Sari la conținut

Accident 28.09.2013


mariuss1900
 Share

Postări Recomandate

Nu. Merg in asa fel incat sa nu trebuiasca sa ajung la limita niciodata. Adica incercand sa anticipez traficul.

 

se duce de mos craciun, de craciun (ca o certitudine :D ) cu niste cadouri la copii din somalia.

-ba copii, ce sinteti asa slabi mai?

-daca numancam?!

- cine nu mananca nu primeste cadouri!

 

:)))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 143
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu. Merg in asa fel incat sa nu trebuiasca sa ajung la limita niciodata. Adica incercand sa anticipez traficul.

toata lumea anticipeaza traficul, altfel ne-am lovi de orice obiect in miscare, unii il anticipeaza mai bine altii mai prost, insa anticiparea traficului nu este suficienta pe motocicleta, daca ai recitii primul post din topicul asta ai vedea ca baiatul asta a SARIT de pe motocicleta, traficul nu a intrat in calcul, daca era trafic pe strada probabil se termina mai rau .

 

a reactionat instinctiv ,s-a lasat cuprins de panica si ... a sarit de pe motocicleta, putea sa faca 1000 de alte lucruri, el a ales sa faca asta pentru ca a intrat in panica

 

motivul panicii este in general necunoasterea, ce-i in bezna, ce-i sub pat.. ce-i dupa curba.. pot sa iau curba cu viteza pe care o am acum????? pot sa franez pana in obstacolul din fata????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superbec, mai sunt si oameni cumpatati, nu toti sunt inconstienti ca noi.

 

@jupanu77, vrei sa-ti arat niste poze cu @Stau-de-6 sa vezi cat de cumpatat merge el si nu cade de 6 ani?

Daca vezi pozele o sa intelegii ca o cauta cu lumanarea. :D

 

https://www.facebook.com/nicu.hoha/media_set?set=a.3580022859945.2165017.1254371960&type=3

 

@Stau-de-6 - pozele sunt publice, nu cred ca te superi ca le pun aici. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ma dau asa si n-am cazut. Nici pe strada, nici pe circuit. Si nu-s singurul care n-a cazut, mai sunt motociclisti, unii au postat si aici. Aaaaaa, ca exista sanse sa cad, e adevarat, doar ca nu pot sa fiu de acord ca motociclismul vine la pachet cu cazaturile. :D

 

Ma supar doar ca aveam poze mai faine la profil, puteai sa pui altele. :crack:

Editat de Stau-De-6
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)))

Da, nu pare chiar definitia cumpatarii... desi la nivelul ala mi se pare ca nu isi are locul cumpatarea...

Dar vorbim de altfel de motociclism, unde skill-ul isi are importanta lui incontestabila.

Eu nu asta vreau/ caut si nu am o viata care sa imi mai permita sa fac asta.

Daca (numai) asta inseamna motociclism, inseamna ca, intr-adevar colegii de mai sus au avut dreptate si motociclismul nu este pentru mine.

Insa cred ca motociclism este si ala care iti da satisfactii prin intermediul mediului inconjurator (privelisti, mirosuri, oameni) si nu neaparat prin senzatiile tari pe care ti le ofera...

 

@Superbec:

Personal, fara a ma pricepe foarte bine la aderenta, suspensii, temperatura, cred (cu scuzele de rigoare daca nu e asa) ca initiatorul topicului nu a avut viteza adaptata conditiilor de drum (curba, vreme, moto, experienta, etc).

Nu contest ce spui tu, insa as prefera sa zic "ce babalau sunt, curba aia mergea abordata mai tare" decat "fuck, cred ca am luat-o cam tare".

Abordarea curbelor vine cu timpul, pe masura ce capeti experienta, cred.

De fapt, eu la condus am o vorba, care s-a confirmat in atatia ani de condus auto: "decat sa-ti para rau ca ai facut-o, mai bine sa regreti ca n-ai facut-o" (si aici nu ma refer la acordarea de prioritate).

Si , repet, eu nu vreau sa dovedesc nimic nimanui cand merg cu motocicleta. Eu vreau sa ajung din punctul A in punctul B in conditii de siguranta si inapoi la cei dragi.

Atat.

 

Dar cred ca discutiile astea sunt interminabile si mai bine le lasam pentru berile ce vor urma in iarna asta...

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rationament total GRESIT, nu grezi ca trebuie sa cunosti cat de tare poti frana fara sa blochezi rotile si cat de mult te poti apleca fara sa derapezi?

 

foarte corect

 

toata lumea anticipeaza traficul, altfel ne-am lovi de orice obiect in miscare, unii il anticipeaza mai bine altii mai prost, insa anticiparea traficului nu este suficienta pe motocicleta, daca ai recitii primul post din topicul asta ai vedea ca baiatul asta a SARIT de pe motocicleta, traficul nu a intrat in calcul, daca era trafic pe strada probabil se termina mai rau .

 

a reactionat instinctiv ,s-a lasat cuprins de panica si ... a sarit de pe motocicleta, putea sa faca 1000 de alte lucruri, el a ales sa faca asta pentru ca a intrat in panica

 

motivul panicii este in general necunoasterea, ce-i in bezna, ce-i sub pat.. ce-i dupa curba.. pot sa iau curba cu viteza pe care o am acum????? pot sa franez pana in obstacolul din fata????

iar correct...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)))

Da, nu pare chiar definitia cumpatarii... desi la nivelul ala mi se pare ca nu isi are locul cumpatarea...

Dar vorbim de altfel de motociclism, unde skill-ul isi are importanta lui incontestabila.

Eu nu asta vreau/ caut si nu am o viata care sa imi mai permita sa fac asta.

Daca (numai) asta inseamna motociclism, inseamna ca, intr-adevar colegii de mai sus au avut dreptate si motociclismul nu este pentru mine.

Insa cred ca motociclism este si ala care iti da satisfactii prin intermediul mediului inconjurator (privelisti, mirosuri, oameni) si nu neaparat prin senzatiile tari pe care ti le ofera...

 

poti face toate astea in "deplina" siguranta dintr-o conserva cu geamul deschis....

am pus deplina in ghilimele pentru ca toata lumea are impresia ca nu se moare in conserva.. insa statisticile spun cu totul altceva ...

ai mai multe sanse sa mori in conserva decat sa castigi la loto

 

@Superbec:

Personal, fara a ma pricepe foarte bine la aderenta, suspensii, temperatura, cred (cu scuzele de rigoare daca nu e asa) ca initiatorul topicului nu a avut viteza adaptata conditiilor de drum (curba, vreme, moto, experienta, etc).

cat timp s-a aruncat de pe motocicleta inainte sa piarda controlul nu prea mai conteaza cauciucurile, vremea, aderenta, si suspensiile .. eu asa as zice

 

Nu contest ce spui tu, insa as prefera sa zic "ce babalau sunt, curba aia mergea abordata mai tare" decat "fuck, cred ca am luat-o cam tare".

binenteles, n-am spus ca trebuie sa iei toate curbele la limita, am spus doar ca trebuie sa ai idee unde sunt limitele alea tocmai pentru a nu te apropia de ele...

am fost pre subtil?

 

 

 

De fapt, eu la condus am o vorba, care s-a confirmat in atatia ani de condus auto: "decat sa-ti para rau ca ai facut-o, mai bine sa regreti ca n-ai facut-o" (si aici nu ma refer la acordarea de prioritate).

Si , repet, eu nu vreau sa dovedesc nimic nimanui cand merg cu motocicleta. Eu vreau sa ajung din punctul A in punctul B in conditii de siguranta si inapoi la cei dragi.

Atat.

o sa vinzi mobra la prima tavaleala daca doar asta vrei tu de la o motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, probabil ca ai dreptate. Dar eu cred cumva (de fapt experienta mea anterioara extra-motociclism m-a invatat), ca daca crezi cu tarie intr-un lucru, poti ajunge mai usor la el. Incercand sa aplic asta si la motociclism (desi poate e gresit sa fac asta), ma gandesc ca daca cred cu tarie ca nu o sa cad, cand va veni momentul (care probabil ca va veni), asta ma va ajuta sa ies cumva din situatii limita.

Mda, recitind ce am scris, pare o tampenie, dar nici nu cred ca e foarte gresit sa gandesc in sensul asta.

PLM, vom vedea ce se intampla pe parcurs...

 

Si eu am pornit pe principiul ca vreau sa fiu mai speciala si sa nu cad niciodata. Nu mi-a iesit, si stii cand s-a intamplat? Fix cand capatasem incredere ca stiu sa stapanesc motoreta si ma credeam cumva pe un fel de bicicleta mai mare - ce mare branza sa conduci o mobra?

 

Prima cazatura a fost un soc, nu credeam ca mi se poate intampla. Nu am pastrat distanta suficienta fata de vehiculul din fatza, am franat in panica cand am vazut stopurile rosii si am pierdut fatza. Nu am avut timp sa reactionez cum zici tu acolo, am simtit-o efectiv cum fuge de sub mine si ne-am dus sanie. M-a marcat, mi-am pierdut brusc toata increderea. Stii visele alea in care cazi intr-o prapastie si te trezesti zvacnind din tot corpul? Eu ajunsesem sa visez cum cad cu motocicleta si sa ma trezesc asa...

 

A doua a fost la scurt timp dupa prima, am mai mers un pic si mi s-a parut ca sunt ok si am fortat iar niste limite - nu am dat prioritate, am crezut ca am timp sa iau un viraj.

e

A treia oara iar nu am pastrat distanta pe DN la viteza mai mare si masina din fatza mi-a aruncat cu rotile un caine... cu care nu am stiut ce sa fac. Trebuia sa trec peste. Iar am blocat fatza si m-am dus sanie.

 

De atunci nu am mai cazut, si am mers ceva. Am tras linie si am re-evaluat situatia. Am avut noroc cu carul, din toate cele 3 cazaturi am iesit f putin sifonata, doar niste vanatai si o julitura, nimic rupt. La a doua si a treia cazatura nu m-am mai speriat, stiam deja ce se intampla; ma rugam doar sa nu ma opresc in ceva. La a treia, la viteza ceva mai mare, m-am lasat moale si m-am rostogolit pe asfalt. In niciuna din situatii nu am incercat sa sar de pe motocicleta, nu am avut timp de reactie sau am incercat sa fac ceva pana in ultimul moment. Poate era mai ok sa sar, in primele doua dati mi-am prins pe rand gleznele sub motocicleta - dupa ce mi-am montat engine guards nu s-a mai intamplat. Cu ceva cinism pot spune ca le-as dori tuturor incepatorilor cazaturi ca ale mele, atat de lipsite de urmari pentru mine (cu mobra nu a fost la fel de draguta treaba dar fierul se repara...).

 

Pe viitor incerc sa nu mai cad, am lucrat la cauzele din cauza carora am avut incidentele. Dar ma astept sa se mai intample, nu exclud posibilitatea. Mai am de exersat ceva franari. Spatele l-am blocat de mai multe ori si nu am cazut. Fatza am blocat-o o singura data fara sa cad dar mai am de lucru. Mai am mult de lucru la viraje, nu le ratez dar le iau destul de incordata. M-am jucat printre liniile discontinue de pe mijlocul unui drum mai pustiu, slalom printre ele ca printre jaloane la 60-70 km/h, a fost foarte distractiv. :D

 

Nu pot spune ca nu te inteleg - cand ai o familie evident ca trebuie sa fii mai responsabil. Daca altii isi permit sa experimenteze si sa isi forteze limitele, in situatia ta se pune altfel problema. Iti doresc sa te poti tine de cuvant si sa nu cazi...

 

 

 

On topic: Multa sanatate Marius, sper ca esti mai bine deja. Cu tine am mers dupa prima cazatura, apoi am prins curaj si am dat iar cu fizicul de asfalt. :) Nu fi speriat dar nici nu fi ca inainte - gaseste cauzele pentru care s-a intamplat si lucreaza la ele. ;)

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

freyja, ai avut de fiecare data noroc ca ai scapat ieftin, poti sa ai in continuare noroc, poti sa ai ghinion.



acum ai mult mai multa experienta, asa se cistiga, doar sa ai si ceva noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

o sa vinzi mobra la prima tavaleala daca doar asta vrei tu de la o motocicleta.

 

Se poate...

 

Iti doresc sa te poti tine de cuvant si sa nu cazi...

 

Merci. Si de sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)))

Da, nu pare chiar definitia cumpatarii... desi la nivelul ala mi se pare ca nu isi are locul cumpatarea...

Dar vorbim de altfel de motociclism, unde skill-ul isi are importanta lui incontestabila.

Eu nu asta vreau/ caut si nu am o viata care sa imi mai permita sa fac asta.

Daca (numai) asta inseamna motociclism, inseamna ca, intr-adevar colegii de mai sus au avut dreptate si motociclismul nu este pentru mine.

Insa cred ca motociclism este si ala care iti da satisfactii prin intermediul mediului inconjurator (privelisti, mirosuri, oameni) si nu neaparat prin senzatiile tari pe care ti le ofera...

 

@Superbec:

Personal, fara a ma pricepe foarte bine la aderenta, suspensii, temperatura, cred (cu scuzele de rigoare daca nu e asa) ca initiatorul topicului nu a avut viteza adaptata conditiilor de drum (curba, vreme, moto, experienta, etc).

Nu contest ce spui tu, insa as prefera sa zic "ce babalau sunt, curba aia mergea abordata mai tare" decat "fuck, cred ca am luat-o cam tare".

Abordarea curbelor vine cu timpul, pe masura ce capeti experienta, cred.

De fapt, eu la condus am o vorba, care s-a confirmat in atatia ani de condus auto: "decat sa-ti para rau ca ai facut-o, mai bine sa regreti ca n-ai facut-o" (si aici nu ma refer la acordarea de prioritate).

Si , repet, eu nu vreau sa dovedesc nimic nimanui cand merg cu motocicleta. Eu vreau sa ajung din punctul A in punctul B in conditii de siguranta si inapoi la cei dragi.

Atat.

 

Dar cred ca discutiile astea sunt interminabile si mai bine le lasam pentru berile ce vor urma in iarna asta...

:)

subscriu la cele spuse........ :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Freya, ca sa fie mai simplu, cateodata in trafic inchipuie ti ca nu ai frane sau ca ti au cedat si pozitioneaza te astfel incat sa poti merge in continuare in siguranta. O sa vezi cat de multe poti face doar din acceleratie si frana de motor, dar repet, conditia e sa fii plasata in mod inteligent pe sosea, sa ai maxim de mobilitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

ce sa facem acum sa intram la iernat ca ploua sau sunt 4 grade??????

daca tot ai intrebat, raspunsul e DA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot ai intrebat, raspunsul e DA.

raspuns corect..... PENTRU CEI CU.....CARENE DE PISTA , GENUNGHI JOS SI INCALZITOARE DE ANVELOPE.......

 

pentru restul.....speram sa nu inghete inca pe jos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Freya, ca sa fie mai simplu, cateodata in trafic inchipuie ti ca nu ai frane sau ca ti au cedat si pozitioneaza te astfel incat sa poti merge in continuare in siguranta. O sa vezi cat de multe poti face doar din acceleratie si frana de motor, dar repet, conditia e sa fii plasata in mod inteligent pe sosea, sa ai maxim de mobilitate.

 

Multumesc frumos, e un sfat pe care nu l-am mai primit si e de incercat. :cheers:

 

Frana de motor o folosesc mai tot timpul, in niciun caz nu merg blana pana la stop si bag acolo o frana brusca. Incep sa franez din timp si concomitent schimb vitezele in jos, eventual mai continui usor cu a 2-a daca se misca coloana din fatza mea intre timp. Cu pozitionarea pe banda...stau cam in dreptul soferului, adica spre banda mai rapida. Daca sunt pe ultima banda si am si parapet, stau pe dreapta benzii. Tu zici sa ma gandesc la un spatiu de evitare in caz ca apare ceva, fara sa folosesc frana, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, ai inteles perfect ideea. Doar ca nu trebuie sa te "gandesti" la asta, gandind pierzi timp si esti distras de la altele. Trebuie sa ti intre in simt sa cauti sa fii tot timpul acolo unde ai mobilitate si vizibilitate maxima, de unde poti eschiva, respectand bineinteles regulile de circulatie, adica sa nu intri pe contrasens aiurea. In principiu evita totdeauna sa mergi in spatele unei masini, e cel mai tampit lucru posibil, iti acopera mult din campul vizual, iar daca altfel nu se poate (in oras de exemplu) pastreaza o distanta de siguranta, chiar daca simti ca cei din spate/coloana te preseaza! Si bineinteles exerseaza franarile de urgenta in locuri sigure, bazeaza te mult pe fata, invata sa incarci fata si sa simti aderenta si pierderea ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Superbec

 

Legat de limite, daca vrei sa fim 100% rigurosi, nu le poti descoperi decat atunci cand le atingi, adica atunci cand ai patit-o deja.

Pentru ca altfel (daca ti-a iesit) te vei intreba: oare nu ar fi mers abordata mai tare curba asta? oare nu m-as fi putut inclina mai mult? Si, incercand sa descoperi raspunsul, la un moment dat vei face poc. Sau sunt eu intr-o eroare si nu am inteles ce vrei sa spui de fapt prin a-ti afla limitele. Cand stii ca le-ai atins (sau ca esti macar aproape)?

 

Legat de ce anume ar trebui sa presupuna/ insemne/ ofere motociclismul, daca avem ca si criteriu strict senzatiile tari pe care le ofera, inseamna ca MOTOCICLISTII sunt doar cei care se dau cu viteza sau cei care se dau pe offroad, dar si aici, unul hard.

Cu toate astea, la sectiunea "imagini din calatoriile pe 2 roti" am vazut ca unii motociclisti, pe care ii invidiez sincer, chiar cutreiera lumea cu autovehiculele astea. Vazandu-i incarcati de genti, cu sotiile/ prietenele in spate, in jurul lumii, sau chiar in tara, ii suspectez ca nu isi testeaza limitele pe sosea. Poate si le-au testat deja. Sau poate nu, ca nu ii intereseaza. Sunt oamenii aia mai putin motociclisti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Superbec

 

Legat de limite, daca vrei sa fim 100% rigurosi, nu le poti descoperi decat atunci cand le atingi, adica atunci cand ai patit-o deja.

 

intepretezi complet gresit tot ce am scris

 

nu-mi mai pierd timpul cu tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Superbec

 

Legat de limite, daca vrei sa fim 100% rigurosi, nu le poti descoperi decat atunci cand le atingi, adica atunci cand ai patit-o deja.

 

Nuuuu... Cred ca becu' se referea la faptul ca trebuie sa iti inveti motocicleta, cum reactioneaza strict dpdv tehnic - in cat timp poti frana pana la un punct, cat iti permite sa te inclini fara sa dai cu scaritele de pamant, cat de brusc poti pune o frana fara sa blochezi rotile. Lucrurile astea trebuie cunoscute ca sa poti reactiona cat mai bine intr-o situatie limita. Eu am "ars etapele" si le-am testat in situatii limita, ceea ce nu a fost tocmai ok. Abia mai acum am inceput sa mai exersez dar nu ma mai ajuta prea mult sezonul... cat a ramas din el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul e undeva la mijloc. Accidentul a fost cauzat de lipsa de experienta, in exclusivitate. Nu de frig. Dar da, daca e frig si drumul e "challenging" si esti de unul singur, incepator fiind, nu esti in cea mai buna situatie.

 

Dar frigul in sine nu e un obstacol decat in masura disconfortului pe care il simte fiecare in felul sau. Duminica trecuta, pe la 6 jumate seara, eram pe Cheia cu un BMW F 800 GS Adv. Erau 5 grade. Am mers cam ca vara. Desi era foarte aglomerat, am facut o ora de la Brasov la Valeni. Fara derapaje si fara probleme. Dar conteaza ce iti permit cauciucurile si cat de tare vrei sa fortezi nota. Daca esti cu un R1 cu slick-uri si vrei sa o arzi mega-racing, atunci da, nu se prea poate.

 

Referitor la cei care cad/nu cad, cred ca este posibil sa treaca foarte mult timp pana la prima cazatura, dar nu cred ca pot trece mai mult de 10 ani fara nicio cazatura. Decat poate in cazul cuiva care face 3-4 mii km pe an. Dar cu cat mergi mai mult, mai des, mai tare, cu atat ai sanse mai multe ca in cele din urma sa se intample. La mine, in opt sezoane si cam 130.000 km pe strada, am cazut pe strada de doua ori, cu alte vehicule implicate in ambele ocazii. Am scapat un Varadero odata de pe cric cand ma dadeam ciumeg si il intorceam pe cric. Am cazut o data pe circuit cand mi s-a desprins scarita stanga tocmai cand intram intr-un viraj. Si cateva zeci de cazaturi la enduro/motocros, unde sunt inevitabile.

 

Daca mergi pe circuit cat de cat des si vrei sa progresezi cat mai mult, cred ca e inevitabil sa cazi la un moment dat. Pe strada nu e inevitabil, dar, pe termen foarte lung, e foarte putin probabil sa nu cazi niciodata. Macar pe loc, sau cand cobori o bordura, sau cand o intorci in parcare si nu esti atent si tot se intampla. Deci cei care nu au dat-o de gard pana acum (felicitari, apropo) cred ca trebuie sa accepte ca, daca au de gand sa practice acest hobby pana la adanci batraneti, li se va intampla in cele din urma. Ideea e sa faci astfel incat sa se intample cat mai rar si, daca chiar sa intampla, sa aiba urmari cat mai mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci cei care nu au dat-o de gard pana acum (felicitari, apropo) cred ca trebuie sa accepte ca, daca au de gand sa practice acest hobby pana la adanci batraneti, li se va intampla in cele din urma. Ideea e sa faci astfel incat sa se intample cat mai rar si, daca chiar sa intampla, sa aiba urmari cat mai mici.

 

Nope, e treaba ta daca te "pregatesti", e treaba ta daca iti explici cazaturile tale din prostie sau ghinion, ca "destin".

n-o extinde si la mine ca bati campii atunci.

exista probabilitatea, da, exista, dar nu e sigur c-am sa aleg probabilitatea aia. pentru persoana ta e liber sa faci ce vrei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...