Sari la conținut

Procedura schimbat placute frana la modele cu ABS


Betrayal
 Share

Postări Recomandate

Anul trecut cand am luat moto, de ulei si placute m-am ocupat eu.

Are ABS dar nu am cautat ca tine alte metode de schimb, nu m-am gandit sa fie diferit, nu am desfacut capacul vasului si nici vreun ventil, nu stiu daca am gresit sau nu.

Ideea este ca ABS-ul functioneaza la fel de bine, fara a face vreo figura dubioasa, testat cel putin pe spate.

 

Acum, cum consideri.

 

Si civilizat si util. Multumesc pentru informatie!

Eu, totusi, voi face in plus figura cu aerisitorul - ca sa fiu mai sigur si sa dorm mai linistit (recunosc, sunt paranoic cand vine vorba de chestii scumpe).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Marcone, K4 nu are ABS. Abia din 2007 au introdus varianta cu ABS la V-Strom.

 

In manualul pentru K4 se descrie prodedura pentru schimbarea placutelor de frana care este valabila cel putin pana la L2. In manualul de service suplimentar al modelelor ABS (K7 in sus) procedura nu mai este descrisa, fiind aceeasi, Chiar asa greu e?

 

» Post actualizat in 21 Feb 2017 10:44

Dar cine sutnem noi sa-ti taiem aripile: deshide aerisitoarele ca sa faci si o aerisire "ca la carte" a franelor mai apoi sau chair mai mult desfa capacul de la pompa ca sa inveti si vopsitorie.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...tot citind pe 'net bine ca n-ai ajuns la forumurile de 1150gs, alea cu servo abs. Ajungeai sa demontezi stromu' degeaba ...


» Post actualizat in 21 Feb 2017 10:55

A ajuns abs in romania si pentru o clipa s-a oprit forumul in loc :)))

 

:10:

 

...in sfarsit, anul de gratie 2017 luna lui februar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit (si corectat sau tradus chiar) mai multe manuale de reparatii auto. Toate modelele la care se refera aceste manuale sunt dotate cu ABS. In niciunul nu exista vreo procedura speciala pt inlocuirea placutelor.

Pentru aerisirea franelor insa exista proceduri speciale in cazul prezentei ABS-ului, iar daca patrunde aer in blocul hidraulic se cere chiar inlocuirea lui!

Acum ce sa zic, spor la desfacut aerisitoare... :alcy:

M-am gandit eu ca, orice s-ar fi spus/scris, n-ai fi fost multumit sa fie o operatiune identica, banala, ca la orice alta motocicleta, trebuia musai sa fie ceva deosebit. Ca doar are ABS :tomato:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietene it-ist, imi place cum arunci cu rahan in aia care nu se documenteza si nu citec manualul... inteleg ca tu l-ai citit ....

 

daca desfaci aerisitoarele cum ti-au spus 2 baieti care au mai facut asta de multe ori , desi sunt foarte sigur ca nici unul dintre ei nu desface aerisitoarele cand schimba placutele ... o sa rezolvi o singura chestiune , vei baga aer in instalatie .

 

temerea altor (it-isti si oameni de cultura de nivel international) este ca atunci cand impingi pistonasele pentru a face loc placutelor noi impingi si lichid de frana cu impuritati in pompa de abs .

 

acesti mari oameni de cultura nu au desfacut un etrier, o pompa de frana sa nu mai vorbim de urmaritul pompei de abs servo asistata in mediul ei natural...care fantastic are aceiasi procedura de schimb a placutelor vietii.

 

 

acum tu fiind mare it-ist , presupun ca iti permiti sa platesti un prostan care nu stie coding sa-ti schimbe niste amarate de placute la minunea tehnicii spatiale .

 

daca-i dai 10 lei in plus poate iti schimba si lichidul de frana inainte sa impinga pistonasele ca sa scapi de panica cu lichidul care se intoarce din mormant si-ti infecteaza poNpa

 

 

 

si asa pentru cultura ta generala , de it-ist informat, pistoanele alea se mai curata si ele cand schimbi placutele ...dar asta n-ai citit din surse serioase pe internet .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filetul aerisitoarelor nu este ermetic! Chiar daca in capatul lor pui furtunase in lichid, e deajuns sa faci o mica greseala sa atingi levierul de frana sau nici macar, cand impingi pistoanasele in capat sa vina inapoi 0.5mm din cauza garniturilor si ai bagat aer in instalatie.

TNG este un baiat foarte cerebral dar cred ca a dat explicatia asta pt ca in experienta lui a dat de foarte multi “motociclisti” care completeaza lichidul din pompa la maxim in timp ce placutele se uzeaza... iar atunci cand vrei sa schimbi placutele nu ai unde sa impingi pistonasele ...

Procedura corecta este cea din carte si pot sa va spun din experienta ca la japoneze, englezesti si italienesti nu se face nicio operatiune in plus decat cea normala ca la non-abs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Adevarat, gasesti gaini destule care completeaza cu lichid pentru ca asa au auzit ei, fara sa tina seama de uzura placutelor de frana . :peace:

 

@Initiator topic, mergi la un service oarecare, schimbarea placutelor de frana este o chestiune banala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca-i dai 10 lei in plus poate iti schimba si lichidul de frana inainte sa impinga pistonasele ca sa scapi de panica cu lichidul care se intoarce din mormant si-ti infecteaza poNpa

 

 

 

si asa pentru cultura ta generala , de it-ist informat, pistoanele alea se mai curata si ele cand schimbi placutele ...dar asta n-ai citit din surse serioase pe internet .

+1! :10:

Pai nu, ca a citit despre conserve, agregate care, pa langa garnitura de etansare a etrierului, mai au un prezervativ care ar trebui sa mentina pistonasele curate (mai putin etrierele racing care sunt fix ca la mobre)!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietene it-ist, imi place cum arunci cu rahan in aia care nu se documenteza si nu citec manualul... inteleg ca tu l-ai citit ....

acum tu fiind mare it-ist , presupun ca iti permiti sa platesti un prostan care nu stie coding sa-ti schimbe niste amarate de placute la minunea tehnicii spatiale .

 

daca-i dai 10 lei in plus poate iti schimba si lichidul de frana inainte sa impinga pistonasele ca sa scapi de panica cu lichidul care se intoarce din mormant si-ti infecteaza poNpa

 

si asa pentru cultura ta generala , de it-ist informat, pistoanele alea se mai curata si ele cand schimbi placutele ...dar asta n-ai citit din surse serioase pe internet .

 

Nu am facut altceva decat sa raspund ironic celor care m-au luat la misto pana acum.

Am apreciat raspunsurile celor care au incercat sa ajute. Si imi vor fi de folos.

 

Meseria mea are legatura doar cu faptul ca obisnuiesc sa ma documentez, atat cat pot, din sursele la care am acces. Si pentru asta m-ai luat la misto, ca citesc pe unde pot sa vad daca gresesc cu ceva daca schimb placutele asa cum le-am schimbat la celelalte 3 motociclete care nu aveau ABS.

 

Nu ma consider cu nimic mai presus fata de oricare alt membru de pe forum, atata timp cat ne respectam reciproc si nu intram intr-o discutie doar de dragul de a lua pe cineva la misto si, poate, de a ne creste astfel numarul postarilor.

 

Ar mai fi totusi un aspect. Imi fac treaba cat pot de bine in meseria mea, o fac cu pasiune si ma documentez acolo unde nu sunt sigur. Din asta imi castig existenta.

Am aceleasi asteptari din partea oricarui om care imi ia bani in schimbul unui serviciu, indiferent daca este avocat, medic, zugrav, profesor, sau mecanic auto.

Sa nu ia bani si sa produca pagube pe care oricum nu le va recunoaste si nu si le va asuma. Eu, personal, sunt patit in service moto sa le platesc manopera la supra-pret si sa raman cu paguba produsa de ei (adica sa zic mersi ca am mai ajuns cu motorul pe roti acasa). Am povestit cazul aici, pe forum, acum vreo 8 ani. Au mai patit-o si altii, chiar si pe la reprezentante din Bucuresti. Da, pentru ACEI oameni nu am respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am facut altceva decat sa raspund ironic celor care m-au luat la misto pana acum.

Am apreciat raspunsurile celor care au incercat sa ajute. Si imi vor fi de folos.

hai sa stabilim o treaba, in situatia de fatza tu nu esti in masura sa raspunzi ironic nimanui.

 

raspunsurile "celor care au incercat sa ajute" vor face mai mult rau , poate ei sunt experti si au 3 maini sa tina etrierul intr-o mana sa impinga pistoanele cu alta si sa umble si la aerisitor ... eu nu am 3 maini si tot mai dau cu lichid de frana pe jos... la cat de it-ist esti ... parca vad un nou topic " unde vopsesc si eu cativa cm2 la o janta fatza ... sa iasa bine si ieftin, practic sa nu se vada si sa raman dator"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar sansele ca o persoana experimentata sa bage niste aer prin aerisitorul deschis pentru impingerea pistonaselor sunt de n ori mai mici decat sa o pateasca cineva aflat la ground level al tehnicii. Mi se pare mai nasol sa introduci aer in sistem, in special in blocul ABS, decat sa picuri pe janta. Acolo, daca dai repede cu apa calduta, nici nu se cunoaste :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un vid in instalatia aia, ceva nemai intalnit, cum desfaci aerisitorul, cum intra aer :)

 

Oare daca lasi un aerisitor deschis ce se intampla, iese lichid de frana din etrier sau intra aer si impinge lichidul inapoi in vas. Nu stiu de altii dar eu stiam ca lichidul de frana e mai greu ca aerul si cum vasul pompei e mai sus ...

Dupa ce sunt impinse pistonasele, daca mai lasi aerisitoul 2-3 secunde deschis pana vine lichid din pompa esti sigur ca nu ai aer. Vorbim de o schimbare de placute amarata, nu de schimbat conducte sau aerisit un traseu uscat.

 

 

#haisadespicamfirulin4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am facut iluzii ca acest topic ar mai putea fi util si altcuiva. Daca tratam acest subiect personal, atunci, unde, in tot topic-ul asta, am spus ca vreau sa mi le fac singur?!

Chiar si cand am scris "sa vad daca gresesc cu ceva daca schimb placutele asa cum le-am schimbat la celelalte 3 motociclete care nu aveau ABS" , nu am scris ca mi le-am schimbat. Le-am schimbat si la mecanic, si la service, si la prieteni mai inclinati inspre ale mecanicii. Tocmai pentru faptul ca nu ma pricep, nu ma bag, ci apelez la ajutorul altora. De aceea am si pus intrebarea nr 2) la inceputul acestui topic: daca imi recomandti un mecanic sau un service.

 

 

Faptul ca link-urile date de mine se refereau la masini e alta poveste. Eu mi-am argumentat in felul asta intrebarea. M-ati fi putut convinge ca nu se aplica la motociclete daca ati fi explicat de ce si ati fi atasat si voi link-uri cu articole in care sa specifice clar ca la motociclete nu se aplica restrictia aceea de la masini. Unii au incercat sa ma convinga ca trebuie facut pe dos de cum am citit si ca ce scrie acolo e o prostie, fara alte argumente.

Am pornit o discutie cu anumite argumente si normal ca ma asteptam sa existe pareri pro si contra. Doar ca unii, in loc de argumente contra, au inceput discutia facand misto de faptul ca incerc sa ma documentez, si fara nicio referire la documentele link-uite de mine.

 

 

Cat despre partea cu ironiile, nu au venit neprovocate. Pe vremuri nu erau acceptate pe forum comentarii facute doar pentru a lua pe cineva la misto, sau total off topic.

schiNba placutili la vapor cu abs?

 

dar totusi, a CITIT EL PE INTERNET ca e diferit... nu stiti voi nimic ...

 

iar esti pe langa...


» Post actualizat in 21 Feb 2017 18:03

Si ca sa fiu un pic util altor cititori,

Aici e un "tutorial" video din seria celor de la RevZilla, "

", care arata si explica toti pasii necesari schimbarii placutelor. Nu fac referire la versiuni cu ABS sau fara...

 

Si aici o sa ne amuzam cu opinii pro / contra, cand ajungeti la partea cu gresatul placutelor ;) (minutul 13:32).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ti s-a explicat ca nu ai de ce sa-ti faci griji si ca operatiunea este simpla, prin urmare mergi linistit la orice mecanic! Deja s-au umplut 3 pagini in care oamenii ti-au spus ca este o procedura simpla si pari ca nu ai inteles ce ai de facut, iar repetitiile obosesc si enerveaza.

Daca vrei linkuri special sa-ti demonstreze tie ca schimbarea acestor placute este rocket science, stai si asteapta-le!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un vid in instalatia aia, ceva nemai intalnit, cum desfaci aerisitorul, cum intra aer :)

 

Oare daca lasi un aerisitor deschis ce se intampla, iese lichid de frana din etrier sau intra aer si impinge lichidul inapoi in vas. Nu stiu de altii dar eu stiam ca lichidul de frana e mai greu ca aerul si cum vasul pompei e mai sus ...

Dupa ce sunt impinse pistonasele, daca mai lasi aerisitoul 2-3 secunde deschis pana vine lichid din pompa esti sigur ca nu ai aer. Vorbim de o schimbare de placute amarata, nu de schimbat conducte sau aerisit un traseu uscat.

 

 

#haisadespicamfirulin4

NU e vid si da, curge lichidul. Dar oare cand s-a golit vasul nu patrunde aer? Ca nu e f mare si nu dureaza o vesnicie. Si pe urma sa te tii, au facut altii scurta la mana fara sa aiba ABS si tot n-au reusit sa scoata aerul care, pervers fiind, se ridica inspre pompa si nu se inghesuie sa iasa pe la aerisitor.

#schimbam pareri (ca placute mai salcam) :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU e vid si da, curge lichidul. Dar oare cand s-a golit vasul nu patrunde aer? Ca nu e f mare si nu dureaza o vesnicie. Si pe urma sa te tii, au facut altii scurta la mana fara sa aiba ABS si tot n-au reusit sa scoata aerul care, pervers fiind, se ridica inspre pompa si nu se inghesuie sa iasa pe la aerisitor.

#schimbam pareri (ca placute mai salcam) :P

Si uite asa se mai gaseste un Gica contra.

 

 

Cred ca ar fi bine de inchis topicul ca lumea o ia pe aratura ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nene, vorbim despre cum sa faci procedura de schimbat placutele de frana intr-un mod corect fara a deschide instalatia hidraulica. O procedura “idiot proof”.

Daca initiatorul din primul lui post pare ca nu este foarte tehnic sau experimentat, atunci i se dau sfaturile pe masura, sa nu umble la ceva ce este peste capacitatea lui tehnica.

Asta a fost tot ... Nu stiu de ce o arzi in labareala cu aerisitorul vietii ... S-a explicat in pagina trecuta cand cum si de ce se foloseste sau nu deschiderea aerisitorului. In rest, e cancan si prea mult internet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nene, vorbim despre cum sa faci procedura de schimbat placutele de frana intr-un mod corect fara a deschide instalatia hidraulica. O procedura “idiot proof”.

Daca initiatorul din primul lui post pare ca nu este foarte tehnic sau experimentat, atunci i se dau sfaturile pe masura, sa nu umble la ceva ce este peste capacitatea lui tehnica.

Asta a fost tot ... Nu stiu de ce o arzi in labareala cu aerisitorul vietii ... S-a explicat in pagina trecuta cand cum si de ce se foloseste sau nu deschiderea aerisitorului. In rest, e cancan si prea mult internet.

Mod "idiot proof" nu cred ca exista, daca mergem pe prezumtia ca cel ce vrea sa faca operatiunea e idiot atunci sa se abtina, poate nu desface aerisitorul dar strica un cap de surub sau rupe altele. Omul a intrebat si i s-a raspuns corect tehnic, ca nu e ce vrea el si tu si altii sa auziti e problema voastra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiind vorba de un forum public, nu ma asteptam ca raspunsurile sa vizeze strict cazul meu, personal, ci sa abordeze subiectul pentru orice cititor care ar avea aceasta curiozitate.

 

Daca era vorba de a afla cum sa imi schimb eu singur placutele, procedura obisnuita o stiu. Am atasat si filmulet ca sa lamuresc asta,

. (Recunosc ca n-am vazut-o niciodata pe viu p-aia cu gresatul placutelor :P)

 

Am spus-o deja, nu ma bag unde nu ma pricep. Desi am si acest exemplu dummy-proof de mai sus, intr-adevar, eu nu stiu cat de tare sa strang un surub. Voi apela cu siguranta ori la mecanic, ori la prieteni mai priceputi.

Pentru ce nu sunt sigur ca pot rezolva singur sau cu unul din prietenii priceputi, apelez de 10 ani la acelasi mecanic si de fiecare data am fost multumit. O singura data, acum 8 ani, am ales sa merg la un service "obscur", si mare mi-a fost greseala.

Iar daca va fi vorba de ceva care sa necesite diagnoza si calculatoreala, directia va fi TNG.

Chiar si asa, uneori e bine sa stii si un service bun pentru garantia in acte pe piese si pe lucrare. Unui prieten nu-i pot reprosa daca ceva nu a mers bine.

 

PS - Eram sigur ca s-au schimbat multe placute la motociclete cu ABS fara sa se tina cont de treaba cu aerisitorul la impingerea pistonaselor si fara sa apara probleme.

Doar ca nu stiam daca chiar e corect sau nu, si imi doream sa aflu (cu cat mai argumentat raspunsul cu atat mai bine, indiferent de varianta). Ca sa nu se nimereasca sa fiu eu ala magic, dintr-o mie, care are ghinion.

PPS - In manualul de service nu spune ca ar trebui sa se desfaca aerisitorul, dar asta in contextul in care nu mentioneaza nimic despre impingerea pistonaselor inapoi. Ok, bun, accept ideea ca daca era un lucru important l-ar fi mentionat.

 

 

Multumesc pentru sfaturi si va doresc asfalt uscat si RCA ieftin, pe care sa nu-l folositi niciodata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...