Sari la conținut

Ghinion de vineri 13( surub Baia de ulei )


Postări Recomandate

Salut, Vineri 13 m-am gândit sa schimb uleiul si filtru. Am urmat instructiunile din manual dar când am încercat sa desfac surubul de la baia de ulei a mers greu o tura sau doua apoi usor apoi foarte greu. Dupa ce am dat drumul la ulei a rămas filetul pe un tifon care era peste recipientul uleiului. Nu am încălzit motorul excesiv, doar 3-4 minute ca sa devina mai fluid. Am culcat motorul pe jos si un coleg mai priceput a mărit gaura, apoi a facut un filet interior nou si un domn strungar mi-a facut un nou surub pentru baia de ulei. Acum am o întrebare când s-a mărit gaura a intrat putin span in baie. Am adăugat 2,5l de ulei proaspăt pe la joja si am dat drumul la ulei într-un recipient curat care era acoperit cu tifon . Dupa care cu o palnie si tifon goleam recipientul in bidonul cu ulei. Am repetat procedura de aproximativ 9-10 ori. Ultimele 3 au ieșit curate. Acum după ce îmi fac o garnitura de cupru pentru surub, pot sa folosesc uleiul? Este nou, la fel si filtrul. Întrebare uleiul pleacă din baie mai întâi prin filtru si apoi spre componentele vitale? Îmi este frica sa nu fi rămas ceva si sa strice motorul. PS nu îl învinovățesc pe fostul proprietar pentru ce s-a întâmplat dar aveti grija cat de tare strângeți unele suruburi sau aveti grija sa se infileteze corect.

 

Astept cateva pareri, ca stau cu inima cat un purece. :-L

post-41186-0-45858800-1426274392_thumb.jpg
post-41186-0-67374600-1426274403_thumb.jpg
post-41186-0-91072600-1426274418_thumb.jpg
post-41186-0-03390900-1426274432_thumb.jpg
post-41186-0-27179400-1426274442_thumb.jpg
post-41186-0-93686300-1426274453_thumb.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai folosi acel ulei, prin tifon tot au trecut particule fine, pe care tu, recirculand acel ulei, ai reusit sa le strecori in motor peste tot - cine ti-a dat asemenea idee?

 

Daca capacul de la baia de ulei e din aluminiu, trebuia desfacut si gaurit in afara ca sa nu mai bagi span deloc in motor, daca e din fier, puteai sa-l gauresti montat si folosi un magnet pt a aduna spanul.

 

Acum, dupa, ce ai mai putea face, ar fi sa mai speli motorul cu un solvent, nu stiu de care, unul care sa nu atace garniturile, pe care sa-l recirculi tot asa de mai multe ori, chiar daca tie ti se pare curat, lasandu-l sa stea intre spalari, ca sa se aseze eventualele resturi de span fin pe fundul recipientului. Dupa mai multe recirculari din astea, as baga un nou ulei (ieftin) , as lasa sa mearga motorul 5 minute, l-as scoate, as mai clati cu solvent (curat, nu recirculat) si abia atunci as baga ulei cu care sa mearga motorul.

 

Solutie alternativa - pur romaneasca: il lasi asa, putin probabil sa ti se strice ceva la el imediat, a scapat doar span f. fin acolo, doar uzura la motor va fi semnificativ mai rapida in perioada urmatoare, dar cu asta isi va bate capul abia urmatorul proprietar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu acum cativa ani am strans ca bou' surubu si am crapat capacul. noroc ca stiam niste baieti priceputi care mi-au sudat capacul ( aluminiu ) si am scapat relativ usor...cu o zi si ceva de munca...pt ca e de lucru sa scoti capaul de la locul lui . e vorba de primul meu hornet. mobra a ramas in familie ( la frate-miu ) si nu are nicio problema. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ghinionist arunca piatra in balta si 10 intelepti se chinuie s-o scoata. Trebuia sa schimbi uleiul azi, n-ai fi patit asta. Iar motorul nu se incalzeste 3-4 minute, ci pana ajunge la temperatura normala de functionare.

 

Eu am alta alternativa la ce-a spus Solon. Foloseste uleiul strecurat si filtrul nou, stiu si eu, vreo 50-100 de km. Apoi pune ulei nou si filtru nou si gata.

Teoretic, toate impuritatile care au trecut prin tifon ar trebui sa se opreasca in filtru. Uleiul, plimbandu-se prin motor, colecteaza tot si aduna in filtru.

Tot teoretic, aschiile sunt din aluminiu, iar restul componentelor din motor sunt din otel. Dupa cum stim, otelul este mai dur decat aluminiul si nu poate fi zgariat.

Parerea mea e ca n-ai de ce sa-ti faci griji. Daca erau aschii de otel, da, ar fi fost motiv de ingrijorare. Aluminiul e moale.

 

Eventual mai filtreaza uleiul inca o data printr-un filtru mai dens.

 

Data viitoare cand mai faci buba, intreaba inainte de-a se apuca meseriasii sa dea cu tarnacopul.

 

Bafta! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dramatizati prea mult, bucati mici de span,mizerii sunt in motor tot timpul mai ales la cele cu motoare uzate si km, la un moment dat ajung in filtru.La schimburi de ulei nu nu v-ati uitat niciodata de curiozitate in filtru ?.

 

RD 02 ALX ai scos am vanzut pe tifon bucati mai mari e ok, plimb-o ca altfel se strica si daca sta.

Editat de kawazaki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, deci eu nu am pornit motorul dupa ce s-a întâmplat si in timp ce marea gaura inainta Putin si trăgeam cu aspiratorul. Iar tifonul il aveam tesut in 4 rânduri când îl strecuram au iesit bucatele si mai mari si mai mici. Am pus uleiul moto de frica sa nu patineze ambreiajul.Acum ma gândesc ca daca filtrez ulei printr-un filtru gen cel de cafea si merg un 50-100 km ar trebui tot ce a rămas daca mai este ceva( desi nu cred ) sa rămână in filtrul de ulei. Va mulțumesc pentru suport. WEEKEND plăcut. ALEX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Misto lucrare (remedierea de fapt). Pe bune. Mai rar asa ceva. In general se aplica poxipol, calti, banda, care pt. primul schimb e cat de cat ok, dar tinde sa devina solutie permanenta la majoritatea.

 

1.procedeaza cum ai zis cu filtrul de cafea, dupa ce ai lasat sa se decanteze ceva timp uleiul. E ok pt. linistea ta sufleteasca.

2. chiar si fara, sanse slabe sa pateasca ceva motorul. Ai sita la sorb, e filtru, nu e bai. George are dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Alex.Nu cred ca ar trebui sa-ti mai faci griji. Felicitari pt faptul cum a fost remediata problema. Acum in afara topicului, detin la fel un cb500s si eram curios de unde ai luat crash bar-urile si cat au costat acel model?

Cand ai posibilitatea te rog sa-mi lasi un mesaj. Multumesc

Editat de dantes10uog
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi problema am si eu dar eu am strans surubul prea tare...urmeaza sa dau jos baia si sa ii fac un filet cu 2 nr mai mari.

Ca informatie: ce ai filtrat tu cu tifonul ala e de ordinul 500-1000microni, un filtru normal de ulei e intre 20 si 40 microni. Sita e de 200microni. Si inca ceva filtrele auto functioneaza pe principiul ca uleiul sau combustibilul trebuie recirculat de multe ori pana ajunge filtrat la dimensiunea din specul filtrului.

Deci tifonul ala nu a facut mare lucru dar oricum prea mari pagube nu risti zic eu. Parca prin generala ardeam pilitura de aluminiu 4 fun...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea proasta la orice motor e ca inainte de pompa are un filtru (sita) de metal, de aici trece prin pompa si ultima data prin filtru de ulei! din asta trageti concluziile!

@ RD 02 ALX : excelenta reparatia!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va mulțumesc mult pentru informații.Cred ca tifonul nu filtreaza la un nivel atât de bun precum cel dedicat de ulei dar cel puțin am scos cu el tot ce se vede la ochi. Filtrul este hiflo 303 sper sa fie de calitate si sa oprească particulele mai fine. Eu o am depozitata la serviciu pe lângă A2 si ma gândesc după ce fac garnitura se pun uleiul cu care am scos spanul după ce îl trec printr-un filtru de cafea il pun in motor si merg 100km pe A2 până la Lehliu si înapoi. Iar la atelier sa îl schimb cu un filtru si ulei nou. Am sa merg cu 80-90kmh.

Ps când am scos surubul (original) nu avea in cap magnet, este normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca l-ai trecut prin tifon si l-ai lasat cateva minute sa se decanteze e ok uleiul... bucatile filtrabile de aluminiu nu stau in suspensie in ulei. il schimbi de pomana.

 

problema e cu bucatile mai mari care pot strica pompa de ulei , sorb>pompa>filtru

surubul original nu ar magnet, nu-ti bate capul cu asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea proasta la orice motor e ca inainte de pompa are un filtru (sita) de metal, de aici trece prin pompa si ultima data prin filtru de ulei! din asta trageti concluziile!

@ RD 02 ALX : excelenta reparatia!

si 99% ramane oricum "pe fundu' marii", asa cum filtrele de aer promit 97-99% , deci 1-3% filtrul de aer lasa sa treaca nisip/siliciu direct in motor

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici cel pe care l-am scos nu avea.

Gasesti after market asa ceva.

Eu aveam la un zzr care avea cutia de viteze cu probleme.

Caraia cand schimbam in a 2 a .

Dupa schimburi,gaseam pilitura multa stransa pe capul surubului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si 99% ramane oricum "pe fundu' marii", asa cum filtrele de aer promit 97-99% , deci 1-3% filtrul de aer lasa sa treaca nisip/siliciu direct in motor

nu cred ca ai vazut prea multe pompe de ulei desfacute la motociclete relativ noi.... nici nu iti vine sa crezi ce bucati de span trec cumva de sita sorbului de ulei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, astazi am mai spalat baia inca odata si a iesit curata, apoi am mers cu motocicleta pana cand a pornit ventilatorul de la radiator. Imediat dupa ce s-a oprit i-am dat drumu la ulei prin tifon si nu a ramas nimic iar filtrul m-am chiniut enorm sa il tai ca sa vad cu arata hartia care filtreaza. L-am invartit pe toate partile si nu am reusit sa observ nimic in el.

Zilele astea am sa cumpar ulei si filtru nou si sa le schimb dar nu gasesc o garnitura suficient de groasa si lata sa se muleze perfect intre baie si surub si mai picura. Am folosit 2 saibe de cupru de 1 mm grosime fiecare dar nu etanseaza perfect.

 

Acum am o problema sau sunt eu paranoia, cand a ajuns la temperatura maxima motorul pare mai galaios in el( eu am pus motul 5100 10w40 ), este posibil sa fi fost mai vascos uleiul vechi si sa mai atenueze din galagie. Parca facea un tac tac pe partea dreapta si sus si jos, acolo este lantul de distributie?

 

Oricum dupa ce gasesc o garnitura care sa tina ma duc cu ea la doctor.

 

Ceva de genul asta facea dar nu asa de tare sau des.

 

 

Va multumesc mult pentru suport.

Alex

Editat de RD 02 ALX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, astazi am mai spalat baia inca odata si a iesit curata, apoi am mers cu motocicleta pana cand a pornit ventilatorul de la radiator. Imediat dupa ce s-a oprit i-am dat drumu la ulei prin tifon si nu a ramas nimic iar filtrul m-am chiniut enorm sa il tai ca sa vad cu arata hartia care filtreaza. L-am invartit pe toate partile si nu am reusit sa observ nimic in el.

Zilele astea am sa cumpar ulei si filtru nou si sa le schimb dar nu gasesc o garnitura suficient de groasa si lata sa se muleze perfect intre baie si surub si mai picura. Am folosit 2 saibe de cupru de 1 mm grosime fiecare dar nu etanseaza perfect.

 

Acum am o problema sau sunt eu paranoia, cand a ajuns la temperatura maxima motorul pare mai galaios in el( eu am pus motul 5100 10w40 ), este posibil sa fi fost mai vascos uleiul vechi si sa mai atenueze din galagie. Parca facea un tac tac pe partea dreapta si sus si jos, acolo este lantul de distributie?

 

Oricum dupa ce gasesc o garnitura care sa tina ma duc cu ea la doctor.

 

Ceva de genul asta facea dar nu asa de tare sau des.

 

 

Va multumesc mult pentru suport.

Alex

Se poate sa fi avut un 15W inainte si de aia nu se auzeau zgomote

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foloseste o saiba de cupru cu miez, cu festaplan parca e denumirea. Mai pe romaneste, le gasesti la piese auto Dacia. Aia o sa etanseze perfect, pt asta e facuta... probabil cand a dat noul filet nu a fost unghiul perfect perpendicular.

Nu-ti mai face griji de putina pilitura de aluminiu, ramane blocata in filtru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut , dupa ce am refacut surubul de la baie din nou ( credeam ca din cauza lui nu etanseaza ) am folosit mai multe tipuri de garnituri fara succes.

La recomandarea colegului Geo_ZGA am cautat o saiba Festaplan, dar nu stiam ce diametru interior sa iau saiba( surubul are 16,5 mm ) si nu prea am gasit in Bucuresti.

Cand a fost facut filetul interior din Baie, l-am facut putin stramb ,adica nu este perfect perpendicular si nu putea etansa plus ca treabuia sa il strang tare si imi era frica sa nu stric iar filetul.

 

Am gasit o firma din TG Mures care m-a ajutat enorm, mi-a trimis prin curier mai multe tipuri de saibe ,cupru plin , aluminiu si cupru festaplan(16x22x2mm care este super se muleaza perfect si nu necesita o forta foarte mare ca sa stranga ). Eram disperat credeam ca nu o mai rezolv si nu vroiam sa fac o tiganie cu calti poxipol etc.

 

Vreau sa recomand aceasta firma toturor care au nevoie de garnituri pentru ei sau service moto si va recomad sa schimbati garnitura la fiecare schimb de ulei. Filetul la motocicleta mea cred ca s-a stricat din cauza ca nu se schimba garnitura si trebuia strans din ce in ce mai tare ca sa etanseze. Pretul pentru o astfel de garnitura este modica gen 1,5-2 ron dar scapati de multa bataie de cap.

 

http://www.easttrade.ro/produse/saibe-cupru.html

 

Va multumesc mult tuturor pentru suport.

Alex.


» Post actualizat in 07 Apr 2015 12:12
Easttrade, Mulțumesc.

post-41186-0-56088300-1428408746_thumb.jpg

Editat de RD 02 ALX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo cu reparatia.

si bravo cu faptul ca esti printre foarte putinii care cer ajutorul si ai dat si rezolvarea pana la capat. altii cer ajutor dupa care dispar in ceata si nu stie nimeni daca si cum s-a rezolvat problema. adica daca altcineva intalneste aceeasi problema, nu stie ce are de facut si trebuie sa o ia de la capat.

Editat de COObra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La recomandarea colegului Geo_ZGA am cautat o saiba Festaplan,

A invatat de la cine trebuie :) A trecut si el printr-o situatie asemanatoare.

Saibele respective le gasesti de obicei la Norauto dar nu stiu daca poarta denumirea respectiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A invatat de la cine trebuie :) A trecut si el printr-o situatie asemanatoare.

Saibele respective le gasesti de obicei la Norauto dar nu stiu daca poarta denumirea respectiva.

 

Corect, dam Cesarului ce-i al Cesarului :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...