Sari la conținut

GSXR1000 moare motorul!


Postări Recomandate

Poti sa te contrazici cu mie 200 de ani, la orice motor cu injectie debitul de benzina se reduce la 0 atunci cand e in frana de motor. :)

 

Tu-mi arati acolo o harta de injectie care se pare ca se aplica pt toata plaja de turatii.

 

Arata-mi care din variabila din acel calcul (daca exista) indica TPS = 0 Neutral = 0 si Clutch = 0. - regimul de frana de motor.

 

Mai cauta prin manuale si afla regimul de frana de motor, poate-l gasesti.

 

Cu tot respectul si eu, nu ma contrazic de dragul contrazicerii.

Aia cu rosu e o aberatie maxima!

Eu il cunosc pe TNG de ceva vreme si stiu ca repara mobre de cand tu te plimbai cu pegas-ul...

 

Ce e ala Rahan ?

 

Ca suna fain.

 

Faza e urmatoare ...

 

Am jucat NFS destul .. si pe frana de motor .. ai explozii in cilindru .. spun sigur.

Rahan era o serie de benzi desenate aparute (la noi) imediat dupa revolutie... Cred ca le-au reeditat acum vreo 2-3 ani. :) Imi mai aducea matusa mea cate un exemplar frantuzesc, il toceam uitandu-ma la poze. :P

LE: Mint, au aparut si la noi de prin anii 80, cica.

 

rahan.jpg

Editat de Adyp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 110
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Problema a fost rezolvata .A fost devina senzorul de la clapetele inferioare TPS.Ca si rezolvare ,,provizorie,,(functioneaza ok la momentul asta dar poate reapare problema) am scos si curatat cu un spray de curatat acel senzor pana in momentul in care o sa fac rost de acel senzor si il voi schimba.Va multumesc tuturor pentru sfaturi si pentru timpul acordat problemei mele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu rosu e o aberatie maxima!

Eu il cunosc pe TNG de ceva vreme si stiu ca repara mobre de cand tu te plimbai cu pegas-ul...

 

Rahan era o serie de benzi desenate aparute (la noi) imediat dupa revolutie... Cred ca le-au reeditat acum vreo 2-3 ani. :) Imi mai aducea matusa mea cate un exemplar frantuzesc, il toceam uitandu-ma la poze. :P

LE: Mint, au aparut si la noi de prin anii 80, cica.

 

rahan.jpg

Mersi de info ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema a fost rezolvata .A fost devina senzorul de la clapetele inferioare TPS.Ca si rezolvare ,,provizorie,,(functioneaza ok la momentul asta dar poate reapare problema) am scos si curatat cu un spray de curatat acel senzor pana in momentul in care o sa fac rost de acel senzor si il voi schimba.Va multumesc tuturor pentru sfaturi si pentru timpul acordat problemei mele

Felicitari! :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur sincer ca ai rezolvat si ca nu a fost mare lucru. :)

 

Eu recent mi-am cumparat o alta masina si 90% din cacacelele marunte pentru care am negociat la pret o multime de bani ca nu functionau, s-au reparat scotand si bagand o mufa, mutand o clapeta, ungand o chestie. :)))

In creste inima cand repar o chestie fara sa coste un ban, doar verificand ce se intampla acolo si intelegand ce trebuie sa faca. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema a fost rezolvata .A fost devina senzorul de la clapetele inferioare TPS.Ca si rezolvare ,,provizorie,,(functioneaza ok la momentul asta dar poate reapare problema) am scos si curatat cu un spray de curatat acel senzor pana in momentul in care o sa fac rost de acel senzor si il voi schimba.Va multumesc tuturor pentru sfaturi si pentru timpul acordat problemei mele

Adica senzorul de STV (secondary throttle valve)? Inferior e cam ambiguu in context. am vazut un GSXR care cica avea aceasta problema, am demontat senzorul ala si pot sa jur ca aparent era intact. Cu toate astea, la masuratoare nu indica ca in manual. Cum ai determinat ca e ala?

Singura data cind am vazut probleme de genul asta (rezistenta/potentiometru intact optic dar defect electric) a fost cind au aparut niste "spitzuri" scurte de tensiune mare. E rarisim.

Tine-ne la curent, n-am mai aflat exact care a fost problema la acel GSXR de care ziceam (interventia mea a fost doar sa verific senzorul ala), am ramas cu o curiozitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica senzorul de STV (secondary throttle valve)? Inferior e cam ambiguu in context. am vazut un GSXR care cica avea aceasta problema, am demontat senzorul ala si pot sa jur ca aparent era intact. Cu toate astea, la masuratoare nu indica ca in manual. Cum ai determinat ca e ala?

Singura data cind am vazut probleme de genul asta (rezistenta/potentiometru intact optic dar defect electric) a fost cind au aparut niste "spitzuri" scurte de tensiune mare. E rarisim.

Tine-ne la curent, n-am mai aflat exact care a fost problema la acel GSXR de care ziceam (interventia mea a fost doar sa verific senzorul ala), am ramas cu o curiozitate.

Din ce am vorbit cu omul la tel.se pare ca problema a fost de la un contact imperfect la mufa senzorului TPS.

Nu la STV,s-a pronuntat el mai gresit,chiar si in discutiea care am avut-o cu el a confundat putin stv cu tps.

Sper sa fie doar atat si sa se fi rezolvat problema lui.

 

Problema la tine este in interiorul senzorului,respectiv pe calea de rulare a potentiometrului,de aceea ai avut acele varfuri de tensiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BB... studiaza putin cum sta treaba la frana de motor la motociclete, esti intr-o grava eroare. Cu cat insisti mai mult cu atat devii mai ridicol.

 

O sa studiez. Merci.

Pai zi-mi tu cat e daca tot stii: cat e consumul in frana de motor la o motoreta cu injectie?

 

Dar de fiecare data am zis: "se reduce la 0 sau aproape de minim debitul de benzina in frana de motor".

 

TNG inca nu a postat o harta in care sa-mi arate regimul in frana de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este postata de multe ori ,dar nu vrei s-o vezi!

Harta pentru frana de motor asa cum spui tu,este harta de IAP!!!!!!!!

Unde ti-am desenat TPS 0 adica esti cu acceleratia inchisa, esti in treapta de viteza deci FRANA DE MOTOR!

Mai mult,ti-am aratat si harta de neutru care este accesata cand ai ambreiajul strans.

Apropo unde este inversunarea ta ca defectul omului este intrerupatorul de ambreiaj?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In frana de motor debitul de benzina injectat se reduce aproape de 0, altfel ar inunda motorul.

 

Uite cum arata cu adevarat acea harta de benzina care tu spui ca este aproape de 0....

 

La ori ce valoare de acolo faci urmatorul calcul si o sa-ti dea benzina injectata:

 

Pulse width(seconds) = (value map x 48uS x IATcomp x ECTcomp x SAPcomp x Trim(Yosh) + Latency + QuickThrottleEnrichment

 

Nu iti explic ce inseamna fiecare prescurtare de acolo,pentru ca vorbesc cu un cunoscator...

 

EU am incheiat discutia fata de tine,nu-mi place sa intru in polemici inutile,am spus asta de foarte multe ori....dar m-ai provocat.

 

Cu respect TNG!

 

 

TNG, cu respect:

 

Ai zis mai sus ca

 

Pulse width(seconds) = (value map x 48uS x IATcomp x ECTcomp x SAPcomp x Trim(Yosh) + Latency + QuickThrottleEnrichment )

 

Acum hai sa ne uitam in acel tabel si sa vedem:

Maximul de presiune indicata de IAP este 2,34V, prima coloana din stanga, adica regimul din frana de motor.

Pe acea coloana sa ne uitam la valorile de la 6000 de ture, sa zicem, cat avem? Valori mici, pana in 10. Sa luam de exemplu 6.

 

Apoi sa ne uitam pe coloana cea mai din dreapta, in regim de accelerare, cand presiunea indicata de IAP este 0. (0V)

Ce valori avem pe la acelasi RPM? pai avem in jur de 100.

 

Acum hai sa inlocuim in formula matale si sa vedem cam ce marime ar avea "pulse width" cand folosim "value map" 6 si ce marime are "pulse width" cand folosim "value map" 100.

 

Pai iese cam asa:

 

pt 6: avem lungimea pulsului de actionare injector: |__| - frana de motor

Pt 100: o sa avem lungimea pulsului de act ceva gen : |___________________________________________________________________| - accelerare.

(inmulteste-le cu -1, am pus doar ilustrativ)

 

Ei, avand in vedere cei doi timpi rezultati cu valorile din tabelul dat de tine, ti se pare cam LA FEL Consumul cand un injector e actionat intr-un caz o milisecunda si in celalalt caz juma de ora???

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe astea l-ai uitat in calculul tau...in care eu nu am inteles nimic

 

IATcomp x ECTcomp x SAPcomp x Trim(Yosh) +

Latency + QuickThrottleEnrichment )

 

Eu zic sa ne oprim aici,nu are nici un rost,problema omului s-a rezolvat deci topic inchis.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu conteaza ce valori au alea, le consideram fixe pt ca vorbim de aceleasi conditii, variem doar presiunea IAP, cand in formula o data folosesti un parametru 6 si apoi folosesti 100, restul nu ne intereseaza ca am zis ca raman constante, se obtine in final aceeasi valoare????

Cu cine ai facut matematica? :huh:



Daca ai o data a x 100 + b + c + d si o data a x 6 + b + c+ d, in conditiile in care a, b, c si d raman constante, nu e clar ca rezultatul va fi complet diferit ca ordin de marime?



Mai ales cand in formula data de tine a este de ordinul microsecundelor? Daca era de ordinul anilor, hai ca nu conta, desi nici 6 ani nu-s egali cu 100 de ani. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este asa cum spui tu!

Ai dreptate!

Matematica am facut-o cu femeia de serviciu,si sincer cred ca nu mai stiu nici tabla inmultiri,asa ca sunt prost la matematica dar oameni spun ca sunt foarte bun la MECANICA!

 

Cu respect TNG!

 

PS.Problemele moto de multe ori se rezolva pe PM si la telefon,si cel mai bine la garaj,mai putin pe forum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E contactul de la maneta de ambreiaj. E o bulibaseala electrica, deconectează firul de la maneta si probează.

 

Asta a si fost, o bulibaseala electrica la TPS, marite TNG! (ca tot te mirai de diagnosticul meu).

 

Si iti descriu si ce se intampla in anumite cazuri:

 

TPS ii indica valoare 0 din cauza contactului imperfect - sau posibila uzura a rezistorului variabil in zona de frecus maxim (4-5000 ture) - moment in care ECU considera ca motorul e in frana de motor si reducea injectia aproape de 0. In momentul in care tragea ambreiajul (nu in toate cazurile cum descrie si el) - datorita erorii de la TPS - ECU nu marea fluxul de benzina suficient si motorul murea. E posibil ca ECU in momentul apasarii ambreiajul sa-i fi dat ori prea mult gaz de-odata ori deloc - in ambele situatii motorul murea. (daca valoarea TPS era mai mare decat trebuie ii inunda motorul) (de aici si mirosul de benzina de care se plangea el)

 

Cam asta a fost istoria..

 

Este asa cum spui tu!

Ai dreptate!

Matematica am facut-o cu femeia de serviciu,si sincer cred ca nu mai stiu nici tabla inmultiri,asa ca sunt prost la matematica dar oameni spun ca sunt foarte bun la MECANICA!

 

Cu respect TNG!

 

PS.Problemele moto de multe ori se rezolva pe PM si la telefon,si cel mai bine la garaj,mai putin pe forum...

 

Pai nu a zis nimeni ca nu te pricepi la mecanica, dar cand incepi sa te contrazici folosind ca argumente tabele si formule in fata unui om care a studiat 13 ani de matematica nu ai cum sa nu ai scapari.

 

Poate sa vina tot forumul sa ma faca cum vrea, eu nu o sa-mi retrag afirmatiile precum ca in frana de motor ORICE Motor cu injectie reduce consumul la 0 sau aproape de 0.

 

Ca la moto n-o fi chiar 0, ci 0.005 nu neg, dar asta putea-i sa-mi explici frumos nu sa ma bati cu linia la palma ca invatatoarea cea rea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BB, nici macar mecanic nu sunt.. dar daca in frana de motor nu consumi benzen:

 

-de ce'ti creste turometru'?

 

-de ce e motorul asa prompt cand ii dai din nou gaz(instant, delay 0). sau pe coborare cu gazul deschis 75%, inchizi pana la 50% dar inca deschis si intrii in frana de motor. Atunci e clar ca pompezi benzina ca ai gazu jumate, si totusi frana de motor suna si se simte la fel

 

-de ce scoate toba zgomot

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, nu eu am inventat chestia asta, asa functioneaza motoarele.

 

- turometrul e comandat de aprindere, nu de injectie, aprinderea nu se opreste.

- pai normal ca e promt, cat ii ia ECU sa dea drumul iar la gaz, cateva microsecunde?

- ai mers tu cu motor cu injectie si facea zgomot in frana de motor similar cu cel din acceleratie? :huh: Eu zic sa asculti mai bine.



Faptul ca la motoarele auto se intampla chestia asta este o certitudine de cand au fost inventate, despre asta nu mai discutam, sper.

 

Cum am mai zis, este posibil ca la motorete sa nu fie chiar 0, ci se lasa un pic de benzina pt a nu avea o frana de motor asa brutala, avand in vedere ca masa inertiala a unei motociclete nu e la fel cu cea a unui automobil.

Asta nu stiu sigur. Dar clar, cel mai mic consum posibil este in regim frana de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

nea bebe e la fel de habarnist la mecanica precum amikul lui skandal.tanti veta(bogdan bebe) da lectii de mecanica.parerea mea e ca tanti veta se pricepe sa dea sfaturi despre vascozitatea si proprietatile huleiurilor(e iecsperta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, nu eu am inventat chestia asta, asa functioneaza motoarele.

 

- turometrul e comandat de aprindere, nu de injectie, aprinderea nu se opreste.

- pai normal ca e promt, cat ii ia ECU sa dea drumul iar la gaz, cateva microsecunde?

- ai mers tu cu motor cu injectie si facea zgomot in frana de motor similar cu cel din acceleratie? :huh: Eu zic sa asculti mai bine.

 

Faptul ca la motoarele auto se intampla chestia asta este o certitudine de cand au fost inventate, despre asta nu mai discutam, sper.

 

Cum am mai zis, este posibil ca la motorete sa nu fie chiar 0, ci se lasa un pic de benzina pt a nu avea o frana de motor asa brutala, avand in vedere ca masa inertiala a unei motociclete nu e la fel cu cea a unui automobil.

Asta nu stiu sigur. Dar clar, cel mai mic consum posibil este in regim frana de motor.

Las-o moarta omule, nu ai dreptate si punct. Insistenta ta devine penibila ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

 

Faptul ca la motoarele auto se intampla chestia asta este o certitudine de cand au fost inventate, despre asta nu mai discutam, sper.

 

Cum am mai zis, este posibil ca la motorete sa nu fie chiar 0, ci se lasa un pic de benzina pt a nu avea o frana de motor asa brutala, avand in vedere ca masa inertiala a unei motociclete nu e la fel cu cea a unui automobil.

Asta nu stiu sigur. Dar clar, cel mai mic consum posibil este in regim frana de motor.

Acum o dai la intors cu cel mai mic consum posibil....

Citeste primul post al meu in care te-am contrazis unde tu ai spus ca pe decelerare motorul are CONSUM 0.

Eu ti-am spus ca nu este 0!

De aici a pornit totul,acum revii si spui ca nu mai este 0 ,si ca este cel mai mic posibil....pai ce facem aici? Citeste ce ai scris prima data!!!!

Si ca motorul consuma benzina,putina dar consuma,si ti-am dat un ex. de consum dintr-o harta .

Iti aduc aminte ca vorbim de un motor de GSXR 1000 k1 nu de masini,avioane ,etc

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite dragul meu al treilea post al meu in acel topic ce ziceam:

 

Eu doar i-am explicat ce rol are contactul de ambreiaj, tu ai zis acelasi lucru cu alte cuvinte.

 

Contactul de ambreiaj impreuna cu cel de cric si cel de neutral pot produce aceste simptome.

 

In al doilea sau al treilea post al sau a zis ca motorul se opreste cand apasa ambreiajul - in marea majoritate a cazurilor.



In frana de motor debitul de benzina injectat se reduce aproape de 0, altfel ar inunda motorul.

Cand din frana de motor se trage ambreiajul sau/si se revine pe neutral - ECU comuta harta pe cea de relanti.



Si astfel ajungem si la alt simptom descris de el: miros puternic de benzina in ulei - ce zici de asta?



Ce-am zis acolo eronat mai omule?

Ai innebunit si tu?

 

Las-o moarta omule, nu ai dreptate si punct. Insistenta ta devine penibila ...

 

Nu e turometrul comandat de aprindere?

Tie iti suna toba motoreta in frana de motor ca atunci cand e in acceleratie? :o

 

Penibil esti tu, ca te bagi ca musca in lapte sa ma faci pe mine penibil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...