Sari la conținut

Explozie la cilindru BmwR1200Gs LC


Postări Recomandate

O bijuterie nu este creata pentru a face cartofi prajiti...

O bijuterie, chiar tehnica, este o opera de arta care invinge timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 224
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Intr-adevar masinariile vechi erau mai simple, mai usor de intretinut si de reparat, dar mult mult mai poluante. De consum nu mai vorbim, dar pe atunci (anii '80) era 1DM un litru de benzina.

Pe de alta parte metodele de calcul s-au imbunatatit si drept urmare fiecare particica din masinarii se calculeaza la limita (pret de cost redus, ai ce repara in service etc). Orice efort mecanic aparut in mod accidental duce la deterioararea unor componente.

Am avut si eu placerea acu' 23 de ani :) sa conduc un BMW model E28 (zis si bot de rechin, sper sa nu gresesc). Era tanc, dar polua si consuma exact ca tancul. Plasticele nu prea aveau loc in masina, in motor totul din metal, putea sa vina si mama rateului ca nu crapa nimica. Motorul avea o injectie mecanica (cam ca cea montata in razboi pe avioanele Messerschmitt 109) si fusese gandita sa supravietuiasca unui rateu. Clapeta debitmetrului de aer se putea da peste cap. Daca la BMW s-ar putea da peste cap clapeta de acceleratie nu ar mai crapa galeria de admisie la un rateu.

Acuma trebuie sa recunoastem ca fiabilitatea motoarelor a crescut foarte mult.

Poluarea si consumurile au scazut (ce spun fabricantii + 10% pina la 500% dupa caz :) )

Problema este ca motorul devine sufocat de senzori si electronica, iar soft-urile care trebuie sa gestioneze toate astea sunt din ce in ce mai complicate.

Si ca in orice sistem complicat este destul de greu sa gasesti cu exactitate cauza unui defect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu stiu de ce tot ziceti voi ca un GS e 16.000 de Euroi. Nici gol - golut nu e atat, dar cu accesorii e peste 18.500 Euro. Daca stie cineva la 16.000 nou, sa ma anunte.

 

Un GS LC nou costa pana acum cca. 14.200€. Acum pt modelele 2017 vad ca a crescut la 14.950€. Nu te obliga nimeni sa pui optiuni pe el, daca asa vrei sa-l comanzi. Si deja are pe el standard chestii pe care multe alte motociclete normale nu le au: ABS, TC, doua riding-modes. Nu-i lipseste absolut nimic. Deci tocmai te-am anuntat! ;)

Adaugi apoi ce vrei pentru ca toate sunt tentante si utile, asta este altceva. Dar sunt optiuni pr care min. 90% dintre celelalte motociclete nu le ofera nici macar optional (far cu LED, ESA, tempomat, RDC, navigator integrat etc etc). Si d-aia ajung mai toate BMW-urile sa fie "mai scumpe" dar se cam compara mere cu pere in cazul asta.

Revenind la 1200GS concret, la un pret comparativ, GS LC este ca pret fix in clasa lui cu Triumph Tiger 1200, Honda Crosstourer, Tenere 1200, KTM 1190 Adv etc. Si s-ar putea ca celelalte, punand acelesai optiuni si accesorii originale in fnal sa iasa mai scump decat BMW-ul similar (am facut de gura cuiva experimentul asta cu Crosstourer si mai recent cu KTM). Am luat mereu ca reper preturile oficiale din Germania, fiind clar cele mai apropiate de cele din Ro, doar ca acolo sunt clare si publice in detaliu.

Si intre noi fie vorba, dpdv tehnologic, GS in momentul de fata are numai doi concurenti reali/directi: KTM 1190/1290 si noua Multistrada Enduro. Insa vanzarile spun oricum totul...

 

Este evident ca BMW are "ceva" probleme de fiabilitate... si tu ai fost unul dintre ghinionisti. Pe de alta parte, in general, se stie ca BMW schimba destul de usor chestii in garantie, pe culanta etc si isi mai spala putin din pacate.

Si pe mine de exemplu (LC 2014) m-a lasat anul trecut in drum din cauza unui releu de incarcare. Din fericire aproape de casa, remorcata si reparata pe banii lor... Nu mi-a picat bine la o motocicleta care nu implinise doi ani si a avut un pret de lista de peste 26.000€. Insa nu insamna ca toti cei 30.000km facuti pana acum (alaturi de celelalte multe zeci de mii pe celelalte BMW-uri detinute) nu au fost o placere. Sau ca o problema nu mi se poate intampla si la oricare alt producator.

 

Eu zica ca, si daca nu ti se rezolva acum problema la Oradea, esti inca in garantie si nu ramai fara motor. Da, stiu ca-i neplacut, fara discutie, ai avut ghinion... dar sigur o vei scoate la capat si apoi te vei bucura de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Silver Arrow: Fiabilitatea a crescut in raport cu ce 'era'? anii 60/70? anii 80/90? 2000-2010?

intr-adevar, poluarea si consumurile au scazut..


Daca luam vitezanele, ca si exemplu, erau altfel construite in '90-2000 fata de cum sunt facute acum. De la cadrul de bord, la ghidon etc... Un speed din 92 nu se facea asa usor pilaf , cum se fac acum. E doar o constatare, nu e un lucru neaparat bun/rau. Evident ca prin progresul tehnologic a trebuit sa devina si mai usoare si au sacrificat 'durabilitatea' si 'duritatea' pentru performanta...

Editat de the insider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si E28 2.8 & 2.4td, urmatoarele generatii erau si mai grele, si E24 3.0 si 3.3. Consumul nu era deloc exagerat pt ce livra! 8-8.5 extraurban la 2.8, aproape 10 la 3.3.

Revenind la oile noastre pe 2 roti mi-a soptit o pasarica (,) ca 1200 asta ar avea un device centrifugal care tine deschisa o supapa atunci cand dai la automat pt a porni. Compresie mare, sa fie mai usor de dat peste cap. Daca exista device-ul si a facut o greseala ma gandesc ca ar fi putut produce efectele descrise aici, inclusiv compresia slaba masurata de muntenegreni! Dau cuvantul specialistilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap, daca e pe evacuare asa este.

IJ-ul lui tata (1950 si ceva) avea asa ceva. :) Cu comanda pe ghidon.

In principiu rateul pe admisie este legat de un amestec sarac, asa ca eu mai degraba ma gandesc ca injectorul nu a functionat cum trebuie, sau nu a fost comandat cum trebuie, poate motorasul pas cu pas de pe corpul clapeta acceleratie a visat ceva, poate soft-ul a avut vreo ticneala, poate un senzor a dat o informatie gresita, poate... poate... Asa este cand sunt nspe chestii inlantuite. Poate mai multe nu au mers cum trebuie.

Sincer nu vad asa la prima strigare legatura intre decompresor si rateu, dar trebuie gandit un pic. Mai studiem.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tine supapa deschisa sa dea electromotorul mai usor peste cap motorul. Functioneaza fix ca decompresorul actionat manual, acelasi efect obtinut fara o supapa separata. Compresia mare a motorului => efort mare la pornire, decompresor => efort mai mic. Nu e mai mare la pornire si scade ulterior.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inclusiv compresia slaba masurata de muntenegreni!

 

compresia se masaoara cu electromotorul... adica la ture mici. adica la ture de pornire. adica citirea si valorile date ca etalon sunt pt regimul ala. nu pt regim normal. asa ca, logica imi spune ca daca era de la decompresor nu afecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Răspunsul celor de la BMW referitor la cauza problemei :probabil am tras de accelerație la pornire. Le-am spus că e exclus dar altă explicație nu au. Motorul era parcat strâns intre două mașini, cu botul spre marginea drumului nu spre mijloc, imediat lângă marginea drumului era o râpă de vreo 3m, era seară, eram în sandale și pantaloni scurți și vroiam să mut motorul vreo 50m -chiar nu aveam chef de o pornire în trombă.
I-au schimbat galeria de admisie și garnitura de chiulasa. O duc la București să mai verific încă o dată compresia și intre timp o forjez să văd dacă mai face nazuri. Până acum nu am observat nimic.
Cam atât, vă las să vă ciondaniti mai departe, mie mi se pare cam stupid, eu oricum vă pe toți când ne vedem.

A da. Mulțumesc celor câțiva de la care am primit sugestii chiar la obiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-au schimbat... garnitura de chiulasa.

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa,si? hint, incearca sa folosesti subiete si predicate...

La Quote si Emoticoane ?!...

La asemenea nivel subtil de ”pricepere” si lectii de stil... sigur folosesti ”academica”... chiuloasa... :crack:

» Post actualizat in 23 Jul 2016 09:04

A da. Mulțumesc celor câțiva de la care am primit sugestii chiar la obiect.

Argumenteaza concret.

Mersi de intelegere.

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un GS LC nou costa pana acum cca. 14.200€. Acum pt modelele 2017 vad ca a crescut la 14.950€. Nu te obliga nimeni sa pui optiuni pe el, daca asa vrei sa-l comanzi. Si deja are pe el standard chestii pe care multe alte motociclete normale nu le au: ABS, TC, doua riding-modes. Nu-i lipseste absolut nimic. Deci tocmai te-am anuntat! ;)

Adaugi apoi ce vrei pentru ca toate sunt tentante si utile, asta este altceva. Dar sunt optiuni pr care min. 90% dintre celelalte motociclete nu le ofera nici macar optional (far cu LED, ESA, tempomat, RDC, navigator integrat etc etc). Si d-aia ajung mai toate BMW-urile sa fie "mai scumpe" dar se cam compara mere cu pere in cazul asta.

Revenind la 1200GS concret, la un pret comparativ, GS LC este ca pret fix in clasa lui cu Triumph Tiger 1200, Honda Crosstourer, Tenere 1200, KTM 1190 Adv etc. Si s-ar putea ca celelalte, punand acelesai optiuni si accesorii originale in fnal sa iasa mai scump decat BMW-ul similar (am facut de gura cuiva experimentul asta cu Crosstourer si mai recent cu KTM). Am luat mereu ca reper preturile oficiale din Germania, fiind clar cele mai apropiate de cele din Ro, doar ca acolo sunt clare si publice in detaliu.

Si intre noi fie vorba, dpdv tehnologic, GS in momentul de fata are numai doi concurenti reali/directi: KTM 1190/1290 si noua Multistrada Enduro. Insa vanzarile spun oricum totul...

 

Este evident ca BMW are "ceva" probleme de fiabilitate... si tu ai fost unul dintre ghinionisti. Pe de alta parte, in general, se stie ca BMW schimba destul de usor chestii in garantie, pe culanta etc si isi mai spala putin din pacate.

Si pe mine de exemplu (LC 2014) m-a lasat anul trecut in drum din cauza unui releu de incarcare. Din fericire aproape de casa, remorcata si reparata pe banii lor... Nu mi-a picat bine la o motocicleta care nu implinise doi ani si a avut un pret de lista de peste 26.000€. Insa nu insamna ca toti cei 30.000km facuti pana acum (alaturi de celelalte multe zeci de mii pe celelalte BMW-uri detinute) nu au fost o placere. Sau ca o problema nu mi se poate intampla si la oricare alt producator.

 

Eu zica ca, si daca nu ti se rezolva acum problema la Oradea, esti inca in garantie si nu ramai fara motor. Da, stiu ca-i neplacut, fara discutie, ai avut ghinion... dar sigur o vei scoate la capat si apoi te vei bucura de ea.

Io tot cred ca tu esti platit de BMW sa le faci reclama.

Sper ca realizezi ca acei 30.000km puteai sa-i parcurgi la fel de placut cu o motocicleta de 5 ori mai ieftina.. si care sa NU ITI FACA nici o problema in acel interval. :D

O africa twin de ex..:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vă salut pe toți, chiar și pe ăia mai răi de gură :).Pusesem acolo o mână, și nu avea degetul mijlociu ridicat, dar nu a mai apărut în mesaj.

 

genul asta de comentarii, pe topicul asta despre BMW tinde sa scoata ce-i mai "bun",ulterior, din fanii BMW...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...