Marc87 Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 (editat) Salutare, Doresc un sfat/recomandare, poate reusesc sa imi rezolv probema. Situatia sta in felul urmator: Am o honda VFR 750 din 96 si i-am facut schimbul de lichid de frana, pe fata. (prin metoda clasica) Toate bune si frumoase pana aici, m-am asigurat ca nu am aer pe instalatie si ca circuitul este ok, nu ieseau bule de aer pe furtunasul ce l-am pus pe aerisitorul de pe etrier. Poate e util sa mentionez ca maneta de frana se actioneaza mai usor acum dupa ce i-am schimbat lichidul, de franat franeaza ok. E normal? culiseaza si putin mai jos. Am pus un dot 4 Elf. Toata operatiunea asta am facut-o fara sa dau jos etrierii, tinand cont ca placutele de frana imi ajung doar peste 2 saptamani, deci folosesc placutele vechi si uzate. Intrebarea mea este urmatoarea, de ce imi merge roata fata franat dupa schimbul de lichid? Am impresia ca placutele freaca pe disc. Ce am gresit si ce as mai putea testa? Merci! Editat Martie 6, 2014 de Marc87 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 aer in instalatie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Daca iti mere infranat,pistonasele din etrier nu mai revin atunci cand lasi frana. Pot fi garniturile de la etrier.Verifica prima oara garnitura de praf de la pistonase,acolo s-ar putea sa fie buba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Pai nu prea are legatura cu lichidul schimbat. Problema asta apare (de regula) pentru ca pistonasele lucreaza in alta pozitie si au prins mizerie in noua pozitie. Solutii ar fi 2: 1. Solutia corecta: se demonteaza etrierul complet (cu scoaterea lichidului), se scot pistonasele si prptectiile de cauciuc si se curata tot foarte, foarte bine. Apoi montaj in ordine inversa 2. Solutia "rapida" (daca este lene si/sau lipsa de timp, spatiu, scule): se demonteaza etrierul de pe motoreta FARA A SCOATE LICHIDUL. Apoi, cu atentie si folosind un distantier potrivit in locul placutelor, se trage frana in asa fel incat pistonasul sa iasa mult din etrier. Se comprima pistonasul cu leviere pana intra la loc in etrier COMPLET si se repeta de cateva.ori operatia. ATENTIE: distantierul folosit trebuie sa fie de o grosime potrivita in asa fel incat sa permita cursa cat mai lunga a pistonasului FARA A IESI COMPLET DIN ETRIER, fapt ce ar duce la eliminarea lichidului. Daca totusi se intampla, treci la pct 1. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 (editat) Presupun ca ultima aerisire ai facut-o fara sa ai capacul la pompa pus. Mai aeriseste o singura data pe fiecare parte, daca nici asa nu dispare infranarea cand iti vin placutele scoate pistonasele un pic mai mult afara(cat sa nu iti iasa de tot din etrier dar indeajuns de mult cat sa poti curata zona cu mizerie) si cu o periuta de dinti si ceva spray de frana curata pistonasele apoi impingele la loc. Vezi ca daca acum ai pus lichid pana la maxim in borcanas cand o sa iti montezi placutele noi nu ai sa poti impinge pistonasele inapoi ca au are unde sa se duca lichidul de frana, deci tre sa mai scoti din lichid si ar fi indicat sa refaci aerisirea. Editat Martie 6, 2014 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 (editat) cand se infraneaza roata singura, da drumul la putin lichid de sus de la furtunul care intra in pompa; daca roata se elibereaza cand faci asta, ai problema cu returul infundat/blocat din pompa sau cu o maneta aftermarket care nu permite pistonului pompei sa faca o cursa completa (asta e putin probabil in cazul tau, ca mergea bine inainte de schimbul de lichid cu aceeasi maneta). Daca roata ramane blocata, atunci problema e cauzata de garniturile din etrieri Editat Martie 6, 2014 de X-eL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Vad ca toata lumea bate pe ganiturile alea care saracele nu au nici o vina, vina o poarta mizeria ce se depune pe pistonase. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
->Bullet<- Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 (editat) etrierii probabil sunt buba, daca raman ''blocati'' , mizerie, garnituri etc Editat Martie 6, 2014 de ->Bullet<- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Omul nu a explicat daca merge infranat sau i se pare lui ca merge infranat pt ca se aud placutele frecand. Sa auzi placutele pe disc e una- si e normal - , sa mearga infranat e alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Da, se pot curata mai intai etrierii si garniturile; daca garniturile au mai mult de 4 ani, se pot inlocui oricum (exceptie facand cazul in care se da un interval mai mare in manualul de service). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Pt cei care au mai schimbat lichidul de frana - la orice! : ce legatura are schimbul de lichid cu garniturile, pozitia placutelor, pistonase, s.a.m.d - daca etrierii nu au fost demontati de pe disc?? . Vezi ca daca acum ai pus lichid pana la maxim in borcanas cand o sa iti montezi placutele noi nu ai sa poti impinge pistonasele inapoi ca au are unde sa se duca lichidul de frana, deci tre sa mai scoti din lichid si ar fi indicat sa refaci aerisirea. Cantitatea de lichid care se intoarce inapoi in rezervor este infima comparativ cu volumul rezervorului. Putea sa-l umple ochi si tot nu se intampla asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 ce fel de etrieri are vfr-u asta BB? aia 1-2 pistonase de fiecare parte a placutelor? radiali? flotanti? daca sunt flotanti se blocheaza gunoaiele alea de glisiere si merge infranat aerisirea nu are legatura cu infranarea.. daca scoti lichidu de tot se blocheaza roata? oricum daca zici ca ai cursa mai lunga la maneta si e mai moale inseamna ca nu ai aerisit cum trebuie, se aeriseste si sus la pompa, dupa care strangi maneta ca o chinga ceva si o lasi cateva ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Sunt flotante cu 2 pistonase. Posibil sa fie glisierele, dar daca zice ca nu a umblat la ei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 cand se infraneaza roata singura, da drumul la putin lichid de sus de la furtunul care intra in pompa; daca roata se elibereaza cand faci asta, ai problema cu returul infundat/blocat din pompa sau cu o maneta aftermarket care nu permite pistonului pompei sa faca o cursa completa (asta e putin probabil in cazul tau, ca mergea bine inainte de schimbul de lichid cu aceeasi maneta). Daca roata ramane blocata, atunci problema e cauzata de garniturile din etrieri Edited by X-eL, Today, 01:33 PM. Tot asta recomand şi eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marc87 Postat Martie 6, 2014 Autor Share Postat Martie 6, 2014 Multumesc domnilor pentru sfaturi. Tind sa cred ca am totusi aer in instalatie, maneta de frana se actioneaza cam usor si culiseaza aproape pana in capat, de franat franeaza. Am tot aerisit la ambii etrieri fara sa iasa bule de aer, mai poate ramane undeva aer daca am parcurs tot circuitul cap coada? Pistonasele actionau corect inainte sa fac schimbul de lichid, se auzea un mic zgomot de frecare dar banuiesc ca era normal, il auzisem si la alte motoare. Rezervorul nu e full, e conform nivelului, deci nu cred ca am prea mult lichid in instalatie. Roata nu e blocata, dar se aude clar cum freaca placutele pe disc, o franeaza destul de mult. Am sa incerc maine sa mai aerisesc, poate poate... Sunt sanse daca am aer pe instalatie sa mearga infranat? sau nu are treaba? Ms. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 La astea flotante chiar e problema cu "sliderele" alea. Citeodata nu ajuta nici schimbat garniturile, nici aerisit de n'spe ori (inclusiv cu aparat special), nici naiba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 da asa de curiozitate.... la un mecanic moto care are experienta si a mai facut asta de sute de ori si ... are frana in fata lui... extrem de important... (ca nu se regleaza motoare pe forum si se depisteaza bube prin remote viewing...) de ce nu te duci? e frana de fata... nu e joaca. eternul sfat. daca nu stii / nu esti sigur... bafta sa-ti rezolvi problema. ca ating placutele este normal. daca freaca... atentie ai uzuri inutile mult mai mari si un risc mic, dar exista, de gripare.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 La astea flotante chiar e problema cu "sliderele" alea. Citeodata nu ajuta nici schimbat garniturile, nici aerisit de n'spe ori (inclusiv cu aparat special), nici naiba. Ba ajuta daca le scoti, le cureti, le ungi si le pui la loc. @Marc87 - in primul rand - cand faci schimbul de lichid nu trebuie sa lasi aer sa intre in instalatie. Desfaci surubelul de aerisire de pe etrier si pompezi lichid afara pana cand nivelul in rezervorul de lichid de sus ajunge aproape gol - te uiti sa ramana lichid incat sa nu traga aer - pui lichid nou si pompezi pana aproape de golire iar, apoi pui lichid pana la nivel, tii maneta apasata, strangi aerisitorul si ai terminat. Asta e tot. Te-as sfatui sa scoti etrierii de pe discuri si sa cureti tijele glisoare - una e in partea de jos, sub un capacel metalic care se scote cu o surubelnita dreapta lata - capatul e cu inbus de 6. Celalalt de sus iese cand separi C-ul etrierului de partea prinsa de furca - nu trebuie sa mai desurubezi nimic. Curata-le si ungele si monteaza-le la loc. Nu ai nici o problema cu nici o garnitura, ignora cam 50% din sfaturile de aici. Ai maneta moale pt ca nu ai aerisit cum trebuie, trebuie sa incerci sa aerisesti si sus langa rezervor, pune o carpa dedesubt si desfa surubul banjo-ului incat sa tasneasca lichid cand strangi maneta. Fara sa eliberezi maneta, deci cu ea apasata - strange banjo-ul. (banjo e capatul rotund al furtunului care tine furtunasul prins de pompa cu acel surub cu cap de 12) da asa de curiozitate.... la un mecanic moto care are experienta si a mai facut asta de sute de ori si ... are frana in fata lui... extrem de important... (ca nu se regleaza motoare pe forum si se depisteaza bube prin remote viewing...) de ce nu te duci? e frana de fata... nu e joaca. Bai, si o maimuta cu o cheie de 8 si o surubelnita in mana iti poate schimba lichidul de frana daca ii arati o data. Lasa omul in pace, orice om poate invata sa umble la frana daca intelege cum functioneaza sistemul, care principial e EXTREM de simplu, nu e nici un SF. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 (editat) Eu am avut problema asta de cind am luat motorul. Am dus-o la mecanic si verdictul a fost "garnituri noi". Ce sa facem, sanatatea motoretei inainte de toate. 3 meleoane date, schimbate gartniturile, curatat totul ca la carte -> sula diferenta. Am scos si cuiele alea sa le curat si sa le ung, dracu sa le ia, nici o diferenta. A mai povestit cineva ca a avut aceeasi problema la aceeasi motocicleta si fara alte etriere nu s-a rezolvat. Asta in timp ce etrierul de pe spate (neflotant) se afla intr-o conditie jalnica, cind l-am dat jos am vazut ca avea atita "sare" din aia sub garniturile de praf ca le impinsese in afara si pistonul le facuse aproape muci. Dar nu infrinau roata. Am mai desfacut niste etrieri ficsi de Bandit 1200, verificat, curatat, pus la loc, zero probleme pe motorul ala. Nici cu frina aerisita prost nu se intimpla asta. Bai, si o maimuta cu o cheie de 8 si o surubelnita in mana iti poate schimba lichidul de frana daca ii arati o data. Lasa omul in pace, orice om poate invata sa umble la frana daca intelege cum functioneaza sistemul, care principial e EXTREM de simplu, nu e nici un SF. Ba chiar un mecanic poate sa te bage rapid la cheltuiala deampulea, cit efort e sa misti gura cit sa zici "garnituri noi"? Editat Martie 6, 2014 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Nu exista etrieri neflotanti. Sunt ori flotanti ori radiali. Aia radiali sunt mult mai scumpi si in general Brembo ii face. Nu ai tu asa ceva pe spate la Bandit. Daca voiai sa zici "neflotanti" ca nu mai flotau, e altceva.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 (editat) Nu exista etrieri neflotanti. Sunt ori flotanti ori radiali. Aia radiali sunt mult mai scumpi si in general Brembo ii face. Nu ai tu asa ceva pe spate la Bandit. Daca voiai sa zici "neflotanti" ca nu mai flotau, e altceva.. !!! Pffffff... "neflotanti", adica ficsi. Exista etrieri flotanti si ficsi. Montura radiala e altceva. Ai scris o aiureala, rapid la edit, cit nu expira. Editat Martie 6, 2014 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Bai, si o maimuta cu o cheie de 8 si o surubelnita in mana iti poate schimba lichidul de frana daca ii arati o data. Lasa omul in pace, orice om poate invata sa umble la frana daca intelege cum functioneaza sistemul, care principial e EXTREM de simplu, nu e nici un SF. si... daca nu "iese" sau omite ceva si ... se intampla ceva? nu am nimic impotriva sa lucrii la propria mobra. daca stii ce si cum... daca nu... lasa pe altul. eu... ma retin in a da sfaturi oamenilor sa-si rupa capul. man, uite se poate face asa, dar ca sa fii sigur... mergi la x-ulescu si face el treaba. Ba chiar un mecanic poate sa te bage rapid la cheltuiala deampulea, cit efort e sa misti gura cit sa zici "garnituri noi"? cand or fi fost schimbate garniturile de la pistonasele etrierului? cum culiseaza? revin bine? sau trebuie sa faci parghie cu 2 leviere... poate trebuie, poate nu trebuie, eu nu le-am vazut/simtit cum lucra... de aia exista oameni cu experienta. care vor stii ce sa faca... just my 5 cents. dati cu pietre daca vreti. am vazut... pini (modelul fara filet) cu clipsurile lipsa... pini cu filet stransi ... foarte usor, fara locktite suruburile la etriere nestranse... placute de frana pe metal la interior unde nu se vede bine, lichid de frana dot 5.1 in instalatii de 4... multe. si sunt ... frane, vai... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 !!! Pffffff... "neflotanti", adica ficsi. Exista etrieri flotanti si ficsi. Montura radiala e altceva. Ai scris o aiureala, rapid la edit, cit nu expira. nu exista ficsi dragul meu, e o ineptie, nu pot functiona daca sunt ficsi. The brake caliper is the assembly which houses the brake pads and pistons. The pistons are usually made of plastic, aluminium or chrome-plated steel. Calipers are of two types, floating or fixed. A fixed caliper does not move relative to the disc and is thus less tolerant of disc imperfections. It uses one or more single or pairs of opposing pistons to clamp from each side of the disc, and is more complex and expensive than a floating caliper. Prin fix m-am referit la cel radial, la care are cate un pistonas pe fiecare parte a discului, poate denumirea de radial e o prostie... recunosc. Nu, nu ai tu etrier fix pe spate la bandit. Ba da, am cautat si e fix pe spate la bandit, scuzoaiele de rigoare draga GN78 (ce rahan de ID e asta, de ce l-ai schimba asa? ) si... daca nu "iese" sau omite ceva si ... se intampla ceva? nu am nimic impotriva sa lucrii la propria mobra. daca stii ce si cum... daca nu... lasa pe altul. eu... ma retin in a da sfaturi oamenilor sa-si rupa capul. man, uite se poate face asa, dar ca sa fii sigur... mergi la x-ulescu si face el treaba. Ce sa omiti, sa uiti sa pui lichid? Sa pui ce la loc? Frana functioneaza sau nu functioneaza, e un sistem inchis - daca uita ceva curge, nu tine, etc. In general daca se greseste ceva nu merge deloc, din moment ce merge, merge. E o pompa care impinge lichid intr-o alta pompa pe dos cu diametre diferite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Ce sa omiti, sa uiti sa pui lichid? Sa pui ce la loc? Frana functioneaza sau nu functioneaza, e un sistem inchis - daca uita ceva curge, nu tine, etc. In general daca se greseste ceva nu merge deloc, din moment ce merge, merge. E o pompa care impinge lichid intr-o alta pompa pe dos cu diametre diferite. tu chiar "suferi" de sindromul ultimului cuvant. este frana de fata pe un motor serios nu o jucarie. bine, pe orice mobra frana fata este esentiala... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 nu exista ficsi dragul meu, e o ineptie, nu pot functiona daca sunt ficsi.TNG, vad ca citesti, ii explici tu, te rog? Etrierii sint de 2 feluri: - cu pistoane pe ambele parti, corpul etrierului fiind complet fixat rigid de furca -> ficsi - pistoane doar pe o parte, corpul etrierului nefiind fixat rigid pe furca, culiseaza lateral pe un "cui" care e fixat rigid -> flotanti Etrierii radiali sint cu totul alta treaba, si nu esti tu singurul care a vazut. Aproape orice motor cu pretentii de productie curenta are montura radiala. Etrier fix: Etrier flotant: Etrier cu montura standard: Etrier cu montura radiala: Na, poate o sa te convinga Brembo: http://www.brembo.com/en/bike/Original-Equipment/Products/Pages/Dischi.aspx Brembo fixed calipers are available in both radial and axial mount configurations, whereas Brembo floating calipers are available as single or dual piston versions. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.