Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 minute, l.u.v a spus:

 

Eu sunt convins că până a procesat ce face prostul, a intrat în el.

 

E ceva ce seamana cu Spa in 1998, MS si Coulthard, frana pe trasa ideala ca sa te lasi depasit

MV se lasa depasit inainte de pct masurare DRS, ceea ce ii dadea dreptul sa deschisa DRS-ul imediat si dat faptul ca era pe trasa ideala il redepasea pe cioroi in aceiasi linie.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la urma urmei Wax a iesit destul de bine pe locul doi....

daca nu se intrerupea cursa cu primul steag rosu, (unde a castigat un schimb de pneuri gratis...), era mult si in urma lui Bottas..., pe care in conditii normale la cum au mers Mertz-urile nu prea cred ca-l putea depasi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, Speedy.K said:

Ce nu am inteles in toata golania dintre Ham si MV a fost faza cu franarea/ proptitu in kur. De ce Ham nu l-a depasit furtunos pur si simplu cand ala a incetinit? Chiar daca nu te prinzi ce l-a apucat. Ca loc era. Adica... te chinui sa-l ajungi si sa-l depasesti pe unu si cand ala o lasa lesinata tu nu treci urgent de el?! Sau de fapt nu vroia sa depaseasca ci sa il tatoneze din spate si sa-l arda pe final?

 

Asta a fost și nedumerirea mea pe moment :) Era evident că Verstappen încetinea - că o făcea din adins sau avea o problemă, în genul ăsta de duel reflexul este să treci de adversar. De fapt a clarificat chiar el treaba la conferința de presă (am pus-o aici), chiar dacă s-a dat lezat ca o divă pe radio (nu este pentru prima dată): și-a dat seama că Verstappen îl lasă intenționat să treacă pentru a prinde DRS-ul și nu a vrut să-l depășească. Verstappen a decelerat inițial, apoi când a văzut că tot nu trece de el, a și frânat.

 

11 minutes ago, Tzitzicat said:

E ceva ce seamana cu Spa in 1998, MS si Coulthard, frana pe trasa ideala ca sa te lasi depasit

 

Aia a fost mai urâtă și mai gravă pentru că era pe ploaie iar Schumacher venind din spate nu avea nici vizibilitate pentru a putea anticipa. Încerc să-mi aduc aminte ce penalizare a primit Coulthard pentru faza respectivă. Tu mai ții minte? :) 

 

13 minutes ago, apriliacluj said:

daca nu se intrerupea cursa cu primul steag rosu, (unde a castigat un schimb de pneuri gratis...), era mult si in urma lui Bottas..., pe care in conditii normale la cum au mers Mertz-urile nu prea cred ca-l putea depasi....

 

Așa este, dar cum am menționat mai sus: a fost o decizie strategică asumată. Chiar pe asta mizau cei de la Red Bull. Pe circuit nu aveau cum să depășească Mercedes-urile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

 

Aia a fost mai urâtă și mai gravă pentru că era pe ploaie iar Schumacher venind din spate nu avea nici vizibilitate pentru a putea anticipa. Încerc să-mi aduc aminte ce penalizare a primit Coulthard pentru faza respectivă. Tu mai ții minte? :) 

 

Nu mai tin minte decat ca l-a "alergat" prin boxa si i-a umplut frigiderul...live

Cred ca asta l-a durut pe Coulthard mai mult😀

In 2003 David Coulthard admitted for the first time the crash at Spa was his fault: "The reality is that I lifted to let him pass me, but I lifted in heavy spray on the racing line. You should never do that. I would never do that now.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, Tzitzicat said:

In 2003 David Coulthard admitted for the first time the crash at Spa was his fault: "The reality is that I lifted to let him pass me, but I lifted in heavy spray on the racing line. You should never do that. I would never do that now.

 

Exact. Și nu a primit nici măcar o avertizare din partea stewarzilor, nimic. Nada. Rien. A fost amuzant că a menționat chiar el despre incident comentând cursa. Acum se aruncă cu pietre și penalizări în Vertsappen pentru că a făcut ceva similar în cadrul unui duel direct cu adversarul la titlu (acolo Schumacher era lider și-l depășea pe Coulthard cu un tur).

 

Sunt curios dacă ia foc planeta în cazul în care Verstappen face schema "Senna '90" cu Hamilton în primul viraj la Abu Dhabi și ia titlul. Premisa este acolo: primul viraj este unul rapid, la fel ca la Suzuka. Cât de tare ar fi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, PzKpfW a spus:

 

Exact. Și nu a primit nici măcar o avertizare din partea stewarzilor, nimic. Nada. Rien. A fost amuzant că a menționat chiar el despre incident comentând cursa. Acum se aruncă cu pietre și penalizări în Vertsappen pentru că a făcut ceva similar în cadrul unui duel direct cu adversarul la titlu (acolo Schumacher era lider și-l depășea pe Coulthard cu un tur).

 

Sunt curios dacă ia foc planeta în cazul în care Verstappen face schema "Senna '90" cu Hamilton în primul viraj la Abu Dhabi și ia titlul. Premisa este acolo: primul viraj este unul rapid, la fel ca la Suzuka. Cât de tare ar fi?

Regulamentul e aiuristic la steag albastru (asta daca mai e asa cum il stiam eu)

Parca se semnaliza la 1.2 secunde, fara obligatia de a elibera trasa

Unii se dau la o parte, altii nu......

Si.....nu, Coulthard e pe dos....acum😀

https://www.gpfans.com/en/f1-news/73196/coulthard-hints-at-hamilton-blame-for-verstappen-crash-despite-penalty/

Asta desi pe telemetrie Verst a franat

Coulthard nu😀

Editat de Tzitzicat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, PzKpfW a spus:

 

 

 

Sunt curios dacă ia foc planeta în cazul în care Verstappen face schema "Senna '90" cu Hamilton în primul viraj la Abu Dhabi și ia titlul. Premisa este acolo: primul viraj este unul rapid, la fel ca la Suzuka. Cât de tare ar fi?

as zice ca atunci Wax ar fi descalificat pentru tot sezunul, cum a patit si M Sch in 1997 dupa acrosajul intentionat cu Villeneuve....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tare nea' Coulthard. Deși este britanic, este obiectiv. La polul opus, taica Hill nu pierde nicio ocazie să-l pupe-n dos pe #44. Sunt chiar unii britanici care sunt scârbiți de cât de partizan este în analiză și comentarii.

 

19 minutes ago, Tzitzicat said:

Asta desi pe telemetrie Verst a franat

Coulthard nu

 

Corect. Însă Schumacher nu a avut luxul vizibilității pe care l-a avut Hamilton. Se vede clar cum realizează că Verstappen încetinește, decelerează și el și retrogradează câteva trepte în cutie (pe o secțiune unde normal se accelerează), alegând deliberat să rămână pe aceeași trasă, în spatele lui.

 

1 minute ago, apriliacluj said:

as zice ca atunci Wax ar fi descalificat pentru tot sezunul, cum a patit si M Sch in 1997 dupa acrosajul intentionat cu Villeneuve....

 

Evident. Eram retoric. L-ar penaliza probabil cumva și pentru 2022 și l-ar băga la carceră. Senna a scăpat (deși a recunoscut ulterior că manevra de la Suzuka a fost intenționată!) pentru că era Senna. Cum spunea Brundle: Senna poziționa mașina în așa fel încât să-i lase adversarului doar două posibilități - fie îl lăsa să treacă, fie se acroșau. Bineînțeles, când o făcea Senna era în regulă. Când o face altul (inclusiv Schumacher), îl ardem pe rug :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, PzKpfW a spus:

....când o făcea Senna era în regulă. 

totul a inceput din 1989 in penultima etapa,  din Japonia, cand Prost l-a scos pe Senna si acesta a pierdut titlul mondial...

in anul urmator Senna i-a intors polita...

PS. in fine, e istorie deja....

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

totul a inceput din 1989 in penultima etapa,  din Japonia, cand Prost l-a scos pe Senna si acesta a pierdut titlul mondial...

in anul urmator Senna i-a intors polita...

PS. in fine, e istorie deja....

Parca asa imi aduc si io aminte, cam ca prin vis, asa, ca a fost o polita platita, nu l-a apucat pe Senna asa, din senin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, nu i-a convenit faptul că plecarea din pole îl dezavantaja (era pe interior, dar pe partea murdară a pistei). Prost a plecat de pe 2, dar fiind pe trasa gumată s-a lansat mai bine. În primul viraj a intrat în Prost, au abandonat amândoi, Senna a devenit campion mondial. Pentru cei care nu au văzut/nu-și amintesc:

 

 

2 hours ago, apriliacluj said:

totul a inceput din 1989 in penultima etapa,  din Japonia, cand Prost l-a scos pe Senna si acesta a pierdut titlul mondial...

 

Dacă a fost mișcare intenționată din partea lui Prost în '89 (lucru disputat) a fost clar mai puțin evident ca mișcarea lui Senna din 1990. Iar Senna a și recunoscut intenția ulterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Well, what can you say about that? After I'd retired we talked about it, and he admitted to me - as he did to the press - that he'd done it on purpose. He explained to me why he did it. He was furious with Balestre* for not agreeing to change the grid, so that he could start on the left, and he told me he had decided that if I got to the first corner ahead of him, he'd push me off. What happened in Japan in '90 is something I will never forget, because it wasn't only Ayrton who was involved. Some of the people at McLaren, a lot of officials - and a lot of media - agreed with what he'd done, and that I couldn't accept. Honestly I almost retired after that race. As I always said, you know, he didn't want to beat me, metaphorically he wanted to destroy me - that was his motivation from the first day."

- Alain Prost, despre Suzuka '90

 

*Jean-Marie Balestre, oficial francez și președintele FIA la vremea respectivă, considerat de Senna ca fiind partizanul lui Prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa Wiki, cam asta a fost in 1989, in Japonia:

 

Race 15: Japan[edit]

Then the Formula One circus arrived at Suzuka, Japan near Nagoya for the now infamous penultimate round for the championship. Prost said he would not leave the door open for his teammate, who he felt had made far too many risky moves on him.[35]

Senna took pole, but Prost beat him away from the grid and led by 1.4 seconds by the end of the first lap. By lap 15, however, Senna was all over the back of Prost's McLaren after moving through both Williams and Benettons. He whittled down Prost's 5 second lead to just under a second by lap 30, but the latter pulled a few seconds ahead by the 35th lap. By the end of lap 46, with 7 to go, the gap was just over a second. Senna, further back than he had been earlier in the race, made a move on Prost in the chicane before the start-finish straight. True to his word, Prost closed the gap and the two skidded into the escape road and both engines stalled.[citation needed] Prost jumped from his car. Senna, however, got a push from the marshals to restart his dead engine and returned to the track.

After pitting for repairs, Senna worked his way past both Williams and the Benettons to take a three-second victory. However, his altercation with Prost seven laps earlier meant he had missed the chicane and, according to FIA and FISA president Jean Marie Balestre, had not completed the lap. It is worth noting that many drivers in previous races had used the escape roads near chicanes after on-track incidents, as is customary, without receiving penalties. A penalty could have been given for restarting his stalled engine, which is technically illegal, but the stewards only considered the shortcut for the penalty. He was disqualified and Nannini revelled in his first Grand Prix victory. The new Williams FW13s of Patrese and Boutsen finished second and third, putting them five points ahead of the Ferrari team in the race for second. Piquet, Brundle and Warwick clinched the remaining point-paying positions.

McLaren went on to appeal the decision. With the matter hanging in the air, Senna went on record saying it was a plot and conspiracy against him by Balestre, who he said favoured Prost. Senna would comment again on the matter after sealing his 1991 championship, reiterating his belief that he had been unfairly treated.

 

 

 

 

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

 

 

*Jean-Marie Balestre, oficial francez și președintele FIA la vremea respectivă, considerat de Senna ca fiind partizanul lui Prost.

yepp, cam asa :) :)

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  

3 minutes ago, PzKpfW said:

Mult mai greu? Nu știu ce să zic. Două zone DRS lungi. Dacă Mercedes fac manevra cu motorul (20-30 km/h în plus) sigur nu vor avea mari dificultăți în a depăși.

 

image.thumb.png.72951c20748f8fbb2607311807cd5960.png

 

EDIT: Hamilton nu va avea mari dificultăți în a depăși.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal îmi place de Brundle și de cum scrie/comentează. Dești este britanic, este imparțial (contrar majorității media din zona F1 care este partizană). Se contrazice însă puțin aici - în mod conștient:

 

"I'm in awe of Verstappen's driving skills and racing nous, and have championed him since the Chinese Grand Prix of 2015 when he was in the Toro Rosso. His touch and control behind the wheel is something to behold, but it saddens me that he's resorting to such tactics, he's better than that."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...