Dan Nastase Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 (editat) Prin amabilitatea revistei romanesti Motor Clasic Povestea adevarata a motocicletei unicat de la Aiud Prizoniera de la Aiud (4) (1).pdf Editat Ianuarie 22, 2016 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 probabil singura moto romaneasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaRider Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 Oameni cu valoare reala. Pacat ca au fost exterminati de regimul comunist. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 23, 2016 Share Postat Ianuarie 23, 2016 Nu e singura, a mai fost o tentativa putin mai tarziu - la campl lung. ai informatie pe forum Diferenta e ca asta a fost facuta in anumite conditii; aialalta a fost facuta la uzina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Ianuarie 23, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2016 (editat) Fiind vorba despre istoria moto romaneasca... sa incepem prin a pune ordine in termeni. 1. Toata stima si respectul meu constructorilor romani. 2. Evident, motocicleta nu este acelasi lucru cu motoreta. 3. Motociclete romanesti... inseamna productia de motociclete, nu de motorete si minimobre... 4. In limba romana, singura nu inseamna unicat. Una este sa zici: singura ramasa in echipa... si alta ”motocicleta de la inchisoare de la Aiud este unica realizata aici”. CRONOLOGIE 1948: IAR 01 Se pare... o productie de ”serie” de 20 de bucati... 1953: IMS 53 Prodctie... o duzina! Motor in 4 timpi, doi cilindri paralel twin, transmisie cu lant. 1955: PRIZONIERA DE LA AIUD Motocicleta unicat. Motor boxer in 4 timpi, transmisia cu ax cardanic. Editat Ianuarie 23, 2016 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZZTOP Postat Ianuarie 23, 2016 Share Postat Ianuarie 23, 2016 Baaaaai de capul și visurile noastre!!!!! Mare producție!! Invenții originale care au propulsat fenomenul pe plan internațional!! Românesc, ca lă tzara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bunu Postat Ianuarie 23, 2016 Share Postat Ianuarie 23, 2016 ZZ fii cuminte ca-ti gauresc caiacul. Dane foarte interesant.Cum ma dau eu de cunoscator ,despre alea de la IAR nu am stiut.Vezi daca poti sa gasesti mai multe materiale despre ele.Ar fi interesant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Ianuarie 23, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2016 (editat) Cel mai interesant ar fi... reconditionarea atenta si expunerea demna a acestor adevarate file de istorie... (Inclusiv a Condorului)... ...Despre IAR 01 nu am reusit sa obtin nicio poza, dar se zvoneste ca toata ”marea” productie a plecat la rusi. Cu placere, Mircea. Multa sanatate si ”La multi kilometri frumosi ! Editat Ianuarie 23, 2016 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bunu Postat Ianuarie 23, 2016 Share Postat Ianuarie 23, 2016 La fel si tie Seniore. Acu vreo 8-9 ani am luat legatura cu cineva de la Alianta Civica, din conducere.Am propus restaurarea sau conservarea pe banii motociclistilor a motocicletei de la Aiud.Am fost refuzat pe motivul ca motocicleta trebuie sa ramana asa cum e ,terna ,cenusie ,ranita ca si epoca pe care o reprezinta.Deci e clar.Celelalte nu prea le-a vazut nimeni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Ianuarie 23, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2016 (editat) ... Editat Ianuarie 23, 2016 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZZTOP Postat Ianuarie 23, 2016 Share Postat Ianuarie 23, 2016 ...tac mâlc!.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 23, 2016 Share Postat Ianuarie 23, 2016 ...Despre IAR 01 nu am reusit sa obtin nicio poza, dar se zvoneste ca toata ”marea” productie a plecat la rusi. Cunosc un batran care mi-a spus aceeasi poveste despre motocicletele IAR. Zice ca acele motocicletee lasau in urma toate motociclete de aceeasi cilindree, la toate concursurile din cei 2 ani in care au participat la competitii in anii respectivi. Rusii le-au mutat , toate , la ei in uzine si , bineinteles , le-au copiat. Poze , daca avem noroc , poate gasim prin arhivele oamenilor pasionati de motociclete si de competitii moto din acea vreme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Ianuarie 23, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2016 Poze , daca avem noroc , poate gasim prin arhivele oamenilor pasionati de motociclete si de competitii moto din acea vreme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Ianuarie 23, 2016 Share Postat Ianuarie 23, 2016 Am deschis și io un topic despre motocicleta IAR, dar nu am primit prea multe informații. » Post actualizat in 23 Jan 2016 18:40P.S. Bunule, vezi că ai uitat? Ai văzut topicul și ai întrebat și acolo despre ea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Ianuarie 23, 2016 Share Postat Ianuarie 23, 2016 Referitor la motocicleta de la Aiud a fost o idee sa se introduca in fabricatia de serie la Campulung dar doar o idee. Si motocicleta IMS din 53 a fost realizata in mare parte tot de de tehnicieni de la Brasov, de la IAR. Cei de la Aiud au totusi conditii sa realizeze motocicleta si materiale .Era unul din cele mai bine dotate ateliere din Romania.Si conditiile celor care lucaru acolo erau mai bune , mancare mai buna , conditii mai bune li se dadeau inclusiv filme, aveau o sala de proiectie. Ei au fost in mare parte recuperati de regimul comunist nu isi permiteau sa renunte la oameni asa capabili.Din pacate nu aveau putere de decizie . Restaurarea motocicletei nu ar fi poate o idee rea .ar putea fi prezentata la diferite evenimente inclusiv afara. Ar trebui sa ne mandrim si noi si cu altceva in afara de sarmare, mici, zacusca etc. Impactul ar fi poate mai mare. Si cu motocicleta asta ne putem mandrii si cu un avioan IAR 80 ( daca ar mai exista asa ceva ) si cu tunul antitanc Resita etc. Suu macar se se copieze moto sau doar motorul.Cu tehnologia moderna nu este asa de greu. O alta moto facuta la noi tot la Brasov este una de cross Steagul Rosu de 500 cc parca, poate stie cineva mai multe despre ea . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Ianuarie 24, 2016 Share Postat Ianuarie 24, 2016 ma abonez la topic.... ,mai ales ca e aici tizul necunoscut si taz si din arges..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Ianuarie 25, 2016 Share Postat Ianuarie 25, 2016 Referitor la motocicleta de la Aiud a fost o idee sa se introduca in fabricatia de serie la Campulung dar doar o idee. Si motocicleta IMS din 53 a fost realizata in mare parte tot de de tehnicieni de la Brasov, de la IAR.Cei de la Aiud au totusi conditii sa realizeze motocicleta si materiale .Era unul din cele mai bine dotate ateliere din Romania.Si conditiile celor care lucaru acolo erau mai bune , mancare mai buna , conditii mai bune li se dadeau inclusiv filme, aveau o sala de proiectie.Ei au fost in mare parte recuperati de regimul comunist nu isi permiteau sa renunte la oameni asa capabili.Din pacate nu aveau putere de decizie .Restaurarea motocicletei nu ar fi poate o idee rea .ar putea fi prezentata la diferite evenimente inclusiv afara. Ar trebui sa ne mandrim si noi si cu altceva in afara de sarmare, mici, zacusca etc. Impactul ar fi poate mai mare. Si cu motocicleta asta ne putem mandrii si cu un avioan IAR 80 ( daca ar mai exista asa ceva ) si cu tunul antitanc Resita etc. Suu macar se se copieze moto sau doar motorul.Cu tehnologia moderna nu este asa de greu. O alta moto facuta la noi tot la Brasov este una de cross Steagul Rosu de 500 cc parca, poate stie cineva mai multe despre ea . Cred că motoreta asta a apărut în filmul Nea Marin Miliardar.La un moment dat fata evadează pe o plajă,apucă motoreta cuiva,și ce merge!!! Tinând cont de politica vremii,sunt sanse să fie motoreta românească. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Ianuarie 25, 2016 Share Postat Ianuarie 25, 2016 Cred că motoreta asta a apărut în filmul Nea Marin Miliardar.La un moment dat fata evadează pe o plajă,apucă motoreta cuiva,și ce merge!!! Tinând cont de politica vremii,sunt sanse să fie motoreta românească. No...alea toate sint CZ-uri de cross! Rolul fetei motorizate a fost jucat de dl. Paul Filipescu, campion la motocross, care traieste si locuieste in Tg-Jiu...si poate confirma cele spuse de mine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bunu Postat Ianuarie 25, 2016 Share Postat Ianuarie 25, 2016 Daca nu ma insel in filmul asta a jucat si prietena mea Silvia Iordache pe post de motociclista.Silvia alerga la viteza pe vremea aia si era cam campioana. Ovidiule draga ,vine o vreme cand toti oamenii incep sa uite.Nu mai tin minte daca la mine a venit sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Ianuarie 25, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2016 ...vine o vreme cand toti oamenii incep sa uite... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aran Postat Mai 10, 2016 Share Postat Mai 10, 2016 (editat) » Post actualizat in 10 May 2016 18:01 O alta moto facuta la noi tot la Brasov este una de cross Steagul Rosu de 500 cc parca, poate stie cineva mai multe despre ea . Era de 350cc., a concurat la 500cc. Steagul Rosu si... Yankee-Single http://onrace.ro/motorul-romanesc-vs-motoarele-participante-campionatul-mondial/ » Post actualizat in 10 May 2016 19:45Campionul mondial Roger De Coster a testat motocicleta lui Ovidiu Puiu, Roger declarand ca acest Yankee-Single este unul dintre cele mai puternice 500cc pe care le-a incercat vreodata Editat Mai 10, 2016 de Aran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Mai 22, 2016 Autor Share Postat Mai 22, 2016 prieteni, subiectul discutiei este: Povestea adevarata a motocicletei unicat de la Aiud Prizoniera de la Aiud (4) (1).pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaRider Postat Iunie 30, 2020 Share Postat Iunie 30, 2020 (editat) Reinviu topicul pentru ca am vazut ,,prizoniera'' ieri, expusa la Memorialul Victimelor Comunismului si al Rezistentei de la Sighetul Marmatiei. Recomand Memorialul pentru vizita, ca si drumurile frumoase din Maramu'. Editat Iunie 30, 2020 de HondaRider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.