Jump to content

Formula 1


Jorge Lorenzo
 Share

Recommended Posts

14 hours ago, Method said:

Stiu,e o privire relativ simplista,insa ideea de baza ramane.Si nu e gresita.Motoarele alea sunt departe de ceea ce ar putea fi.Noroc cu Gigi ca i-a mai adus in anii 90-2000 ca erau prin anii 80 inainte sa ii forteze el sa inoveze.De toti vb nu de Ducati - Gigi a ridicat stacheta si ceilalti vrand-nevrand au trebuit sa reactioneze cumva.

 

Tocmai, având în vedere că sunt acolo oameni ca Gigi (și toată echipa lui, că nu e singur), dacă se putea face carcasa de carbon pentru cutie și era un avantaj de găsit acolo sigur se întâmpla până acum. Sunt multe elemente pe care noi nu le știm, multe informații tehnice la care nu avem acces. Să presupunem că știm noi mai bine decât acei ingineri care activează la vârful motorsportului este puțin pueril.

 

14 hours ago, Method said:

Eh,nu stiu ce sa zic.Aici RB a fost echipa mai buna.

 

Din ce punct de vedere? Personal mi se pare căt atât în Bahrain cât și aici, piloții au făcut diferența. Din contră, Red Bull se poate spune că a greșit puțin cu strategia lui Pérez - deși a fost și multă neșansă acolo. Monoposturile Red Bull și Ferrari sunt teribil de apropiate, și Newey a spus că "este incredibil cât de apropiate ca performanță pe tur sunt niște mașini atât de diferite".

 

14 hours ago, Method said:

Iar asta cu "multiplul campion al lumii este si el arogant"....pai e de la sine inteles - normal ca cineva care e de 7 ori campion e arogant.Nu e la nivelul lui Verst - ala era arogant de la 4 ani si acum e la un nivel...imbecil deja,dar si Hamilton e pe aproape...ok,ok spre deosebire de Verst ,Ham pastreaza o pojghita de afabilitate pt presa/public samd pt ca asa da bine,dar in sinea lui e f arogant.

Dar repet - asta nu face fitzele si atitudinea lui Verst mai scuzabile si mai putin enervante.

 

Verstappen are un complex de superioriate dat de modul în care a fost crescut. Ambii părinți piloți, educație spartană și viață în întregime dedicată circuitului. Iar faptul că până acum și-a zdrobit toți coechipierii îi întărește impresia proprie de super-pilot. Trebuie însă reamintit că omul are 24 de ani. Dacă vrei să compari, trebuie comparat cu Hamilton din 2008, nu cu cel actual.

 

14 hours ago, Method said:

Penalizarea lui Stroll mi s-a parut corecta.

 

Albon a fost penalizat, nu Stroll.

 

Latifi se auto-critică. Are și de ce: două accidente în ultimele 3 curse. Cam inacceptabil pentru un pilot de F1. Mai ales în cazul în care este constant mai lent față de coechipieri.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Villeneuve a devenit cam măscărici în presă, nimeni nu-l mai ia în serios. Are dreptate în principiu, Hamilton nu este un pilot de 7 titluri mondiale. Nu a trebuit să se întrebuințeze mult, mai ales după plecarea lui Rosberg. Iar Wolff l-a ținut în puf și i-a oferit un coechipier locotenent. Dar este un pilot bun. Poate dacă obținea unul, două sau trei titluri ar fi fost mai corect din punct de vedere al talentului și al statisticii. De reamintit faptul că dacă nu ar fi fost convins de Lauda să semneze cu Mercedes în 2012, ar fi rămas cu un singur titlu mondial - și acela câștigat la limită și într-un mod cam dubios.

Link to comment
Share on other sites

Fanii bronzatului, vă simteți bine? Cum îl bătu terrieru' pe marele campion? 😳 Are țoțo covid, nu le-a mers radio, ce plm s-a întâmplat? 

Prodigiosu' wax unde e? 

Link to comment
Share on other sites

Vax era bine înainte să-i ia foc tăurașul. Fanii lui bronz știm ff bine ca ies la lăudat doar când trebuie, in rest sunt pitiți bine și așteaptă "primăvara" 

În alta ordine de idei de confirma talentul/meritul titlurilor lui el negro. În 2 din 3 curse a luat bătaie de la rookie

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, danypop a spus:

 confirma talentul/meritul titlurilor lui el negro. În 2 din 3 curse a luat bătaie de la rookie

👍

Nu că ar fi slab ca pilot, dar dominația lui s-a datorat în mare măsură mașinii. 

Acum 2 ore, danypop a spus:

Vax era bine înainte să-i ia foc tăurașul. 

Tot de la pompa fia o fi luat foc vițelușu'? 

Ce elegant mișca wax mâna chemând stingătoru'! 😁

Link to comment
Share on other sites

Plângăcios! Pe terrier nu-l reclamă? N-a țipat pe radio să se dea la o parte să treacă dumnealui? 

Link to comment
Share on other sites

Comentariul respectiv din partea lui Hamilton nu era legat de Russell sau de echipă:

 

In the closing stages of the Melbourne race, Hamilton was starting to close in on team-mate George Russell, who had got ahead of him to run third thanks to a well-timed safety car. As the pair ran around unchallenged from behind, Hamilton said on the radio: "You guys put me in a really difficult position."

 

While some interpreted the message as a criticism of the team, because Russell had got ahead of him at the stops, Hamilton has made it clear that it was actually nothing to do with the position changes. Instead, he explained that the comment was in reference to him having to back off the pace and run in clear air, because his engine was overheating as he circulated behind Russell. "Basically, I couldn't race for position because the car was overheating," he explained after finishing fourth. "So I had to back off."

 

În același timp se văd clar semne de frustrare legate de performanța materialului și de faptul că Russell îl cam surclasează în momentul de față. Dacă Mercedes nu vin cu ceva nou și eficient la Imola, sezonul s-a cam încheiat pentru ei și probabil vor începe să se concentreze pe 2023.

 

O cursă destul de anostă în Australia în rest. Leclerc este aproape intangibil în acest moment. Monopostul Ferrari este rapid și în același timp fix pe placul lui. Spre deosebire de Sainz, care nu este un pilot slab ci unul care nu reușește deocamdată să scoată totul din monopostul pe care-l are. Ferrari au încă probleme cu țopăitul/porpoising, mai ales la început de cursă. Din acest motiv nu pot merge cu o gardă la sol foarte joasă (cum o fac Red Bull de exemplu). Dacă rezolvă și problema asta, vor fi imbatabili.

 

Red Bull s-au confruntat (se pare) cu încă o problemă de alimentare. Două abandonuri tehnice în trei curse pentru Verstappen - situația este destul de critică.

 

Charles Leclerc a obținut DotD, dar cel care l-a meritat mai mult a fost Albon, care a dus un Williams slab în top 10 grație unei curse foarte bune și a unei strategii inspirate. Kudos lor.

 

Nu prea înțeleg ce s-a întâmplat cu Haas și unde s-a dus performanța lor din primele două curse.

 

image.thumb.png.ddec642902c26732e4331195db6aedfe.png

Link to comment
Share on other sites

Dupa 3 curse, eu imi mentin parerea precum si pronosticul de la inceputul sezonului, chiar daca mai sunt multe curse, iar avantajele de azi, pot fi intoarse in 2 sapt. 

Asa cum banuiam, RedBull va avea probleme de fiabilitate...ceea ce este si normal avand in vedere ca este primul an cand se ocupa direct de PU. Frustrarea aceasta se vede mult prea bine la Max si la sagetiile pe care le trimite in declaratii. Pretentiile la titlu sunt cel putin in mometul de fata zero.

Mercedes cu masina net inferioara, a reusit sa nu piarda chiar asa de mult teren..iar daca Sainz o mai comite copilareste, degeaba castiga Leclerc, ca tot Mercedes strange mai multe puncte cu ambii piloti. 

Acuma la Imola din declaratii se zicea ca Mercedes vor aduce si ceva Upgrade-uri, deci s-ar putea sa mai castige niste zecimi in batalia cu Ferrari.

 

Sper sa-i tina pe Ferrari acest momentum de inceput de sezon, cel putin pana acuma Leclerc se impaca foarte bine cu masina, nu distruge gumele (spre deosebire de RedBull)...daca mai rezolva si acel hopping, ar fi superb. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, bmdbmw a spus:

Nu cred ca vine cineva cu update-uri la Imola, e weekend cu timp limitat de teste pentru ca are cursa sprint. 

 

Da, ce stiam eu erau zvonuri...dar au confirmat ca nu aduc update-uri, inclusiv RedBull

Link to comment
Share on other sites

După Imola poate îi iau și pe fierrari la puricat, presimt că iar au făcut vreo nașpă de merg așa bine. 

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Acum 34 minute, ENEOS a spus:

După Imola poate îi iau și pe fierrari la puricat, presimt că iar au făcut vreo nașpă de merg așa bine. 

 

Posibil, dar si benzina de la Shell este E10 2nd gen...restu merg cu E10 1st gen. Se presupune ca si de la furnizorul de benzina au avantaj

Link to comment
Share on other sites

Poate au facut, poate n-au facut, dar sigur au cateva avantaje:

 

1. Anul trecut au dezvoltat doar masina pentru 2022 (si motorul care chiar daca nu are split turbo cica solutia cu turbina clasica le permite sa o invarta la mai multe rotatii fata de split turbo)

2. Au un simulator nou care nu mai e decalibrat fata de informatiile de pe circuit, acum setarile gasite in simulator dau aceleasi rezultate si pe pista

3. Datorita clasarii proaste din 2020 au avut voie ca in 2021 sa foloseasca tunelul de vant la pragul de 102.5% fata de standard. Aditional, Haas au avut si mai mult timp, ghiciti voi ce au studiat avand in vedere ca exista elemente comune Ferrari - Haas.

 

E10 gen2 a fost deja mentionat, e dezvoltat de o subsidiara Shell si este livrata doar catre Ferrari (nici echipele de client Ferrari nu au acces la E10 gen2). Pana ajung ceilalti sa aiba E10 gen2 parca vad ca o sa aiba Ferrari acces la E10 gen3.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Bulldog46 said:

Dupa 3 curse, eu imi mentin parerea precum si pronosticul de la inceputul sezonului, chiar daca mai sunt multe curse, iar avantajele de azi, pot fi intoarse in 2 sapt.

Mercedes cu masina net inferioara, a reusit sa nu piarda chiar asa de mult teren..iar daca Sainz o mai comite copilareste, degeaba castiga Leclerc, ca tot Mercedes strange mai multe puncte cu ambii piloti. 

 

Statistic, istoria te contrazice.

 

image.thumb.png.59e0b7771d0df6f5e1c71772373d4556.png image.thumb.png.48f0adddfb17cce6e6401de015a88a0a.png

 

Sper să ai dreptate, dar singurii care se pot bate cu Ferrari în momentul de față sunt Red Bull și Mercedes - iar la performanță pură, doar primii. Mercedes au avut mult noroc deocamdată, dar se termină la un moment dat.

 

8 hours ago, Bulldog46 said:

ceea ce este si normal avand in vedere ca este primul an cand se ocupa direct de PU.

 

Concluzia este prea simplistă. În primul rând pentru că în afară de problema lui Gasly din prima cursă, nu partea de motor a dus la abandonurile monoposturilor RB/AT. Apoi pentru că Honda se ocupă în continuare de dezvoltarea motorului respectiv, de facto. Motiv pentru care sigla HRC apare încă pe capota motor.

 

image.thumb.png.ee821a1efcaeb7cafe6b26f6019fac01.png

 

8 hours ago, Bulldog46 said:

Acuma la Imola din declaratii se zicea ca Mercedes vor aduce si ceva Upgrade-uri, deci s-ar putea sa mai castige niste zecimi in batalia cu Ferrari.

 

În același timp, nici Ferrari nu stă pe loc. Au un update pe partea de motor pregătit pentru Imola. Iar oricum în momentul de față Mercedes nu se bat cu Ferrari.

 

8 hours ago, Bulldog46 said:

nu distruge gumele (spre deosebire de RedBull)

 

Este o chestiune de setup în primul rând acolo. Ferrari merg cu mai multă apăsare aero față de Red Bull, motiv pentru care sunbt mai lenți pe secțiunile rapide dar conservă gumele mai bine.

 

6 hours ago, bmdbmw said:

1. Anul trecut au dezvoltat doar masina pentru 2022 (si motorul care chiar daca nu are split turbo cica solutia cu turbina clasica le permite sa o invarta la mai multe rotatii fata de split turbo)

2. Au un simulator nou care nu mai e decalibrat fata de informatiile de pe circuit, acum setarile gasite in simulator dau aceleasi rezultate si pe pista

3. Datorita clasarii proaste din 2020 au avut voie ca in 2021 sa foloseasca tunelul de vant la pragul de 102.5% fata de standard. Aditional, Haas au avut si mai mult timp, ghiciti voi ce au studiat avand in vedere ca exista elemente comune Ferrari - Haas.

 

Corect ceea ce ai rezumat, cu câteva mențiuni - 

  1. Dezvoltarea au început-o de prin 2018, de când regulile pentru 2021 (devenit 2022) s-au clarificat. Toți au făcut asta, doar că majoritatea nu au bugetul celor de la Ferrari. Iar cei care-l au (în principiu Red Bull ȘI Mercedes) au fost practic implicați în fiecare an  de atunci în lupta pentru titlu.
  2. Noul simulator cred că a avut un impact foarte redus (dacă a avut) în ceea ce privește nivelul la care sunt anul ăsta. Știu că plănuiau să-l aibe funcțional pentru Q1 2022 (adică acum) dar nu am auzit vreo confirmare de atunci.
  3. Asta este foarte corect și aici cred că a fost impactul cel mai mare. O explicație mai detaliată:

In years gone by, the amount of aerodynamic development was unrestricted. It meant some teams ran their wind tunnels 24 hours a day, seven days a week. Some teams even ran more than one wind tunnel. That kind of development helped teams gain crucial tenths of seconds, but was hugely expensive.
 

In recent times, restrictions have been introduced, to the point that up until this year, teams were limited to 65 runs in the wind tunnel per week. [For 2022], in conjunction with the introduction of the cost cap, the default allowance will be reduced by more than 30% to just 40 runs per week. Furthermore, for the very first time, each team’s allowance of wind tunnel and CFD testing time will be defined by on-track performance.
 

From 2022 onwards, the allocations reduces for all bar the 9th- and 10th-placed teams. The top team would receive 70%, which sees their allocation drop to 28 runs per week. The 9th-placed team would receive the same allocation as the previous year, while the 10th-place team will see an increase by one run to 46.

 

image.thumb.png.20583c20ed71b7a2cb0720455a2ae37f.png image.thumb.png.e4cdfcad13e7adf5c4bf01489f590e97.png

 

 

8 hours ago, bmdbmw said:

Nu cred ca vine cineva cu update-uri la Imola, e weekend cu timp limitat de teste pentru ca are cursa sprint. 

 

În principiu da, dar depinde de situație. Mercedes de exemplu sunt sigur că vor veni cu ceva nouătăți fiind presați de situația în care se află. Ca regulă generală, prima etapă europeană a fiecărui sezon este cursa în care începe războiul dezvoltării. Problema este că anul ăsta prima cursă europeană este la Imola, un circuit unde echipele nu au au foarte multe date (de obicei era la Barcelona, circuit folosit intens pentru teste). Mai mult, după Imola urmează încă o cursă non-europeană (Miami) înainte de revenirea pe termen mai lung în Europa (după Spania, caravana mai părăsește doar o singură dată continentul până în octombrie).

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Acum 14 ore, PzKpfW a spus:

Sper să ai dreptate, dar singurii care se pot bate cu Ferrari în momentul de față sunt Red Bull și Mercedes - iar la performanță pură, doar primii. Mercedes au avut mult noroc deocamdată, dar se termină la un moment dat.

Concluzia este prea simplistă. În primul rând pentru că în afară de problema lui Gasly din prima cursă, nu partea de motor a dus la abandonurile monoposturilor RB/AT. Apoi pentru că Honda se ocupă în continuare de dezvoltarea motorului respectiv, de facto. Motiv pentru care sigla HRC apare încă pe capota motor.

 

Intradevar doar RedBull ajung la nivelul celor de la Ferrari, dar pana acuma doar pe circuite de viteza, care nu solicita anvelopele prea tare. In Australia, chiar si fara abandon, Verstappen nu a avut nicio sansa.

Chestiunea cu motorul cred ca este un pic mai complicata. Intradevar are sigla HRC, si marea majoritate din inginerii Honda au trecut la RedBull, doar ca tot s-au facut schimbari mai ales in zona de management. 

RedBull l-a adus pe un sef de departament de la Mercedes, in rol de sef peste divizia de motoare, iar din unele declaratii aparent mai multi ingineri de la Mercedes au mers spre RedBull. Deobicei asemenea schimbari au nevoie de un pic de timp pentru a crea sinergia necesara. Iar asta se vede cel mai bine anul acesta. Chiar daca motorul in sine (creat de HRC) nu are probleme, fix ceea ce s-a modificat de cand cu "noua structura" da semne de sensibilitate. Vedem cursele urmatoare cum evolueaza RedBull, daca nu isi rezolva problemele in doua sau trei GP-uri, este bye bye orice speranta la titlu

Acum 14 ore, PzKpfW a spus:

În principiu da, dar depinde de situație. Mercedes de exemplu sunt sigur că vor veni cu ceva nouătăți fiind presați de situația în care se află. Ca regulă generală, prima etapă europeană a fiecărui sezon este cursa în care începe războiul dezvoltării. Problema este că anul ăsta prima cursă europeană este la Imola, un circuit unde echipele nu au au foarte multe date (de obicei era la Barcelona, circuit folosit intens pentru teste). Mai mult, după Imola urmează încă o cursă non-europeană (Miami) înainte de revenirea pe termen mai lung în Europa (după Spania, caravana mai părăsește doar o singură dată continentul până în octombrie).

 

Uite ca s-ar putea sa aiba din nou noroc cu caru Mercedes. Sunt ceva sanse de ploaie la Imola

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Bulldog46 said:

Uite ca s-ar putea sa aiba din nou noroc cu caru Mercedes. Sunt ceva sanse de ploaie la Imola

 

Da și nu. Dacă se concretizează, nu vor putea proba dacă update-urile pe care le aduc funcționează sau nu. Iar ploaia nu-i ajută pe ei automat ci nivelează întreaga grilă.

 

Alpine și Alpha Tauri cu update-uri la Imola.

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 ore, PzKpfW a spus:

 

Da și nu. Dacă se concretizează, nu vor putea proba dacă update-urile pe care le aduc funcționează sau nu. Iar ploaia nu-i ajută pe ei automat ci nivelează întreaga grilă.

 

Alpine și Alpha Tauri cu update-uri la Imola.

 

Mercedes cel putin nu aduce update la Imola (asta spunea Toto luni), iar parca si RedBull declarasera ceva asemanator. 

Daca ploua Ferrari posibil sa aiba probleme din cauza ca nu aduc gumele asa de repede in temperatura. Pe RedBull mai mizez cand vad macar 2 curse terminate fara un abandon tehnic. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...