Jump to content
Sign in to follow this  
Grigo Adrian

Problema iremediabila lant Aprilia RS 125

Recommended Posts

Am urmatoarea problema precum am realizat si se poate vedea in video, lantul are un joc ( ba este moale ba intins).

Am incercat sa reglez distantierele la roata in toate pozitiile, nici cum nu pot scapa de aceasta problema. Nu mi se pare ceva normal, mai ales la viteza cat si pentru formarea noului kit de lant si pinioane.

Ideea e ca am schimbat lantul cel vechi, avand uzura inegala ( banuiam), asta fiind cauza schimbarii lantului, iar pe urma dupa ce am vazut ca nu dispare ( intorcand pinioanele VECHI si pe dos) am comandat si pinioane NOI, insa fara rezultat...

 

Un video cu motorul si lantul:

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate nu e aliniat k lumea, verifica foaia de pe roata spate sa fie aliniata cu pinionul

Edited by aethys

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - sub nici o forma niciodata in viata ta sa nu mai pui mobra in viteza pe cric cu motorul pornit. Am vazut multe cazuri care au ajuns cu mana pe la lant si au ramas fara degete.

2 - lantul ala nu e in tensiune. se poate comportaa cum vrea el. Aliniaza roata corect, regleaza intinderea lantului corect, cum scrie la manual si mergi la plimbare. nu are nici o problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu imi dau seama ce vrei tu sa faci acolo. Lantul nu se intinde cand motorul functioneaza si roata este angrenata. Lantul trebuie sa aibe un anume joc in cel mai intins punct al lui. Vezi ce iti zice manualul. Lantul va "topai" la orice motocicleta daca va rula la ralanti pe stander.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai grija la degete pe langa lant in timp ce motorul e in viteza.

nu intelg care e problema ta. lantul se regleaza pe cric, tre sa ai 2-3cm joc la lantla jumatatea distantei dintre pinioane misti sus jos de lant. vezi in carte ca iti zice ce chain slack tre sa ai sau pe bascula daca se mai vede ceva pe acel sticker. e normal sa pacane si sa tzopaie vezi ca reglajul se face la fel pe ambele parti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - sub nici o forma niciodata in viata ta sa nu mai pui mobra in viteza pe cric cu motorul pornit. Am vazut multe cazuri care au ajuns cu mana pe la lant si au ramas fara degete.

2 - lantul ala nu e in tensiune. se poate comportaa cum vrea el. Aliniaza roata corect, regleaza intinderea lantului corect, cum scrie la manual si mergi la plimbare. nu are nici o problema

Am incercat sa-l aliniez cat de bine am putut, videoul e de demonstartie cum ca incepand de la un punct egal cu ambele distantiere de pe cele doua parti.

Mai precis am lasat un punct fix la distantierul de pe cealalta parte ( stanga) , si am inceput sa strang cat si destrang distantierul pe partea dreapta INSA nu ajung la un punct comun ca sa zic axul /tija rotii sa aibe ambele puncte egale si astfel sa fie o miscare de circulatie fara opturi( asa zisul lant care este intins inegal)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai de verificat rulmentii din port pinion - aia trebuie a fie ok. daca sunt - ai incredere in intinzatoare la alinierea rotiii. masori pe ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

pune mana pe manual si citeste cum se regleaza corect lantul. ca iti bati joc de banii dati pe lant si pinioane cu incercarile tale de reglaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pune mana pe manual si citeste cum se regleaza corect lantul. ca iti bati joc de banii dati pe lant si pinioane cu incercarile tale de reglaj ;)

Like!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pune mana pe manual si citeste cum se regleaza corect lantul. ca iti bati joc de banii dati pe lant si pinioane cu incercarile tale de reglaj ;)

Corect!

 

...sau daca simti ca nu te prea pricepi, cheama pe cineva care a mai facut asta. sunt sigur ca vei reusi pana la urma.

 

Bafte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Like!

 

pune mana pe manual si citeste cum se regleaza corect lantul. ca iti bati joc de banii dati pe lant si pinioane cu incercarile tale de reglaj ;)

Nu vad ce vi se pare asa absurd sa reglezi lantul dupa liniile si masuratorile de la intinazatoare....

 

Totusi as aprecia sursa unui manual de Aprilia RS 125 unde se specifica regalrea/ intinderea lantului, eu neavnd decat manual de reparatie unde nu am gasit nimic specificat despre lantul acestui motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai, serios? Suntem la camera ascunsa sau ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

e foarte ok sa reglezi dupa liniile de pe intinzator (daca mai sunt in firea lor intinzatoarele). Mai trebuie sa stii in ce pozitie se regleaza lantul (de obicei cu mobra pe cricul lateral) si cata sageata trebuie sa faca la jumate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad ce vi se pare asa absurd sa reglezi lantul dupa liniile si masuratorile de la intinazatoare....

Absurd este sa faci asta cand este in viteza! Si sa nu intelegi ca un motor cu un singur cilindru nu o sa invarta roata liniar la relanti.

Toata procedura de intindere de lant se face cu motorul oprit,si invarti cu mana de roata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca lantul stie cand este pe cric!!! lateral.. asa cum stie si cand este pe un viraj :alcy: o cercetare cu dedetul in mers ajuta la scurtarea lui.nu a lantului :alcy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...