Sari la conținut

Burgman 400 sau Majesty 400?


Robert Rmh
 Share

Postări Recomandate

Salutare ma tot bate gandul sa schimb categoria,sa trec de la motocicleta ,mai exact un fz6 fazer din 2005 care il detin de peste 2 ani,la maxi scuter,as dori sa imi spuneti cateva informatii despre suzuki burgman de 400 si yamaha majesty 400,m-ar interesa modelele de la 2007 in sus,inclusiv 2011,acolo se cam opreste bugetul,as vrea o comparatie intre ele,pareri pro si contra,care are mai mult loc sub sha,cat consuma x si y,care e mai sprinten,de fiabilitate nu are rost sa vorbim ca sunt amandoua japoneze,care e mai comod,inca un factor care ma intereseaza,care e mai inalt la sha,este unul din motive pentru care renunt la moto pentru ca vreau sa ajung mai mult cu picioarele jos,merg si foarte mult cu pasager,un + de siguranta nu strica,imi place mult cum arata burgmanul de 400 dar de asemenea si majesty cel de 400,stiu ca o sa fiu dezamagit de putere in comparatie cu fazerul,dar sunt dispus sa fac compromisuri pentru plusul de siguranta,confort,protectie la vant mai buna.

 

Burgmanul de 650 mi se pare cam greoi pentru mine,am 1.68m cam asa...iar T-maxul mi se pare cam sportiv,nu stiu cat de comod este....

M-ar ajuta mai mult un maxi-scuter pentru ca as putea sa fac si eu mai usor cumparaturile de asemenea,nu am masina :)

 

Daca ma hotaresc sa fac schimbarea asta,nu cred ca are rost sa ma chinui sa vand fazerul,poate gasesc pe cineva dispus sa faca schimb pe schimb cu sau fara diferenta

 

Astept opiniile voastre :)

 

Ochii pentru alte modele nu stiu pentru care as m-ai putea opta,daca aveti idee,le astept cu drag

Editat de sonyy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai pute alege Yamaha t-max 500 care scua-ma dar are si cuplu si confort si fiabiliate si consum mic si spatiu am mentionat ca trage ca un bivol ? Si scuza-ma e YAMAHA cand spui YAMAHA spui tot !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut Burgman de 400 acum l-am schimbat cu unul de 650. Am un prieten care si-a luat Majesty de 400 odata cu mine si mereu cand faceam schimb sa vedem cum merge celalalt vedeam amandoi ca burgmanul e mai bun. E mai confortabil, are demaraj mai bun, e mai jos, etc.. Asta spunea si el, deci nu era doar parerea mea. La fel si cei care au mai mers cu amandoua, aveau aceeasi parere.

Cel dupa 2007 are dublu disc pe fata, deci e mai ok. Majesty-ul are un vibrat la relanti, se simte ca e intr-un cilindru, ca joaca sus-jos. Burgmanul nu se simte, e altfel asezat motorul.

La Majesty ai doua amortizoare pe spate, destul de dure, la Burgman ai un amortizor central, hidraulic, reglabil.

Eu as lua Burgman de 400 dupa 2007 fara sa ma gandesc, au rezolvat problema cu consumul de ulei din generatiile anterioare.

Mie imi consuma in oras 5.2, lui ii lua cam 5.5, deci tot aia.

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut pt perioade scurte de timp doua burgmane 400 , 2009 si 2011 si pot sa-ti spun cate ceva despre ele. Sunt comode iar spatiul de sub sa din cate stiu eu este cel mai generos dintre toate maxi-scooterele. Cu inaltimea nu am avut probleme , eu am 1.72 dar parca nici nu ajungeam cu toata talpa, conteaza mult si pozitia in sa. Daca esti mai mic cand trebuie sa pui picioarele mai jos te muti mai in fata. Consumul la mers linistit cu pasager in afara orasului poate scadea sub 4%, in oras sare de 5%., asta din ce indica bordul, n-am stat sa verific. Prezenta pasagerului se simte bine de tot la demaraj, mult mai mult decat la o motocicleta. Demarajul in sine mi s-a parut destul de slab, comparabil cu alte scootere. Am mai avut mp3 300 (motorul e de vreo 270cc defapt) care e cam la fel de greu ca burgman400 dar are un demaraj considerabil mai bun, in schimb cred ca pierde la capitolul viteza maxima. Legat de viteza bordul de burgman minte grosolan comparat cu GPS-ul, arata lejer si cu 15km/h in plus chiar si mai mult la viteze mai mari. Cadrul rugineste foarte usor pe langa suduri, iese rugina prin vopsea chiar si la cel din 2011 care avea 6kkm, dar asta nu ai cum sa vezi fara sa-l demontezi. In Franta de exemplu daca-i faci mentenanta in service te costa in jur de 5-6E la 100km,media obtinuta pe intervalul 0km-40.000km, fara sa adaug si revizia de 40kkm pe care i-am facut-o eu(ambreiaj, bujie, ulei, filtru ulei, filtru variator). Pe langa ce aparea in facturi am mai descoperit o interventie la motor(motorul fusese deschis si au folosit silicon rosu la inchidere, prin unele locuri) care nu aparea in hartii, probabil fusese facuta in garantie. Cu toate astea la 40kkm functiona foarte bine. Saua este extraordinar de grea, cred ca-i cam de 3 ori mai grea decat cea de mp3 care are dimensiuni asemanatoare. In general am observat ca nu s-au preocupat deloc de scaderea greutatii. Cand vrei sa scoti roata din spate e cam complicat, dar nu stiu insa cum e la alte modele ca sa fac o comparatie pertinenta.

 

Am facut un drum lung si cu un burgman 650, ala-i considerabil mai puternic dar si mai greu. Totusi greutatea i-o simti doar cand il impingi sau cand vrei sa dai cu spatele . O data pus in miscare nu se mai simte( la plin parca se apropie de 300kg) e foarte bine echilibrat iar centrul de greutate e foarte jos. La mers pe autostrada am scos un consum de vreo 4.5%, in oras nu stiu cat consuma. La modelul asta problema cea mai mare e CVT-ul care cam pica si e scump de reparat atat ca piese cat si ca manopera pt ca e f mult de demontat. In Franta reparatia CVT-ului in service costa cam 2000-2500E......

 

Tot in Franta t-maxul e de departe cel mai bine vandut dintre toate scooterele si motocicletele. N-am avut ocazia sa-l testez dar ma gandesc ca nu degeaba se vinde asa bine si nu e ieftin. Totusi diferenta de bani la sh dintre un t-max si burgman 400 din acelasi an e mare, aproape de dublu. Despre majesty 400 nu stiu nimic din experienta personala.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai pute alege Yamaha t-max 500 care scua-ma dar are si cuplu si confort si fiabiliate si consum mic si spatiu am mentionat ca trage ca un bivol ? Si scuza-ma e YAMAHA cand spui YAMAHA spui tot !

Ai avut tu multe t-max-uri de poti da si sfaturi :lol:

 

ON: Recomand Burgman, cu riscul sa fiu subiectiv sunt fan Suzuki + am avut un Burgman 650cc si am fost mai mult decat multumit atat de consum cat mai ales de fiabilitate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca parametri sunt apropiate. Cel mai bine ar fi sa investesti ceva timp si sa le incerci. Pana la urma, probabil, vei alege unul din ele tinand seama si de alti factori: pret, stare tehnica in acel moment si, nu in ultimul rand, vanzatorul.

 

Daca are vreo relevanta pentru tine, te pot ajuta cu testul pentru Majesty (desi e mai veche decat ce doresti tu, asa ca poate nu e potrivit)

 

Bafta la orice ai alege

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

t-maxul are motor in 2 clindri parca iar burgman 650 v2 daca nu ma insel

Lamurestema ce e ala CVT de zici ca se strica si costa reparatia atat de mult ?

Am o cunostinta cu un majesty de 400 2007 cu care posibil sa dau o tura sa imi fac o parere,revin cu parere dupa ce reusesc sa ma dau cu el

E tentant si t-maxul,dar stiu ca e mai scump...si nu stiu daca gasesc unu bun la noi in tara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ambele au 2 cilindri. Dar B 650 are tot twin, capacitate mai mare si putere mai mare decat tmax. Daca imi este permis, compsratie B50 cu Tmax 500 (530) nu prea se face, ar cam fi clase diferite.

 

CVT este sistemul foarte complicat si electronic al transmisiei de la B650. Este singurul scooter care functioneaza in regim automat (ca toate celelalte) cat si secvential (asemanator cutiei de viteze automate de la masini). In acest mod poti schimba vitezele electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca imi este permis, compsratie B50 cu Tmax 500 (530) nu prea se face, ar cam fi clase diferite.

N-as spune ca-s clase diferite, ambele sunt scootere mari , t-maxul fiind mai sportiv decat b650 care parca-i mai touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un prieten de-al meu avea burgman, halea ulei.

 

M-ar ajuta mai mult un maxi-scuter pentru ca as putea sa fac si eu mai usor cumparaturile de asemenea,nu am masina :)

de ce nu iti iei un topcase la fazer? rezolvi problema cumparaturilor.

in plus , o sa vrei sa pleci creanga prin tara. te vei duce tot cu maxiscuteru?

 

ti-as recomanda sa ramai la ce ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am topcase si ma ajuta mult,il am de cateva luni si sunt foarte multumit de el,nu ma lasa inima sa las fazeru,inca sunt indecis,imi ofera mai multe avantaje practice maxi scuterul decat motorul si mai putin fun cei drept

Nu am luat in calcul silverwing de 400-600,detaliaza te rog

Multumesc pentru sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scumpe si alea,toti uitati ca fazerul nu iti ofera protectie la vant in zona genunchilor....iar achizitionarea unor carene la modelul asta nu prea ajuta....,m-am uitat pe net la silverwing 600,pare interesant,are cineva asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un prieten de-al meu avea burgman, halea ulei.

 

de ce nu iti iei un topcase la fazer? rezolvi problema cumparaturilor.

in plus , o sa vrei sa pleci creanga prin tara. te vei duce tot cu maxiscuteru?

 

ti-as recomanda sa ramai la ce ai.

Si uite asa se formeaza preconceptile. Ce an era? Ce motorizare? Al catelea proprietar? Ce istoric de service?

Legat de plecat creanga prin tara, care e problema daca pleci cu maxi-scuteru'? Am facut anu' trecut tura Brasov - Sibiu - Transfagarasan - Transalpina - Timisoara - Serbia - Tr. Severin - Bucuresti cu pasager de 100 kg si scuter de 250cc...

 

scumpe si alea,toti uitati ca fazerul nu iti ofera protectie la vant in zona genunchilor....iar achizitionarea unor carene la modelul asta nu prea ajuta....,m-am uitat pe net la silverwing 600,pare interesant,are cineva asa ceva?

Am silverwing de 600, model 2002, cu "doar" 28000 km, cumparat anu' asta in martie.

dupa 8000 km pot spune ca:

- pozitia e foarte comoda, insa dupa 1 ora de stat in sa mi se pare incomod

- poti merge constant la 130-140 km/h fara stress. am dus-o pana in 180.

- consuma intre 5 si 6, dar ia in calcul ca stau in Brasov, iar traficul e mult mai lejer decat in Bucuresti

- e mare si grea. cum zicea si cineva mai sus, dupa ce pleci de pe loc nu se mai simte, dar ce faci cand tre' sa te strecori, sau sa o intorci intr-un spatiu mic...

- are o tona de spatiu sub sa

 

In astia 8000 km nu am avut nici o problema cu ea, am bagat doar benzina si consumabile. Urmatoru' scuter o sa fie tot un silverwing, dar ceva dupa 2006 sa aiba si ABS.

Cu toate astea, daca as fi in locu' tau, pentru utilizare zilnica intr-un oras ca Bucurestiul, nu mi-as lua Silverwing, ci mai degraba ceva de 250, cum ar fi de exemplu Aprilia Scarabeo si as pastra motoru' pentru plimbari lungi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma strecor f bn in oras cu fazerul,ies ff rar cu motorul in oras,il folosesc numai pentru iesiri afara,ma descurajeaza faptul ca pierd din putere si ciclistica la scuter si ca sunt destul de grele ,se consum nu ma plang,scot undeva la 4.5% consum afara,iar in oras nu sare de 5,5%-6%

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Burgmanul bate majeti la aproape toate categoriile mentionate de tine. Este jos,confortabil,consum mic, trage bine, spatiu de depozitare foarte mare etc. Cel mai bine e sa faci o tura cu ambele doar asa iti poti da seama. Gusturile nu se discuta.


» Post actualizat in 11 Jul 2014 20:08

Am avut pt perioade scurte de timp doua burgmane 400 , 2009 si 2011 si pot sa-ti spun cate ceva despre ele. Sunt comode iar spatiul de sub sa din cate stiu eu este cel mai generos dintre toate maxi-scooterele. Cu inaltimea nu am avut probleme , eu am 1.72 dar parca nici nu ajungeam cu toata talpa, conteaza mult si pozitia in sa. Daca esti mai mic cand trebuie sa pui picioarele mai jos te muti mai in fata. Consumul la mers linistit cu pasager in afara orasului poate scadea sub 4%, in oras sare de 5%., asta din ce indica bordul, n-am stat sa verific. Prezenta pasagerului se simte bine de tot la demaraj, mult mai mult decat la o motocicleta. Demarajul in sine mi s-a parut destul de slab, comparabil cu alte scootere. Am mai avut mp3 300 (motorul e de vreo 270cc defapt) care e cam la fel de greu ca burgman400 dar are un demaraj considerabil mai bun, in schimb cred ca pierde la capitolul viteza maxima. Legat de viteza bordul de burgman minte grosolan comparat cu GPS-ul, arata lejer si cu 15km/h in plus chiar si mai mult la viteze mai mari. Cadrul rugineste foarte usor pe langa suduri, iese rugina prin vopsea chiar si la cel din 2011 care avea 6kkm, dar asta nu ai cum sa vezi fara sa-l demontezi. In Franta de exemplu daca-i faci mentenanta in service te costa in jur de 5-6E la 100km,media obtinuta pe intervalul 0km-40.000km, fara sa adaug si revizia de 40kkm pe care i-am facut-o eu(ambreiaj, bujie, ulei, filtru ulei, filtru variator). Pe langa ce aparea in facturi am mai descoperit o interventie la motor(motorul fusese deschis si au folosit silicon rosu la inchidere, prin unele locuri) care nu aparea in hartii, probabil fusese facuta in garantie. Cu toate astea la 40kkm functiona foarte bine. Saua este extraordinar de grea, cred ca-i cam de 3 ori mai grea decat cea de mp3 care are dimensiuni asemanatoare. In general am observat ca nu s-au preocupat deloc de scaderea greutatii. Cand vrei sa scoti roata din spate e cam complicat, dar nu stiu insa cum e la alte modele ca sa fac o comparatie pertinenta.

 

Am facut un drum lung si cu un burgman 650, ala-i considerabil mai puternic dar si mai greu. Totusi greutatea i-o simti doar cand il impingi sau cand vrei sa dai cu spatele . O data pus in miscare nu se mai simte( la plin parca se apropie de 300kg) e foarte bine echilibrat iar centrul de greutate e foarte jos. La mers pe autostrada am scos un consum de vreo 4.5%, in oras nu stiu cat consuma. La modelul asta problema cea mai mare e CVT-ul care cam pica si e scump de reparat atat ca piese cat si ca manopera pt ca e f mult de demontat. In Franta reparatia CVT-ului in service costa cam 2000-2500E......

 

Tot in Franta t-maxul e de departe cel mai bine vandut dintre toate scooterele si motocicletele. N-am avut ocazia sa-l testez dar ma gandesc ca nu degeaba se vinde asa bine si nu e ieftin. Totusi diferenta de bani la sh dintre un t-max si burgman 400 din acelasi an e mare, aproape de dublu. Despre majesty 400 nu stiu nimic din experienta personala.

 

Cred ca glumesti cu cvt-u ca e 2500 de euro sau vorbesti din auzite... E 400 de euro tot motorul sh...Si la noi la suzuki te costa 200 de euro repararea cvt-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...