Jump to content
Sign in to follow this  
Razvee

Honda CB500, releu de incarcare stricat.

Recommended Posts

Buna ziua!

 

Am cumparat acum o luna o motocicleta Honda CB500 din Germania. Odata ajunsa in tara, am intocmit toate cele necesare s-o pun legal pe strazi si am facut cateva iesiri. Doua trei zile mai tarziu, spre surprinderea mea m-am trezit cu un comportament ciudat la pornire. Daca o porneam la buton electromotorul scotea un zgomot "obosit", precum in cazul unei baterii moarte, apoi se auzea un carait puternic.

Am presupus a fi bateria moarta, am dat vina pe frig, am urcat-o pe un redresor, a doua zi am mers s-o pornesc, si spre surprinderea mea a pornit la sfert.

 

Am pus mana pe manual sa vad ce ar putea fi stricat, si am ajuns la concluzia ca poate fi dus alternatorul, releul de incarcare sau bateria.

Am masurat ce voltaj are la baterie cand ar trebui sa incarce (de la 1000rpm la 4000rpm) si avea 13.4 cea mai mare valoare. Am lasat-o asa si am continuat sa circul cu ea, toate bune, frumoase, pana cand, acum cateva zile, am avut surpriza sa patesc la fel. Am pornit-o impins, am mers turat cu ea vreo 15km, apoi am oprit-o si am repornit-o, insa nu se incarcase deloc. Ajuns acasa, am testat curentul ce venea de la alternator, si releul de incarcare, conform manualului, si am constatat ca pe 2 pini nu se respectau valorile (pe unul nu trecea deloc, iar pe unul circula curentul si invers). Concluzia logica pe care am tras-o de aici e ca s-a ars ceva in el.

 

Acum vin intrebarile mele:

1. Care ar putea fi cauza la defectarea releului?

Stiu ca e o intrebare foarte vaga, si pot fi o multitudine de posibilitati, dar orice idee care mi-ati putea-o oferi m-ar ajuta sa-mi rezolv problema. Ar fi pacat sa cumpar unul nou si sa-l prajesc deoarece n-am rezolvat cauza.

 

2. Are cineva de vanzare o bucata?(modelul este SH633-12)

Unul nou trece de 500 lei, si nu prea m-as incumeta la o asa investitie, nestiind ce ar fi cauzat problema.

 

Multumesc anticipat!

- Razvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,am eu modelul tau la ezmebrat,am si releul. PM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am releu de incarce cu mosfeturi din seria FH012, acesta se incalzeste mult mai putin, e practic indestructibil. Are curent maxim de 50A, racit fortat sau 30A, racit natural. Firma care-l fabrica este Shindengen, Japonia, second recuperat de pe R1 2008, pret 75 euro cu tot cu montaj . Tel meu e in avatar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

70euro. Daca esti din Cluj, te trimit la un atelier cu un mecanic superserios, l-am cunoscut asta vara la Brno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De montat ma descurc, e relativ simplu. Pretul e putin cam mare pentru mine acum, multumesc.

 

Are cineva idee de ce ar fi putut crapa?

Edited by Razvee

Share this post


Link to post
Share on other sites

De montat ma descurc, e relativ simplu. Pretul e putin cam mare pentru mine acum, multumesc.

 

Are cineva idee de ce ar fi putut crapa?

 

nu au racire cum trebuie. Problema comuna la Honda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La acelasi gabarit, cele construite cu tiristori se incalzesc de cel putin 2 ori mai mult. Caldura distruge in general montajele electronice, cu cit mai putina cu atit e mai indestructibil. Cred ca nu exista Honde construite prin anii 90 incoace ca sa mai aiba releele de tensiune originale. Problema e ca multi , ca si mine la inceput cu CBR600F2, si-au pus relee identice, care s-au ars inca o data, bani aruncati degeaba.

 

Releul care-l vind costa in medie 60-70$ in USA, mai pui si transport.

Edited by JAGI

Share this post


Link to post
Share on other sites

am testat curentul ce venea de la alternator, si releul de incarcare, conform manualului, si am constatat ca pe 2 pini nu se respectau valorile

Pina la releu de incarcare trebe sa vezi ce tensiune debiteaza cele 3 fire care vin dela aternator.

Incarci bateria, decuplezi mufa celor 3 fire din releu si la masori astfel.

Pornesti mobra, relantiul ildai spre 3000 ture, si masori in curent alternativ pe aparatul de masura, cele 3 fire.

Trebe sa ai intre 50 si 70 de volti AC. Daca ai aceasta tensiune, inseamna ca ai alternator bunPe urma treci la Rel regulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pina la releu de incarcare trebe sa vezi ce tensiune debiteaza cele 3 fire care vin dela aternator.

Incarci bateria, decuplezi mufa celor 3 fire din releu si la masori astfel.

Pornesti mobra, relantiul ildai spre 3000 ture, si masori in curent alternativ pe aparatul de masura, cele 3 fire.

Trebe sa ai intre 50 si 70 de volti AC. Daca ai aceasta tensiune, inseamna ca ai alternator bunPe urma treci la Rel regulator.

In manual sunt trecute valorile, iar pe unul din pini permite sa mearga curentul in ambele directii, ceea ce imi spune ca regulatorul s-a dus. Pe de alta parte, i-am dat jos bucata de cauciuc in care sunt puse circuitele si miroase a ars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul moare si punct nu imi mai face atatea griji. mi s-a ars si mie si altora pana acum. Nu aici e problema.

Incearca sa il muti undeva unde are mai mult aer si nu are sa mai pateasca nimic. Asigura te ca nu ai conectorii corodati-- arsi samd. Mai bine leaga l pe direct si cositoreste firele-- stiu ca suna ciudat, ciobaneste dar e mai bine decat cu conectori copti.

Sunt dupa parerea mea 2 variante:

- cumpara ti un releu cu mosfeti -- cum a spus si un antevorbitor al meu. Atentie tre sa adaptezi tu direle astea de obicei au conector direct in ele nu pe fir. Eu am unul pregatit doar in caz ca la Africana mea. Unul daca gasesti pe cineva sa iti vanda prieteneste e undeva la minim 60e

- cumpara unul de la IGNITECH.cz. astea poti sa le comanzi cu conectori pt motocicleta ta -- nu mai au moarte. E undeva la 125e fara transport. Daca din nou e cineva care iti e prieten sua vrea sa te ajute iti poate cumpara si cu 100e -- asta e pretul pe care il are cineva ca si client fidel al lor.

 

Daca mai ai nevoie de informatii poti sa imi lasi PM.

Eu te pot ajuta si cu unul si cu altul...sau cu sfaturi daca ai nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu ma pricep mai deloc, si nu zic ca metoda mea ar fi buna, deci aviz celor care se pricep nu imi sariti in cap, dar eu pe un cbr F3 am avut aceeasi problema, am luat un releu de atv linhai cu acelasi numar de pini, 130 de ron parca m-a costat, am adaptat niste fire cu papuci...si 4 ani mai tarziu inca merge de minune. Daca cauti o solutie low budget ai putea sa iei in calcul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil asa voi si face. Nu consider ca merita 500 lei pe unul nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce se duc: alternatorul merge mereu la capacitatea maxima (la autoturisme si cateva moto nu este asa), iar surplusul de curent de care nu are nevoie mobra in acel moment este transformat in caldura, deci cu cat mai multi consumatori in functiune cu atat mai protejat este releul. Componentele electronice supuse ani la rand la temp mari, imbatranire incet incet duc la distrugerea acesteia, cum un om nu traieste vesnic si un releu se mai duce... mai ales cele care merg pe acest principiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Cauzele distrugerii RRT la motocicletele mai vechi sunt date de structura regulatorului si principiul de lucru. Supraincalzirea excesiva a circuitelor si lipsa ventilatiei RRT, duc la distrugerea elementelor de comutatie, tiristoarele. Situatia devine periculoasa cand o mare parte din curent se descaraca si in alternator, de aceea este indicat sa faci o verificare a RRT, dar si a alternatorului(ti-am atasat doua schme simple si practice pentru verificari). Solutia cea mai sigura este trecerea la un RRT cu elemente de comutatie de tip tranzistoare cu efect de camp/ mos-fet. Verifica conexiune la masa a RRT inainte de montajul final, trebuie sa ai o conductie buna pentru a elimina incalzirile. De asemenea, la verificarea sistemului de incarcare, acumulatorul trebuie sa aiba o tensiune initiala cuprinsa intre 12,7-3,1V fara motor pornit. La pornirea motorului si turatia de ralanti, tensiunea masurata la bornele acumulatorului trebuie sa fie 14,5 V, dar si valorile in limitele 13,6-14,9 V se accepta.

Succes !

Verificarea RRT.pdf

Verificare_stator_alternator.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos, o sa fac rost de un alt releu si o sa pun in practica ce mi-ati spus mai sus.

 

O seara buna!

- Razvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

E esential ca la masurarea debitului alternatorului să nu apară o tensiune faţă de masă .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redresorul regulator este o piesa de schimb consumabila des. El face insa economie esentiala la periile de carbune si manopera aferenta :)

 

Conform legilor lui Murphy:

Atunci cand o siguranta ultrarapida protejeaza un transistor, tranzistorul se va arde protejand siguranta :tempted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca te pricepi cat de cat la electronica, gasesti pe net scheme functionale si te costa componentele 50-100 de lei. Si te tine la fel de bine ca unu de 70~ de euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...