marius ionut Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 Va salut Am postat problema si pe siteul comunitati GSXR dar in nevoia de gasirea aunei soluti o postez si la rubrica service(sper sa nu deranjeze) Revin si eu cu o problema la un GSXR 1000 din 2001 si anume se opreste motorul cand se accelereaza undeva peste 4-5 mii de ture(cateodata la 4-5 mii sta la relanti si doar cand se trece de 6-7 mii se opreste motorul).Problema a aparut de la sfarsitul anului trecut dar nu am luat in seama am acuzat temperatura de afara+benzina proasta+filtru aer+bujii neschimbate.Ieri s-a verificat si curatat filtru aer+schimbat bujii+benzina din cea mai buna(fara plumb 99) si problema inca persista.Mentionez ca acelas lucru(oprire motor )se intampla si in timpul mersului in orice viteza doar daca apas ambreiajul si o turez, in rest(si aici ma refer la schimbat normal) nu pare a avea nici o problema relantiul tine normal undeva la 1300.Nu sa umblat la absolut nimic nici la toba nici la mufe la absolut nimic.Ceea ce am mai sesizat este un miros foarte puternic de benzina in uleii(am dat putin drumul la ulei) cat si pe toba miroase foarte puternic a benzina+pe indicatorul ulei(cel de sticla) in momentul porniri motocicletei se albeste(ceva gen spuma).La prima vedere de catre mecanic nu s-a putut da un verdict urmeaza saptamana viitoare sa o duc din nou. Orice sfat/critica este bine venit.Multumesc si astept sfaturile dumnavoastra http://www.girlshare.ro/33378360.4 Un linc cu un fisier video pentru intelegerea situatiei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 Nu prea am inteles. Cum sta la relanti la 4000/5000? Se opreste cand il accelerezi pe loc sau cand este in viteza? Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu ambreiajul.... Cand strangi ambreiajul pe neutru se opreste? Cand strangi ambreiajul in viteza se opreste? Reusesti sa ajungi la 10000 rot in treapta 1 sau se opreste motorul? Raspunde punctual la fiecare intrebare. Fisierul video nu am putut sa,l vad ...sunt pe mobil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 Acum vreo 10 ani, cred, aveam un Kawasaki GPZ 500 S care avea problema asta. La 4500-5000rot/min se oprea motorul. Se intampla si in mers, lucru destul de neplacut. Daca stateam cu ochii pe turometru si nu saream de turatia aia, puteam sa merg mult si bine, totul era perfect. Intr-un final s-a dovedit a fi CDI-ul. Nu stiu in ce masura te ajuta, dar am tinut sa-ti impartasesc experienta mea asemanatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 Acum vreo 10 ani, cred, aveam un Kawasaki GPZ 500 S care avea problema asta. La 4500-5000rot/min se oprea motorul. Se intampla si in mers, lucru destul de neplacut. Daca stateam cu ochii pe turometru si nu saream de turatia aia, puteam sa merg mult si bine, totul era perfect. Intr-un final s-a dovedit a fi CDI-ul. Nu stiu in ce masura te ajuta, dar am tinut sa-ti impartasesc experienta mea asemanatoare. Din pacate nu-l ajuta. Tu ai avut pe carburatie cu CDI El are injectie cu ECU. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_d4 Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 Probleme TPS https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCoQtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DT6q9onzZQls&ei=Fi0jU4X_EabNygPm1YGgDw&usg=AFQjCNGKasjE919ythIjHMYJ4Wi1aynTvA&bvm=bv.62922401,d.bGQ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ovistein Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 daca zici ca la ochiul de sticla unde verifici uleiu se albeste cand pornesti probabil baga apa in ulei, apa + ulei = in momentul porniri motocicletei se albeste (ceva gen spuma). Parerea mea. Iar cu opritul nu stiu ce sa spun .. si daca ii tragi gazu la maxim se opreste ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 Desi cel mai probabil nu are legatura cu opritul motorului, mirosul puternic de benzina a uleiului cat si spumarea sa indica o problema pe care, eu unul, as trata-o cu prioritate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 (editat) Desi cel mai probabil nu are legatura cu opritul motorului, mirosul puternic de benzina a uleiului cat si spumarea sa indica o problema pe care, eu unul, as trata-o cu prioritate.Intr-o alimentare pe injectie este putin probabil sa ajunga benzina in baie.Daca chiar se intampla asta atunci acel motor merge foarte,foarte prost sau chiar nu functioneaza. Acea mica spuma pe geam de vizitare este oarecum normala in temperaturile de acum Pentru initiatorul topicului: Atunci cand se opreste motorul, ai becul de FI aprins? Editat Martie 14, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius ionut Postat Martie 14, 2014 Autor Share Postat Martie 14, 2014 Nu prea am inteles. Cum sta la relanti la 4000/5000? Se opreste cand il accelerezi pe loc sau cand este in viteza? Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu ambreiajul.... Cand strangi ambreiajul pe neutru se opreste? Cand strangi ambreiajul in viteza se opreste? Reusesti sa ajungi la 10000 rot in treapta 1 sau se opreste motorul? Raspunde punctual la fiecare intrebare. Fisierul video nu am putut sa,l vad ...sunt pe mobil... Va salut sa raspund la intrebarile dumneavoastra (scuze pentru neintelegerea situatiei dar nu prea stiu cum altfel sa explic sa acopar toate detaliile): 1 Uneori(exista si situati de genul asta la mai multe accelerari) daca o accelerez la 4-5000 de ture motorul nu se mai opreste ,isi revine la relanti 2 Se opreste atat pe loc cat si in viteza(in viteza doar cand apas ambreiajul si o accelerez in gol indiferent de treapta de viteza) adica :sunt in treapta 1,2,3-6 accelerez peste 4-5000 de ture,las aceleratia,apas ambreiajul si motorul se opreste-nu stiu cum sa ma exprim altfel sa intelegeti 3 Motorul se opreste daca accelerez peste 4-5000 de ture daca apas ambreiajul indiferent daca sunt in viteza s-au pe neutru 4 Da ajung la 10000 in treapta 1 fara sa se opreasca motorul.O accelerez in 10000 de ture in treapta 1 si este totul ok dar daca nu schimb viteza si apas ambreiajul se opreste Intr-o alimentare pe injectie este putin probabil sa ajunga benzina in baie. Daca chiar se intampla asta atunci acel motor merge foarte,foarte prost sau chiar nu functioneaza. Acea mica spuma pe geam de vizitare este oarecum normala in temperaturile de acum Pentru initiatorul topicului: Atunci cand se opreste motorul, ai becul de FI aprins? Nu se aprinde nici un bec este totul ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 Pare a avea legatura cu debitul problema ta si eventual un amestec prea bogat. 1300rot/min la relanti cu motorul cald? Este posibil ca in 12-13 anisori de viata sa ai chiar si o zgaiba(mizerie) pe traiectul de alimentare care sa-ti gatuie debitul ala, ar fi cea mai ieftina buba.. ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 E contactul de la maneta de ambreiaj. E o bulibaseala electrica, deconectează firul de la maneta si probează. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius ionut Postat Martie 14, 2014 Autor Share Postat Martie 14, 2014 Pare a avea legatura cu debitul problema ta si eventual un amestec prea bogat. 1300rot/min la relanti cu motorul cald? Este posibil ca in 12-13 anisori de viata sa ai chiar si o zgaiba(mizerie) pe traiectul de alimentare care sa-ti gatuie debitul ala, ar fi cea mai ieftina buba.. ) Da undeva in jur de 1300 la cald daca zici ca la ochiul de sticla unde verifici uleiu se albeste cand pornesti probabil baga apa in ulei, apa + ulei = in momentul porniri motocicletei se albeste (ceva gen spuma). Parerea mea. Iar cu opritul nu stiu ce sa spun .. si daca ii tragi gazu la maxim se opreste ? da chiar daca trag gazul la maxim nu-si mai revine la relantiu-motorul se opreste Multumesc o sa incerc si varianta asta dar nu cred sa fie de la ambreiaj deoarece pe loc in neutru se opreste fara a actiona ambreiajul.Doar in mers apas ambreiajul ca altfel nu pot sa-mi dau seama daca isi revine la relanti s-au se opreste E contactul de la maneta de ambreiaj. E o bulibaseala electrica, deconectează firul de la maneta si probează. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 Nu e contactul de ambreiaj in sine - pe el il deconectezi doar ca sa vezi daca are legatura. Cel care face probabil probleme e contactul de neutru din cutie, care in combinatie cu cel de cric si de ambreiaj iti taie aprinderea, se considera eronat ca ori ai pus cricul jos cu motorul in viteza, ori ca ai bagat in viteza cu cricul pus si-ti taie aprinderea. Contactul de ambreiajl face parte din aceasta logica de protectie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius ionut Postat Martie 14, 2014 Autor Share Postat Martie 14, 2014 Multumesc o sa va tin la curent cu rezolvarea problemei -asta daca se va rezolva Nu e contactul de ambreiaj in sine - pe el il deconectezi doar ca sa vezi daca are legatura. Cel care face probabil probleme e contactul de neutru din cutie, care in combinatie cu cel de cric si de ambreiaj iti taie aprinderea, se considera eronat ca ori ai pus cricul jos cu motorul in viteza, ori ca ai bagat in viteza cu cricul pus si-ti taie aprinderea. Contactul de ambreiajl face parte din aceasta logica de protectie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JMoto Postat Martie 14, 2014 Share Postat Martie 14, 2014 am vazut video.. chiar sunt curios care este problema ei ! .. sa aduci detalii legate de motor si daca o rezolvi sa ne spui care a fost problema !.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_d4 Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 Acolo este problema, la TPS sau throttle position sensor, spunei la mecanic sa verifice. Ce observi tu pe vizoru, de la ulei este condens,ia plimbate,20 min sa ajunga temperatura la 90 sa vezi cum dispare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 Demonteaza filtru de aer si vezi in ce pozitie sunt clapetele secundare si vezi in ce pozitie sunt atunci cand se opreste motorul. Daca demontezi filtru verifica si cat de murdar este. Dupa care important verifica foarte bine integritatea furtunelor de vacum ,si de la MAP senzor,daca sunt rupte,fisurate,sau cutate. In filmulet am vazut culoarea moto nu aceasta este moto? E contactul de la maneta de ambreiaj. E o bulibaseala electrica, deconectează firul de la maneta si probează. Nu este nici o bulibaseala electrica. Acel intrerupator este mult mai important de cat pare la prima vedere,nu este doar parte din sistemul de protectie,el are o functie si in sistemul de injectie. Spune lui ECU sa treaca in hartile de avans si benzina de neutru. Asa ca pe viitor nu m-ai anulati de tot "acel mic si neinsemnat"intrerupator. Pentru o proba nu este necaz" dar este nevoie sa se revina la configuratia originala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 (editat) Eu n-am zis ca nu e important contactul de ambreiaj, doar i-am sugerat sa-l deconecteze pentru a putea investiga. Nici nu i-ar functiona motoreta fara acel contact de ambreiaj. Da, la motoarele pe injectie, contactul de ambreiaj este foarte important - impreuna cu cel de neutral spune ECU cand sa taie si cand sa porneasca injectoarele atunci cand motocicleta e in frana de motor: de exemplu - cand esti in frana de motor ECU automat taie injectia, dar in clipa in care ai apasat maneta/pedala de ambreiaj injectia porneste pentru a mentine motorul ruland la relanti. Daca contactul este imperfect la maneta, in frana de motor daca ai trage maneta moare motorul. Editat Martie 15, 2014 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 Nu prea am inteles. Cum sta la relanti la 4000/5000? Se opreste cand il accelerezi pe loc sau cand este in viteza? Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu ambreiajul.... Cand strangi ambreiajul pe neutru se opreste? Cand strangi ambreiajul in viteza se opreste? Reusesti sa ajungi la 10000 rot in treapta 1 sau se opreste motorul? Raspunde punctual la fiecare intrebare. Fisierul video nu am putut sa,l vad ...sunt pe mobil... Esti din Pitesti, de ce nu dai o fuga pe moto sau cu platforma pana la TNG, el rezolva problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 -asta daca se va rezolva Normal ca se rezolva, e un fier, cu un mumar limitat de piese care se pot strica. O diagnoza in afara forumului ai incercat? Ai scris ca ai curatat filtru de aer. Nu e unica folosinta? Si eu cred ca e ceva cu un senzor sau ceva furtun vacuum de la sistemul de injectie. Problema apara si cand accelerezi lent? Esti din Pitesti, de ce nu dai o fuga pe moto sau cu platforma pana la TNG, el rezolva problema? Chiar ca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 (editat) Eu n-am zis ca nu e important contactul de ambreiaj, doar i-am sugerat sa-l deconecteze pentru a putea investiga. Nici nu i-ar functiona motoreta fara acel contact de ambreiaj. Asta am spus si eu daca ai citit bine..doar de proba .Motocicleta functioneaza daca inchizi contactul Da, la motoarele pe injectie, contactul de ambreiaj este foarte important - impreuna cu cel de neutral spune ECU cand sa taie si cand sa porneasca injectoarele atunci cand motocicleta e in frana de motor: de exemplu - cand esti in frana de motor ECU automat taie injectia, dar in clipa in care ai apasat maneta/pedala de ambreiaj injectia porneste pentru a mentine motorul ruland la relanti. GRESIT! Nu taie nimeni injectia,doar comuta din harta de TPS pe harta de IAP. Daca contactul este imperfect la maneta, in frana de motor daca ai trage maneta moare motorul. ! Gresit din nou! Stii ca te respect,dar aici ai gresit rau ! Nu vreau sa intru in polemici ,asa ca eu ma opresc. Cu respect TNG! PS, Crede-ma Suzuki este o marca de moto care o stiu pe "de rost"... Editat Martie 15, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 Esti din Pitesti, de ce nu dai o fuga pe moto sau cu platforma pana la TNG, el rezolva problema? Stai, TNG parca sta langa Ploiesti. Le mai incurc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 Cu respect TNG! PS, Crede-ma Suzuki este o marca de moto care o stiu pe "de rost"... Eu doar i-am explicat ce rol are contactul de ambreiaj, tu ai zis acelasi lucru cu alte cuvinte. Contactul de ambreiaj impreuna cu cel de cric si cel de neutral pot produce aceste simptome. In al doilea sau al treilea post al sau a zis ca motorul se opreste cand apasa ambreiajul - in marea majoritate a cazurilor. In frana de motor debitul de benzina injectat se reduce aproape de 0, altfel ar inunda motorul. Cand din frana de motor se trage ambreiajul sau/si se revine pe neutral - ECU comuta harta pe cea de relanti. Si astfel ajungem si la alt simptom descris de el: miros puternic de benzina in ulei - ce zici de asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 (editat) Eu doar i-am explicat ce rol are contactul de ambreiaj, tu ai zis acelasi lucru cu alte cuvinte.Asa o fi... Contactul de ambreiaj impreuna cu cel de cric si cel de neutral pot produce aceste simptome. Nu se manifesta asa cum este la el. Motorul se opreste si in viteza si pe neutru.Daca este in viteza ,da ,posibil sa iei in calcul varianta senzor cric....dar el se opreste si cand este pe neutru...deci varianta spusa de tine cade. In al doilea sau al treilea post al sau a zis ca motorul se opreste cand apasa ambreiajul - in marea majoritate a cazurilor. Da ,atunci cand motorul ruleaza,este normal sa se opreasca la el, pentru ca inertia nu mai misca motorul si revine la relanti unde se opreste In frana de motor debitul de benzina injectat se reduce aproape de 0, altfel ar inunda motorul. GRESIT DIN NOU! Cand din frana de motor se trage ambreiajul sau/si se revine pe neutral - ECU comuta harta pe cea de relanti. GRESIT IAR! Si astfel ajungem si la alt simptom descris de el: miros puternic de benzina in ulei - ce zici de asta? AM EXPLICAT IN POST ANTERIOR ...ASEARA Asta denota ca nu ai citit posturile mele... In frana de motor debitul de benzina injectat se reduce aproape de 0, altfel ar inunda motorul. Uite cum arata cu adevarat acea harta de benzina care tu spui ca este aproape de 0.... La ori ce valoare de acolo faci urmatorul calcul si o sa-ti dea benzina injectata: Pulse width(seconds) = (value map x 48uS x IATcomp x ECTcomp x SAPcomp x Trim(Yosh) + Latency + QuickThrottleEnrichment Nu iti explic ce inseamna fiecare prescurtare de acolo,pentru ca vorbesc cu un cunoscator... EU am incheiat discutia fata de tine,nu-mi place sa intru in polemici inutile,am spus asta de foarte multe ori....dar m-ai provocat. Cu respect TNG! Editat Martie 15, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 Poti sa te contrazici cu mie 200 de ani, la orice motor cu injectie debitul de benzina se reduce la 0 atunci cand e in frana de motor. Tu-mi arati acolo o harta de injectie care se pare ca se aplica pt toata plaja de turatii. Arata-mi care din variabila din acel calcul (daca exista) indica TPS = 0 Neutral = 0 si Clutch = 0. - regimul de frana de motor. Mai cauta prin manuale si afla regimul de frana de motor, poate-l gasesti. Cu tot respectul si eu, nu ma contrazic de dragul contrazicerii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.