Sari la conținut

Consum exagerat de ulei


Crazy-devil
 Share

Postări Recomandate

Echilibrarea unui arbore se face functie de configuratia motorului in general intre 35-85%. Subiectul este destul de complex.

 

Functie de situatia specifica, depinzand de rezonanta si planul si directia vibratiilor uneori se practica o dezechilibrare voluntara concentrata pe frecventele armonice. La fel de bine se practica supra sau sub echilibrarea.

 

 

 

 

Pentru echilibrarea unui arbore pe banc trebuie determinata greutatea "bobweight" ce simuleaza pistoanele, bielel si restul componentelor in miscare.

 

Bob-weight= greutatea "rotativa" + (greutatea "liniara" * 0.5)

Unde:

- g rotativa - greutatea partii inferioare a bielei (impreuna cu cuzinetii si suruburile de montare)

- g liniara - greutatea pistonului, segmentilor, boltului + greutatea partii superioare a bielei

 

Cu alte cuvinte, cele 30 grame diferenta a greutatii pistoanelor... nu sunt chiar 30 de grame la re-echilibrare.

 

 

 

Nu am experienta practica in domeniu, nu am vazut nicioadata in viata mea un banc de echilibrare ci doar m-am jucat un pic cu programele gratuite de pe net astfel incat nu pot decat sa presupun ca pistoane cu 30 grame mai usoare la un motor V2 de 1000cmc nu reprezinta o problema, daca vorbim de exploatare normala. De remarcat insa ca pentru reducerea vibratiilor la ture foarte mari, la motoarele V8 pentru pista se practica supra-echilibrarea, adica la calcularea bob-weight se adauga cateva procente la greutatea "liniara". In cazul de fata vorbim despre o sub-echilibrare, ce in mod normal confera un relanti mai stabil si vibratii reduse in zona de ture mici-medii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 301
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am o intrebare. Unde va depune efort mai mare un piston care nu e echilibrat?

spre exemplu motorul meu. noile pistoane aveau 428 grame cand le-am cantarit. alea vechi nu le-am cantarit, dar am inteles ca au undeva pe la 460 sau 470 grame. (o sa le cantaresc)

 

unde ar depune efortul pistoanele? la urcare, la coborare, sau in miscarea de rotatie a ambielajului/vibrochen ?

Editat de Crazy-devil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Intrebare de plictiseala: Daca prin absurd ma trezesc ca in primavara imi suge iar uleiul din ea, unde credeti ca ar mai putea fi buba?

p.s. o sa mai revin cu poze din timpul interventiei.

Rescriu postul meu din data de 4...

 

"Eu iti recomand sa demontezi supapele la acea chiuloasa,sa scoti arcurile si scaunul arcului de jos.dupa ce ai demontat,verifica foarte bine ghidul supapei si corpul chiuloasei unde este inserat ghidul.

Posibil sa ai o fisura in chiuloasa,sau ghiduri uzate"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare de plictiseala: Daca prin absurd ma trezesc ca in primavara imi suge iar uleiul din ea, unde credeti ca ar mai putea fi buba?

astazi vor fi 6-7 grade , deci poti sa te dai 2 ore ca sa vezi consumul de ulei. Pe langa ce ai, o pereche de manusi de polar si una de izmene si te dai pe la soare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare de plictiseala: Daca prin absurd ma trezesc ca in primavara imi suge iar uleiul din ea, unde credeti ca ar mai putea fi buba?

p.s. o sa mai revin cu poze din timpul interventiei.

 

Intrebarea este pusa de dragul de-a fi pusa. Atat timp cat tu ai refuzat, voit sau nu, sa faci niste masuratori care sa excluda clar orice problema, probabil cat vor fi puse aceleasi intrebari ca in primele pagini ale topicului.

Sunt cativa baieti aici care stiu ce vorbesc, iar ei cand dau exemple "ciudate" le dau pentru ca in cele mai multe cazuri logica spunea ceva, iar masuratoarea a spus exact contrariul.

 

A spus cineva mai sus ce vei face, demontezi si-o iei de la capat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rescriu postul meu din data de 4...

 

"Eu iti recomand sa demontezi supapele la acea chiuloasa,sa scoti arcurile si scaunul arcului de jos.dupa ce ai demontat,verifica foarte bine ghidul supapei si corpul chiuloasei unde este inserat ghidul.

Posibil sa ai o fisura in chiuloasa,sau ghiduri uzate"

la mine arcurile sunt in alta parte. supapele nu au arcuri, ci doar la culbutori sunt niste arcuri, dar au alt rol. supapele sunt inchise si deschise fortat.

bluming-ducatidesmo5large.jpg

 

 

totusi, nu prea as crede ca ar fi fisuri pe ambele chiuloase.

 

O iei de la capat!

Cine face si desface toata ziua are ce face! :hug:

Nu e problema. Daca ai sti cat de simplu si usor se desface....

 

astazi vor fi 6-7 grade , deci poti sa te dai 2 ore ca sa vezi consumul de ulei. Pe langa ce ai, o pereche de manusi de polar si una de izmene si te dai pe la soare :)

Astazi sunt vreo 2500Km intre mine si motocicleta, altfel m-as fi dat eu vreo 10 ore. Frigul nu ar fi fost o problema.

Intrebarea este pusa de dragul de-a fi pusa. Atat timp cat tu ai refuzat, voit sau nu, sa faci niste masuratori care sa excluda clar orice problema, probabil cat vor fi puse aceleasi intrebari ca in primele pagini ale topicului.

Sunt cativa baieti aici care stiu ce vorbesc, iar ei cand dau exemple "ciudate" le dau pentru ca in cele mai multe cazuri logica spunea ceva, iar masuratoarea a spus exact contrariul.

 

A spus cineva mai sus ce vei face, demontezi si-o iei de la capat.

Perfect deacord cu tine, dar tu chiar crezi ca o uzura deuniforma a cilindrului, s-ar rezuma doar printr-un consum enorm de ulei? in schimb compresia ar ramane ca o erectie la 30 ani? eu nu cred ca uzura cilindrumui s-ar manifesta doar prin consumul de ulei. totusi, compresia era vreo 12 daca nu ma insel.

Editat de Crazy-devil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare. Unde va depune efort mai mare un piston care nu e echilibrat?

spre exemplu motorul meu. noile pistoane aveau 428 grame cand le-am cantarit. alea vechi nu le-am cantarit, dar am inteles ca au undeva pe la 460 sau 470 grame. (o sa le cantaresc)

 

unde ar depune efortul pistoanele? la urcare, la coborare, sau in miscarea de rotatie a ambielajului/vibrochen ?

Nu prea este clara intrebarea ta insa nu pistoanele se echilibreaza (decat intre ele) ci arborele cotit. Indiferent daca este sau nu "echilibrat", un piston va depune "efortul" cel mai mare pe cursa utila. Repet, echilibrarea arborelui se face prin ajustarea greutatii contra-greutatilor. Nu exista echilibrarea perfecta ci doar de compromis, functie de scopul specific. Pentru pista se practica supra-echilibrarea, adica greutatea contra-greutatilor este un pic mai mica decat cea a "bob-weight-ului" (formula exacta in postul anterior), fapt ce confera reducerea vibratiilor la ture foarte mari. Prin inlocuirea pistoanelor cu altele mai usoare, fara re-echilibrarea arborelui tu ai "sub-echilibrat" motorul, fapt ce confera vibratii reduse la relanti si ture mici-medii. Asa cel putin spune teoria...

 

Consumul de ulei initial era mult prea mare pentru a fi fost cauzat (doar) de ovalizarea cilindrilor, uzura normala la 40k km. Pistoanele ar fi putut constitui o sursa, insa din ce spui nu ai gasit nimic suspect cum ar fi canale de ulei blocate, segmenti sparti, etc.

 

Chiar daca problema a fost rezolvata, pentru mine cauza ramane in continuare un mister...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu gasesc poza respectiva in care ai putea vedea diferenta de arbore la 999, 999S si 999R. 999R are intr-adevar pistoane de 104mm.

ca sa echilibrez arborele, ar trebui desfacut motorul de tot. (munca multa) apoi, nu stiu unde sau daca se poate face echilibrarea in Romania.

cat despre consumul de ulei si uzura cilindrilor, tot nu as crede. In primavara cred ca va trebui sa-i refac pastilele, si atunci probabil voi da si cilindri jos ca sa-i verific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am spus "uzura cilindrului s-ar manifesta doar prin consumul de ulei". nici prin cap nu mi-a trecut asta, intrucat pentru a ajunge la o asemenea concluzie ar trebui sa am niste date. ori datele le-as avea pe baza de masuratori...

 

acum .. banuiala mea? supape si semeringuri. acolo cred eu ca e problema. stiu ca la schimbarea semeringurilor consuma si atunci ulei, dar nu stiu de ce spre acel loc m-as indrepta. fie ai schimbat si ati gresit ceva, fie e ceva acolo neprins la prima reparatie ...

 

inca ceva, s-a mai spus, compresia nu este un factor pe care sa tragi o concluzie certa. e ca la detectorul de minciuni: daca spui adevarul conform aparatului nu inseamna ca nu esti criminalul, dar daca te-a prins cu minciuna e belea. pana acum tie compresia ti-a zis doar ca pe baza datelor pe care tu le ai sub o forma sau alta, nu minte. sper ca intelegi ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simeringurile au fost schimbate de mecanic specializat, si nu as crede ca ar fi gresit. ca sa le schimbi, ai de dat jos culbutorii si axele cu came. Eventual gresea pe un cilindru, nicidecum pe ambii si sa consume in aceleasi cantitati. Mai e varianta ca atunci cand a schimbat simeringurile, sa se fi grabit si sa nu fi observat daca ar fi si alta problema, cum ar fi ghidurile.

o sa mai astept si eu vreo 4-5 luni si o sa vad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai facut o proba de drum ieri-azi, a fost frumusel afara. cam greu sa dai 9000 rpm pe asfaltul asta...

 

A scris mai sus ;) :

 

Astazi sunt vreo 2500Km intre mine si motocicleta, altfel m-as fi dat eu vreo 10 ore. Frigul nu ar fi fost o problema.

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. In primavara cred ca va trebui sa-i refac pastilele, si atunci probabil voi da si cilindri jos ca sa-i verific.

poti sa te interesezi de ghiduri+supape, iar daca ti se par ieftine (ca pistoanele) cumpara-le !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma, cred ca a fost un cumul de uzuri. Inclin sa cred ca, in principal, pistoanele (segmentii) au fost pricina. Nu cred ca niste ghiduri / supape / simeringuri uzate sa genereze asemenea consum de ulei. Cel mai bine ar fi sa ne uram sarbatori fericite si om vedea ce-o mai fi la primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu tin minte cum vin ghidurile, dar ar fi cam imposibil sa se fi uzat atat de tare incat sa manance asa de mult ulei.

totusi, fostul proprietar spune ca la el nu consuma ulei.

O alta curiozitate care o am, ar fi: daca mergi fara uleiul necesar, adica putin ulei, care ar fi urmarile? unde s-ar simti sau cunoaste urmarile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate TNG dar aia la sfarsit, cand, din lipsa de ulei nu se mai asigura presiunea minima necesara si, bietii cuzineti scot "mustati". Sa nu uitam un lucru, Un motor se raceste 40% prin lichidul de racire si 60% prin ulei !!! Oare de ce motoarele mai performante (moto/auto) au SI radiator de ulei, pe langa cel obisnuit, "de apa". Ori, daca uleiul este putin cantitativ racirea este deficitara, temperaturi mari, cocsare segmenti, consum enorm de ulei. Se intra intr-un "cerc vicios" unde problema se accentueaza rapid. De ce s-a pierdut uleiul ? Un pic din fiecare: uzura segmenti, ovalizare, la 40.000 km n-ar prea trebui dar depinde de regimul de utilizare, uzura ghiduri de supapa care se manifesta la pornire, un "puf" de fum albastru, dupa, nu se baga de seama. Scenariul cam acesta ar fi. Dupa schimbarea piston/segment, mare parte s-a rezolvat dar atentie la restul posibilelor probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cuzineti.

Pana la aia, ar putea deteriora altceva?

 

Ai dreptate TNG dar aia la sfarsit, cand, din lipsa de ulei nu se mai asigura presiunea minima necesara si, bietii cuzineti scot "mustati". Sa nu uitam un lucru, Un motor se raceste 40% prin lichidul de racire si 60% prin ulei !!! Oare de ce motoarele mai performante (moto/auto) au SI radiator de ulei, pe langa cel obisnuit, "de apa". Ori, daca uleiul este putin cantitativ racirea este deficitara, temperaturi mari, cocsare segmenti, consum enorm de ulei. Se intra intr-un "cerc vicios" unde problema se accentueaza rapid. De ce s-a pierdut uleiul ? Un pic din fiecare: uzura segmenti, ovalizare, la 40.000 km n-ar prea trebui dar depinde de regimul de utilizare, uzura ghiduri de supapa care se manifesta la pornire, un "puf" de fum albastru, dupa, nu se baga de seama. Scenariul cam acesta ar fi. Dupa schimbarea piston/segment, mare parte s-a rezolvat dar atentie la restul posibilelor probleme.

Atat 916 cat si 998 au radiator de ulei. din seria lor, doar 748 stiu ca a venit fara radiator de ulei (dar se poate monta). in rest, 916/996/998 au venit cu radiator de racire a uleiului.

cat despre a mea, am observat dupa vreo 200Km de mers cu ea, dar nu am reusit sa trag de ea, ci doar am mers calm cu ea.

asta mi-a zis si mecanicul ca ar fi posibil. ca inainte s-o iau eu, a fost "forjata" fara ulei si sa se fi dus segmentii. uleiul fiind putin, nu a mai ajuns pe cilindru, iar segmentii de ungere sa se fi uzat mai tare (ei fiind subtiri)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la aia, ar putea deteriora altceva?

cat despre a mea, am observat dupa vreo 200Km de mers cu ea, dar nu am reusit sa trag de ea, ci doar am mers calm cu ea.

asta mi-a zis si mecanicul ca ar fi posibil. ca inainte s-o iau eu, a fost "forjata" fara ulei si sa se fi dus segmentii. uleiul fiind putin, nu a mai ajuns pe cilindru, iar segmentii de ungere sa se fi uzat mai tare (ei fiind subtiri)

Nu este buna ipoteza, segmentii de ulei sunt cu mult mai putin solicitati decat cei de compresie asa ca desi mai subtiri, nu se pune problema de uzura ci de ancrasare, in eventuala combinatie cu blocarea canalelor si orificiilor din pistoane.

 

De curioziatate, la cilindri nu se mai poate insa la pistoane se poate masura uzura, in special jocul pe verticala a santurilor segmentilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate TNG dar aia la sfarsit, cand, din lipsa de ulei nu se mai asigura presiunea minima necesara si, bietii cuzineti scot "mustati". Sa nu uitam un lucru, Un motor se raceste 40% prin lichidul de racire si 60% prin ulei !!!

Oare nu ai gresit cu alocarea procentajului de racire?

Uleiul preia in jur de 25% din temperatura interna a unui motor,restul ii revine lichidului de racire.

Temperatura cea mai mare din motor este in chiuloasa si in la suprafata camasilor,iar acolo racirea este facuta fortat cu lichid de racire.Deci sistemul de racire cu componentele lui,pompa radiator,etc este principal in reducerea ,dar si cresterea temperaturi interne la valoarea optima.Racirea cu ulei este complementara,nu este principala.

Chiar si cand nu exista instalatie de racire cu lichid,racirea principala este cu aer.

De calare cred ca ai auzit,acest fenomen nu se intampla niciodata ca nu a putut uleiul sa raceasca motorul,se datoreaza faptului ca lichidul de racire sau aerul nu a reusit sa raceasca camasile cilindrului.

» Post actualizat in 17 Dec 2014 04:52

Legat de cantitatea mica de ulei in motor..singura problema acuta este ca, in anumite conditii,franari,dat pe o roata,inclinatii,piesele in miscare sa ramana fara ulei,adica fara ungere.

Din toate piesele care beneficiaza de ungere cu ulei intr-un motor in miscare cei mai afectati de lipsa pentru scurt timp de lubrefiere sunt CUZINETII.

Si mai corect,cuzineti de manetoane sunt cei mai expusi la uzura daca lipseste chiar si pentru o secunda uleiul dintre ei si vibroken.

In rest..exe cu came,cutie,ambreiaj..poate functiona lejer cateva secunde fara probleme prin stropi de ulei aruncati de piesele in miscare.

 

Parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haha... ti-am spus ca in conditiile date nu se pune problema DACA ci CAT va fi consumul de ulei. Nu ai descoperit nimic care sa justifice consumul de 1L de ulei la 100km. Asta nu e consum... ci pierdere!

 

La primavara te vei confrunta probabil cu aceeasi dilema...

 

Daca nu este vorba de o pierdere grosiera (fisuri, garnituri, canale, etc.), uleiul patrunde in camera de ardere doar prin 2 locuri: prin spatele pistoanelor (pistoane, segmenti, camasi uzate) sau pe la supape (ghiduri, semeringuri uzate). Daca ar fi fost vorba numai de ghiduri uzate, chiar si pentru o perioada scurta consumul de ulei ar fi trebuit sa se diminueze considerabil la inlocuirea semeringurilor. Pe de alta parte daca era vorba de pistoane (segmenti) ar fi trebuit sa fie ceva evident in neregula cu cele vechi. O uzura cat de cat normala a camasilor nu justifica un astfel de consum.

 

Este un subiect bun de iarna... insa in locul speculatiilor noastre ar fi de preferat o inpectie amanuntita facuta de un mecanic profesionist. Cu aparate de masura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...