Sari la conținut

yamaha fz6


geo999
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

am un FZ6 din 2007 la care am observat ceva ciudat

una din tevile de evacuare e colorata altfel fata de celelalte 4 ( 2 poze atasate )

ce cred e ca tevile astea se decoloreaza de la temperatura, dar de ce doar una din ele si nu toate 4 ?

 

alta patanie a fost cand stand la un semafor la relanti mi s-a oprit motorul si am vazut becul de avarie rosu apris cu codul de eroare 14 afisat pe display.

nu am avut timp sa inteleg ce se intampla ( nu puteam sa tin coloana de masini pana ma dumiream eu :) ) si l-am pornit.

a pornit fara probleme desi becul rosu a ramas aprins, noroc ca mai aveam 500m pana acasa.

dupa ce am ajuns acasa l-am oprit din cheie iar la urmatoarea pornire becul de avarie a ramas stins.

am cautat prin manualul de service si am gasit ce inseamna "error code 14"

 

"Air intake duct error - diag mode 03"

 

symptom:

Faulty intake air pressure sensor pipe system
- detected hose
- clogged hose

 

cauza:
- Intake air pressure sensor hose is detached, clogged, kinked, or pinched.

 

de curiozitate l-am desfacut poate vad ceva ciudat la el, dar senzorul de presuine e conectat,

furtunele care fac legatura intre camerele de admisie si senzor nu sunt rupte sau desfacute ...

 

de atunci am mai facut decava sute de km fara sa mai dau de error code 14.

 

ceva idei ?

 

thx,

George

post-84886-0-24453400-1411414533_thumb.jpg

post-84886-0-52670000-1411414534_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

am un FZ6 din 2007 la care am observat ceva ciudat

una din tevile de evacuare e colorata altfel fata de celelalte 4 ( 2 poze atasate )

ce cred e ca tevile astea se decoloreaza de la temperatura, dar de ce doar una din ele si nu toate 4 ?

 

alta patanie a fost cand stand la un semafor la relanti mi s-a oprit motorul si am vazut becul de avarie rosu apris cu codul de eroare 14 afisat pe display.

nu am avut timp sa inteleg ce se intampla ( nu puteam sa tin coloana de masini pana ma dumiream eu :) ) si l-am pornit.

a pornit fara probleme desi becul rosu a ramas aprins, noroc ca mai aveam 500m pana acasa.

dupa ce am ajuns acasa l-am oprit din cheie iar la urmatoarea pornire becul de avarie a ramas stins.

am cautat prin manualul de service si am gasit ce inseamna "error code 14"

 

"Air intake duct error - diag mode 03"

 

symptom:

Faulty intake air pressure sensor pipe system

- detected hose

- clogged hose

 

cauza:

- Intake air pressure sensor hose is detached, clogged, kinked, or pinched.

 

de curiozitate l-am desfacut poate vad ceva ciudat la el, dar senzorul de presuine e conectat,

furtunele care fac legatura intre camerele de admisie si senzor nu sunt rupte sau desfacute ...

 

de atunci am mai facut decava sute de km fara sa mai dau de error code 14.

 

ceva idei ?

 

thx,

George

Salut, ai verificat daca furtunele sunt infundate, ai verificat etansarea si fisuri, dar nu calea de aer..?!. De asemenea, daca amestecul aer-benzina nu este in parametrii, gazele nearse se aprind in evacuare, efectul fiind albastrirea colectoarelor...Verifica si etansarea admisiei sau cateodata si o supapa de evacuare poate genera aceasta situatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de senzor,posibil sa fi fost un contact imperfect in mufa lui.O data ce ai umblat acolo si ai restabilit contactul.Mai exista posibilitatea de a fi avut atunci si un rateu in admisie.

Legat de esapament,ai nevoie de o verificare a injectiei si reglarea CO trim,acel cilindru poate sa mearga foarte sarac.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi pozele din primul post, mie mi se pare normala oxidarea

Am vazut ,de aceea am spus sa se verifice injectia. (Acea culoare nu este data de oxidare,este vorba de temperaturi mari)

Cilindrul 4 merge mai sarac si ridica foarte mult temperatura in evacuare, de aceea se vede albastrita evacuarea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ,de aceea am spus sa se verifice injectia. (Acea culoare nu este data de oxidare,este vorba de temperaturi mari)

Cilindrul 4 merge mai sarac si ridica foarte mult temperatura in evacuare, de aceea se vede albastrita evacuarea lui.

tot oxidare se numeste, doar ca are loc la temperaturi ridicate

 

fac pariu ca toate arata la fel doar ca sunt mai murdare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt de acord ca trebuie verificata injectia !


Senzorul MAP este folosit de ECU pentru a calcula cantitatea de combustibil ce trebuie injectată. În cazul în care exista probleme cu etansarea galerie de admisie, prin patrunderea de aer fals, calculatorul de injecție poate indica un cod eroare pentru senzorul de presiune. Mai sus se afirma ca s-a aprins FI ! Daca senzorul MAP este defect, posibil sa apara o turatie de ralanti instabila, pierdere din puterea motorului si oscilatii la accelerarea motorului. O cantitatea mare de aer in amestec, provoaca supratemperaturi in evacuare, totusi sunt diferente de culoare intre evacuarile cilindrilor...chiar sunt vizibile !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

m-am gandit si eu ca ar putea fi senzorul de presiune.

are totusi 7 ani si ma gandesc ca in anii astia e posibil sa se fi degrat si sa nu mai masoare ca unul nou.

 

am observat ca atunci cand e ceva mai racoare afara motorul se aude un pic altfel, mai rotund si un pic mai turat la relanti, parca trage si mai bine.

 

cu prima ocazie o sa verific galeria de admisie si o sa suflu si furtunele de la senzorul de presiune.

 

senzorii astia ( presiune si temperatura ) stiti pe unde se gasesc ?

 

o sa verific si injectia dar o las ca ultima varianta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

m-am gandit si eu ca ar putea fi senzorul de presiune.

are totusi 7 ani si ma gandesc ca in anii astia e posibil sa se fi degrat si sa nu mai masoare ca unul nou.

 

am observat ca atunci cand e ceva mai racoare afara motorul se aude un pic altfel, mai rotund si un pic mai turat la relanti, parca trage si mai bine.

 

cu prima ocazie o sa verific galeria de admisie si o sa suflu si furtunele de la senzorul de presiune.

 

senzorii astia ( presiune si temperatura ) stiti pe unde se gasesc ?

 

o sa verific si injectia dar o las ca ultima varianta.

Verificarea injectiei este ceea ce vrei tu sa faci acum si inca foarte,foarte multe lucruri.

De preferinta sa fie facuta de cineva care stie ce anume, si cum sa faca,altfel o sa ai mai multe probleme de cate ai acum.

Iti dau un singur ex:

Daca o sa sufli pe furtunul cu senzorul de presiune conectat, o sa-l distrugi iremediabil.el masoara o presiune foarte mica admosferica, nu ce sufli tu pe el.

Asta ca sa intelegi de ce trebuie sa o faca cineva calificat.

Un alt ex:Tu spui ca motorul merge mai bine cand este rece afara...ceea ce este oarecum normal(lucru pe care se pare ca tu nu-l cunosti)

Este vorba de corectiile care se fac in ECU fata de temperatura interna si temperatura aerului aspirat.

Putin mai sus am spus ca un cilindru merge mai sarac....este normal ca in conditii de temperatura mai scazuta unde motorul merge mai bogat,cu anumite corectii,functionarea motorului sa fie mai ok.

 

Deci....

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut TNG,

 

nu vreau sa verific eu injectia in fata blocului folosind doar niste chei si un multimetru :) , imi dau seama ca nu se poate.

daca poti sa imi recomanzi un service unde se pricep ( si nu plec cu ea mai rau decat o duc ) as fi recunoscator, eventual ce alte verificari ar trebui sa fac.

 

nu mi-am prous sa suflu in furtune cu senzorul conectat ( ce rost are sa sufli in senzor ) , nici nu cred ca ai cum la cat de bine indesate sunt furtunele in motor, ma gandeam sa le scot si sa le verific separat.

 

da ma gandeam si eu ca e posibil sa fie o corectie facuta de ECU in functie de temperatura, ( analog cu soc-ul de la masinile vechi ) doar ca ma gandeam ca e posibil si ca temperatura sa afecteze si caracteristica de raspuns a senzorului de presiune / presupus cu probleme.

 

thx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verificarea injectiei este ceea ce vrei tu sa faci acum si inca foarte,foarte multe lucruri.

De preferinta sa fie facuta de cineva care stie ce anume, si cum sa faca,altfel o sa ai mai multe probleme de cate ai acum.

Iti dau un singur ex:

Daca o sa sufli pe furtunul cu senzorul de presiune conectat, o sa-l distrugi iremediabil.el masoara o presiune foarte mica admosferica, nu ce sufli tu pe el.

Asta ca sa intelegi de ce trebuie sa o faca cineva calificat.

Un alt ex:Tu spui ca motorul merge mai bine cand este rece afara...ceea ce este oarecum normal(lucru pe care se pare ca tu nu-l cunosti)

Este vorba de corectiile care se fac in ECU fata de temperatura interna si temperatura aerului aspirat.

Putin mai sus am spus ca un cilindru merge mai sarac....este normal ca in conditii de temperatura mai scazuta unde motorul merge mai bogat,cu anumite corectii,functionarea motorului sa fie mai ok.

 

Deci....

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

(... ...) daca poti sa imi recomanzi un service unde se pricep ( si nu plec cu ea mai rau decat o duc ) as fi recunoscator (... ...)

Fiind nou pe forum nu ai de unde sa stii ca ai incaput pe maini bune, suna-l chiar pe TNG, Georgica este unul dintre cei mai buni mecanici existenti si un baiat foarte finutz..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...