Sari la conținut

S-a speriat?


on-x
 Share

Postări Recomandate

Si eu pun frecvent frina spate pe curbe (nu te ridica de loc, ba din contra cred ca daca o pui tare, o pui si de un low) .... pe omul cu accidentul nu cred ca l-ar fi ajutat, oricum el tragea ca disperatul de ghidon sa recapete directia - pacat ca a avut viteza si denivelari prea mai si fix in curba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frana spate atinsa usurel e una. nici cu aia nu e bine sa te joci daca nu stii sau sa o bruschezi.

cand insa franezi fata un pic mai tare te tine pe trasa existenta. patit. pe mtb, pe moto, in teren, pe asfalt.

ideal este sa-ti formezi o idee despre cat poti si sa reduci inainte de curba si pe curba sa nu mai te joci cu fata. risti.

nu stiu cat gresesc dar eu pe viraj accelerez. constant, nu brusc. pana se indreapta si atunci pot sa-i dau.

depinde de multe, de moto, de frana, de furca, de rider (experienta, tupeu), de drum, de cat de oglinda sau rugos e asfaltul sau daca sunt "valuri" sau "fagase", de anvelope, ud / uscat, cu sau fara abs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

abs-ul, msc-ul nu o sa inlocuiasca niciodata talentul, skilul, experienta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru un incepator/motociclist cu vechime 40-55 mile/h cand nu stie sa faca counter-steering, cand nu stie ca atunci cand franezi motocicleta nu se mai poate culca sa iei virajul la fel cum se culca fara frana, cand nu stie ca atunci cand actionezi frana ferm motocicleta are tendinta sa se indrepte, cand nu stie ca daca rateaza trasa trebuie sa incline motocicleta mult mai mult si multe multe altele care nu pot fi cuprinse intr-o conversatie de genul acesta, poate deveni o viteza fatala.

Solutia mea pentru mine la vremea respectiva a fost sa nu ma dau zmeu ca stiu sa merg pe curbe si doua saptamani sa ma inchid intr-o curte sau pe un segment de drum prestabilit sa ma dau intr-o roata ca asa e jmecherie, ci sa las capu jos si urechile ciulite la cursurile de "pilotaj"(teorie si practica) si multe nopti de adormit pe Twist of the wrist, care pentru mine au insemnat si inseamna foarte mult!

Asa ca nu imi ramane decat sa multumesc SLH Constanta ca mi-a anulat sau diminuat sansa sa fiu cel din video!

+10

 

Acum trebuie sa intelegi ca majoritatea celor care scriu pe topicul asta nu inteleg foarte bine ce ai scris tu aici , d-aia mai bine tii pentru tine si mai inveti cate un nublet care chiar vrea sa invete, restul sunt praf si pulbere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci pot sa franez pe curba? sau nu?

NU pot raspunde cu da....daca stiai ca poti sa franezi in curba inseamna ca stiai si punct:)....asa ca daca iti spun ca se poate frana pe curba te faci praf.....Mergi la scoala (indiferent care) si o sa afli pe pielea ta in CONDITII DE SIGURANTA!.

» Post actualizat in 27 Jun 2015 18:34

Si despre frana spate in curbe nu pot sa zic decat ca sunteti nebuni!.....sau sunt eu prostanac ca nu stiu ce e aia:)) dar din experienta mea! in afara de supermoto si de sporitva(skill MARE), si asa folosita cu simt de raspundere + frana de motor fara sa blochezi roata spate ci doar sa o intarzii sa "prinda aderenta" asfaltului si asta doar pe circuit ...FRANA SPATE NU IN CURBA!!!!!!!! NEVER!!(stiu ca probabil sunteti multi care o folositi si nu a-ti patit nimic inca....ce sa zic....Doamne ajuta sa ramana asa)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiind departe de un foarte bun pilot, de aceea si am nevoie destul de des in a-mi retusa viteza in curba, am inteles cit de delicata este frinarea si cit o pot folosi ...... mergind. Revenind la patania omului cu tirul, sa inteleg ca (din ce vad eu) cu toata topaiala (pierderea aderentei si directiei) motocicletei cauzata de starea drumului, daca incerca s-o culce mai mult scapa? Te intreb foarte serios, deoarece am patit si eu la fel pe o curba larga si la o viteza nu maxima pentru acea curba ........ pina n-am trecut de portiunea cu denivelari n-am recapatat controlul mobrei, trasa a fost pierduta, iar eu binenteles pe contrasens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un cumul de factori, probabil cel mai important suspensia nereglata si lipsa de experienta. Nu cred ca s-a speriat... nu prea a avut timp, cel putin nu asta a fost cauza principala a pierderii controlului directiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiind departe de un foarte bun pilot, de aceea si am nevoie destul de des in a-mi retusa viteza in curba, am inteles cit de delicata este frinarea si cit o pot folosi ...... mergind. Revenind la patania omului cu tirul, sa inteleg ca (din ce vad eu) cu toata topaiala (pierderea aderentei si directiei) motocicletei cauzata de starea drumului, daca incerca s-o culce mai mult scapa? Te intreb foarte serios, deoarece am patit si eu la fel pe o curba larga si la o viteza nu maxima pentru acea curba ........ pina n-am trecut de portiunea cu denivelari n-am recapatat controlul mobrei, trasa a fost pierduta, iar eu binenteles pe contrasens.

in primul rand EL(omuletul din film) nu avea ce sa culce....ca nu era in stare.....degeaba spune cineva ce e de facut pe cand cel ce trebuie sa faca nu are cunostintele necesare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Offf... tot am cautat pe youtube filmuletul acela de pe circuit cand cade un pilot si cel din spatele lui se tine pe iarba dupa el si pana la urma chiar il calca - TARGET FIXATION.

Va rog sa puneti un link daca il gasiti.

Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu apare secventa de care ziceam eu. Multumesc.

 

Cat despre point fixation ... am facut-o de zeci de ori cand vedeam pe asfalt o pata sau o crenguta, imi ziceam sa nu trec peste ea si ghiciti ce se intampla.


» Post actualizat in 25 May 2016 08:37

Offf... tot am cautat pe youtube filmuletul acela de pe circuit cand cade un pilot si cel din spatele lui se tine pe iarba dupa el si pana la urma chiar il calca - TARGET FIXATION.

Va rog sa puneti un link daca il gasiti.

Multumesc !

 

:)


» Post actualizat in 25 May 2016 08:47

Elfoon Rider (Elfu)

 

post-45009-0-39413500-1464165645_thumb.jpg

post-45009-0-12225100-1464165650_thumb.jpg

post-45009-0-53821700-1464165648_thumb.jpg

post-45009-0-93735300-1464165645_thumb.jpg

post-45009-0-02832600-1464165649_thumb.jpg

post-45009-0-65558600-1464165649_thumb.jpg

post-45009-0-98072300-1464165646_thumb.jpg

post-45009-0-42421900-1464165646_thumb.jpg

post-45009-0-96691800-1464165647_thumb.jpg

post-45009-0-49190100-1464165647_thumb.jpg

 

sper ca le-am pus in ordinea buna.

 

Editat de theos_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu Vpacuraru ! Din păcate mulți nu stiu sa mute centrul de greutate spre centrul curbei,le este frica sa coboare de pe moto cand doar asta ii poate aiuta.

Si sa nu mai spun ca multi nu au reglata corespunzator suspensia în funcție de greutatea lor,preload,compresion,rebound.O suspensie prea moale îți poate închide mult unghiul curbei,pot apărea voblaje,o suspensie mai tare deschide unghiul curbei si te poți trezi repede pe contrasens.Sa greșești e ușor ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ca tot s-a inviat topicul asta si am vazut filmuletele, stie cineva care e treaba cu ABS-ul ala MCS la care fac astia reclama in filmuletul asta de pe pagina 2?

 

Chiar are asa efect sau exagereaza pilotul respectiv cu prima franare vs a doua? Eu am observat ca orice franare in curba, fara sa fie prea violenta, ridica motocicleta cat de cat. Ce ii face tehnologia respectiva de nu o mai ridica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Poate vede colegul de ieri, ce a tras o sperietura in spatele meu, eu cu auto.venit dinspre buzau pe e85, vad in fata pe banda unu doua jucarii faine, un harley army style, de bacau, si in fata lui cred cq tot harley. Ambii mers frumos, 100, eu pe banda doi trec usor pe langa ei, 110. Intru in localitate-sindrilita, ma uit in oglinda retrovizoare, colegii moto cam la 1 km, pun usor frana, semnal stanga-pentru cine nu stie in sindrilita se poatw face stanga, la cca 500m de intrarea in locqlitate, pe drumuri judetene, si ajungi spre branesti, pasarea, direct in centura-pe scurt ocolesti afumatiul. Vad primul motorist pe banda doi, intra si el in localitate, fara frana. La un moment dat se prinde ca eu reduc pana la oprire-aveam semnal, franam usor de ceva vreme. Cam foarte tarziu, se cam sperie si franeaza destul de violent-vobleaza. In dreapta lui auto. Spre binele tuturor, reuseste sa nu o scape, si sa intre pe banda 1. De oprit complet in spatele meu, nu avea nici o sansa.. daca e pe aici omul, si vede- imi pare rau, n am vrut sa il sperii, dar realizam o manevra regulamentara. Am si ezitat, cand am vazut ca franeaza tarziu, daca n ar fi mai bine sa plec cu demaraj brusc sa ii mai dau loc de manevra, dar am decis ca mai rau faceam. Drumuri bune si atentia in 4! PS:am verificat semnalizarea, beculetele clipocesc..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...