Cavaleru Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 tot n-ai inteles nimic @Emil uite un supertenere in bugetul tau: /index.php?/topic/720513-vand-yamaha-super-tenere/ si iti propun si un TDM pe care il cunosc si e in buget si dotat, in cazul in care vrei mai mult sa stai pe asfalt /index.php?/topic/735490-vand-tdm-850-din-2000/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Aprilie 3, 2016 Autor Share Postat Aprilie 3, 2016 (editat) Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Hai sa pastram un limbaj constructiv, ca sa zic asa, si ca sa ma repet, abia fac scoala de soferi cat.A, deci sunt INCEPATOR. Dupa cum am mai zis, singura experienta cu motor pe 2 roti a fost un scuter 50cc, iar cea mai apropiata experienta de "motociclist" ar fi un ATV 125cc, monocilindru, pe care-l am la tara, la parinti... Daca exista o diferenta intre adventure-touring si touring-adventure, eu n-am stiut de ea. Aflu lucruri noi din fiecare postare de-a voastra. Dupa cum am mai zis, vreau sa umblu prin tara, impreuna cu sotia si ceva bagaje, in week-end-uri si in concedii. Cineva zicea de greutate, aspect la care iar nu m-am gandit: eu si sotia cantarim undeva la 150-160 kg + bagajele, care poate duce toata greutatea la maxim 180-190 kg. Cu aceasta greutate motorul ar trebui sa fie in stare sa ma poarte pe un drum bun la 90-110 km/h. Mi-ati mai spus ca vechimea unui motor se simte, indiferent de cat de intretinut a fost. In cazul asta, ma gandesc sa nu cumpar ceva cu an de fabricatie mai vechi de anul 2000. In schimb, inca nu m-am lamurit deplin daca trebuie sa optez pentru un monocilindru sau bicilindru (asta ca si fiabilitate, costuri de intretinere si consum). Cautand pe net motoare, am gasit intr-un anunt urmatorul aspect: consumul este foarte mic aproximativ 3,5l la 100 de km deoarece motorul este monocilindric. era vorba despre un BMW F650 scarver din 2002. E adevarat daca ai un monocilindru, consumul este mai mic??? Din poze am observat (pentru ca in anunt nu era specificat) ca transmisia e pe curea si nu pe lant. Am observat ca multi se feresc de curea in detrimentul lantului. De ce? Intreb pentru ca nu stiam ca e diferenta asa de mare, din cunostintele mele doar TEORETICE (ATV-ul de la tara e cu transmisie cardanica, asa ca nu mi-am pus niciodata problema transmisiei). Revin cu problema "drumului". Off-road planuiesc sa fac mai mult ocazional, atunci cand vad un peisaj fain si un drum neasfaltat/forestier usor accesibil, sa ma bag in el ca sa ma bucur de priveliste. In principal o sa fie drumuri asfaltate, dar drumuri asfaltate de Romania, adica cu gropile si crapaturile aferente... Editat Aprilie 3, 2016 de EmilT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Aprilie 3, 2016 Share Postat Aprilie 3, 2016 Taticule, ai pomenit din prima varianta castigatoare pentru bugetul tau (adica Transalpul 600 mentionat in primul tau post, generatia cu doua discuri de frana, 97-99). Nu ca nu ar fi mai ok unul mai nou, un 650, dar cam depaseste bugetul. Si, dupa asta, in urma nenumaratelor sfaturi de specialitate, ai ajuns ca nici tu nu mai stii ce sa iti iei Si fiind primul motor, oricum va fi la inceput putin mai dificil, avand inaltime mare la sa si centrul de greutate sus. Motiv pentru care si Africa Twin si Super Tenere ar fi mult mai dificile. Daca ai vera doar asfalt, TDM ul le bate pe toate celelalte, dar daca vrei drumuri proaste si forestiere, plus un offroad cu bun simt, Transalpul e castigator. Si uita naibii de monocilindru, mai ales de hidosenia aia de Scarver. » Post actualizat in 03 Apr 2016 08:47Mono nici nu au cuplu de jos, cuplul il gasesti distribuit doar pe o plaja ingusta de turatii (intre 3500-5500) cam pe la mijlocul turometrului. Si vibreaza sanatos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Aprilie 3, 2016 Autor Share Postat Aprilie 3, 2016 Ultima generatie de Transalp cu motor de 600cc e fabricata in '99? Primele generatii cu motor de 650cc sunt fabricate in 2000? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Aprilie 3, 2016 Share Postat Aprilie 3, 2016 Exact. Gandeste te si ca motocicleta asta a fost fabricata aproape 30 de ani fara modificari majore. Este extrem de bine echilibrata si reusita, poti face orice cu ea, in afara de performanta. Te duce oriunde, la modul placut si lejer. Si toate astea cu o fiabilitate excelenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 3, 2016 Share Postat Aprilie 3, 2016 » Post actualizat in 03 Apr 2016 08:47 Mono nici nu au cuplu de jos, cuplul il gasesti distribuit doar pe o plaja ingusta de turatii (intre 3500-5500) cam pe la mijlocul turometrului. Si vibreaza sanatos. Nu este vorba de cuplul maxim. La turatii joase si foarte joase monocilindru are cuplu mai mare decat un bi sau multi cilindru. Pentru a putea face doua ture cu o singura explozie, arborele cotit al unui multicilindru are o greutate foarte mare, pe post de volanta. Un bicilindru are doua explozii la doua ture, distribuite in functie de proiectant. Un multicilindru poate avea chiar mai multe explozii la doua ture. Astfel, o data cu cresterea numarului de cilindri scad contragreutatiile arborelui cotit. Arborele cotit are o inertie mai mica. Invartirea lui se bazeaza pe exploziile mai mici dar mai dese. Lucrul asta il observi pe un drum forestier prost cand monocilindrul se balbaie la ture joase, dar trece. Un bi sau multi cilindru nu se balbaie dar, brusc, se opreste cand e subturat. EmilT, pt genul de ture pe care le-ai descris, ia-ti bicilindru sau multicilindru. Sunt mult mai prietenoase cu drumul lung si pasager+bagaje. Desi, in primul an ar fi bine sa mergi singur. Pt siguranta pasagerului. Chiar ar trebui sa fie articol in codul rutier sa nu ai voie cu pasager cat timp ai mamaliga in geam (sau fund). Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Aprilie 3, 2016 Share Postat Aprilie 3, 2016 Andrei, noi am mai avut discutia asta. Degeaba ai pe foaie mai multi newtoni, daca in realitate nu poti tine monocilindrul mare la sub 3000 de ture pentru ca scutura lantul ca naiba si da in nas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Aprilie 3, 2016 Share Postat Aprilie 3, 2016 Za Alp wins cum ziceam si ziceau si altii. ia o vechitura cat decat ingrijita( eu de ex. am inspectat mobra ce am pus-o la punct acum 3 ani. un cdi sughite si bacteria trebuie innoita...100coco din cei verzi nu albastri). inveti fundamentele motoretimului pe ea, aduni experienta si stii exact incotro te indrepti acuma, daca ai noroc nu bagi bani in ea( f multi pt primul an)...dar sa nu faci greseala sa te indragostesti de o vechitura ca o sa fie sac fara fund. daca ai masina sau te-ai uitata pe la wheeler dealers and co... ulei, filtre, placute de frana , cauciucuri...dastea cer toate SH-urile ps: in caz ca nu ti-a zis nimeni...la negociere sa te targui, pretul real e cu 200e in minus de cel afisat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Aprilie 3, 2016 Share Postat Aprilie 3, 2016 dar sa nu faci greseala sa te indragostesti de o vechitura ca o sa fie sac fara fund Un sac mic, daca e sa te gandesti cat costa o mobra noua la categoria asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 3, 2016 Share Postat Aprilie 3, 2016 Andrei, noi am mai avut discutia asta. Degeaba ai pe foaie mai multi newtoni, daca in realitate nu poti tine monocilindrul mare la sub 3000 de ture pentru ca scutura lantul ca naiba si da in nas. Nu e vorba de tinut sub nu stiu cate rpm. Aici bi/multi cilindrul e mai bun. E mai elastic, cum se zice. Eu ma refeream strict la offroad cand afirmam superioritatea monocilindrului dpdv al cuplului la turatii joase. Si offroad rau, in urcare. Nu Zarnesti - Plaiul Foii sau alte plimbari unde doar gropiile te incurca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Aprilie 3, 2016 Share Postat Aprilie 3, 2016 Andrei, noi am mai avut discutia asta. Degeaba ai pe foaie mai multi newtoni, daca in realitate nu poti tine monocilindrul mare la sub 3000 de ture pentru ca scutura lantul ca naiba si da in nas. pe un mono mare cu transmisie ok ar tre sa poti sa mergi solo in treapta 1 aproape de relanti pe plat fara sa patinezi ambreiajul. daca nu poti inseamna ca n-ai transmisia ok pt offroad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 4, 2016 Share Postat Aprilie 4, 2016 (editat) Andrei, noi am mai avut discutia asta. Degeaba ai pe foaie mai multi newtoni, daca in realitate nu poti tine monocilindrul mare la sub 3000 de ture pentru ca scutura lantul ca naiba si da in nas. lucrurile au mai evoluat intre timp, insa iese din buget Editat Aprilie 4, 2016 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Aprilie 4, 2016 Share Postat Aprilie 4, 2016 Astia o sa-ti faca capul calendar Sfatul meu e sa iti cumperi motocicleta care iti place. Iar dupa o perioada, asa cum a spus si @raoulserban, vezi incotro te indrepti. Panaceul universal inca nu s-a inventat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Iunie 15, 2016 Autor Share Postat Iunie 15, 2016 (editat) Salutare tuturor, Revin cu noutati: - incepand cu data de ieri (14.06.2016) sunt motociclist cu acte, obtinand si cat.A in permisul auto - am reusit sa strang cash 9.000 RON (aprox. 2.000 euro), bani care trebuie sa acopere atat pretul motocicletei in sine cat si taxele de inmatriculare/transcriere pe numele meu Datele problemei raman cam aceleasi: achizitionarea unei motociclete, usor de intretinut, folosita la drumetii prin tara (asfalt de Romania si ocazional drumuri forestiere usor accesibile). O sa fie drumetii de week-end si concedii, iar pe motocicleta o sa ma aflu eu (1,75m / 90kg), sotia (1,73m / 60kg) si ceva bagaje pentru calatorie (10-30kg, in functie de durata calatoriei). Avand in vedere bugetul fix alocat, motocicleta pe care urmeaza sa o achizitionez trebuie sa fie buna de drum (consumabile OK care sa duca cel putin un sezon). Fac apel la ajutorul vostru, cei cu experienta, sa-mi recomandati ce-i mai bun in banii astia... Sunt incepator si n-as vrea sa arunc 2.000 euro pe apa sambetei; decat sa fac o alegere proasta, mai bine mai astept sau ii folosesc in alte scopuri... Editat Iunie 15, 2016 de EmilT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adixgl Postat Iunie 15, 2016 Share Postat Iunie 15, 2016 (editat) Pentru genul de motocicleta pe care il cauti tu bugetul este cam mic. Eu as zice sa te orientezi catre un transalp...daca este intretinuta corect motorul acela nu are moarte. /index.php?/topic/738550-honda-transalp-650cc-an2000-52cp-47416km-2285eur/ http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-honda-transalp-din-2003-621448.html Editat Iunie 15, 2016 de Adixgl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iunie 15, 2016 Share Postat Iunie 15, 2016 Eu recomand Transalp si Supertenere (XTZ 750). Mobre mai mult decat decente la bani putini. Ma indoiesc ca o sa gasesti SH cu toate consumabilele fresh, dar si daca schimbi tot, te incadrezi in buget. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Iunie 15, 2016 Autor Share Postat Iunie 15, 2016 (editat) Pana acum am gasit 3 Transalp-uri: doua din 1999, ambele la pretul de 2.000 euro (consumabile bune, accesorii - top-case, side-case, crash-bar) si una din 1992 la pretul de 850 euro (fara accesorii). Tot citind prin forumuri, am auzit ca Freewind-ul este foarte foarte usor de intretinut si foarte fiabil. In plus, sunt mai ieftine decat Transalp-urile. Oare se merita acest monocilindru? Un alt motor care mi-a atras atentia in ceea ce priveste pretul este Aprilia Pegaso, care sunt foarte foarte ieftine, dar nu stiu absolut nimic despre aceste motoare... Editat Iunie 15, 2016 de EmilT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Iunie 15, 2016 Share Postat Iunie 15, 2016 (editat) Ceea ce uita multi sa spuna este ca la motociclete mai vechi de 15 ani si merse cel putin 5000 km/an trebuie sa te astepti sa schimbi piese importante si destul de costisitoare (ambreiaj, distributie, amortizoare, chiar segmenti). Ar trebui sa tii cont si de astea cand iti cauti motocicleta si iti stabilesti bugetul. Parerea mea. Editat Iunie 15, 2016 de Doctor X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Iunie 16, 2016 Autor Share Postat Iunie 16, 2016 Daca-si face treaba, e fiabila si ieftin de intretinut, atunci prezinta interes. Faptul ca are un design misto sau ca e urata cu spume chiar nu ma intereseaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iunie 16, 2016 Share Postat Iunie 16, 2016 Tu de fapt nu vrei nici un sfat, pentru simplul fapt ca nu tii cont de ele. Ai observat ca Freewindul e mai ieftin decat Transalpul si incerci sa iti inoculezi ideea ca ar fi cam la fel, ceea ce ar face avantajoasa achizitionarea de FW. Deci alegerea ai facut o, vrei doar confirmari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Iunie 16, 2016 Autor Share Postat Iunie 16, 2016 In momentul de fata oscilez intre Transalp, Freewind si Pegaso. O variabila importanta pe care o am in calcul e bugetul bineinteles. Daca ar veni cineva la mine cu 1 buc. Transalp, 1 buc. Freewind si 1 buc. Pegaso, ambele din '99 sa zicem si la acelasi pret, as alege Transalp fara sa stau prea mult pe ganduri. Practic, pana acum am gasit asa: - 1 buc. Transalp din 1992 la 850 euro - 2 buc. Transalp din 1999 la 1900 euro (cu accesorii in pret - crash-bar, top-case, side-case) - 1 buc. Freewind din 1998 la 1200 euro - 1 buc. Pegaso din 2002 pe injectie la 1500 euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 16, 2016 Share Postat Iunie 16, 2016 In momentul de fata oscilez intre Transalp, Freewind si Pegaso. O variabila importanta pe care o am in calcul e bugetul bineinteles. Daca ar veni cineva la mine cu 1 buc. Transalp, 1 buc. Freewind si 1 buc. Pegaso, ambele din '99 sa zicem si la acelasi pret, as alege Transalp fara sa stau prea mult pe ganduri. Practic, pana acum am gasit asa: - 1 buc. Transalp din 1992 la 850 euro - 2 buc. Transalp din 1999 la 1900 euro (cu accesorii in pret - crash-bar, top-case, side-case) - 1 buc. Freewind din 1998 la 1200 euro - 1 buc. Pegaso din 2002 pe injectie la 1500 euro Eu zic sa mai astepti oleaca... poate nu iti mai trebuie. Cauti de 4 luni, mai trec vreo 2 si gata sezonul ca vine toamna... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iunie 16, 2016 Share Postat Iunie 16, 2016 Eu zic sa mai astepti oleaca... poate nu iti mai trebuie. Cauti de 4 luni, mai trec vreo 2 si gata sezonul ca vine toamna... /index.php?/topic/737308-aprilia-pegaso-650/ Atitudine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 16, 2016 Share Postat Iunie 16, 2016 /index.php?/topic/737308-aprilia-pegaso-650/ Atitudine... daca merge sa vada fierul, dupa postari d'astea risca ceva bataie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Iunie 17, 2016 Autor Share Postat Iunie 17, 2016 Inca nu (in principal din cauza bugetului restrans)... Pana una-alta, drum bun si distractie placuta prin Muntii Rodnei (parintii mei sunt de loc din com. Sant), sunt sigur ca o sa va placa traseul. Salutari lui Ionut (johny77) din partea mea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.