Sari la conținut

Amortizor de ghidon WP


pepsi
 Share

Postări Recomandate

Am achizitionat un amortizor de ghidon WP pentru 954... problema e ca fie pe reglajul minim, fie pe reglajul maxim, ea opune o rezistena relativ mica la miscarea lenta ghidonului. Diferenta e insesizabila intre minim si maxim daca amortizorul e montat pe motor.

 

Inschimb la o bracare brusca creste rezistenta cu cresterea reglajului.

 

Un mecanic mi-a zis ca si la miscare lenta, rezistenta trebuie sa creasca daca reglezi pe hard... vanzatorul amortizorului mi-a zis ca doar la miscare brusca (rapida) se simte o rezistenta mai mare.

 

Cine poate da niste informatii cum ar trebui sa lucreze corect un amortizor de ghidon?

 

In cazul in care nu lucreaza corect, ce posibilitati de servisare sunt?

Schimbat doar uleiul din el sau si semeringuri, garnituri, valve, etc?



mentionez ca tija amortizorului nu arata ca ar pierde ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tre sa mearga la fel cand misti incet, cand bruschezi se schimba de pe mic pe mare

merge bine din ce povestesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inautru e un piston, si pe acel piston e un segment care asigura etanseitatea. Mai mult ca sigur acel segment e uzat, si nu mai face presiune suficienta, uleiul scapa pe linga piston. Am avut un Hyperpro cu problema asta, am recuperat segmentul de la alt Hyp bulit, dar avea segmentul si pistonul intact. Orice amortizor de directie cu reglaj al hidraulicii, strins la maxim, iti solicita serios forta ta sa poti sa-l misti. Aceeasi problema se intimpla si in cartusele din interiorul furcilor fatza, la fel, se duc segmentii de pe piston. Una din cauze e si neschimbul la timp al uleiului, toata pilitura micrometrica din ulei , actioneaza ca o pila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este si rostul lui. Sa nu te "impiedice" la manevre la viteza mica, miscari lente ale ghidonului si dimpotriva, cum bine au zis si antevorbitorii. Asa ca este OK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Accentuarea intaririi la miscari bruste nu poti sa o simti cu mina, trebuie pus pe stand. E valabil pt amortizoarele reactive tot de la Hyperpro.



Asta este si rostul lui. Sa nu te "impiedice" la manevre la viteza mica, miscari lente ale ghidonului si dimpotriva, cum bine au zis si antevorbitorii. Asa ca este OK.

Spune sincer, ai avut vreodata in mina un asemenea amortizor? L-ai desfacut la minim-verificat taria, strins la MAXIM-verificat din nou? 1000% ca nu, daca afirmi asa ceva. Un asemenea amortizor, strins la maxim, te impiedica sa mai iei viraj. Unul bului, NU.



La viteze mici, il reglezi la tensiune mult mai mica. La viteze mari, la tensiuni mai mari. Motocicletele mai noi au sistem electronic de gestionare a tariei amortizoarelor de ghidon. Cele manuale, vor trebui mereu reglate in functie de situatie, si deaici eventuale probleme.



3 experti care habarnuau cum functioneaza real un asemenea amortizor. Mai sinteti si altii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am Hyper Pro pe motor. diferenta e enorma intre minim si mazim. atat pe motor cat si in mana. probabil al tau e cum a zis si Jagi. garnituri, piston... sau ce are inauntru, e varza. acu doi ani am dat intr-un crater. amortizorul stoc si-a facut treaba, dar s-a spart de la socul ala. (am taiat cauciucurile si indoit ambele jante) acum, cand il iau in mama si il actionez, inauntru se aude ca o "fleoscaiala" si nu depune nicio rezistenta fortei mele. ia legatura cu Jagi si vezi poate te ajuta el cu o servisare. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Accentuarea intaririi la miscari bruste nu poti sa o simti cu mina, trebuie pus pe stand. E valabil pt amortizoarele reactive tot de la Hyperpro.

 

 

Spune sincer, ai avut vreodata in mina un asemenea amortizor? L-ai desfacut la minim-verificat taria, strins la MAXIM-verificat din nou? 1000% ca nu, daca afirmi asa ceva. Un asemenea amortizor, strins la maxim, te impiedica sa mai iei viraj. Unul bului, NU.

 

 

La viteze mici, il reglezi la tensiune mult mai mica. La viteze mari, la tensiuni mai mari. Motocicletele mai noi au sistem electronic de gestionare a tariei amortizoarelor de ghidon. Cele manuale, vor trebui mereu reglate in functie de situatie, si deaici eventuale probleme.

 

 

3 experti care habarnuau cum functioneaza real un asemenea amortizor. Mai sinteti si altii?

Mi-e teama ca n-am fost inteles, m-am referit la rolul acestui amortizor, in general, si nu la diferentele min/max. Ai sarit degeaba pe mina. Eu ma retrag, imi pare rau ca am intervenit.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

mentionez ca tija amortizorului nu arata ca ar pierde ulei

 

Desfa,daca poti, capacele/garniturile din capatele amortizorului , chiar daca scapa , nu o sa iasa ulei pe tija , o sa ramana intre garniturile de etanseitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inauntru e plin de ulei, e inundat 100%. Daca a prins o mica, mica bula de aer, va avea un usor joc la schimbarea directiei de actionare. Cum spuneam ,daca nu stii ce e aia un piston, cum functioneaza, mai bine il duci la servisare(si platesti, evident).Una e sa curga uleiul afara din cauza unul oring obosit sau a micilor zgirieturi de pe pistonul amortizorului, si alta e sa nu faca presiune pistonul. E ca la propulsor, daca se duc segmentii, dispare compresia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de servisare, este destul de greu de reconditionat un amortizor de directie, cel putin in regim propriu.

 

In cazul meu, cand OHLINS-ul meu a inceput sa "planga", pur si simplu nu am reusit sa gasesc sa comand semeringurile originale. Sigura solutie parea trimiterea intregii jucarii la un atelier specializat (nu din Romania) insa preturile cumulate, ale transportului si manoperei ajungeau aproape de pretul unui amortizor nou. In acest caz mi-am luat inima in dinti, am demontat si scos semeringurile dupa care am luat-o la talpa pe la toate magazinele si depozitele de specialitate din zona. Dupa multe mutre acre si scarpinaturi in posterior, am gasit un nea gigel care, dupa ce s-a uitat printr-o lupa uriasa la semeringuri, mi-a spus ca nu o sa gasesc niciodata asa ceva printre produsele standard deoarece, pe langa dimensiunile deosebite, sunt si de timp combinat, adica "duble", radiale si axiale in acelasi timp. Nu am renuntat asa de usor si la un moment dat, la un atelier sau mini-fabrica de semeringuri, un alt gigel mi-a pus pe masa niste cerculete albastre, cu fix aceleasi dimensiuni ca cele originale, doar ca de tip axial, folosite pentru aplicatii hidraulice. Scobindu-se tacticos printre masele (probabil doar ce infulecase o shaworma), mi-a explicat ca o sa-si faca treaba numai ca o sa cedeze mai rapid. Asa si a fost, au inceput sa planga destul de rapid, insa la pretul ridicol de mic al semeringurilor mi-am permis sa iau o punga intreaga. Adevarat... este ceva munca la inlocuit... dar asta nu se pune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Amortizoarele de ghidon nu se pot reconditiona cu simeringurile din comert, indiferent de care. Si eu am incercat cu al meu, pina sa-mi arunce simeringul afara cel mai putin a durat pina la prima rotire de ghidon si cel mai mult 2 saptamani..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat mai atent azi la amortizor, demontat de pe motor... sa zic asa, la reglajul minim o greutate de 1kg atarnat de tija, o misca relativ usor, sa zicem 1 mm deplasare / secunda. La reglajul maxim, aceasi greutate duce la o deplasare de 1 mm in aprox. 10 secunde, deci diferenta e, dar diferenta asta nu pot sa zic ca am simtit-o cand era montat pe motocicleta.

 

Iar la solicitare brusca, lovind cu palma tija sau bracand brusc ghidonul amortizorul bloca, e greu de apreciat diferenta intre reglajul minim si maxim.

Joc nu observ sa aiba tija, nici axial, nici radial.

 

Am cautat pe net kituri de reparatie, nu am gasit nimic.

De asemenea nu am gasit nici o informatie despre amortizorul acesta, daca e linear sau reactiv.

post-6144-0-89954900-1393788903_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat mai atent azi la amortizor, demontat de pe motor... sa zic asa, la reglajul minim o greutate de 1kg atarnat de tija, o misca relativ usor, sa zicem 1 mm deplasare / secunda. La reglajul maxim, aceasi greutate duce la o deplasare de 1 mm in aprox. 10 secunde, deci diferenta e, dar diferenta asta nu pot sa zic ca am simtit-o cand era montat pe motocicleta.

 

Iar la solicitare brusca, lovind cu palma tija sau bracand brusc ghidonul amortizorul bloca, e greu de apreciat diferenta intre reglajul minim si maxim.

Joc nu observ sa aiba tija, nici axial, nici radial.

 

Am cautat pe net kituri de reparatie, nu am gasit nimic.

De asemenea nu am gasit nici o informatie despre amortizorul acesta, daca e linear sau reactiv.

post-6144-0-89954900-1393788903_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vreau sa vb prostii ca nu ma pricep la vitezane dar linear are 2 sensuri… ca in linear vs rotary - asta e linear in sensul asta, sau ca linear vs progresive - din ce stiu wp face linear in sensul asta…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand ziceam linear sau reactiv, ma refeream la modul de amortizare lineara sau progresiva nu la tipul de miscare a tijei.

aici http://www.epmperf.com/steering-damper.htm e explicat destul de bine

 

da, pagina din link e de la hyperpro. cel putin pe zona mea de interes (non vitezane), nu stiu ca wp sa faca progresive, posibil dar probabil as fi observat. dar au site, specs etc…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

apropos de discutia cu amortizoare de ghidon

 

la o buseala de-a mea,anul trecut, aveam setat amortizorul pe hard cand m-am piz.dit si de la impact, s-a fortat si s-a indoit fff vag tija aia (lunga)

 

acum cursa lui nu mai e ca inainte (inca nu vomita ulei,dar se simte o pelicula fina fina pe tija).

 

din ce-am citit aici,dupa cum banuiam si eu,e costisitor sa reconditionezi/repari unul.

 

al meu e Matris si e reglabil. Cum ati zis si voi,ca sa o faci cum trebuie,costurile se ridica la pretul altuia (nou).

 

deci nu stiti daca e careva meserias sa le serviseze pe la noi,nu? (si la un cost eventual care sa nu rivalizeze cu alt amortizor.....)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa nu ma insel, dar din ce stiu si am citit pe aici, Jagi ar fi mai priceput in asa ceva. a mai fost Sabin, dar din pacate nu mai este printre noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...