Sari la conținut

Alegere pneuri duale Yamaha XT 600


Postări Recomandate

Salutare. Va adresez o rugaminte, celor care folositi pneuri dual sport pe mobre enduro/adventure, sa acordati un punctaj de performanta pentru on/off road la urmatoarele modele:

 

1. Continental TKC 80

2. Heidenau K60

3. Metzeler Karoo 3

4. Michelin T63

5. Bridgestone TW301/302

 

Ordinea este pur intamplatoare. In functie de punctuajul pe care il acordati voi (as spune cu note de la 1 la 5 pentru fiecare suprafata, respectiv on/off road) voi face eu clasamentul final si-l voi posta pentru a fi util si altora ca mine.

 

Nu vreau pneuri specializate de tip numai pentru asfalt, noroi uscat/umed, macadam, iarba etc. pentru ca ar insemna sa facem o lista lunga de tot. Cred ca in cazul in care ne asumam si iesim pe o suprafata dedicata atunci trebuie sa luam in calcul ca ne vom pune gumele potrivite. Insa pentru cei mai multi dintre noi cred ca este important sa avem gume care sa ne serveasca pentru o varietate de drumuri, cu compromisurile de rigoare.

 

Daca intereseaza pe cineva intentionez sa folosesc aceste pneuri pentru o Yamaha XT 600 la drumuri medii (500-800Km) pe sosea si pe soft enduro.

 

Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am mers decat cu 1, 2 si 3. Pentru "drumuri medii (500-800Km) pe sosea si pe soft enduro" n-ai ce sa cauti cu 1 si 3. Mai ales pe asfalt ud.

Pentru soft enduro nu prea conteaza gumele. Pe macadam fara noroaie sau bolovani mari merge cu orice guma.

Vezi ca e un topic despre gumele on/off, s-a rasdiscutat subiectul. Vezi linkul pus de Kevin.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun. E un link important, dar imi doream mai mult de la acest post :) Practic este vorba despre o statistica pe care sa o realizam impreuna si care sa fie utila tuturor celor care vor citi ulterior acest post.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt foarte multumit de K60, dar nu le pot compara cu altele, pentru ca n-am folosit. Pe strada au aderenta buna, in curbe dau pe jos cu cricul central, iar pe offroad/noroi n-am avut nici o problema. Dar daca n-am folosit de altele, nu pot face un clasament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt foarte multumit de K60, dar nu le pot compara cu altele, pentru ca n-am folosit. Pe strada au aderenta buna, in curbe dau pe jos cu cricul central, iar pe offroad/noroi n-am avut nici o problema. Dar daca n-am folosit de altele, nu pot face un clasament.

Ok. Ms.

 

 

eu am K60 M+S Scout de 12.000 km si nu am avut probleme si o sa mai iau cand se uzeaza

Retinut. Ms.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

T63 fac galagie pe asfalt (asta nu inseamna ca nu am mers 160 cu ele :) ), dar alta vina nu vei gasi (poti frana cu fatza pe pamant), adera pe asfalt mult mai bine decat iti imaginezi, pret bun se uzeaza repede.

TKC80 sunt ok din toate punctele de vedere, dar off sunt mai slabe decat T63, in noroi sunt mai bune decat par.

Am avut TW301 + TKC80 , o combinatie faina (TW302 se fabrica numai pe 18, nu vei gasi 17/130 sau 17/120), asa am gasit pe stoc.

Celelalte doua nu am avut , dar cred ca au cauciuc mai tare si de aia rezista mai multi km.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai roata de 21 pe fata, poti incerca Metzeler Enduro 3 Sahara:

product_sheet_enduro_3_460x500_jpeg.jpg

 

Eu am roata de 19 pe fata, asa ca am Enduro3Sahara pe spate, si Tourance pe fata. In felul asta am ceva mai multa tractiune pe spate (decat roata spate Tourance), dar aderenta foarte buna pe roata fata pe asfalt.

 

Pana acum vreo 3-4 ani aveam Metzeler Tourance fata+spate, cu care sincer sa fiu am mers mai mult pe forestiere decat cu combinatia actuala. In afara de zonele cu iarba deasa sau namol de peste 10-15cm adancime, s-au comportat foarte decent pe forestiere. Pe asfalt nu prea am avut ce sa le reprosez Tourance-urilor, si mi s-a parut ca tin si foarte bine la uzura.

 

Metzeler Tourance:

product_sheet_tourance_460x500_jpeg.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

T63 fac galagie pe asfalt (asta nu inseamna ca nu am mers 160 cu ele :) ), dar alta vina nu vei gasi (poti frana cu fatza pe pamant), adera pe asfalt mult mai bine decat iti imaginezi, pret bun se uzeaza repede.

TKC80 sunt ok din toate punctele de vedere, dar off sunt mai slabe decat T63, in noroi sunt mai bune decat par.

Am avut TW301 + TKC80 , o combinatie faina (TW302 se fabrica numai pe 18, nu vei gasi 17/130 sau 17/120), asa am gasit pe stoc.

Celelalte doua nu am avut , dar cred ca au cauciuc mai tare si de aia rezista mai multi km.

 

Multumesc. Ideea este sa am siguranta si sa ma bazez pe o reactie prompta. Degeaba merg mult cu o pereche de pneuri daca ele devin scandura dupa 3-4 ani, asa ca prefer varianta safe+schimbat repejor. Oricum, combinatia ta de pneuri merita atentia :)

» Post actualizat in 28 Mar 2016 13:13

@smar2

 

Ma atrage profilul la Sahara dar nu stiu cat de bine tine roata fata la asfalt, ma refer la aderenta, nu la timp...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sahara 3 sunt f bune pe asfalt uscat/ud. Pe noroi si iarba slabute. Tkc pe asfalt ud/uscat sunt sub sahara 3 dar pe macadam, noroi si iarba sunt ok. Am mai avut michelin ac 10 fata si dunlop pe spate dar mult mai agresive si pe asfalt nu recomand. In schimb noroi, iarba, macadam, de vis. Toate astea pe un bmw xchallenge (21 pe fata si 18 spate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut de cateva ori cateva perechi de Heidenau K 60.

Supermultumit,e putin spus! :peace:

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mitas E 09 si E 07 de ce nu va plac? Cred ca multi folosesc astea. Cel putin eu raman ani buni la E09 (daca se va mai fabrica. Cineva zicea ca pe Mitas i-a luat Sava).

T63 pe 17 este mai usor cu cateva sute de grame decat E09 dakar si pretul tot pe acolo ... 600 perechea . Asta este singurul motiv pt care am renuntat la e09, dar as cumpara oricand pe oricare daca celalalt nu este pe stoc. In rest se comporta la fel enduro, insa pe asfalt parca t63 adera mai bine.

» Post actualizat in 29 Mar 2016 05:58

Oricum, combinatia ta de pneuri merita atentia :)

sincer am crezut ca TW301 duce 2 gume pe spate, dar nu a fost asa, s-a uzat la fel de repede ca si cel de pe spate. :)

 

Sahara 3 - sunt altceva si la alti bani, cred ca sunt pentru ture luuuungi

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

T63 e mai aderent decat E09 atat pe asfalt, cat si pe offroad. Dar se uzeaza mai repede si e mai zgomotos.

Daca XT-ul asta nu vrei sa-l faci supermoto, atunci merita ceva agresiv gen E09, T63, TKC80. Dar parca nici AC10, C02 sau alte cauciucuri pt motocross-uri usoare......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe forestierele pe care mergi cu Sahara alea mergi linistit si cu slickuri...

 

Si eu care incepusem sa-mi fac ganduri :)

» Post actualizat in 29 Mar 2016 06:43

Am avut de cateva ori cateva perechi de Heidenau K 60.

Supermultumit,e putin spus! :peace:

Despre K60 numai de bine am auzit. Atat doar ca nu stiu daca le bag eu prin off pe cat ar merita. Estimarile sunt ca 70% ma dau pe asfalt si 30% forestiere. Nu vreau sa intru in noroaie decat accidental, daca nu am de ales. Altfel, imi place sa fie drum pe unde merg...

» Post actualizat in 29 Mar 2016 06:47

Daca XT-ul asta nu vrei sa-l faci supermoto, (nu vreau) atunci merita ceva agresiv (imi doresc ceva nu foarte agresiv) gen E09, T63, TKC80. Dar parca nici AC10, C02 sau alte cauciucuri pt motocross-uri usoare......

» Post actualizat in 29 Mar 2016 06:57

Am vazut ca producatorul recomanda Bridgestone TW41/42 sau Dunlop Trail Max. Nu stiu ce performante au aceste pneuri... Oricum modelele sunt vechiute.

» Post actualizat in 29 Mar 2016 07:01

Pe macadam fara noroaie sau bolovani mari merge cu orice guma.

Si totusi, simt nevoia sa-mi agate putin roata denivelarile, urmele de pneuri de tractor (sau orice alt vehicul)... asa ca nu m-as hazarda sa merg pe astfel de drumuri cu gume pentru asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 29 Mar 2016 06:43

 

Despre K60 numai de bine am auzit. Atat doar ca nu stiu daca le bag eu prin off pe cat ar merita. Estimarile sunt ca 70% ma dau pe asfalt si 30% forestiere. Nu vreau sa intru in noroaie decat accidental, daca nu am de ales. Altfel, imi place sa fie drum pe unde merg...

» Post actualizat in 29 Mar 2016 06:47

Pai in cazul asta K60 sunt exact ce-ti trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in cazul asta K60 sunt exact ce-ti trebuie.

Sper sa nu gresesc. K60 are 3 variante: simple, sillica (M+S) si Scout. Care din ele sunt mai potrivite pentru nevoia mea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silica M+S sunt anvelope "de iarna", probabil ca vara se vor toci mai repede.

 

Referitor la K60 simplu vs Scout:

scrie-ne aici ce marimi iti trebuie, ca de exemplu 90/90/21 exista in varianta K60 simplu si Scout, in schimb 120/90/17 este doar K60 simplu iar 130/80/17 este doar Scout.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la K60 simplu vs Scout:

scrie-ne aici ce marimi iti trebuie, ca de exemplu 90/90/21 exista in varianta K60 simplu si Scout, in schimb 120/90/17 este doar K60 simplu iar 130/80/17 este doar Scout.

Front: 90/90/21

Rear: 120/90/17

 

Am vazut ca Scout nu exista pentru spate la mobra mea, ceea ce presupune sa pun K60 simplu pe spate iar pe fata simplu sau scout. Cum este combinatia simplu/scout si daca am vreun beneficiu folosind scout pe fata. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact combinatia asta o am si eu la Dominator, Scout nu am avut niciodata, dar cel simplu tine cel putin 20oookm pe fata in timp ce spatele cam 10 - 11oookm.

Scout-ul de 90/90/21 pare mai "bland" decat cel simplu si banii in plus nu cred ca se justifica pentru a cumpara Scout.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce tipuri de drumuri ai abordat si cum s-au comportat in on/off? Multumesc.


» Post actualizat in 29 Mar 2016 09:33

Am avut de cateva ori cateva perechi de Heidenau K 60.

Supermultumit,e putin spus! :peace:

 

Poti detalia putin, te rog? Ce tipuri de drum? Cum s-au comportat in diferite situatii? Ms.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu K60 fata spate petse 30oookm, pe tot felul de drumuri de la asfalt la noroaie:

 

post-15231-0-34336800-1459244488_thumb.png

 

Pe asfalt merg bine de tot, pe ud trebuie un pic de atentie - par putin nesigure, dar nu am fortat nota niciodata pe ud.

Pe off daca e uscat n-ai treaba, pe noroaie mari se incarca destul de repede - vezi poza.

Dupa aceea am trecut la Mitas E09 care pe Off merg mult mai bine, adica nu te fura directia asa usor ca si la K60 daca esti in noroi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

K 60 simplu am avut pe Aprilia Pegaso GA(cea violet),3 perechi daca nu am insel,cu completare cate unul de spate.Respectiv cumparam 2 de spate si unul de fata(ca sa fie DOT-ul identic)si faceam undeva la 19-20.000 de km.Nu mi-a alunecat aiurea pe asfalt ud,iar pe macadam sunt foarte ok,asta la nivelul de amator.

post-41801-0-13653700-1459244910_thumb.jpg

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...