Sari la conținut

GSXR1000 moare motorul!


Postări Recomandate

raportat la ... ceva util.

Kilometri de exemplu :) pt ca bagi benzina ca sa te deplasezi.

 

Consumul nu e deloc aproape de zero si e mai mare decat la ralanti.

Ia incearca matale frana de motor cu motorul oprit sa vezi distractie :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 110
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La masina am incercat si nu se simte absolut nimic iar motocicleta cu injectie nu am.

 

Pana acum in tot topicul asta am fost luat la perpules de TNG si toti aplaudacii lui care ii inchina jerbe de flori, dar nimeni nu mi-a explicat cum e de fapt.

 

Fii tu bun si explica-mi, lumineaza-ma, marite Cezar!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

personal nici eu nu-l agreez pe Georgel - un "nenorocit" care invata lumea de bine :D

Serios vorbind, si eu am purtat discutii la care nu am ajuns la acelasi numitor comun cu TNG. Cand nu ma pricep nu ma bag in contre si cand mai am de studiat nu mi-e rusine sa o recunosc.

 

faci o proba de consum pe distante identice, pe drumurile pe care mergi tu. Incerci sa pastrezi acelasi regim de mers si in loc sa lasi masina in frana de motor, o scoti la liber si incetinesti cu frana.

Vezi cum iti iese consumul si mai vorbim, mai ne imprietenim :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am zis ca la masini nu am nici un dubiu, aici vorbeam de GSXR-ul de 1000 ca1.



Si vorbeam de masinile pe benzina.



Momentan bordul masinii imi indica consumul instant si in frana de motor este intotdeauna 0. Si pe langa bord fac consumul la 100, 200, 500 de km, si calculul meu in functie de cata benzina pun in rezervor este identic cu ce indica bordul.

Deci sincer, mi-e greu sa te cred pe tine si nu pe el.

 

In plus este gresit si spui ca in frana de motor consumul e mai mare decat chiar la relanti, avand in vedere ca consumul il masuram (cel putin la automobile si motociclete de strada) in Km/h si cum la relanti nu te deplasezi nicaieri ..am putea spune ca ai consum infinit, pentru ca la relanti parcurgi 0km.

A, cum zici tu ca lasi masina pe liber si lasi sa curga la vale, este cea mai mare prostie, pentru ca in frana de motor la automobile consumul chiar este 0.



Consumul cel mai mare raportat la km parcursi este la relanti! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:-/



Cesarica, tu ai detinut vreo masina la viata ta, sau vorbesti din desene animate?

Taci din gura pana nu mai zici vreo 10 ineptii, las-o asa.

 

Toti oamenii care au mers cu o masina cu afisaj de consum instant stiu ca in frana de motor consumul e 0.

Orice om care detine o masina pe benzina stie ca benzina nearsa strica catalizatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

consumul il masuram (cel putin la automobile si motociclete de strada) in Km/h

 

Cum vine asta?

Litri pe km si litri/h sau kg/ora sunt lucruri uzuale dar km/h credeam ca masoara altceva :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Additionally, most modern engines don't use any fuel while engine braking which helps reduce fuel consumption.

This is known as DFCO or Deceleration Fuel Cut-Off and is used with Burn and Coast."

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_braking

 

"When coasting with the engine running and manual transmission in neutral, or clutch depressed, there will still be some fuel consumption due to the engine needing to maintain idle engine speed. While coasting with the engine running and the transmission in gear, most cars' engine control unit with fuel injection will cut off fuel supply, and the engine will continue running, being driven by the wheels. Compared to coasting in neutral, this has an increased drag, but has the added safety benefit of being able to react in any sudden change in a potential dangerous traffic situation, and being in the right gear when acceleration is required.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy-maximizing_behaviors#Burn_and_coast

 

 

Si cu asta am incheiat pe acest topic, salutari maxime.



Am corectat, e litri/100km

Ti-am zis ca la masini nu am nici un dubiu, aici vorbeam de GSXR-ul de 1000 ca1.



Si vorbeam de masinile pe benzina.



Momentan bordul masinii imi indica consumul instant si in frana de motor este intotdeauna 0. Si pe langa bord fac consumul la 100, 200, 500 de km, si calculul meu in functie de cata benzina pun in rezervor este identic cu ce indica bordul.

Deci sincer, mi-e greu sa te cred pe tine si nu pe el.

 

In plus este gresit si spui ca in frana de motor consumul e mai mare decat chiar la relanti, avand in vedere ca consumul il masuram (cel putin la automobile si motociclete de strada) in litri/100km si cum la relanti nu te deplasezi nicaieri ..am putea spune ca ai consum infinit, pentru ca la relanti parcurgi 0km.

A, cum zici tu ca lasi masina pe liber si lasi sa curga la vale, este cea mai mare prostie, pentru ca in frana de motor la automobile consumul chiar este 0.



Consumul cel mai mare raportat la km parcursi este la relanti! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pana acum in tot topicul asta am fost luat la perpules de TNG si toti aplaudacii lui care ii inchina jerbe de flori, dar nimeni nu mi-a explicat cum e de fapt.

!

Nu m-am gandit nici o secunda sa fac misto de tine sau de altcineva!

Imi pare rau daca asta ai inteles,si nu sunt vre-un sfant sa-mi inchine jerbe de flori,de fapt cred ca tu esti cel care ma ia la misto acum...

Eu iti doresc tot binele din lume si mavretsg din aceasta discutie inutila carr a mers mult prea departe.

Cu respect TNG!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, eu discutam doar de faptul ca in frana de motor consumul de combustibil este 0, nu fac o discutie despre care mod este mai eficient din punct de vedere al economiei transportului.

Asta e lunga discutie si chiar si atunci probabil o sa vezi ca daca cobori o vale in frana de motor e mai eficient dpdv econimic decat daca l-ai lasa pe liber - probabil exista studii pe tema asta. In plus nici nu este indicat dpdv al securitatii sa faci lucrul asta, tu asa mergi cu motoreta, la vale lasi pe liber? :huh:

Aici discutam despre consumul in sine in acest regim de mers, pentru ca asta ne interesa, de ce moare motorul omului si nu eficienta ...



Nu m-am gandit nici o secunda sa fac misto de tine sau de altcineva!
Imi pare rau daca asta ai inteles,si nu sunt vre-un sfant sa-mi inchine jerbe de flori,de fapt cred ca tu esti cel care ma ia la misto acum...
Eu iti doresc tot binele din lume si mavretsg din aceasta discutie inutila carr a mers mult prea departe.
Cu respect TNG!

 

Mie mi s-a parut ca mi-ai raspuns foarte nepoliticos de fiecare data, fara sa ai rabdare sa explici.

Nu, nu fac misto de tine, fac de cei care iau de bune tot ce zici tu doar pentru faptul ca tu ai rezolvat foarte multe probleme aici pe forum si ai o mare experienta. Fara sa mai gandeasca si ei. Daca maine probabil o sa zici ca cerul e verde ei probabil o sa zica: da, e verde ca asa a zis TNG. Intelegi ce vreau sa zic?

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din intamplare am un bun prieten care esre unul dintre cei mai buni tuneri din RO care a fost angajat de Renault sa dezvolte softuri si tot "din intamplare"de anul acesta dezvolta motoare la Jaguar in Anglia..

I-am cerut o parere (eu zic ca avizata) fata de discutia noastra.Spet ca o sa te satisfaca sau nu acest text.

Citez:

Vom prezenta aceasta problema strict din punct de vedere tehnic.

In primul rand calibrarea unui autoturism este diferita de cea a unei motociclete, nu ca valori (ceea ce este mai mult decat evident) ci ca strategii. Si asta pt ca cerintele sunt diferite intre cele doua vehicule.

 

La un automobil, ceea ce dicteaza absolut totul in ziua de azi este poluarea. Deci pt a avea niste cifre mai mici in dreptul poluantilor, producatorii de automobile folosesc toate variantele posibile. Apoi, al doilea factor este cantitatea de CO2, ceea ce se traduce direct in consum de combustibil. Deci atunci cand proiectezi un motor de autoturism (ceea ce eu fac acum!!!) vrei sa faci noxe mici si consum mic. Motiv pt care pe decelerare tai injectia pana te apropii de 2000rpm cand reincepi sa injectezi ca sa faci trecerea pt relanti. Aceasta miscare are 2 efecte benefice, unul fiind acela de reducere a consumului, al doilea fiind acela de a lasa o cantitate de oxigen sa treaca din motor si sa se stocheze in catalizator pt imbunatatii performantele acestuia.

 

La un motor de motocicleta, mai ales la una de curse (CBR, GSX-R, ...) nimeni nu concepe acel motor cu gandul la noi cei care mergem sa luam cartofi pe motoreta cu sacosa agatata de ghidon. Ei gandesc acel motor sa castige campionatul de Superstock, Supersport, Superbike, ceea ce le aduce si mai multi clienti care vad acea motocicleta trecand linia de finish si se duce si isi cumpara si el aceeasi scula. Asa ca strategiile din ECU de motocicleta sunt facute pt a castiga curse. Drept urmare, o frana de motor brutala nu ar face decat sa strice timpii pe circuit sau sa oboseasca fff mult pilotul, asa ca nimeni nu tine cont de consum si drept urmare, nimeni nu taie injectia in perioada decelerarii. Cum motociclete nu trebuie sa respecte nici o norma de poluare (momentan trebuie sa fie Euro 3 ceea ce e in 2013 e egal cu 0) stocarea de oxygen in catalizator nu este ceva de intereseaza pe vreun producator, cu atat mai mult cu cat toti vand linii de evacuare fara catalizatoare in mod oficial.

 

Acum sa ne departam de aceasta prezentare a felului in care lucrurile se intampla la un producator, la discutia de aici. In perioada de frana de motor vei avea o injectie normala (pt un amestec stoichiometric) pt cantitatea de aer pe care motorul o poate inghiti. Nu vei vrea niciodata sa ai un amestec sarac in perioada asta pt ca vei incinge motorul si cand vei redeschide acceleratia vei fii mai aproape de zona de detonatii.

 

Dar ca sa dam niste exemple din alea de le intelege oricine cu sacosa legata de ghidon, daca injectia ar fi taiata in perioada de decelerare, nu ai putea sa iti mai montezi Powercommander si sa ii dai benzina blana in zona de decelerare ca sa scoata flacari pe toba la semafor la Dorobanti. Pt ca daca valoarea din ECU ar fi 0ms, indiferent cu cat ai inmulti asta procentual ti-ar da tot 0, deci nu pacanituri si flacari.

 

O roata in sus va urez la toti!

 

 

ing. Sabin BULARDA

 

Jaguar LandRover UK Superformance Romania

Combustion development engineer Technical depatment responsable

sbularda@jaguarlandrover.com bulardas@gmail.com

 

--------------

If you desire special power levels and/or race engineered motors for endurance, high stress or Vmax type events, please keep in mind that the laws of physics and thermodynamics apply. The candle that is twice as bright, only burns half the time.

This is motorsport!

 

If it's needed an engine that makes twice the power and half the pollution, then we have to analyse and learn the laws of physics in order to see how to build it.

This is OEM development!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar ca sa dam niste exemple din alea de le intelege oricine cu sacosa legata de ghidon, daca injectia ar fi taiata in perioada de decelerare, nu ai putea sa iti mai montezi Powercommander si sa ii dai benzina blana in zona de decelerare ca sa scoata flacari pe toba la semafor la Dorobanti. Pt ca daca valoarea din ECU ar fi 0ms, indiferent cu cat ai inmulti asta procentual ti-ar da tot 0, deci nu pacanituri si flacari.

geniala asta.

TNG - multumiri pentru educatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din intamplare am un bun prieten care esre unul dintre cei mai buni tuneri din RO care a fost angajat de Renault sa dezvolte softuri si tot "din intamplare"de anul acesta dezvolta motoare la Jaguar in Anglia..

I-am cerut o parere (eu zic ca avizata) fata de discutia noastra.Spet ca o sa te satisfaca sau nu acest text.

Citez:

Vom prezenta aceasta problema strict din punct de vedere tehnic.

In primul rand calibrarea unui autoturism este diferita de cea a unei motociclete, nu ca valori (ceea ce este mai mult decat evident) ci ca strategii. Si asta pt ca cerintele sunt diferite intre cele doua vehicule.

 

La un automobil, ceea ce dicteaza absolut totul in ziua de azi este poluarea. Deci pt a avea niste cifre mai mici in dreptul poluantilor, producatorii de automobile folosesc toate variantele posibile. Apoi, al doilea factor este cantitatea de CO2, ceea ce se traduce direct in consum de combustibil. Deci atunci cand proiectezi un motor de autoturism (ceea ce eu fac acum!!!) vrei sa faci noxe mici si consum mic. Motiv pt care pe decelerare tai injectia pana te apropii de 2000rpm cand reincepi sa injectezi ca sa faci trecerea pt relanti. Aceasta miscare are 2 efecte benefice, unul fiind acela de reducere a consumului, al doilea fiind acela de a lasa o cantitate de oxigen sa treaca din motor si sa se stocheze in catalizator pt imbunatatii performantele acestuia.

 

La un motor de motocicleta, mai ales la una de curse (CBR, GSX-R, ...) nimeni nu concepe acel motor cu gandul la noi cei care mergem sa luam cartofi pe motoreta cu sacosa agatata de ghidon. Ei gandesc acel motor sa castige campionatul de Superstock, Supersport, Superbike, ceea ce le aduce si mai multi clienti care vad acea motocicleta trecand linia de finish si se duce si isi cumpara si el aceeasi scula. Asa ca strategiile din ECU de motocicleta sunt facute pt a castiga curse. Drept urmare, o frana de motor brutala nu ar face decat sa strice timpii pe circuit sau sa oboseasca fff mult pilotul, asa ca nimeni nu tine cont de consum si drept urmare, nimeni nu taie injectia in perioada decelerarii. Cum motociclete nu trebuie sa respecte nici o norma de poluare (momentan trebuie sa fie Euro 3 ceea ce e in 2013 e egal cu 0) stocarea de oxygen in catalizator nu este ceva de intereseaza pe vreun producator, cu atat mai mult cu cat toti vand linii de evacuare fara catalizatoare in mod oficial.

 

Acum sa ne departam de aceasta prezentare a felului in care lucrurile se intampla la un producator, la discutia de aici. In perioada de frana de motor vei avea o injectie normala (pt un amestec stoichiometric) pt cantitatea de aer pe care motorul o poate inghiti. Nu vei vrea niciodata sa ai un amestec sarac in perioada asta pt ca vei incinge motorul si cand vei redeschide acceleratia vei fii mai aproape de zona de detonatii.

 

Dar ca sa dam niste exemple din alea de le intelege oricine cu sacosa legata de ghidon, daca injectia ar fi taiata in perioada de decelerare, nu ai putea sa iti mai montezi Powercommander si sa ii dai benzina blana in zona de decelerare ca sa scoata flacari pe toba la semafor la Dorobanti. Pt ca daca valoarea din ECU ar fi 0ms, indiferent cu cat ai inmulti asta procentual ti-ar da tot 0, deci nu pacanituri si flacari.

 

O roata in sus va urez la toti!

 

 

ing. Sabin BULARDA

 

Jaguar LandRover UK Superformance Romania

Combustion development engineer Technical depatment responsable

sbularda@jaguarlandrover.com bulardas@gmail.com

 

--------------

If you desire special power levels and/or race engineered motors for endurance, high stress or Vmax type events, please keep in mind that the laws of physics and thermodynamics apply. The candle that is twice as bright, only burns half the time.

This is motorsport!

 

If it's needed an engine that makes twice the power and half the pollution, then we have to analyse and learn the laws of physics in order to see how to build it.

This is OEM development!

 

Foarte frumos, multumesc.!

 

Acum am inteles.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma ca sa zic si eu ceva. Nu pricep de ce va imaginati ca exista reguli universale. Ca si cum ar fi o scoala de facut motoare, toti producatorii i-ar urma cursurile, dupa care ar aplica orbeste ce le-a zis dom' profesor acolo. Industria e in continua schimbare, fiecare producator face cum crede ca e mai bine ca sa-si atraga mai multe vinzari. iar diferentele dintre motoare si masini sint atit de multe ca orice comparatie e fara sens.

E ca si cum ai zice cite roti e corect sa aiba un vehicul. Monociclu, bicicleta, triciclu, autoturism, tramvai, tir? Care e numarul corect de roti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am curatat acel senzor, care din ce am vazut eu este atat electronic(prezenta 3 fire cu mufa) cat si mecanic(are un arc -motoraws nici eu nu stiu ce are inauntru deoraece este capsulat).Altceva nu am facut dupa ce l-am curatat problema a fost rezolvata.Este un pic mai greu de explicat dar cu un telefon se rezolva daca intanliti problema-0730361759

Adica senzorul de STV (secondary throttle valve)? Inferior e cam ambiguu in context. am vazut un GSXR care cica avea aceasta problema, am demontat senzorul ala si pot sa jur ca aparent era intact. Cu toate astea, la masuratoare nu indica ca in manual. Cum ai determinat ca e ala?
Singura data cind am vazut probleme de genul asta (rezistenta/potentiometru intact optic dar defect electric) a fost cind au aparut niste "spitzuri" scurte de tensiune mare. E rarisim.
Tine-ne la curent, n-am mai aflat exact care a fost problema la acel GSXR de care ziceam (interventia mea a fost doar sa verific senzorul ala), am ramas cu o curiozitate.



NU STIU EXACT CUM SE NUMESTE TPS/STV CEL PE CARE IL ARATA NENICU ASTA CU DEGETUL PE LA MINUTUL 2,19 .CEVA DE GENUL post-48887-0-92604800-1395165860_thumb.jpg

Adica senzorul de STV (secondary throttle valve)? Inferior e cam ambiguu in context. am vazut un GSXR care cica avea aceasta problema, am demontat senzorul ala si pot sa jur ca aparent era intact. Cu toate astea, la masuratoare nu indica ca in manual. Cum ai determinat ca e ala?
Singura data cind am vazut probleme de genul asta (rezistenta/potentiometru intact optic dar defect electric) a fost cind au aparut niste "spitzuri" scurte de tensiune mare. E rarisim.
Tine-ne la curent, n-am mai aflat exact care a fost problema la acel GSXR de care ziceam (interventia mea a fost doar sa verific senzorul ala), am ramas cu o curiozitate.

 

post-48887-0-01538100-1395165917_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e turometrul comandat de aprindere?

Tie iti suna toba motoreta in frana de motor ca atunci cand e in acceleratie? :o

 

Penibil esti tu, ca te bagi ca musca in lapte sa ma faci pe mine penibil...

 

Presupun ca acum ti-ai dat seama cat de mult pe langa problema ai fost sa zic asa ...

Cand juma de forum iti zice ca e alba si tu o tii ca e neagra si totusi nu ai dreptate, contrazicandu-te la nesfarsit ... pana mea ... o dai in penibil. Cat despre toba normal ca nu se aude la fel, in momentul ala roata invarte motorul si nu viceversa ... mai departe presupun ca stii si tu ce se intampla si de ce ai rateuri pe evacuare.

 

Ma bucur totusi ca te-ai lamurit.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Sclipirea lui de inteligenta maxima a fost incercarea de al denigra pe tng.E aberant ca tu,un abramburici de forum(lunatic) sa incerci sa iti impui punctul de vedere in fata unuia care chiar stie ce vorbeste...iar tipu' nu e un apropiat de al lui care repara motoare pe genunchi.E MECANIC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sclipirea lui de inteligenta maxima a fost incercarea de al denigra pe tng.E aberant ca tu,un abramburici de forum(lunatic) sa incerci sa iti impui punctul de vedere in fata unuia care chiar stie ce vorbeste...iar tipu' nu e un apropiat de al lui care repara motoare pe genunchi.E MECANIC

Abramburic sef, eu nu incerc sa impun nimic, spre deosebire de tine nu intru pe forum sa arunc cu jigniri si injurii in stanga si dreapta incercand sa ma dau rotund. In topicul asta tu nu ai postat nimic relevant si totusi l-ai jignit gratis pe BB ca si cum tu ai participat la discutie cot la cot cu TNG si restu.

Probabil replay-ul meu ar fi trebuit sa cuprinda si vreo 2-3 jigniri mai serioase plus injurii, ultima discutie in contradictoriu cu tine m-am invatat ca doar asa se impune omu cumva in fata ta ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

draga mester.ma inyristraza nespus de tare atitudinea dv si cu proxima ocazie fug in piata revolutiei sa imi pun cenusa in cap ca am facut caterinca de unu' care s a pidat cu bolta pe diploma si specializarea unui om(lucru dovedit de altfel).acusi plec sa caut cenusa....imi cer iertare,nu se mai intampla pana data viitoare.acu astept injuriile

 

mi e lene sa editez,e mai dificil cu buchiile telefonului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Abramburic sef, eu nu incerc sa impun nimic, spre deosebire de tine nu intru pe forum sa arunc cu jigniri si injurii in stanga si dreapta incercand sa ma dau rotund. In topicul asta tu nu ai postat nimic relevant si totusi l-ai jignit gratis pe BB ca si cum tu ai participat la discutie cot la cot cu TNG si restu.

Probabil replay-ul meu ar fi trebuit sa cuprinda si vreo 2-3 jigniri mai serioase plus injurii, ultima discutie in contradictoriu cu tine m-am invatat ca doar asa se impune omu cumva in fata ta ...

Wayne se referea la BB.

 

Si telenovela continua.

 

Cateodata bataliile astea de idei .. invata si pe altii ... Eu de exemplu.

Editat de BQGDDAN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...