Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Cred că e primul test în care noul R1 a ieșit atât de slab. Nu trag încă concluzii. Oricum e cea mai bună japo clar - și probabil singura care îmi stârnește un oarecare interes.

Știu ce zici despre sunet la V și impresia pe care ți-o dă. Ai parțial dreptate. E clar că sunetul și modul în care simți motorul contribuie (inconștient) la senzația că "trage foarte tare". Dar după ani întregi de mers pe V2 (și pe câteva linii) pot să afirm că e mai fun pe stradă. Mai obositor, mai singular, dar mai fun. Nu am mers pe nicio linie (4L) care să mă facă să mă agăț de ghidon ca să nu zbor de pe ea la sub 8-9000 ture. Știu că e normal să fie așa și e vorba de filosofia motorului, dar mie personal asta-mi place. Și în acest sens, speram mai mult de la V4 făcut de Aprilia. Dar se pare că mai mult sunetul e de el.

Ce să zic? Mai face și KTM-ul (deocamdată) un V2... ^_^


» Post actualizat in 08 Jul 2015 11:16


Și ceva legat de topic, totuși:

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu am apucat sa vad acel shootout de mai sus, dar l-am vazut/citit pe cel de la motousa (link mai jos). Aveti clipuri video in link, puteti sa le vedeti doar pe alea ca acelasi lucru e spus si in text.

 

https://motousa.uberflip.com/i/525234-motousa-2015-06-issue-06

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că e primul test în care noul R1 a ieșit atât de slab. Nu trag încă concluzii. Oricum e cea mai bună japo clar - și probabil singura care îmi stârnește un oarecare interes.

 

Știu ce zici despre sunet la V și impresia pe care ți-o dă. Ai parțial dreptate. E clar că sunetul și modul în care simți motorul contribuie (inconștient) la senzația că "trage foarte tare". Dar după ani întregi de mers pe V2 (și pe câteva linii) pot să afirm că e mai fun pe stradă. Mai obositor, mai singular, dar mai fun. Nu am mers pe nicio linie (4L) care să mă facă să mă agăț de ghidon ca să nu zbor de pe ea la sub 8-9000 ture. Știu că e normal să fie așa și e vorba de filosofia motorului, dar mie personal asta-mi place. Și în acest sens, speram mai mult de la V4 făcut de Aprilia. Dar se pare că mai mult sunetul e de el.

Si eu sunt fan V2 dar nu pe superbikes.Sunt de parere ca motorul 4L e superior ca si performanta.

Dar in orice alta situatie (touring,riding,plimbari,naveta,etc/) as alege V2-ul fara sa stau pe ganduri.

4L explozive ar fi (vorbesc doar de ce am mers) - R1'98 si R1'04,ZX10'04.

 

R1 e intradevar cea mai buna japoneza,dar ma enerveaza faptul ca a iesit BMW in 2009 cu acel motor fantastic ce scotea 180-190 de cai la roata,si de atunci japonezii tot nu au reusit sa screama ceva peste el.Eu nu pricep o chestie : astia cand au conceput R1 am inteles ca l-au testat in paralel cu un S1000RR,nu pricep ce n-au inteles,cum au putut scoate pe piata un motor mai slab decat concurenta veche de 5-6 ani?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea mă interesează subiectele de tip tabloid, dar asta chiar mi s-a părut amuzant: Luis "șmecheraș" Hamilton nu a fost primit la finala turneului de la Wimbledon din cauza ținutei vestimentare.

 

^_^

misto de tot!

pare-se ca la anglicani se mai respecta ordinea si traditia.....

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea mă interesează subiectele de tip tabloid, dar asta chiar mi s-a părut amuzant: Luis "șmecheraș" Hamilton nu a fost primit la finala turneului de la Wimbledon din cauza ținutei vestimentare.

Godlike.Mai tare de atat nu se putea.De asta trebuie sa respectam englezii,au sange in ei.

Si spun un "NU" hotarat manelistilor :D

 

Cred ca ce fatza a facut Hamilton si ce crize cand i-a spus ala de la poarta "tu nu intri"....Si el probabil a zis "cheama-l pe sefu tau ca stie cine sunt" si a venit seful pazei,s-a uitat la papagal si i-a zis "da,tu clar nu intri" :crack:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corriere dello Sport spune că Bottas ar fi semnat deja cu Ferrari pentru 2016. Plauzibil. Mai spun și că Nasr îl va înlocui pe finlandez la Williams.

Subiectiv, cred că este o dublă veste proastă: ar însemna sfârșitul carierei lui Kimi (care a spus că altă echipă în afară de Ferrari nu îl interesează în F1) și faptul că, din nou, Hülkenberg este lăsat pe din-afară: erau zvonuri conform cărora ar putea ajunge la Ferrari sau, în cel mai rău caz, la Williams în cazul plecării lui Bottas.

Ce să facem? Comentăm articole despre mutările piloților, dacă despre sport și curse în sine nu avem ce discuta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Formula 1 va fi mereu un sport periculos....

Mereu vor muri oameni...ca si la MGP sau WSBK (in general in sporturile de viteza)

Trist...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este. Masuri de securitate sunt, mai ales in F1... de la Senna nu mai murise nimeni. Si cu toate masurile de protectie, nu s-a gandit nimeni ca o macara poate fi periculoasa la marginea circuitului... credeau ca steagul galben e suficient pentru ca pilotii sa nu piarda controlul masinilor si sa iasa in decor lovind macaraua.

 

Acum cu siguranta lucrurile se vor schimba in acest sens (daca nu cumva deja s-au si schimbat).

 

Imi pare rau de Bianchi, mai ales ca s-a chinuit si el si familia timp de 9-10 luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-au schimbat deja lucrurile, am vazut in weekendul trecut in dtm, atunci cand intra masina de recuperare, se pune steag galben cu restrictionare ca pe linia boxelor, pilotii fiind obligati sa circule cu maxim 80 la ora. Pacat ca a trebuit sa moara un om pentru a fi luata aceasta masura de siguranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Accidentul lui Bianchi a fost unul stupid care putea fi evitat.

Era normal si logic ca sa nu fie admise utilaje pe circuit atunci cand masinile sunt fara SC si au fost multe situatii cand comisari de cursa sau chiar piloti erau sa aiba accidente grave sau chiar au murit tocmai pentru ca se intervenea pe circuit in regim de cursa.

Sa nu uitam accidentul lui Tom Price,si alte si alte faze horror survenite ca urmare a faptului ca se intra pe circuit aiurea.

Deci semnale de alarma au fost tot timpul.Dar a trebuit sa moara stupid un veritabil talent pentru a se sesiza cineva.

Pacat de el.

RIP Jules.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, chiar tare cursa de data asta. Culmea, chiar în templul plictiselii de la Hungaroring. Piloţii Mercedes au mers execrabil iar Vettel a jucat tactic foarte bine: a atacat când a trebuit, nu a greşit. Din păcate tot foc de paie la nivel de capionat. Cum a spus şi Bibi, Hamilton a mers ca o cizmă şi tot şi-a mărit avantajul la general.

Îmi pare rău de Kimi... din nou. De Rosberg nu: a avut şi ghinion în cursă, dar la modul în care l-a bătut #44 la fundul gol tot week-end-ul, nu merita mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam da ... :D


» Post actualizat in 28 Jul 2015 16:47

Din păcate tot foc de paie la nivel de capionat.

 

Chiar și așa, totuși Vettel e la doar 21 de puncte de Rosberg care e la 21 de puncte de Lewis. WTF ? :D


» Post actualizat in 28 Jul 2015 18:49

M-am uitat din nou în seara asta și este absolut incredibil cum s-a terminat cursa. Cu vreo 12 ture înainte de final Lewis era pe 13 și primea un drive-through în timp ce Rosberg era la o secundă și un pic de lider. LOL

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,faina cursa,neasteptat de faina.

Nush ce draq au patit aia de la AMG,de la un timp nu mai pot pleca bine de pe start.La Silverstone au trecu Williams pe langa ei de zici ca aveau rachete,acum Ferrari.Si mai e o treaba : Hamilton cand vede ca nu mai are controlul, se pierde si face tot felul de greseli de incepator.La fel a fost si la Silverstone,la fel si aici.

E adevarat ca e un foc de paie dpdv al campionatului,tot Hamilton va castiga.Adica in calificari au dat 0.8s/tur celor de la Ferrari.Degeaba o incearca ei,Ferrari a ramas la aprox 0.8s in spate.

Dar oricum,slab au mers cei de la AMG,unul mai prost ca altul.Dar Ham are bulan.Rosberg nu.

Iar Maldonado nu ne-a dezamagit din nou,cum frate sa iei 3 penalizari intr-o cursa? :crack:

Per total faina cursa,fain deznodamantul,pacat de faza cu Ric care s-a luptat toata cursa,iar Rosberg a comis-o ca un bou.

Asteptam dupa pauza de vara Spa-ul,care daca va mai aduceti aminte de anul trecut,are low downforce (exceptand faimosul Eau Rouge desigur) deci iarasi AMG nu va avea un mare avantaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cică McLaren ar fi spart 465 milioane anul ăsta, cam la fel ca Mercedes și Red Bull și o idee mai mult ca Ferrari. http://www.crash.net/f1/news/221835/1/f1-2015-team-budgets-published-but-which-team-spends-most.html

 

Cum o fi să fii sponsor la McLaren ? :D

 

Williams a spart mult mai puțini bani ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,in R&D se pompeaza bani cu nemiluita.Si anul e departe de a se fi terminat.

De aia e discrepanta asa mare intre echipele de varf si cele de mijloc.Pai Force India nush daca are pe tot anul 100mil.

 

In alta ordine de idei,pt ca F1 a devenit un sport din ce in ce mai interesant (da,sigur),ma duc la Brno la MotoGp.Revin cu poze si filmari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lauda și-a dat și el seama: MotoGP is more spectacular than F1. No shit.

Revenind la off-topic-ul nostru favorit. După multitudinea de teste din decursul verii în cadrul clasei SBK, avem ceva concluzii:

  • S1000RR a devenit o motocicletă mai rafinată și mai civilizată: a rămas la fel de rapidă pe circuit, iar acum este și comfortabilă în afara lui. Nu pare să aibă niciun punct slab concret, doar elemente subiective: poziție prea relaxată pentru mers sportiv, lipsa de caracter a motorului, design, etc. Este probabil cea mai bună motocicletă all-around... Motiv pentru care nu mă atrage deloc.
  • RSV-4 RF: un RSV-4 ajuns la maturitate. Îmbunătățit la toate nivelele, mai ales acolo unde era nevoie: mai multă putere peste tot, cutie mai scurtă, suspensii mai bine setate, electronică adusă la zi. Ce i se reproșează în general: greutatea mare și ergonomia pentru liliputani. În rest, are în continuare cel mai bun șasiu și (subiectiv, dar e o părere generală) cel mai frumos sunet. Nu este la fel de comfortabilă și civilizată ca BMW-ul pe stradă și nici cea mai puternică, dar la viteză pură stă foarte aproape de S1000RR - sau chiar mai bine.
  • R1 este singura japoneză la nivelul celor două europene de mai sus. Toți îi laudă electronica și agilitatea pe circuit, sunetul motorului și design-ul îndrăzneț dar plăcut. Dar deși este tot timpul pe 1-2-3 la toate capitolele, am observat o mică dezamăgire generală a presei de specialitate, care se aștepta ca modelul să fie un class-leader clar, având în vedere că este practic singura motocicletă complet nouă.
  • 1299 Panigale este un 1199 îmbunătățit: electronică mai rafinată (poate cea mai bună), cuplu mai generos din turații joase, probabil cele mai bune frâne/suspensii și cea mai bună stabilitate pe frânare. Totuși, nu este cea mai rapidă nici pe circuit (monstru de motor) și nici cea mai comfortabilă pe stradă: poziția este în continuare foarte agresivă și obositoare, evacuarea se încinge excesiv și nu știe să meargă civilizat, la viteze normale.

Restul japonezelor (GSX-R, ZX-10R și CBR 1000RR) nu cred că intră în discuție. Cea mai răsăsită (rapidă) dintre ele pare să fie ZX-10, cea mai ieftină GSX-R. La Honda, singurul argument de vânzare pare să fie accesibilitatea pentru începători la clasa SBK. Destul de trist. Dintre ei, doar Kawasaki pregătește un model nou pentru 2016. Honda și Suzuki au intrat în letargie completă.

PS: da, știu că testele și review-urile astea sunt subtil măsluite. Dar urmărind/citind cât mai multe, subiectivitatea tinde să scadă, iar asta este percepția generală pe care am izolat-o.


» Post actualizat in 19 Aug 2015 15:31


Revenind: Kimi rămâne la Ferrari și-n 2016.


» Post actualizat in 21 Aug 2015 09:48


F1 revine după pauza de vară. Unele lucruri nu se schimbă...

11259101_879373368822293_904064622735910


» Post actualizat in 31 Aug 2015 14:40


Yasuhisa Arai (șeful Honda motorsport) vorbește (indirect) despre cât de departe sunt Renault de Mercedes în ceea ce privește puterea motorului: estimează că PU-ul Honda este cu vreo 25cp mai puternic decât cel de la Renault, și totuși cu vreo 40-50cp mai slab decât cel de la Mercedes. Având în vedere deficitul de +/-70cp pe care îl au echipele Red Bull (RBR și STR), faptul că se bat pentru poziții în top 5 este chiar de lăudat. Și în același timp face lesne de înțeles motivul pentru care austriecii vor să scape cât de repede de motorul francez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

... Iar campionatul s-a încheiat în mod oficial. Pe lângă faptul că merge prost, Rosberg mai are și probleme tehnice. Nu mai are cine să-l ajungă pe #44. Triplu campion meritoriu, cum laude.


» Post actualizat in 07 Sep 2015 10:08

O mică analiză totuși: în lumina ultimelor rezultate, mi se pare că Bottas nu este chiar pilotul pe care îl credeam - eu cel puțin. Este bătut în mod constant de către coechipierul lui, un pilot mediocru spre bunicel aflat la apusul carierei în F1. Bottas ar trebui să-l domine explicit pe Massa pentru a fi cu adevărat un prospect interesant pentru o echipă de top.

Nici celălalt dark horse (Nico Hülkenberg) nu s-a descurcat foarte bine recent relativ cu coechipierul lui, dar a acuzat în mod constant probleme tehnice. Personal mi se pare totuși clar faptul că este mai rapid și mai solid (pun intended) decât Sergio Pérez.

Din păcate pentru ei, nu se întrevede nimic special în viitorul pe termen mediu, nicio posibilitate de a conduce o mașină de top:

  • Mercedes are contracte multianuale cu piloții actuali
  • La Ferrari s-ar elibera teoretic un loc după plecarea posibilă/probabilă a lui Kimi în 2017, dar umblă vorba că italienii îl curtează deja pe Max Verstappen. La fel se vorbea și prin 2011-2012 despre interesul și demersurile pe care le făcea Ferrari pentru a-l atrage pe Vettel, demersuri pe care le-a confirmat chiar Sebastian anul trecut.
  • RedBull devine deja o destinație incertă: este clar că se vor despărți de Renault la anul, iar Mercedes se pare că nu sunt dispuși să le furnizeze motoare. Singura lor posibilitate de motorizare rămâne deci Ferrari ...Lucru care nu-i prea încântă: vor primi o specificație client al unui motor care oricum nu este cel mai bun de pe grilă. Dorința lor a fost să fie echipa oficială a unui motorist, sau măcar să aibă la dispoziție o variantă de client al celui mai performant motor. Prezența lor pe terment lung în F1 devine relativ incertă. În același timp, RB a arătat în repetate rânduri că preferă să promoveze piloți tineri veniți pe filiera proprie decât să angajeze piloți de la echipele rivale, pe mulți bani.
  • Teoretic, ar mai fi și posibilitatea echipei oficiale Renault. Dar aici e pură speculație: francezii nu sunt deciși dacă vor să cumpere (înapoi) echipa Lotus și să revină în mod oficial în F1, sau să se retragă cu totul. Este cert doar faptul că nu vor să mai rămână în sport doar ca simplii motoriști.

Se cam închid ușile pentru Nico și Valtteri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...