Sari la conținut

Modificari moto pentru persoane cu dizabilitati


edi.vintila
 Share

Postări Recomandate

Buna ziua Domnilor,

In urma cu doi ani am "incasat" o operatie de amputare a piciorului stang de deasupra gleznei (nimic legat de moto:):): )...In circa 6 luni eram back pe motor, cu o singura modificare esentiala, respectiv montarea pe motor a unui sistem de schimbare automata a vitezelor, comandat din butoane istalate pe ghidon..... Sistemul este comandat din SUA (PINGEL SHIFTER) si mi-a fost recomandat de asociatia motociclstilor cu dizabilitati din SUA (in Romania nici macar nu se vprbeste despre asa ceva)...In fine, sistemul este perfect, usor de montat (l-am montata singur in circa 2 ore) si functioneaza impecabil....

Am insa in continuare dificultati cu kickstand-ul....De fapt, reusesc cu ceva "talent" sa il dau jos, insa imi este imposbil sa il ridic, sunt de fiecare data nevoit sa apelez la cate un amic sau un trecator sa imi impinga kickstand-ul la loc....

Nu am gasit nici SUA si nici in Europa un producator care sa ofere un kit automat ptr kickstand, de fapt cei aflati in situatia mea isi modifica 'One by One" motocicletele, in general prin montarea unui actuator electric liniar....Am atasat aici cateva link-uri cu cele mai simple si eficiente variante, acum sunt in cautare de un atelier de customizari care ar putea sa ma ajute si sa execute lucrarea....

Credetzi ca putem executa lucrarea asta impreuna? In caz contrar v-as fi recunoscator pentru orice sfat sau referinta catre cineva care se incumeta....

Multumesc frumos, respecte tuturor

PS : motocicleta in cauza este un HARLEY ROCKER 2010... si link-urile :




Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu am experienta mecanica pe acest domeniu dar o idee nu strica.

 

Ma gandesc ca se poate face si un sistem mai simplu (nu neaparat electric) care poate actiona levierul,cu sufa de care poti sa tragi (ca la cablul de soc).cu sufa e destul de dificil sa il faci sa mearga in ambele sensuri (scos,rabatat) dar macar de rabatat inapoi sigur se poate si relativ simplu,mai ales daca spui ca te descurci cu datul lui jos.

 

Trebuie doar o persoana cu putina imaginatie si talent ca sa ascunda mecanismul

Editat de Nationalistul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Thx Starcream....principiul cam ala e....:):):)..un fel de telescop de haion, doar ca actionat pe dos:):):)...cam asa arata si actuatorul ala,ca un telescop de haion, care insa se intinde singur si impinge piesa..in timp de in cazul telescopului impingi piesa si actonezi telescopul....trust me, m-am gandit la tot felul de mizerii, de la adaptarea unui sistem ca la franda de mana la bicicleta pana la mega aberatzii automate....ideea e sa gasesc pe cineva dispus sa incerce....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

piaggio x9 de 500 are cric central electrohidraulic, apesi pe buton si se salta scuterul.

 

omul are motocicleta, nu WC. daca vroia asa ceva isi lua pana acum, sunt sigur!

 

@initiator: un cric mai pe la mijlocul motocicletei nu te-ar avantaja? ma gandesc ca ai o proteza, ceva... am vazut multe cruisere/choppere cu cricul lateral aproape de saua pilotului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor, hai sa le iau una cate una....

 

pt Megamotoreta : no way sa mearga cu un sistem de la scuter...am vazut ca exista la mai multe scutere, dar tine cont, dracia asta de ROCKER are spre 350-400 kg...Nu tine in veci un stand de scuter..

pt Goodcat : am notat, posibil sa mearga....

pt Starcream : treaba cu antena, ar putea merge ca principiu...nu am insa idee cata forta are, ce parere ai, are destula putere sa traga si sa impinga kickstandul? in plus, cred ca trebuie sincronizat lungimea cursei de la antena cu pricina cu lungimea cursei kickstand-ului....de facto asta face un actuator liniar (antena asta este in fapt un actuator liniar de 12 V)...

pt Performance Solutions: upps....this may really work....cred ca cricul mai aproape de sa ar merge...hmmm....pb mea e ca nu ajung cum trebuie la el sa il trag inapoi...Ar trebui intinsa laba piciorului si tras, insa proteza chiar daca e "state of the art"...nu stie sa isi intinda glezna:):)...insa sa inebunesc, e posibil sa mearga...Depinda insa acum cum dreaq e centrul de greutate al motorului si daca sta in conditiile alea...

 

Pfuu, am strans ceva idei si va multumesc tare mult.....Problema mea principala insa este ca nu gasesc (sau nu am gasit pana acum) un atelier de modificari moto care sa ia taurul de coarne si sa incercam sa o rezolvam cumva..Si nu vorbesc nraparat de problema materiala aici....Pur si simplu cei cu care am discutat pana acum (putini, trebuie sa recunosc) ar vrea doar sa schimbe ulei , sa faca o vopsitorie si sa indrepte o aripa......

NU am nici sculele , nici cunostintele de detaliu si nici timpul necesar sa le fac singur....Cum am zis si mai devreme, sunt in legatura cu asociatii de moto ale persoanelor cu dizabilitati atat din SUA cat si din Olanda si Anglia...Acolo sunt o multime de ateliere specializate pe asa ceva... In Romania insa nici gand de asa ceva....Presupun ca mai sunt si altii in situatia mea si tare as vrea sa stie si ei ca se poate, nu e ff complicat si daca au pierdut o bucata de pe undeva, nu inseamna deloc ca trebuie sa-si ia adio de la moto......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca la dynamite brothers in bucuresti, ei fac tot felul de suduri si custom-uri din cate stiu. unul dintre ei este user-ul @rados aici pe forum. cauta-l si da-i un mesaj dupa cum l-am "citit" pe om de pe aici macar un sfat o sa-ti dea. uite aici topicul lor: /index.php?/topic/558421-dynamite-brothers-custom/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt ALEX ....nici nu se pune pb sa ma dau jos intai si apoi sa incerc .....cum zicema mai sus, dracia are 350-400 kg...nici cand eram 100% intreg:):) nu aveam cum, numai din pozitia stat pe aparat, dat jos cu calcaiul, tras inapoi cu varful.....

 

Faza cu calcaiul merge cat de cat....desi trebuie sa ma uit exact ca nu simt exact ce scorbelesc pe acolo, faza cu varful e out of question.Arcurile mele de carbon din proteza sunt perfecte cand trebuie sa simulezi miscarea si elasticitatea mersului sau alergatului, dar cu varful in aer...nu prea sunt solutii...

 

exact asa ceva cum spui si tu ar fi bun, am vazut astfel de modificari la moto din SUA, sunt super cool, se deschid automat cand opresti motorul....doar ca ma izbesc de aceeasi pb.Cine .......pfuu era sa scap niste vorbe de duh, mi le face??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar. Acum vorbind serios. Ce mod mai bun sa îți faci reclama decât ajutând un coleg motociclist plus ca ai spus și tu ca nu face nimeni în România deci cel care începe va fi cel mai câștigat.

Editat de yoyo_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

well man....e o piata ingusta...trust me, stiu ce zic....

grav este, daca ma intrebi pe mine, ca unui omuletz in situatia mea sau similara, localizat in Romanica, nici prin cap nu ii trece ca se poate....Nu te incurajeaza nici dreaq, te loveshti umai de stalpi...pe cand in alta parte, functioneaza impecabil...am vazut poze cu om dublu amputat la picioare si cu o mana lipsa....si alerga pe chopper...incredibil cate detalii....

 

cei din Anglia, de unde am luat sitemul de shift automat, pe baza unei simple decalratii ca sunt amputat, mi-au obtinut scutire de TVA la marfa....

 

la un moment dat ma incercat sa fac si eu ceva aici in sensul asta, m-am lasat rapid...nici o sansa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da TNG, fix asta e.....din cate stiu eu, e inclus si motorul pas cu pas.....

exact asta caut...ai cumva idee unde as putea gasi?

 

si revin la veshnica pb...unde reusesc sa execut lucrarea? efectuiv nu am conditii acasa...

si presuoun ca mai trebuie la ambele capete un sistem de prindere cu bila sau cel putin mobil pe 2 directii



ebay....ce bou sunt :):):)...thx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la multe cruisere mai vechi, side stand-ul era destul de ascuns sub scarita si atunci avea o tija laterala prin care-l actionai cu piciorul.

http://i.ebayimg.com/t/1984-XV-750-Yamaha-Virago-Side-Stand-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/G~0AAMXQWx1RHAr0/$T2eC16N,!yUE9s6NDL4mBRH!rzkUvQ~~60_35.JPG

ceva de genul asta

se poate lasa folosind talpa si ridica folosind calciiul.

Nu stiu exact cum e pozitia side standului la rocker dar la mine si la lasare si la ridicare folosesc numai calciiul; la lasare zona din talpa iar la ridicare zona din spate (ca si cum dai pinteni).

Variantele electrice mi se par destul de putin fiabile daca sunt facute "in garaj" plus ca daca se defecteaza si nu mai coboara o sa fie naspa ca va trebui sa invingi si forta actuatorului ca sa-l lasi "manual"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu imi dau seama exact din poze, dar cred ca merge gandit/adaptat urmatorul sistem.

Pus un alt arc la cric care sa il traga in pozitia ridicat. Apoi facut un sistem gen patina pe care pe care sa alunece cricul iar cand cand sprijini motorul sa intre intr-o taietura din acea patina astfel incat sa ramana blocat acolo. Apoi cand vrei sa pleci impingi cricul il dai peste acea fanta iar arcul il va trage.

Am atasat o poza. Sper sa se inteleaga ceea ce am vrut sa spun.

 

post-36446-0-61952100-1380188417_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la multe cruisere mai vechi, side stand-ul era destul de ascuns sub scarita si atunci avea o tija laterala prin care-l actionai cu piciorul.

http://i.ebayimg.com/t/1984-XV-750-Yamaha-Virago-Side-Stand-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/G~0AAMXQWx1RHAr0/$T2eC16N,!yUE9s6NDL4mBRH!rzkUvQ~~60_35.JPG

ceva de genul asta

se poate lasa folosind talpa si ridica folosind calciiul.

Nu stiu exact cum e pozitia side standului la rocker dar la mine si la lasare si la ridicare folosesc numai calciiul; la lasare zona din talpa iar la ridicare zona din spate (ca si cum dai pinteni).

Variantele electrice mi se par destul de putin fiabile daca sunt facute "in garaj" plus ca daca se defecteaza si nu mai coboara o sa fie naspa ca va trebui sa invingi si forta actuatorului ca sa-l lasi "manual"

 

 

Hi XorX, spunea un coleg mai sus, ca poate s-ar rezolva daca mut kickstand-ul mai in spate....Din pacate la rocker e destul de in fata..Cand il dau jos il desfac cu calcaiul, apoi il imping cu talpa...Se duce destul de mult in fata...Inapoi nu mai ajung sa il trag....si nici nu sunt f inalt, poate mi-ar fi mai usor....e de vazut cum e cu centrul de greutate si cum s-ar putea muta....

 

 

Nu imi dau seama exact din poze, dar cred ca merge gandit/adaptat urmatorul sistem.

Pus un alt arc la cric care sa il traga in pozitia ridicat. Apoi facut un sistem gen patina pe care pe care sa alunece cricul iar cand cand sprijini motorul sa intre intr-o taietura din acea patina astfel incat sa ramana blocat acolo. Apoi cand vrei sa pleci impingi cricul il dai peste acea fanta iar arcul il va trage.

Am atasat o poza. Sper sa se inteleaga ceea ce am vrut sa spun.

 

da,imi e clar care e conceptul la care te referi si da, poate fio solutie...

 

multumita voua tuturor, am strans pana acum "o sama de ganduri", maine ma duc sa discut cu alex_en, care s-a oferit sa ma ajute si sa incercam sa executam practic ceva...Va tin la curent cu evolutia:):):).....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru ca nu te-ai lasat invins dupa ce ai pierdut piciorul!

 

Credeam ca sunt singurul de pe aici. La mine s-a dus dreptul. Pana acum nu am reusit sa folosesc frana spate. Din motivul asta am luat o mobra cu sistem de franare CBS (CBR1100XX) care a fost in regula dar pistonasele actionate de pompa spate nu sunt folosite. Din cauza asta era sa nu trec de ITP (abia dupa mai multe pompari a ajuns ca frana spate sa tina putin). M-am hotarat sa adaptez eu frana pentru piciorul stang. M-am gandit sa fac o pedala la scarita stanga care sa actioneze pedala de frana prin cablu. Era destul de complicat asa ca m-am gandit la un sistem de parghii dar nu prea era spatiu. Asa ca am ales sa mut pompa de frana pe partea stanga.

Initial am facut pedala pe sub scarita stanga, dar cand am montat standerul care era scos, acesta se lovea in pedala mea. Ulterior am facut-o prin spatiul liber din corpul scaritei. acum nu mai loveste de nimic si nici nu incurca la schimbarea vitezelor, cel mult as putea sa indoi schimbatorul putin catre exterior ca varful piciorului sa intre mai mult sub el, dar o sa vad dupa ce termin. Acum mai am nevoie de o conducta care sa traverseze mobra de la pompa de frana la cele doua conducte ramase pe partea dreapta, pe care nu vreau sa le repozitionez sau indoi (in ultima poza se vede necesarul de conducta pe care nu stiu de unde sa o iau..)

 

Se pot face adaptari pentru persoane cu (diz)abilitati ca ale noastre destul de usor, important este sa nu stai in casa si sa spui ca viata e grea.

 

Cu respect!

post-20025-0-53213100-1380293637_thumb.jpg

post-20025-0-87935500-1380293646_thumb.jpg

post-20025-0-93335700-1380293654_thumb.jpg

post-20025-0-70468000-1380293669_thumb.jpg

Editat de balauronul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...