Sari la conținut

Motor blocat


Postări Recomandate

Salut . Am un zx6r 2001 72k km. Am desfacut motorul bucata cu bucata finca aveam 2 motoare identice dar unul era cu blocu crapat ,piston crapat , si asa m.ai departe . La mobra mea erau dusi cuzineti de la vibrochen , un segment de ulei , si am rectificat chiulasa sa pun mobra la punct . Am montat motorul a la z pus la punct etc . Acum sa trecem la cauza . Motorul este blocat . Electromotorul nu invarte , daca o inping mobra roata se blocheaza . Vibrochenul daca il invart la cheie se invarte normal . Ma chinui cu problema asta de o saptamana . Va rog ajutatina .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 117
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asa am patit la primul motor refacut de la 0, pe urma am inteles ca japonezul a gandit treaba asta pana la cel mai mic detaliu totusi. In fine, sanse mai ai inca, trebuie doar sa il intorci la cheie de mai multe ori pana isi face un joc acolo. La fel am patit, a trebuit sa invart de el ceva pana a inceput sa isi dea drumul cat de cat. Intr-un final a pornit, si a facut destui kilometrii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Motorul este blocat .

 

Vibrochenul daca il invart la cheie se invarte normal .

 

Lucrurile astea doua nu duc la concluzia ca motorul este blocat.

Problema este la electromotor si/sau starter-clutch (sau frei). Urmareste montajul acestuia poate ceva nu este in regula.

 

daca o inping mobra roata se blocheaza .

 

Desi e mai greu de gresit la montajul cutiei de viteze, adu-ti aminte daca ai montat totul corect.

Verifica daca poti invarti motorul in treapta a 6-a cu electromotorul si starter clutch-ul decuplate

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut . Am un zx6r 2001 72k km. Am desfacut motorul bucata cu bucata finca aveam 2 motoare identice dar unul era cu blocu crapat ,piston crapat , si asa m.ai departe . La mobra mea erau dusi cuzineti de la vibrochen , un segment de ulei , si am rectificat chiulasa sa pun mobra la punct . Am montat motorul a la z pus la punct etc . Acum sa trecem la cauza . Motorul este blocat . Electromotorul nu invarte , daca o inping mobra roata se blocheaza . Vibrochenul daca il invart la cheie se invarte normal . Ma chinui cu problema asta de o saptamana . Va rog ajutatina .

Cat din cursa vibrochenului se invarte, 90 de grade, 280, 360.....adica il dai peste cap?

Tu esti baiatu care nu stia care-i axul cu came pt admisie si care-i pt evacuare?

Daca nu se invarte complet ai alta bubuta...

Fii mai specific si nu te zgarci la detalii....oricum o boacana sunt sigur ca ai facut in motor, ori is axurile, ori e cutia de viteze,...

Salutari...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut . Da Catas eu sunt baiatul cu axurile . Atunci era pentru mobra fratelui meu am cautat un manual de reparatie si i.am dat de capat scria ca la prosti interior , exterior . Mersi de sfaturi . Vibrochenul se roteste peste cap . Problema cred ca e ca am strans cuzineti prea tare . Acum am venit din garaj. Aveam doua prelungitoare puse in tubulara si de aceasta mi se parea ca se invarte unsor. Am pus o inelara cu greu am invartit 30grade. O sa revin cu noutati maine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca un super membru mecanic toba de teorie ca un abecedar.

Pentru tine cred ca nu e prea tarziu sa pui mana pe o carte......in primul rand de gramatica, apoi la batranete o incerci si pe aia de mecanica.....

» Post actualizat in 16 Jun 2015 16:44

Salut . Da Catas eu sunt baiatul cu axurile . Atunci era pentru mobra fratelui meu am cautat un manual de reparatie si i.am dat de capat scria ca la prosti interior , exterior . Mersi de sfaturi . Vibrochenul se roteste peste cap . Problema cred ca e ca am strans cuzineti prea tare . Acum am venit din garaj. Aveam doua prelungitoare puse in tubulara si de aceasta mi se parea ca se invarte unsor. Am pus o inelara cu greu am invartit 30grade. O sa revin cu noutati maine

Ok, vino maine cu mai multe detalii.....motorul ala poate sa mearga, daca i-ai distrus cuzinetii nu e asa de bine...

Salutari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut . Da Catas eu sunt baiatul cu axurile . Atunci era pentru mobra fratelui meu am cautat un manual de reparatie si i.am dat de capat scria ca la prosti interior , exterior . Mersi de sfaturi . Vibrochenul se roteste peste cap . Problema cred ca e ca am strans cuzineti prea tare . Acum am venit din garaj. Aveam doua prelungitoare puse in tubulara si de aceasta mi se parea ca se invarte unsor. Am pus o inelara cu greu am invartit 30grade. O sa revin cu noutati maine

muhahahah, da ce mah, axele cu came le-ai luat de la spalatorie

IN=inlet=admisie

ex=exhaust=evacuare

 

cuzinetii vetii au si ei o dimensiune, nu oi fi avut noroc sa nimeresti fix pe ala care trebuie...

 

oricum vad ca vinzi motocicleta ....muhhahahhaha

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista cuzineti stransi mai tare sau mai putin tare.

Daca motorul nu se invarte sigur ai gresit cota cuzinetilor,si nu te baza ca motorul acela o sa functioneze.La prima invarteala acel cuzinet care este strans nu va beneficia de pelicula de ulei...deci frecare pe uscat.Restul il deduci singur..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi place threadul asta. E spiritul de pe vremea comunistelor, in care omu se apuca de surubareala fara sa stie e face dar cu cate o vorba de la prieteni si mai multe incercari reusea sa mearga pe strada.

Acum hai sa mai zicem cate o vorba utila pe subiect sa invete si omu. e admirabil ca are curajul sa incerce.

lucruri grosiere:

la motoicleta ai 2 sectini mari care trebuie sa se invarta: Motorul in sine si cutia de viteze.

Inainte sa inchizi complet un motor te asiguri (cu ambreiajul tras) ca:

1) motorul cu bujiile scoase se invarte usor

2) cutia se invarte usor in toate vitezele

3) starterul cupleaza si decupleaza corect.

La orice motor: piesele uzate din mai multe motoare au mici sanse sa mearga impreuna fara sa le faci mici ajustari.

La orice motor: piesele NOI au sanse medii sa mearga impreuna fara ajustari (si mici sa mearga bine).

Daca e nevoie expli si dece ........................

Cand asamblezi un motor verifici la fiecare lagar ca se poate roti liber. Asamblarile se fac conform manualului, in principiu cu pelicula de ulei. Datorita avansului tehnologic din zilele noastre este indicat sa evaluezi jocul in lagare folosind chestii gen plastiguage si nu tacaneala la mana.....

 

Ce belele eviti asa:

- strangeri aberante (ca in cazul de mai sus)

- joc aberant (exemlu opus 180grade cazului de mai sus)

- distributii puse prost sau chiulase planate excesiv :) - dau supapele in pistoane

- supape care se gripeaza elegant (nu toate cazurile din pacate) si dau mana cu pistonu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de multe lucruri. Dupa cum spuneam mai sus, primul motor refacut de mine, a fost facut ca la carte mai putin dinamometrica. Pelicula de ulei peste tot, si toate cele. La sfarsit, am patit exact aceeasi treaba. Il puteam invarti doar cu cheia la vibrochen. Totusi, dupa cateva ture a inceput incet incet sa o ia. Concluzie, dinamometrica e sfanta. Acuma bineinteles, depinde si de cel care l-a asamblat cate cunostinte de mecanica avea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si montajul are rostul sau ! cum sa montezi un cuzinet fara ulei? si dupa montaj il simti!

Motorul de moto nu se simte la montare daca este strans sau nu.Nu trebuie sa se lucreze asa.Daca s-a ajuns la "simtit" nu au fost corect selectati cuzinetii.

Legat de pelicula de ulei..m-ai inteles gresit.

Eu nu vorbesc de montarea motorului,eu spun de functionarea lui!

Intre cuzinet si maneton,sau palier este un mic joc,de o sutime sau putin mai mult(depinde de motor),in acel mic "joc" este ocupat de ulei la pornirea motorului.

Aceea este pelicula de ulei de care vorbesc eu.

Atata timp cat cuzinetul este foarte strans nu o sa ai ulei intre,si in functie de ce turatie si sarcina este supus motorul o sa se exfolieze cuzinetul.Exista bafta ca acea exfoliere sa se realizeze atat cat este nevoie pentru a se realiza pelicula de ulei,dar de regula la motoarele de mica turatie se intampla asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Astazi am fost ocupat si nu m.am apucat de moto. Dar prin treburile mele au aparut si niste ganduri in mintea mea . Mi.am adus aminte ce zicea TNG ( daca incurci cuzineti si nu ii pui in locul care erau se strica cuzinetu) , o sa va aduc la cunostinta ceva dar sa nu radeti de mine. Problema e ca eu cap de gumă am amestecat toti cuzineti de la ambi arbori . Am crezut ca un cuzinet bun e cel care nu e ros . M.ai exista vri.o sansa sa gasesc locurile lor. Daca da , cum ? Rog sa nu ma criticati acum . Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu ma bucur cand am dreptate,dar nu degeaba mi-am trait 28 de ani din viata cu mainile in motoare...

Putin probabil sa le mai gasesti ordinea pentru ca nu se mai vad culorile la cele folosite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă vilbrochenul se învârte greu... există şi posibilitatea montării neatente a cuzineţilor, în sensul poziţionării greşite a pinilor antirotare.

Oricum: dezmembrare, analiză "criminalistică".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tng - culorile de pe cuzineti nu mai conteaza asa mult la motoarele uzate. sunt cel mult orientative.

 

@ ionut - da, se mai poate prin incercari. dar e chetie laborioasa si trebuie experienta multa, e mai greu de explicat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...