mircea.cazachevici Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 Exista ceva semne cu ceva timp inainte ca ambreiajul e pe duca? Ca sa nu raman prin cine stie ce vagauna cu ambreiajul prajit. Eu tocmai am prajit ambreiajul, de la primul semn cum ca motorul ar trege mai greu pana la distrugerea finala nu au trecut mai mult de 5 minute. Am avut noroc ca eram in apropierea unui sat si nu urmau cine stie ce urcari, de m-a putut tracta colegul. Dar eu umblu de multe ori singur, si nu as vrea sa repet experienta la 15-20 km de baza, in cine stie ce vale, cand se lasa seara. Stiu, stiu, cel mai simplu e sa nu ma mai duc singur. Dar....unde sunt enduristii din Tara Romaneasca? (asta ca sa parafrazam un topic mai vechi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 Prăjit înseamnă că a patinat deci motorul nu trăgea greu ci se tura degeaba. În primul rând trebuie să înveţi să-i reglezi cursa liberă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C devil Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 la mine cupleaza pe capat am incercat sa il reglez mai la mijloc dar ramane joc prea mare la levier (maneta), cred ca trebuie sa schimb discurile, se mai poate regla din alta parte in afara de cablu ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 Levierul de pe motor scos afară şi pus din nou pe caneluri sau poate are şurub de reglaj în capac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu2000v Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 Ok, la ambreiajul mecanic se regleaza "jocul", dar la cel hidraulic (nu vorbim de reglajul pozitiei manetei) ce reglezi ? La mine prinde ambreiajul destul de sus. Dupa manual (ultima data cand am desfacut) inca nu trebuiau schimbate discurile. Poate sa apara mai mult span pe busonul magnetic sau in sita inainte de decesul complet ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 20, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2014 Tot o situatie aparte am si eu: ambreiaj Rekluse, semiautomat. Nu-mi trebuie maneta de ambreiaj, trag de gaz si motorul merge, nu mai trag de gaz si motorul se opreste. Oricum, intrebarea se referea la semne de cadere a ambreiajului cu cel putin o tura sau doua inainte de caderea completa, ca sa nu te ia prin surprindere. Ce facem, desfacem preventiv ambreiajul la juma de an si ii masuram grosimea discurilor? Daca da, care ar fi gosimea minima de la care trebuie sa ma gandesc la un nou kit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 În general din cauza uzurii scade presiunea între discuri, asta înseamnă că la putere maximă în treaptă mare se observă o supraturare a motorului din cauza patinării, soluţia rapidă e întărirea arcurilor prin adăugarea unor şaibe (cel puţin aşa era "pe vremea mea"). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcy89 Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 (editat) Salut! Orice ambreiaj inainte sa fie ""parjolit"" el va patina, iti dai seama numai cand e in sarcina si tragi de gaz si observi ca se tureaza motoru si nu iti dezvolta putere.Foarte important este si cursa libera de la levier( de regula 2, 3 mm) Recomandabil sa dai jos pe timp de iarna sa vefifici discurile dupa manual si tot atunci o sa vezi si discurile de otel dak au pete de supraincalzire pe ele, dak exista aceste pete ambreiajul poate sa patineze. Dak tu spui ca l-ai ``parjolit"", sigur discurile de otel sunt afectate si ele. Cum spune si colegu Penetru, cand dai jos, verifici si arcurile de presiune, recomandabil este sa le schimbi sau dak nu mai adaugi o saiba si le intaresti. Editat Ianuarie 20, 2014 de marcy89 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 20, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2014 În general din cauza uzurii scade presiunea între discuri, asta înseamnă că la putere maximă în treaptă mare se observă o supraturare a motorului din cauza patinării, soluţia rapidă e întărirea arcurilor prin adăugarea unor şaibe (cel puţin aşa era "pe vremea mea"). Asta ar insemna ca as putea baga in ruscac, pe langa celelalte nimicuri, 4 saibe mai mari, si, in caz de probleme, desfac capacul de la ambreiaj, pun cele 4 saibe sub arcuri si ajung inapoi, pe motor? Interesant, nu-ti trebuie decat chei de 8 si 10 (astea le am tot timpul la mine) si in 10 minute rezolvi problema. A mai incercat cineva solutia asta pe motoare de enduro, si merge? Cat despre semne, la mine chiar nu au fost (sau nu am stiut eu sa le citesc). Oricum, intr-o zi umeda, cu solul destul de noroios, poti usor sa treci cu vederea aceste semne, sa spui ca-ti patineaza roata pe noroi, nu ambreiajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu2000v Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 Sau, patania unui amic cu 2T, tabla de conserva intre discuri si ajungi pana acasa. La KTM-ul meu grosimea minima este de 2,6mm / disc frictiune. Lungime minima arcuri 43mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 uite, de exemplu al meu patineaza fix cand e mobra inca rece si doar in treptele 3 si 4, pe o plaja de vreo 2mii de ture. asta e un semn clar ca o sa se duca ambreiajul, dar pana acolo, o sa inceapa sa patineze mult mai mult inainte de a se duce. tu ai reusit sa-l faci praf atat de repede incat putea fi si nou probabil ca la fel pateai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 Poate nu a avut cursă liberă, a patinat şi s-a ars. La prăjire arcurile ar trebui verificate să nu fie decălite. Merge reparată pe drum, o culci pe stânga să nu curgă şi scoţi capacul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zeze Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 pueti lua in considerare si uzura/intinderea cablului daca evaluati doar dupa cursa manetei. asemenea si uzura bucsei din maneta care e de plastic in general. dar oricum se simte in ture... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
quintrixman Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 ambreiajul uzat patineaza atunci cand tragi mai serios de gaz in zona de cuplu a motorului. te ridici pe o roata mai greu poate sa mai patineze si din cauza uleiului foarte incins (la motoarele racite cu aer) mie uneori imi patineaza la marauder gz250...cand sunt multe grade afara si circul mult in oras ca sa stai linistit poti sa il schimbi la intervalul rocomandat de manualul de service...dar daca e sa ne luam dupa manualul de service...decat ghidonul ramane neschimbat in 3 ani ) parerea mea este ca in functie de ce ambreiaj ai pus pe moto ai un numar de km garantat. acum in functie de cum mergi te orientezi in functie de ce garanteaza producatorul ambreiajului... la enduro se merge pe simtite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sher Postat Ianuarie 20, 2014 Share Postat Ianuarie 20, 2014 Schimbati si voi uleiul la cat recomanda producatorul si o sa lungiti viata discurilor Sau schimbati dupa ce ati patinat prelungit ambreiajul / cloncanit cutia de viteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vargoneti Postat Ianuarie 21, 2014 Share Postat Ianuarie 21, 2014 il dai jos si il masori mai ales daca ai rekluse , poti sa termini un ambreiaj in cateva ore fara sa iti dai seama cu rekluse ( si si mai repede daca nu este reglat cum trebuie ). Cel mai simplu este sa dai jos capacu si sa masori discurile sa iti faci o idee si daca tot esti acolo verifici si cosul sa nu aibe santuri + schimb de ulei des ( mai ales la rekluse ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ovistein Postat Ianuarie 21, 2014 Share Postat Ianuarie 21, 2014 (editat) chestia cu saibele nu merge.. am facut si eu la fel pe 250 exc dar nu a dat roade,patina la fel si cu ele si fara ele. Cel mai sigur lucru care iti spun ca merge 100% si te mai poti da ceva timp cu el este sa iti iei o placa de metal la tine.. scoti capacul si scoti jumatate din placi, si pui discul metalic acolo.. (2, unul langa altul) iar dupa pui discurile inapoi si o sa mai mearga fara sa patineze deloc. P.S: la yzf mi'a patinat ambreajul vre'o 2 luni, patina doar de la 2,3a in sus si nu a cedat, in schimb la ktm a picat direct,fara sa patineze..m'am trezit ca se invarte in gol ) si nu am avut ce sa ii mai fac pana cand am mai pus un disc.. am mers cu el 6 luni dupa care l'am vandut si la cine l'am vandut continua sa mearga cu el asa cum i l'am dat eu, aproximativ de vreo 4 luni l'am vandut. Editat Ianuarie 21, 2014 de Ovistein Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex padurean Postat Ianuarie 23, 2014 Share Postat Ianuarie 23, 2014 Cel mai simplu,o data la doua sezoane schimbi placile de la ambreaj si uleiul in cutie la 10 ore de functionare si cu asta esti sigur ca sansele sa te lase in mijlocul padurii sunt mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marees2 Postat Ianuarie 23, 2014 Share Postat Ianuarie 23, 2014 (editat) Cel mai simplu,o data la doua sezoane schimbi placile de la ambreaj si uleiul in cutie la 10 ore de functionare si cu asta esti sigur ca sansele sa te lase in mijlocul padurii sunt mici. la 10 ore/??? la KTM 300 exc uleiul la cutie, la 20 de ore trebuie schimbat uleiul,, asa da cartea si banuiesc ca in regim de curse. Editat Ianuarie 23, 2014 de marees2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sher Postat Ianuarie 25, 2014 Share Postat Ianuarie 25, 2014 Da, pentru ca 300 EXC este o motoreta care merge NUMAI la curse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 25, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2014 Bine de stiut.....si eu schimbam la 20+ ore . Cam la 2 litrii de ulei de amestec, luam si un litru de ulei de cutie. Si calculasem eu, la un moment dat cand aveam hour meter-ul, ca, la o iesire, timpul mediu de mers pe motor este de 2,5 - 3 ore, iar consumul este de cam 10 litri benzina (200ml ulei). Acum cred ca e cam mult, ma voi axa pe 1 litru ulei amestec = 1 litru ulei cutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Ianuarie 25, 2014 Share Postat Ianuarie 25, 2014 Nooooi la enduro preintampinam caderea ambreiajului daca nu il patinam ca prostii pana il iau dracii. Daca vedem ca iese abur din motocicleta si polizam in dreptul aceleiasi pietre sau copac de 10 minute ne oprim inainte sa stricam motocicleta si sa ne facem de ras mai tare. In cazul in care suntem impreuna cu alti prieteni mai experimentati care sunt deja in varful urcarii si care rad de noi si ne dau sfaturi glumete de genul "tine gazul, arunc-o sus" sau alte ziceri comice de acest fel, scoatem chinga din sac o legem de motocicleta si ii punem pe comici sa traga sau daca sunt asa de smecheri sa urce ei motocicleta. In cazul in care suntem singuri in padure ne intoarcem si nu spunem nimanui ce am patit. Acest sfat este in contradictie cu indicatiile producatorilor de ambreiaje de enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 25, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2014 Multumesc de sfat. Totusi, era vorba de cum iti dai seama ca ambreiajul e pe duca inainte de a te lasa in padure, sa stii cand sa-l schimbi, nu sa ajungi sa fii tractat de colegi si sa strici si ziua altora. La mine a durat mai putin de 10 minute de la primele semne pana cand m-a lasat complet, asta in conditii de poteca-viteza cu putina urcare, nu de urcari cu polizare. Dar vad ca la unii da semne de cadere cu mult timp inainte, altii spun ca i-a lasat, la fel ca la mine, brusc si iremediabil. Discutii cu "nu poliza pana fierbe", "schimba uleiul mai des", etc, fac parte doar din mentenanta ambreiajului, discutii paralele. Pana acum, cel mai bun sfat este sa dai jos o placuta odata la 2 ani si sa o masori, macar asa iti dai seama cat mai ai pana pica. Sau la 1 an la Rekluse, ca acolo sunt frecari mai mari, ambreiajul merge patinat mai tot timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Ianuarie 25, 2014 Share Postat Ianuarie 25, 2014 Intre un ambreiaj care mai are si unul care patineaza la orice urcarica diferenta nu este decat de 15-20 de minute de polizat cu simt de raspundere. Doar din pornire si schimbat vitezele eu nu cred ca poti strica vreodata ambreiajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vargoneti Postat Ianuarie 26, 2014 Share Postat Ianuarie 26, 2014 Multumesc de sfat. Totusi, era vorba de cum iti dai seama ca ambreiajul e pe duca inainte de a te lasa in padure, sa stii cand sa-l schimbi, nu sa ajungi sa fii tractat de colegi si sa strici si ziua altora. La mine a durat mai putin de 10 minute de la primele semne pana cand m-a lasat complet, asta in conditii de poteca-viteza cu putina urcare, nu de urcari cu polizare. Dar vad ca la unii da semne de cadere cu mult timp inainte, altii spun ca i-a lasat, la fel ca la mine, brusc si iremediabil. Discutii cu "nu poliza pana fierbe", "schimba uleiul mai des", etc, fac parte doar din mentenanta ambreiajului, discutii paralele. Pana acum, cel mai bun sfat este sa dai jos o placuta odata la 2 ani si sa o masori, macar asa iti dai seama cat mai ai pana pica. Sau la 1 an la Rekluse, ca acolo sunt frecari mai mari, ambreiajul merge patinat mai tot timpul. la Rekluse as zice mult mai des , depinde de cat te dai evident , dar cel putin 1 data la 3 luni in timpul sezonului mai ales ca toata operatia dureaza 20 de minute si poti sa o faci odata cu schimbul de ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.