Jump to content

Incarcare baterie/releu


Recommended Posts

Buna.

Am un Yamaha Virago XV535 din 1995. Am schimbat releul de incarcare. Momentan incarca, dar mi se pare ca incarca prea mult. M-ati putea ajuta cu parametrii de incarcare? Cat ar trebui sa fi incarcarea in relantiu(fara faruri), in relantiu(cu faruri), turat(fara faruri), turat(cu faruri)?

Mersi :)

Edited by Hunor
Link to comment
Share on other sites

Ideal ar fi sa incarce mereu la fel, indiferent de sarcina.

Voltajul de incarcare ar trebuie sa fie in jur de 14.4V. Tu cat ai masurat?

Link to comment
Share on other sites

Daca bateria e incarcata, releul nu incarca.

 

La 3000 de ture sa zicem, becuri pornite (toate), 13.8 e decent, bine.

 

La relanti, becuri oprite, baterie usor descărcată (sa zicem dupa pornire) cam 12.5-13.

 

La peste 14...e cu cantec. Mai merge 14.5...dar mai mult, nu.

Link to comment
Share on other sites

La mine tensiunea sta in 14.4 de la 1600tr/min pina la red line. Scrie si in cartea de reparatii cit trebuie sa fie tensiunea la bornele bateriei. Bine, daca pornesc ventilatoarele cind motorul este la ralanti, tensiunea scade sub 13.2V . Dar daca functioneaza doar becurile de faza scurta si pozitie spate-fata, tensiunea nu scade ever sub 14V la ralanti.

Link to comment
Share on other sites

Aici vorbim de Virago care n are ventilatoare. Releul de încărcare trage de pe stator de la 42-43 pana in 55-60 alternativ, care i ok din cate stiu si da un 13.8 continuu care i ok, variind spre 14 si un pic daca bateria e golită.

 

Am baterie noua, 12A, cand pornesc becurile tensiunea imi sta intre12.8 si 13.4 pe faza scurta pana in 14.4 daca merg cu faza lunga si proiectoarele pornite (leduri de 5W bucata). Am releu de ATV 600 cmc pe ea, nu mai folosesc originalul.

 

Tu cu ventilatoare, ai consum mai mare, e normal ca releul sa dea drumul la incarcare urgent, simtind o baterie golita sub parametri. Ia vezi cu o baterie mai teapana, nu scade oare tensiunea de încărcare sau si daca urca, va urca doar cand bateria e pleazna?

 

Releele de încărcare sunt regulatoare care isi fac treaba cf. bateriei pe care o au la incarcat, tensiunea e batuta in cuie la carte doar in cazul in care bateria e ok si se presupune ca instalația electrica e tipla. Daca ai o baterie folosita, evident ca releul va trage mai tare, modificând tensiunea de încărcare. Trebuie verificată bateria sa stea incarcata, se verifica tensiunea des in interval de jumate de ora, ca sa vezi cum tine bateria curentul. Dupa aia,pornesti consumatori pe rand. Vezi cum se duce curentul....iti faci o idee. Dupa aia, pornesti motorul si vezi cum merge incarcarea si la cat timp iti incarca bateria inapoi, cu consumatori opriti.

In plus, daca scoti bateria din circuit si verifici încărcarea la bornele releului, aceasta trebuie sa fie zero. Asa ti dai seama daca releul face treaba si regulatorul e ok. Daca e praf, vei avea tensiune de încărcare si daca bateria e scoasa.

Link to comment
Share on other sites

...

In plus, daca scoti bateria din circuit si verifici încărcarea la bornele releului, aceasta trebuie sa fie zero. Asa ti dai seama daca releul face treaba si regulatorul e ok. Daca e praf, vei avea tensiune de încărcare si daca bateria e scoasa.

 

Fa un bine tuturor si cere unui moderator sa-ti stearga posturile!

Link to comment
Share on other sites

 

Fa un bine tuturor si cere unui moderator sa-ti stearga posturile!

Fa un bine tuturor si zi mi de ce.

 

Nu de alta, dar daca nu stii ce face regulatorul de pe releul de incarcare, pot sa ti fac un desen.

Edited by clujraider
Link to comment
Share on other sites

Cred ca la desen te pricepi! ca la..... Releele de încărcare sunt regulatoare.....etc .....iarta santem cati-va pe aici care chiar stiu despre ce este vorba! ia spune de ce cateodata daca schimb siguranta principala incarca corect?

Link to comment
Share on other sites

Fa un bine tuturor si zi mi de ce.

 

Nu de alta, dar daca nu stii ce face regulatorul de pe releul de incarcare, pot sa ti fac un desen.

» Post actualizat in 09 Jul 2016 20:21

Dacă scoți bateria din instalația electrica a motocicletei în timpul funcționarii acesteia riști sa arzi cdi-ul.

Link to comment
Share on other sites

» Post actualizat in 09 Jul 2016 20:21

Dacă scoți bateria din instalația electrica a motocicletei în timpul funcționarii acesteia riști sa arzi cdi-ul.

Mdea, sper ca nu si imagineaza cineva ca poti masura daca si face regulatorul treaba si altfel. Eu vorbesc de masuratoare, nu de plimbat motorul fara baterie.

Link to comment
Share on other sites

Crezi ca-i trebuie 100 km sa se arda? Se arde din momentul in care nu mai ai bateria pe post de "tampon".

In plus, nu ai tensiune 0 fara baterie, cred ca ai o tensiune mult mai mare decat normal. N-am probat si nici n-am de gand sa o fac.

Peste 14 nu e cu cantec, sunt mobre care au incarcare si de 15v din fabrica. 14.4-14.5v e ok. 12.5v e prea putin, o baterie incarcata are 12.7-12.8v, dar e acceptabil daca ai o incarcare decenta in ture, nu iti golesti bateria.

Link to comment
Share on other sites

Daca masor bateria si arata in jur de 12.8 si dupa cateva sute de km de mers cu faruri, normal, bateria arata tot in jur de 12.8(asta normal, fara motorul pornit), inseamna, ca releul incarca bine si nu trebuie sa-mi fac griji ca e stricat?

Link to comment
Share on other sites

Crezi ca-i trebuie 100 km sa se arda? Se arde din momentul in care nu mai ai bateria pe post de "tampon".

In plus, nu ai tensiune 0 fara baterie, cred ca ai o tensiune mult mai mare decat normal. N-am probat si nici n-am de gand sa o fac.

Peste 14 nu e cu cantec, sunt mobre care au incarcare si de 15v din fabrica. 14.4-14.5v e ok. 12.5v e prea putin, o baterie incarcata are 12.7-12.8v, dar e acceptabil daca ai o incarcare decenta in ture, nu iti golesti bateria.

Mna, n am ars nici un CDI pana acum si am verificat releul cu motorul pornit si fara baterie in circuit. Da, am oprit motorul de fiecare data cand am legat bateria inapoi dar atat. N am nici o problema.

Link to comment
Share on other sites

Buna.

Am un Yamaha Virago XV535 din 1995. Am schimbat releul de incarcare. Momentan incarca, dar mi se pare ca incarca prea mult. M-ati putea ajuta cu parametrii de incarcare? Cat ar trebui sa fi incarcarea in relantiu(fara faruri), in relantiu(cu faruri), turat(fara faruri), turat(cu faruri)?

Mersi :)

13.5V-14,5V tot ce este in afara intervalului nu-i ok. Daca este mai putin, ai o sansa sa depistezi o mufa cu contact imperfect si scapi, daca o lasi asa sigur se va strica releul. Cand este peste 14,5 releul este defect. Daca are doua plusuri si incarca 18 singura sansa este ca plusul de control nu face contact. De yamaha zic

Edited by yuk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...