Sari la conținut

Accident Azuga 24.05.2014


motanul12
 Share

Postări Recomandate

Din seria am facut si eu accident...

Luat permisul anul trecut in Noiembrie, categoria A. Pana in prezent am facut aproximativ 2.000 km cu mobra, un BMW F650 GS cu ABS. Am luat mobra asta pentru ca este comoda, usor de condus, nu e prea puternica si pot merge ocazional si pe un forestier cu ea. Nu sunt fan viteza, marea majoritate a timpului sunt cumpatat, dar din pacate impulsiv.

Toate drumurile pe care le-am facut (90% in afara orasului) am mers pe asfalt uscat. Pe data 24, pe DN1, la intrarea in Azuga, sens spre Brasov (vezi poza), am prins o perioada de ploaie (un fel de burnita, dar asfaltul era ud in toata regula). Pe traseu am mai vorbit cu tovarasul de drum (nu pasager, era cu mobra lui) sa mergem mai incet ca ploua si nu avem aderenta buna. Cu 1 ora inainte am mai mers pe serpentine prin zona Sinaia, cumpatat si linistit. Ce am remarcat pana atunci: eu franam f tarziu inainte de curba, de cele mai multe ori fix inainte sa iau virajul, uneori chiar in viraj, mai schimbam si viteza in viraj deoarece intram prea tare. Asta am zis sa o corectez ca nu e bine, pe asfalt uscat a mers greseala asta (asfalt uscat si curat de obicei). Ambele sfaturi pe care mi le-am dat mie, pe ambele le-am incalcat.

Inainte de intrarea in azuga, e o portiune de drum drept. Nerespectand distanta fata de masinile din fata, (alta prostie, mai ales pe ploaie), 2 la numar, imi aruncau noroi pe viziera. Aceasta situatie nu a fost tocmai placuta, si in loc sa reduc viteza si sa-mi las o distanta mai mare fata de masini, le-am depasit. Se mergea oricum tare, cand am revenit din depasire va dati seama ca aveam viteza mult prea mare pentru conditiile de trafic. Nici curba nu cred ca am estimat-o corect, a fost mai stransa decat am crezut. Am franat fata brusc, mi-a intrat ABS-ul, am calcat dunga delimitatoare de benzi si acolo mi-a fugit roata fata si am cazut, pe partea dreapta, am intrat pe contra sens si m-am oprit in margine, in pietris. Impactul mi s-a parut f brutal. Motorul s-a capatat cu oglinda si semnalizarea rupta, si ghidonul putin strambat. Roata fata a intrat sub parapet, am sa o centrez. Eu nu am patit nimic, ma mai doare cand intorc gatul maxim spre stanga, dar nimic grav.

Am avut echipament full, zone de impact:

-casca putin in partea dreapta

-umarul drept (aveam geaca de ploaie si vant, dar cu vesta cu protectii full pe dedesubt) si putin cotul

-soldul, aveam protectii la pantaloni (pantaloni si geaca sunt touring, Fastway). Protectia am luat-o separat fata de pantaloni.

-genunchiul drept, in exterior, aveam genunchiere mari Madhead

-exteriorul talpii si glezna, cizme touring Probiker Louis 75

Cu echipamentul de mai sus, m-am ridicat imediat dupa impact si am oprit motorul.

 

Prima reactie pe care am avut-o a fost sa ma intreb daca ma pot misca si ridica normal, dar nu m-am ales cu nici o zgarietura.

La nici cateva secunde, au oprit 2 masini, soferii fiind si ei motociclisti si inca un motociclist cu mobra. Nici nu am avut timp sa ma dezmeticesc ca mobra era scoasa de pe marginea carosabilului, toti m-au ajutat si am dus mobra pe trotuar. Unul dintre ei chiar s-a oferit voluntar sa-mi duca mobra cu dubita lui, se rupsese si maneta de frana si nu am vrut sa merg asa cu ea, mai ales dupa patanie. Toti m-au ajutat si m-au intrabat daca sunt ok si daca ma pot ajuta cu ceva. Nu le stiu numele, dar vreau sa le multumesc din suflet pentru ajutorul acordat... a insemnat foarte mult pentru mine sa ma ajute cineva neconditionat in acele momente si sa ma intrebe de sanatate...

Tin sa-i mai multumesc si lui Catalin de la http://www.remorcare-moto.ro/ care a venit Sambata seara tarziu de la Bucuresti si m-a luat cu mobra de acolo...

 

Mobra e la reparat, echipamentul o sa-l carpesc, geaca s-a rupt la zona de impact, protectiile sunt toate ok, mai putin genunchiera careia i s-au rupt 2 bretele, o sa le cos si pe acelea.

 

Mare noroc am avut ca nu a venit o masina de pe contra sens si ca era acel pietris in curba, inaintea parapetului, altfel cred ca impactul ar fi fost mai brutal si cu totul alte urmari.

 

Am deschis acest topic sa le multumesc celor care m-au ajutat si poate sa dea altor motociclisti de ganditi si poate intr-o zi o sa le fie de ajutor...

 

Orice critici/injurii sunt bine venite...

 

post-81265-0-84318600-1401443589_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa e motane, ia-o ca pe o invatatura de minte si bucurate ca erai echipat corespunzator(aici ar fi multi care pot invata ceva).. si eu am patit-o pe ploaie, tot pe dreapta am cazut strangand frana, din cauza unuia cu masina ce imi intrase din stanga in drumul cu prioritate, asta dupa ce franase se uitase la mine si brusc mi-a sarit in fata..noroc ca mai aveam doar 15-20/ora dupa prima franare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca tovarasu' tau de drum ti-a dat niste sfaturi de care tu n-ai tinut cont, noi ce mai putem sa iti spunem?

Am trecut si noi pe langa tine atunci (vreo 15 motoare) si s-a-ntamplat exact cum am presupus...

 

Mai multa atentie pe ploaie, si pe viitor, asculta de sfaturile alora mai vechi. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca ai scapat cu atat. Ai avut si bulan ca era liber pe contrasens...

Asta este o lectie pe care ai invatat-o pe pielea ta , singur... Fiecare patim cate ceva la un moment dat. Eu de exemplu, la un drum, incercand sa imi ajung un prieten din urma, am tras tare si la un viraj dreapta pe care nu l-am apreciat bine + aveam viteza cam mare, m-am trezit fix pe contrasens. Norocul meu sa atunci nu venea nimeni... Treaba se intampla pe defileul Jiului care are o banda pe sens...

Esti de admirat ca ai avut curaj sa iesi aici pe forum sa iti spui patania.

Multa sanatate si pe viitor, fii mai temperat.

Stima

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare noroc ca nu ai picat in fata unuia ce venea din fata ca nu cred ca mai conta echipamentul.

Eu m-as feri sa testez limitele cauciucurilor pe ploaie sau cand e ud :)

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aordarea virajelor, mai ales pe ploaie, se face dupa niste reguli de care daca nu tii seama, garantat ajungi pe jos. Exista surse de documentatie pe tema asta chiar si aici pe forum, apuca-te de studiat si spor la aplicat :)

Sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ciudat, cum naiba cu abs s-a blocat roata?

 

mereu m-am intrebat "ce face abs-ul pe gheata?" , imi placea sa cred ca raspunsul e "nimic".



Aordarea virajelor, mai ales pe ploaie, se face dupa niste reguli de care daca nu tii seama, garantat ajungi pe jos. Exista surse de documentatie pe tema asta chiar si aici pe forum, apuca-te de studiat si spor la aplicat :)

Sanatate!

nu stiu acum cate reguli sunt cu exactitate dar imi imaginez ca daca o respecti pe aia cu "mergi mai incet" sunt sanse mari sa iasa bine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ploaie, incepator, serpentine, viteza, depasit masini/orgoliu... prea multe la un loc. Bine macar ca n-ai patit nimic, da gandeste-te daca zici ca ai intrat pe contrasens ce se intampla daca vine vreun tir. Eu n-am sa inteleg niciodata faza asta cu motor+serpentine, cand sunt atatia idioti in tara asta care se cred schumacher si taie curba cu masina, vezi cazul huidu... da in fine nu mi-o lua in nume de rau chiar ma bucur ca n-ai patit nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca tovarasu' tau de drum ti-a dat niste sfaturi de care tu n-ai tinut cont, noi ce mai putem sa iti spunem?

Am trecut si noi pe langa tine atunci (vreo 15 motoare) si s-a-ntamplat exact cum am presupus...

 

Mai multa atentie pe ploaie, si pe viitor, asculta de sfaturile alora mai vechi. :)

iar ... S A FURAT MIREASA"????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ciudat, cum naiba cu abs s-a blocat roata?

 

mereu m-am intrebat "ce face abs-ul pe gheata?" , imi placea sa cred ca raspunsul e "nimic".

 

nu stiu acum cate reguli sunt cu exactitate dar imi imaginez ca daca o respecti pe aia cu "mergi mai incet" sunt sanse mari sa iasa bine :)

 

ABS-ul si-a facut treaba, nu a blocat roata si a incetinit mobra f bine... din pacate am franat mult prea tarziu. Cand a inceput curba, eu inca franand, am luat banda alba delimitatoare dintre benzi si atunci mi-a fugit roata, si tind sa cred ca in acelasi timp am si inceput sa virez... In conditiile de ploaie, cred ca era suficient una din aceste conditii si tot ma imprastiam. Daca nu luam banda alba, intram in curba franand si trebuia sa inclin motorul destul de mult si erau sanse f mari sa pic, in cazul acesta in cel mai fericit scenariu luam curba dar sigur intram pe contra sens, apoi cine stie ce mai faceam, posibil sa fi intrat intr-o serie de viraje stanga-dreapta in incercarea de a tine mobra pe linie dreapta si asa sigur luam unul de pe contra sens...

 

ploaie, incepator, serpentine, viteza, depasit masini/orgoliu... prea multe la un loc. Bine macar ca n-ai patit nimic, da gandeste-te daca zici ca ai intrat pe contrasens ce se intampla daca vine vreun tir. Eu n-am sa inteleg niciodata faza asta cu motor+serpentine, cand sunt atatia idioti in tara asta care se cred schumacher si taie curba cu masina, vezi cazul huidu... da in fine nu mi-o lua in nume de rau chiar ma bucur ca n-ai patit nimic

 

Ti-o iau in nume de bine, sunt total de acord cu toate afirmatiile tale. F multe greseli si toate la un loc... Nu pot decat sa tac si sa ma bucur ca nu s-a intamplat nimic si sa nu mai abuzez de noroc... Pana atunci am mers linistit ca de obicei, dar m-a mancat undeva sa depasesc masinile dinainte de curba ca-mi aruncau mizerie pe viziera... O simpla greseala de genul asta, dar in conditiile nefavorabile si gata... mort... Chiar ma gandesc daca mai continui cu motociclismul... e suficient ca ne pun altii in situatii dificile, daca si eu contribui semnificativ... nu mai zic nimic

Editat de motanul12
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am sa inteleg niciodata faza asta cu motor+serpentine

 

cat dreptate ai........MOTOCICLISMUL este doar in LINIE DREAPTA si doar pe pista de avioane

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat dreptate ai........MOTOCICLISMUL este doar in LINIE DREAPTA si doar pe pista de avioane

:)))))))

 

Cum sa nu intelegi faza cu motor + serpentine? E ca si cum ai spune ¨Nu inteleg faza asta cu penis + vagin. Poti sa iei o gramada de boli.¨

Nu mi-o lua in nume de rau, dar cred ca esti primul motociclist pe care il aud spunand asta. :)

 

Ontopic: exces de optimism + lipsa de experienta = trosc. Lesson learned. Bine ca esti bine, a fost o lectie ieftina.

Editat de kriminal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

ABS-ul si-a facut treaba, nu a blocat roata si a incetinit mobra f bine... din pacate am franat mult prea tarziu. Cand a inceput curba, eu inca franand, am luat banda alba delimitatoare dintre benzi si atunci mi-a fugit roata, si tind sa cred ca in acelasi timp am si inceput sa virez... In conditiile de ploaie, cred ca era suficient una din aceste conditii si tot ma imprastiam. Daca nu luam banda alba, intram in curba franand si trebuia sa inclin motorul destul de mult si erau sanse f mari sa pic, in cazul acesta in cel mai fericit scenariu luam curba dar sigur intram pe contra sens, apoi cine stie ce mai faceam, posibil sa fi intrat intr-o serie de viraje stanga-dreapta in incercarea de a tine mobra pe linie dreapta si asa sigur luam unul de pe contra sens...

 

 

 

Ti-o iau in nume de bine, sunt total de acord cu toate afirmatiile tale. F multe greseli si toate la un loc... Nu pot decat sa tac si sa ma bucur ca nu s-a intamplat nimic si sa nu mai abuzez de noroc... Pana atunci am mers linistit ca de obicei, dar m-a mancat undeva sa depasesc masinile dinainte de curba ca-mi aruncau mizerie pe viziera... O simpla greseala de genul asta, dar in conditiile nefavorabile si gata... mort... Chiar ma gandesc daca mai continui cu motociclismul... e suficient ca ne pun altii in situatii dificile, daca si eu contribui semnificativ... nu mai zic nimic

ai o moto foarte buna pentru drumuri de munte si mai ales de romania

ar fi pacat sa renunti la o pasiune /hobby asa frumoasa doar din cauza unei NEATENTII, pentru ca la tine clar asta a fost

 

incepi sa mergi si sa te bucuri de drum cu cat mai posibil pe vreme buna iar daca te prinde ploaia DOAR adapteaza viteza la conditiile de drum.....gandeste te ca esti pe patine si trebuie sa ai mai multa grija decat atunci cand poti pasi pe toata talpa bocancului

 

si nu uita de anvelope, sunt modele foarte bune pentru mersul pe ploaie/umiditate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul si-a facut treaba, nu a blocat roata si a incetinit mobra f bine... din pacate am franat mult prea tarziu. Cand a inceput curba, eu inca franand, am luat banda alba delimitatoare dintre benzi si atunci mi-a fugit roata, si tind sa cred ca in acelasi timp am si inceput sa virez... In conditiile de ploaie, cred ca era suficient una din aceste conditii si tot ma imprastiam. Daca nu luam banda alba, intram in curba franand si trebuia sa inclin motorul destul de mult si erau sanse f mari sa pic, in cazul acesta in cel mai fericit scenariu luam curba dar sigur intram pe contra sens, apoi cine stie ce mai faceam, posibil sa fi intrat intr-o serie de viraje stanga-dreapta in incercarea de a tine mobra pe linie dreapta si asa sigur luam unul de pe contra sens...

 

 

Ti-o iau in nume de bine, sunt total de acord cu toate afirmatiile tale. F multe greseli si toate la un loc... Nu pot decat sa tac si sa ma bucur ca nu s-a intamplat nimic si sa nu mai abuzez de noroc... Pana atunci am mers linistit ca de obicei, dar m-a mancat undeva sa depasesc masinile dinainte de curba ca-mi aruncau mizerie pe viziera... O simpla greseala de genul asta, dar in conditiile nefavorabile si gata... mort... Chiar ma gandesc daca mai continui cu motociclismul... e suficient ca ne pun altii in situatii dificile, daca si eu contribui semnificativ... nu mai zic nimic

Subscriu la ce a spus ianachim mai sus. Cu totii am gresit mai des la inceput, nu este cazul sa iti faci prea multe procese de constiinta. Important este ca ti-ai dat seama ca ai gresit si unde ai gresit. Data viitoare nu vei mai face greseala asta. Capul sus si suie-te in sa linistit, ai invatat o lectie, nu s-a intamplat nimic grav.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi vorbiti serios? Ati citit ce a postat omul? Tehnica lui de condus e profund gresita si e insotita de o perceptie mult diferita de realitate. I se pare ca merge prea tare si schimba viteze in viraj ca sa incetineasca. Fara urmari, deci e clar ca merge de fapt chiar incet. Evident ca habar n-are unde a gresit din moment ce este coplesit total la intrarea in curba face ce nu trebuie, cand nu trebuie si il trec fiori la fiecare viraj. Sfatul cel bun e sa formateze hardul si sa instaleze softul potrivit. Si sa-si ia echipament de la o singura firma, ca data viitoare, in caz ca o sa fie, sa termine mai repede sectiunea de publicitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu atat mai bine...ca daca o sa mearga 20000 capata deprinderi mai greu de corectat. Cat e prospat, sa se intereseze, sa invete si sa aplice corect, nu neaparat rapid. Viteza o sa vina cu timpul si cu experienta.

cartea aia a lui keith code, twist of the wrist, o sa-i desluseasca multe, si o sa-l aduca pe drumul cel bun. Ar trebui sa o citim toti si sa o mai rasfoim din cand in cand...

deci motane, pari o persoana educata si rezonabila. fa-ti timp sa o citesti, iti promit ca o sa descoperi o lume noua si interesanta. Utilitatea practica a cartii e la cote foarte inalte in privinta sigurantei si a placerii de a conduce motocicleta. Daca ai acces si la un curs practic de perfectionare a pilotajului, investeste fara ezitare in asa ceva. Bate orice echipament la raportul pret calitate.

Succes, ma bucur ca ai cazut acum si ca ai scapat cu bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)))))))

 

Cum sa nu intelegi faza cu motor + serpentine? E ca si cum ai spune ¨Nu inteleg faza asta cu penis + vagin. Poti sa iei o gramada de boli.¨

 

EPIC :-))))

 

Din greseli inveti, e foarte important sa cunosti motivul pentru care ai cazut si sa inveti sa nu repeti greseala... sau circumstantele care te-au dus la greseala respectiva.

Si eu am facut un highside pe serpentine cu aterizare in cap pe contrasens, cand aveam ceva kilometri insa mai mult entuziasm decat experienta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu atat mai bine...ca daca o sa mearga 20000 capata deprinderi mai greu de corectat. Cat e prospat, sa se intereseze, sa invete si sa aplice corect, nu neaparat rapid. Viteza o sa vina cu timpul si cu experienta.

cartea aia a lui keith code, twist of the wrist, o sa-i desluseasca multe, si o sa-l aduca pe drumul cel bun. Ar trebui sa o citim toti si sa o mai rasfoim din cand in cand...

deci motane, pari o persoana educata si rezonabila. fa-ti timp sa o citesti, iti promit ca o sa descoperi o lume noua si interesanta. Utilitatea practica a cartii e la cote foarte inalte in privinta sigurantei si a placerii de a conduce motocicleta. Daca ai acces si la un curs practic de perfectionare a pilotajului, investeste fara ezitare in asa ceva. Bate orice echipament la raportul pret calitate.

Succes, ma bucur ca ai cazut acum si ca ai scapat cu bine.

da frate ... am auzit ca MOTOCICLISMUL mai nou se invata in BIBLIOTECI!!!!!

 

stai la masa in liniste si inveti sa te dai pe curbe, si daca JONY" scrie cand si cum sa te inclini si sa franezi apoi musai da exersezi acasa pe canapea cu o alta carte despre motociclism......

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi vorbiti serios? Ati citit ce a postat omul? Tehnica lui de condus e profund gresita si e insotita de o perceptie mult diferita de realitate. I se pare ca merge prea tare si schimba viteze in viraj ca sa incetineasca. Fara urmari, deci e clar ca merge de fapt chiar incet. Evident ca habar n-are unde a gresit din moment ce este coplesit total la intrarea in curba face ce nu trebuie, cand nu trebuie si il trec fiori la fiecare viraj. Sfatul cel bun e sa formateze hardul si sa instaleze softul potrivit. Si sa-si ia echipament de la o singura firma, ca data viitoare, in caz ca o sa fie, sa termine mai repede sectiunea de publicitate.

Sper ca am inteles bine ce vrei sa zici... Nu schimb vitezele in curba cu scopul de a incetini, incetinesc franand fata (spatele rar il folosesc, cand cobor drumuri forestiere sau tot la coborare pe asfalt, in ultimul caz o alternez cu fata, pentru a nu solicita prea mult una din ele, am intels ca se dilata furtunul cu lichid de frana si nu mai sunt asa eficiente). Deci problema cam asta ar fi, ca inainte de a intra in curba, nu franez destul de tare din timp, ca o consecinta nu schimb cu viteza corespunzatoare, dau drumul usor la ambreiaj si de abia atunci sa intru usor in curba lin cu tractiunea de la motor/in viteza corespunzatoare, fara sa franez, trag de ambreiaj si sa ma aplec tare. Cam asa se abordeaza un viraj pe plaoie nu? Si cred ca asa e ideal si pe uscat de efectuat, dar acolo avand alta tractiune ni se permit mai multe... drept dovada ca nu am cazut deloc pe uscat. Stiu unde am gresit: ca nu am aplicat metoda de mai sus, ca am depasit acele masini si nu am tinut cont de toate limitarile impuse de mersul pe ploaie (viteza mult mai mica, distanta dubla de franare fata de uscat, fara aplecari si micari bruste in curbe, distante mai mari fata de cei din fata/spate etc). Nu merg incet si nu mi-e frica sau ma trec fiori la fiecare viraj, daca asa era cazul nu cadeam :) De acum cred ca o sa-mi fie frica, si cred ca este f bine asa. Am fost mult prea optimist/zeu... Bine ca nu am fost numai pt o zi :)

Echipamentul l-am luat de la mai multe firme, nu am gasit exact ce vreau la o singura firma. Nu fac business cu asa ceva, de asta am mentinuat si firmele, ca mai sunt baieti pe forum care intreaba care sunt bune. Le recomand cu incredere.

Multumesc de sfaturi, am sa citesc carea care mi-ai recomandat-o si o sa vad daca mai am timp sa ma duc la cursul de perfectionare de la amckart (scuze, iar am facut publicitate, dar din acelasi scop...), am inteles ca mai sunt 1-2 saptamani dupa care nu se mai tine + ca nu e gata motorul. Mai stiti alte locuri unde se tin cursuri asemanatoare?

 

ce cauciucuri aveai si din ce an ?

Cauciucuri Metzeler Tourance DOT 2012 - spate / DOT 2011 - fata. Uzura cam 50%. S-a uitat la ele cineva care stie (Stefan daca nu ma insel, am auzit ca este pilot) si a zis ca sunt ok, ca sunt elastice, dar ca pentru varsta lor cam au crapaturi la baza nervurilor si ca ar fi ok sa le schimb cel tariu la inceputul sezonului viitor. Deci aderenta buna cred ca aveam cu ele, atat cat permite tipul/modelul lor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AparTe

Mare noroc ai avut ca nu a venit de pe sensul opus nici o masina / tir / duba - te lasa-i clar de motociclism

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...