cocoon Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 Din ciclul “mai bine mai tarziu decat niciodata” o sa postam mai jos cateva ganduri si imagini din calatoria noastra (eu, sotia si motorul) in Norvegia de asta-vara. Desi am mai avut niste tentative “nordice” in urma cu cativa ani, le-am abandonat in special de teama vremii capricioase (avem amici care au prins o singura zi fara ploaie din aproape 3 saptamani...). Totusi dupa discutii si sfaturi de la alti amici de pe forum (multumim lui Marcel BV si Dan_Cata pentru recomandari traseu etc) ne-am hotarat sa ne incercam norocul. Ca in fiecare an si acum am fost ‘limitati’ la capitolul timp disponibil la 2 saptamani, motiv pentru care am eliminat din start Nordkapp de pe lista si am programat zile la dus si la intors (autostrada) cu peste 1000km/zi . Cazarile au fost rezervate din timp prin booking.com, biletele de ferry (Bodo-Lofoten Islands si Stavanger-Hirthals) cumparate din timp, traseul stabilit in detaliu insa, cu toate acestea, am avut unele peripetii de la inceput: prima zi implica plecare mai devreme de la serviciu cu destinatia Arad. Bineinteles, nu am reusit sa plecam din Bucuresti la ora stabilita (2 ore intarziere), am plecat pe o ploaie zdravana si dupa 100km ne-am dat seama ca uitasem ceva acasa (( . Ne-am intors si ne-am hotarat sa plecam a doua zi cu noaptea in cap (adica 07:00...), avand de parcurs in plus fata de ziua precedenta si distanta Bucuresti-Arad. Pana la Arad drumul cum il stiti, 15-17 grade (20 Iunie) cu ploaie pe alocuri iar la OMV Arad intalnim un cuplu de Finlandezi pe un moto ca al nostru (de fapt modelul nou – mai jos poza cu mama si fiica J ). Dupa ceva sfaturi primite de la finlandezi despre circulatia in Norvegia etc le-am facut si noi cateva recomandari cu ce sa vada in RO si in Croatia/Muntenegru (Croatia era destinatia lor de fapt) si ne-am continuat drumul. Ne-am oprit seara la cazarea din Dresda dupa o zi obositoare cu 16 ore pe drum si 1550km ... Ziua urmatoare era tot de ‘heirup’ pe autostrada; pana in zona Hamburg am avut parte de mai multe ‘STAU’-uri – ne-am bucurat ca nu suntem cu masina (probabil am fi pierdut 2-3 ore in ambuteiaje). Desi 1-2 motorisiti s-au incumetat sa foloseasca banda de urgenta, noi ne-am strecurat cuminti printre sirurile de masini ca sa nu aiba de suferit portofelul... - anul trecut intr-o situatie asemanatoare pe langa Frankfurt ne-am luat dupa un localnic motorist pe banda de urgenta pentru a evita 15km de blocaj insa din boschet ne-a interceptat un politist vigilient care ne-a taxat cu 95E L . Din nou am regretat ca nu am mers cu trenul pe portiunea Viena-Hamburg, scutind timp (trenul merge noaptea) si oboseala de aproape 1000km insa la un scurt calcul trenul costa cam 4-500E in plus la un dus-intors comparativ cu mersul ‘pe roti’… Oricum din Hamburg traficul s-a imbunatatit vizibil iar dupa trecerea in Danemarca s-a circulat chiar lejer. Cam scumpe la prima vedere podurile/tunelul din Danemarca/Danemarca-Suedia (cam 25 Euro pe segment daca imi aduc bine aminte) insa la un scurt calcul fata de un ferry e chiar ok, scutind timpul de imbarcare/debarcare/navigare. Ca si in prima zi, am avut parte de ploi pe alocuri insa temperatura a fost mai coborata (a oscilat intre 10 si 14 grade), antrenandu-ne pentru zilele urmatoare. Ne-am oprit seara la Goteborg la un hotel frumos amenajat intr-un fost ferry pentru a ne dezmorti si dezgheta dupa 12.5 ore de drum si 1330km. » Post actualizat in 28 Nov 2014 10:39 Si a venit si ziua cea mare – intram in Norvegia. Nu inainte de a primi dimineata la plecare din Goteborg un avertisment meteorologic de la niste GS-isti belgieni care au mers la Nordakapp pe zapada de 10cm (tocmai venise un front de aer rece pe toata zona Nordica in acea perioada). La prima benzinarie din Norvegia am intalnit, pe langa preturile ‘interesante’ la benzina, si prima masina clasica americana de care norvegienii sunt atat de indragostiti. De fapt am constatat ca norvegienii sunt fani America si la mancare/junk-food, cafea ‘extra-lunga’ la cana etc J)) . Am facut apoi un popas si in Oslo la vestitul Vigeland Park cu ale sale fantani si statui si ne-am continuat drumul catre Trondheim. Dupa parasire E6 traficul a devenit foarte lejer iar peisajul superb ne-a ajutat sa facem fata mai usor frigului si ploii (ultimii 200km inainte de Trondheim am avut parte de ploaie si 4 grade!!!). Dimineata belgienii ne avertizasera ca, apropos de circulatia in Norvegia (restrictii etc), suntem optimisti daca vrem sa ajungem seara in Trondheim (aproape 800km din Goteborg) insa a fost ok chiar si cu popasul de 1.5 ore in Oslo. Intr-adevar, sunt multe zone in Norvegia in care se merge in coloana incet (adica regulamentar) insa am prins si multe portiuni pustii (in special de drumuri secundare, portiuni monotone, fara peisaje) unde s-a putut merge cu 120-140 (cu ochii cascati dupa ‘Politi’). Oricum sunt amuzante liniile de demarcatie intre sensuri: exista linia intrerupta clasica (alternanta intre linie vopsita de 3-4m, portiune nevopsita de 3-4m) care semnifica ‘depasirea permisa’ insa pe majoritatea soselelor intalnesti o linie intrerupta atipica: portiuni vopsite de peste 10m cu pauze intre ele de 20-30cm. Cica asta inseamna ca depasirea e permisa doar daca esti absolut sigur ca se poate face in conditii de siguranta. » Post actualizat in 28 Nov 2014 10:46 Plecam dimineata urmatoare de la cazarea din Trondheim pe vreme acceptabila cu destinatia Bodo. Comparativ cu ziua precendenta, azi ne-am rasfatat cu 9-14 grade pe drum; am facut un popas la Cercul Arctic pentru un ceai fierbinte, souvenir etc. Interesant este ca pe traseu am intalnit multe campinguri nedeschise inca?! Seara ne-am cazat in Bodo iar dupa miezul noptii am iesit pentru o sesiune de poze cu apus ‘incomplet’ de soare J » Post actualizat in 28 Nov 2014 11:18 Dimineata - la drum catre ferry pentru mult-asteptata traversare spre Lofoten (de pe ferry am asistat la un mic festin al unor orci). In Insulele Lofoten am fost norocosi: senin, soare - doar un vant puternic ne-a tulburat putin admirarea peisajelor. Am intalnit si niste romani stabiliti in Sortland unde este o comunitate mai mare, toti lucrand in prelucrarea pestelui. Ne-am cazat la casute intr-un camping pe langa Lodingen unde noaptea pe la 01:00AM o turista suedeza venea tacticoasa in costum de baie, desculta de la dush (6 grade afara). Mi-am dat seama ca pentru localnici/nordici erau facute si toboganele de apa din spatele casutei ca altii nu s-ar incumeta la piscina pe astfel de temperaturi; cu o zi inainte, pe langa Mo I Rana, vazusem 2 tinere la plaja cu salteaua plutind pe un lac la o temperatura de 11 grade?! O fi normal pentru ei … » Post actualizat in 28 Nov 2014 12:00Urmatoarele 2 zile nimic spectaculos: intai am parasit Lofoten cu ferry 1 ora din Lodingen catre Bognes iar seara oprire in Sandvik – ocazie cu care ne-am luat la revedere de la noptile albe (urmatoarele zile au fost petrecute mult mai in Sud). Apoi drum din Sandvik pana in Trondheim unde ne-am cazat la un hotel pe ale carui culoare am avut un soc initial (se vede si in poza mai jos un aspect de culoar de inchisoare J) ). In Trondheim am vizitat catedrala, ne-am plimbat pe canal, am nimerit in centru la un fel de targ ad-hoc de produse gastronimice locale iin parcarea caruia era un moto Buell cu NOS?! Seara ne-am hotarat sa profitam de soarele timid ca sa bem o bere la terasa, unde am avut parte si de o ‘capcana turistia’ la capitolul preturi afisate – in final am platit pe 2 beri la pahar 0.66L frumoasa suma de 135lei ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rola Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 foarte frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
miket Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Noiembrie 28, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 28, 2014 (editat) Am revenit Ramasesem la inceputul unei zile promitatoare la capitolul traseu: am plecat din Trondheim dupa ce am intalnit la mic-dejun o familie de romani care porneau cu masina spre nord. Interesant ca in Trondheim in zona in care fusese in seara precendenta targul disparusera corturi/casute/tarabe etc, bineinteles o curatenie impecabila. Ne-am indreptat catre Atlantic Road (Atlanterhavsveien) si dupa ce am virat dreapta pe E39 peisajul a devenit superb iar traficul foarte scazut. Chiar inainte de Atlantic Road la o benzinarie am intalnit 2 motociclete – instructor si elev; initial nimic deosebit, foloseau un intercom insa cand m-am uitat la motociclete am vazut ceva interesant: amandoua aveau dubla comanda!!! Locul din spate avea manere suplimentare cu acceleratie, ambreiaj, frana J . Am traversat Atlantic Road pe o vreme superba, ne-am bucurat de peisaj, ne-am continuat drumul catre Trollstigen unde din nou am avut noroc de vreme si priveliste frumoasa. Am luat apoi al 3-lea ferry al zilei (Lyabigda-Stranda) cu oprire seara in Hellesylt; cazarea de aici avea trecute gresit coordonatele pe booking, motiv pentru care am bajbait putin insa a meritat: am primit o camera cu vedere pe Geiranagerfjord J . Si aici, ca si in alte cazari de pe traseu, am avut o camera de 4 paturi – aviz celor care merg in grup de 4 (pretul e acelasi pentru 2 sau 4 persoane). De mentionat si faptul ca la multe din cazari costurile scad sensibil pentru camere cu baie comuna sau pentru cei care vin cu propriile asternuturi (cam toti turistii care veneau cu masina aveau propriile asternuturi pentru a reduce costurile). » Post actualizat in 28 Nov 2014 14:31Ne trezim dimineata si ne bucuram de soarele si cerul senin de peste Geirangerfjord. Cu o ora inaintea plecarii feribotului era deja aglomeratie in zona de imbarcare insa pentru motociclisti nu au fost probleme (erau locuri limitate doar pentru masini). Am avut parte de vreme si peisaj superb la traversare fiord, fiind deranjati doar de zecile de chinezi galagiosi care dupa ce au coborat din autocare misunau pe punte ca furnicile; am admirat cascadele (cele 7 surori) si am ramas impresionati de povestea fermierilor de pe malurile fiordului (ferme de piersici abandonate de cateva zeci de ani) ai caror copii ieseau din casa si se jucau afara pana la varsta de ~10 ani doar legati cu franghii de brau pentru a nu cadea in prapastie… Am continuat apoi drumul pe portiunea Lom-Gaupne unde, in anumite zone, unii turisti practicau ski-fond; ne-am abatut din drum si catre ghetarul Nigardsbreen, apoi am mers de-a lungul Lustrafjorden si seara ne-am cazat chiar pe malul Sognefjord in Vangsnes. Am mers in apropiere si pana la Hoppstad unde am vizitat o Stavechurch (nu stiu exact traducerea – sunt acele biserici nordice de lemn imbracate in ‘sindrila’ si ceara). » Post actualizat in 28 Nov 2014 15:01 Dimineata urmatoare am avut parte de cea mai ridicata temperatura; am luat micul dejun in curtea pensiunii in pantaloni scurti la 20 de grade!!! Ne-am indurat cu greu sa pornim iar la drum dupa plaja de dimineata si ne-am indreptat catre Aurland pentru a vedea cel mai lung tunel rutier din lume (Laerdal-Aurland – 24.5km). Am oprit apoi in Flam pentru o plimbare cu vestitul tren de pe ruta Flam-Myrdal; din nou intalnim zeci de chinezi galagiosi (in asteptarea trenului unii ascultau o muzica de-a lor pe care faceau niste exercitii de inviorare J ) insa, din fericire, nu s-au urcat in acelasi tren cu noi. Pe traseu se pot admira peisaje frumoase iar la una dintre ‘statii’ se face popas la o cascada la care, spune legenda, isi faceau aparitia de-a lungul timpului diverse creaturi. Avem parte de un scurt spectacol cu ‘dansul fecioarei’ – in departare din cascada urca pe o stanca o blonda care danseaza pe o muzica ‘imprumutata’ din Stapanul Inelelor; dupa un minut blonda dispare in spatele stancii si apare in secunda urmatoare din spatele altei stanci la distanta de 100m (ca si cand s-ar fi teleportat J)) - (bineinteles, era alta dansatoare blonda imbracata identic). Mergem apoi catre Skare prin Utne cu un nou ferry; traseu foarte frumos Utne-Skare presarat cu multe cascade iar la destinatie (in Skare) gps-un ne conduce catre cea mai frumoasa locatie de cazare din tot traseul: un fel de camping cu 4 casute complet utilitate construite pe un deal (pe piloni) intr-o zona de munte izolata, in departare o sosea putin circulata. Langa casuta un bolovan urias (rostogolit de pe munte) in spatele caruia gazda instalase o scarita pentru turistii amatori de poza cocotat sus pe bolovan J » Post actualizat in 28 Nov 2014 15:13Ne-am continuat apoi drumul din Skare catre Dalen si apoi pe 337/987 catre Lysebotn; ultima portiune de drum inainte de Lysebotn trece print-o zona alpina plina de stanci si bolovani rotunjiti de ploi si de vreme… De sus de pe platou urmeaza o coborare abrupta catre Lysebotn compusa din mai multe ace de par – am avut noroc sa prindem asfaltul uscat si sa ne dezmortim putin cu o etapa de coborare mai sportiva J . Coborarea include si un tunel de 1 km care urmeaza un cerc aproape complet prin munte; tunelul este cu o singura banda si cu refugii din loc in loc pentru situatiile in care se intalnesc 2 vehicule. Ne-am cazat in Lysebotn seara la una din cele 2 cazari disponibile in zona; ca alternativa mai exista si un camping pentru amatorii de cort J De retinut ca nu exista magazine/supermarket in zona, doar un fel de ‘bodega’ unde poti servi una din cele 2 specialitati ale casei. Lysebotn este un satuc industrial (stabilit initial pentru muncitorii de la hidrocentrala din zona); ulterior a avut succes si pentru turisti, fiind punctul de plecare pentru navigarea pe Lysefjord. Editat Noiembrie 28, 2014 de cocoon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 Ce dor mi s-a facut! Pana la urma pare ca ati avut parte si de vreme frumoasa... eu am fost de doua ori si mereu am prins vreme buna si calda (la sf. de iulie) Legat de trenul Viena-Hamburg, eu cred totusi ca ramane o solutie foarte buna. Ca si cost, eu stiu ca este cam 230€/sens (doua pers + moto) deci sub 500€ in total. In schimb, pentru cei 2000km de autostrada dai 200€/benzina, mai trebuie sa platesti patru nopti de cazare, 2000km inseamna si 20% din costurile unui service + anvelope, placerea e cam zero, ai riscuri, oboseala.... iar cele doua zile castigate de concediu sunt greu de cuantificat. Adica, per total, eu zic ca este clar mai avantajos. Si am spus toate astea acum mai mult pentru cei care vor mai aclatori in viitor, sa fie avizati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Noiembrie 28, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 28, 2014 (editat) Ce dor mi s-a facut! Pana la urma pare ca ati avut parte si de vreme frumoasa... eu am fost de doua ori si mereu am prins vreme buna si calda (la sf. de iulie) Legat de trenul Viena-Hamburg, eu cred totusi ca ramane o solutie foarte buna. Ca si cost, eu stiu ca este cam 230€/sens (doua pers + moto) deci sub 500€ in total. In schimb, pentru cei 2000km de autostrada dai 200€/benzina, mai trebuie sa platesti patru nopti de cazare, 2000km inseamna si 20% din costurile unui service + anvelope, placerea e cam zero, ai riscuri, oboseala.... iar cele doua zile castigate de concediu sunt greu de cuantificat. Adica, per total, eu zic ca este clar mai avantajos. Si am spus toate astea acum mai mult pentru cei care vor mai aclatori in viitor, sa fie avizati. Da, cu vremea nu ne vaitam - cu exceptia primelor zile cu ploaie si frig ('urcarea' catre Bodo/Lofoten), am avut parte apoi de zile foarte frumoase (perioada 20 Iunie-4Iulie). Revenind la ultimele zile din plimbare: dimineata urmatoare am plecat din Lysebotn si am urcat din nou drumul cu ace de par (coborat in ziua precedenta) cu planul de a lasa motocicleta sus pe platou in parcarea amenajata si a incepe urcarea pe munte catre vestitul bolovan captiv intre stanci – ‘Kjerag bolten’. Traseul complet parcare-Kjerag-parcare este de 5-6 ore si include si portiuni de urcare mai dificile pentru cei neantrenati ca noi J ; am ramas uimiti de un localnic ‘viking’ care urca versantul abrupt cu un ditamai rucsac in spate si in pas alergator?! Extenuati dupa urcarea pe munte insa bucurosi ca am prins vreme foarte buna si am avut parte de o panorama superba, am coborat din nou in Lysebotn pentru a lua ferry si a traversa Lysefiord. Pentru amatori de retinut ca, pe langa cele 2 curse de ferry de la 07:20 si 17:45, mai exista si o plecare a unei ‘express-boat’ de la 15:30 pe care incap doar 8 masini. Ne-am instalat cuminti la coada in port pentru express-boat insa motociclistul din fata ne intreaba daca ne-am facut rezervare; ii spunem ca nu insa am avut noroc ca motocicletele aveau oricum loc pe ferry. Rezervarea era de fapt necesara nu numai din cauza locurilor disponibile limitate ci mai mult pentru a organiza masinile pe barca in functie de ordinea in care coboara J) . La navigarea pe Lysefjord am putut vedea Kjerag si de la nivelul ‘marii’ dar si platoul Preikestolen pe care il aveam in plan pentru a doua zi. Seara ne-am cazat in Tau; interesant ca la benzinaria din apropierea cazarii am observat in interval de 3 ore o variatie (in jos) a pretului benzinei cu aprox 0.25lei?! J » Post actualizat in 28 Nov 2014 16:14 Cazarea din Tau era la 10km de Preikestolen, asa ca a doua zi la 11:00 deja urcam pe munte; Preikestolen este mult mai popular printre turisti (poate si datorita urcusului mai lejer pe munte). Mai popular inseamna o parcare plina de masini si autocare la punctul de incepere a urcusului dar si cu vreo 20 de motociclete J . De data asta urcam pe un munte invaluit de ceata; nu prea putem vedea imprejurimile dar tot e bine ca nu ploua J . Insa in ultimele 45 de minute de urcare ceata se risipeste si putem admira platoul si peisajul. Spre deosebire de Kjerag, chiar daca nici aici nu exista niciun fel de masuri de siguranta, macar sunt cateva ‘ghide’ care mentin ordinea in zona si care alergau dezinvolte pe marginea ‘prapastiei’ J) . Ne-am intors apoi in Tau de unde am luat ferry catre Stavanger (cu casutele lui 'curbate') iar din Stavanger am luat un alt ferry ‘de noapte’. » Post actualizat in 28 Nov 2014 16:24 Dimineata la 06:10 o voce blonda ne da trezirea in difuzoarele din cuseta, un mic dejun in graba cu ultima bucata de branza/cascaval traditional ‘Brunost’ si apoi debarcare in Hirtshals. La coborare ii intalnim din nou pe cei 3 motociclisti norvegieni simpatici pe care ii cunoscusem cu o seara inainte la asteptarea ferry in Stavanger. Mergeau intr-un weekend extins pana la Nuerburgring; desi erau demult trecuti de prima tinerete, mergeau peste 1000km/zi pe sportivele lor (R1 si GSX-R1000). Al treilea era pe un BMW GT1200 – cand l-am intrebat daca se va da pe Nuernburgring cu amicii lui imi raspunde senin: nu cu motocicleta asta, poate cu una din celelalte. Ma lamureste apoi ca mai are acasa inca 13 motociclete intre care si 2 Augusta Brutale nu stiu ce editii de colectie etc. Cand ne povestesc si care sunt taxele la ei pentru moto (de exemplu BMW 1600GT se vinde in Norvegia cu 50.000E) ne-am dat seama o data in plus de nivelul lor de trai si de ce vorbeau cu atata lejeritate de iesirile lor moto de 1-2luni in fiecare vara in care bateau Europa in lung si-n lat Ne-am despartit de motoristii norvegieni in Hamburg si ne-am oprit seara in Dresda. A urmat Dresda-Praga/Brno – multe portiuni in lucru, aglomeratie blocaje etc cu innoptat in Arad iar Sambata, dupa aproape 10.000km, am ajuns acasa unde ne astepta un ajutor de nadejde pentru spalare si revizie moto Editat Noiembrie 28, 2014 de cocoon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ecomelc Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 bestiale pozele, felicitari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wtf? Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 Sa-ti dea Dumnezeu sanatate pentru pozele astea ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Noiembrie 28, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 28, 2014 Legat de trenul Viena-Hamburg, eu cred totusi ca ramane o solutie foarte buna. Ca si cost, eu stiu ca este cam 230€/sens (doua pers + moto) deci sub 500€ in total. In schimb, pentru cei 2000km de autostrada dai 200€/benzina, mai trebuie sa platesti patru nopti de cazare, 2000km inseamna si 20% din costurile unui service + anvelope, placerea e cam zero, ai riscuri, oboseala.... iar cele doua zile castigate de concediu sunt greu de cuantificat. Adica, per total, eu zic ca este clar mai avantajos. Si am spus toate astea acum mai mult pentru cei care vor mai aclatori in viitor, sa fie avizati. Aici depinde de ce calcul face fiecare: din ce-mi aduc aminte trenul costa mai mult decat 230E/sens - cel putin pentru cuseta cu conditii asemanatoare cu pensiune/hotel (adica 2persoane in cuseta si baie sau macar chiuveta proprie). Daca socotesti 1000km facuti 'pe roti' in 2 zile sigur calculul iese in favoarea trenului, in cazul nostru cu parcurs 1000km pe zi versus cuseta cu conditiile de mai sus suma in plus la tren dus-intors depaseste 400E; dar chiar si asa merita tinand cont ca scutesti o zi de drum dus si inca una la intoarcere... bestiale pozele, felicitari Sa-ti dea Dumnezeu sanatate pentru pozele astea ! Multumim pentru aprecieri dar nu e nici meritul nostru si nici al camerei foto; ar trebui felicitati localnicii ca au pastrat cat mai neatinsa tara cu care au fost binecuvantati. Probabil e recompensa pentru lungile nopti de iarna de care au parte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sbiker Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 Frumoasă călătoria, pozele. Felicitări ! La mai multe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emilare Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klocky Postat Decembrie 17, 2014 Share Postat Decembrie 17, 2014 Aici depinde de ce calcul face fiecare: din ce-mi aduc aminte trenul costa mai mult decat 230E/sens - cel putin pentru cuseta cu conditii asemanatoare cu pensiune/hotel (adica 2persoane in cuseta si baie sau macar chiuveta proprie). Daca socotesti 1000km facuti 'pe roti' in 2 zile sigur calculul iese in favoarea trenului, in cazul nostru cu parcurs 1000km pe zi versus cuseta cu conditiile de mai sus suma in plus la tren dus-intors depaseste 400E; dar chiar si asa merita tinand cont ca scutesti o zi de drum dus si inca una la intoarcere... Multumim pentru aprecieri dar nu e nici meritul nostru si nici al camerei foto; ar trebui felicitati localnicii ca au pastrat cat mai neatinsa tara cu care au fost binecuvantati. Probabil e recompensa pentru lungile nopti de iarna de care au parte Bravo fratilor, dar am o intrebare? Ce a insemnat pt. voi ieseala asta in timp si bani. Nu de alta dar incerc si eu sa programez asa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Decembrie 18, 2014 Autor Share Postat Decembrie 18, 2014 Bravo fratilor, dar am o intrebare? Ce a insemnat pt. voi ieseala asta in timp si bani. Nu de alta dar incerc si eu sa programez asa ceva A fost o iesire de 16 zile (plecat din Buc pe 20.06 si intors pe 05.07). Bugetul a fost de ~4000E; cu exceptia Lysebotn, toate cazarile au fost rezervate prin Booking (deci nu am cautat cazari 'ad-hoc'). In functie de pretentiile de confort ale fiecaruia, bugetul de mai sus poate fi scazut semnificativ daca mergeti in grup de 4 - mai mult de jumatate din camerele din Norvegia erau de 4 persoane si pretul era acelasi pt 2 sau 4 persoane. Dupa cum scriam si mai sus, costurile scad simtitor la cazari in Norvegia pentru camerele fara baie proprie (baie/dush comune pe hol dar conditii ok); discount suplimentar daca folosesti asternuturi proprii (nu prea la indemana in calatoria cu moto). Bineinteles, la cort costurile scad si mai mult. In suma de mai sus am inclus si ferrybot din Stavanger pana in Hirtshals - cuseta de 2 locuri cu baie proprie cost 300E (daca mergeam 'pe roti' probabil ieseam la jumatate din suma insa am vrut sa mai scutim timp); si trenul Flam-Myrdal a mai costat 100E. Estimez deci ca puteam cobori bugetul si sub 3500E... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Decembrie 19, 2014 Share Postat Decembrie 19, 2014 Foarte frumose pozele, peisajele, traseul, vremea, motocicleta...aproape ca sunt invidios Inca mai am multe de vazut pana la Norvegia, dar la cat s-a tot expus in ultima vreme incepe sa ma tenteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jhonny1 Postat Decembrie 26, 2014 Share Postat Decembrie 26, 2014 (editat) Minunat !!! Felicitari !!! Bravo pentru reusita, pentru pozele deosebite si pentru informatiile utile. Visez si eu ... pana intr-o buna zi ... Editat Decembrie 26, 2014 de jhonny1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GAMO Postat Ianuarie 10, 2015 Share Postat Ianuarie 10, 2015 Ma bucur pentru voi, ca ati facut o calatorie asa de frumoasa. Ati analizat posibilitatea sa fi mers pana la Nordkapp? Cat timp va mai trebuia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Ianuarie 10, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 10, 2015 Multumim pentru aprecieri. Probabil ne mai trebuiau 3 zile pentru Nordkapp sau ne-am fi incadrat in programul initial cu conditia sa renuntam la zilele dedicate Flam-Myrdal, ziua de urcare la Kjerag Bolten si ziua pentru urcare la Preikestolen... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GAMO Postat Ianuarie 10, 2015 Share Postat Ianuarie 10, 2015 Planuiesc sa ma duc anul asta si citesc tot ce prind pe tema Nordkapp. Asa am gasit si povestea voastra. Nu mi-e clar cate zile imi trebuie, pentru calatorie, dar sap... Dilema, de fapt, e: sa ma duc cu motorul, pe la est (Tallin, Riga...) sau cu microbuzul ( si motorul sus) pana la Copenhaga? Intoarcerea mi-as dori-o pe coasta: Lofoten, Altlantic Road... Ar mai fi varianta sa zbor la Oslo sau Copenhaga si sa inchiriez un motor acolo. Nu stiu costuri, inca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Ianuarie 12, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2015 Planuiesc sa ma duc anul asta si citesc tot ce prind pe tema Nordkapp. Asa am gasit si povestea voastra. Nu mi-e clar cate zile imi trebuie, pentru calatorie, dar sap... Dilema, de fapt, e: sa ma duc cu motorul, pe la est (Tallin, Riga...) sau cu microbuzul ( si motorul sus) pana la Copenhaga? Intoarcerea mi-as dori-o pe coasta: Lofoten, Altlantic Road... Ar mai fi varianta sa zbor la Oslo sau Copenhaga si sa inchiriez un motor acolo. Nu stiu costuri, inca. Depinde foarte mult si de stilul tau de mers, rezistenta etc. Daca te duci pe '2 roti' - critice sunt cele 2-3 zile dus si 2-3 intors pe autostrada. Noi am reusit sa mergem si peste 1500km pe zi insa este foarte obositor. Foarte importante sunt si pauzele de benzinarie/tigara/mancare/toaleta - trebuie sa fie cat mai scurte daca vrei sa ai o medie buna in zilele cu multi km pe zi. Am discutat mai sus si despre varianta de mers cu tren (de noapte) din Viena pana in Hamburg - este ceva mai scump insa castigi o zi la dus si una la intors. Deasemenea noi am mai castigat 1 zi si la mers cu ferry (noaptea) din Stavanager pana in Hirtshals. Nu am detalii despre traseu prin Ucraina etc - eventual consulta si alte topicuri pentru info despre ritm inaintare, timp pierdut prin vama etc. Referitor la transport moto pana in Danemarca - si noi am evaluat varianta asta insa am gasit ca solutii doar trimis moto cu tirul iar pentru noi mers cu avion. Problema este ca transportatorii nu prea asigura si depozitarea motocicletei pana ajungi tu sa o iei, daca nu este fixata de un europalet special (pentru descarcare cu stivuitor) pot aparea probleme la descarcare etc; oricum este destul de complicata varianta asta. Noi am evaluat si alternativa de a merge cu masina proprie + platforma cu moto, lasat masina in Danemarca si de acolo plecat cu moto. Ca timp dureaza aprox la fel drumul - avantajele fiind un mers mai 'odihnitor' pe autostrada si, eventual, economie la anvelopele moto; poate o sa incercam data viitoare si varianta asta desi, la ce blocaje am intalnit pe autostrazi, cred ca ne mai trebuia o zi daca mergeam cu masina (cu moto ne-am mai strecurat printre sirurile de masini). Varianta cu inchiriat moto este cea mai confortabila insa ma astept sa fie foarte costisitoare (financiar); m-am interesat la un moment dat despre preturi inchirieri auto in Norvegia si erau aproape duble fata de alte tari din Europa. Tinand cont si de pretul motocicletelor in Norvegia, cred ca tarifele de inchiriere sunt descurajante. Mai degraba poti incerca inchiriere moto din Nordul Germaniei... Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gimy Postat Ianuarie 12, 2015 Share Postat Ianuarie 12, 2015 (editat) Spune-mi te rog cum s-a comportat motocicleta pe traseu: cam ce consum ai avut, daca au fost ceva probleme si cum este cu FJR-ul in etape asa lungi/zi ? Multumesc. Editat Ianuarie 12, 2015 de Gimy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Ianuarie 12, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2015 Spune-mi te rog cum s-a comportat motocicleta pe traseu: cam ce consum ai avut, daca au fost ceva probleme si cum este cu FJR-ul in etape asa lungi/zi ? Multumesc. Motocicleta este ok la drum lung (in aproape 90.000km ne-am obisnuit bine cu ea ) ), n-am avut probleme. Consum usor peste 7 pe autostrada iar in Norvegia cam 5.7. Referitor la mers multi km pe zi - nu cred ca este vreun motor care sa nu te oboseasca la 1200-1500km/zi. Chiar daca pozitia este ok (aproape drept, scarite destul de coborate/picioare nu foarte indoite), protectia la vant ok, vibratiile sunt scazute - dupa asa multe ore in sa apare, pe langa oboseala/amorteala fizica, si cea psihica. Oricat de scazute sunt turbulentele/zgomotele si vibratiile, dupa mai multe ore pe zi tot ai senzatia de 'tziuiala' in urechi si disconfort... In concluzie sunt de evitat astfel de etape Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 12, 2015 Share Postat Ianuarie 12, 2015 Planuiesc sa ma duc anul asta si citesc tot ce prind pe tema Nordkapp. Asa am gasit si povestea voastra. Nu mi-e clar cate zile imi trebuie, pentru calatorie, dar sap... Dilema, de fapt, e: sa ma duc cu motorul, pe la est (Tallin, Riga...) sau cu microbuzul ( si motorul sus) pana la Copenhaga? Intoarcerea mi-as dori-o pe coasta: Lofoten, Altlantic Road... Ar mai fi varianta sa zbor la Oslo sau Copenhaga si sa inchiriez un motor acolo. Nu stiu costuri, inca. Sper ca nu se supara @cocoon ca ii folosim putin topicul, fiind tot in directia Norvegia. Desi poate era ceva mai bine sa-ti deschizi topicul propriu la Intalniri, evenimente, excursii. Vorbesc din punctul de vedere al celui care a fost de doua ori in Norvegia (cu masina) si se gandeste sa mai mearga in viitorul (apropiat) si cu moto. Deocamdata in excursiile anterioare am mers cel mai sus pana la Trondheim dar o data am mers cu plimbat mai mult prin sudul Suediei si Norvegiei, apoi cu putin vizitat Danemarca. A doua oara am plecat din Viena prin Varsovia, cele trei capitale baltice, Helsinki, Stockholm, Trondheim. Eu de exemplu ma tot gandesc in primul rand daca intr-adevar merita batut drumul pana la pomul laudat Nordkapp. Si de ce zic asta: as merge fara discutie pana la Lofoten, am auzit si vazut (poze) ca este superb. Ma gandesc insa ca de acolo in sus, inca cca 1000km dus si 1000 intors inseamna mut timp "pierdut", bani, zona cu vremea probabil cea mai rece/urata. Am inteles ca nu mai urmeaza ceva deosebit decat ca ajungi sa faci poza cu acel glob, ca ai bifat ca ai ajuns acolo. Exista posibilitatea sa ma insel, normal, dar asa vad eu lucrurile si asta este concluzia mea dupa ce am ascultat povestile celor care au fost. Ideea e ca acolo in Scandinavia esti cumva in alta lume, o lume relaxata, civilizata. In plus au niste peisaje si locuri care meita vazute. Peisajele si drumurile sunt de vis. Evident, conteaza mult sa ai si noroc de verme. Pe mine in circa 30 zile petrecute pe acolo in total m-a plouat parca doar o data, poate am avut mult noroc (ambele au fost sfarsit de iulie - inceput de august). Mi se pare tare pacat sa faci o excursie ca asta doar alergat disperat sa faci celebra poza cu acel glob. Sau poate merita daca ai macar trei saptmanai la dispozitie. Eu nu le-am avut si poate nici n-o sa le am, am mers ca si tine incadrandu-ma intre trei weekend-uri. Insa de fiecare data mi-a parut foarte rau ca nu am avut mai mult timp, fiind atatea de vazut, fie ca e vorba de peisaje sau de orase precum Stockholm, Helsinki, Tronheim, Oslo, Bergen si chiar capitalele baltice care toate merita macar o zi petrecuta acolo. Ma rog, Vilnius mi s-a parut ok juma' de zi. Asadar... daca vrei si Balticele (banuiesc ca oricum nu o iei prin Ucraina ci HU-SK-PL) cred ca Nordkapp devine deja si mai complicat. Sau mergi si nu intelegi mai nimic din nimic. Sa inchiriezi moto, chiar si din Germania, cred ca este foarte scump, nu cred ca ai vreo sansa sa iei fara cca. 100-120€/zi. Si nu ai bucuria ca mergi pe motocicleta ta. Eu iti sugerasem trenul Viena-HH pt ca mi se pare cel mai bun raport intre timp/confort/bani. Poti pleca azi de la Sibiu, seara la tren, a doua zi dupa-amiaza, de exemplu, esti in ferry de la Hirsthals, seara deja in Norvegia. mai rapid si eficient ca timp sigur nu exista (in afara de zbor). Ai si alte variante de ferry, fie de la Rostock la Trelleborg, fie catre Oslo. Iar la intoarcere e o solutie chiar si de la Bergen. Poti lua in calcul si varianta sa iei noaptea ferry de la Stockholm la Helsinki si apoi sa urci catre Nordkapp prin Finlanda. Noptile petrecute pe ferry sunt bine-venite, nu e chair ieftin dar inseamna distractie, o zi de mers scutita si, la fel ca la tren, implicit alte doua cazari scutite (inainte si dupa ziua in care ai fi facut acei km). Ai insa tot timpul sa te gandesti/informezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat Ianuarie 12, 2015 Share Postat Ianuarie 12, 2015 te felicit, foarte frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Ianuarie 13, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 13, 2015 (editat) Sper ca nu se supara @cocoon ca ii folosim putin topicul, fiind tot in directia Norvegia. Nu-i nicio suparare; dupa parerea mea marele castig in publicarea impresiilor din calatorii moto este oferirea unor informatii utile celor interesati de trasee similare. In acest fel se pot evita tot felul de surprize neplacute la fata locului legate de ceea ce merita sau nu merita vazut (opinii subiective, bineinteles), de preturi, cazari etc etc. Referitor la Nordkapp si noi am considerat ca este un obiectiv 'de palmares' - asta cu riscul de a primi de la altii comentarii despre vulpea care nu ajunge la strugurii 'acri'... O fi, intr-adevar, o senzatie unica sa te simti pe cel mai nordic punct (desi este cunoscut faptul ca Nordkapp-ul comercial este o mica pacaleala si exista la cca 5 km catre Vest o portiune greu accesibila pentru turisti care este adevaratul punct nordic extrem). Totusi noi am preferat (pentru timpul pe care l-am avut la dispozitie) zone cu peisaje unice, urcari pe munte etc in defavoarea mersului pana la Nordkapp si nu am regretat deloc Editat Ianuarie 13, 2015 de cocoon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GAMO Postat Ianuarie 13, 2015 Share Postat Ianuarie 13, 2015 Multumesc frumos pentru sfaturi. Ma intalnesc sambata "cu baietii", sa vad ce compromis alegem. Pentru mine atingerea Nordkapp este primul criteriu de organizare a calatoriei. In subsidiar imi doresc sa coboram pe coasta atat cat ne permite timpul. Adica, dupa ce vedem Lofoten, de exemplu, o putem taia acasa, pe calea vacii... O tura pe indelete, pe coasta de Vest Sud-Vest ramane pe anul viitor. Sunt atatea de vazut, ca e greu de crezut ca intra in oala cu sarmale, in 2 (3?) saptamani, cu Nordkapp. Asa gandesc acum. Vedem cum ieses sambata, dupa sedinta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.