voci, care spun ca odata cu iesirea celor de la Honda, FIA s F1 considera schimbarea motoarelor dupa anul 2022. Constructia motoarelor actuale este mult prea costisitoare, anul acesta pleaca Honda, anul viitor poate vine alta bomba...iar daca mai pleaca cineva, F1 este basically terminata. Se vorbeste despre conceptul LeMans, care de la LMP1 trec din 2021 la Hypercar.

F1 clar trebuie sa se adapteze vremuriilor, nu cred ca motoare care costa peste 10 milioane bucata sunt solutia. Pana si piata auto se imparte acuma, ardere interna si electic. Hybrid nu este solutia pe termen lung iar companiile auto nu mai investesc masiv in hybrid. F1 ar trebui sa pull the plug cat mai poate, fara pierderi enorme.

 

Variante? Posibil motoare 2l in 2t de ex. Alea ajung cu turbo lejer la 800-1000cp. Fiabilitate? Incepi cu 1 motor la 2 curse si in 5 ani trebuie sa te tina 1 motor 6 curse. Asa impingi inginerii sa faca chestii cu adevarat inovative.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, cuki a spus:

boom

Mai degrabă bum... 

Acum 4 ore, cuki a spus:

F1 ar trebui sa pull the plug

f1 e vârful tehnologiei. Uneia inutile, dar vârf ce plm. 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, cuki a spus:

Totusi, as mai lua in considerare optinea dezvolatarii propriului motor. Ar putea cumpara faciliatiile celor de la Honda din UK, si proabil intr-un parteneriat cu Cosworth sau alti producatori de motoare, ar putea prea bine sa-si dezvolte propriul motor.

Cred ca ar fi cel mai bine pt ei.E chestie de oameni pana la urma.Facilitati si uzine ai zis bine se gasesc,mai ales in UK,e vorba pana la urma de knowhow,de tehnica si de oameni.Daca gasesc oamenii potriviti,eu cred ca in 3-4 ani ar putea avea un motor performant.Pt ca managementul lor zbarnaie.Asta cred ca ar fi cea mai buna solutie,daca vor sa castige.

Acum 8 ore, cuki a spus:

Mai sunt unele voci, care spun ca odata cu iesirea celor de la Honda, FIA s F1 considera schimbarea motoarelor dupa anul 2022. Constructia motoarelor actuale este mult prea costisitoare, anul acesta pleaca Honda, anul viitor poate vine alta bomba...iar daca mai pleaca cineva, F1 este basically terminata. Se vorbeste despre conceptul LeMans, care de la LMP1 trec din 2021 la Hypercar.

F1 clar trebuie sa se adapteze vremuriilor, nu cred ca motoare care costa peste 10 milioane bucata sunt solutia. Pana si piata auto se imparte acuma, ardere interna si electic. Hybrid nu este solutia pe termen lung iar companiile auto nu mai investesc masiv in hybrid. F1 ar trebui sa pull the plug cat mai poate, fara pierderi enorme.

 

Variante? Posibil motoare 2l in 2t de ex. Alea ajung cu turbo lejer la 800-1000cp. Fiabilitate? Incepi cu 1 motor la 2 curse si in 5 ani trebuie sa te tina 1 motor 6 curse. Asa impingi inginerii sa faca chestii cu adevarat inovative.

Constructia motoarelor actuale este prea costisitoare pt ca ei insista pe porcaria cu un motor la xspe curse.Si pt ca se face R&D masiv.Constructia efectiva a motoarelor nu cred ca e costisitoare (pastrand proportiile desigur,adica sper ca nu comparam cu motoare de serie :) ).Materialele sunt aluminiu si cam atat,ok aluminiu inalt aliat 7000... si ceva dar alum,nu mai tin minte parca vibrochenul e otel?asa scrie regulamentul?Ok,sunt convins ca toti au turnatorii proprii,acolo e mai scump.Se face cnc la greu pe toate piesele si probabil se prelucreaza la fin manual atat matritele cat si piesele finite,dar c'mon.Tot mahle le face pistoanele si inj celor de la ferrari ca si la masinile de serie :P deci,ar putea sa faca si pt RBR teoretic nu?Problema e la partea electrica,motor baterii si mai ales soft,nu stiu daca acolo au supplieri.

Ummm,astia pe 1.6 4t deja au 1000 de cai,si stiu ca e un mini-trend pe 2t dar eu nu vad viitorul ca fiind 2t.F1 s-ar afunda,dupa cum ai spus hibridul e pe moarte si ei sa se duca si mai in spate la 2t?

Inginerii din f1 nu trebuie impinsi sa faca chestii inovative,daca nici cu calcatul asta de 1.6 v6turbo n-au facut inovatii in 6 ani cat s-au facut in alte domenii in 25-30 cred...s-au facut inovatii pe toate planurile,de la micsorarea masiva a traseului admisiei pt reducerea lagului,la acele turbine split/electrice care sunt fantastice dupa parerea mea,water-air-intercoolers samd (gandeste-te ca in 2014 nu mai stiau cum sa puna mai multe radiatoare sa raceasca motorul,acum nu mai stiu cum sa le micsoreze - iti dai seama cat s-a micsorat caldura degajata si deci a crescut eficienta?),la swirl-injection,pilot-injection samd.Motoare electrice,baterii si brake-by-wire nu mai zic.Deja daca ar aplica tot ce stiu intr-o masina de serie,cred ca ar consuma aia 3%.Sa cresti la randament peste 55% (recunoscut la tv,iti dai seama cat o fi real),in 6 ani?E fantastic ciclul de dezvoltare zic eu.Problema nu e aici,am zis intotdeauna ca problema lor e faptul ca le impun criterii de fiabilitate.

Acum 4 ore, john17 a spus:

f1 e vârful tehnologiei. Uneia inutile, dar vârf ce plm. 

Corect.

Nu e inutila,eu il asemuiesc cu un prototip.Un studiu.Prototipul nu e aplicabil pe strada in viata de zi cu zi,insa foloseste ca sursa de inspiratie ani intregi pt ingineri si designeri,da directia de dezvoltare.Usor-usor vor aplica pana la urma ceea ce se practica in f1,vorbesc despre motor,nu aero desigur.

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Method a spus:

Ummm,astia pe 1.6 4t deja au 1000 de cai,si stiu ca e un mini-trend pe 2t dar eu nu vad viitorul ca fiind 2t.F1 s-ar afunda,dupa cum ai spus hibridul e pe moarte si ei sa se duca si mai in spate la 2t?

Inginerii din f1 nu trebuie impinsi sa faca chestii inovative,daca nici cu calcatul asta de 1.6 v6turbo n-au facut inovatii in 6 ani cat s-au facut in alte domenii in 25-30 cred...s-au facut inovatii pe toate planurile,de la micsorarea masiva a traseului admisiei pt reducerea lagului,la acele turbine split/electrice care sunt fantastice dupa parerea mea,water-air-intercoolers samd (gandeste-te ca in 2014 nu mai stiau cum sa puna mai multe radiatoare sa raceasca motorul,acum nu mai stiu cum sa le micsoreze - iti dai seama cat s-a micsorat caldura degajata si deci a crescut eficienta?),la swirl-injection,pilot-injection samd.Motoare electrice,baterii si brake-by-wire nu mai zic.Deja daca ar aplica tot ce stiu intr-o masina de serie,cred ca ar consuma aia 3%.Sa cresti la randament peste 55% (recunoscut la tv,iti dai seama cat o fi real),in 6 ani?E fantastic ciclul de dezvoltare zic eu.Problema nu e aici,am zis intotdeauna ca problema lor e faptul ca le impun criterii de fiabilitate.

 

Eu ma gandesc pur realistic, si cum ai putea angreana mai multi producatori in F1.

 

Cand au trecut pe rahatu hybrid, trendul era si in piata de masini. DAR acolo repede si-au dat seama ca hibridul nu este o solutie pe termen lung. OK, Toyota tot o tine cu hibridul, chiar daca toti producatorii au deja minim un model full electric si commitment pe full electric, Toyota (pionerul green driving etc.) a ramas rau in urma la acest capitol. In rest insa, producatorii in principiu si-au divizat gamele, ori full electric ori combustie interna. 

Ceea ce este clar, masiniile electrice vor domina piata auto, dar niciodata nu o vor acapara intr-un procent majoritar. Asta inseamna ca motorul termic mai poate fi dezvoltat, si mai trebuie sa fie dezvoltat.

Varianta cu 2t in F1 am luat-o de la Pat Symonds, care totusi este CTO F1. https://www.motorsportmagazine.com/articles/single-seaters/f1/two-stroke-engines-eco-fuel-f1-aims-to-be-greener-than-formula-e 

Asta nu inseamna ca vom avea 2t in F1, posibil sa avem motoare cu tehnolgi inca neinventate. Cert este ca ceva ceva trebuie sa se schimbe, iar trendul din cate observ este revenirea "la origini". Formula E sa se ocupe de electriv, LeMans sa dezvolte hibridul (aici nu cunosc deloc detaliile noii hypercar class, care inlocuieste LMP1) iar F1 sa dezvolte motorul termic in asa fel incat sa-l duca la eficienta maxima

 

Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, john17 a spus:

Ce, hibridu'? 

ICE+electric motor+baterie....+desigur deploy.Din tot ceea ce fac astia in f1 sunt convins ca se poate invata si aplica pe strada.PArerea mea.

Acum 2 ore, cuki a spus:

Cand au trecut pe rahatu hybrid, trendul era si in piata de masini. DAR acolo repede si-au dat seama ca hibridul nu este o solutie pe termen lung. OK, Toyota tot o tine cu hibridul, chiar daca toti producatorii au deja minim un model full electric si commitment pe full electric, Toyota (pionerul green driving etc.) a ramas rau in urma la acest capitol. In rest insa, producatorii in principiu si-au divizat gamele, ori full electric ori combustie interna. 

Ceea ce este clar, masiniile electrice vor domina piata auto, dar niciodata nu o vor acapara intr-un procent majoritar. Asta inseamna ca motorul termic mai poate fi dezvoltat, si mai trebuie sa fie dezvoltat.

Perfect de acord cu tine in legatura cu hibridul.Toyota a facut un hop-si-asa cu Prius si de acolo a popularizat-o la toata gama.Merge treaba pt ca scapa omul de impozite avand hibrid iar toyota are o oarecare fiabilitate,dar,sunt perfect de acord cu tine - nu e de viitor,e doar un pas (timid) spre electrificare.

Groundbreakerul si deschizatorul de drumuri e Elon Musk cu Tesla care a revolutionat piata auto si a zguduit-o din temelii.Pana in 2012 cand a introdus Model S automobilele electrice practic nu existau,sau erau doar niste novelties.El a facut electricul practic ba mai mult,fun,si a dus treaba n pasi mai departe de unde o lasase Toyota cu Prius.Ne-a aratat viitorul.

In propozitia ta cu privire la masini electrice exista o contradictie - pai masinile electrice ori domina piata auto ori nu.Daca o domina,clar o vor acapara in procent majoritar :)  ,in fine,eu personal sunt de parere ca o vor acapara.Reteta e prea simpla si prea eficienta ca sa nu se intample asta.Mai ales coroborat cu normele de poluare din ce in ce mai restrictive si cu faptul ca deja producatorii fac bani bunicei cu masinile electrice de cand pretul kwh a scazut binisor sub 100 de coco la baterii.Piata auto electrice deja e peste 5% din vanzari,ceea ce e superb zic eu.

E win-win pe toate partile,plus ca toti pot sa spuna ca o ard green,ba sa se si albeasca precum face VW cu ID3 care a semnat acordul de no carbon print by 2050 cu amandoua mainile (fiind si singurul pare-mi-se?in ciuda a ceea ce spunea Honda deunazi :P )

Deci as spune sa ne asteptam ca ICE'ul sa devina o nisa.Ok,mai poate fi dezvoltat,dar gen 10 ani.

F1 nu va avea o problema (foarte mare) daca trece pe electric.DAR ar fi cazul sa fie un electric foarte crazy.Si care sa tipe sa urle,nu stiu,sa scoata un sunet.btw,iti dai seama ce pasi inainte ar face ansamblul motor baterie odata ce se pun inginerii echipelor din f1 sa il dezvolte?Cred ca si acum cu acest hibrid s-a imbunatatit mult toata treaba,dar atat motorul cat si bateria sunt foarte restrictionate in materie de harvesting,putere si inmagazinare.Daca s-ar da liber la asa ceva,cred ca in 5 ani ar fi un salt fantastic.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, Method a spus:

se poate invata si aplica pe strada

Abia aștept să te văd cum îți pui 247 de ventilatoare pe conservă când parchezi la kakaufland! :lol:

 

Link to post
Share on other sites

Ahaahah,nu asa maaai,ca noi avem ventilatoarele integrate :P

Si pe electric sunt ventilatoare sa tina bateriile in temperatura,deci oricum nu scapam de ele

...si prefer Lidl. :bounce:

Link to post
Share on other sites
Acum 20 ore, Method a spus:

In propozitia ta cu privire la masini electrice exista o contradictie - pai masinile electrice ori domina piata auto ori nu.Daca o domina,clar o vor acapara in procent majoritar :) 

 

Dap, poate ca reiese asa. La "domina" ma refeream la R&D, Marketing, Investment, Resurse, Focus etc. Asta insa nu ineamna ca vor avea si majoritatea din totalul vanzariilor. S-a intamplat cu Diesel de ex. Toti producatori investeau enorm in diesel, publicitatea era facuta in jurul dieselului, in showroom doar diesel aveai disponibil. L-au bagat si in motorsport si l-au marketat ca atare (LeMans, Dakar etc.)...dar la finalul anului tot benzina avea un mic avantaj. Aici ma refer doar la Europa unde dieselul a fost marketat masiv. 

Si acuma tin minte discutii diesel/benzina...cred ca miliarde de litri de alcool s-au consumat in febra discutiilor care-i mai bun.

Alt exemplu, USA unde azi Tesla domina piata...dar tot F150 este cea mai vanduta masina in state. 

 

Oricum, cum spuneai si tu...acuma 5 ani aveam Tesla si restu erau echivalente la childcar-uri vandute la pret de SUV. In 5 ani s-a schimbat complet piata electricelor, cine stie cum va arata anul 2030. Daca pretul unei masini electrice nu va depasi cu 10-15% pretul unei masini similare, daca tara are infrastructura pentru incarcare si daca timpii de incarcare scad la niste valori decente coroborat cu niste preturi de incarcare care sa fie mai mici decat echivalentul pretului achitat pe combustibil/100km...majoritatea vor cumpara electrice. 

Acum 20 ore, john17 a spus:

Abia aștept să te văd cum îți pui 247 de ventilatoare pe conservă când parchezi la kakaufland! :lol:

 

 

Eu abia astept sa vad ventilatoarele alea ce or face la Nurburgring...prognoza pe weekend este:

 

Sambata: Max 8 / Min 2  - 62% ploaie

Duminica: Max 8 / Min 3 - 63% ploaie

 

Tare ma tem ca s-or da dupa safetycar cateva ture pana le ingheata coitzele, dupa care trag la garaj 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, cuki a spus:

Toti producatori investeau enorm in diesel, publicitatea era facuta in jurul dieselului, in showroom doar diesel aveai disponibil. L-au bagat si in motorsport si l-au marketat ca atare (LeMans, Dakar etc.)...dar la finalul anului tot benzina avea un mic avantaj. Aici ma refer doar la Europa unde dieselul a fost marketat masiv.

Da,e interesanta discutia.VAG Group cred ca e cel care a revolutionat piata auto in Europa prin vestitul 1.9TD si apoi 1.9TDI care oferea performante si tehnologie nu similare ci superioare modelelor echivalente pe benzina,dar la consum si cheltuieli de exploatare foarte reduse.De acolo cred ca a plecat acel boom.Masini diesel au fost tot timpul dar nu erau foarte populare,datorita multitudinii de probleme si neajunsuri ale motoarelor diesel vechi.

Acum 4 ore, cuki a spus:

Si acuma tin minte discutii diesel/benzina...cred ca miliarde de litri de alcool s-au consumat in febra discutiilor care-i mai bun.

Alt exemplu, USA unde azi Tesla domina piata...dar tot F150 este cea mai vanduta masina in state.

Pt everyday life si everyday user,eu nu cred ca e ceva mai bun decat dieselul,si doar cruciada cu normele de poluare a putut sa il opreasca.Acum normal ca este in cadere libera,dar cred ca si la ora actuala are un marketshare fantastic - nu din masinile noi vandute ci din parcul auto al tarilor centru si est europene.

Dieselul va fi intotdeauna mai bun datorita randamentului sporit dar si tehnologiei superioare care s-a implementat in aceste motoare comparativ cu benzina.Imi aduc aminte ca pana acum vreo 10 ani puteai avea acces la inj directa electronica,common rail turbo variabila cu intercooler samd,deci "the works" pe aproape orice motor diesel insa maj motoarelor benzina erau inca "vestitele" 1.4/1.6i normal aspirate si cu mpi.Deci "competitia" nu mi se pare corecta...la ora actuala cand avem motoare de la VAG care chiar si pe 2.0 pun multi injection (directa+indirecta),turbo geom variabil,si mai ales water-cooled intercooler care scurteaza masiv traseul si da acel raspuns demn de aspirate si cu asemenea puteri de peste 250 de cai...deja dieselul pare antic.

Deci in concluzie,referitor la care e mai bun gen "brusli il bate pe vandam",as zice ca depinde pentru cine si pentru ce.Depinde ce se vrea de la respectiva masina in materie de performante fiabilitate cheltuieli de exploatare.Dar inca sunt de parere ca dieselul e un allrounder fantastic,iar consumul care ne roade pe noi romanii va fi intotdeauna mai bun.Randamentul....

F150...se vinde unul la 23secunde?daca imi aduc bine aminte?Geniali cei de la Ford.Asta apropo "fulfilling customer's expectations"...e perfect pt ei.

 

Acum 4 ore, cuki a spus:

In 5 ani s-a schimbat complet piata electricelor, cine stie cum va arata anul 2030. Daca pretul unei masini electrice nu va depasi cu 10-15% pretul unei masini similare, daca tara are infrastructura pentru incarcare si daca timpii de incarcare scad la niste valori decente coroborat cu niste preturi de incarcare care sa fie mai mici decat echivalentul pretului achitat pe combustibil/100km...majoritatea vor cumpara electrice.

Cica Honda prevede ca in 2030 peste 60% din vanzarile sale sa fie electrice.Am mai zis - oamenii vor face bani grei din aceste vehicule,mai ales cu dezvoltarea masiva a bateriilor.

Nu conteaza daca exista charging infrastructure - producatorii vor vinde iar publicul va cumpara.Sunt masini noi,touchscreen'uri and shit,e acel cuplu fantastic,e treaba cu no-gas,oamenii le doresc si le vor cumpara.Lasa ca le incarca la priza acasa.

Nu cred ca sunt departe vremurile cand vom vedea n prelungitoare iesind pe geam de la etajul 4 al blocurilor din Dr.Taberei sa alimenteze masinile parcate una peste alta jos in fata blocului :) Ceea ce e mai naspa e ca nu vor mai putea mosii mesteri la ele in parcare ca sunt la 380V si orice greseala ii va baga putin sub tensiune :bounce:

 

Hai cu ploaia pe Nurburgring - oare va mere bine (ca de obicei) arogantul pe ploaie?

Link to post
Share on other sites

Weekend interesant în Deutschland. Ieri nu s'a rulat nici măcar 1 metru, a plouat cu găleata toată ziua și a fost ceață, așa că Mick Schumacher și Callum Ilot și'au ratat șansa de a debuta.

Azi în ultimul antrenament Stroll nu a ieșit pe pistă, iar în calificări, surpriza, cine a apărut? Hulk. Din pacate pleacă ultimul din grilă. Stroll nu se simte bine, are febră și nu a ieșit pe circuit, sper nici mâine să nu iasă.

Covid'ul a lovit în plin la Mercedes, 6 mecanici sunt pocniți, dar asta nu i'a oprit să blocheze fața grilei: Bottas și Ham.

Cel mai impresionant a fost Leclerc, pleaca de pe 4.

Pe mâine se anunță ploaie, așa că o sa fie extrem de interesant.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...