Sari la conținut

Vopsire carene


jinxy
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Acum cateva zile am decis sa-mi repar carenele crapate. Operatiunea a fost un succes neasteptat, am reusit sa creez suprafete de cativa cm de la 0, am refacut o prindere, etc. Apoi am decis sa si vopsesc carenele. Mare greseala!!

 

Nu stiu cine a inventat acest instrument de tortura numit vopsit, dar m-a terminat nervos. Tot respectul pentru vopsitorii profesionisti si munca pe care o fac, nu de alta, dar e multa!

 

Am pierdut jumatate de zi cu pregatirea pieselor pentru vopsit. Am fost in vitan si am luat vopseaua - 50ron/spray preparata la comanda. Am ales culorile dintr-un catalog auto. Nu aveau aproape nici o treaba cu paletarul cand le-am dat. Bani aruncati cu brio! In plus am luat primer, lac, smirghel, etc etc etc.

 

Am decis sa folosesc 3 culori. Primul strat un alb perlat, care a iesit gri. Al doilea strat era o dunga mustar...care a iesit galben cocalaresc. Cam atat pentru prima zi. a doua zi, la aproximativ 12h distanta, am decis sa dau si albastru. Doar ca...orice ii faceam si oricat de subtiri dadeam straturile, vopseaua se incretea si se umfla. Am smirgheluit vopseaua incretita, am spalat piesa si am mai dat o mana. Acelasi rezultat. Am mai repetat procesul de cateva ori pana intr-un final imi venea sa arunc piesa le geam. Era INCREDIBIL! Apoi am aflat ca vopseaua nu se usuca in 12h, desi mie mi se parea tun...

 

Culmea ironiei e ca straturile de gri si galben au iesit perfect. Maini foarte subtiri, date la 15 minute distanta una de alta.

 

Concluzie: voi lua niste sprayuri foarte ieftine, voi curata tot si voi mai incerca o data. Daca nici asa nu functioneaza voi apela la profesionisti. ORIBIL!!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

increteala de care vorbesti este o reactie din cauza ca ultimul spray nu e compatibil cu celelalte, mai precis: spray-urile sunt pe baza de rasini sau acrylice si nu ai voie sa le dai unu peste altul indiferent de cat timp au stat la uscat. Trebuie sa te uiti la spray-uri sa fie toate la fel, si in final sa ai grija ca lacul sa fie compatibil cu vopseaua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. nu mai cumparati din Vitan vopsea. Sunt patit, vopsea de calitate f proasta si nuantele care ies nu au treaba cu paletarul. Ca exemplu: cumparat gri 92U, a iesit un ceva spre mov deschis... si costa si mai mult decat in alte parti.

2. Vitanul e scump, mai ales in weekend cand cresc preturile.

3. Policolor face vopseluri (ori pe baza de apa, ori pe baza de solvent. recomand pe solvent) la spray.

4. cu pistol electric nu faci nimic, iese mizerabil, asta dupa ce te chinui 15 ani sa potrivesti vopseaua la diluare si sa reglezi pistolul.

5. din comert NU iti recomand sa iei Duplicolor. M-am ars cu marca asta... era f buna acum cativa ani, acum e f slaba. Vopseaua nu are rezistenta, iar lacul nu are nici rezistenta, nici acoperire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata nu vopsi cu spray, atunci cand urmaresti rezultate in timp...

Iar la un calcul foarte sumar, te-ai apropiat de 250 lei. Cu banii astia, mergeai la un vopsitor auto, si o facea lejer, mai ales ca nu e atat de mare suprafata de vopsit. Mai mult, cand folosesti mai multe culori, la locul de imbinare al acestora, ai nevoie dupa vopsit si uscat, de polish, pentru a nu-ti ramane dungi ingrosate si multe alte lucruri pentru care ai nevoie de utilaje si materiale diferite si mai ales, pricepere!

 

Asadar eu spun, de dragul nervilor tai, al aspectului motorului si nu in ultimul rand, al banilor tai, mergi la un vopsitor auto, unul decent cu care sa poti vorbi, ii spui despre ce e vorba si ei au tot felul de vopsele ramase din lucrarile pe care le-au facut la masini, iti alegi de-acolo si iti rezolva problema la un pret decent. Eu spun ca nu iti trebuie neaparat mustar cu nuante de lacrimi de panda, sau etc, pentru ca daca e priceput si cu alb si negru, o poate face sa arate genial.

Altfel, o sa te mai chinui cu spray-uri, tot nu o sa iti iasa bine, iar dupa o luna si ceva, ti se cojeste... Asadar, alti bani pierduti, pe un lucru de slaba calitate, asa incat tot intr-un service o sa sfarsesti. Sau la casa de nebuni..

Sfatul meu prietenesc si foarte bine intentionat!

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e priceput. Pt ca marea majoritate nu sunt... si platesti materialele, platesti manopera (uneori exagerata), mai si astepti pana te plictisesti pt ca na, el e artistul si nu are timp de chestii ieftine, prefera sa vopseasca integral o masina... si te trezesti ca dupa un timp se cojeste vopseaua sau ca pe la colturi nu a finisat bine si se vede ca dracu'... asta in cazul in care nu iti pierde (intentionat sau nu) sau strica piesele si ramai cu mana in fund.

Daca nu ai 2 maini stangi si dispui de un minim de spatiu si scule (in cazul de fata un spatiu ferit de praf si mizerii, smirghel de diverse granulatii, degresant, banda etc. ideal un compresor cu pistol, dar merge si la spray daca e de calitate), mai bine iti faci singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu pisol electric nu faci nimic, eu am Bosh si nu e ca in reclama... ba stopeste, ba curge

cu spray e mai usor...

eu am folosit pt chestii mici http://www.temad.ro/userfiles/b496370b-b7cd-4b8c-a143-536a13e6c9e3/products/142332_big.jpg si mi s-a parut bun

Editat de ruxi2k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spuneti voi ca ma incadrez in 250 lei cu toate plasticele? :) Ma asteptam la ceva de genul 800-1000ron tinand cont ca un element auto e in jur de 300 lei.

Daca imi puteti recomanda un vopsitor relativ bun si relativ ieftin v-as fi recunoscator.

 

PS. pun poze diseara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Acum cateva zile am decis sa-mi repar carenele crapate. Operatiunea a fost un succes neasteptat, am reusit sa creez suprafete de cativa cm de la 0, am refacut o prindere, etc. Apoi am decis sa si vopsesc carenele. Mare greseala!!

 

Nu stiu cine a inventat acest instrument de tortura numit vopsit, dar m-a terminat nervos. Tot respectul pentru vopsitorii profesionisti si munca pe care o fac, nu de alta, dar e multa!

 

Am pierdut jumatate de zi cu pregatirea pieselor pentru vopsit. Am fost in vitan si am luat vopseaua - 50ron/spray preparata la comanda. Am ales culorile dintr-un catalog auto. Nu aveau aproape nici o treaba cu paletarul cand le-am dat. Bani aruncati cu brio! In plus am luat primer, lac, smirghel, etc etc etc.

 

Am decis sa folosesc 3 culori. Primul strat un alb perlat, care a iesit gri. Al doilea strat era o dunga mustar...care a iesit galben cocalaresc. Cam atat pentru prima zi. a doua zi, la aproximativ 12h distanta, am decis sa dau si albastru. Doar ca...orice ii faceam si oricat de subtiri dadeam straturile, vopseaua se incretea si se umfla. Am smirgheluit vopseaua incretita, am spalat piesa si am mai dat o mana. Acelasi rezultat. Am mai repetat procesul de cateva ori pana intr-un final imi venea sa arunc piesa le geam. Era INCREDIBIL! Apoi am aflat ca vopseaua nu se usuca in 12h, desi mie mi se parea tun...

 

Culmea ironiei e ca straturile de gri si galben au iesit perfect. Maini foarte subtiri, date la 15 minute distanta una de alta.

 

Concluzie: voi lua niste sprayuri foarte ieftine, voi curata tot si voi mai incerca o data. Daca nici asa nu functioneaza voi apela la profesionisti. ORIBIL!!

 

La cata munca si nervi ai depus era mai simplu sa le faci cu markerul :) . Eu zic sa incerci serviciile unui profesionist . Macar ai o garantie :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea despre eficienta pistoalelor electrice in vopsitul de calitate, e echivalenta cu cea despre succesul mistriei in a-ti curata bocancii.

Iar Spray-uri, am folosit de cateva ori, de calitati si preturi diferite, dar am regretat de fiecare data.

De unde esti, si cate "plastice" ai de vopsit?

Intreb, pentru ca iti pot recomanda un bun prieten, un vopsitor profesionist care sa te ajute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bucuresti. Ideal as vrea sa vopsesc tot: carene laterale + codita + carena frontala + rezervor + aripa fata. Nu ma intereseaza o calitate deosebita pentru ca mai ies cu el pe circuit si nu ma astept sa ma tina mai mult de un sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Straturile se dau umed pe umed ( la 15-30' diferențā). Vopselele au fost pe bazā de solvent tip nitro (efect decapant pe straturile anterioare). De aici si motivul pentru care nu se preteaza la vopsiri de tipul celei incercate (dungi cu dungi, azi una, maine alta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Straturile se dau umed pe umed ( la 15-30' diferențā). Vopselele au fost pe bazā de solvent tip nitro (efect decapant pe straturile anterioare). De aici si motivul pentru care nu se preteaza la vopsiri de tipul celei incercate (dungi cu dungi, azi una, maine alta)

 

A zis ca primele 2 straturi i-au iesit bine, al 3lea s-a incretit... nu are legatura cu tipul de solvent, ci cu faptul ca a 3a vopsea a avut alte rasini in compozitie. Am patit-o si eu la unul din capacele laterale ale mobrei, probabil mai fusese revopsit in trecut cu alt tip de vopsea.

 

Vezi ca e o substanta cu care trebuie sa dai pe plastice inainte de a fi revopsite, pentru a prinde bine vopseaua.

 

Plastic primer. Se gaseste si la spray... desi mie mi-a prins f bine vopseaua pe orice plastic, atata timp cat suprafata a fost curatata bine, matuita si degresata. Dar e mai sigur cu el, macar nu muncesti de 2 ori.

Daca vopseaua veche ramane, si e doar matuita, nu e nevoie de plastic primer, totul e ca cea veche sa fie la fel cu cea noua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre timp si poze:

 

Asa ai iesit "albul":

 

jff6gm.jpg

 

296bt3k.jpg

 

Mi se pare foarte ok tinand cont ca nu e lacuit.

 

 

In schimb albastrul...e horror. Bine, arata foarte rau ca m-am si enervat la final si am dat un strat foarte gros. Geo, asa cum spui, probabil ca a reactionat cu vechea vopsea, pentru ca nu am curatat pana la plastic vopseaua precedenta. Totusi vechea vopsea era data cu...ani in urma probabil.

 

b81nw3.jpg

Editat de jinxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu conteaza de cand e vechea vopsea... face reactie, din pacate. Eu am scapat ieftin, am avut de curatat un capac de 10x10cm...

Pt curatare mai rapida a vopselei, poti sa cauti un decapant cromofag, e o solutie care inmoaie vopseaua si o cureti cu spaclul mai usor.

Parerea mea e sa o faci intr-o singura culoare, dai si lac peste, mai ales daca te duci pe pista cu ea... scutesti munca si nervi si nici nu prea iese asa bine la final, se vad defecte la trecerea de la o culoare la alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faci aceasi greseala pe care o faceam si eu dai straturi foarte groase in zonele unde izolezi cu banda adeziva , de aceea iti ramane si urma aceea intre culori ! langa banda aplica straturi subtiri si daca tot nu scapi de acel efect fa-ti dungi subtiri din autocolant si scapi de un stres !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La trecerea intre culori se polisheaza lacul (dat in mai multe straturi, ca sa ai din ce sa freci) pana ajunge la nivel... e mai complicat si mai mult de munca + sunt necesare scule de polishat... de asta am si zis ca mai bine renunti la idee, te complici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...