Sari la conținut

Probleme cu furca


Postări Recomandate

Salutare tuturor!

Nu am gasit un topic cu chestii de probleme tehnice - reparatii motoare...sau nu am stiut cum/unde sa caut.

Am cumparat de curand(1 luna) o honda 500 CB din '96. Nu prea ma pricep la motociclete deoarece este prima pe care o am. Dar nici nu sunt ala care isi duce vehiculul in service ca sa schimbe uleiul sau antigelul, din motive financiare precum si din placerea de a face singur. Inca de cand am cumparat motorul avea un telescop care curgea. Am presupus ca este de la semering....l-am shimbat si...?!! surpriza ...a 2-a zi curgea iar. Mult mai putin dar curge totusi, adica ramane ulei pe telescop.Cuzinetul a intrat destul de fix , nu mi s-a parut sa aiba joc tija telescopului fata de partea exterioara. Nu am gasit cuzineti (si nici nu prea stiu multe magazine unde sa caut) pentru modelul meu de honda. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Cineva mi-a sugerat sa pilesc 1 mm din cuzinet acolo unde este crestat ca sa se inchida mai bine pe tija din mijloc si sa adaug o tablita de aprox. 0.2mm pe exteriorul lui. Pot sa fac asta dar mi se pare cam "tiganie"ca sa zic asa si as prefera sa fac in alt fel daca este posibil. Va rog sa ma ajutati cu un sfat!......

Editat de Lukasss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Verifica daca jamba respectiva nu are lovituri pe ea sau daca nu este indoita (asta daca simering-ul este ceea ce trebuie). Ddaca totul este in regula schimba cuzinetii cu altii noi. (se gasesc si nu sunt prea scumpi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu de regula in momentul in care a inceput sa imi planga vreo jamba schimb automat si toti cuzinetii odata cu simeringurile de ulei.. asta daca nu se intampla sa fi schimbat cuzinetii recent(1-2-3 sezoane). Ii poti "drege" si prin metode descrise mai sus, dar incercand sa economisesti intr-o parte poti sa pierzi pe partea de simeringuri si din punctul meu de vedere e doar o chestiune de timp.

 

Parerea mea ar fi sa bagi cuzineti si simeringuri noi de calitate(brand ok) si stii ca ai facut o treaba ca sa nu mai ai probleme 4-5 ani de acum incolo. Manoperele la servisat furci nu sunt chiar asa ieftine si nu cred ca vrei sa umblii toata ziua pe acolo(in cazul in care nu le faci singur, eu de ex nu ma bag din lipsa de spatiu/scule). De asemenea servisarea furcii odata la 2-3 ani e un must mai ales daca mergi sportiv.

 

Asa cum zice si colegul z3us, daca jamba are imperfectiuni s-ar putea sa fie nevoie sa apelezi la alte metode.. cautat o jamba SH sau indreptat/slefuit bine jamba defecta - si aici e cu dus-intors, eu as prefera o jamba buna decat sa stau sa o rectific pe a mea cu sanse de reusita necunoscute.

 

Inca un detaliu la care sa fii atent.. multi mecanici care "nu lucreaza cu dinamometrica" pun in furci cantitatea de ulei din ce tin ei minte. Recomand sa te uiti personal in manualul mobrei tale si sa te asiguri ca ti se pune suficient ulei.. de cele mai multe ori o sa ai cu 10% mai putin ulei decat are de fapt nevoie furca ta.

 

Cam asa ar suna un "ca la carte".. compromisurile vin cu riscurile de rigoare. Sa o stapanesti sanatos si fara incidente! :cheers:

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca iti da de furca furca :)

 

<Edit: in timp ce scriam au aparut deja raspunsuri>

Ai verificat daca jamba (tubul lustruit oglinda) are vreo ciupitura sau este deformat in zona de lucru ?

Sper ca simeringul de ulei l-ai montat corect ca pozitie (unii l-au montat invers si de asta scapa ulei) si l-ai apasat uniform in locasul sau.

Uleiul pentru furca are vascozitatea recomandata ?

Editat de wheeler
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru comanda de piese si eventual o manopera,ia legatura cu user-ul ottoMan(ambulantamoto.ro).

 

De curiozitate te intreb,ai bagat cumva 15W in amortizoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!

Nu am gasit un topic cu chestii de probleme tehnice - reparatii motoare...sau nu am stiut cum/unde sa caut.

Am cumparat de curand(1 luna) o honda 500 CB din '96. Nu prea ma pricep la motociclete deoarece este prima pe care o am. Dar nici nu sunt ala care isi duce vehiculul in service ca sa schimbe uleiul sau antigelul, din motive financiare precum si din placerea de a face singur. Inca de cand am cumparat motorul avea un telescop care curgea. Am presupus ca este de la semering....l-am shimbat si...?!! surpriza ...a 2-a zi curgea iar. Mult mai putin dar curge totusi, adica ramane ulei pe telescop.Cuzinetul a intrat destul de fix , nu mi s-a parut sa aiba joc tija telescopului fata de partea exterioara. Nu am gasit cuzineti (si nici nu prea stiu multe magazine unde sa caut) pentru modelul meu de honda. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Cineva mi-a sugerat sa pilesc 1 mm din cuzinet acolo unde este crestat ca sa se inchida mai bine pe tija din mijloc si sa adaug o tablita de aprox. 0.2mm pe exteriorul lui. Pot sa fac asta dar mi se pare cam "tiganie"ca sa zic asa si as prefera sa fac in alt fel daca este posibil. Va rog sa ma ajutati cu un sfat!......

 

De la ce producator este noul simering?

Nu poliza cuzinetul de ghidaj - cel cu teflon la interior, pentru ca vei avea joc radial si nu este de dorit.

La montajul simeringului ai folosit o unealta dedicata pentru asa ceva sau metoda clasica - ciocan + simering vechi? Daca da, exista sansa ca nou simering sa nu fie perpendicular pe axul jambei cromate.

Exista si sansa sa il fi montat invers dar cred ca asta poti verifica rapid :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand multumesc tuturor celor care mi-au raspuns!

Raman uimit cat de repede am primit raspunsuri. De fapt raman uimit cat de mult se ajuta motociclistii intre ei si cat de uniti sunt.

La inceput ma miram chiar si de faptu ca unul cu motocicleta de 5-6 mii euro ma saluta pe strada pe mine cu harbul meu de 800 de euro.

Deasemenea cand am intrat intr-un magazin sa cumpar semering pt. furca am intrebat daca am nevoie de 1 sau 2 la fiecare furca si un alt client a sunat imediat la 3 prieteni(mecanici) ca sa intrebe, fara ai cere eu lucrul asta. M-a ajutat ca si cum eram fratesu' . Am ramas din nou impresionat....parca am intrat intr-o noua familie de cand am luat motocicleta. In fine.....

 

"Verifica daca jamba respectiva nu are lovituri pe ea sau daca nu este indoita (asta daca simering-ul este ceea ce trebuie). Ddaca totul este in regula schimba cuzinetii cu altii noi. (se gasesc si nu sunt prea scumpi)"

 

Raspuns: Ba da are mici urme de surubelnita ( cel mai probabil) , se pare ca cineva a schimbat semeringul in trecut la "Ghita de la scularie" . Sunt niste mici adancituri ca de varf de surubelnita late de 2-3 mm dar destul de adanci(1mm) care ma indoiesc ca pot fi reparate.Cuzineti noi nu stiu de unde sa cumpar...nu am gasit pe internet.

 

 

 

"Sper ca simeringul de ulei l-ai montat corect ca pozitie (unii l-au montat invers si de asta scapa ulei) si l-ai apasat uniform in locasul sau.

Uleiul pentru furca are vascozitatea recomandata ?"

 

Raspuns: :) nu stiu care e pozitia corecta...l-am montat in pozitia in care a fost montat vechiul semering.Uniform , da este uniform.Uleiul de furca nu stiu ce vascozitate trebuie sa aiba si am pus un 15W. Credeam ca nu este foarte important.

 

 

" La montajul simeringului ai folosit o unealta dedicata pentru asa ceva sau metoda clasica - ciocan + simering vechi? Daca da, exista sansa ca nou simering sa nu fie perpendicular pe axul jambei cromate."

 

:P Metoda clasica ?!? ciocan + semerig vechi (si eu care credeam ca e inventia mea :) ) Eu zic ca este perpendicular...se aliniaza la santul in care vine siguranta.

 

 

Multumesc inca odata pentru raspunsuri ! Si poate ma ajutati si cu un sfat : unde gasesc cuzineti? la Louis daca intru pe modelul meu de motor au doar semeringuri nu si cuzineti....ar putea fii buni de la alt model

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar care ti-a raspuns a fost in trecut o sursa de incredere pt mine si de cele mai multe ori am primit preturi sub celelalte oferte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e julit cromul o sa iti curga pe veci! Degeaba iei cuzineti, semeringuri---tot o sa curga. Pune o poza cu juliturile.

 

Si daca te apuci sa repari o motocicleta de capul tau fara sa ai nicio treaba cu asa ceva, ia macar manualul de reparatie si fa ce scrie acolo!!!

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urmele alea de surubelnita pot si si superficiale, verifica daca agata cand treci cu unghia peste ele.

Daca nu agata problema e in alta parte (simeringuri proaste sau montate defectuos), daca agata isi trebuie jamba noua.

 

Ps: simerigurle se monteaza cu asa ceva: https://www.louis.de/en/artikel/fork-seal-driver-35-mm/10003457?list=72595230

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt niste mici adancituri ca de varf de surubelnita late de 2-3 mm dar destul de adanci(1mm) care ma indoiesc ca pot fi reparate.

 

Nasol!

In situatia asta sansele sa remediezi problema sunt destul de mici. Defectele vor strica atat buza de etansare a simeringurilor dar si cuzinetii de ghidaj.

Furca ta are doi cuzineti pe fiecare jamba

Sus - guide bush - 41x15x2

Jos - slide bush - 41x20x1

 

Felul in care sunt cotati cuzinetii de jos difera de la un producator la altul. Poti gasi de exemplu 41.7x20x1

Eu n-as mai inlocui nici o piesa pana nu rezolv cu jambele cromate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nasol!

 

Felul in care sunt cotati cuzinetii de jos difera de la un producator la altul. Poti gasi de exemplu 41.7x20x1

Eu n-as mai inlocui nici o piesa pana nu rezolv cu jambele cromate.

problema cu cuzinetii este ca nu stiu de unde sa-i cumpar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici sunt poze cu juliturile....

 

http://img.plici.ro/image/Sj2

http://img.plici.ro/image/SjD

http://img.plici.ro/image/SjI

http://img.plici.ro/image/SjO

 

In poze nu se vede uleiul care curge deoarece l-am sters ca sa se vada defectele

Editat de Lukasss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu-mi vine sa cred ca este de la gaurele....acum vad si eu in poze ca cineva a dat cu smirghel pe gaurelele alea ca probabil aveau bavura.

Dupa mine , dungile alea de la smirghel ar scoate mai mult ulei decat gaurelele alea.

Intre timp am vorbit cu cineva si mi-a spus ca a rezolvat o problema similara scurtand din arcul din semering...fiind mai scurt preseaza mai tare pe tija.... nu stiu ce sa zic.

Astept un sfat de la Cesar si o sa merg pe mana lui indiferent ce sfat imi da. Apoi, daca nu se rezolva incerc si cu "tiganii romanesti" :)


» Post actualizat in 20 May 2015 17:56

nu ma pricep prea bine, dar cred ca-ti trebuie alte jambe

Cred si eu ca-mi trebuie dar la bugetul meu minuscul suma de 140 euro care o cere firma Louis pe o jamba noua.....e mult prea mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici sunt poze cu juliturile....

 

http://img.plici.ro/image/Sj2

http://img.plici.ro/image/SjD

http://img.plici.ro/image/SjI

http://img.plici.ro/image/SjO

 

In poze nu se vede uleiul care curge deoarece l-am sters ca sa se vada defectele

 

Vezi sa nu fi pus simeringul invers, am intalnit cazuri, din neatentie sau graba sau ambele ...

vezi ca a pus poze....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 20 May 2015 17:56

 

Cred si eu ca-mi trebuie dar la bugetul meu minuscul suma de 140 euro care o cere firma Louis pe o jamba noua.....e mult prea mult.

 

poate gasesti ceva sh in conditii bune

dar sa lasam pe cineva mai avizat sa-si dea cu parerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi sa nu fi pus simeringul invers, am intalnit cazuri, din neatentie sau graba sau ambele ...

Mda....greu de dat un raspuns. ce e aia invers?! eu am pus semeringul in aceeasi pozitie care era si semeringul vechi. Dar si semeringul vechi curgea si poate ca nu era uzat ..poate era si el saracu' pus invers ....cred ca ma duc sa ma-npusc cu cutitul ca deja ma doare capul. :P asa e cand te crezi "mecanicul sef"... Dar la banii mei e singura solutie.....Deocamdata ma duc sa beau o bere rece undeva :))

Editat de Lukasss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda....greu de dat un raspuns. ce e aia invers?!

Simeringurile se pun cu buza spre partea care trebuie s-o etansezi ( cea ce contine lichidul). Sunt unele care au si antipraf dar buza respectiva este mai mica. Simplu nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu-mi vine sa cred ca este de la gaurele...

La un F4 le-am rezolvat cu superglue, smirghel fin+multa apa, polish la final. Parca totusi nu erau atat de serioase. Si sincer nu ma asteptam sa tina...insa de gura proprietarului am zis sa incercam, ca nu avea nici bani de jambe SH. E al 2-lea sezon si inca nu plang... Verifica totusi si uzura cuzinetilor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...